en inderdaad, Kathrin Oertel is ook teruggetreden, wegens kennelijk onderlinge onenigheid over de te volgen koers.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:25 schreef Kingstown het volgende:
Ik vraag me oprecht af of Oertel in staat is om dit allemaal te gaan handelen, want er komt nu meer op haar af dan dat ze wrs ooit voor mogelijk heeft gehouden.
Zo gaat het bij dit soort bewegingen. De extremisten jagen de mensen weg die dat extreme niet willen. De domme meute die niet door heeft dat het extremer wordt blijft zo aanhobbelen achter een groep extremisten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en inderdaad, Kathrin Oertel is ook teruggetreden, wegens kennelijk onderlinge onenigheid over de te volgen koers.
Met haar gaat een deel van het 'Orga-team', die beweren dit te doen omdat ze het niet eens zijn met de rol die Lutz Bachmann achter de schermen bleef spelen na diens terugtreden.
http://www.zeit.de/politi(...)rin-oertel-wirft-hin
De demo voor komende maandag gaat vanwege organisatorische problemen ook niet door.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:15 schreef RM-rf het volgende:
en inderdaad, Kathrin Oertel is ook teruggetreden, wegens kennelijk onderlinge onenigheid over de te volgen koers.
Met haar gaat een deel van het 'Orga-team', die beweren dit te doen omdat ze het niet eens zijn met de rol die Lutz Bachmann achter de schermen bleef spelen na diens terugtreden.
http://www.zeit.de/politi(...)rin-oertel-wirft-hin
Mooi zoquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
5 Pegida bestuursleden stappen op:
[ afbeelding ]
http://www.bild.de/politi(...)e-39534924.bild.html
Die wenkbrauwen ook. Lijkt net de clown van McDonalds.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
5 Pegida bestuursleden stappen op:
[ afbeelding ]
http://www.bild.de/politi(...)e-39534924.bild.html
quote:Ex-Pegida voorvrouw presenteert nieuwe beweging
In Dresden heeft de vorige week opgestapte woordvoerder van Pegida haar nieuwe beweging gepresenteerd. Onder de naam "Directe Democratie voor Europa" willen Kathrin Oertel en de vier andere opgestapte Pegida-leden een burgerbeweging beginnen.
De beweging wil zich naar Zwitsers voorbeeld inzetten voor meer referenda. De initiatiefnemers noemen zich rechts-conservatief en plaatsen zich in het politieke spectrum van Duitsland rechts naast de CDU/CSU-combinatie van Merkel.
Opvallend is dat asielpolitiek geen nadrukkelijk thema meer is. Ze willen niet de concurrentie met Pegida aangaan, zei Oertel.
Hitlerfoto
Eind vorige week stapte Oertel en de vier anderen uit Pegida. Ze deden dat omdat de man die eerder ophef veroorzaakte door als Hitler op de foto te gaan, nog steeds actief is in de beweging. Lutz Bachmann zit dan wel niet meer in het bestuur, maar hij zit nog wel in het kernteam dat de demonstraties organiseert. Dat vonden Oertel en haar medestanders niet acceptabel, maar ze verloren daarover een stemming en stapten op.
Door de bestuurlijke problemen bij Pegida zijn de demonstraties voor deze week afgezegd. Vlak na de bekendmaking van de splitsing in de islamkritische beweging gingen er nog wel mensen de straat op in Leipzig. Maar in plaats van de verwachte 15.000 à 20.000 mensen kwamen er maar 1500 demonstranten opdagen.
Het is deels een gevolg van de crisis op rechts in duitsland..quote:
quote:
Door het gedrag van onze medelanders gaan ze in Duitsland de straat op?quote:Op maandag 9 februari 2015 13:48 schreef PLAE@ het volgende:
Dat is jammer. Maar je weet dat dit vanzelf de kop weer op gaat steken dankzij het gedrag van onze medelanders.
quote:Op maandag 9 februari 2015 13:48 schreef PLAE@ het volgende:
Dat is jammer. Maar je weet dat dit vanzelf de kop weer op gaat steken dankzij het gedrag van onze medelanders.
Genoeg topics waar je deze bingokaart opmerkingen kwijt kunt. Het gaat in Duitsland geeneens om de Turken, dus ga lekker even in een ander topic spelen als je niet op de hoogte bent van waar het over gaat.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:51 schreef PLAE@ het volgende:
Je begrijpt wel wat ik bedoel. Die vlieger gaat op voor zo'n beetje elk land in West-Europa.
In Duitsland de onderdanen van Erdoğan, in Nederland de rifapen van de koning van Marokko, in Frankrijk zo'n beetje heel Noord-Afrika (Egypte uitgezonderd) en ga zo maar door.
Allen tezamen een verrijking van de samenleving
Dan ben ik toch liever de tokkies kwijt die zulke generalisaties maken.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:51 schreef PLAE@ het volgende:
Je begrijpt wel wat ik bedoel. Die vlieger gaat op voor zo'n beetje elk land in West-Europa.
In Duitsland de onderdanen van Erdoğan, in Nederland de rifapen van de koning van Marokko, in Frankrijk zo'n beetje heel Noord-Afrika (Egypte uitgezonderd) en ga zo maar door.
Allen tezamen een verrijking van de samenleving
Mooi.quote:Op maandag 9 februari 2015 14:04 schreef PLAE@ het volgende:
Die wens komt in vervulling, je ziet jaarlijks heel veel hoogopgeleide 'tokkies' Nederland verlaten.
Het is zo dat in het Westen je als niet moslim, blank en man je geen recht heb op excuses aangezien alle anderen mensen zielig zijn, behalve jij (en ik dan).quote:Op zondag 25 januari 2015 21:08 schreef Elfletterig het volgende:
Ik volg dit topic niet op de voet, maar is dit al geadresseerd?
[..]
In reactie daarop zei ik toen al:
[..]
Inmiddels is meer duidelijk:
http://www.mdr.de/mdr-inf(...)aa7_zs-5d851339.html
https://mopo24.de/nachric(...)taeter-4068?isAjax=1
De hoofdverdachte van de moord is een man die eveneens uit Eritrea komt. Weet Kosmoproleet dit al? Zo ja, heeft hij al excuses aangeboden voor zijn uitlatingen? Mensen die vreedzaam demonstreren zijn door hem van moord beschuldigd.
Die gaan allemaal naar Dresden toe ofzo? Wat heeft dit met Pegida te maken?quote:Op maandag 9 februari 2015 14:04 schreef PLAE@ het volgende:
Die wens komt in vervulling, je ziet jaarlijks heel veel hoogopgeleide 'tokkies' Nederland verlaten.
Een betere vraag: waarom zou je die mensen als tokkie zien?quote:Op maandag 9 februari 2015 14:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die gaan allemaal naar Dresden toe ofzo? Wat heeft dit met Pegida te maken?
Inzichtsvol. In dat geval ben je racist by default en moet men altijd bereid zijn ogenblikkelijk excuses aan te bieden. Ook al is men slachtofferquote:Op maandag 9 februari 2015 14:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is zo dat in het Westen je als niet moslim, blank en man je geen recht heb op excuses aangezien alle anderen mensen zielig zijn, behalve jij (en ik dan).
Neen dus. 2000 demonstranten nog. De lucht gaat er wel heel snel uit op deze manier.quote:Op maandag 9 februari 2015 13:01 schreef RM-rf het volgende:
vanavond zal de 'officiele' Pegida weer in Dresen plaatsvinden, maar zelfs hier verwachten de organisatoren duidelijk minder publiek, zelf kondigen ze 5000 tot 10.000 verwachtte demonstranten aan...
Of ze dat halen zal de vraag zijn:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |