Dat klopt de reactie op terrorisme is volgens mij dus soms ook gevaarlijker dan het terrorisme. Maar ja na elke "ramp" schiet Nederland in de stress.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, de macht van overheden wordt steeds verder uitgebreid dankzij angstretoriek.
ze vinden het volgens mij een prachtige kans om er van alles en nog wat door te drukken. maar dat is mijn persoonlijke beeld dat ik erbij heb. het is ironisch ook.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt de reactie op terrorisme is volgens mij dus soms ook gevaarlijker dan het terrorisme. Maar ja na elke "ramp" schiet Nederland in de stress.
Het kijken naar de afzender/ontvanger van een boodschap is natuurlijk zeer relevant. Een haatbrief naar Hitler dient anders te worden beoordeeld dan een haatbrief naar een onbekende moslim.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja hoor, Een dreigbrief tegen een moslim is namaak omdat een moslim hem heeft ontvangen. Een opmerking van de pvda is fout want die komt van links. Een opmerking van wilders is fout want Wilders is van de PVV. Een opmerking van een PVV-er is fout om dezelfde reden.
Precies. Er heerst al heel snel een soort reflex "dit mag nooit meer gebeuren, we gaan er alles aan doen om dit te voorkomen!".quote:Op zondag 18 januari 2015 21:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt de reactie op terrorisme is volgens mij dus soms ook gevaarlijker dan het terrorisme. Maar ja na elke "ramp" schiet Nederland in de stress.
Dat is niet zo gek als een van je beste vrienden als een zwijn werd afgeslacht in de Linneausstraat.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hij noemt zichzelf laf.... Ik citeer hem hier vrij letterlijk.
En vooral daadkracht tonen door onzinnig beleid in te voeren.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:45 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ze vinden het volgens mij een prachtige kans om er van alles en nog wat door te drukken. maar dat is mijn persoonlijke beeld dat ik erbij heb. het is ironisch ook.
hij ziet zichzelf als zwak om aan te geven dat hij zich schaamt dat hij niet meer durft te zeggen wat ie eigenlijk vindt. enige dat ik zeg is dat de rest nog veel erger is en dan vervolgens vraagt, op een forum nog wel, "ow en wie durft er zijn mening dan niet meer te geven"quote:Op zondag 18 januari 2015 21:45 schreef LelijKnap het volgende:
Lk citeert hans teeuwen.
Jullie twee: "onzin dat hij zo denkt"
Lk zucht...
Precies... je kunt veel van Teeuwen zeggen, maar niet dat hij bang is om zijn mening te geven over de Islam. Dat is hij duidelijk niet.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:44 schreef SuperFood het volgende:
hans teeuwen mag zichzelf laf vinden - hij heeft nog steeds grotere ballen dan wie ook als het gaat om zijn mening mbt de islam te geven.
Van "domme" VSAmerikanen verwacht je het hysterische gekrijs na die (valse) aanslagen van 9/11, Nederlanders achtte ik nuchterder, verstandiger en inhoudelijker.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies. Er heerst al heel snel een soort reflex "dit mag nooit meer gebeuren, we gaan er alles aan doen om dit te voorkomen!".
Ik had het over Molurus.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:46 schreef SuperFood het volgende:
[..]
hij ziet zichzelf als zwak om aan te geven dat hij zich schaamt dat hij niet meer durft te zeggen wat ie eigenlijk vindt. enige dat ik zeg is dat de rest nog veel erger is en dan vervolgens vraagt, op een forum nog wel, "ow en wie durft er zijn mening dan niet meer te geven"
of je gaat ff bij je mama op schoot braaf naar een verhaaltje luisteren.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:46 schreef KoosVogels het volgende:
Dan heb je mazzel, Superfood. Niet alleen durven mensen nog steeds hun mening te geven over de islam, de religie wordt alleen maar harder afgezeken. Op Facebook wordt moslims van alles toegewenst. Zie die fan pagina van de PVV.
Heb jij ook weer je zin.
Daar is Hans het mee oneens, Hans.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Precies... je kunt veel van Teeuwen zeggen, maar niet dat hij bang is om zijn mening te geven over de Islam. Dat is hij duidelijk niet.
quote:
"onzin dat hij zo denkt" heb ik volgens mij nergens gezegd.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:45 schreef LelijKnap het volgende:
Lk citeert hans teeuwen.
Jullie twee: "onzin dat hij zo denkt"
Lk zucht...
Jij lijkt Teeuwen gewoon niet begrepen te hebben.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar is Hans het mee oneens, Hans.
quote:Op zondag 18 januari 2015 21:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij lijkt Teeuwen gewoon niet begrepen te hebben.
Ik heb je niet al te hoog zitten, dus ik zal deze kinderachtige opmerking laten voor wat die is en doorgaan met onze 'discussie'.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:48 schreef SuperFood het volgende:
[..]
of je gaat ff bij je mama op schoot braaf naar een verhaaltje luisteren.
lol, ik had evenmin verwacht het ooit roerend eens te zijn met Koos.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:36 schreef El_Matador het volgende:
Sorry hoor LelijKnap en SuperFood, maar als Molurus én Koos én ik het eens zijn, is er iets bijzonders aan de hand.
quote:Op zondag 18 januari 2015 21:36 schreef El_Matador het volgende:
Sorry hoor LelijKnap en SuperFood, maar als Molurus én Koos én ik het eens zijn, is er iets bijzonders aan de hand.
Een groot gedeelte van Nederland denkt gelukkig zo. Alleen de mensen die al een hekel aan de Islam hadden (of bang zijn voor de islam) zien nu hun kans schoon.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:53 schreef meth1745 het volgende:
[..]
lol, ik had evenmin verwacht het ooit roerend eens te zijn met Koos.
Een haatbrief naar Hitler moet je ook op de inhoud beoordelen. Je kunt hem haten om wat hij heeft gedaan maar ook omdat hij het niet goed genoeg heeft gedaan.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:45 schreef Childofthe90s het volgende:
Een haatbrief naar Hitler dient anders te worden beoordeeld dan een haatbrief naar een onbekende moslim.
goede argumentenquote:Op zondag 18 januari 2015 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb je niet al te hoog zitten, dus ik zal deze kinderachtige opmerking laten voor wat die is en doorgaan met onze 'discussie'.
Feit is dat aan de lopende band islamkritische stukken worden geschreven in dit land. Geenstijl dankt zijn bestaan aan islamkritiek.
Het valt dus allemaal wel mee.
Je doet net alsof ik niet meer durf te zeggen wat ik denk...quote:Op zondag 18 januari 2015 21:46 schreef El_Matador het volgende:
Dat is niet zo gek als een van je beste vrienden als een zwijn werd afgeslacht in de Linneausstraat.
Als jij ook zo'n verhaal hebt, praten we verder, ok?
Er wordt in ons land niet of nauwelijks kritiek geuit op moslims/de islam?quote:Op zondag 18 januari 2015 21:59 schreef SuperFood het volgende:
[..]
goede argumentenenfin, niets te zien mensen, gewoon doorlopen. en voor jou het advies dat als het je dan toch niets doet het topic dan maar verder links te laten liggen. al was het maar om aan te geven dat je niet geraakt bent want stel je voor dat je zegt van wel dan geef je toe aan de terreur
je argumentatie sloeg ook nergens op en dat bericht waar ik over het verhaaltje begon was ook op een domme post. enfin slukes en laat nou eens zien dat het je niets doet en ga uit dit topic.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt in ons land niet of nauwelijks kritiek geuit op moslims/de islam?
En jij schrijft dat ik bij 'mama op schoot moet gaan zitten' en dan ben jij vervolgens degene die klaagt over mijn argumentatie?
Datzelfde heb ik in een ander topic ook gezegd. De aandacht die eraan gegeven wordt is buiten alle proporties.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat we momenteel genoeg andere dingen hebben om ons zorgen over te maken. Gebeurtenissen zoals die in Parijs zijn irritant, maar eigenlijk nauwelijks van belang. (Anders dan dat iedereen zich er heel erg druk om maakt.)
ik zag op nu.nl dat bovenaan stond dat Samson de aanval op CDA en D66 geopend had. Iets over lerarensalarissen. Het gaat dus de goede kant opquote:Op zondag 18 januari 2015 22:09 schreef Montagui het volgende:
Och, laat iedereen even zijn hart luchten per brief of online, dan kunnen we daarna gewoon weer verder met ons dagelijks leventje.
Het was een reactie op de post waarin ik stelde dat er nog volop kritiek wordt geuit op de islam in ons land.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:10 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je argumentatie sloeg ook nergens op en dat bericht waar ik over het verhaaltje begon was ook op een domme post. enfin slukes en laat nou eens zien dat het je niets doet en ga uit dit topic.
lees je eens in waarom vrijheid van meningsuiting belangrijk is. de vrijheid moet ongelimiteerd zijn, zonder angst op geweld. dat er nog kritiek op de islam is moet een signaal zijn dat alles goed is? als jezelf niet begrijpt dat dat kant nog wal slaat dan houden we het hier gezellig bij. jou doet het sowieso allemaal niets. slaap zacht mijn kind!quote:Op zondag 18 januari 2015 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was een reactie op de post waarin ik stelde dat er nog volop kritiek wordt geuit op de islam in ons land.
Vertel, wat is er precies dom aan die feitelijke constatering?
En dus ook de vrijheid van iemand die die daden goedkeurt (hoe bizar ook).quote:Op zondag 18 januari 2015 22:15 schreef SuperFood het volgende:
[..]
lees je eens in waarom vrijheid van meningsuiting belangrijk is. de vrijheid moet ongelimiteerd zijn, zonder angst op geweld. dat er nog kritiek op de islam is moet een signaal zijn dat alles goed is? als jezelf niet begrijpt dat dat kant nog wal slaat dan houden we het hier gezellig bij. jou doet het sowieso allemaal niets. slaap zacht mijn kind!
En ik stelde dat men zich in Nederland niet (of nauwelijks) laat leiden door die angst. Getuige de vele islamkritische stukken die in de verschillende media verschijnen.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:15 schreef SuperFood het volgende:
[..]
lees je eens in waarom vrijheid van meningsuiting belangrijk is. de vrijheid moet ongelimiteerd zijn, zonder angst op geweld. dat er nog kritiek op de islam is moet een signaal zijn dat alles goed is? als jezelf niet begrijpt dat dat kant nog wal slaat dan houden we het hier gezellig bij. jou doet het sowieso allemaal niets. slaap zacht mijn kind!
Ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting? Ben je nou helemaal gek geworden?quote:Op zondag 18 januari 2015 22:15 schreef SuperFood het volgende:
[..]
En hier divergeren Molurus en ik wederom naar de vertrouwelijke polen van het spectrum.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting? Ben je nou helemaal gek geworden?
De vrijheid van meningsuiting heeft wettelijke kaders, en dat is maar goed ook.
Mooi, en dan sluit ik mij ben jou aan. Amerikaanse standaard lijkt mij het meest wenselijk.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En hier divergeren Molurus en ik wederom naar de vertrouwelijke polen van het spectrum.
Nee joh, dat is uitgesloten, moet haast wel van een tokkie komen.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:12 schreef hans1985 het volgende:
of deze man heeft de brief aan zichzelf gestuurd.
Zeker geen VSAmerikaanse standaarden.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mooi, en dan sluit ik mij ben jou aan. Amerikaanse standaard lijkt mij het meest wenselijk.
En ik dank god op mijn knieën dat ik niet in de VS hoef te wonen. En dat zeg ik als atheïst.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mooi, en dan sluit ik mij ben jou aan. Amerikaanse standaard lijkt mij het meest wenselijk.
VSAmerikaanse wet* danquote:Op zondag 18 januari 2015 22:26 schreef El_Matador het volgende:
Zeker geen VSAmerikaanse standaarden.
Nou ja, de libertairen dan, maar die zijn veel te klein in de VS.
Ach, er moet iets te kibbelen overblijven, nietwaar?quote:Op zondag 18 januari 2015 22:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En hier divergeren Molurus en ik wederom naar de vertrouwelijke polen van het spectrum.
Ik heb niet zoveel met andermans wetjes en regeltjes, dat is het punt.quote:
Wat ik eruit opmaak ben je een totale anarchist.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel met andermans wetjes en regeltjes, dat is het punt.
Dat is onmogelijk natuurlijk.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat ik eruit opmaak ben je een totale anarchist.
alleen jammer dat ze niet meteen daad bij woord voegen.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als dit een brief is aan een teruggekeerde Syriëganger, dan zie ik het probleem niet.
Zijn gezin opblazen met een gasleiding vindt jij niet wat extreem voor iemand die nog niet eens veroordeeld is?quote:Op zondag 18 januari 2015 22:43 schreef hans1985 het volgende:
[..]
alleen jammer dat ze niet meteen daad bij woord voegen.
quote:Op zondag 18 januari 2015 22:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als dit een brief is aan een teruggekeerde Syriëganger, dan zie ik het probleem niet.
Hij is niet eens veroordeeld debiel.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:43 schreef hans1985 het volgende:
[..]
alleen jammer dat ze niet meteen daad bij woord voegen.
Is dit echt waar?quote:Op zondag 18 januari 2015 23:23 schreef LelijKnap het volgende:
http://www.middenoostenan(...)tegenover-islam.html
Behalve dat nu dus moslims via Nederland in Japan kunnen komenquote:Op zondag 18 januari 2015 23:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Is dit echt waar?
Dan zou Japan een van de weinige landen zijn om de opkomende islamisering te ontvluchten. Komt dat even goed uit. Het schijnt dat wij Nederlanders daar zo mogen wonen NWS / Vergeten open grens met Japan
In sprookjes van gekke Geert gelovenquote:Op zondag 18 januari 2015 23:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
de opkomende islamisering te ontvluchten
Geen moslim in de buurt hoor, hier.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dan zou Japan een van de weinige landen zijn om de opkomende islamisering te ontvluchten.
Hoezo, islamisering is gewoon een goede bewoording voor de steeds groter groeiende groep moslims met bijbehorende invloed in dit land. In heel west Europa eigenlijk. In Duitsland protesteren er al tienduizenden mensen tegen. In landen als Zwitserland en Oostenrijk wordt er zelfs specifieke wetgeving gemaakt tegen de islamisering.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:52 schreef bamibij het volgende:
[..]
In sprookjes van gekke Geert geloven![]()
NWS / Aldi haalt 'moskeezeep' uit de schappenquote:Op maandag 19 januari 2015 00:16 schreef bamibij het volgende:
Heb je concrete voorbeelden van die invloed?
Nou, verschrikkelijk.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
NWS / Aldi haalt 'moskeezeep' uit de schappen
Oh, je wilt iets verschrikkelijks? Ook binnen twee seconden gevonden:quote:
Hoe zit het met de duizenden 'Europeanen' die in Syrië/Irak vechten?quote:Op maandag 19 januari 2015 00:23 schreef bamibij het volgende:
Maak je vooral druk om fucking zeep vent. En een aanslag gepleegd door 1-3 waanzinnigen is ook een slecht voorbeeld van Islamisering.
Dat zijn er inderdaad een stuk of duizend op een Europese bevolking van >150 miljoen mensen.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:24 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hoe zit het met de duizenden 'Europeanen' die in Syrië/Irak vechten?
Ja, we hebben het dan ook niet over moslims die misdaden begaan, maar over moslims die terroristische organisaties steunen: dan zijn duizendtallen opeens zeer relevant.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:25 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dat zijn er inderdaad een stuk of duizend op een Europese bevolking van >150 miljoen mensen.
Oké. Ik denk dat we zeker in Nederland, maar over het algemeen ook wel in de EU, goed omgaan met die duizend of wat debielen.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, we hebben het dan ook niet over moslims die misdaden begaan, maar over moslims die terroristische organisaties steunen: dan zijn duizendtallen opeens zeer relevant.
Je kunt van alles wel of niet goed vinden aan de islam, maar ontkennen dat er islamisering heeft plaatsgevonden in Europa is echt je kop in het zand steken. In 1960 was er nog vrijwel geen enkele moslim in Nederland, inmiddels is in mijn stad 14,1% moslim. Ik zeg niet dat dat erg is (ik keur overigens alle religies af), maar het afdoen als zijnde niet waar of een sprookje van Wilders getuigt niet van realiteitszin.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:30 schreef bamibij het volgende:
[..]
Oké. Ik denk dat we zeker in Nederland, maar over het algemeen ook wel in de EU, goed omgaan met die duizend of wat debielen.
Vind jij dat niet?
Ja, daar is me de afgelopen 40 jaar toch een hoop waardevols uitgekomen...!quote:Op maandag 19 januari 2015 00:43 schreef bamibij het volgende:
Hint: je kan beter naar sociologen enzo luisteren
Wat betreft punt 1: ik vind het in en in triest dat het überhaupt nodig is om radicalisering van hier opgegroeide jongeren te moeten tegenhouden. Er wordt mijn inziens redelijk goed tegen opgetreden.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:43 schreef bamibij het volgende:
Ik vraag wat je vindt van hoe (potentiële) radicale moslims aangepakt worden.
Hint: je kan beter naar sociologen enzo luisteren op dat punt dan naar wat Wilders roept over 'harder aanpakken'.
Ah gezellig Mart Smeets is er ook.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:51 schreef killerkip69 het volgende:
Wilt even zeggen dat de user bamibij niet helemaal snugger is.
Mag ik dat zeggen?
ja
Het aantal moslims in Nederland is al meer dan tien jaar aan het dalen. Het landelijk gemiddelde is nu net iets minder dan 5%.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:35 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je kunt van alles wel of niet goed vinden aan de islam, maar ontkennen dat er islamisering heeft plaatsgevonden in Europa is echt je kop in het zand steken. In 1960 was er nog vrijwel geen enkele moslim in Nederland, inmiddels is in mijn stad 14,1% moslim. Ik zeg niet dat dat erg is (ik keur overigens alle religies af), maar het afdoen als zijnde niet waar of een sprookje van Wilders getuigt niet van realiteitszin.
Inderdaad. Je bent sarcastisch maar er is inderdaad zeer waardevols uitgekomen. Hoeveel waardevols is er precies uit rechts-extremisten gekomen de afgelopen 40 jaar? Janmaat, Fortuyn, Wilders enzo. Wat hebben ze concreet bereikt?quote:Op maandag 19 januari 2015 00:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar is me de afgelopen 40 jaar toch een hoop waardevols uitgekomen...!
Nou als ze vat op jou hebben gehad, heeft het al niet gewerkt, want wat ik met deze bizarre zwart-wit keuze moet, weet ik niet...quote:Op maandag 19 januari 2015 00:57 schreef bamibij het volgende:
[..]
Inderdaad. Je bent sarcastisch maar er is inderdaad zeer waardevols uitgekomen. Hoeveel waardevols is er precies uit rechts-extremisten gekomen de afgelopen 40 jaar? Janmaat, Fortuyn, Wilders enzo. Wat hebben ze concreet bereikt?
Je zou mijn vraag wat de rechts-extremistische aanpak heeft bereikt kunnen beantwoorden bijvoorbeeld.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou als ze vat op jou hebben gehad, heeft het al niet gewerkt, want wat ik met deze bizarre zwart-wit keuze moet, weet ik niet...
Klopt, maar dan neem je ook provincies als Friesland, Limburg en Drenthe mee. In mijn stad is het aandeel 14,1% en dat is met de overwegend witte buitenwijken meegerekend.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het aantal moslims in Nederland is al meer dan tien jaar aan het dalen. Het landelijk gemiddelde is nu net iets minder dan 5%.
Fortuyn was geen rechts-extremist, dus daar ga je al de fout in. Weet je wat hij wel was? Socioloog? Nou, daar heb je hem dan toch!quote:Op maandag 19 januari 2015 01:00 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je zou mijn vraag wat de rechts-extremistische aanpak heeft bereikt kunnen beantwoorden bijvoorbeeld.
Ja, de verbreiding van het christelijk geloof wordt christianisatie genoemd, dat heb ik niet verzonnen.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:52 schreef bamibij het volgende:
Dus islamisering betekent voor jou simpelweg 'veel moslims komen naar ons land'? Heel nauwe definitie imo.
Is dat "niet-westerse allochtonen" of "moslims" of maakt dat allemaal niks meer uit, toch hetzelfde, kutvolk, kunnen we beter het land uit doen?quote:Op maandag 19 januari 2015 01:00 schreef Childofthe90s het volgende:
In mijn stad is het aandeel 14,1% en dat is met de overwegend witte buitenwijken meegerekend.
Dat is moslims, allochtonen is in sommige wijken 89%. Dus stop maar met je vooroordelen over mij, gaat je niet lukken.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat "niet-westerse allochtonen" of "moslims" of maakt dat allemaal niks meer uit, toch hetzelfde, kutvolk, kunnen we beter het land uit doen?
Sinds wanneer wordt religie gemeten? En hoe betrouwbaar is dat?quote:Op maandag 19 januari 2015 01:04 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat is moslims, allochtonen is in sommige wijken 89%.
Het wordt door het CBS gemeten, het gebeurt sinds jaren '70 geloof ik.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt religie gemeten? En hoe betrouwbaar is dat?
Kerstening, maar maakt niet uit.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, de verbreiding van het christelijk geloof wordt christianisatie genoemd, dat heb ik niet verzonnen.
Nee, de islamisering hier is ontstaan door immigratie, en in heel kleine mate door bekering. Immigranten hebben hun cultuur en religie meegenomen naar het nieuwe land. Wat je daar verder van vindt, nogmaals, kan ieder voor zich weten, maar het is een feit dat dat is gebeurd.quote:Op maandag 19 januari 2015 01:07 schreef bamibij het volgende:
[..]
Kerstening, maar maakt niet uit.
Maar dat waren mensen die actief langs dorpen gingen om mensen te bekeren enzo he. Doen moslims dat hier ook massaal?
twitter:abouhafs52 twitterde op maandag 05-01-2015 om 16:00:50Ben je een potentiële Syrieganger en opzoek naar iets dichter bij huis? Sluit je aan bij een #Jihadpeloton ter bescherming van moskeeën! reageer retweet
twitter:abouhafs52 twitterde op donderdag 08-01-2015 om 18:39:02Is het nu oorlog? Kom maar op!Reactie op Nanninga's oorlogsverklaring op @JaltaNL http://t.co/FOicNyNxb7 reageer retweet
Je hoeft anders geen aanhanger van de PVV te zijn om als tokkie door het leven te gaan.twitter:abouhafs52 twitterde op maandag 05-01-2015 om 08:57:41Voor hen die oproepen tot een nieuwe kruistocht tegen moslims, vergeet niet hoe het de eerste keer afliep toen je dat wilde idee kreeg! reageer retweet
Laten we hopen dan dat er écht aangifte is gedaan. Dan zal het uitgezocht worden.quote:Op maandag 19 januari 2015 03:10 schreef havanagila het volgende:
twitter:abouhafs52 twitterde op maandag 05-01-2015 om 16:00:50Ben je een potentiële Syrieganger en opzoek naar iets dichter bij huis? Sluit je aan bij een #Jihadpeloton ter bescherming van moskeeën! reageer retweet
twitter:abouhafs52 twitterde op donderdag 08-01-2015 om 18:39:02Is het nu oorlog? Kom maar op!Reactie op Nanninga's oorlogsverklaring op @JaltaNL http://t.co/FOicNyNxb7 reageer retweet
Je hoeft anders geen aanhanger van de PVV te zijn om als tokkie door het leven te gaan.twitter:abouhafs52 twitterde op maandag 05-01-2015 om 08:57:41Voor hen die oproepen tot een nieuwe kruistocht tegen moslims, vergeet niet hoe het de eerste keer afliep toen je dat wilde idee kreeg! reageer retweet
Niet genoeg aandacht? Geen inspiratie meer voor je pareltje van een twitter? Maak een dreigbrief!
Een soort Jules Croiset?quote:Op maandag 19 januari 2015 02:42 schreef havanagila het volgende:
Zoveel discussie om een brief die hoogstwaarschijnlijk door de beste man zelf geschreven is.
Het ligt er gewoon te dik op. Die "geen afstand nemen is instemmen" erboven ook. Jeetje.
Oh ja zal vast een lieve aardige knul zijn die nooit wat verkeerd deed.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:27 schreef bamibij het volgende:
[..]
Hij is niet eens veroordeeld debiel.
Het zal ook niet voor het eerst zijn als het OM onderzoek doet naar iemand die uiteindelijk nergens voor wordt veroordeeld.quote:Op maandag 19 januari 2015 06:47 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Oh ja zal vast een lieve aardige knul zijn die nooit wat verkeerd deed.
OM zal hem niet voor niks onderzoeken en NOS meldt dat zeker ook voor de grap.
bron: http://nos.nl/artikel/510(...)r-normaal-leven.htmlquote:Syriëganger wil weer normaal leven
25-05-2013, 19:30
Aangepast op 25-05-2013, 19:36
Binnenland
De Nederlandse Syrië-ganger Jordi de Jong wil weer een normaal leven leiden met zijn vrouw en zijn zoon. Dat schrijft hij in een verklaring aan de NOS. De Jong keerde een paar weken geleden terug naar Nederland.
De Jong schrijft dat hij zijn besluit om naar Syrië te gaan, nam na gesprekken met zijn vrienden en na kijken van filmpjes op YouTube. Ze kwamen tot de conclusie dat hij "moest helpen om president Assad te verdrijven, om daarna te kunnen helpen met het land op te bouwen".
'Niet vechten'
De jonge man uit Delft voelde zich "door zijn geloof, de islam, verplicht zijn broeders en zusters in Syrië te helpen", zo staat in de verklaring. Hij voelde zich in Nederland "niet vrij genoeg om zijn geloof te belijden" en wilde in een islamitisch Syrië wonen.
Naar eigen zeggen wilde hij in Syrië niet vechten, maar humanitaire hulp verlenen. De Nederlandse Syrië-ganger schrijft dat hij niet werd geronseld voor de strijd tegen president Assad, maar dat hij zelf besloot om naar Syrië te vertrekken. Of hij daar heeft gevochten, wordt uit zijn verklaring niet duidelijk.
Visum
Hij zou tien weken in het land zijn geweest en zijn teruggekeerd nadat hij tot de conclusie kwam dat hij zich niet blijvend in Syrië kon vestigen. Ook moest hij weg omdat hij anders moeilijk terug zou kunnen; zijn visum voor Turkije was maar drie maanden geldig.
Uhh ik ?:Pquote:Op zondag 18 januari 2015 22:05 schreef El_Matador het volgende:
Deze zomer ga je op vakantie. Je staat met je partner uit te kijken over een prachtig meer in Centraal-Europa. Naast je zit een lokaal ouder echtpaar aan een tafeltje en ze knopen een gesprek met je aan. Zij vertellen enthousiast en jullie zeggen waar je vandaan komt. Ik kom uit Parijs, zegt je partner.
Het oudere echtpaar reageert verrast en geanimeerd over Parijs, mooie stad, zelf geweest, tof. Dan snelt de man van het stel te zeggen; "Ja, goeie club, die Al Qaeda in Jemen".
Je schrikt en kijkt je partner aan. Haar ogen puilen zowat uit haar mooie gezichtje.
Rustig leg je uit aan de man dat die club nou niet zo lekker is en aanslagen pleegt tegen onschuldige burgers. Dat het nou niet bepaald de club is die strijdt voor het goede, zoals de man denkt.
Vervolgens heb je nog een aantal leuke gesprekken, het echtpaar maakt foto's van jullie, de man geeft zijn visitekaartje aan jou en je neemt hartelijk afscheid van elkaar.
Wie kan zich de rustige reactie voorstellen?
Dat zeg ik allemaal niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 06:47 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Oh ja zal vast een lieve aardige knul zijn die nooit wat verkeerd deed.
OM zal hem niet voor niks onderzoeken en NOS meldt dat zeker ook voor de grap.
Denk dat hij toen hij daar was inzag dat oorlog altijd extreem is. Er is geen middenweg in oorlog omdat er mensen sneuvelen.quote:Op maandag 19 januari 2015 08:48 schreef Montagui het volgende:
Ouder bericht over deze Jordi de J.
[..]
bron: http://nos.nl/artikel/510(...)r-normaal-leven.html
Ok, naar Syrië om te vechten tegen Assad, maar voor welke van vele partijen? Gematigd of radicaal/extremistisch?
Zal ook wel weer verzonnen zijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwe dreigbrief opgedoken.
Ditmaal verzonden aan Gultepe moskee in Rotterdam.
[ link | afbeelding ]
Ik heb nog geen commentaren gelezen.quote:
ziet er profetisch uit wel..quote:Op maandag 19 januari 2015 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwe dreigbrief opgedoken.
Ditmaal verzonden aan Gultepe moskee in Rotterdam.
[ link | afbeelding ]
Het lijkt me geen gangbaar Nederlands spreekwoord of gezegde. Misschien letterlijk vertaald?quote:Op maandag 19 januari 2015 13:59 schreef Ryan3 het volgende:
Aan het eind zie trouwens een vreemde profetie opduiken: "In elke moskee zal wind komen terwijl alle ramen en deuren dicht zijn. Dat is dood". Ooit van gehoord?
Overigens bespeur ook een zeker ritme in de brief.
Misschien is het wel een soort apocriefe onheilsprofetie die in de moslimwereld gangbaar is?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het lijkt me geen gangbaar Nederlands spreekwoord of gezegde. Misschien letterlijk vertaald?
Mist nog 1 A4 dan...quote:Vandaag hebben wij een twee A4 dreigbrief ontvangen. Deze brief is vanuit Den Haag verzonden.
eind van de brief "Jullie kunnen NIEMAND meer vertrouwen. Dus ga weg nu het nog kan want de Dood is in jullie moskee! In elke moskee zal wind komen terwijl alle ramen en deuren dicht zijn! DAT IS DOOD !! IT'S PAYDAY!"
Geplaatst door: M. A. | 15 januari 2015 om 15:53
Nou ja, dat de moslims het zwaar hebben.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:33 schreef Gilders het volgende:
Oh guttegut, iemand krijgt een dreigbrief. Ik snap niet goed wat hier nu zo nieuwswaardig aan is eigenlijk!
Stiekem moslims natuurlijk.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het lijkt me geen gangbaar Nederlands spreekwoord of gezegde. Misschien letterlijk vertaald?
Ik heb het ook wel eens zwaar maar dat zie ik nooit in het nieuws staanquote:Op maandag 19 januari 2015 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat de moslims het zwaar hebben.
Meid.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:36 schreef Gilders het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens zwaar maar dat zie ik nooit in het nieuws staan
Ik vind het wel nieuwswaardig eigenlijk, na continu te lezen dat homo's worden weggepest door moslims uit hun woning verdienen de moslims ook wel een keer wat aandacht als ze koekje van eigen deeg krijgen.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:33 schreef Gilders het volgende:
Oh guttegut, iemand krijgt een dreigbrief. Ik snap niet goed wat hier nu zo nieuwswaardig aan is eigenlijk!
Gezien de kringen waar hij zich ophoudt zal het wel om IS gaanquote:Op maandag 19 januari 2015 08:48 schreef Montagui het volgende:
Ouder bericht over deze Jordi de J.
[..]
bron: http://nos.nl/artikel/510(...)r-normaal-leven.html
Ok, naar Syrië om te vechten tegen Assad, maar voor welke van vele partijen? Gematigd of radicaal/extremistisch?
Inderdaad, gewoon een incident wat verder geen aandacht verdient. Nu is het eens een keertje andersom.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind het wel nieuwswaardig eigenlijk, na continu te lezen dat homo's worden weggepest door moslims uit hun woning verdienen de moslims ook wel een keer wat aandacht als ze koekje van eigen deeg krijgen.
Daarom, kan mij niet verrotten. Voelen ze zelf ook een keer hoe het is.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:42 schreef Gilders het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon een incident wat verder geen aandacht verdient. Nu is het eens een keertje andersom.
http://www.biblestudytool(...)px?q=jeremia+4:12-22quote:Er zal Mij een wind komen, die hun te sterk zal zijn.
Tokkie gespot.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, kan mij niet verrotten. Voelen ze zelf ook een keer hoe het is.
Dit is nog maar een briefje, van hen kant horen we vooral openbare geweldpleging bij de buurtbewoners, bekladderen van woningen, ruiten ingooien, etc. Van mij geen "boehoe" om zo'n schijtbrief.
Give me a break, het is al lastig genoeg typen terwijl ik zware shag draai en m'n blikbier opentrek.quote:
Leer eerst even Nederlands.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, kan mij niet verrotten. Voelen ze zelf ook een keer hoe het is.
Dit is nog maar een briefje, van hen kant horen we vooral openbare geweldpleging bij de buurtbewoners, bekladderen van woningen, ruiten ingooien, etc. Van mij geen "boehoe" om zo'n schijtbrief.
Leuke edit.quote:
Maar wel kritiek hebben op allochtonen die geen Nederlands kunnen hè? Met je vreemde hoofdquote:Op maandag 19 januari 2015 14:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Give me a break, het is al lastig genoeg typen terwijl ik zware shag draai en m'n blikbier opentrek.
Slim.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.biblestudytool(...)px?q=jeremia+4:12-22
Hun Nederlands kan me bijster weinig verrotten.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar wel kritiek hebben op allochtonen die geen Nederlands kunnen hè? Met je vreemde hoofd
Ja, want dit zijn ook dezelfde figuren natuurlijk.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind het wel nieuwswaardig eigenlijk, na continu te lezen dat homo's worden weggepest door moslims uit hun woning verdienen de moslims ook wel een keer wat aandacht als ze koekje van eigen deeg krijgen.
Het is allemaal verzonnen.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:50 schreef IntensiveGary het volgende:
Die dreigers zijn wel netjes, hoor.. al die A4'tjes komen ongevouwen en ongekreukeld uit de enveloppen. Blijkbaar gebruikt men op het PVV-kantoor uitsluitend versterkte A4-enveloppen en zeer voorzichtige bezorgers :-P
ja, je zou maar een scan makenquote:Op maandag 19 januari 2015 14:50 schreef IntensiveGary het volgende:
Die dreigers zijn wel netjes, hoor.. al die A4'tjes komen ongevouwen en ongekreukeld uit de enveloppen. Blijkbaar gebruikt men op het PVV-kantoor uitsluitend versterkte A4-enveloppen en zeer voorzichtige bezorgers :-P
Geen idee, ga het ze vragen.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, want dit zijn ook dezelfde figuren natuurlijk.
Stiekem zelfgemaakt door de moslims.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:50 schreef IntensiveGary het volgende:
Jij legitimeert hier dergelijke haatbrieven omdat er homo's worden bedreigd. Met die redenering kun je alle geweld wel goed blijven praten.quote:
Ik legitimeer niks, ik zeg dat ik me er niet druk over maak.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij legitimeert hier dergelijke haatbrieven omdat er homo's worden bedreigd. Met die redenering kun je alle geweld wel goed blijven praten.
Homo's dien je ook niet te bedreigen. Die moet je gewoon gelijk in elkaar rammen.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij legitimeert hier dergelijke haatbrieven omdat er homo's worden bedreigd. Met die redenering kun je alle geweld wel goed blijven praten.
Je zegt wel meer dan dat. "Lekker boeiend, moeten ze maar geen homo's bedreigen."quote:Op maandag 19 januari 2015 14:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik legitimeer niks, ik zeg dat ik me er niet druk over maak.
Dit is een kopie, de letters vallen aan het begin van de regels weg.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:50 schreef IntensiveGary het volgende:
Dat staat er niet, maar creatief gevonden van je.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zegt wel meer dan dat. "Lekker boeiend, moeten ze maar geen homo's bedreigen."
Want alle Nederlanders hebben een perfecte beheersing van de Nederlandse taal? Ooit op de PVV-facebook geweest?quote:Op maandag 19 januari 2015 15:00 schreef Staal het volgende:
[..]
Dit is een kopie, de letters vallen aan het begin van de regels weg.
Overigens geloof ik er geen bal van. Het is weliswaar in het Nederlands geschreven maar het is geen Nederlands.
"In elke moskee zal wind komen terwijl alle ramen en deuren dicht zijn, dat is de dood."
Oh ja.
Koekje van eigen deeg impliceert goedkeuring.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat staat er niet, maar creatief gevonden van je.
Neehoor.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Koekje van eigen deeg impliceert goedkeuring.
Ja, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat de schrijver de moeite heeft gedaan een dergelijke spreuk op te zoeken om meer indruk te maken. Uit alles blijkt dat de schrijver het eigenlijk geen flikker interesseert, die zou er dan ook nooit zoveel energie in steken.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:00 schreef Staal het volgende:
[..]
Dit is een kopie, de letters vallen aan het begin van de regels weg.
Overigens geloof ik er geen bal van. Het is weliswaar in het Nederlands geschreven maar het is geen Nederlands.
"In elke moskee zal wind komen terwijl alle ramen en deuren dicht zijn, dat is de dood."
Oh ja.
Ja want het is echt een uitdrukking die men gebruikt om slachtoffers te steunen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |