Dat zou als ie zijn reputatie waarmaakt wel eens een hele goeie vangst kunnen zijn. Bij goed weer gelijk uitproberen dusquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:58 schreef Clayton1 het volgende:
Wat een K weer vandaag, Dan maar ff een kringloopje bezoeken..
[ afbeelding ]
Ik hoop morgen te kunnen testen, ben benieuwd of hij ¤ 0.50 cent investering waard is of dat het weggegooid geld is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:14 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat zou als ie zijn reputatie waarmaakt wel eens een hele goeie vangst kunnen zijn. Bij goed weer gelijk uitproberen dus
Die achterdop is het al waardquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:31 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ik hoop morgen te kunnen testen, ben benieuwd of hij ¤ 0.50 cent investering waard is of dat het weggegooid geld is.
Het Goed in Hengelo heeft wel eens wat leuks liggen, alleen vragen ze er naar mijn idee soms wat te veel voorquote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kringlopen hier in de buurt hebben altijd alleen maar klotespul :-(
In combinatie met een Praktica denk je dan al snel aan Zeiss Jena, maar ook die hebben bijzonder fraai glas gemaaktquote:
Afhankelijk welke Zeiss Jena. Als er een Biotar of een Pancolar op staat is ie het dik waard, zeker als die Pancolar een 1.8/80mm is.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat bedoelde ik. Wie weet is het die ¤80 meer dan waard.
Da's een leuk glaasje, zeker op een fullframequote:Krijg zelf vandaag een Tamron Adaptall-2 17mm f/3.5 binnen :-)
Gaat gebruikt worden op m'n A7squote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Afhankelijk welke Zeiss Jena. Als er een Biotar of een Pancolar op staat is ie het dik waard, zeker als die Pancolar een 1.8/80mm is.
[..]
Da's een leuk glaasje, zeker op een fullframe
Hoofdpijn-bokehquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:22 schreef Clayton1 het volgende:
Testrondje met bovenstaande Canon 35-105mm,
...
Oh ik heb zondag nog niks staanquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:58 schreef Ouwesok het volgende:
Voor de liefhebbers van vintage glas is er komende zondag weer de jaarlijkse openluchtfotograficabeurs in het pittoreske stadscentrum van Doesburg. Honderden meters kraam met spullen uit alle categorieën waar je op zijn minst eens naar kunt kijken óf als de hebberigheid toeslaat ze aan je collectie kunt toevoegen.
Het centrum van Doesburg leent zich ook nog eens prima om je aanwinsten uit te proberen.
Nog iemand plannen in die richting
Nieuw glas of nieuw vintage glasquote:Op zondag 6 september 2015 17:21 schreef Opoefiets het volgende:
Ik heb echt gaaf nieuw glas, maar ik schiet vooral analoog. Als er foto's zijn gelukt maar eens wat posten
quote:Op zondag 6 september 2015 17:21 schreef Opoefiets het volgende:
Ik heb echt gaaf nieuw glas, maar ik schiet vooral analoog. Als er foto's zijn gelukt maar eens wat posten
Analoog schieten vergt idd veel minder investering, als ik zie wat voor een prachtige apparatuur er voor een habbekrats te koop is dan jeuken mijn vingers. Een Hasselblad was vroeger de prijs van een leuke auto, nu koop je ze voor een paar honderd euro.quote:Op zondag 6 september 2015 20:11 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Haha, nieuw vintage glas. Ik kan geen nieuw glas betalen
Kijk, iemand die mij begrijptquote:Op maandag 7 september 2015 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Analoog schieten vergt idd veel minder investering, als ik zie wat voor een prachtige apparatuur er voor een habbekrats te koop is dan jeuken mijn vingers. Een Hasselblad was vroeger de prijs van een leuke auto, nu koop je ze voor een paar honderd euro.
Maar digitaal is qua fotos maken wel goedkoper, geen rolletjes kopen, ontwikkelen, afdrukken, ben ook blij dat ik de chemie niet meer hoef te gebruiken, zeker kleurenchemie is smerig spulquote:Op maandag 7 september 2015 15:02 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Kijk, iemand die mij begrijpt
Ik vind ook dat je meer diversiteit hebt in soorten camera's. In het digitale tijdperk vind ik dat toch anders (ik zie zelf weinig verschil tussen digitale body's, moet ik zeggen..). Glas gaat voor een habbekrats weg, omdat het 'oud' is. Terwijl de foto's gewoon net zo mooi zijn.
Ik vind de prijs voor digitaal gemak te hoog. Dan maar meer gedoe en preciezer werken.
Reken op zo'n 36 dollar, een paar dollar meer en je hebt AF-confirm.quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:09 schreef derLudolf het volgende:
Zijn er P6-Eos adapters te koop voor een leuke prijs? Ik heb nog een Flektagon 50 F4 liggen namelijk
Hmm dat vind ik dan nog best veel geld eigenlijk...quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:17 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Reken op zo'n 36 dollar, een paar dollar meer en je hebt AF-confirm.
Blijft trouwens de vraag of je dat voor die grote Flek wilt doen, het is en dijk van een lens maar qua 50mm zijn er leukere klassieke alternatieven.
Mocht je echter iets in de orde van een Jena Sonnar 2.8/180mm op de kop kunnen tikken, dan ga je met zo'n adapter best blij zijn.
Welke mount bedoel jequote:Op maandag 14 september 2015 11:47 schreef mattie010 het volgende:
Weet iemand hier toevallig welke mount de pigriff-c pistol grip van de novoflex heeft?
Anders ga ik even langs een fotozaak ermee om het toch na te vragen! ^^
Even op ebay zoeken naar adapter 'BALNIK' en hopen dat je iets betaalbaars vindt. De Novoflex Schnellschuss adapters kosten doorgaans zo'n zes tientjes, maar soms kun je er mazzel mee hebben.quote:Op maandag 14 september 2015 12:13 schreef mattie010 het volgende:
Ah, ik bedoel inderdaad qua aansluiting op de camera
Ik heb gewoon een schouderstatief voor alles, dus statief is allemaal niet zo een probleem, maar ik moet een adapter hebben richting de camera voor een nikon. Heb er één voor canon en één voor olympus, maar wil hem nu ook graag kunnen gebruiken op de camera van iemand anders, omdat ik die camera uit mag testen
Beetje geduld doet wonderen, een aantal van mijn adapters kwamen met lenzen mee. Anderen vond ik op fotograficabeurzen maar ook daar is Novoflex soms bijzonder zeldzaam.quote:Op maandag 14 september 2015 12:20 schreef mattie010 het volgende:
Thanks, zullen dan wel zes tientjes worden!
Kun je even een foto van die PiGriff posten zodat ik kan zien welke generatie het isquote:Op donderdag 17 september 2015 20:14 schreef mattie010 het volgende:
Hey mensen,
ik ga het hier maar proberen, want ik kom er echt niet meer uit en hoop zo veel mogelijk inbreng te krijgen!
Ik werk met een canon 400D (DSLR) en probeer er een novoflex pigriff-c op te laten functioneren met zowel de 400/5.6 en de 600/8
Helaas en onverwachts loop ik tegen een aantal problemen aan waar ik gewoon niet meer uit kom in mijn eentje, vandaar dat ik hoop dat zo veel mogelijk mensen wat inbreng kunnen hebben![]()
Het volgende is er aan de hand:
Ik zette vandaag de lens op de camera met een adapter van novoflex. Nu krijg ik echter dat gehele ding helemaal niet scherpgesteld. Oftewel: de pistoolgrip lijkt niet te werken. Nu zoek ik hiervoor naar verklaringen, maar ik kan bijvoorbeeld de grip ook niet vastzetten op een bepaalde focusafstand. Doe ik iets verkeerd of werkt het gewoon niet?
Dan nog het volgende probleem er bovenop:
Wanneer ik een foto maak (onscherp als de pest, behalve als ik de ingebouwde macro-stang gebruik om scherp te stellen) zitten er zwarte randen om de hele foto heen. Rechthoekig met ronde hoekjes. Terwijl hij voor fullframe geschikt zou moeten zijn en ik op een 1.6 vergrotende CMOS sensor schiet - een duidelijk kleinere maat dus.
Iemand die mij wat inzicht kan geven in mijn problemen? Ik kom er zelf gewoon niet meer uit. Verkoper weet het ook niet, snapt het ook niet. Heeft hem zelf altijd op een analoge camera gehad, dus daarom dat ik nu hier maar hulp zoek. Hij zegt dat de lens altijd goed heeft gewerkt, ook toen hij hem een anderhalve week geleden testte...
Iemand die mij dus verder kan helpen?
Ik heb er nu helaas even geen fut voor (ben vrij zwaar verkouden) maar ik zal hem op zeer korte termijn eens met mijn PiGriff-C vergelijken. Op wat je beschrijft lijkt het erop dat er een deel van de tubus ontbreekt waardoor ie niet in de scherpte wil.quote:
Op de C heb je alleen die schroef bovenop waarmee je de scherpstelling kunt vergrendelen. Had je een oudere gehad dan zit aan weerszijden van het scherpstelmechanisme een schroef, een om de boel te vergrendelen en een om het scherpstelbereik wat korter te maken (dan kun je met als bij een AF-limiter sneller scherpstellen)quote:Op donderdag 17 september 2015 21:42 schreef mattie010 het volgende:
Noflexar staat erop, blokkeerschroeven weet ik niet zeker welke het zijn. Ben dat aan het opzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |