abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148801934
Mijn dochter van 6 heeft een vriendinnetje op school. Meisje is al een paar keer met ons mee naar huis geweest om te spelen en ik heb het tot nu toe met smoesjes weten te voorkomen dat mijn dochter daar ging spelen. Allereerst vind ik het ontzettend vervelend dat de ouders blijkbaar roken in huis waar dat meisje bij is. Het meisje stinkt ontzettend naar rook. Die vader komt het meisje 's morgens op school brengen alsof hij zo zijn bed uit is gerold. Stinkend en onverzorgd. Die moeder stinkt heel vaak naar frituur in combinatie met sigaretten. Het is een zwak sociaal gezin en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is. Met smoesjes blijf ik het denk ik niet redden, ook niet naar dochter toe die niet weet waarom het nog niet tot spelen bij vriendinnetje thuis is gekomen en ik kan het dochter ook niet zeggen omdat ze het vroeg of laat tegen vriendinnetje zou vertellen en dat vind ik dus heel sneu. Hoe zouden jullie dit oplossen?
pi_148801985
Haar gewoon laten gaan, ouders vragen of ze niet willen roken in huis wanneer je kind er is. Ik had vroeger ook zulke vriendinnetjes en ben er niet slechter van geworden. Ik denk niet dat het goed is je kind te leren dat dat 'mindere mensen' zijn. Als je haar perse niet wil laten gaan, gooi het dan alleen op het roken.
pi_148801988
Ja, stel je voor dat je kind iets anders meemaakt dan de bekende thuissituatie.

Bel de brandweer.
Dit, dus.
  zondag 18 januari 2015 @ 12:51:51 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_148802035
quote:
14s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:50 schreef Buitendam het volgende:
Ja, stel je voor dat je kind iets anders meemaakt dan de bekende thuissituatie.

Bel de brandweer.
En dan dat kind straks voor de rest van haar leven met een trauma opgescheept zitten zeker :(
pi_148802039
laat je kind daar spelen
breng haar erheen, neem een kijkje, misschien valt het mee
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_148802072
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:51 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En dan dat kind straks voor de rest van haar leven met een trauma opgescheept zitten zeker :(
Ze roken daar binnen, en naar horen zeggen is het niet opgeruimd.

Jeugdzorg moet daar al lang bovenop zitten, natuurlijk.
Dit, dus.
pi_148802074
Misschien kan je een keer op de koffie komen? Zodat jou kind met haar vriendinnetje kan spelen en jij kan beslissen of je die omgeving veilig vind voor jou kind. Als het om het roken gaat zou je ouders kunnen vragen om dit niet te doen als jou kind daar speelt. Verder is het ook wel belangrijk om te realiseren dat je je kind niet overal voor kan beschermen. Wat zijn de punten waar je echt moeite mee hebt? Alleen het roken of nog meer?
Duvel & Niels
pi_148802094
Kans zit erin dat als kind geweest is, ze zelf ook aangeeft niet meer daar te willen spelen vanwege de rook, bende enz. Ik had als kind nl ook zo'n vriendinnetje. Uiteindelijk zijn we vaak buiten geweest. Alleen binnen om wat te drinken, snoepje en gauw weer naar buiten.
  zondag 18 januari 2015 @ 12:56:03 #9
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_148802155
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:49 schreef Heaven7 het volgende:
mindere mensen
Misschien niet de juist term?
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_148802161
Zie de haakjes.
pi_148802162
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:53 schreef Risu het volgende:
Kans zit erin dat als kind geweest is, ze zelf ook aangeeft niet meer daar te willen spelen vanwege de rook, bende enz. Ik had als kind nl ook zo'n vriendinnetje. Uiteindelijk zijn we vaak buiten geweest. Alleen binnen om wat te drinken, snoepje en gauw weer naar buiten.
Dit ja!
Ik had zelf als kind ook een vriendinnetje waarbij het gezinsleven totaal anders was dan mij, prima wij speelde in die tijd sowieso altijd buiten en anders zij bij mij.
Duvel & Niels
pi_148802205
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:47 schreef Jettie67 het volgende:
Mijn dochter van 6 heeft een vriendinnetje op school. Meisje is al een paar keer met ons mee naar huis geweest om te spelen en ik heb het tot nu toe met smoesjes weten te voorkomen dat mijn dochter daar ging spelen. Allereerst vind ik het ontzettend vervelend dat de ouders blijkbaar roken in huis waar dat meisje bij is. Het meisje stinkt ontzettend naar rook. Die vader komt het meisje 's morgens op school brengen alsof hij zo zijn bed uit is gerold. Stinkend en onverzorgd. Die moeder stinkt heel vaak naar frituur in combinatie met sigaretten. Het is een zwak sociaal gezin en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is. Met smoesjes blijf ik het denk ik niet redden, ook niet naar dochter toe die niet weet waarom het nog niet tot spelen bij vriendinnetje thuis is gekomen en ik kan het dochter ook niet zeggen omdat ze het vroeg of laat tegen vriendinnetje zou vertellen en dat vind ik dus heel sneu. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Beetje gezeik dit, maar jullie praten zeker met een bepaalde ''R'' ?
pi_148802228
Ze kan er niet spelen als hun huis er niet meer staat. Wil verder niks zeggen maar je begrijpt vast wat ik bedoel.
pi_148802262
Allerminst etui, wat een opmerkelijke aanname.
pi_148802283
Er wordt daar binnen gerookt? Je kan het beste jeugdzorg inschakelen zodat die arme kinderen daar weg gehaald worden. Het is een wonder dat ze nog niet dood zijn door de rook.

Maar even serieus: hoe zou jij het vinden als ouders het niet zouden willen dat hun kinderen met jouw verstandelijk gehandicapt dochtertje zouden spelen?
pi_148802339
Een rommelige huis doet natuurlijk geen kwaad. De rook is wel een probleem, dat is voor niemand gezond, niet voor de rokers, maar ook niet voor 6-jarige longen.
  zondag 18 januari 2015 @ 13:05:22 #17
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_148802389
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:56 schreef Heaven7 het volgende:
Zie de haakjes.
Ziet er nog steeds niet netjes uit.
pi_148802403
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:05 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Ziet er nog steeds niet netjes uit.
Kom op, mijn reactie is op de OP waaruit duidelijk spreekt dat TS er zo over denkt. Niet ik.
pi_148802720
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:05 schreef Heaven7 het volgende:

[..]

Kom op, mijn reactie is op de OP waaruit duidelijk spreekt dat TS er zo over denkt. Niet ik.
Dat spreekt helemaal nergens uit. Ik vind niemand "minder" en ik kijk ook op niemand neer.
Ik realiseer me heel goed dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden en kansen heeft vanuit aanleg en omgevingsfactoren. Feit is dat ik heel erg tegen roken ben in het bijzijn van kinderen en ik er niet gerust op ben om mijn kind daar thuis te laten spelen buiten het roken in huis om.
pi_148802780
quote:
Die vader komt het meisje 's morgens op school brengen alsof hij zo zijn bed uit is gerold. Stinkend en onverzorgd. Die moeder stinkt heel vaak naar frituur in combinatie met sigaretten Het is een zwak sociaal gezin en ik heb gehoord dat het daar ook een bende is.
Mijn excuses dan, ik concludeerde het uit bovenstaande dat je niet bepaald een hoge pet op hebt van dat sociaal zwakke gezin want dat die ouders stinken en het een bende is in huis doet voor jouw dochter waarschijnlijk niks af aan het leuke vriendinnetje.
  zondag 18 januari 2015 @ 13:23:14 #21
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148802882
TS, verbaas je je er echt over dat er gezinnen zijn waar gerookt wordt met de kinderen erbij? Ik denk zomaar dat dat nog vaker voorkomt dat je lief is. Ik gok ook zo maar dat vragen of de ouders niet willen roken waar jouw kind bij is, vrij kansloos is. Als het ze namelijk niet uitmaakt dat hun eigen kind in de rook zit, waarom zouden ze zich dan wel druk maken over dat van jou?

Heb je al eens met de ouders gesproken? Ben je er al eens thuis geweest? Zo nee, dan nog niet oordelen... Eerst kennismaken, gefundeerde mening vormen, en dan afspraken maken met jouw kind.

Ps. Mijn ouders rookten vroeger ook thuis (en in de auto :r). Helaas, want ik vind het verschrikkelijk vies. Maar maakt dat ze mindere mensen? Dat valt denk ik toch reuze mee. Ik hoop maar gewoon dat ik er uiteindelijk niets aan over heb gehouden...
pi_148803209
Als dit geen trol is dan weet ik het ook niet meer... :')

Indien het geen trol is:
Ik zou mijn kinderen verbieden om te gaan met dit soort 'mensen'. Die kunnen alleen maar een slechte invloed uitoefenen op ze. Sowieso weet je niet wat voor misbruikpraktijken zich afspelen in zo'n gezin.
  zondag 18 januari 2015 @ 13:37:41 #23
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_148803282
Ik zat als kind in de 70`s bij verjaardagen in huiskamers waar je de rest van de familie door de rook niet meer zag zitten. :'(
pi_148803717
Ben ik de enige die het probleem van TS helemaal niet zo gek vindt? Ik zou het ook niet zo tof vinden als mijn kind in zo'n huis wil spelen hoor. Ik lees verder ook geen waardeoordeel over die ouders, alleen van andere omstandigheden dan bij TS thuis. Tja, je moet voor jezelf de afweging maken of je daar overheen kunt stappen.

Mijn kind is wat jonger dus ik zit nog niet in die speelafspraken zonder ouders, maar ik vind het idee om koffie te drinken wel een goeie. Kun je de boel zelf peilen en misschien is er ook wel de mogelijkheid om eerlijk aan die ouders aan te geven dat je het leuk vindt dat jullie dochters het goed kunnen vinden, maar dat je het niet zo fijn vindt om jouw dochter in de rook te laten spelen. Dat die ouders misschien onverzorgd zijn en dat het er een bende is, daar zou ik geen moeite mee hebben. Ieder z'n eigen leven, zij vinden jullie huisdier of paarse muur misschien niet tof.

Ik zou zelf de ouders niet vragen of zij niet willen roken, het is hun eigen huis. Maar ik denk dat je dat op zich best kan doen.

En ik kan me idd goed voorstellen dat je zesjarige het na die koffie daar zelf wel geschoten heeft door de rook en er zelf ook niet meer wil spelen :+
pi_148804032
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:35 schreef NiceHat het volgende:
Als dit geen trol is dan weet ik het ook niet meer... :')

Indien het geen trol is:
Ik zou mijn kinderen verbieden om te gaan met dit soort 'mensen'. Die kunnen alleen maar een slechte invloed uitoefenen op ze. Sowieso weet je niet wat voor misbruikpraktijken zich afspelen in zo'n gezin.
Idd voor het zelfde geld krijgen ze chips en cola , ipv kiwi en sojamelk.
pi_148804116
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:17 schreef Jettie67 het volgende:

[..]

Dat spreekt helemaal nergens uit. Ik vind niemand "minder" en ik kijk ook op niemand neer.
Ik realiseer me heel goed dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden en kansen heeft vanuit aanleg en omgevingsfactoren. Feit is dat ik heel erg tegen roken ben in het bijzijn van kinderen en ik er niet gerust op ben om mijn kind daar thuis te laten spelen buiten het roken in huis om.
Zo leer je je kind niet hoe ze om moet gaan met situaties die niet naar jouw ideaalbeeld zijn.
pi_148804134
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:02 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Idd voor het zelfde geld krijgen ze chips en cola , ipv kiwi en sojamelk.
Ja? Ik zou dat wel kwalijk vinden. ( Niet dat kiwi en sojamelkverhaal. )
pi_148804163
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:37 schreef DeLepelaar het volgende:
Ik zat als kind in de 70`s bij verjaardagen in huiskamers waar je de rest van de familie door de rook niet meer zag zitten.
Dit ja. Moderne gezeur om niets van tegenwoordig. Vermoeiend. Stel je voor dat je niet de perfecte ouder bent.
Hoog dramaqueen gehalte.
pi_148804175
Ik denk dat je je dochtertje het best zo vroeg mogelijk kan leren dat het niet prominent is om met arbeiders om te gaan.
pi_148804191
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:05 schreef NiceHat het volgende:

[..]

Ja? Ik zou dat wel kwalijk vinden. ( Niet dat kiwi en sojamelkverhaal. )
Chips en cola is een kwalijke zaak ja?
  zondag 18 januari 2015 @ 14:07:55 #31
236046 NotYou
tigerblood
pi_148804218
Ik zou dit topic afdrukken gevolgd door wat formulieren met schrijflijnen voor reacties van moeders/vaders van klasgenootjes. Doe dit geheel in een map, bind daar met een stukje touw een balpen aan vast en laat het rond gaan op 't schoolplein met het verzoek te reageren.

Denk dat andere ouders in precies dezelfde positie zeker raad zullen weten. ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door NotYou op 18-01-2015 14:14:47 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_148804247
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Chips en cola is een kwalijke zaak ja?
Paupervoer.
pi_148804421
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:08 schreef NiceHat het volgende:

[..]

Paupervoer.
Omg
pi_148804438
quote:

[..]

Paupervoer.
Ik zou mensen die je kinderen chips en cola geven aanklagen, dat zal ze leren.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:15:10 #35
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_148804467
quote:

[..]

Gewoon beleefd tegen die ouders vragen of ze er op willen letten. Verder neem ik aan dat jij niet rookt, dus 1 dagje meeroken lijkt me nu ook weer niet heeeeel schadelijk voor dat kind. :P
  zondag 18 januari 2015 @ 14:15:28 #36
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_148804481
quote:

[..]

Paupervoer.
:')
pi_148804610
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou mensen die je kinderen chips en cola geven aanklagen, dat zal ze leren.
Nou dat gaat wel een beetje ver. :')
pi_148804647
Mineola, dank voor je reactie. Ik had hier eerlijk gezegd al zoiets van ach, hier reageren mannen/ jongens die zich de situatie niet in kunnen denken omdat ze zelf (nog) geen kinderen hebben.
En ach, zonder te willen stigmatiseren, ik hecht sowieso al geen waarde aan de mening van mensen die hun mening alleen kenbaar kunnen maken door scheldwoorden als "trut" te gebruiken en waarschijnlijk alleen maar vanuit hun eigen referentiekader kunnen reageren.
pi_148804694
Want je moet kinderen hebben om een mening te mogen hebben over kinderen? Die is oud zeg... :')
pi_148804914
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:20 schreef Jettie67 het volgende:
Mineola, dank voor je reactie. Ik had hier eerlijk gezegd al zoiets van ach, hier reageren mannen/ jongens die zich de situatie niet in kunnen denken omdat ze zelf (nog) geen kinderen hebben.
En ach, zonder te willen stigmatiseren, ik hecht sowieso al geen waarde aan de mening van mensen die hun mening alleen kenbaar kunnen maken door scheldwoorden als "trut" te gebruiken en waarschijnlijk alleen maar vanuit hun eigen referentiekader kunnen reageren.
Ik heb er 3 muts alle 3 nu puber, bereid je maar vast voor.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:31:02 #41
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148805008
quote:
Goh, wat leuk dat je alleen de reactie die je aanstaat eruit pikt.

Ja, ik heb ook een kind, ja ik snap je probleem, maar ik denk ook dat je misschien een iets opener houding zou kunnen hebben naar mensen die anders in het leven staan, op een andere manier opgegroeid zijn, en die gewoon andere zaken belangrijk vinden dan jij. PRAAT gewoon eens met die mensen... Is dat iets heel geks?
pi_148805047
quote:
Je bent de outcast op het schoolplein, nu herken ik je.
pi_148805101
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent de outcast op het schoolplein, nu herken ik je.
Hahaha die roddelen over anderen om ze vervolgens na een minuut goedenmorgen te zeggen.
pi_148805145
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:34 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Hahaha die roddelen over anderen om ze vervolgens na een minuut goedenmorgen te zeggen.
Vol dedain want 'in dat huis roken ze, brrrrrr'
pi_148805203
Hoop vooroordelen en 'van horen zeggen'. Begin eens met zelf daar langsgaan, en maak t dan bespreekbaar als t voor jou onacceptabel is.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:38:51 #46
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_148805260
Het grootste risico is trouwens dat je kind niet meer terug naar huis wil komen na in aanraking gekomen te zijn met "tokkies" die wat ruimdenkender in het leven staan.
pi_148805378
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:31 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Goh, wat leuk dat je alleen de reactie die je aanstaat eruit pikt.

Ja, ik heb ook een kind, ja ik snap je probleem, maar ik denk ook dat je misschien een iets opener houding zou kunnen hebben naar mensen die anders in het leven staan, op een andere manier opgegroeid zijn, en die gewoon andere zaken belangrijk vinden dan jij. PRAAT gewoon eens met die mensen... Is dat iets heel geks?
De reacties die ik skip zijn de reacties waarbij ik de indruk heb dat zonder de intentie zinvol te willen reageren allerlei ongefundeerde vooroordelen en aannames worden gepost.
pi_148805469
Ik begrijp het probleem van TS ook wel, tenminste, ik kan het me voorstellen, maar ik vind het een mooi leermoment om je kind wat tolerantie mee te geven. Ja, het gaat daar heel anders dan thuis. Ja, het gaat daar anders dan papa en mama willen. Maar guess what, papa en mama omarmen ook de mensen met een totaal andere visie/levenswijze dan ze zelf hebben, en in hoeverre iemand een goed/leuk/waardevol mens is valt of staat niet met de mate waarin er in huis wordt gerookt en de teringzooi die er al dan niet aanwezig is. Ik zou het toelaten, en mijn kind het vertrouwen te geven zelf een oordeel te vormen.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:48:57 #49
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148805549
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:42 schreef Jettie67 het volgende:

[..]

De reacties die ik skip zijn de reacties waarbij ik de indruk heb dat zonder de intentie zinvol te willen reageren allerlei ongefundeerde vooroordelen en aannames worden gepost.
En je negeert er ook een aantal waarin een andere wèl zinvolle reacties worden gegeven, die misschien niet helemaal in jouw straatje passen.

Als je zo in real life ook reageert, dan weet ik niet of ik mijn kind wel bij jou zou laten spelen... :+
pi_148805622
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 12:53 schreef Duufje het volgende:
Als het om het roken gaat zou je ouders kunnen vragen om dit niet te doen als jou kind daar speelt.
Hahaha.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 14:50:54 ]
pi_148805640
quote:

Je hebt het dus eigenlijk over jezelf:

quote:
ik heb gehoord dat het daar ook een bende is.
Aanname.

quote:
Ik had hier eerlijk gezegd al zoiets van ach, hier reageren mannen/ jongens die zich de situatie niet in kunnen denken omdat ze zelf (nog) geen kinderen hebben.
Aanname en vooroordeel.
  zondag 18 januari 2015 @ 14:55:07 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_148805774
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:51 schreef Mineola het volgende:
Ben ik de enige die het probleem van TS helemaal niet zo gek vindt? Ik zou het ook niet zo tof vinden als mijn kind in zo'n huis wil spelen hoor. Ik lees verder ook geen waardeoordeel over die ouders, alleen van andere omstandigheden dan bij TS thuis. Tja, je moet voor jezelf de afweging maken of je daar overheen kunt stappen.

Mijn kind is wat jonger dus ik zit nog niet in die speelafspraken zonder ouders, maar ik vind het idee om koffie te drinken wel een goeie. Kun je de boel zelf peilen en misschien is er ook wel de mogelijkheid om eerlijk aan die ouders aan te geven dat je het leuk vindt dat jullie dochters het goed kunnen vinden, maar dat je het niet zo fijn vindt om jouw dochter in de rook te laten spelen. Dat die ouders misschien onverzorgd zijn en dat het er een bende is, daar zou ik geen moeite mee hebben. Ieder z'n eigen leven, zij vinden jullie huisdier of paarse muur misschien niet tof.

Ik zou zelf de ouders niet vragen of zij niet willen roken, het is hun eigen huis. Maar ik denk dat je dat op zich best kan doen.

En ik kan me idd goed voorstellen dat je zesjarige het na die koffie daar zelf wel geschoten heeft door de rook en er zelf ook niet meer wil spelen :+
nee :)

Maar ik vraag me af welke van bovenstaande reageerders zelf kinderen hebben ;) (of misschien ook wel thuis roken, wie weet :P ) Ik snap het idee wel eigenlijk.

Overigens zijn er hier ook kinderen op school waar niet binnen gerookt wordt, de vader wel netjes eruit ziet, maar waar mijn kinderen toch niet spelen. Een en ander heeft gewoon te maken met normen en waarden. Na een speeluitje je kind drie dagen moeten leren dat "mongool dit, mongool dat" niet de bedoeling is, kies je gewoon voor de oplossing om daar niet meer te laten spelen.
De oudste is de laatste tijd zo benauwd, die speelt sowieso niet bij kinderen waarvan ik weet dat er binnen gerookt wordt op dit moment. Kom maar bij ons spelend dan :)

Overigens is dit dus wel een keuze gebaseerd op ervaring ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 18 januari 2015 @ 14:57:28 #53
47102 Elvi
miemkwien
pi_148805860
quote:
Dat is dus je eerste punt waarom ze daar niet mag spelen. Wat is het tweede punt dan? Dat ze naar frituur ruiken? Dat de ouders op het schoolplein zeggen dat het een bende is?

Ik vind echt dat je je aanstelt.. Je doet alsof ze je kind gaan ontvoeren en je kind straks met een peuk in dr mond terugkomt. Ze is pas 6; vriendinnetjes komen en gaan. Dit is niet voor het leven, dit is een kleutervriendinnetje ;)
pi_148805934
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:48 schreef mousemicky het volgende:

[..]

En je negeert er ook een aantal waarin een andere wèl zinvolle reacties worden gegeven, die misschien niet helemaal in jouw straatje passen.

Als je zo in real life ook reageert, dan weet ik niet of ik mijn kind wel bij jou zou laten spelen... :+
Als ik niet op een reactie heb gereageerd wil dat niet zeggen dat ik die heb geskipt. Als jij in een topic die je opent op iedere reactie wil reageren, prima, dat wil niet zeggen dat een ander dat ook doet.
pi_148805982
quote:

[..]

Ik geef je hier groot gelijk in. Binnen roken met kinderen in huis is not done.
  zondag 18 januari 2015 @ 15:02:00 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148806037
Ik heb inmiddels mijn totaal ongefundeerde mening over jou gevormd, dus zal t topic maar verlaten voordat ik dingen zeg die niet zo aardig zijn... Mijn advies blijft alleen wel staan: een opener houding zou je vast geen kwaad doen....
  zondag 18 januari 2015 @ 15:02:10 #57
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_148806046
Ik begrijp TS wel een beetje. Alleen dan vooral over dat roken gedeelte. Betwijfel alleen of de ouders van dat meisje naar je zouden luisteren als je zou verzoeken of ze niet willen roken binnen.

Vooral ook, wat iemand al eerder zei, dat ze ook al niet om de gezondheid van hun eigen kind geven..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 18 januari 2015 @ 15:03:57 #58
47102 Elvi
miemkwien
pi_148806106
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:02 schreef Bootje84 het volgende:

Vooral ook, wat iemand al eerder zei, dat ze ook al niet om de gezondheid van hun eigen kind geven..
Nounou gaat dat niet wat ver? :{

Roken: het nieuwe cocaine _O-
pi_148806264
Jeetje, mijn ouders roken ook. Ook soms als mijn dochtertje daar is.
Ik denk dat ik ze het contact met hun kleinkind maar ga ontnemen. Stel je voor dat ze rook inademt!
Make my day!
pi_148806325
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:02 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb inmiddels mijn totaal ongefundeerde mening over jou gevormd, dus zal t topic maar verlaten voordat ik dingen zeg die niet zo aardig zijn... Mijn advies blijft alleen wel staan: een opener houding zou je vast geen kwaad doen....
Je had wat mij betreft niet hoeven melden dat je het topic ging verlaten, wat jouw advies betreft, op mijn beurt zou het jou niet misstaan om wat minder vooringenomen te zijn.
  zondag 18 januari 2015 @ 15:08:24 #61
47102 Elvi
miemkwien
pi_148806336
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:07 schreef agter het volgende:
Jeetje, mijn ouders roken ook. Ook soms als mijn dochtertje daar is.
Ik denk dat ik het contact met hun kleinkind maar ontneem. Stel je voor dat ze rook inademt!
Vergeet niet de politie te bellen. Dit is pure kindermishandeling en nalatigheid :{w
pi_148806393
quote:

[..]

Voed jij je kind ook zo intolerant op?
pi_148806444
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:02 schreef Bootje84 het volgende:
Ik begrijp TS wel een beetje. Alleen dan vooral over dat roken gedeelte. Betwijfel alleen of de ouders van dat meisje naar je zouden luisteren als je zou verzoeken of ze niet willen roken binnen.

Ga lekker CoD spelen joh.
pi_148806498
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:08 schreef Elvi het volgende:

[..]

Vergeet niet de politie te bellen. Dit is pure kindermishandeling en nalatigheid :{w
Een zwarte lijst moet er komen!
Make my day!
pi_148806574
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:02 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb inmiddels mijn totaal ongefundeerde mening over jou gevormd, dus zal t topic maar verlaten voordat ik dingen zeg die niet zo aardig zijn...
Same here. TS begint een topic met "ik wil" (wat mij zegt dat TS emotioneel12 is) en ze koopt een TV voor op de slaapkamer van haar dochter van 6, want dat is zo verschrikkelijk verantwoordelijk. En goed. En gezond. :Y
pi_148806648
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voed jij je kind ook zo intolerant op?
Nee, ik voed ze wel op met het idee dat ze op school goed hun best moeten doen zodat ze weten wat "stam+t" betekent zodat ze als volwassene foutloos Nederlands kunnen schrijven.
pi_148806729
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:13 schreef Jettie67 het volgende:

[..]

Nee, ik voed ze wel op met het idee dat ze op school goed hun best moeten doen zodat ze weten wat "stam+t" betekent zodat ze als volwassene foutloos Nederlands kunnen schrijven.
Dat gaat ze inderdaad helpen als ze in een situatie terecht komen die mamma van te voren niet heeft kunnen voorzien en heeft kunnen controleren.
pi_148806730
quote:

[..]

Sla jij de plank even mis.
Make my day!
pi_148806759
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Same here. TS begint een topic met "ik wil" (wat mij zegt dat TS emotioneel12 is) en ze koopt een TV voor op de slaapkamer van haar dochter van 6, want dat is zo verschrikkelijk verantwoordelijk. En goed. En gezond. :Y
Die TV was niet voor mijn dochter van 6. Misschien komt het in jouw omgeving zelden voor, maar ik heb meerdere kinderen waarvan dochter van 6 de jongste is.
pi_148806766
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:00 schreef pietjepuk38 het volgende:

[..]

Ik geef je hier groot gelijk in. Binnen roken met kinderen in huis is not done.
Eh nee ik ben zelf roker en rook NERGENS binnen.
  zondag 18 januari 2015 @ 15:18:37 #71
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_148806845
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:16 schreef Jettie67 het volgende:
ik heb meerdere kinderen
Ook dat nog :'(
  zondag 18 januari 2015 @ 15:18:50 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148806851
quote:

[..]

_O-

Ik geloof dat je de regel zelf nog niet helemaal snapt. Misschien kan je welopgevoede dochter je daarbij dan helpen...
pi_148806884
quote:

[..]

En WEER val je iemand persoonlijk aan, ik verwacht niet dat je veel vrienden/vriendinnen hebt.
pi_148806896
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:18 schreef mousemicky het volgende:

[..]

_O-

Ik geloof dat je de regel zelf nog niet helemaal snapt. Misschien kan je welopgevoede dochter je daarbij dan helpen...
Mooi hè, ze heeft zichzelf belachelijk gemaakt. Zo zie je maar weer, mamma is ook niet perfect :)
pi_148806912
quote:

[..]

pi_148806973
quote:

[..]

Je zou zeggen dat dat je bekend voor zou moeten komen.
pi_148806979
quote:

[..]

Tails tell tales
  zondag 18 januari 2015 @ 15:23:32 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148807025
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mooi hè, ze heeft zichzelf belachelijk gemaakt. Zo zie je maar weer, mamma is ook niet perfect :)
Ik zie trouwens het verband tussen roken en werkwoordsspelling ook niet. Of zouden de ouders van vriendinnetjes van TO's kind een speltest moeten doen voordat ze met dochter mogen spelen?

Ik zou t trouwen ook fijn vinden als mijn kind zijn best gaat doen op school, en goed leert spellen, maar ik vind t nog veel belangrijker dat hij leert dat niet alle mensen hetzelfde zijn, en dat hij met een open blik andere kinderen en hun ouders tegemoed treedt. Gelukkig lijkt dochter van TO daar beter in te zijn dan moeders, want die wil wel met het betreffende meisje spelen ^O^
pi_148807161
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:23 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik zie trouwens het verband tussen roken en werkwoordsspelling ook niet. Of zouden de ouders van vriendinnetjes van TO's kind een speltest moeten doen voordat ze met dochter mogen spelen?

Ik zou t trouwen ook fijn vinden als mijn kind zijn best gaat doen op school, en goed leert spellen, maar ik vind t nog veel belangrijker dat hij leert dat niet alle mensen hetzelfde zijn, en dat hij met een open blik andere kinderen en hun ouders tegemoed treedt. Gelukkig lijkt dochter van TO daar beter in te zijn dan moeders, want die wil wel met het betreffende meisje spelen ^O^
Ik ben ontzettend blij voor je dat je spelling voor je kind niet het belangrijkst vindt aangezien je kinderen het blijkbaar niet van jou moeten leren. ;)
pi_148807210
quote:
3s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:26 schreef Jettie67 het volgende:

[..]

Ik ben ontzettend blij voor je dat je spelling voor je kind niet het belangrijkst vindt aangezien je kinderen het blijkbaar niet van jou moeten leren. ;)
Boy are you wrong! :D
pi_148807227
Wat een backfiretopic trouwens O+
pi_148807230
quote:

[..]

Wat ben je eigenlijk verzuurd aan het reageren, hoe komt dat?
pi_148807240
quote:
Hoe zouden jullie dit oplossen?
[nagmodus]
Vooral je kind zo beschermd mogelijk opvoeden, zodat ze niets anders meemaken als de ultra-beschermde thuissituatie. Je wil immers een wereldvreemd kind opvoeden dat niet opgewassen is tegen de uitersten in de maatschappij.
[/nagmodus]

Gewoon je dochter brengen en even rondkijken en met de ouders kletsen. Je bent nog nooit daar in huis geweest en je hebt alles "van horen zeggen". Ga erheen en als het echt niet kan (bijv. de beschimmelde vaat staat overal, vuilniszakken in de woonkamer etc) dan neem je je dochter weer mee naar huis. Het zal allemaal best meevallen en het is goed voor de opvoeding om eens in een ander milieu te vertoeven. Daar wordt iedereen sterker en anders gezind van. Zelf heb ik in een WW periode sociaal werk gedaan met mensen uit "prachtwijken". Voor mij was het een hele ervaring en een waardevolle periode in mijn leven.
pi_148807248
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:45 schreef L-E het volgende:
Ik begrijp het probleem van TS ook wel, tenminste, ik kan het me voorstellen, maar ik vind het een mooi leermoment om je kind wat tolerantie mee te geven. Ja, het gaat daar heel anders dan thuis. Ja, het gaat daar anders dan papa en mama willen. Maar guess what, papa en mama omarmen ook de mensen met een totaal andere visie/levenswijze dan ze zelf hebben, en in hoeverre iemand een goed/leuk/waardevol mens is valt of staat niet met de mate waarin er in huis wordt gerookt en de teringzooi die er al dan niet aanwezig is. Ik zou het toelaten, en mijn kind het vertrouwen te geven zelf een oordeel te vormen.
O+ :Y
Tails tell tales
  zondag 18 januari 2015 @ 15:31:24 #85
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148807321
quote:

[..]

O, wat heb jij het hier ontzettend mis...

Ik ben taaldocent, op het Hbo, spelling vind ik belangrijk, maar uit ervaring weet ik inmiddels heel goed dat er veel belangrijker zaken zijn in een schoolcarriere dan werkwoordsspelling... Een niet-bekrompen houding bijvoorbeeld ^O^
pi_148807377
quote:

[..]

Mocht je alle :')'s e.d. nog niet begrepen hebben: jouw kinderen moeten het ook niet van jou hebben als het om spelling gaat (terwijl jij dat blijkbaar wel oh, zo belangrijk vindt)...
Tails tell tales
pi_148807379
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:28 schreef L-E het volgende:

[..]

Boy are you wrong! :D
+1

Heerlijk topic om te lezen op een regenachtige zondag. O+
pi_148807450
TS, ik deel jouw afkeer van roken in het bijzijn van kinderen. En ik snap ook dat je wat huiver hebt om je kind daar te laten spelen. Ik zou wel vragen of ze niet in t bijzijn van je kind willen roken (desnoods verzin je gevoelige luchtwegen oid) maar verder zou ik mijn kind daar gewoon laten spelen. Zo ernstig zal t allemaal niet zijn hoor, hun kind groeit toch ook redelijk gezond op?
Professioneel gifmenger.
  zondag 18 januari 2015 @ 15:34:41 #89
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148807471
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:32 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

+1

Heerlijk topic om te lezen op een regenachtige zondag. O+
Ik vermaak me inmiddels ook prima. Ik denk dat ik toch maar blijf, onaardige dingen heb ik toch al gezegd :Y

Gelukkig zijn er hier op OUD een hele hoop forummers waarbij ik zoon graag zou laten spelen, omdat ik weet dat zij een heel andere houding hebben dan TO!
pi_148807510
quote:
Mineola, dank voor je reactie.
Volgens mij ben je niet op zoek naar een klankbord, maar bevestiging van je eigen mening.
Maar goed, ga voort en zie niet om. Voed je kind op zoals jou goeddunkt, en laat ze vooral niet teveel met de uitersten van de maatschappij kennis maken. Zo heb je tenminste garantie dat je heel lang mamma mag spelen. Kinderen uit een dergelijke opvoeding hebben statistisch gezien de meeste kans om later in hun leven af te dwalen naar een uiterste. Straks op de uni gaan ze dan wel aan de zwier, sex, drugs en rock&roll
pi_148807524
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:16 schreef Jettie67 het volgende:

[..]

Die TV was niet voor mijn dochter van 6. Misschien komt het in jouw omgeving zelden voor, maar ik heb meerdere kinderen waarvan dochter van 6 de jongste is.
Je hebt oudere kinderen die nog niet goed kunnen lezen? Bijzonder.

Hoe dan ook: deels ben ik het met je eens. Maar ik ben het volledig met LE eens die hier eerder schreef.
Het leven is nou eenmaal niet altijd zoals thuis, sommige mensen leven anders. Blij zou ik er niet mee zijn, ik zou het echter niet snel verbieden. Misschien zijn ze wel wat viezig maar zijn het hele lieve mensen waar mijn kind graag komt en ze lief voor haar zijn, geen probleem.
E.
pi_148807553
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:31 schreef mousemicky het volgende:

[..]

O, wat heb jij het hier ontzettend mis...

Ik ben taaldocent, op het Hbo, spelling vind ik belangrijk, maar uit ervaring weet ik inmiddels heel goed dat er veel belangrijker zaken zijn in een schoolcarriere dan werkwoordsspelling... Een niet-bekrompen houding bijvoorbeeld ^O^
Jij taaldocent? Laat dit alsjeblieft zijn wat ik denk, een grote leugen. Met alle respect maar een taaldocent die dwars door een autocorrectie heen " tegemoed " typt en niet eens uit zichzelf weet dat het met een T is..... en dan heb ik het nog niet eens over de vele andere fouten die je maakt. Vind ik prima hoor, maar houdt dan maar liever voor je dat je een taaldocent bent op een Hbo-school.
pi_148807570
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:35 schreef eRKa het volgende:

[..]

Volgens mij ben je niet op zoek naar een klankbord, maar bevestiging van je eigen mening.
Maar goed, ga voort en zie niet om. Voed je kind op zoals jou goeddunkt, en laat ze vooral niet teveel met de uitersten van de maatschappij kennis maken. Zo heb je tenminste garantie dat je heel lang mamma mag spelen. Kinderen uit een dergelijke opvoeding hebben statistisch gezien de meeste kans om later in hun leven af te dwalen naar een uiterste. Straks op de uni gaan ze dan wel aan de zwier, sex, drugs en rock&roll
Bron?
Professioneel gifmenger.
pi_148807748
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:36 schreef Jettie67 het volgende:

[..]

Jij taaldocent? Laat dit alsjeblieft zijn wat ik denk, een grote leugen. Met alle respect maar een taaldocent die dwars door een autocorrectie heen " tegemoed " typt en niet eens uit zichzelf weet dat het met een T is..... en dan heb ik het nog niet eens over de vele andere fouten die je maakt. Vind ik prima hoor, maar houdt dan maar liever voor je dat je een taaldocent bent op een Hbo-school.
Je vergeet voor het gemak even dat je zelf net mij probeerde te corrigeren en daarbij een enorme blunder beging, om nog maar niet te spreken van het feit dat je in deze reactie ook al spelfouten maakt? Niet zo netjes om zo hard op iemand zijn schrijfwijze in te hakken als je het zelf ook niet goed beheerst. Just saying.
  zondag 18 januari 2015 @ 15:40:51 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148807759
quote:

[..]

Jij taaldocent? Laat dit alsjeblieft zijn wat ik denk, een grote leugen. Met alle respect maar een taaldocent die dwars door een autocorrectie heen " tegemoed " typt en niet eens uit zichzelf weet dat het met een T is..... en dan heb ik het nog niet eens over de vele andere fouten die je maakt. Vind ik prima hoor, maar houd dan maar liever voor je dat je een taaldocent bent op een Hbo-school.
Bedankt voor de feedback. Ik zie graag de feedback op mijn talloze andere fouten tegemoet ;(.
O ja, en degene die hierboven reageerde was je correctie van die stomme fout in de werkwoordsspelling die je zelf maakte gelukkig net voor! Stam+t, weet ook vooral wanneer het niet te gebruiken!

Gelukkig ben ik er vrij zeker van dat ik wel een open blik heb...

Jij bent degene zonder reflectievermogen die zichzelf belachelijk aan t maken is, en wij vermaken ons er prima mee. Bedankt daarvoor!
pi_148807799
quote:
12s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:36 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Bron?
De leider van het sociaal wijkteam, mondeling.
En ik heb het zelf zien gebeuren met een buurjongetje. Die werd ook erg beschermd in de groeifase en raakte later op het verkeerde pad en aan de drugs. Tegenwoordig gaat het weer goed met hem, is parttime kunstschilder en fietsenmaker en woont in een woongroep.
pi_148807891
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:34 schreef Buurpoes het volgende:
TS, ik deel jouw afkeer van roken in het bijzijn van kinderen. En ik snap ook dat je wat huiver hebt om je kind daar te laten spelen. Ik zou wel vragen of ze niet in t bijzijn van je kind willen roken (desnoods verzin je gevoelige luchtwegen oid) maar verder zou ik mijn kind daar gewoon laten spelen. Zo ernstig zal t allemaal niet zijn hoor, hun kind groeit toch ook redelijk gezond op?
Gevoelige luchtwegen er gewoon bij verzinnen?
Lekker voor de kinderen die dat echt hebben...
Make my day!
  zondag 18 januari 2015 @ 15:43:38 #98
236046 NotYou
tigerblood
pi_148807903
quote:

[..]

Je suis Charlie Sheen
pi_148807925
Inmiddels is mijn trollradar wel afgegaan hoor ;(
pi_148807936
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:43 schreef NotYou het volgende:

[..]

Echt hè. En maar doorgaan over anderen. Brrr.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')