abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 16 januari 2015 @ 22:38:25 #1
145146 Andyy
pi_148763201
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
* 200km Citadelroute op zondag 1 maart
* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ken Critic, fortytwo, kees, marcod, gripper, kaasplank, patroon, oksel, tommeke, DDX, dop, ivo, cap_fap, bizkit, muzas persoonlijk als in, ik heb ze in het echt gezien. Ik vergeet vast iemand alvast sorry :P
Marco nog het meest van allemaal.
Je hebt zelfs mij herkend toen ik je niet herkende :'(
pi_148763927
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:31 schreef Levitas het volgende:

[..]

[..]

Ik verwacht sowieso wel een beetje (zo niet helemaal) achteraan te rijden, maar dat zijn handige tips waar ik zo niet 1-2-3 aan had gedacht. Gewoon ff iets naar achter roepen als je wel ff gaat staan? Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik eventjes op de pedalen ga staan om van houding te wisselen.

Enneh, het is een duurtraining van zo`n 75km, dus er zal weinig echt gesprint worden o.id.

[..]

Geen idee hoe je conditie is tov dat groepje maar je kan beter niet als laatste fietsen in de rij als je de minste conditie hebt. Veel plezier iig.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:04:04 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148764053
Ja maar andy dat telde niet. Toen fietste je niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148764082

Bleeeeggh. Zwarte fietsen :r

:9~
  FOK!fotograaf vrijdag 16 januari 2015 @ 23:09:21 #5
145146 Andyy
pi_148764239

Schijven :9~
Die shifters :{
pi_148764610
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:04 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]

Bleeeeggh. Zwarte fietsen :r

:9~
Lelijk.
pi_148765298

PT studio. Vanavond dus training gedaan in tabata vorm. In totaal 8 oefeningen. 2 bij die vipers (zwarte dingen voorgrond), 2 bij die touwen, 1 op die bal (planken), onder die stang optrekken, op die halve bal met gewicht tussen je poten buik trainen, en nog slamball van 10kg beetje smijten. Dat 2 ronden achter elkaar, 40 sec. werken, 15 rust. Daarna nog dubbele ronde, 20-10. En dan ben je moe. :P
pi_148765417
Soms hebben we dus ook een half uur alleen maar touwtraining. Dit dus:

En dan ga die kuttouwen echt haten. :P
pi_148765446
Zwarte fietsen met accenten kunnen mooi zijn. Matzwarte fietsen zonder enige andere kleur zijn beetje saai, en vind ik zonde van geld als je die van duur merk koopt. Maarja. Ach.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:51:01 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148765554
Het meeste spierpijn ooit (kreeg een bankschroef met 2 armen niet loskrijgen en een klasgenoot met letterlijk 2 vingers) was na een training van 2 uur waarin we trefbal en paaltjesvoetbal speelde.

Trefbal: af? 10 keer opdrukken. Paal om? 25 keer team af? 50 keer
Paaltjesvoetbal: plavond, paaltje en de 3 bonuspalen allemaal 10 keer drukken.

Tsja, dan schiet je tegen het plavond en dan heeft iedereen het er voor over om 30 keer op te drukken want jij moet er dan 50 :D

Jas aantrekken was ook bijzonder kut die dat erna.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148765756
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:51 schreef kanovinnie het volgende:
Het meeste spierpijn ooit (kreeg een bankschroef met 2 armen niet loskrijgen en een klasgenoot met letterlijk 2 vingers) was na een training van 2 uur waarin we trefbal en paaltjesvoetbal speelde.

Trefbal: af? 10 keer opdrukken. Paal om? 25 keer team af? 50 keer
Paaltjesvoetbal: plavond, paaltje en de 3 bonuspalen allemaal 10 keer drukken.

Tsja, dan schiet je tegen het plavond en dan heeft iedereen het er voor over om 30 keer op te drukken want jij moet er dan 50 :D

Jas aantrekken was ook bijzonder kut die dat erna.
Mag hopen dat je bult bier heb gehad :P plavond :P
pi_148766080
Kano is lam..
pi_148766092
Trainen met je klitje!
  FOK!fotograaf zaterdag 17 januari 2015 @ 00:26:50 #14
145146 Andyy
pi_148766538
Wat doen jullie om je ventiel stil te krijgen? Ik ken de tape-om-ventiel al, maar zag laatst ook wat plakkertjes voor erop, maar kan het niet meer vinden :?
pi_148766754
Teflon tape (wat je ook om gasleidingen doet) om je ventiel wikkelen voor je m in de velg stopt :)

Edit: Of klein reepje zwart ducttape om het ventiel aan de buitenkant en dan een beetje schuin op de velg plakken zodat je het ventiel tegen de rand van het gaatje klem trekt. Maar oplossing 1 zou genoeg moeten zijn.

[ Bericht 37% gewijzigd door Gripper op 17-01-2015 01:09:13 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_148767409
Echt stom dat je morgen niet meegaat kaas. Kom op kom op kom op nou!! Half 9 bij de carpool in Barendrecht :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_148769221
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:47 schreef Oksel het volgende:
Zwarte fietsen met accenten kunnen mooi zijn. Matzwarte fietsen zonder enige andere kleur zijn beetje saai, en vind ik zonde van geld als je die van duur merk koopt. Maarja. Ach.
In mijn geval is een Specialized goedkoper dan elke Chinarello ;)
En je hebt dan gewoon bewezen kwaliteit.

Heb er gister voor 't eerst een rondje op gefietst. Wat een fiets _O_ Een vriend van me was mee, hij heeft zo'n Red Bull. Halverwege ff geruild. Nou had hij d'r wel wat zwaardere wielen in zitten, maar wat een verschil in stijfheid en reactiviteit.
pi_148769223
Lekker gymnastieken Oksel
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_148769395
Apenkooien _O_
  zaterdag 17 januari 2015 @ 08:45:38 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148769555
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 01:10 schreef Gripper het volgende:
Echt stom dat je morgen niet meegaat kaas. Kom op kom op kom op nou!! Half 9 bij de carpool in Barendrecht :)
Heb er best zin in maar ik moet nog werken (boekhouding) en mijn fiets afmaken. Ik heb een onwijze zooi in papakaas' klusschuurtje achtergelaten en hij komt terug van een korte vakantie in de sneeuw.

Veel plezier samen maak wat foto's en hopleijk ben ik er de volgende keer wel bij.

Ik had graag nog ff bij die stands op de beurs gekeken waar ze die tinnen wielrenners verkochten, zo'n pelotonnetje met allemaal verschillende truitjes. 50.- en spijt van dat ik die niet heb gekocht.
Mocht je nog teveel aan cash op zak hebben en je ziet ze nog staan doe je me een groot plezier.

We kunnen iig volgende week of later wel samen een x de heuvelrug op met de CX. Dat is ook wat waard.

:P
pi_148770124
Heb gisteren wat mindere dingen gehoord van een Franse fietsmaat van me over de Velofollies.

quote:
je suis allé à Courtrai dans l'espoir d'avoir des renseignements sur les GPS Garmin et les sacoches Topeak ou Vaude.

Hélas rien ou presque! par contre escalade de prix pour les vélos...+ 10 000¤!!!!!!
goed, voor sommigen is dit commentaar een aanbeveling voor de velofollies
pi_148770203
Ja, das mooi werk man! Beetje met een stijfje rondlopen door alle bikep0rn daar.
pi_148772586
Nou, dat ging ff anders dan verwacht..
In principe was het prima om met die groep te rijden, ondanks dat het voor mij geen duur rit is.
Wel een valpartij na nog geen 10km door gladheid, gingen met 2'en tegelijk onderuit in een bocht, zonder al te hoge snelheid tho. Paar krasjes op de schifter en achter derailleur. Waar ik me iets meer zorgen om maak is dat 'ie helemaal krom/ naar binnen staat. Zometeen met afspoelen/ poetsen ff de daadwerkelijke schade vaststellen.

Daarnaast ook nog eens 3(!! :') keer lek gereden. Natuurlijk 2 keer de velg/ buitenband gecheckt (2e keer zelfs een andere renner ook ff), maar niks kunnen ontdekken. Ook dat ga ik dalijk maar eens goed inspecteren.
Derde keer lek was vlakbij het eindpunt, dus maar gezegd dat de groep door mocht en ik heb me op laten pikken.
pi_148773334
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:28 schreef Levitas het volgende:
Nou, dat ging ff anders dan verwacht..
In principe was het prima om met die groep te rijden, ondanks dat het voor mij geen duur rit is.
Wel een valpartij na nog geen 10km door gladheid, gingen met 2'en tegelijk onderuit in een bocht, zonder al te hoge snelheid tho. Paar krasjes op de schifter en achter derailleur. Waar ik me iets meer zorgen om maak is dat 'ie helemaal krom/ naar binnen staat. Zometeen met afspoelen/ poetsen ff de daadwerkelijke schade vaststellen.

Daarnaast ook nog eens 3(!! :') keer lek gereden. Natuurlijk 2 keer de velg/ buitenband gecheckt (2e keer zelfs een andere renner ook ff), maar niks kunnen ontdekken. Ook dat ga ik dalijk maar eens goed inspecteren.
Derde keer lek was vlakbij het eindpunt, dus maar gezegd dat de groep door mocht en ik heb me op laten pikken.
Je bedoelt geen duurrit in de zin van te hoog tempo? Dat geldt voor iedereen, duurritten in een groep is 95% van de keren net een koers ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_148773380
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je bedoelt geen duurrit in de zin van te hoog tempo? Dat geldt voor iedereen, duurritten in een groep is 95% van de keren net een koers ;)
Yep, HR lag al hoog toen ik van huis vertrok (130 net voordat ik op de fiets stapte :?) , maar tijdens het rijden in een groep zeker rond 160. Denk dat als ik dat een paar keer doe ik op korte termijn al richting 140 zit.

Derailleur zit flink naar binnen, maar lijkt zelf nog recht te zijn. Ik vermoed dat het de "ophanging" van de derailleur is. Wilde vandaag sowieso een setje nieuwe pedalen + schoenen halen, maar ik neem dan maar de fiets mee om er naar te laten kijken. Eraan sleutelen doe ik vanavond zelf wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')