De religie klaagt niet maar wat mensen. Ik verdedig die mensen ook niet maar wel het besluit van de aldi. Dat jij zo'n ophef wil maken omdat het moslims betreft moet jezelf weten maar ik zie geen verschil met groepen boze moeders, de christenen in Barneveld of andere consumenten die in het verleden aanstoot hebben genomen. Mensen zijn zeurpieten en als bedrijf ben je kwetsbaar als een groep zeurpieten begint tegen jouw winkel of product daarom moet je dus aanstootgevende dingen vermijden tenzij je juist daarmee wil verkopen.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
Je zal deze verschrikkelijke religie wel tot het einde der tijden blijven verdedigen maar ik vraag me af of je ook echt beseft wat je verdedigd.
Het is precies hetzelfde. Mensen zijn beledigd omdat er te weinig of juist teveel vrouwen staan afgebeeld, mensen zijn beledigd omdat er geen of juist teveel donkere personen in de reclame staan, hell, mensen zijn zelfs beledigd als een reclamespotje teveel stereotype gedrag laat zien.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Opnieuw probeer je met voorbeelden die hier niets mee van doen hebben de aandacht af te leiden.
Een paar, inderdaad. Als Aldi daar goed aan denkt te doen staat ze dat vrij.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Uhm, de oorzaak is toch echt een groep religieuzen met een kronkel in de kop, die niet om kunnen gaan met een afbeelding van een moskee op een fles zeep. Dat het vervolgens een commerciële overweging is van de aldi om het product uit de schappen te halen, betekent nog steeds dat het onder druk van een paar lichtgeraakte moslims is verwijderd.
Dat zijn ze ook.. En dat is in een aantal gevallen volledig absurd. In Barneveld mochten de juichpakken niet meer verkocht worden omdat de ontwerper homo is en ook nog eens 'donders' heet. Als ze consequent zijn, verbieden ze donderdag ook. Opvul BH's voor kinderen en paaldanskits, ok.. Zeker in verband met de hysterie omtrent pedoseksualitiet kun je dat nog tegenstrijdig noemen en daarbij speelt uiteraard de vraag in hoeverre je kinderen seksueel aantrekkelijk moet laten zijn, alsof het volwassenen betreft. In die zin is het een minder goed voorbeeld omdat dat nog een verhaa apart is.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Opnieuw wat maak jij er een drama van. Zoek maar eens hoe vaak al aanstootgevende producten, etiketten en reclames zijn terug getrokken. Van Donders juichpakken, opvul BH's voor kinderen, paaldanskits voor kinderen, gangstershirts, zwarte piet spullen ga maar door en door. Winkels en fabrikanten zijn erg kwetsbaar op dat gebied.
Oh, het staat ze zeker vrij. Maar het is natuurlijk te idioot voor woorden. Ten eerste, omdat het een fucking plaatje is van een moskee op een fles zeep. Ten tweede, omdat de omzetten van de aldi echt niet drastisch zullen verlagen als ze hier geen gehoor aan zouden hebben gegeven. Maar aldi bepaalt natuurlijk haar eigen beleid, hoe krom het ook op ons overkomt.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een paar, inderdaad. Als Aldi daar goed aan denkt te doen staat ze dat vrij.
Maar waarom zouden de klagers aanstoot nemen aan de afbeelding van een moskee op een fles zeep?quote:Op zondag 18 januari 2015 19:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde. Mensen zijn beledigd omdat er te weinig of juist teveel vrouwen staan afgebeeld, mensen zijn beledigd omdat er geen of juist teveel donkere personen in de reclame staan, hell, mensen zijn zelfs beledigd als een reclamespotje teveel stereotype gedrag laat zien.
Kerk en commercie levert geregeld problemen op:quote:Op zondag 18 januari 2015 20:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zou er een probleem zijn als er waspoeder wordt verkocht met een afbeelding van een pittoresk kerkje erop? Daar kraait volgens mij geen haan naar.
Weet ik veel, waarschijnlijk omdat ze het afbeelden van een moskee op een zeep te lichtzinnig vinden.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar waarom zouden de klagers aanstoot nemen tegen de afbeelding van een moskee op een fles zeep?
Ik zie werkelijk niet wat het ermee te maken heeft.. Dat de kerk zelf, volgens die linkjes althans, geen commerciele instelling moet zijn, betekent nog niet dat een kerk in een advertentie een probleem is.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kerk en commercie levert geregeld problemen op:
http://www.gelderlander.n(...).2567011?ls=lg&rs=pl
http://nos.nl/artikel/325(...)rcie-rond-kerst.html
http://dagelijksevangelie.org/helpus/NL/
Maar geen idee wat er zou gebeuren.
Te lichtzinnig?quote:Op zondag 18 januari 2015 20:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Weet ik veel, waarschijnlijk omdat ze het afbeelden van een moskee op een zeep te lichtzinnig vinden.
Een ansichtkaart is denk ik ook anders dan een advertentie. Maar zoals ik al zei geen idee hoe men gaat reageren. Ik ken geen advertentie met een kerk mogelijk geeft dat aan dat men terughoudend is een kerk te gebruiken in commercie.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk niet wat het ermee te maken heeft.. Dat de kerk zelf, volgens die linkjes althans, geen commerciele instelling moet zijn, betekent nog niet dat een kerk in een advertentie een probleem is.
Hoeveel ansichtkaartjes worden er niet verkocht met de afbeelding van een kerkje? Het gebouw is een cultuurgoed. De instelling zelf is iets anders.
Dat de paus de glamour en de commercie van het kerstfeest afwijst en het over de ware aard van het kerstfeest heeft, is natuurlijk een gotspe.
Een ansichtkaart is geen advertentie, nee, maar evengoed wel een commercieel product.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een ansichtkaart is denk ik ook anders dan een advertentie. Maar zoals ik al zei geen idee hoe men gaat reageren. Ik ken geen advertentie met een kerk mogelijk geeft dat aan dat men terughoudend is een kerk te gebruiken in commercie.
Klopt maar het is dus ook reclame voor die kerk. De kerk zelf vind ik vaak ook een commercieel product. Abdijbier en Wijn van een abdij of ander kerkelijk instituut ken ik ook wel. De verontwaardiging is maar moeilijk te voorspellen volgens mij.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een ansichtkaart is geen advertentie, nee, maar evengoed wel een commercieel product.
Daar zeg je wat, en een dergelijke ansichtkaart is ook reclame voor de gemeente..quote:Op zondag 18 januari 2015 20:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt maar het is dus ook reclame voor die kerk. De kerk zelf vind ik vaak ook een commercieel product. Abdijbier en Wijn van een abdij of ander kerkelijk instituut ken ik ook wel. De verontwaardiging is maar moeilijk te voorspellen volgens mij.
Vast wel.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Bestaan er eigenlijk ansichtkaarten met moskeeën erop?
Zeker wel.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:21 schreef kurk_droog het volgende:
BRING BACK THE NEGERZOEN
[ afbeelding ]
x 100quote:Op zondag 18 januari 2015 15:07 schreef Jigzoz het volgende:
Tsja, als je geen serieuze problemen hebt, maar wel een sterke jankbehoefte...
ik denk eerder met een man die schreeuwt PAPIER HIERquote:Op zondag 18 januari 2015 15:41 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ach daar komen ze toch niet, iets met entreeprijs en uitkering.
Van de mensen die geen juichpakken van Donders in de winkel wilden?quote:Op zondag 18 januari 2015 16:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb jij al afstand genomen van de mensen die aan het zeuren waren over de guacamole-dip? En van de ketens die onder druk van consumenten het etiket 'kies bewust' hebben verwijderd? En van de mensen die... en van de mensen die...
Kwee niet, Kees?quote:Op maandag 19 januari 2015 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Van de mensen die geen juichpakken van Donders in de winkel wilden?
Omdat de donder een uiting was van gods almacht?
Heel simpel, omdat het randdebielen zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar waarom zouden de klagers aanstoot nemen aan de afbeelding van een moskee op een fles zeep?
De sprookjes van Sherehazade uit duizend en één nacht bevatten natuurlijk ook heel wat erotische vertellingen hč. Dan zien ze wrs zo'n vadsige emir omringd door waterpijpen op een stapeltje kussens liggen, terwijl zijn negroďde opperslaaf een rijtje buikdansende halfnaakte wulpse slavinnen uit zijn harem voorleidt, waaruit hij dan na veel wikken en wegen een keuze maakt.quote:Op maandag 19 januari 2015 04:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heel simpel, omdat het randdebielen zijn.
Wat op zich weer een goede reden is voor de Quinsies van deze wereld om daar ook meteen een verbod voor te eisen, een neger als slaaf voor een emir kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 05:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De sprookjes van Sherehazade uit duizend en één nacht bevatten natuurlijk ook heel wat erotische vertellingen hč. Dan zien ze wrs zo'n vadsige emir omringd door waterpijpen op een stapeltje kussens liggen, terwijl zijn negroďde opperslaaf een rijtje buikdansende halfnaakte wulpse slavinnen uit zijn harem voorleidt, waaruit hij dan na veel wikken en wegen een keuze maakt.
Dat kan ook niet, met zo'n harem, dat wist die vadsige emir ook wel, en daarom stelde hij alleen eunuchen aan als opperslaaf.quote:Op maandag 19 januari 2015 05:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat op zich weer een goede reden is voor de Quinsies van deze wereld om daar ook meteen een verbod voor te eisen, een neger als slaaf voor een emir kan natuurlijk niet.
En laat een veelvoud van dit soort klachten elke keer de aversie en zelfs haat jegens de moslimgemeenschap voeden. Elke keer maar veranderen op grond van hun geloof(drogreden) elke keer maar weer anders en niet eens gewoon accepteren hoe zaken hier zijn geregeld.quote:
Het begon net spannend te worden..quote:Op maandag 19 januari 2015 05:04 schreef Ryan3 het volgende:
En ja, die dames hadden elkaar, met zwoele blikken, net met dat Aldi zeepje van 0,69 ¤ per ½ liter staan inzepen alvorens ze, pikante kreetjes slakend, in zo'n gigantisch, met van die blauwe Arabische tegeltjes betegeld, bad te springen... Doorgaan?
Minder moskeeën toch? Iedereen blij.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Belachelijk de moslims klagen over een afbeelding en wij als westerlingen maar weer buigen.
quote:Donders mag niet in Barneveld
BARNEVELD -
Supermarkt Jumbo in Barneveld heeft alle verwijzingen naar de populaire WK-juichpakken van stylist Roy Donders met onmiddellijke ingang uit de winkel verwijderd. De reden: het zwaar gelovige publiek zou aanstoot nemen aan de ’duivelse’ achternaam van de beroemde Brabander.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Barneveld__.html
Liever op een pak zeep dan hier in de straat.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Minder moskeeën toch? Iedereen blij.
Deksels!quote:Op maandag 19 januari 2015 15:35 schreef Gnittoo het volgende:
ach wij westerlingen kunnen er ook wat van:
[..]
Van die gasten wil ik wel afstand nemen ja.quote:
Jaaah, ga door, ga dooooor.quote:Op maandag 19 januari 2015 05:04 schreef Ryan3 het volgende:
En ja, die dames hadden elkaar, met zwoele blikken, net met dat Aldi zeepje van 0,69 ¤ per ½ liter staan inzepen alvorens ze, pikante kreetjes slakend, in zo'n gigantisch, met van die blauwe Arabische tegeltjes betegeld, bad te springen... Doorgaan?
Nee, dat je naam nog oranje is...quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Van die gasten wil ik wel afstand nemen ja.
Nee, aan de verpakking. En die kan best scherp zijn hoor!quote:
Oh, daar trek ik me niks meer van aan. Daar heb ik al afstand van genomen en daar laat ik het bij.quote:
Nee, ik stoor me er niet aan, maar vond het opmerkelijk... maar daar zit een verhaal achter kennelijk?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, daar trek ik me niks meer van aan. Daar heb ik al afstand van genomen en daar laat ik het bij.
Maar hoezo? Vind jij het wel vervelend dan?
Niet dat ik weet. Ik vermoed alleen dat ik nu nog oranje ben omdat ik me tijdens de laatste oranjegolf, toen werkelijk iedereen verplicht oranje werd, expliciet verzet heb. Ik heb daar toen over gezeurd, omdat ik geen bal om voetbal geef en al helemaal niet verplicht solidair wil zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik stoor me er niet aan, maar vond het opmerkelijk... maar daar zit een verhaal achter kennelijk?.
Het is wel FOK!, wrs wel waar wat je zegt, een soort geintje.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Ik vermoed alleen dat ik nu nog oranje ben omdat ik me tijdens de laatste oranjegolf, toen werkelijk iedereen verplicht oranje werd, expliciet verzet heb. Ik heb daar toen over gezeurd, omdat ik geen bal om voetbal geef en al helemaal niet verplicht solidair wil zijn.
Toen iedereen weer normaal werd, bleef ik oranje. Zal wel voor straf geweest zijn.
Maar ik beschouw het als een pesterig grapje en ik heb toch geen invloed op mijn kleur.
Ik vind oranje geen leuke kleur, ben niet koningsgezind, geef niks om sport.
Maar woon wel in een Oranjelaan, die ik bovendien tot onderwerp van een onderzoek gemaakt heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |