abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 16 januari 2015 @ 22:38:25 #1
145146 Andyy
pi_148763201
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
* 200km Citadelroute op zondag 1 maart
* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ken Critic, fortytwo, kees, marcod, gripper, kaasplank, patroon, oksel, tommeke, DDX, dop, ivo, cap_fap, bizkit, muzas persoonlijk als in, ik heb ze in het echt gezien. Ik vergeet vast iemand alvast sorry :P
Marco nog het meest van allemaal.
Je hebt zelfs mij herkend toen ik je niet herkende :'(
pi_148763927
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:31 schreef Levitas het volgende:

[..]

[..]

Ik verwacht sowieso wel een beetje (zo niet helemaal) achteraan te rijden, maar dat zijn handige tips waar ik zo niet 1-2-3 aan had gedacht. Gewoon ff iets naar achter roepen als je wel ff gaat staan? Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik eventjes op de pedalen ga staan om van houding te wisselen.

Enneh, het is een duurtraining van zo`n 75km, dus er zal weinig echt gesprint worden o.id.

[..]

Geen idee hoe je conditie is tov dat groepje maar je kan beter niet als laatste fietsen in de rij als je de minste conditie hebt. Veel plezier iig.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:04:04 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148764053
Ja maar andy dat telde niet. Toen fietste je niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148764082

Bleeeeggh. Zwarte fietsen :r

:9~
  FOK!fotograaf vrijdag 16 januari 2015 @ 23:09:21 #5
145146 Andyy
pi_148764239

Schijven :9~
Die shifters :{
pi_148764610
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:04 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]

Bleeeeggh. Zwarte fietsen :r

:9~
Lelijk.
pi_148765298

PT studio. Vanavond dus training gedaan in tabata vorm. In totaal 8 oefeningen. 2 bij die vipers (zwarte dingen voorgrond), 2 bij die touwen, 1 op die bal (planken), onder die stang optrekken, op die halve bal met gewicht tussen je poten buik trainen, en nog slamball van 10kg beetje smijten. Dat 2 ronden achter elkaar, 40 sec. werken, 15 rust. Daarna nog dubbele ronde, 20-10. En dan ben je moe. :P
pi_148765417
Soms hebben we dus ook een half uur alleen maar touwtraining. Dit dus:

En dan ga die kuttouwen echt haten. :P
pi_148765446
Zwarte fietsen met accenten kunnen mooi zijn. Matzwarte fietsen zonder enige andere kleur zijn beetje saai, en vind ik zonde van geld als je die van duur merk koopt. Maarja. Ach.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:51:01 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148765554
Het meeste spierpijn ooit (kreeg een bankschroef met 2 armen niet loskrijgen en een klasgenoot met letterlijk 2 vingers) was na een training van 2 uur waarin we trefbal en paaltjesvoetbal speelde.

Trefbal: af? 10 keer opdrukken. Paal om? 25 keer team af? 50 keer
Paaltjesvoetbal: plavond, paaltje en de 3 bonuspalen allemaal 10 keer drukken.

Tsja, dan schiet je tegen het plavond en dan heeft iedereen het er voor over om 30 keer op te drukken want jij moet er dan 50 :D

Jas aantrekken was ook bijzonder kut die dat erna.
pi_148765756
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:51 schreef kanovinnie het volgende:
Het meeste spierpijn ooit (kreeg een bankschroef met 2 armen niet loskrijgen en een klasgenoot met letterlijk 2 vingers) was na een training van 2 uur waarin we trefbal en paaltjesvoetbal speelde.

Trefbal: af? 10 keer opdrukken. Paal om? 25 keer team af? 50 keer
Paaltjesvoetbal: plavond, paaltje en de 3 bonuspalen allemaal 10 keer drukken.

Tsja, dan schiet je tegen het plavond en dan heeft iedereen het er voor over om 30 keer op te drukken want jij moet er dan 50 :D

Jas aantrekken was ook bijzonder kut die dat erna.
Mag hopen dat je bult bier heb gehad :P plavond :P
pi_148766080
Kano is lam..
pi_148766092
Trainen met je klitje!
  FOK!fotograaf zaterdag 17 januari 2015 @ 00:26:50 #14
145146 Andyy
pi_148766538
Wat doen jullie om je ventiel stil te krijgen? Ik ken de tape-om-ventiel al, maar zag laatst ook wat plakkertjes voor erop, maar kan het niet meer vinden :?
pi_148766754
Teflon tape (wat je ook om gasleidingen doet) om je ventiel wikkelen voor je m in de velg stopt :)

Edit: Of klein reepje zwart ducttape om het ventiel aan de buitenkant en dan een beetje schuin op de velg plakken zodat je het ventiel tegen de rand van het gaatje klem trekt. Maar oplossing 1 zou genoeg moeten zijn.

[ Bericht 37% gewijzigd door Gripper op 17-01-2015 01:09:13 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_148767409
Echt stom dat je morgen niet meegaat kaas. Kom op kom op kom op nou!! Half 9 bij de carpool in Barendrecht :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_148769221
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:47 schreef Oksel het volgende:
Zwarte fietsen met accenten kunnen mooi zijn. Matzwarte fietsen zonder enige andere kleur zijn beetje saai, en vind ik zonde van geld als je die van duur merk koopt. Maarja. Ach.
In mijn geval is een Specialized goedkoper dan elke Chinarello ;)
En je hebt dan gewoon bewezen kwaliteit.

Heb er gister voor 't eerst een rondje op gefietst. Wat een fiets _O_ Een vriend van me was mee, hij heeft zo'n Red Bull. Halverwege ff geruild. Nou had hij d'r wel wat zwaardere wielen in zitten, maar wat een verschil in stijfheid en reactiviteit.
pi_148769223
Lekker gymnastieken Oksel
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_148769395
Apenkooien _O_
  zaterdag 17 januari 2015 @ 08:45:38 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148769555
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 01:10 schreef Gripper het volgende:
Echt stom dat je morgen niet meegaat kaas. Kom op kom op kom op nou!! Half 9 bij de carpool in Barendrecht :)
Heb er best zin in maar ik moet nog werken (boekhouding) en mijn fiets afmaken. Ik heb een onwijze zooi in papakaas' klusschuurtje achtergelaten en hij komt terug van een korte vakantie in de sneeuw.

Veel plezier samen maak wat foto's en hopleijk ben ik er de volgende keer wel bij.

Ik had graag nog ff bij die stands op de beurs gekeken waar ze die tinnen wielrenners verkochten, zo'n pelotonnetje met allemaal verschillende truitjes. 50.- en spijt van dat ik die niet heb gekocht.
Mocht je nog teveel aan cash op zak hebben en je ziet ze nog staan doe je me een groot plezier.

We kunnen iig volgende week of later wel samen een x de heuvelrug op met de CX. Dat is ook wat waard.

:P
pi_148770124
Heb gisteren wat mindere dingen gehoord van een Franse fietsmaat van me over de Velofollies.

quote:
je suis allé à Courtrai dans l'espoir d'avoir des renseignements sur les GPS Garmin et les sacoches Topeak ou Vaude.

Hélas rien ou presque! par contre escalade de prix pour les vélos...+ 10 000¤!!!!!!
goed, voor sommigen is dit commentaar een aanbeveling voor de velofollies
pi_148770203
Ja, das mooi werk man! Beetje met een stijfje rondlopen door alle bikep0rn daar.
pi_148772586
Nou, dat ging ff anders dan verwacht..
In principe was het prima om met die groep te rijden, ondanks dat het voor mij geen duur rit is.
Wel een valpartij na nog geen 10km door gladheid, gingen met 2'en tegelijk onderuit in een bocht, zonder al te hoge snelheid tho. Paar krasjes op de schifter en achter derailleur. Waar ik me iets meer zorgen om maak is dat 'ie helemaal krom/ naar binnen staat. Zometeen met afspoelen/ poetsen ff de daadwerkelijke schade vaststellen.

Daarnaast ook nog eens 3(!! :') keer lek gereden. Natuurlijk 2 keer de velg/ buitenband gecheckt (2e keer zelfs een andere renner ook ff), maar niks kunnen ontdekken. Ook dat ga ik dalijk maar eens goed inspecteren.
Derde keer lek was vlakbij het eindpunt, dus maar gezegd dat de groep door mocht en ik heb me op laten pikken.
pi_148773334
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:28 schreef Levitas het volgende:
Nou, dat ging ff anders dan verwacht..
In principe was het prima om met die groep te rijden, ondanks dat het voor mij geen duur rit is.
Wel een valpartij na nog geen 10km door gladheid, gingen met 2'en tegelijk onderuit in een bocht, zonder al te hoge snelheid tho. Paar krasjes op de schifter en achter derailleur. Waar ik me iets meer zorgen om maak is dat 'ie helemaal krom/ naar binnen staat. Zometeen met afspoelen/ poetsen ff de daadwerkelijke schade vaststellen.

Daarnaast ook nog eens 3(!! :') keer lek gereden. Natuurlijk 2 keer de velg/ buitenband gecheckt (2e keer zelfs een andere renner ook ff), maar niks kunnen ontdekken. Ook dat ga ik dalijk maar eens goed inspecteren.
Derde keer lek was vlakbij het eindpunt, dus maar gezegd dat de groep door mocht en ik heb me op laten pikken.
Je bedoelt geen duurrit in de zin van te hoog tempo? Dat geldt voor iedereen, duurritten in een groep is 95% van de keren net een koers ;)
pi_148773380
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je bedoelt geen duurrit in de zin van te hoog tempo? Dat geldt voor iedereen, duurritten in een groep is 95% van de keren net een koers ;)
Yep, HR lag al hoog toen ik van huis vertrok (130 net voordat ik op de fiets stapte :?) , maar tijdens het rijden in een groep zeker rond 160. Denk dat als ik dat een paar keer doe ik op korte termijn al richting 140 zit.

Derailleur zit flink naar binnen, maar lijkt zelf nog recht te zijn. Ik vermoed dat het de "ophanging" van de derailleur is. Wilde vandaag sowieso een setje nieuwe pedalen + schoenen halen, maar ik neem dan maar de fiets mee om er naar te laten kijken. Eraan sleutelen doe ik vanavond zelf wel
pi_148773591
Jij had die nieuwe Canyon? Balen man. Was glad vanochtend. Wij waren met ong 25 man. Eigenlijk te groot om relaxed te rijden. Gelukkig geen lek of lekke banden.
pi_148773614
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:05 schreef Levitas het volgende:

[..]

Yep, HR lag al hoog toen ik van huis vertrok (130 net voordat ik op de fiets stapte :?) , maar tijdens het rijden in een groep zeker rond 160. Denk dat als ik dat een paar keer doe ik op korte termijn al richting 140 zit.

Derailleur zit flink naar binnen, maar lijkt zelf nog recht te zijn. Ik vermoed dat het de "ophanging" van de derailleur is. Wilde vandaag sowieso een setje nieuwe pedalen + schoenen halen, maar ik neem dan maar de fiets mee om er naar te laten kijken. Eraan sleutelen doe ik vanavond zelf wel
Focus je begin niet zo blind op die HR, als je niet om de dag fietst boeit het niet veel op dat soort ritten.
pi_148773631
Bedankt trouwens nog voor de mail Patroon, weinig tijd gehad om er op te reageren.
pi_148773686
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:05 schreef Levitas het volgende:

[..]

Die ophanging noem je een achterpat en is makkelijk te vervangen hoor! Dat is ook het idee van zo'n achterpat. Als het een vast gedeelte van je frame was kon je je frame wegmikken of er een fixie van maken ;)

Vandaar dat het een stukje is wat je los kan schroeven. Een beetje goede FM heeft een lade vol patjes waar er vast wel een passende bij zit.
pi_148773795
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:18 schreef Tommeke het volgende:
Die ophanging noem je een achterpat en is makkelijk te vervangen hoor! Dat is ook het idee van zo'n achterpat. Als het een vast gedeelte van je frame was kon je je frame wegmikken of er een fixie van maken
Dat werd me inderdaad al verteld tijdens de rit ja. Dalijk ff langs om te kijken of hij zo`n goede maat heeft. En of ik misschien schade over het hoofd zie
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:14 schreef Patroon het volgende:
Jij had die nieuwe Canyon? Balen man. Was glad vanochtend. Wij waren met ong 25 man. Eigenlijk te groot om relaxed te rijden. Gelukkig geen lek of lekke banden.
Yep... Was wel ff schrikken en schelden toen ik daar met een 2 weken oude fiets op de grond lag :')
pi_148773834
Das goed balen ja. Maar onthou, de eerste krasjes doen het meeste pijn. Ik zou ff je achterpad (zit de derailleur aan vast) laten nakijken bij de FM, kan zijn dat die scheef is. Die kunnen ze zo rechtbuigen als hij niet te scheef is. Anders moet er een nieuwe op. Ik heb standaard een reserve van Canyon omdat bestellen ongeveer een week kan duren.
pi_148773868
Dat riep ik ook al, zo stoer als ik kon.. "Ach, die eerste krasjes komen vanzelf wel een keer. Kan het maar gehad hebben hé.."
pi_148775126
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nou is dat net iets overdreven, maar meestal wel wat te intensief idd.
Vandaag was ik lekker aan het trappen, toen ik werd ingehaald door een groep van De Volharding. Daar maar achteraan hangen dan. Ze gingen alleen de Amerongseberg over :( Auw. Naja, ik hing er nog min of meer aan en over de Lekdijk richting Wijk bij Duurstede gooiden ze het niet eens op de kant, dus ik kon nog steeds volgen zonder al te diep moeten gaan.
Na Wijk ging het tempo wel omhoog en lag ik er vlot af. Nog een paar km achter de auto gehangen tot dat wat te veel werd en daarna mezelf terug naar huis geharkt. Het goede nieuws: het was de elite en ik was zowel op de Amerongseberg als op de dijk niet de eerste die er af lag,
  FOK!fotograaf zaterdag 17 januari 2015 @ 14:55:48 #34
145146 Andyy
pi_148775892
Wauw, vandaag voor het eerst gevallen door een kloothommel in een Volvo :r Heeft wel 8 maanden geduurd :P
pi_148776538
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou is dat net iets overdreven, maar meestal wel wat te intensief idd.
Vandaag was ik lekker aan het trappen, toen ik werd ingehaald door een groep van De Volharding. Daar maar achteraan hangen dan. Ze gingen alleen de Amerongseberg over :( Auw. Naja, ik hing er nog min of meer aan en over de Lekdijk richting Wijk bij Duurstede gooiden ze het niet eens op de kant, dus ik kon nog steeds volgen zonder al te diep moeten gaan.
Na Wijk ging het tempo wel omhoog en lag ik er vlot af. Nog een paar km achter de auto gehangen tot dat wat te veel werd en daarna mezelf terug naar huis geharkt. Het goede nieuws: het was de elite en ik was zowel op de Amerongseberg als op de dijk niet de eerste die er af lag,
Meestal wel is toch 95% ;)

naja goed, 90% dan :D

Bij ons ging vandaag wel goed. Alleen ging laatste 30min niet meer onder de 36 door wat elites.
pi_148776848
Wat is eigenlijk de etiquette als je aanhaakt bij groep? Meedraaien of juist niet? Vragen of je aan mag haken en/of voorstellen?

Merk zelf dat er wel verschillend op wordt gereageerd. Soms draai je als vanzelf mee maar ook wel dat ze je er niet tussen laten, harder gaan rijden of zelfs wel eens het niet echt vriendelijke verzoek of je wilt oprottten.
pi_148777373
Ik ga altijd achteraan zitten. Soms zeggen dan dat ik er wel tussen mag, soms laten ze begaan. Vorig jaar werd ik b.v. een keertje ingelopen door 4 man die kop over kop aan het rijden waren. Nadat ze twee keer rond waren gegaan, gebaarde er eentje dat ik mee moest draaien. Dat deed ik toen (hoewel het me eigenlijk net iets te hard ging daarvoor).

Als ik zelf met een groep rijd, vind ik het irritant als er mensen tussen gaan fietsen.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2015 16:02:19 ]
  zaterdag 17 januari 2015 @ 16:29:41 #38
545 dop
:copyright: dop
pi_148777997
Ook gevallen vandaag.
reed van af de rijweg via een uitrit het fietspad op, en daar was dus helaas voor mij niet gestrooid.
en ik had toen ik weg ging nog wel zitten schelden op al die pekel :)
maar voor mij geen schade, op wat krasje op mijn snelspanner na.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 17 januari 2015 @ 16:41:54 #39
545 dop
pi_148778270
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 15:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is eigenlijk de etiquette als je aanhaakt bij groep? Meedraaien of juist niet? Vragen of je aan mag haken en/of voorstellen?

Merk zelf dat er wel verschillend op wordt gereageerd. Soms draai je als vanzelf mee maar ook wel dat ze je er niet tussen laten, harder gaan rijden of zelfs wel eens het niet echt vriendelijke verzoek of je wilt oprottten.
is volgens mij maar net wat voor soort groepje je treft.
had een poosje geleden een groepje waar ik achter aan de brug op draaide, werd gelijk geroepen heb je weer z'n stumpert.
ik terug laat maar zien dat je eerder boven bent , en dan nog eens stumpert roepen.
boven aan gekomen hadden ze in eens een stuk meer respect en waren ze muis stil.(opa reed ze er allemaal af)

mijn ervaring is dat kleine groepjes het altijd wel waarderen als je een stukje mee rijd en je beurtje pakt.
maar verenigingen en grote groepen zitten er meestal niet op te wachten.
maar je kunt het ze natuurlijk gewoon vragen als je aanhaakt
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_148778405
Het lijkt mij verstandig om gewoon als je aansluit ff netjes te melden en voor te stellen. Kijken hoe daarop gereageerd wordt. Dan kun je altijd nog voorstellen om mee te draaien.
Lijkt me dat alleen aanklampen niet echt gewaardeerd wordt in ieder geval, dan gaan ze idd harder rijden om je eraf te rijden :p

pi_148778437
Technisch vraagje. Jullie kunnen me vast helpen...

Oud fietsje, heb ik nu uit elkaar gehaald, krijgt nieuwe lak. Ketting/bladen/cassette zijn slecht, zit te denken om na dit seizoen wellicht een nieuwe 105 upgrade te doen. Is nu Ultegra 6503. Hele upgrade is voor nu een beetje kostbaar.

Kan ik een HG50/HG70 9sp cassette en ketting monteren zonder dat dit problemen gaat opleveren? Ben ook op zoek geweest naar nieuwe kettingbladen, midden- en buitenblad. Is nu 52-42-30, 30 nog goed, 42 leverbaar via Rose, 52 heb ik nog niet (leverbaar) gevonden. Kan ik evt. een andere serie van Shimano gebruiken, met zelfde BCD/steek (130/76)? Of tips waar ik wel een 52T kan krijgen natuurlijk ;) Voorlopig willen alleen de bladbouten nog niet los, dus dat wordt een uitdaging :|W
pi_148778450
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 16:47 schreef Levitas het volgende:
Het lijkt mij verstandig om gewoon als je aansluit ff netjes te melden en voor te stellen. Kijken hoe daarop gereageerd wordt. Dan kun je altijd nog voorstellen om mee te draaien.
Lijkt me dat alleen aanklampen niet echt gewaardeerd wordt in ieder geval, dan gaan ze idd harder rijden om je eraf te rijden :p

Dat is juist wel leuk omdat ik bij de meeste groepjes niet 1e ben die eraf gaat :)
  zaterdag 17 januari 2015 @ 16:51:07 #43
545 dop
pi_148778501
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 16:47 schreef Levitas het volgende:

dat is het moment om de kop te pakken en er een schepje bovenop te doen :)
  zaterdag 17 januari 2015 @ 16:53:54 #44
545 dop
pi_148778586
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 16:48 schreef Spykerracing90 het volgende:

Oud fietsje, heb ik nu uit elkaar gehaald, krijgt nieuwe lak. Ketting/bladen/cassette zijn slecht, zit te denken om na dit seizoen wellicht een nieuwe 105 upgrade te doen. Is nu Ultegra 6503. Hele upgrade is voor nu een beetje kostbaar.

Kan ik een HG50/HG70 9sp cassette en ketting monteren zonder dat dit problemen gaat opleveren? Ben ook op zoek geweest naar nieuwe kettingbladen, midden- en buitenblad. Is nu 52-42-30, 30 nog goed, 42 leverbaar via Rose, 52 heb ik nog niet (leverbaar) gevonden. Kan ik evt. een andere serie van Shimano gebruiken, met zelfde BCD/steek (130/76)? Of tips waar ik wel een 52T kan krijgen natuurlijk ;) Voorlopig willen alleen de bladbouten nog niet los, dus dat wordt een uitdaging :|W
alle shimano 9 speed met zelfde steek is uitwisselbaar.
goedkopere varianten slijten alleen sneller
voorbladen kun je trouwens ook gewoon 10 speed variant monteren

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 17-01-2015 17:07:38 ]
pi_148779193
Ik haak eigenlijk nooit aan in groepjes, werk liever m'n eigen training/rit af, soms pikken er weleens mensen aan en dan na verloop van tijd nemen ze wat over (om vervolgens bij de eerste broodje paling tent af te slaan, ringvaart :W ) maar groepjes laat ik over het algemeen gewoon doorfietsen als ze langskomen.

Over het algemeen rijden ze vaak toch wel een tikje asociaal/onvoorspelbaar.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:22:00 #46
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148779433
Balen dat je gevallen bent met die nieuwe fiets levitas. Hoeveel druk had je in de banden?
pi_148779677
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 16:53 schreef dop het volgende:

[..]

alle shimano 9 speed met zelfde steek is uitwisselbaar.
goedkopere varianten slijten alleen sneller
voorbladen kun je trouwens ook gewoon 10 speed variant monteren
Ok, dank. Had eerst een originele Ultegra 6500 42T en een Tiagra 4503 50T bij elkaar gezocht, maar dan is het misschien fijner schakelen met een 105 5603 50&39? Maakt dan ook weer een combi zoals Shimano die zelf heeft geleverd, 50/39/30. Nu het probleem van de bladbouten tackelen :P
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:35:35 #48
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148779853
Mijn CX is op de voorderriekabel af. Ik miste nog zo'n geleidewieltje boven het bracket omdat de derriekabels over de bovenbuis lopen. Die moest ik dus nog ff einde dag halen bij de FM.

Hij is wel mooi geworden.
pi_148779901
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:35 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn CX is op de voorderriekabel af. Ik miste nog zo'n geleidewieltje boven het bracket omdat de derriekabels over de bovenbuis lopen. Die moest ik dus nog ff einde dag halen bij de FM.

Hij is wel mooi geworden.
Pics
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:39:55 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148779993
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Pics
Komen nog.

Remmen heb ik wel even mee lopen pielen met monteren maar volgens mij zitten ze nu prima en ze remmen ook goed. Ik had zwarte besteld maar die bleken niet meer leverbaar van Campy. Nu zitten er zivleren op.
pi_148780076
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Komen nog.

Remmen heb ik wel even mee lopen pielen met monteren maar volgens mij zitten ze nu prima en ze remmen ook goed. Ik had zwarte besteld maar die bleken niet meer leverbaar van Campy. Nu zitten er zivleren op.
Geen schijven dus? Ga je er niet mee koerieren?
pi_148780464
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:22 schreef kaasplankje het volgende:
Balen dat je gevallen bent met die nieuwe fiets levitas. Hoeveel druk had je in de banden?
100 PSI. Maar dat maakt geen zak uit als je over ijs kristalletjes rijdt denk ik.. Het was een bochtje in de schaduw en dus glinsterde het niet, daar letten we de vorige bochten wel op en ging prima. Gewoon dikke vette pech.
Net ook maar eens m`n velg gecontroleerd en hele buitenband eraf gehaald om goed te kunnen kijken. 0,0 kunnen ontdekken, dus ben bang dat dat ook dikke vette pech was :')

Overigens ben ik net naar de fietsboer gegaan hier (ooit eens aangeraden door Cafca) en die heeft m`n derailleur weer gericht en netjes recht gezet, kosteloos. Geen idee of er nou nog iets vervangen is, maar volgens mij niet. Bovendien heeft 'ie ook meteen ff m`n schifter rechtgezet :)
Terwijl hij aan het "repareren" was, ben ik schoenen gaan passen. Shimano, Sidi en Northwave. Uiteindelijk zaten die Northwave het lekkerst (Sidi en Shimano waren iets te breed voor m`n voet) en zijn kekke schoentjes imo. Meteen nieuwe pedaaltjes erbij, plaatjes eronder laten zetten, dus ik kan er weer ff mee door :)

Dit is de enige blijvende schade, gelukkig :)

Nieuwe schoentjes
pi_148780564
Fijne fm en mooie schoentjes ^O^
pi_148780658
Jij je fiets weer in orde, de FM weer een setje schoenen verkocht. Prima deal lijkt me. Zo mogen de schoenen best een tientje duurder zijn dan bij de online shop.

Over online gesproken, heb zojuist weer een doos van de bloemenhandelaar opgehaald.

Voor morgen was ik aan het twijfelen welke fiets ik zou nemen maar als ik de verhalen zo hoor wordt 't toch weer de Bob Jackson met spikes.
pi_148780749
100 km met de club, echt weer wennen op de racefiets en in de groep. Zelf niet gevallen maar er gingen er wel een paar op hun bek :N (niet door de gladheid trouwens)

Wel lekker weer :9~
Alleen in het begin iets koude handen, verder geen moment koud gehad O+
pi_148780937
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 16:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat is juist wel leuk omdat ik bij de meeste groepjes niet 1e ben die eraf gaat :)
Haha ja zoiets had ik ook een keer. Was op Mallorca aan het fietsen en ging die dag een lange rit van 150km doen. Op gegeven moment werd ik ingehaald door een man of 4-6 en ze zagen er aardig goed uit, zelfde tenue en fietsen. Denk dat het elite renners ofzo waren. Dus ik aanhaken en ze reden bergop aardig stevig door. Volgens mij vonden ze het ook niks dat ik in hun wiel zat, want ze keken een paar keer achterom en niet groeten enzo. Tempo ging steeds hoger, maar kon goed volgen (was geen D1 meer :P). Vlak na de top reden ze vollebak door en vroeg ik 'nonchalant' of ze ook op hun maat moesten wachten, toen pas zagen ze dat er iemand van hun af lag. Ik heb ze bedankt en ben mooi doorgereden :)

Was deze klim: https://app.strava.com/segments/3311546?filter=overall&gender=M

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 17-01-2015 18:44:31 ]
pi_148781040
Er zijn vandaag flink wat valpartijtjes geweest als ik dat zo lees/ hoor :o
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:06 schreef quinoahipster het volgende:
Wel lekker weer
Alleen in het begin iets koude handen, verder geen moment koud gehad
Dat zeker ja! Had m`n zonnebril mee kunnen nemen vandaag :p
pi_148781173
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:56 schreef Levitas het volgende:
(Sidi en Shimano waren iets te breed voor m`n voet)
Sidi te breed? :?
Had je Mega's?
Ik vind mijn Sidi's (Ergo 2 en Eagle 5 Pro) nou niet echt breed, sowieso smaller dan Shimano.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 18:19:23 #59
545 dop
pi_148781199
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:30 schreef Spykerracing90 het volgende:

[..]

Ok, dank. Had eerst een originele Ultegra 6500 42T en een Tiagra 4503 50T bij elkaar gezocht, maar dan is het misschien fijner schakelen met een 105 5603 50&39? Maakt dan ook weer een combi zoals Shimano die zelf heeft geleverd, 50/39/30. Nu het probleem van de bladbouten tackelen :P
http://www.ritzelrechner.de

hier kun je mooi uitpielen wat de mooiste overlap heeft in combinatie met je cassette
als je op de tandwielen klikt kun je ze eventueel verschuiven naar de juiste maat

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 17-01-2015 18:31:58 ]
pi_148781280
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:18 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Sidi te breed? :?
Had je Mega's?
Ik vind mijn Sidi's (Ergo 2 en Eagle 5 Pro) nou niet echt breed, sowieso smaller dan Shimano.
Sidi Level was 't.
Misschien niet echt te breed, maar te slap aan de zijkanten. Naast dat ik hele dunne, smalle en platte voeten heb, zakt mijn voetboog ook in. Dan is een stevige schoen (zeker de zijkant) wel fijn. Het is zo erg dat de Shimano's en Sidi's die ik aan had gingen plooien aan de zijkant ;)
pi_148781448
Vanmiddag ook gefietst, mijn 6e ritje sinds ik de racefiets heb. Krijg de fiets steeds meer onder controle, ook de klikpedalen gaat steeds meer vanzelf. :)
Rondje van 48,5 km en mijn hoogste gemiddelde tot nu toe met 26,2 km/h. Laatste 10 km had ik tegenwind (dacht van te voren dat het zijwind zou zijn), was wel ff pittig. Morgen spierpijn denk ik. :P
pi_148781491
Ja Sidi's zijn wel soepel idd.

Op de weg met de Ergo 2's geen problemen, maar voor de vtt vind ik die Eagles eigenlijk wat slapjes. Heb ook nog lelijke Shimano mtb schoenen, die fietsen eigenlijk fijner, (doch minder soigné)
pi_148781512
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha ja zoiets had ik ook een keer. Was op Mallorca aan het fietsen en ging die dag een lange rit van 150km doen. Op gegeven moment werd ik ingehaald door een man of 4-6 en ze zagen er aardig goed uit, zelfde tenue en fietsen. Denk dat het elite renners ofzo waren. Dus ik aanhaken en ze reden bergop aardig stevig door. Volgens mij vonden ze het ook niks dat ik in hun wiel zat, want ze keken een paar keer achterom en niet groeten enzo. Tempo ging steeds hoger, maar kon goed volgen (was geen D1 meer :P). Vlak na de top reden ze vollebak door en vroeg ik 'nonchalant' of ze ook op hun maat moesten wachten, haha toen pas zagen ze dat er iemand af lag. Ik heb ze bedankt en ben mooi doorgereden :)

Was deze klim: https://app.strava.com/segments/3311546?filter=overall&gender=M
Onderschatting afstraffen _O_
pi_148781531
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 16:48 schreef Spykerracing90 het volgende:

Bladboutjes worden soms vastgezet met locktite. Voorzichtig warm maken met een verfbrander of fohn. Jou boutjes zullen wel imbus zijn, maar er zijn ook boutjes die torx gebruiken en dat lijkt best veel op imbus. En die haal je als je niet goed oplet makkelijk door elkaar. (zelf ook gehad)
pi_148781583
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:27 schreef faston het volgende:

[..]

Bladboutjes worden soms vastgezet met locktite. Voorzichtig warm maken met een verfbrander of fohn. Jou boutjes zullen wel imbus zijn, maar er zijn ook boutjes die torx gebruiken en dat lijkt best veel op imbus. En die haal je als je niet goed oplet makkelijk door elkaar. (zelf ook gehad)
Zou eerst met wd40 proberen.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 18:32:29 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148781707
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Geen schijven dus? Ga je er niet mee koerieren?
Geen schijven. Past niet op het frame he?

Enne jahoor, dat ding remt als een tiet. Best zat die cantilevers.
pi_148781774
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zou eerst met wd40 proberen.
Yes, heb net wat wd40 gehaald, ga ik straks proberen. En 't is zijn gewoon inbusjes, toen waren de technieken nog niet zo gevorderd ;)
  zaterdag 17 januari 2015 @ 18:34:15 #68
545 dop
pi_148781805
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:27 schreef faston het volgende:

[..]

op passen met die verfbrander, kettingbladen zijn van alu, en verliezen hardheid als ze te warm worden
pi_148781819
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Geen schijven. Past niet op het frame he?

Enne jahoor, dat ding remt als een tiet. Best zat die cantilevers.
Dacht dat jij ooit zei dat cantilevers niet geschikt waren voor in de stad maar was vast iemand anders dan :)

Ben benieuwd :)
pi_148781869
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:33 schreef Spykerracing90 het volgende:

[..]

Yes, heb net wat wd40 gehaald, ga ik straks proberen. En 't is zijn gewoon inbusjes, toen waren de technieken nog niet zo gevorderd ;)
Ook die kan je vastzetten met locktite ;)
  zaterdag 17 januari 2015 @ 18:36:02 #71
545 dop
pi_148781898
volgens mij rijd kaas in dat philips reclame filmpje zelf op zijn baanfiets zonder remmen of heb ik het mis ?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 18:41:19 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148782089
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dacht dat jij ooit zei dat cantilevers niet geschikt waren voor in de stad maar was vast iemand anders dan :)

Ben benieuwd :)
Dat was Jan, of iemand anders.

Geen idee ook. Die remmen zijn prima hoor. En met nat weer heb je toch 0 grip dus dan maakt het toch geen bal uit.
pi_148782162
Ben benieuwd fromage!

@Patroon: mooie actie :D

Ik haalde twee weken terug een groepje toerfietsers in terwijl ik blokjes aan het trainen was op m'n tijdritfiets. Toen gingen er ook een paar van die lutsers met een kleine piemel in m'n wiel zitten (ik reed 40-42 en die gasten 30 denk ik).

Vrij irritant aangezien ik aan het eind van het blokje m'n benen stilhoud en dan niet een paar van die ongecontroleerde sjappies in m'n wiel wil. De wind kwam van links, dus heb ik de kant maar opgezocht. Heb ze niet weer gezien :')
  zaterdag 17 januari 2015 @ 18:58:50 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148782711
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:05:59 #75
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148782984

Klaar voor het eerste ritje. Ik moet nog spatborden binnenkrijgen en iets verzinnen dat ik die met een paar handelingen op of af kan schroeven. Dan kan ik ermee cityhoppen met fenders en crossen zonder. Er zitten geen nokjes op of gaten in de achtervork en voorvork dus dat beloofd nog een uitdaging te worden.

Op deze fiets zitten veel dingen van de Gios, stuurbocht en pen, zadel en de groep.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:14:00 #76
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148783287
Gios is ook klaar, hier heb je vast een plaatje.

zaterdag 17 januari 2015 @ 19:15:58 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148783366
Je mag trots zijn op je fietsen ^O^
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:17:54 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148783426
Ja ik kan weer ff vooruit. Die khamsins in de crosser zijn wel zowat versleten. De velgen zijn bijna opgeremd. Die moeten binnenkort vervangen ik zet er dan denk scirocco 35mm wielset in. Das de campa variant van racing quattro. Neem dan wel de CX versie als ze die hebben.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:20:12 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148783498
Zadel vd CX moet nog een haartje kantelen zie ik nu. Misschien morgen even een testrit. Hoop dat het weer een beetje meevalt.
pi_148783657
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:15 schreef kanovinnie het volgende:
Je mag trots zijn op je fietsen ^O^
Ja, beide plaatjes van fietsen! Heel mooi! Ik vind dat korte rode lijntje op het zadel ook heel tof matchen met de zadelpen. Klein detail, maar erg leuk!
pi_148783680
Jij hebt trouwens op je Gios ook een beste drop Kaas!
pi_148783704
Zullen we es een CX meet houden in het midden v/h land? Patroon mag wel op de roze Empella van m'n vriendin!
pi_148783719
Die stickers op die crosser zijn dan weer een beetje jammer imo, ookal snap ik dat ze er op zitten.

Maar zeker knappe fietsen! Die gios kan dat nieuwe campacrankstel goed hebben.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:29:51 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148783814
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:27 schreef muzas het volgende:
Die stickers op die crosser zijn dan weer een beetje jammer imo, ookal snap ik dat ze er op zitten.

Maar zeker knappe fietsen! Die gios kan dat nieuwe campacrankstel goed hebben.
Ja die stickers komen er niet geweldig op uit had ze eiks beter kunnen laten spuiten maar ach. vind het ook wel best zo het wordt toch een ragbakkie.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:30:39 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148783861
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:26 schreef Tommeke het volgende:
Zullen we es een CX meet houden in het midden v/h land? Patroon mag wel op de roze Empella van m'n vriendin!
Goed idee. mss binnenkort als er een mooi sneeuwpak ligt. Dat zou leuk zijn.

Ik zit trouwens niet diep op de Gios hoor. Vrij comfi.
pi_148783963
Wat is er met die stuurpen gebeurd? Afgebroken?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:34:45 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148784045
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:32 schreef Patroon het volgende:
Wat is er met die stuurpen gebeurd? Afgebroken?
Nee das -17 graden.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:36:45 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148784112
Misschien laat ik die CX wel eens spuiten over 1 of 2 jaar. Rotterdams groen zou wel fraai zijn denk ik.
pi_148784228
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee das -17 graden.
Puik fietske ouwe!
pi_148784280
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Goed idee. mss binnenkort als er een mooi sneeuwpak ligt. Dat zou leuk zijn.

Ik zit trouwens niet diep op de Gios hoor. Vrij comfi.
Ja das vet mooi werk, crossen in de sneeuw!

Haha, daar twijfel ik niet aan. Ook lange armen en benen?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:44:01 #91
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148784344
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja das vet mooi werk, crossen in de sneeuw!

Haha, daar twijfel ik niet aan. Ook lange armen en benen?
Ja idd. Ben 181 met lange benen. De Gios is al een kort gebouwde 58 en ik heb er nu een 100mm -17 pen op en een compacte bocht, al is die 3T ergosum niet zo compact als bijv. een Ritchey stuurbocht. Beetje ertussen in.

Ik vond die stuurbocht die nu op de CX zat te diep en ook ietsie te ver. Merkte dat ik liefst met mijn handen paar cm achter de hoods zat ipv er op.

De CX is korter en hoger dus die spullen kunnen daar prima op denk ik.
pi_148784428
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja idd. Ben 181 met lange benen. De Gios is al een kort gebouwde 58 en ik heb er nu een 100mm -17 pen op en een compacte bocht, al is die 3T ergosum niet zo compact als bijv. een Ritchey stuurbocht. Beetje ertussen in.

Ik vond die stuurbocht die nu op de CX zat te diep en ook ietsie te ver. Merkte dat ik liefst met mijn handen paar cm achter de hoods zat ipv er op.
Ja, ik heb hetzelfde. Mijn collega's zeiden over m'n nieuwe fiets dat 'm te klein was. Tot ik er een rondje op ging fietsen. 56,5 cm bovenbuis met 11cm pen. Ik had eerst een -17 graden, nu een -6 en een spacertje eronder. Iets minder drop is toch wel fijner ;)

Mijn crosser is idd ook wat korter. En wat minder drop, veel beter wendbaar daardoor!
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:48:05 #93
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148784483
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, ik heb hetzelfde. Mijn collega's zeiden over m'n nieuwe fiets dat 'm te klein was. Tot ik er een rondje op ging fietsen. 56,5 cm bovenbuis met 11cm pen. Ik had eerst een -12 graden, nu een -6 en een spacertje eronder. Iets minder drop is toch wel fijner ;)
Hoe hoog is jouw balhoofdsbuis dan Tommek? Die op de Gios is 18cm en die is ook ong. 56.5 lang. Denk dat wij bijna dezelfde maat hebben, al rijd jij een kleiner kader.
pi_148784492
Maar die Gios is zulke bikepr0n man, schitterend!
pi_148784528
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoe hoog is jouw balhoofd dan Tommek? Die op de Gios is 18cm en die is ook ong. 56.5 lang. Denk dat wij bijna dezelfde maat hebben, al rijd jij een kleiner kader.
17 cm. Heb er een 2 cm conus en 0,5 cm spacertje op. Maar het kader is idd vrij klein, slooping.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:50:52 #96
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148784568
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

17 cm. Heb er een 2 cm conus en 0,5 cm spacertje op. Maar het kader is idd vrij klein, slooping.
Ja daar zit m dan het verschil denk. Ik heb een lage headset en 0.5cm spacer.
pi_148784823
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja daar zit m dan het verschil denk. Ik heb een lage headset en 0.5cm spacer.
Idd :Y

Ik fietste trouwens gister op de fiets van een vriend van me en merkte op dat ik 'm zadel relatief ver achter m'n bracket heb. Hoe heb jij dat eigenlijk? Ik heb het idee dat je achter je bracket wat stabieler door bochten gaat. En dat ik m'n krachten nog steeds goed kwijt kan. Als ik hard ga kruip ik altijd wel wat naar voren op m'n zadel trouwens.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:58:40 #98
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148784895
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Idd :Y

Ik fietste trouwens gister op de fiets van een vriend van me en merkte op dat ik 'm zadel relatief ver achter m'n bracket heb. Hoe heb jij dat eigenlijk? Ik heb het idee dat je achter je bracket wat stabieler door bochten gaat. En dat ik m'n krachten nog steeds goed kwijt kan. Als ik hard ga kruip ik altijd wel wat naar voren op m'n zadel trouwens.
Ik heb een pen met 25mm setback maar het zadel wel iets voorop op de pen gemonteerd. Dus niet heel ver achter de bracket.
pi_148784951
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb een pen met 25mm setback maar het zadel wel iets voorop op de pen gemonteerd. Dus niet heel ver achter de bracket.
Ik heb dezelfde pen als jij en het zadel ook vrij ver naar voren. Misschien zit die jongen wel erg naar voren ;)

Wat zijn we het gruwelijk eens zeg! :o
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:01:59 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148785006
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde pen als jij en het zadel ook vrij ver naar voren. Misschien zit die jongen wel erg naar voren ;)

Wat zijn we het gruwelijk eens zeg! :o
Haha ik denk dat we zo fiets kunnen ruilen qua geo dan. Ik zit 79cm hoog van hart trapas tot top zadel. En jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')