Vast wel..quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:09 schreef robdriessen het volgende:
Nieuw project! Huiskamer aan het her-inrichten qua entertainment en kabels.
Oude situatie: PS3, KabelTVkastje en Mediabox hangen aan surround set, die beeld doorstuurt naar TV. X360 hangt rechtstreeks aan TV (want maar 3 HDMI-ins op surround set) en heeft dus geen geluid naar surroundset. Zelfde geldt voor PC (met bijkomend nadeel dat ik telkens moet kutten in de geluidsinstellingen van de PC om het geluid niet naar de PC boxjes maar via HDMI naar de TV te sturen). Internetrouter staat vlak bij TV dus wired internet naar PS3, Mediabox, KabelTVkastje en PC. X360 krijgt dus ook geen internet, maar da's voornamelijk omdat ik tot nu toe te lui ben geweest om wifi gegevens in te voeren.
Nieuwe situatie: Mediabox moet er uit, want verouderd en niet gebruiksvriendelijk (Fuck you Tizzbird F-30 en iBood!). Alle films en TV-series voortaan maar vanuit PC via Kodi (ex-XBMC) naar Surroundsysteem en TV. Dus HDMI splitter nodig (1>2) om PC audio/video zowel naar monitor als TV te kunnen sturen. Nog wel steeds dat gekut met omzetten audioapparaat in Windows, maar alla. Omdat Mediabox er uit gaat, heb ik ineens een internetkabel en een HDMI slot vrij. PC in HDMI slot van surroundset. Internet in X360. Nu heb ik helaas dan nog steeds geen surroundsound op de X360. Dusss: nog een HDMI splitter (of switch) 2>1 om PS3 en X360 allebei van hetzelfde slot op de surroundset gebruik te laten maken.
Kodi is ondertussen geinstalleerd, nu de juiste HDMI splitters/switches zien te vinden. Actieve voor Monitor/Surroundsysteem (PC zit 5 meter van surroundset af) en passieve voor X360/PS3. Waarschijnlijk ook een nieuwe HDMI kabel nodig als die niet bij de splitters zit. Bediening van Kodi als deze op TV speelt kan via smartphone app die connect met mijn wifi.
Heb ik aan alles gedacht?
Lokpost!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:30 schreef Fogel het volgende:
Er is ruim voldoende plek voor emoties in je andere topic(s).
twitter:Symphonie112 twitterde op woensdag 21-01-2015 om 12:10:56Vanavond om 20:00 op #Radio49 : DJ Muis met Top if Flop Om 21:00 DJ Symphonic met Second hand Rose, Verrassende covers #r49 reageer retweet
quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:37 schreef Symphonic het volgende:
twitter:Symphonie112 twitterde op woensdag 21-01-2015 om 12:10:56Vanavond om 20:00 op #Radio49 : DJ Muis met Top if Flop Om 21:00 DJ Symphonic met Second hand Rose, Verrassende covers #r49 reageer retweet
Voor je wederhelft idd, als het 2e handse roos is he!quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:42 schreef robdriessen het volgende:
Tweedehands roos? Daar zijn shampoo's voor, hoor.....
Head & Shouldersquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:42 schreef robdriessen het volgende:
Tweedehands roos? Daar zijn shampoo's voor, hoor.....
Is inmiddels al aangepast las ik vanmiddag… Hoeven ze nietquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:26 schreef ToT het volgende:
Personeel Aldi moet gemiste uren gijzeling inhalenWhat the hell?
Onder publiekelijke druk uiteraard, maar godverdomme hee zeg!quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Is inmiddels al aangepast las ik vanmiddag… Hoeven ze niet
quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:46 schreef DieselTank het volgende:
Ik moest er woensdag avond zijn, nou hier ben ik dus maar hoelaat begint het feest?
TizzBird!quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:09 schreef robdriessen het volgende:
Nieuw project! Huiskamer aan het her-inrichten qua entertainment en kabels.
Oude situatie: PS3, KabelTVkastje en Mediabox hangen aan surround set, die beeld doorstuurt naar TV. X360 hangt rechtstreeks aan TV (want maar 3 HDMI-ins op surround set) en heeft dus geen geluid naar surroundset. Zelfde geldt voor PC (met bijkomend nadeel dat ik telkens moet kutten in de geluidsinstellingen van de PC om het geluid niet naar de PC boxjes maar via HDMI naar de TV te sturen). Internetrouter staat vlak bij TV dus wired internet naar PS3, Mediabox, KabelTVkastje en PC. X360 krijgt dus ook geen internet, maar da's voornamelijk omdat ik tot nu toe te lui ben geweest om wifi gegevens in te voeren.
Nieuwe situatie: Mediabox moet er uit, want verouderd en niet gebruiksvriendelijk (Fuck you Tizzbird F-30 en iBood!). Alle films en TV-series voortaan maar vanuit PC via Kodi (ex-XBMC) naar Surroundsysteem en TV. Dus HDMI splitter nodig (1>2) om PC audio/video zowel naar monitor als TV te kunnen sturen. Nog wel steeds dat gekut met omzetten audioapparaat in Windows, maar alla. Omdat Mediabox er uit gaat, heb ik ineens een internetkabel en een HDMI slot vrij. PC in HDMI slot van surroundset. Internet in X360. Nu heb ik helaas dan nog steeds geen surroundsound op de X360. Dusss: nog een HDMI splitter (of switch) 2>1 om PS3 en X360 allebei van hetzelfde slot op de surroundset gebruik te laten maken.
Kodi is ondertussen geinstalleerd, nu de juiste HDMI splitters/switches zien te vinden. Actieve voor Monitor/Surroundsysteem (PC zit 5 meter van surroundset af) en passieve voor X360/PS3. Waarschijnlijk ook een nieuwe HDMI kabel nodig als die niet bij de splitters zit. Bediening van Kodi als deze op TV speelt kan via smartphone app die connect met mijn wifi.
Heb ik aan alles gedacht?
Hoezo?quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:16 schreef Spezza19 het volgende:
Android
Google Play Store
* Spezza19 heeft 1x een android phone gehad… NOOIT, maar dan ook NOOIT meer….
Gewoon, omdat ik sowieso tegen al die verplichte Google koppelingen ben… Verplicht een Gmail e-mail adres aanmaken, anders kan je geen gebruik maken van je Samsungquote:
Ja ik ben ook echt niet blij met a die verplichte koppelingen; zo kom ik ineens op websites terecht waarbij ik blijkbaar via Google+ gekoppeld word aan mensen die in mijn contactlijst staan of zo op mijn telefoon!quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gewoon, omdat ik sowieso tegen al die verplichte Google koppelingen ben… Verplicht een Gmail e-mail adres aanmaken, anders kan je geen gebruik maken van je Samsung
Sowieso, Android telefoons zijn qua privacy toch wel de ergste…. Moet je eens wat installeren en kijken waar ze allemaal toegang voor willen hebben….
Bij iPhone is dat een stuk minder… en sowieso, gebruiksgemak van Android telefoons is ook totaal niet mijn ding….
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |