Mooie plannen met je kast Elamanilo, geeft die roze verf een dekkend resultaat op donker hout?quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:38 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ja hč, het is wel belangrijk om iets te doen met de kleur van de meubels in de accessoires of gordijnen. Ik zit me nu opeens af te vragen of dat gelige/houtkleurige van de meubels wel mooi is met wat vergrijsder lichtgroen. Bij de vloer past het sowieso wel, het vult elkaar nu mooi aan. Nu hangen er goudgele gordijnen met soort bloemenweefsel erin (uit 't huis van mijn opa en oma, nog uit de kinderkamer van mijn vader) maar dat was een noodoplossing, ze zijn niet echt mooi meer. Ik ga maar even zo'n kleurenstrip van verfkleuren bij de bouwmarkt halen binnenkort.
En handige site Limone, kende 'm niet.
Een lichte mint/vergrijsde groen kan prima op de muur of op een kast/ander groot voorwerp. Het is een hele neutrale kleur en mijn ervaring is (met onze kast in die kleur) dat het echt _overal_ bij past! Een neutrale kleur, maar toch een echte kleur. Wat ik zelf heel mooi erbij vind zijn rood, roze (zowel fel als licht), oranje, andere groene tinten, maar ook felgeel en turquoise passen mooi.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:02 schreef Minarosa het volgende:
Ik ben zelf niet zo'n held met kleuren en inrichtingen, dus vroeg me af wat jullie ideeën zouden zijn. We willen graag een babykamer met mintgroen, beetje die retrokleur/vergrijsd, als thema. Nu twijfel ik of we de muur in die kleur zouden verven of dat we eerder gordijnen in die kleur ophangen (of allebei). Welke kleuren staan daar verder nog mooi bij? Ik dacht zelf aan okergeel of aubergine, maar ook weer niet te veel aubergine want het wordt een jongen, hoewel we geen stereotype jongenskamer willen. Het mag allemaal best rustig blijven. We gaan over een jaartje waarschijnlijk ook verhuizen dus ik ben niet van plan om superveel uit te geven aan de babykamer, maar gordijntjes, leuke accessoires en andere spullen hebben we toch nodig![]()
Deze kleur groen, maar dan niet het behang: [ afbeelding ]
Of misschien iets groener: [ afbeelding ] vind ik mooi.
Verdere details: de kast en commode zijn van eikenhout, deze kleur: [ afbeelding ]
En de vloer is van laminaat, deze kleur: [ afbeelding ]
Ik heb er vanmiddag een gekocht, bedankt!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar ik zie nu net in de Xenosfolder van die slingers staan
Is het nog gelukt, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:52 schreef LadyBlack het volgende:
Ik wil voor E een speelgoedopberg/zithoekje maken van appelkistjes
Ze zijn online te bestellen, misschien is dat een optie?quote:Op maandag 26 januari 2015 11:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik kan die kruidrnrekjes nooit vinden bij de ikea
Ikea bij ons in de buurt liggen ze net na alle voorbeeldkeukens. Dus niet op de accessoire-afdeling maar echt nog bij alle keukens. Dus na de kookplaten, vaatwassers, ladefrontjes, handgrepen e.d.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:33 schreef Stippelrientje het volgende:
en vragen aan het personeel is geen optie?quote:Op maandag 26 januari 2015 11:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik weet niet hoe scheef jullie muren zijn, maar kan je niet iets maken met een opstaand hoofdbord met een gordijn er achter waardoor een tentje/holletje ontstaat?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:55 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Is het nog gelukt, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet!
En ik ben ook benieuwd naar dreumestafels/-bureautjes/werkhoekjes. Heeft iemand er iets bijzonders van gemaakt, nog leuke tips? Ik zag deze kruidenrekjes van IKEA, dat soort ideetjes vind ik tof!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik ben op MP aan 't kijken naar een leuk tafeltje, en denk dat ik hem toch maar tegen de enige rechte muur ga plaatsen zodat niet alle stiften achter het tafeltje rollen enzo. Dat biedt perspectief voor een leuk hoekje
Ik snap helemaal niet wat je bedoeltquote:Op maandag 26 januari 2015 11:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe scheef jullie muren zijn, maar kan je niet iets maken met een opstaand hoofdbord met een gordijn er achter waardoor een tentje/holletje ontstaat?
ik zal eens kijken bij online bestellen idd, dat is een goede tip, Suikerquote:Op maandag 26 januari 2015 11:36 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ikea bij ons in de buurt liggen ze net na alle voorbeeldkeukens. Dus niet op de accessoire-afdeling maar echt nog bij alle keukens. Dus na de kookplaten, vaatwassers, ladefrontjes, handgrepen e.d.
Edit: en wat Suiker zegt. Online bestellen....
Ja, dat kan ook nog. Maar het is in Breda bij de keukenafdeling echt vaak zo druk. Ik heb dan geen zin meer in lang wachten.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en vragen aan het personeel is geen optie?
ze schijnen nogal eens uitverkocht te zijn
ik heb ze zelf ook (als kruidenrek) en heeft nogal wat voeten in de aarde gehad om ze te kopen want ze waren of niet leverbaar of niet te vinden.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:59 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ik zal eens kijken bij online bestellen idd, dat is een goede tip, Suiker![]()
Daar had ik zelf nog niet aan gedacht.
Ze liggen niet net na de keukens. Daar liggen alle rekjes voor kruiden, maar niet deze
[..]
Ja, dat kan ook nog. Maar het is in Breda bij de keukenafdeling echt vaak zo druk. Ik heb dan geen zin meer in lang wachten.
Ik kan mij voorstellen dat ze uitverkocht zijn. Ik zie ook steeds nergens ruimte in het schap voor ze![]()
Naja komt wel eens. Ik wil er minstens twee voor in de logeerkamer voor bij het stapelbedDus nog niet zo heel veel haast.
Dank je!quote:Op maandag 26 januari 2015 15:02 schreef Burdie het volgende:
Waar komt dat bij jullie in huis, Suiker? Heb je toevallig een fotootje van hoe F's stukje huis er nu uit ziet? Ik ben altijd zo onder de indruk van jullie gepuzzel op minimale ruimte, terwijl het er (iig op foto's) heel ruimtelijk en rustgevend uitziet.
SPOILER: Zo:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft ook nog steeds z'n "kamer"/verdiepinkje hoor, maar dat is onveranderd sinds hij daar ging slapen. Dit is zoals je ziet een plekje in de woonkamerquote:Op maandag 26 januari 2015 15:12 schreef Burdie het volgende:
Meneer de uil. Leuk plekje heeft 'ie daar! Ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken
!
Zara Home heeft behoorlijk wat blauwe dekens voor minder dan 40 euro.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:32 schreef Burdie het volgende:
Ik zoek een warme, blauwe ledikantdeken. Liefst niet effen en niet van fleece. En liever ook niet te duur....
Wie weet iets?
Super leuk spul!!! Thanxquote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zara Home heeft behoorlijk wat blauwe dekens voor minder dan 40 euro.
http://www.zarahome.com/nl/nl/bed/dekens-c1294057-zhkidsnl.html
Effen, met patroon, en effen maar met ingeweven patroon.
[ afbeelding ]
Wij hebben zo'n stoel! Een originele. Staat nu in de woonkamer, maar gaat straks naar de babykamer.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:00 schreef Lamb29 het volgende:
Dat tafeltje elamanilo! Zo leuk <3
Wij zijn nu op een verkoop of verbouw kruispunt.. Hoogstwaarschijnlijk gaat het verbouwen worden.
In dat geval mag ik tzt ook weer helemaal los op O's kamer
Zo'n werkplekje zou ik ook heel tof vinden...
[ afbeelding ]
En zo'n stoel zou ik bij een leeshoekje willen
[ afbeelding ]
Ons kast-project is gestart maar we zijn nog niet zo ver als jij.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:55 schreef Cathmar het volgende:
Hoe is het met de kast verf projecten?
Ik heb mijn kast nu geschuurd en helemaal schoongemaakt. Het is blank hout en klaar om te verven. Nu bedacht ik me: beitsen. Dat is veel makkelijker. Maar... Is het mooi...? (Twijfel twijfel)
Wat denken jullie?
Editie: tot nu toe zie ik geen overtuigende plaatjes als ik google. To be continued.
Ohh dat tafel ideetje is ook leuk! Met schoolbord(verf) erachter!quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:00 schreef Lamb29 het volgende:
Dat tafeltje elamanilo! Zo leuk <3
Wij zijn nu op een verkoop of verbouw kruispunt.. Hoogstwaarschijnlijk gaat het verbouwen worden.
In dat geval mag ik tzt ook weer helemaal los op O's kamer
Zo'n werkplekje zou ik ook heel tof vinden...
[ afbeelding ]
En zo'n stoel zou ik bij een leeshoekje willen
[ afbeelding ]
Onze kast is voor een groot gedeelte geschuurd en sommige geschuurde delen zijn al in de grondverf. Van de week de rest schuren en in de grondverf en daarna de kleurverf eroverheen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:55 schreef Cathmar het volgende:
Hoe is het met de kast verf projecten?
Ik heb mijn kast nu geschuurd en helemaal schoongemaakt. Het is blank hout en klaar om te verven. Nu bedacht ik me: beitsen. Dat is veel makkelijker. Maar... Is het mooi...? (Twijfel twijfel)
Wat denken jullie?
Editie: tot nu toe zie ik geen overtuigende plaatjes als ik google. To be continued.
Wil ik bestellen... verzendkosten: ¤19,99quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zara Home heeft behoorlijk wat blauwe dekens voor minder dan 40 euro.
http://www.zarahome.com/nl/nl/bed/dekens-c1294057-zhkidsnl.html
Effen, met patroon, en effen maar met ingeweven patroon.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 februari 2015 12:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wil ik bestellen... verzendkosten: ¤19,99.
Dat kleed! Wat super gaafquote:Op woensdag 11 februari 2015 10:56 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo gaat het leeshoekje er uit zien op de babykamer.
Ok, er moeten nog gordijnen komen en er komen aan de muur plankjes waar boeken op komen te staan.
Huisdieren hebben we niet.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:54 schreef Suikertante het volgende:
Het is zo mooi ook
Het trekt wel haren aan en enthousiaste huisdieren.
Morgen hebben ze 20% korting en gratis verzenden!quote:Op maandag 9 februari 2015 15:09 schreef Mariposas het volgende:
[..]![]()
In mijn woonplaats zit een Zara Home, ik wil 'm wel voor je halen en verzenden met DHL 4 you, dat kan voor ¤5,-Of PostNL natuurlijk, maar is duurder.
Ben er van de week geweest, ze hebben niet zo'n grote collectie, maar een aantal dekentjes herkende ik sowieso van de site.
misschien wat meer de wit op grotere vlakken terug laten komen. Dan oogt hij misschien minder "heftig"quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:49 schreef -Spring het volgende:
Ik zal morgen nog ff een daglichtfoto maken. :
Ik vind 'm wel mooi juist. Ik weet niet hoe de rest van de kamer wordt, maar iets aards (of somber, hoe jij het noemt) als dit kan wel heel mooi zijn juist.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:41 schreef -Spring het volgende:
Ik vind m mooi, burdie!
Ik ben een ledikantdeken aan het maken voor op de meidenkamer straks. Eentje die past bij de kast die straks in mint gekrijtverfd wordt. En bij L's roze overload, daar had ik de kleuren op uitgezocht. Maar ik vind m nu toch best somber worden. Wat vinden jullie?
[ link | afbeelding ]
Erg gaaf! Maar wel prijzig inderdaad..quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:47 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Www.bolletjeskleed.nl
Het wordt gemaakt door vrouwen in Nepal. Het is ook niet echt goedkoop! Maar vriend vond het zo gaaf en je steunt er gelijk de mensen in Nepal mee.
Ik vind hem heel mooi. Maar inderdaad een beetje donker. Meer voor de winter.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:41 schreef -Spring het volgende:
Ik vind m mooi, burdie!
Ik ben een ledikantdeken aan het maken voor op de meidenkamer straks. Eentje die past bij de kast die straks in mint gekrijtverfd wordt. En bij L's roze overload, daar had ik de kleuren op uitgezocht. Maar ik vind m nu toch best somber worden. Wat vinden jullie?
[ link | afbeelding ]
Je hebt een speciaal bitje om schroefkopjes te kunnen laten verzinkenquote:Op zondag 15 februari 2015 14:41 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh Spring, ik vind m erg mooi! Denk dat het in een kamer die verder licht is met veel roze en wit, juist heel mooi staat!
Zelf loop ik tegen een probleem aan: bovenop 2 appelkistjes hebben we een plank mdf geschroefd, maar de schroefkopjes zakken niet diep genoeg. Nu kan er dus geen zeil op de plank. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Ik boor altijd het gat een millimeter in met een boortje in het formaat van de schroefkop, werkt ookquote:Op zondag 15 februari 2015 14:50 schreef LadyBlack het volgende:
Oooooh ja die hebben we volgens mij wel!! Nooit geweten dat die daarvoor was!![]()
Misschien een beetje Spuit 11, maar http://www.polydaunshop.nl/ heeft nu alle dekentjes 2e gratisquote:Op woensdag 4 februari 2015 13:32 schreef Burdie het volgende:
Ik zoek een warme, blauwe ledikantdeken. Liefst niet effen en niet van fleece. En liever ook niet te duur....
Wie weet iets?
Vandaag de dekentjes binnen gekregen en ik vind het heel fijne dekentjes! Lekker zacht, niet te dik maar wel warm genoeg. Ik ben er blij mee. Dus een tip voor dames die nog zoekenquote:Op maandag 16 februari 2015 21:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Misschien een beetje Spuit 11, maar http://www.polydaunshop.nl/ heeft nu alle dekentjes 2e gratisOf de kwaliteit iets is weet ik niet, ik heb vrijdag wat besteld en nog niets gezien/gehoord ervan, maar het is wel een betrouwbare, wat langzamere winkel.
Soeverein gebruiken. Of verzinkboor. Dan ligt de kop gelijk aan het hout of dieper (als je doorboort).quote:Op zondag 15 februari 2015 14:41 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh Spring, ik vind m erg mooi! Denk dat het in een kamer die verder licht is met veel roze en wit, juist heel mooi staat!
Zelf loop ik tegen een probleem aan: bovenop 2 appelkistjes hebben we een plank mdf geschroefd, maar de schroefkopjes zakken niet diep genoeg. Nu kan er dus geen zeil op de plank. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |