abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155868627
Ik heb echt gaaf nieuw glas, maar ik schiet vooral analoog. Als er foto's zijn gelukt maar eens wat posten ;)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 september 2015 @ 18:55:06 #277
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_155872358
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:21 schreef Opoefiets het volgende:
Ik heb echt gaaf nieuw glas, maar ik schiet vooral analoog. Als er foto's zijn gelukt maar eens wat posten ;)
Nieuw glas of nieuw vintage glas :?
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_155876030
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:55 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nieuw glas of nieuw vintage glas :?
Haha, nieuw vintage glas. Ik kan geen nieuw glas betalen :P
  zondag 6 september 2015 @ 22:02:31 #279
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_155881245
Ik heb in Novi Sad (Servie) een Zorki-4 op de kop getikt met een Jupiter 8 lens (kopie van een Zeiss Sonnar. Iemand ervaringen met deze Rus?
пусть всегда будет солнце
  maandag 7 september 2015 @ 12:02:46 #280
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_155892613
You tell us, jij hebt ze. :P Any good?
Jupiters zijn sowieso wel pareltjes. Met de Zorki-4 niet bekend. Wat voor mount is dat, ook M42?

- Ach zo, de Zorki-4 is de camera zelf. Verklaart veel. :+ 50mm f/2 met M39 mount dus, die Jupiter.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 7 september 2015 @ 12:14:05 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155892877
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:21 schreef Opoefiets het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:11 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Haha, nieuw vintage glas. Ik kan geen nieuw glas betalen :P
Analoog schieten vergt idd veel minder investering, als ik zie wat voor een prachtige apparatuur er voor een habbekrats te koop is dan jeuken mijn vingers. Een Hasselblad was vroeger de prijs van een leuke auto, nu koop je ze voor een paar honderd euro.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155896538
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Analoog schieten vergt idd veel minder investering, als ik zie wat voor een prachtige apparatuur er voor een habbekrats te koop is dan jeuken mijn vingers. Een Hasselblad was vroeger de prijs van een leuke auto, nu koop je ze voor een paar honderd euro.
Kijk, iemand die mij begrijpt :P

Ik vind ook dat je meer diversiteit hebt in soorten camera's. In het digitale tijdperk vind ik dat toch anders (ik zie zelf weinig verschil tussen digitale body's, moet ik zeggen..). Glas gaat voor een habbekrats weg, omdat het 'oud' is. Terwijl de foto's gewoon net zo mooi zijn.

Ik vind de prijs voor digitaal gemak te hoog. Dan maar meer gedoe en preciezer werken.
pi_155899199
Zijn er mensen die nog interesse hebben in wat M42 objectieven en/of wat oudere en 2 extenders + 1 macro converter? Deelkoop is mogelijk natuurlijk :)

Lijstje:
- Soligor 400mm f6.3
- Panagor auto macro converter
- Hanimar auto S 135mm f2.8
- Aus Jena DDR 50mm f2.8
- Multicoated Pentacon 50mm f1.8
- Multicoated Pentacon 135mm f2.8
- Praktica zoom 70-210mm f4.5-5.6
- Enna Tele-ennalyt 135mm f2.8
- Sigma 35-105mm f3.5 (filmobjectief)
- Vivitar 85-205mm f3.8
- APS fodor auto 2x (extender)
- Tokina auto 2x (extender)

En geen M42 - geen idee welke aansluitingen deze lenzen hebben:
- Jenor 50mm f3.5
- Isco göttingen color-isconar 45mm f2.8
- Agfa Solinar S 45mm f4.5
- Rodenstock Rodagon 50mm f2.8

Geen vraagprijzen, gewoon een een pm/dm sturen als je iets wilt kopen. Ik hoef er geen winst op te maken, dus prijzen zullen laag liggen - zelf veel goedkoop ingekocht.
pi_155899374
Ik heb je gePM'd!
  maandag 7 september 2015 @ 17:19:56 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155899679
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:02 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Kijk, iemand die mij begrijpt :P

Ik vind ook dat je meer diversiteit hebt in soorten camera's. In het digitale tijdperk vind ik dat toch anders (ik zie zelf weinig verschil tussen digitale body's, moet ik zeggen..). Glas gaat voor een habbekrats weg, omdat het 'oud' is. Terwijl de foto's gewoon net zo mooi zijn.

Ik vind de prijs voor digitaal gemak te hoog. Dan maar meer gedoe en preciezer werken.
Maar digitaal is qua fotos maken wel goedkoper, geen rolletjes kopen, ontwikkelen, afdrukken, ben ook blij dat ik de chemie niet meer hoef te gebruiken, zeker kleurenchemie is smerig spul
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 22:09:17 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156036261
Zijn er P6-Eos adapters te koop voor een leuke prijs? Ik heb nog een Flektagon 50 F4 liggen namelijk :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 12 september 2015 @ 22:17:03 #287
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156036441
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:09 schreef derLudolf het volgende:
Zijn er P6-Eos adapters te koop voor een leuke prijs? Ik heb nog een Flektagon 50 F4 liggen namelijk :)
Reken op zo'n 36 dollar, een paar dollar meer en je hebt AF-confirm.

Blijft trouwens de vraag of je dat voor die grote Flek wilt doen, het is en dijk van een lens maar qua 50mm zijn er leukere klassieke alternatieven.
Mocht je echter iets in de orde van een Jena Sonnar 2.8/180mm op de kop kunnen tikken, dan ga je met zo'n adapter best blij zijn.
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 22:43:50 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156037179
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:17 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Reken op zo'n 36 dollar, een paar dollar meer en je hebt AF-confirm.

Blijft trouwens de vraag of je dat voor die grote Flek wilt doen, het is en dijk van een lens maar qua 50mm zijn er leukere klassieke alternatieven.
Mocht je echter iets in de orde van een Jena Sonnar 2.8/180mm op de kop kunnen tikken, dan ga je met zo'n adapter best blij zijn.
Hmm dat vind ik dan nog best veel geld eigenlijk...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156073887
Weet iemand hier toevallig welke mount de pigriff-c pistol grip van de novoflex heeft?
Anders ga ik even langs een fotozaak ermee om het toch na te vragen! ^^
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 14 september 2015 @ 11:57:01 #290
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156074098
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:47 schreef mattie010 het volgende:
Weet iemand hier toevallig welke mount de pigriff-c pistol grip van de novoflex heeft?
Anders ga ik even langs een fotozaak ermee om het toch na te vragen! ^^
Welke mount bedoel je :?
Qua statief zit er een 3/8" draad in die je met een adaptertje kunt terugbrengen naar 1/4".

Qua lensmount kun je bij Novoflex zo ongeveer alle kanten op al kan het even zoeken zijn.
pi_156074455
Ah, ik bedoel inderdaad qua aansluiting op de camera ;)
Ik heb gewoon een schouderstatief voor alles, dus statief is allemaal niet zo een probleem, maar ik moet een adapter hebben richting de camera voor een nikon. Heb er één voor canon en één voor olympus, maar wil hem nu ook graag kunnen gebruiken op de camera van iemand anders, omdat ik die camera uit mag testen ;)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 14 september 2015 @ 12:16:51 #292
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156074518
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:13 schreef mattie010 het volgende:
Ah, ik bedoel inderdaad qua aansluiting op de camera ;)
Ik heb gewoon een schouderstatief voor alles, dus statief is allemaal niet zo een probleem, maar ik moet een adapter hebben richting de camera voor een nikon. Heb er één voor canon en één voor olympus, maar wil hem nu ook graag kunnen gebruiken op de camera van iemand anders, omdat ik die camera uit mag testen ;)
Even op ebay zoeken naar adapter 'BALNIK' en hopen dat je iets betaalbaars vindt. De Novoflex Schnellschuss adapters kosten doorgaans zo'n zes tientjes, maar soms kun je er mazzel mee hebben.
pi_156074588
Thanks, zullen dan wel zes tientjes worden! :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 14 september 2015 @ 12:23:00 #294
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156074643
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:20 schreef mattie010 het volgende:
Thanks, zullen dan wel zes tientjes worden! :)
Beetje geduld doet wonderen, een aantal van mijn adapters kwamen met lenzen mee. Anderen vond ik op fotograficabeurzen maar ook daar is Novoflex soms bijzonder zeldzaam.
pi_156179580
Hey mensen,

ik ga het hier maar proberen, want ik kom er echt niet meer uit en hoop zo veel mogelijk inbreng te krijgen! :)

Ik werk met een canon 400D (DSLR) en probeer er een novoflex pigriff-c op te laten functioneren met zowel de 400/5.6 en de 600/8
Helaas en onverwachts loop ik tegen een aantal problemen aan waar ik gewoon niet meer uit kom in mijn eentje, vandaar dat ik hoop dat zo veel mogelijk mensen wat inbreng kunnen hebben O-)

Het volgende is er aan de hand:
Ik zette vandaag de lens op de camera met een adapter van novoflex. Nu krijg ik echter dat gehele ding helemaal niet scherpgesteld. Oftewel: de pistoolgrip lijkt niet te werken. Nu zoek ik hiervoor naar verklaringen, maar ik kan bijvoorbeeld de grip ook niet vastzetten op een bepaalde focusafstand. Doe ik iets verkeerd of werkt het gewoon niet?

Dan nog het volgende probleem er bovenop:
Wanneer ik een foto maak (onscherp als de pest, behalve als ik de ingebouwde macro-stang gebruik om scherp te stellen) zitten er zwarte randen om de hele foto heen. Rechthoekig met ronde hoekjes. Terwijl hij voor fullframe geschikt zou moeten zijn en ik op een 1.6 vergrotende CMOS sensor schiet - een duidelijk kleinere maat dus.

Iemand die mij wat inzicht kan geven in mijn problemen? Ik kom er zelf gewoon niet meer uit. Verkoper weet het ook niet, snapt het ook niet. Heeft hem zelf altijd op een analoge camera gehad, dus daarom dat ik nu hier maar hulp zoek. Hij zegt dat de lens altijd goed heeft gewerkt, ook toen hij hem een anderhalve week geleden testte...

Iemand die mij dus verder kan helpen?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 september 2015 @ 20:19:47 #296
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156179804
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:14 schreef mattie010 het volgende:
Hey mensen,

ik ga het hier maar proberen, want ik kom er echt niet meer uit en hoop zo veel mogelijk inbreng te krijgen! :)

Ik werk met een canon 400D (DSLR) en probeer er een novoflex pigriff-c op te laten functioneren met zowel de 400/5.6 en de 600/8
Helaas en onverwachts loop ik tegen een aantal problemen aan waar ik gewoon niet meer uit kom in mijn eentje, vandaar dat ik hoop dat zo veel mogelijk mensen wat inbreng kunnen hebben O-)

Het volgende is er aan de hand:
Ik zette vandaag de lens op de camera met een adapter van novoflex. Nu krijg ik echter dat gehele ding helemaal niet scherpgesteld. Oftewel: de pistoolgrip lijkt niet te werken. Nu zoek ik hiervoor naar verklaringen, maar ik kan bijvoorbeeld de grip ook niet vastzetten op een bepaalde focusafstand. Doe ik iets verkeerd of werkt het gewoon niet?

Dan nog het volgende probleem er bovenop:
Wanneer ik een foto maak (onscherp als de pest, behalve als ik de ingebouwde macro-stang gebruik om scherp te stellen) zitten er zwarte randen om de hele foto heen. Rechthoekig met ronde hoekjes. Terwijl hij voor fullframe geschikt zou moeten zijn en ik op een 1.6 vergrotende CMOS sensor schiet - een duidelijk kleinere maat dus.

Iemand die mij wat inzicht kan geven in mijn problemen? Ik kom er zelf gewoon niet meer uit. Verkoper weet het ook niet, snapt het ook niet. Heeft hem zelf altijd op een analoge camera gehad, dus daarom dat ik nu hier maar hulp zoek. Hij zegt dat de lens altijd goed heeft gewerkt, ook toen hij hem een anderhalve week geleden testte...

Iemand die mij dus verder kan helpen?
Kun je even een foto van die PiGriff posten zodat ik kan zien welke generatie het is :?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 september 2015 @ 20:55:32 #298
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156181438
quote:
Ik heb er nu helaas even geen fut voor (ben vrij zwaar verkouden) maar ik zal hem op zeer korte termijn eens met mijn PiGriff-C vergelijken. Op wat je beschrijft lijkt het erop dat er een deel van de tubus ontbreekt waardoor ie niet in de scherpte wil.
Mijn 600mm Noflexar gaat met ingeschoven macrotubus (dat achterste stuk) probleemloos naar oneindig, met de macrotubus uitgetrokken gaat ie ver genoeg om zoiets als pakweg een libel te fotograferen.

Dus nog even het huiswerk voor morgen overdag.
- Tuig de Noflexar op
- Draai de blokkeerschroeven voor zover aanwezig ietsjes los(niet eruit draaien, dan heb je een nieuwe uitdaging)
- Draai de macrotubus helemaal in
- Kijk vervolgens of je ergens tussen de horizon en jezelf iets in de scherpte kunt krijgen
pi_156183376
Noflexar staat erop, blokkeerschroeven weet ik niet zeker welke het zijn. Ben dat aan het opzoeken.

Macrotubus zit er helemaal in, vastgezet. Voor de rest niks vastgezet.
Dankjewel in ieder geval voor je inbreng en beterschap!
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 september 2015 @ 21:47:38 #300
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156183574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:42 schreef mattie010 het volgende:
Noflexar staat erop, blokkeerschroeven weet ik niet zeker welke het zijn. Ben dat aan het opzoeken.

Op de C heb je alleen die schroef bovenop waarmee je de scherpstelling kunt vergrendelen. Had je een oudere gehad dan zit aan weerszijden van het scherpstelmechanisme een schroef, een om de boel te vergrendelen en een om het scherpstelbereik wat korter te maken (dan kun je met als bij een AF-limiter sneller scherpstellen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')