En dan dat kind straks voor de rest van haar leven met een trauma opgescheept zitten zekerquote:Op zondag 18 januari 2015 12:50 schreef Buitendam het volgende:
Ja, stel je voor dat je kind iets anders meemaakt dan de bekende thuissituatie.
Bel de brandweer.
Ze roken daar binnen, en naar horen zeggen is het niet opgeruimd.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:51 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En dan dat kind straks voor de rest van haar leven met een trauma opgescheept zitten zeker
Misschien niet de juist term?quote:
Dit ja!quote:Op zondag 18 januari 2015 12:53 schreef Risu het volgende:
Kans zit erin dat als kind geweest is, ze zelf ook aangeeft niet meer daar te willen spelen vanwege de rook, bende enz. Ik had als kind nl ook zo'n vriendinnetje. Uiteindelijk zijn we vaak buiten geweest. Alleen binnen om wat te drinken, snoepje en gauw weer naar buiten.
Beetje gezeik dit, maar jullie praten zeker met een bepaalde ''R'' ?quote:Op zondag 18 januari 2015 12:47 schreef Jettie67 het volgende:
Mijn dochter van 6 heeft een vriendinnetje op school. Meisje is al een paar keer met ons mee naar huis geweest om te spelen en ik heb het tot nu toe met smoesjes weten te voorkomen dat mijn dochter daar ging spelen. Allereerst vind ik het ontzettend vervelend dat de ouders blijkbaar roken in huis waar dat meisje bij is. Het meisje stinkt ontzettend naar rook. Die vader komt het meisje 's morgens op school brengen alsof hij zo zijn bed uit is gerold. Stinkend en onverzorgd. Die moeder stinkt heel vaak naar frituur in combinatie met sigaretten. Het is een zwak sociaal gezin en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is. Met smoesjes blijf ik het denk ik niet redden, ook niet naar dochter toe die niet weet waarom het nog niet tot spelen bij vriendinnetje thuis is gekomen en ik kan het dochter ook niet zeggen omdat ze het vroeg of laat tegen vriendinnetje zou vertellen en dat vind ik dus heel sneu. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Ziet er nog steeds niet netjes uit.quote:
Dat spreekt helemaal nergens uit. Ik vind niemand "minder" en ik kijk ook op niemand neer.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:05 schreef Heaven7 het volgende:
[..]
Kom op, mijn reactie is op de OP waaruit duidelijk spreekt dat TS er zo over denkt. Niet ik.
Mijn excuses dan, ik concludeerde het uit bovenstaande dat je niet bepaald een hoge pet op hebt van dat sociaal zwakke gezin want dat die ouders stinken en het een bende is in huis doet voor jouw dochter waarschijnlijk niks af aan het leuke vriendinnetje.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:47 schreef Jettie67 het volgende:
Die vader komt het meisje 's morgens op school brengen alsof hij zo zijn bed uit is gerold. Stinkend en onverzorgd. Die moeder stinkt heel vaak naar frituur in combinatie met sigaretten Het is een zwak sociaal gezin en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is.
Idd voor het zelfde geld krijgen ze chips en cola , ipv kiwi en sojamelk.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:35 schreef NiceHat het volgende:
Als dit geen trol is dan weet ik het ook niet meer...
Indien het geen trol is:
Ik zou mijn kinderen verbieden om te gaan met dit soort 'mensen'. Die kunnen alleen maar een slechte invloed uitoefenen op ze. Sowieso weet je niet wat voor misbruikpraktijken zich afspelen in zo'n gezin.
Zo leer je je kind niet hoe ze om moet gaan met situaties die niet naar jouw ideaalbeeld zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:17 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Dat spreekt helemaal nergens uit. Ik vind niemand "minder" en ik kijk ook op niemand neer.
Ik realiseer me heel goed dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden en kansen heeft vanuit aanleg en omgevingsfactoren. Feit is dat ik heel erg tegen roken ben in het bijzijn van kinderen en ik er niet gerust op ben om mijn kind daar thuis te laten spelen buiten het roken in huis om.
Ja? Ik zou dat wel kwalijk vinden. ( Niet dat kiwi en sojamelkverhaal. )quote:Op zondag 18 januari 2015 14:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Idd voor het zelfde geld krijgen ze chips en cola , ipv kiwi en sojamelk.
Dit ja. Moderne gezeur om niets van tegenwoordig. Vermoeiend. Stel je voor dat je niet de perfecte ouder bent.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:37 schreef DeLepelaar het volgende:
Ik zat als kind in de 70`s bij verjaardagen in huiskamers waar je de rest van de familie door de rook niet meer zag zitten.
Chips en cola is een kwalijke zaak ja?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:05 schreef NiceHat het volgende:
[..]
Ja? Ik zou dat wel kwalijk vinden. ( Niet dat kiwi en sojamelkverhaal. )
Paupervoer.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Chips en cola is een kwalijke zaak ja?
Gewoon beleefd tegen die ouders vragen of ze er op willen letten. Verder neem ik aan dat jij niet rookt, dus 1 dagje meeroken lijkt me nu ook weer niet heeeeel schadelijk voor dat kind.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:17 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Dat spreekt helemaal nergens uit. Ik vind niemand "minder" en ik kijk ook op niemand neer.
Ik realiseer me heel goed dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden en kansen heeft vanuit aanleg en omgevingsfactoren. Feit is dat ik heel erg tegen roken ben in het bijzijn van kinderen en ik er niet gerust op ben om mijn kind daar thuis te laten spelen buiten het roken in huis om.
Nou dat gaat wel een beetje ver.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou mensen die je kinderen chips en cola geven aanklagen, dat zal ze leren.
Ik heb er 3 muts alle 3 nu puber, bereid je maar vast voor.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:20 schreef Jettie67 het volgende:
Mineola, dank voor je reactie. Ik had hier eerlijk gezegd al zoiets van ach, hier reageren mannen/ jongens die zich de situatie niet in kunnen denken omdat ze zelf (nog) geen kinderen hebben.
En ach, zonder te willen stigmatiseren, ik hecht sowieso al geen waarde aan de mening van mensen die hun mening alleen kenbaar kunnen maken door scheldwoorden als "trut" te gebruiken en waarschijnlijk alleen maar vanuit hun eigen referentiekader kunnen reageren.
Goh, wat leuk dat je alleen de reactie die je aanstaat eruit pikt.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:20 schreef Jettie67 het volgende:
Mineola, dank voor je reactie. Ik had hier eerlijk gezegd al zoiets van ach, hier reageren mannen/ jongens die zich de situatie niet in kunnen denken omdat ze zelf (nog) geen kinderen hebben.
En ach, zonder te willen stigmatiseren, ik hecht sowieso al geen waarde aan de mening van mensen die hun mening alleen kenbaar kunnen maken door scheldwoorden als "trut" te gebruiken en waarschijnlijk alleen maar vanuit hun eigen referentiekader kunnen reageren.
Je bent de outcast op het schoolplein, nu herken ik je.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:20 schreef Jettie67 het volgende:
Hahaha die roddelen over anderen om ze vervolgens na een minuut goedenmorgen te zeggen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent de outcast op het schoolplein, nu herken ik je.
Vol dedain want 'in dat huis roken ze, brrrrrr'quote:Op zondag 18 januari 2015 14:34 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Hahaha die roddelen over anderen om ze vervolgens na een minuut goedenmorgen te zeggen.
De reacties die ik skip zijn de reacties waarbij ik de indruk heb dat zonder de intentie zinvol te willen reageren allerlei ongefundeerde vooroordelen en aannames worden gepost.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:31 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Goh, wat leuk dat je alleen de reactie die je aanstaat eruit pikt.
Ja, ik heb ook een kind, ja ik snap je probleem, maar ik denk ook dat je misschien een iets opener houding zou kunnen hebben naar mensen die anders in het leven staan, op een andere manier opgegroeid zijn, en die gewoon andere zaken belangrijk vinden dan jij. PRAAT gewoon eens met die mensen... Is dat iets heel geks?
En je negeert er ook een aantal waarin een andere wèl zinvolle reacties worden gegeven, die misschien niet helemaal in jouw straatje passen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:42 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
De reacties die ik skip zijn de reacties waarbij ik de indruk heb dat zonder de intentie zinvol te willen reageren allerlei ongefundeerde vooroordelen en aannames worden gepost.
Hahaha.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:53 schreef Duufje het volgende:
Als het om het roken gaat zou je ouders kunnen vragen om dit niet te doen als jou kind daar speelt.
Je hebt het dus eigenlijk over jezelf:quote:Op zondag 18 januari 2015 14:42 schreef Jettie67 het volgende:
De reacties die ik skip zijn de reacties waarbij ik de indruk heb dat zonder de intentie zinvol te willen reageren allerlei ongefundeerde vooroordelen en aannames worden gepost.
Aanname.quote:ik heb gehoord dat het daar ook een bende is.
Aanname en vooroordeel.quote:Ik had hier eerlijk gezegd al zoiets van ach, hier reageren mannen/ jongens die zich de situatie niet in kunnen denken omdat ze zelf (nog) geen kinderen hebben.
neequote:Op zondag 18 januari 2015 13:51 schreef Mineola het volgende:
Ben ik de enige die het probleem van TS helemaal niet zo gek vindt? Ik zou het ook niet zo tof vinden als mijn kind in zo'n huis wil spelen hoor. Ik lees verder ook geen waardeoordeel over die ouders, alleen van andere omstandigheden dan bij TS thuis. Tja, je moet voor jezelf de afweging maken of je daar overheen kunt stappen.
Mijn kind is wat jonger dus ik zit nog niet in die speelafspraken zonder ouders, maar ik vind het idee om koffie te drinken wel een goeie. Kun je de boel zelf peilen en misschien is er ook wel de mogelijkheid om eerlijk aan die ouders aan te geven dat je het leuk vindt dat jullie dochters het goed kunnen vinden, maar dat je het niet zo fijn vindt om jouw dochter in de rook te laten spelen. Dat die ouders misschien onverzorgd zijn en dat het er een bende is, daar zou ik geen moeite mee hebben. Ieder z'n eigen leven, zij vinden jullie huisdier of paarse muur misschien niet tof.
Ik zou zelf de ouders niet vragen of zij niet willen roken, het is hun eigen huis. Maar ik denk dat je dat op zich best kan doen.
En ik kan me idd goed voorstellen dat je zesjarige het na die koffie daar zelf wel geschoten heeft door de rook en er zelf ook niet meer wil spelen
Dat is dus je eerste punt waarom ze daar niet mag spelen. Wat is het tweede punt dan? Dat ze naar frituur ruiken? Dat de ouders op het schoolplein zeggen dat het een bende is?quote:Op zondag 18 januari 2015 12:47 schreef Jettie67 het volgende:
Mijn dochter van 6 heeft een vriendinnetje op school. Meisje is al een paar keer met ons mee naar huis geweest om te spelen en ik heb het tot nu toe met smoesjes weten te voorkomen dat mijn dochter daar ging spelen. Allereerst vind ik het ontzettend vervelend dat de ouders blijkbaar roken in huis waar dat meisje bij is. Het meisje stinkt ontzettend naar rook. Die vader komt het meisje 's morgens op school brengen alsof hij zo zijn bed uit is gerold. Stinkend en onverzorgd. Die moeder stinkt heel vaak naar frituur in combinatie met sigaretten. Het is een zwak sociaal gezin en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is. Met smoesjes blijf ik het denk ik niet redden, ook niet naar dochter toe die niet weet waarom het nog niet tot spelen bij vriendinnetje thuis is gekomen en ik kan het dochter ook niet zeggen omdat ze het vroeg of laat tegen vriendinnetje zou vertellen en dat vind ik dus heel sneu. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Als ik niet op een reactie heb gereageerd wil dat niet zeggen dat ik die heb geskipt. Als jij in een topic die je opent op iedere reactie wil reageren, prima, dat wil niet zeggen dat een ander dat ook doet.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
En je negeert er ook een aantal waarin een andere wèl zinvolle reacties worden gegeven, die misschien niet helemaal in jouw straatje passen.
Als je zo in real life ook reageert, dan weet ik niet of ik mijn kind wel bij jou zou laten spelen...
Ik geef je hier groot gelijk in. Binnen roken met kinderen in huis is not done.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:17 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Nounou gaat dat niet wat ver?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:02 schreef Bootje84 het volgende:
Vooral ook, wat iemand al eerder zei, dat ze ook al niet om de gezondheid van hun eigen kind geven..
Je had wat mij betreft niet hoeven melden dat je het topic ging verlaten, wat jouw advies betreft, op mijn beurt zou het jou niet misstaan om wat minder vooringenomen te zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:02 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb inmiddels mijn totaal ongefundeerde mening over jou gevormd, dus zal t topic maar verlaten voordat ik dingen zeg die niet zo aardig zijn... Mijn advies blijft alleen wel staan: een opener houding zou je vast geen kwaad doen....
Vergeet niet de politie te bellen. Dit is pure kindermishandeling en nalatigheidquote:Op zondag 18 januari 2015 15:07 schreef agter het volgende:
Jeetje, mijn ouders roken ook. Ook soms als mijn dochtertje daar is.
Ik denk dat ik het contact met hun kleinkind maar ontneem. Stel je voor dat ze rook inademt!
Voed jij je kind ook zo intolerant op?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:42 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Ga lekker CoD spelen joh.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:02 schreef Bootje84 het volgende:
Ik begrijp TS wel een beetje. Alleen dan vooral over dat roken gedeelte. Betwijfel alleen of de ouders van dat meisje naar je zouden luisteren als je zou verzoeken of ze niet willen roken binnen.
Vooral ook, wat iemand al eerder zei, dat ze ook al niet om de gezondheid van hun eigen kind geven..
Een zwarte lijst moet er komen!quote:Op zondag 18 januari 2015 15:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Vergeet niet de politie te bellen. Dit is pure kindermishandeling en nalatigheid
Same here. TS begint een topic met "ik wil" (wat mij zegt dat TS emotioneel12 is) en ze koopt een TV voor op de slaapkamer van haar dochter van 6, want dat is zo verschrikkelijk verantwoordelijk. En goed. En gezond.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:02 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb inmiddels mijn totaal ongefundeerde mening over jou gevormd, dus zal t topic maar verlaten voordat ik dingen zeg die niet zo aardig zijn...
Nee, ik voed ze wel op met het idee dat ze op school goed hun best moeten doen zodat ze weten wat "stam+t" betekent zodat ze als volwassene foutloos Nederlands kunnen schrijven.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voed jij je kind ook zo intolerant op?
Dat gaat ze inderdaad helpen als ze in een situatie terecht komen die mamma van te voren niet heeft kunnen voorzien en heeft kunnen controleren.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:13 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Nee, ik voed ze wel op met het idee dat ze op school goed hun best moeten doen zodat ze weten wat "stam+t" betekent zodat ze als volwassene foutloos Nederlands kunnen schrijven.
Sla jij de plank even mis.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:13 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Nee, ik voed ze wel op met het idee dat ze op school goed hun best moeten doen zodat ze weten wat "stam+t" betekent zodat ze als volwassene foutloos Nederlands kunnen schrijven.
Die TV was niet voor mijn dochter van 6. Misschien komt het in jouw omgeving zelden voor, maar ik heb meerdere kinderen waarvan dochter van 6 de jongste is.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Same here. TS begint een topic met "ik wil" (wat mij zegt dat TS emotioneel12 is) en ze koopt een TV voor op de slaapkamer van haar dochter van 6, want dat is zo verschrikkelijk verantwoordelijk. En goed. En gezond.
Eh nee ik ben zelf roker en rook NERGENS binnen.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:00 schreef pietjepuk38 het volgende:
[..]
Ik geef je hier groot gelijk in. Binnen roken met kinderen in huis is not done.
quote:Op zondag 18 januari 2015 15:13 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
En WEER val je iemand persoonlijk aan, ik verwacht niet dat je veel vrienden/vriendinnen hebt.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:13 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Mooi hè, ze heeft zichzelf belachelijk gemaakt. Zo zie je maar weer, mamma is ook niet perfectquote:Op zondag 18 januari 2015 15:18 schreef mousemicky het volgende:
[..]![]()
Ik geloof dat je de regel zelf nog niet helemaal snapt. Misschien kan je welopgevoede dochter je daarbij dan helpen...
[..]
Je zou zeggen dat dat je bekend voor zou moeten komen.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:42 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
[..]
Ik zie trouwens het verband tussen roken en werkwoordsspelling ook niet. Of zouden de ouders van vriendinnetjes van TO's kind een speltest moeten doen voordat ze met dochter mogen spelen?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi hè, ze heeft zichzelf belachelijk gemaakt. Zo zie je maar weer, mamma is ook niet perfect
Ik ben ontzettend blij voor je dat je spelling voor je kind niet het belangrijkst vindt aangezien je kinderen het blijkbaar niet van jou moeten leren.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:23 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik zie trouwens het verband tussen roken en werkwoordsspelling ook niet. Of zouden de ouders van vriendinnetjes van TO's kind een speltest moeten doen voordat ze met dochter mogen spelen?
Ik zou t trouwen ook fijn vinden als mijn kind zijn best gaat doen op school, en goed leert spellen, maar ik vind t nog veel belangrijker dat hij leert dat niet alle mensen hetzelfde zijn, en dat hij met een open blik andere kinderen en hun ouders tegemoed treedt. Gelukkig lijkt dochter van TO daar beter in te zijn dan moeders, want die wil wel met het betreffende meisje spelen
Boy are you wrong!quote:Op zondag 18 januari 2015 15:26 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend blij voor je dat je spelling voor je kind niet het belangrijkst vindt aangezien je kinderen het blijkbaar niet van jou moeten leren.
Wat ben je eigenlijk verzuurd aan het reageren, hoe komt dat?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:26 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend blij voor je dat je spelling voor je kind niet het belangrijkst vindt aangezien je kinderen het blijkbaar niet van jou moeten leren.
[nagmodus]quote:
quote:Op zondag 18 januari 2015 14:45 schreef L-E het volgende:
Ik begrijp het probleem van TS ook wel, tenminste, ik kan het me voorstellen, maar ik vind het een mooi leermoment om je kind wat tolerantie mee te geven. Ja, het gaat daar heel anders dan thuis. Ja, het gaat daar anders dan papa en mama willen. Maar guess what, papa en mama omarmen ook de mensen met een totaal andere visie/levenswijze dan ze zelf hebben, en in hoeverre iemand een goed/leuk/waardevol mens is valt of staat niet met de mate waarin er in huis wordt gerookt en de teringzooi die er al dan niet aanwezig is. Ik zou het toelaten, en mijn kind het vertrouwen te geven zelf een oordeel te vormen.
O, wat heb jij het hier ontzettend mis...quote:Op zondag 18 januari 2015 15:26 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Mocht je allequote:Op zondag 18 januari 2015 15:26 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Ik vermaak me inmiddels ook prima. Ik denk dat ik toch maar blijf, onaardige dingen heb ik toch al gezegdquote:Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
+1
Heerlijk topic om te lezen op een regenachtige zondag.
Volgens mij ben je niet op zoek naar een klankbord, maar bevestiging van je eigen mening.quote:
Je hebt oudere kinderen die nog niet goed kunnen lezen? Bijzonder.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:16 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Die TV was niet voor mijn dochter van 6. Misschien komt het in jouw omgeving zelden voor, maar ik heb meerdere kinderen waarvan dochter van 6 de jongste is.
Jij taaldocent? Laat dit alsjeblieft zijn wat ik denk, een grote leugen. Met alle respect maar een taaldocent die dwars door een autocorrectie heen " tegemoed " typt en niet eens uit zichzelf weet dat het met een T is..... en dan heb ik het nog niet eens over de vele andere fouten die je maakt. Vind ik prima hoor, maar houdt dan maar liever voor je dat je een taaldocent bent op een Hbo-school.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:31 schreef mousemicky het volgende:
[..]
O, wat heb jij het hier ontzettend mis...
Ik ben taaldocent, op het Hbo, spelling vind ik belangrijk, maar uit ervaring weet ik inmiddels heel goed dat er veel belangrijker zaken zijn in een schoolcarriere dan werkwoordsspelling... Een niet-bekrompen houding bijvoorbeeld
Bron?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:35 schreef eRKa het volgende:
[..]
Volgens mij ben je niet op zoek naar een klankbord, maar bevestiging van je eigen mening.
Maar goed, ga voort en zie niet om. Voed je kind op zoals jou goeddunkt, en laat ze vooral niet teveel met de uitersten van de maatschappij kennis maken. Zo heb je tenminste garantie dat je heel lang mamma mag spelen. Kinderen uit een dergelijke opvoeding hebben statistisch gezien de meeste kans om later in hun leven af te dwalen naar een uiterste. Straks op de uni gaan ze dan wel aan de zwier, sex, drugs en rock&roll
Je vergeet voor het gemak even dat je zelf net mij probeerde te corrigeren en daarbij een enorme blunder beging, om nog maar niet te spreken van het feit dat je in deze reactie ook al spelfouten maakt? Niet zo netjes om zo hard op iemand zijn schrijfwijze in te hakken als je het zelf ook niet goed beheerst. Just saying.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:36 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Jij taaldocent? Laat dit alsjeblieft zijn wat ik denk, een grote leugen. Met alle respect maar een taaldocent die dwars door een autocorrectie heen " tegemoed " typt en niet eens uit zichzelf weet dat het met een T is..... en dan heb ik het nog niet eens over de vele andere fouten die je maakt. Vind ik prima hoor, maar houdt dan maar liever voor je dat je een taaldocent bent op een Hbo-school.
Bedankt voor de feedback. Ik zie graag de feedback op mijn talloze andere fouten tegemoetquote:Op zondag 18 januari 2015 15:36 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Jij taaldocent? Laat dit alsjeblieft zijn wat ik denk, een grote leugen. Met alle respect maar een taaldocent die dwars door een autocorrectie heen " tegemoed " typt en niet eens uit zichzelf weet dat het met een T is..... en dan heb ik het nog niet eens over de vele andere fouten die je maakt. Vind ik prima hoor, maar houd dan maar liever voor je dat je een taaldocent bent op een Hbo-school.
De leider van het sociaal wijkteam, mondeling.quote:
Gevoelige luchtwegen er gewoon bij verzinnen?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:34 schreef Buurpoes het volgende:
TS, ik deel jouw afkeer van roken in het bijzijn van kinderen. En ik snap ook dat je wat huiver hebt om je kind daar te laten spelen. Ik zou wel vragen of ze niet in t bijzijn van je kind willen roken (desnoods verzin je gevoelige luchtwegen oid) maar verder zou ik mijn kind daar gewoon laten spelen. Zo ernstig zal t allemaal niet zijn hoor, hun kind groeit toch ook redelijk gezond op?
quote:Op zondag 18 januari 2015 15:36 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Jij taaldocent? Laat dit alsjeblieft zijn wat ik denk, een grote leugen. Met alle respect maar een taaldocent die dwars door een autocorrectie heen " tegemoed " typt en niet eens uit zichzelf weet dat het met een T is..... en dan heb ik het nog niet eens over de vele andere fouten die je maakt. Vind ik prima hoor, maar houdt dan maar liever voor je dat je een taaldocent bent op een Hbo-school.
Ik hoop dat TS een troll is.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:44 schreef L-E het volgende:
Inmiddels is mijn trollradar wel afgegaan hoor
Ik vrees gewoon nog steeds dat dit soort mensen echt bestaat.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:44 schreef L-E het volgende:
Inmiddels is mijn trollradar wel afgegaan hoor
TS gunt haar kind gewoon een beter bestaan. Niets mis mee toch?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:13 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 18 januari 2015 15:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat je zelf net mij probeerde te corrigeren en daarbij een enorme blunder beging, om nog maar niet te spreken van het feit dat je in deze reactie ook al spelfouten maakt? Niet zo netjes om zo hard op iemand zijn schrijfwijze in te hakken als je het zelf ook niet goed beheerst. Just saying.
Ik ben geen taaldocent, een forummer die zo ontzettend veel fouten maakt in zijn spelling en zelfs een "speltest" typt, liegt dat hij barst dat hij een taaldocent is of zou toch eens hard op zoek moeten gaan naar een andere baan....Wat is volgens jou dan mijn "enorme blunder"? En waar zijn mijn spellingfouten dan?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat je zelf net mij probeerde te corrigeren en daarbij een enorme blunder beging, om nog maar niet te spreken van het feit dat je in deze reactie ook al spelfouten maakt? Niet zo netjes om zo hard op iemand zijn schrijfwijze in te hakken als je het zelf ook niet goed beheerst. Just saying.
Ik mezelf belachelijk gemaakt? Laat even zien waar, ik zou het heel graag willen weten.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi hè, ze heeft zichzelf belachelijk gemaakt. Zo zie je maar weer, mamma is ook niet perfect
Speltest is een prima woord, spellingfouten daarentegen niet. Taaldocent ben ik (soit, hoofdvak Engels) maar wel eentje die openstaat voor feedback. Dat kun je van jezelf niet zeggen.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:48 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben geen taaldocent, een forummer die zo ontzettend veel oh echt, ik kan alleen die ene vinden? feedback please fouten maakt in zijn spelling en zelfs een "speltest" typt, liegt dat hij barst dat hij een taaldocent is hij? En kom je wel eens vaker op OUD, volgens mij is t hier niet onbekend dat ik idd docent ben? of zou toch eens hard op zoek moeten gaan naar een andere baan.... neu, ze zijn hier heel tevreden over me, ik leer mijn studenten belangrijker dingen dan spelling, daar hebben we namelijk tegenwoordig ook hulpmiddelen voor Wat is volgens jou dan mijn "enorme blunder"? En waar zijn mijn spellingfouten dan? ik voel me niet geroepen jou hierbij te helpen, want ik vind je niet sympathiek
Wat is jouw suggestie om een kind rookvrij te laten spelen?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:43 schreef agter het volgende:
[..]
Gevoelige luchtwegen er gewoon bij verzinnen?
Lekker voor de kinderen die dat echt hebben...
quote:Op zondag 18 januari 2015 12:50 schreef Buitendam het volgende:
Ja, stel je voor dat je kind iets anders meemaakt dan de bekende thuissituatie.
Bel de brandweer.
Dat is je nog niet duidelijk genoeg gemaakt?quote:Op zondag 18 januari 2015 15:53 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Ik mezelf belachelijk gemaakt? Laat even zien waar, ik zou het heel graag willen weten.
Ik zou in ieder geval eens beginnen de regels ten aanzien van "stam + t" -en dan met name de uitzonderingen daarop- eens (opnieuw) door te nemenquote:Op zondag 18 januari 2015 15:48 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben geen taaldocent, een forummer die zo ontzettend veel fouten maakt in zijn spelling en zelfs een "speltest" typt, liegt dat hij barst dat hij een taaldocent is of zou toch eens hard op zoek moeten gaan naar een andere baan....Wat is volgens jou dan mijn "enorme blunder"? En waar zijn mijn spellingfouten dan?
Ik zou in elk geval niet gaan liegen over allerlei ziektes.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat is jouw suggestie om een kind rookvrij te laten spelen?
"Sterre heeft ebola dus gelieve niet te roken in haar buurt."quote:Op zondag 18 januari 2015 16:02 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval niet gaan liegen over allerlei ziektes.
Hoe triest..
Zo zeg, wat laat jij je kennen door te zeggen dat je je niet geroepen voelt om mij te helpen omdat je me niet sympathiek vindt. Voor mij het bewijs dat je niet eens weet wat mijn "enorme blunder" is. Leuk geprobeerd, maar ik geloof je niet.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Speltest is een prima woord, spellingfouten daarentegen niet. Taaldocent ben ik (soit, hoofdvak Engels) maar wel eentje die openstaat voor feedback. Dat kun je van jezelf niet zeggen.
[..]
[..]
Iemand persoonlijk aanvallen en dan zelf de uitzonderingen op stam+t niet kennenquote:Op zondag 18 januari 2015 15:13 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Van die bekrompen beterweters die zichzelf verheffen boven anderen bestaan echt. Ik ken er helaas ook een paarquote:Op zondag 18 januari 2015 15:45 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vrees gewoon nog steeds dat dit soort mensen echt bestaat.
Ah, ik doelde niet dat er in die post iets fout stond, ik doelde op de vele andere spelfouten in het algemeen van mousemickey. Toch niet bepaald een Hbo taaldocent waardig lijkt me zo.quote:
quote:Op zondag 18 januari 2015 16:07 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Ah, ik doelde niet dat er in die post iets fout stond, ik doelde op de vele andere spelfouten in het algemeen van mousemickey. Toch niet bepaald een Hbo taaldocent waardig lijkt me zo.
Echt wel, mijn overburen selecteren de speelvriendjes op status, minder dan een jonge Volvo hoeft echt niet voor de deur te verschijnen, om Sterre en Daan te brengen in hun merk kleding.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:45 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vrees gewoon nog steeds dat dit soort mensen echt bestaat.
Brrr hond! Dan mag mijn dochter niet bij de jouwe spelen hoor, al die vieze hondenharenquote:Op zondag 18 januari 2015 16:05 schreef Omentielvo het volgende:
Ben ik even mijn hond en dochter aan het uitlaten, zijn er twee bladzijdes bijgekomen. Ik heb popcorn nodig.
Ik amuseer me ook kostelijk, helaas moet ik het er bij laten voor vandaag. Ik hoop voor je dat de discussie nog even doorgaat op deze regenachtige zondagmiddag.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:05 schreef Omentielvo het volgende:
Ben ik even mijn hond en dochter aan het uitlaten, zijn er twee bladzijdes bijgekomen. Ik heb popcorn nodig.
TS, geef het nou gewoon toe. Je bent op zoek naar bevestiging en een schouderklopje, niet naar de mening van een ander. Dat anderen er anders over denken en jij het misschien mis (of niet helemaal juist) zou hebben, dat steekt je. Is een bewijs dat je zelf ook erg beschermd opgevoed bent. Dus, go ahead, voed maar weer een bekrompen volwassene op. Die andere kinderen van je is al alles aan verprutst (alhoewel, zolang ze niet buiten de normale enclave komen is er weinig aan de hand).quote:Op zondag 18 januari 2015 16:03 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Zo zeg, wat laat jij je kennen door te zeggen............maar ik geloof je niet.
Als je zelf niet foutloos spelt, is het een beetje kansloos om iemand daarop aan te vallen.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:07 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
Ah, ik doelde niet dat er in die post iets fout stond, ik doelde op de vele andere spelfouten in het algemeen van mousemickey. Toch niet bepaald een Hbo taaldocent waardig lijkt me zo.
De sigaar van mijn opaquote:Op zondag 18 januari 2015 16:10 schreef Gewas het volgende:
Toen ik klein was vond ik die sigaretten juist altijd zo lekker ruiken als ik bij vriendjes ging spelen.
Wij hebben van bepaalde ouders opeens ook meer aanspraak gekregen sinds we naar een "nette" buurt met "status" zijn verhuisdquote:Op zondag 18 januari 2015 16:09 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Echt wel, mijn overburen selecteren de speelvriendjes op status, minder dan een jonge Volvo hoeft echt niet voor de deur te verschijnen, om Sterre en Daan te brengen in hun merk kleding.
Over mijn opa gesproken... Ik heb boeken van hem in de kast staan die nog steeds naar shag ruiken als je ze opendoet.quote:
Dit dus...enerzijds vind ik sigarettenrook vies, anderzijds associeer ik het ook met die leuke zondagmiddagen bij opa en oma.quote:
Geen oplossing dus. Duidelijk.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:02 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval niet gaan liegen over allerlei ziektes.
Hoe triest..
Hetzelfde hier. Ik vind sigarengeur nog steeds heerlijk. Soms steek ik er ook wel eens eentje op.quote:
Helemaal mee eens. Dit is een echte kwaliteitspost, hulde!quote:Op zondag 18 januari 2015 16:13 schreef eRKa het volgende:
[..]
TS, geef het nou gewoon toe. Je bent op zoek naar bevestiging en een schouderklopje, niet naar de mening van een ander. Dat anderen er anders over denken en jij het misschien mis (of niet helemaal juist) zou hebben, dat steekt je. Is een bewijs dat je zelf ook erg beschermd opgevoed bent. Dus, go ahead, voed maar weer een bekrompen volwassene op. Die andere kinderen van je is al alles aan verprutst (alhoewel, zolang ze niet buiten de normale enclave komen is er weinig aan de hand).
Go with the flow, laat je kinderen met alles kennis maken en dan blijft vanzelf wel het juiste hangen. Ze opvoeden met "verboden vruchten" kweekt juist bekrompen volwassenen.
Overigens, van huis uit ben ik docent (elektrotechniek, 7 jaar op LTS les gegeven) dus heb wel iets mee gekregen over opvoeden en psychologie. Zelf 2 kinderen (8 en 10) die een ruime blik op de wereld hebben en de uitersten wel eens gezien hebben. Ongelogen, bij de schoonfamilie zien ze de wijkpastoor wel eens en een kennis heeft een bordeel. Ze hebben ook vriendjes in achterstandswijken en spelen daar ook sporadisch. Wij roken niet, bezoek rookt buiten maar we doen niet bekrompen over de mores in andere huishoudens. De jongens mogen gerust spelen bij kinderen waar de ouders wel in huis roken.
Volgens een ander topic van TS is haar kind geestelijk gehandicapt, dus dat zal wel niet zo'n bekrompen volwassene worden.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:13 schreef eRKa het volgende:
[..]
TS, geef het nou gewoon toe. Je bent op zoek naar bevestiging en een schouderklopje, niet naar de mening van een ander. Dat anderen er anders over denken en jij het misschien mis (of niet helemaal juist) zou hebben, dat steekt je. Is een bewijs dat je zelf ook erg beschermd opgevoed bent. Dus, go ahead, voed maar weer een bekrompen volwassene op. Die andere kinderen van je is al alles aan verprutst (alhoewel, zolang ze niet buiten de normale enclave komen is er weinig aan de hand).
Go with the flow, laat je kinderen met alles kennis maken en dan blijft vanzelf wel het juiste hangen. Ze opvoeden met "verboden vruchten" kweekt juist bekrompen volwassenen.
Overigens, van huis uit ben ik docent (elektrotechniek, 7 jaar op LTS les gegeven) dus heb wel iets mee gekregen over opvoeden en psychologie. Zelf 2 kinderen (8 en 10) die een ruime blik op de wereld hebben en de uitersten wel eens gezien hebben. Ongelogen, bij de schoonfamilie zien ze de wijkpastoor wel eens en een kennis heeft een bordeel. Ze hebben ook vriendjes in achterstandswijken en spelen daar ook sporadisch. Wij roken niet, bezoek rookt buiten maar we doen niet bekrompen over de mores in andere huishoudens. De jongens mogen gerust spelen bij kinderen waar de ouders wel in huis roken.
Wow. Men zegt altijd dat tips geven altijd makkelijker is dan ze zelf navolgen. Daar is dit topic toch wel weer het schoolvoorbeeld van.quote:
Verbaasd me ook weer helemaal niks.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:42 schreef Zolder het volgende:
Volgens een ander topic van TS is haar kind geestelijk gehandicapt
quote:Op zondag 18 januari 2015 16:10 schreef MaLo het volgende:
[..]
Brrr hond! Dan mag mijn dochter niet bij de jouwe spelen hoor, al die vieze hondenharen![]()
OT: roken is slecht. Heel slecht. Maar je kind wordt er niet minder van als het een keer speelt bij mensen die in huis roken.Laat haar er gewoon een keer spelen. Spreek vooraf af dat ze een uurtje, 1,5 uur daar speelt. Breng haar er naartoe, kijk rond, praat met de ouders. Wie weet zijn het heel leuke mensen.
Niet iedereen leeft zoals jij, iedereen is anders, zo is de wereld. Deal with it. Je kunt je kind er niet eeuwig tegen beschermen.
Het loslaten van je kind is het moeilijkste wat er is als ouder. Toch moet het, in stapjes.
dit was geen reactie op Mickey mouse.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:07 schreef Jettie67 het volgende:
[..]
naar de kroeg sturen met een spel kaarten/monopoly/catan.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat is jouw suggestie om een kind rookvrij te laten spelen?
[..]
De mijne snapt domino netaan, mag dat ook?quote:Op zondag 18 januari 2015 17:02 schreef Toekito het volgende:
[..]
naar de kroeg sturen met een spel kaarten/monopoly/catan.
Moblo geef jouw mening nu eens, wat is jouw visie hierop?quote:Op zondag 18 januari 2015 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wow. Men zegt altijd dat tips geven altijd makkelijker is dan ze zelf navolgen. Daar is dit topic toch wel weer het schoolvoorbeeld van.!
Houd voor je. Stam. Zonder t.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:36 schreef Jettie67 het volgende:
Vind ik prima hoor, maar houdt dan maar liever voor je dat je een taaldocent bent op een Hbo-school.
Niet alleen het kind.....quote:Op zondag 18 januari 2015 16:42 schreef Zolder het volgende:
[..]
Volgens een ander topic van TS is haar kind geestelijk gehandicapt.
TS moet de oplossing bij zichzelf zoeken.quote:
En dus is het ook maar gelijk zo?quote:Op zondag 18 januari 2015 12:47 schreef Jettie67 het volgende:
en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is
En verder dit. ^quote:Op zondag 18 januari 2015 14:45 schreef L-E het volgende:
Ik begrijp het probleem van TS ook wel, tenminste, ik kan het me voorstellen, maar ik vind het een mooi leermoment om je kind wat tolerantie mee te geven. Ja, het gaat daar heel anders dan thuis. Ja, het gaat daar anders dan papa en mama willen. Maar guess what, papa en mama omarmen ook de mensen met een totaal andere visie/levenswijze dan ze zelf hebben, en in hoeverre iemand een goed/leuk/waardevol mens is valt of staat niet met de mate waarin er in huis wordt gerookt en de teringzooi die er al dan niet aanwezig is. Ik zou het toelaten, en mijn kind het vertrouwen te geven zelf een oordeel te vormen.
ik moest lachenquote:Op zondag 18 januari 2015 16:13 schreef JoPiDo het volgende:
Misschien moet TS om een doosje Lego vragen ter compensatie van het haar aangedane leed
dan gaan jullie samenquote:Op zondag 18 januari 2015 17:13 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mijne snapt domino netaan, mag dat ook?
En ik denk ook eigenlijk niet dat n 4-jarige alleen de kroeg in komt.
Moest stiekem keihard lachen. Om TS.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
"Sterre heeft ebola dus gelieve niet te roken in haar buurt."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |