Dat hoeft dus niet direct UV-licht te zijn, schimmel gedijt slecht in licht dus blootstelling aan een sterke lichtbron kan al enige uitkomst bieden.quote:Op zondag 19 juli 2015 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:
UV licht behandelen, leuk, maar hoe krijg je dat in het objectief, het glas en de coatings houden dat tegen.
Lastig te beoordelen, in mijn lens zag het er zo uit. maar dan niet zo erg als in dit voorbeeld.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:55 schreef Opoefiets het volgende:
Oké, ik heb hier een twijfelgeval qua schimmel. De lens zat van origine op een Minolta XG-1 die niet helemaal in orde is (gelukkig heb ik twee werkende Minolta-body's, allebei met hun kwaliteiten). Maar heeft hij nou schimmel of niet? Heb het zo goed mogelijk op de foto proberen te krijgen (heb geen MD-adapter naar A-mount, dus moest het maar met een kitlens doen... anders had ik wel een macrofoto gemaakt). Is het gewoon vuil, stof of schimmel?
[ afbeelding ]
Dat zou als ie zijn reputatie waarmaakt wel eens een hele goeie vangst kunnen zijn. Bij goed weer gelijk uitproberen dusquote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:58 schreef Clayton1 het volgende:
Wat een K weer vandaag, Dan maar ff een kringloopje bezoeken..
[ afbeelding ]
Ik hoop morgen te kunnen testen, ben benieuwd of hij ¤ 0.50 cent investering waard is of dat het weggegooid geld is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:14 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat zou als ie zijn reputatie waarmaakt wel eens een hele goeie vangst kunnen zijn. Bij goed weer gelijk uitproberen dus
Die achterdop is het al waardquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:31 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ik hoop morgen te kunnen testen, ben benieuwd of hij ¤ 0.50 cent investering waard is of dat het weggegooid geld is.
Het Goed in Hengelo heeft wel eens wat leuks liggen, alleen vragen ze er naar mijn idee soms wat te veel voorquote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kringlopen hier in de buurt hebben altijd alleen maar klotespul :-(
In combinatie met een Praktica denk je dan al snel aan Zeiss Jena, maar ook die hebben bijzonder fraai glas gemaaktquote:
Afhankelijk welke Zeiss Jena. Als er een Biotar of een Pancolar op staat is ie het dik waard, zeker als die Pancolar een 1.8/80mm is.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat bedoelde ik. Wie weet is het die ¤80 meer dan waard.
Da's een leuk glaasje, zeker op een fullframequote:Krijg zelf vandaag een Tamron Adaptall-2 17mm f/3.5 binnen :-)
Gaat gebruikt worden op m'n A7squote:Op dinsdag 28 juli 2015 10:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Afhankelijk welke Zeiss Jena. Als er een Biotar of een Pancolar op staat is ie het dik waard, zeker als die Pancolar een 1.8/80mm is.
[..]
Da's een leuk glaasje, zeker op een fullframe
Hoofdpijn-bokehquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:22 schreef Clayton1 het volgende:
Testrondje met bovenstaande Canon 35-105mm,
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |