SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt zelfs mij herkend toen ik je niet herkendequote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ken Critic, fortytwo, kees, marcod, gripper, kaasplank, patroon, oksel, tommeke, DDX, dop, ivo, cap_fap, bizkit, muzas persoonlijk als in, ik heb ze in het echt gezien. Ik vergeet vast iemand alvast sorry
Marco nog het meest van allemaal.![]()
Geen idee hoe je conditie is tov dat groepje maar je kan beter niet als laatste fietsen in de rij als je de minste conditie hebt. Veel plezier iig.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:31 schreef Levitas het volgende:
[..]
[..]
Ik verwacht sowieso wel een beetje (zo niet helemaal) achteraan te rijden, maar dat zijn handige tips waar ik zo niet 1-2-3 aan had gedacht. Gewoon ff iets naar achter roepen als je wel ff gaat staan? Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik eventjes op de pedalen ga staan om van houding te wisselen.
Enneh, het is een duurtraining van zo`n 75km, dus er zal weinig echt gesprint worden o.id.
[..]
Mag hopen dat je bult bier heb gehadquote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:51 schreef kanovinnie het volgende:
Het meeste spierpijn ooit (kreeg een bankschroef met 2 armen niet loskrijgen en een klasgenoot met letterlijk 2 vingers) was na een training van 2 uur waarin we trefbal en paaltjesvoetbal speelde.
Trefbal: af? 10 keer opdrukken. Paal om? 25 keer team af? 50 keer
Paaltjesvoetbal: plavond, paaltje en de 3 bonuspalen allemaal 10 keer drukken.
Tsja, dan schiet je tegen het plavond en dan heeft iedereen het er voor over om 30 keer op te drukken want jij moet er dan 50
Jas aantrekken was ook bijzonder kut die dat erna.
In mijn geval is een Specialized goedkoper dan elke Chinarelloquote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:47 schreef Oksel het volgende:
Zwarte fietsen met accenten kunnen mooi zijn. Matzwarte fietsen zonder enige andere kleur zijn beetje saai, en vind ik zonde van geld als je die van duur merk koopt. Maarja. Ach.
Heb er best zin in maar ik moet nog werken (boekhouding) en mijn fiets afmaken. Ik heb een onwijze zooi in papakaas' klusschuurtje achtergelaten en hij komt terug van een korte vakantie in de sneeuw.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 01:10 schreef Gripper het volgende:
Echt stom dat je morgen niet meegaat kaas. Kom op kom op kom op nou!! Half 9 bij de carpool in Barendrecht
goed, voor sommigen is dit commentaar een aanbeveling voor de velofolliesquote:je suis allé à Courtrai dans l'espoir d'avoir des renseignements sur les GPS Garmin et les sacoches Topeak ou Vaude.
Hélas rien ou presque! par contre escalade de prix pour les vélos...+ 10 000¤!!!!!!
Je bedoelt geen duurrit in de zin van te hoog tempo? Dat geldt voor iedereen, duurritten in een groep is 95% van de keren net een koersquote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:28 schreef Levitas het volgende:
Nou, dat ging ff anders dan verwacht..
In principe was het prima om met die groep te rijden, ondanks dat het voor mij geen duur rit is.
Wel een valpartij na nog geen 10km door gladheid, gingen met 2'en tegelijk onderuit in een bocht, zonder al te hoge snelheid tho. Paar krasjes op de schifter en achter derailleur. Waar ik me iets meer zorgen om maak is dat 'ie helemaal krom/ naar binnen staat. Zometeen met afspoelen/ poetsen ff de daadwerkelijke schade vaststellen.
Daarnaast ook nog eens 3(!!keer lek gereden. Natuurlijk 2 keer de velg/ buitenband gecheckt (2e keer zelfs een andere renner ook ff), maar niks kunnen ontdekken. Ook dat ga ik dalijk maar eens goed inspecteren.
Derde keer lek was vlakbij het eindpunt, dus maar gezegd dat de groep door mocht en ik heb me op laten pikken.
Yep, HR lag al hoog toen ik van huis vertrok (130 net voordat ik op de fiets staptequote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je bedoelt geen duurrit in de zin van te hoog tempo? Dat geldt voor iedereen, duurritten in een groep is 95% van de keren net een koers
Focus je begin niet zo blind op die HR, als je niet om de dag fietst boeit het niet veel op dat soort ritten.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:05 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yep, HR lag al hoog toen ik van huis vertrok (130 net voordat ik op de fiets stapte) , maar tijdens het rijden in een groep zeker rond 160. Denk dat als ik dat een paar keer doe ik op korte termijn al richting 140 zit.
Derailleur zit flink naar binnen, maar lijkt zelf nog recht te zijn. Ik vermoed dat het de "ophanging" van de derailleur is. Wilde vandaag sowieso een setje nieuwe pedalen + schoenen halen, maar ik neem dan maar de fiets mee om er naar te laten kijken. Eraan sleutelen doe ik vanavond zelf wel
Die ophanging noem je een achterpat en is makkelijk te vervangen hoor! Dat is ook het idee van zo'n achterpat. Als het een vast gedeelte van je frame was kon je je frame wegmikken of er een fixie van makenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:05 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yep, HR lag al hoog toen ik van huis vertrok (130 net voordat ik op de fiets stapte) , maar tijdens het rijden in een groep zeker rond 160. Denk dat als ik dat een paar keer doe ik op korte termijn al richting 140 zit.
Derailleur zit flink naar binnen, maar lijkt zelf nog recht te zijn. Ik vermoed dat het de "ophanging" van de derailleur is. Wilde vandaag sowieso een setje nieuwe pedalen + schoenen halen, maar ik neem dan maar de fiets mee om er naar te laten kijken. Eraan sleutelen doe ik vanavond zelf wel
Dat werd me inderdaad al verteld tijdens de rit ja. Dalijk ff langs om te kijken of hij zo`n goede maat heeft. En of ik misschien schade over het hoofd ziequote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:18 schreef Tommeke het volgende:
Die ophanging noem je een achterpat en is makkelijk te vervangen hoor! Dat is ook het idee van zo'n achterpat. Als het een vast gedeelte van je frame was kon je je frame wegmikken of er een fixie van maken
Yep... Was wel ff schrikken en schelden toen ik daar met een 2 weken oude fiets op de grond lagquote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:14 schreef Patroon het volgende:
Jij had die nieuwe Canyon? Balen man. Was glad vanochtend. Wij waren met ong 25 man. Eigenlijk te groot om relaxed te rijden. Gelukkig geen lek of lekke banden.
Nou is dat net iets overdreven, maar meestal wel wat te intensief idd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 13:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je bedoelt geen duurrit in de zin van te hoog tempo? Dat geldt voor iedereen, duurritten in een groep is 95% van de keren net een koers
Meestal wel is toch 95%quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou is dat net iets overdreven, maar meestal wel wat te intensief idd.
Vandaag was ik lekker aan het trappen, toen ik werd ingehaald door een groep van De Volharding. Daar maar achteraan hangen dan. Ze gingen alleen de Amerongseberg overAuw. Naja, ik hing er nog min of meer aan en over de Lekdijk richting Wijk bij Duurstede gooiden ze het niet eens op de kant, dus ik kon nog steeds volgen zonder al te diep moeten gaan.
Na Wijk ging het tempo wel omhoog en lag ik er vlot af. Nog een paar km achter de auto gehangen tot dat wat te veel werd en daarna mezelf terug naar huis geharkt. Het goede nieuws: het was de elite en ik was zowel op de Amerongseberg als op de dijk niet de eerste die er af lag,
is volgens mij maar net wat voor soort groepje je treft.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is eigenlijk de etiquette als je aanhaakt bij groep? Meedraaien of juist niet? Vragen of je aan mag haken en/of voorstellen?
Merk zelf dat er wel verschillend op wordt gereageerd. Soms draai je als vanzelf mee maar ook wel dat ze je er niet tussen laten, harder gaan rijden of zelfs wel eens het niet echt vriendelijke verzoek of je wilt oprottten.
Dat is juist wel leuk omdat ik bij de meeste groepjes niet 1e ben die eraf gaatquote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:47 schreef Levitas het volgende:
Het lijkt mij verstandig om gewoon als je aansluit ff netjes te melden en voor te stellen. Kijken hoe daarop gereageerd wordt. Dan kun je altijd nog voorstellen om mee te draaien.
Lijkt me dat alleen aanklampen niet echt gewaardeerd wordt in ieder geval, dan gaan ze idd harder rijden om je eraf te rijden :p
dat is het moment om de kop te pakken en er een schepje bovenop te doenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:47 schreef Levitas het volgende:
Lijkt me dat alleen aanklampen niet echt gewaardeerd wordt in ieder geval, dan gaan ze idd harder rijden om je eraf te rijden :p
alle shimano 9 speed met zelfde steek is uitwisselbaar.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:48 schreef Spykerracing90 het volgende:
Technisch vraagje. Jullie kunnen me vast helpen...
Oud fietsje, heb ik nu uit elkaar gehaald, krijgt nieuwe lak. Ketting/bladen/cassette zijn slecht, zit te denken om na dit seizoen wellicht een nieuwe 105 upgrade te doen. Is nu Ultegra 6503. Hele upgrade is voor nu een beetje kostbaar.
Kan ik een HG50/HG70 9sp cassette en ketting monteren zonder dat dit problemen gaat opleveren? Ben ook op zoek geweest naar nieuwe kettingbladen, midden- en buitenblad. Is nu 52-42-30, 30 nog goed, 42 leverbaar via Rose, 52 heb ik nog niet (leverbaar) gevonden. Kan ik evt. een andere serie van Shimano gebruiken, met zelfde BCD/steek (130/76)? Of tips waar ik wel een 52T kan krijgen natuurlijkVoorlopig willen alleen de bladbouten nog niet los, dus dat wordt een uitdaging
Ok, dank. Had eerst een originele Ultegra 6500 42T en een Tiagra 4503 50T bij elkaar gezocht, maar dan is het misschien fijner schakelen met een 105 5603 50&39? Maakt dan ook weer een combi zoals Shimano die zelf heeft geleverd, 50/39/30. Nu het probleem van de bladbouten tackelenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:53 schreef dop het volgende:
[..]
alle shimano 9 speed met zelfde steek is uitwisselbaar.
goedkopere varianten slijten alleen sneller
voorbladen kun je trouwens ook gewoon 10 speed variant monteren
Picsquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:35 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn CX is op de voorderriekabel af. Ik miste nog zo'n geleidewieltje boven het bracket omdat de derriekabels over de bovenbuis lopen. Die moest ik dus nog ff einde dag halen bij de FM.
Hij is wel mooi geworden.
Komen nog.quote:
Geen schijven dus? Ga je er niet mee koerieren?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Komen nog.
Remmen heb ik wel even mee lopen pielen met monteren maar volgens mij zitten ze nu prima en ze remmen ook goed. Ik had zwarte besteld maar die bleken niet meer leverbaar van Campy. Nu zitten er zivleren op.
100 PSI. Maar dat maakt geen zak uit als je over ijs kristalletjes rijdt denk ik.. Het was een bochtje in de schaduw en dus glinsterde het niet, daar letten we de vorige bochten wel op en ging prima. Gewoon dikke vette pech.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:22 schreef kaasplankje het volgende:
Balen dat je gevallen bent met die nieuwe fiets levitas. Hoeveel druk had je in de banden?
Haha ja zoiets had ik ook een keer. Was op Mallorca aan het fietsen en ging die dag een lange rit van 150km doen. Op gegeven moment werd ik ingehaald door een man of 4-6 en ze zagen er aardig goed uit, zelfde tenue en fietsen. Denk dat het elite renners ofzo waren. Dus ik aanhaken en ze reden bergop aardig stevig door. Volgens mij vonden ze het ook niks dat ik in hun wiel zat, want ze keken een paar keer achterom en niet groeten enzo. Tempo ging steeds hoger, maar kon goed volgen (was geen D1 meerquote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is juist wel leuk omdat ik bij de meeste groepjes niet 1e ben die eraf gaat
Dat zeker ja! Had m`n zonnebril mee kunnen nemen vandaag :pquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:06 schreef quinoahipster het volgende:
Wel lekker weer
Alleen in het begin iets koude handen, verder geen moment koud gehad
Sidi te breed?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:56 schreef Levitas het volgende:
(Sidi en Shimano waren iets te breed voor m`n voet)
http://www.ritzelrechner.dequote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:30 schreef Spykerracing90 het volgende:
[..]
Ok, dank. Had eerst een originele Ultegra 6500 42T en een Tiagra 4503 50T bij elkaar gezocht, maar dan is het misschien fijner schakelen met een 105 5603 50&39? Maakt dan ook weer een combi zoals Shimano die zelf heeft geleverd, 50/39/30. Nu het probleem van de bladbouten tackelen
Sidi Level was 't.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:18 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Sidi te breed?
Had je Mega's?
Ik vind mijn Sidi's (Ergo 2 en Eagle 5 Pro) nou niet echt breed, sowieso smaller dan Shimano.
Onderschatting afstraffenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ja zoiets had ik ook een keer. Was op Mallorca aan het fietsen en ging die dag een lange rit van 150km doen. Op gegeven moment werd ik ingehaald door een man of 4-6 en ze zagen er aardig goed uit, zelfde tenue en fietsen. Denk dat het elite renners ofzo waren. Dus ik aanhaken en ze reden bergop aardig stevig door. Volgens mij vonden ze het ook niks dat ik in hun wiel zat, want ze keken een paar keer achterom en niet groeten enzo. Tempo ging steeds hoger, maar kon goed volgen (was geen D1 meer). Vlak na de top reden ze vollebak door en vroeg ik 'nonchalant' of ze ook op hun maat moesten wachten, haha toen pas zagen ze dat er iemand af lag. Ik heb ze bedankt en ben mooi doorgereden
Was deze klim: https://app.strava.com/segments/3311546?filter=overall&gender=M
Bladboutjes worden soms vastgezet met locktite. Voorzichtig warm maken met een verfbrander of fohn. Jou boutjes zullen wel imbus zijn, maar er zijn ook boutjes die torx gebruiken en dat lijkt best veel op imbus. En die haal je als je niet goed oplet makkelijk door elkaar. (zelf ook gehad)quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:48 schreef Spykerracing90 het volgende:
Technisch vraagje. Jullie kunnen me vast helpen...
Oud fietsje, heb ik nu uit elkaar gehaald, krijgt nieuwe lak. Ketting/bladen/cassette zijn slecht, zit te denken om na dit seizoen wellicht een nieuwe 105 upgrade te doen. Is nu Ultegra 6503. Hele upgrade is voor nu een beetje kostbaar.
Kan ik een HG50/HG70 9sp cassette en ketting monteren zonder dat dit problemen gaat opleveren? Ben ook op zoek geweest naar nieuwe kettingbladen, midden- en buitenblad. Is nu 52-42-30, 30 nog goed, 42 leverbaar via Rose, 52 heb ik nog niet (leverbaar) gevonden. Kan ik evt. een andere serie van Shimano gebruiken, met zelfde BCD/steek (130/76)? Of tips waar ik wel een 52T kan krijgen natuurlijkVoorlopig willen alleen de bladbouten nog niet los, dus dat wordt een uitdaging
Zou eerst met wd40 proberen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:27 schreef faston het volgende:
[..]
Bladboutjes worden soms vastgezet met locktite. Voorzichtig warm maken met een verfbrander of fohn. Jou boutjes zullen wel imbus zijn, maar er zijn ook boutjes die torx gebruiken en dat lijkt best veel op imbus. En die haal je als je niet goed oplet makkelijk door elkaar. (zelf ook gehad)
Geen schijven. Past niet op het frame he?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geen schijven dus? Ga je er niet mee koerieren?
Yes, heb net wat wd40 gehaald, ga ik straks proberen. En 't is zijn gewoon inbusjes, toen waren de technieken nog niet zo gevorderdquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou eerst met wd40 proberen.
op passen met die verfbrander, kettingbladen zijn van alu, en verliezen hardheid als ze te warm wordenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:27 schreef faston het volgende:
[..]
Bladboutjes worden soms vastgezet met locktite. Voorzichtig warm maken met een verfbrander of fohn. Jou boutjes zullen wel imbus zijn, maar er zijn ook boutjes die torx gebruiken en dat lijkt best veel op imbus. En die haal je als je niet goed oplet makkelijk door elkaar. (zelf ook gehad)
Dacht dat jij ooit zei dat cantilevers niet geschikt waren voor in de stad maar was vast iemand anders danquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen schijven. Past niet op het frame he?
Enne jahoor, dat ding remt als een tiet. Best zat die cantilevers.
Ook die kan je vastzetten met locktitequote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:33 schreef Spykerracing90 het volgende:
[..]
Yes, heb net wat wd40 gehaald, ga ik straks proberen. En 't is zijn gewoon inbusjes, toen waren de technieken nog niet zo gevorderd
Dat was Jan, of iemand anders.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dacht dat jij ooit zei dat cantilevers niet geschikt waren voor in de stad maar was vast iemand anders dan
Ben benieuwd
Ja, beide plaatjes van fietsen! Heel mooi! Ik vind dat korte rode lijntje op het zadel ook heel tof matchen met de zadelpen. Klein detail, maar erg leuk!quote:
Ja die stickers komen er niet geweldig op uit had ze eiks beter kunnen laten spuiten maar ach. vind het ook wel best zo het wordt toch een ragbakkie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:27 schreef muzas het volgende:
Die stickers op die crosser zijn dan weer een beetje jammer imo, ookal snap ik dat ze er op zitten.
Maar zeker knappe fietsen! Die gios kan dat nieuwe campacrankstel goed hebben.
Goed idee. mss binnenkort als er een mooi sneeuwpak ligt. Dat zou leuk zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:26 schreef Tommeke het volgende:
Zullen we es een CX meet houden in het midden v/h land? Patroon mag wel op de roze Empella van m'n vriendin!
Nee das -17 graden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:32 schreef Patroon het volgende:
Wat is er met die stuurpen gebeurd? Afgebroken?
Ja das vet mooi werk, crossen in de sneeuw!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed idee. mss binnenkort als er een mooi sneeuwpak ligt. Dat zou leuk zijn.
Ik zit trouwens niet diep op de Gios hoor. Vrij comfi.
Ja idd. Ben 181 met lange benen. De Gios is al een kort gebouwde 58 en ik heb er nu een 100mm -17 pen op en een compacte bocht, al is die 3T ergosum niet zo compact als bijv. een Ritchey stuurbocht. Beetje ertussen in.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja das vet mooi werk, crossen in de sneeuw!
Haha, daar twijfel ik niet aan. Ook lange armen en benen?
Ja, ik heb hetzelfde. Mijn collega's zeiden over m'n nieuwe fiets dat 'm te klein was. Tot ik er een rondje op ging fietsen. 56,5 cm bovenbuis met 11cm pen. Ik had eerst een -17 graden, nu een -6 en een spacertje eronder. Iets minder drop is toch wel fijnerquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja idd. Ben 181 met lange benen. De Gios is al een kort gebouwde 58 en ik heb er nu een 100mm -17 pen op en een compacte bocht, al is die 3T ergosum niet zo compact als bijv. een Ritchey stuurbocht. Beetje ertussen in.
Ik vond die stuurbocht die nu op de CX zat te diep en ook ietsie te ver. Merkte dat ik liefst met mijn handen paar cm achter de hoods zat ipv er op.
Hoe hoog is jouw balhoofdsbuis dan Tommek? Die op de Gios is 18cm en die is ook ong. 56.5 lang. Denk dat wij bijna dezelfde maat hebben, al rijd jij een kleiner kader.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, ik heb hetzelfde. Mijn collega's zeiden over m'n nieuwe fiets dat 'm te klein was. Tot ik er een rondje op ging fietsen. 56,5 cm bovenbuis met 11cm pen. Ik had eerst een -12 graden, nu een -6 en een spacertje eronder. Iets minder drop is toch wel fijner
17 cm. Heb er een 2 cm conus en 0,5 cm spacertje op. Maar het kader is idd vrij klein, slooping.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe hoog is jouw balhoofd dan Tommek? Die op de Gios is 18cm en die is ook ong. 56.5 lang. Denk dat wij bijna dezelfde maat hebben, al rijd jij een kleiner kader.
Ja daar zit m dan het verschil denk. Ik heb een lage headset en 0.5cm spacer.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
17 cm. Heb er een 2 cm conus en 0,5 cm spacertje op. Maar het kader is idd vrij klein, slooping.
Iddquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja daar zit m dan het verschil denk. Ik heb een lage headset en 0.5cm spacer.
Ik heb een pen met 25mm setback maar het zadel wel iets voorop op de pen gemonteerd. Dus niet heel ver achter de bracket.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd
Ik fietste trouwens gister op de fiets van een vriend van me en merkte op dat ik 'm zadel relatief ver achter m'n bracket heb. Hoe heb jij dat eigenlijk? Ik heb het idee dat je achter je bracket wat stabieler door bochten gaat. En dat ik m'n krachten nog steeds goed kwijt kan. Als ik hard ga kruip ik altijd wel wat naar voren op m'n zadel trouwens.
Ik heb dezelfde pen als jij en het zadel ook vrij ver naar voren. Misschien zit die jongen wel erg naar vorenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een pen met 25mm setback maar het zadel wel iets voorop op de pen gemonteerd. Dus niet heel ver achter de bracket.
Haha ik denk dat we zo fiets kunnen ruilen qua geo dan. Ik zit 79cm hoog van hart trapas tot top zadel. En jij?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde pen als jij en het zadel ook vrij ver naar voren. Misschien zit die jongen wel erg naar voren
Wat zijn we het gruwelijk eens zeg!
Haha ja. Ik zit op 82 cm, en ben 1.86 lang.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha ik denk dat we zo fiets kunnen ruilen qua geo dan. Ik zit 79cm hoog van hart trapas tot top zadel. En jij?
Dan delen we die liefde, want dat vind ik ook echt heule mooie spullen en m'n eerste fiets was een Renaultquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ja en Franse spullen daar ben ik ook wild van. Corima, Mavic.
ik heb 15mm setback en zadel in midden van de marge. Ik zit dus ook vrij kort achter bracket. Komt ook door kleine voeten (41). Fietst goed. Lekker ramme op die pedalen. Elke trap raak op e pantoffelquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een pen met 25mm setback maar het zadel wel iets voorop op de pen gemonteerd. Dus niet heel ver achter de bracket.
Ik wil helegoar nie op e crosserquote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:26 schreef Tommeke het volgende:
Zullen we es een CX meet houden in het midden v/h land? Patroon mag wel op de roze Empella van m'n vriendin!
Als ik die maten van julie zo lees kan ik zo meeruilenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha ik denk dat we zo fiets kunnen ruilen qua geo dan. Ik zit 79cm hoog van hart trapas tot top zadel. En jij?
Heb jij wel eens met die elektrogroep van mavic gefietst kaas?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ja en Franse spullen daar ben ik ook wild van. Corima, Mavic.
Miche is Spaans btw zei Grips vriend laatst, wist ik ook niet.
Ze zijn los hoor! Deze zijn wel redelijk op, of niet?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook die kan je vastzetten met locktite
Waarschijnlijk omdat dat het ook is. Op de site van miche staat dat ook..quote:
Zal wel om 1 of andere constructie gaan. Zo zou je ook kunnen zeggen dat Cervelo nederlands is want gekocht door Pon. Of specialized Taiwanees want daar gemaakt en voor de helft in handen van Merida.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dat het ook is. Op de site van miche staat dat ook..
ja miche.it vraag me eiks af hoe die vriend van Grip daarbij komt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:38 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dat het ook is. Op de site van miche staat dat ook..
Nee. Ik vond die shifters wel mooi maar de derrie te lomp.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb jij wel eens met die elektrogroep van mavic gefietst kaas?
True, zou eerder denk voor de wit-zwarte gaan met beetje rood erin.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:11 schreef kaasplankje het volgende:
Tis natuurlijk wel een beetje gewaagd met dat roze. 98% kans dat het niet matched met je klubkleding.
Wat moet je daarmee dan je hebt toch net een nieuwe fiets?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:11 schreef Levitas het volgende:
Hoezo is er eigenlijk geen Shimano 105 11-speed 52-39 crank? Of kijk ik nou niet goed?
Of is de 10-speed gewoon te gebruiken?
Cervelo is natuurlijk wel mede opgericht door een Nederlander, Gerard Vroomen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zal wel om 1 of andere constructie gaan. Zo zou je ook kunnen zeggen dat Cervelo nederlands is want gekocht door Pon. Of specialized Taiwanees want daar gemaakt en voor de helft in handen van Merida.
jep die kun je wegmikkenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:32 schreef Spykerracing90 het volgende:
[..]
Ze zijn los hoor! Deze zijn wel redelijk op, of niet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu niks, maar zat gewoon ff te kijken en 't viel me op dat ik die nergens kon vinden..quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat moet je daarmee dan je hebt toch net een nieuwe fiets?
Zet er anders een 39 binnenblad op compacte steek. En dan die 34 als je naar de bergen gaat erop.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:16 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nu niks, maar zat gewoon ff te kijken en 't viel me op dat ik die nergens kon vinden..
Op m`n nieuwe fiets zit overigens een 34-50.. Maar dat is prima op dit moment
losse bladen is alles te krijgen maar als standaard setje verkopen ze gewoon wat op dat moment in de mode isquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:16 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nu niks, maar zat gewoon ff te kijken en 't viel me op dat ik die nergens kon vinden..
Op m`n nieuwe fiets zit overigens een 34-50.. Maar dat is prima op dit moment
Hoezo een uitdaging?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:05 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klaar voor het eerste ritje. Ik moet nog spatborden binnenkrijgen en iets verzinnen dat ik die met een paar handelingen op of af kan schroeven. Dan kan ik ermee cityhoppen met fenders en crossen zonder. Er zitten geen nokjes op of gaten in de achtervork en voorvork dus dat beloofd nog een uitdaging te worden.
Zijn die voor op de blokkage Ivo?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hoezo een uitdaging?
Gewoon deze dingetjes gebruiken:
http://www.ebay.nl/itm/NE(...)kewers-/201259836354?
Crossfietsen van ridley vind ik wel tof.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:01 schreef kaasplankje het volgende:
Orbea is een beetje zoals Ridley. Net niet.
Ik vond het vrouwensetje van Ahoy sowieso mooierquote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:11 schreef kaasplankje het volgende:
Tis natuurlijk wel een beetje gewaagd met dat roze. 98% kans dat het niet matched met je klubkleding.
Ventilatiegaten in je schoenen al dicht geplakt?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:20 schreef poiuytr het volgende:
Iemand nog tips voor koude voeten? Weinig trek in om morgen weer 1uur met koude tenen te fietsen.
Investeren in wintersetje schoenen doe ik aankomende winter wel. Wat nu mijn plan is om lichte sokken aan te doen morgen daaroverheen alu folie, dikke castelli wintersokken, schoen, en dan twee paar overschoenen moet dit helpen?
Nope. Waarmee dichtplakken dan?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ventilatiegaten in je schoenen al dicht geplakt?
Dank, gelijk maar even doen dan. Wellicht niet makkelijker om gewoon hele voorkant van de schoen in te tapen?quote:
Kan ook, doe je dingquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:29 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dank, gelijk maar even doen dan. Wellicht niet makkelijker om gewoon hele voorkant van de schoen in te tapen?
Dat is inderdaad minder ja. Op gewone stalen raceframes werkt 't prima. Je kunt natuurlijk ook iets soortgelijks op maat maken voor jouw voorvork.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:36 schreef kaasplankje het volgende:
Wordt lastig bij de voorvork dan, die patjes zijn een soort uitsparingen in de vork, dan moeten er een zooi ringetjes tussen en das niks.
Ligt wel heel erg aan je kleding. Laatst wat geld geïnvesteerd in goede winterzooi en scheelt enorm. Fiets nu met alleen wintersokken terwijl ik voor zelfde temperatuur eerst 2 sokken, boterhamzakjes en overschoenen zou dragen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:53 schreef Levitas het volgende:
Zo koud is het nou toch ook weer niet dat je 10 lagen om je voeten moet hebben?
Dubbel paar (dunne) sokken en water-/wind dichte overschoenen lijkt me wel genoeg.. En ik ben best een koukleum wat dat betreft
Ik was met kerst een rondje fietsen bij m'n ouders en m'n overschoenen vergeten. Heb toen een paar sportsokken over m'n schoenen getrokken, gaten ingeknipt voor de plaatjes en ze toen afgeplakt met ducttape. Werkte prima!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:29 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dank, gelijk maar even doen dan. Wellicht niet makkelijker om gewoon hele voorkant van de schoen in te tapen?
Denk van de week al, als het gaat sneeuwen zeker.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:16 schreef keesfietst het volgende:
Mooie fietsies kaas, zadel van de crosser inderdaad nog ff van de duikbootstand halen idd. Wanneer ga je 'm in gebruik nemen?
Dat kan ik eens proberen. Ik heb bij de vorkkronen ook nog een probleem want er zitten geen gaatjes of nokjes op om de fender bij de rem te bevestigen. Carbon kan ik ook niet in boren. Ik dacht aan een brakebooster monteren en dan daaraan het spatbord ophangen, die kan ik dan evt vastzetten met een vleugelmoer, is dat een idee?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:43 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad minder ja. Op gewone stalen raceframes werkt 't prima. Je kunt natuurlijk ook iets soortgelijks op maat maken voor jouw voorvork.
Ik ben westrijdrijder op zaterdagmiddagsloten3uurniveau.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:50 schreef contrasta het volgende:
Als ik het goed begrijp , is er nog genoeg sneeuw op komst voor de noordelingen?
Er zijn hier ook een aantal wedstrijd rijders bij? Wie is er 1 en welk niveau?
quote:Op zondag 18 januari 2015 11:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben westrijdrijder op zaterdagmiddagsloten3uurniveau.
Nee joh dat is veel te ver wegquote:Op zondag 18 januari 2015 11:52 schreef kanovinnie het volgende:
Marco, ga je dit jaar het WK strandrijden doen?
Alleen maar vieze regen in Grunn. Gelukkig had ik me goed aangekleed vandaag.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:50 schreef contrasta het volgende:
Als ik het goed begrijp , is er nog genoeg sneeuw op komst voor de noordelingen?
Er zijn hier ook een aantal wedstrijd rijders bij? Wie is er 1 en welk niveau?
Heel tofquote:Op zondag 18 januari 2015 15:50 schreef Oksel het volgende:
Vliegticket gekocht naar Sardinie!
![]()
Dus Giro Sardegna. Ga medio afstand doen. De mietjes afstand. Blijft 't beetje leuk.
Kosten vallen denk ik mee. Vriendin + dochter gaan ook mee. Appartement & tickets (inc. fietskoffer) 581 EUR, voor 3 personen - 10 dagen. Denk aan auto huren voor de 10 dagen.
Zin in.
Dan heb je niet hard genoeg getraindquote:Op zondag 18 januari 2015 15:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik was goed natgeregend, maar heb het geen moment koud gehad! M'n Gabba shirt was na de tijd grotendeels nog droog van binnen. Dat ding heeft z'n geld al zo hard opgebracht.
Heb btw wel 't idee dat m'n conditie prima is op het moment. Vandaag 95 km gefietst op 5 broodjes vooraf en onderweg een banaantje. Had bij thuiskomst eigenlijk helemaal geen honger en was ook niet echt moe ofzo.
Juist niet. Duur moet zoveel mogelijk in maximale vetverbranding. Dan krijg je minder honger, omdat je wel voor 3 dagen fietsen vet in je lichaam hebt.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:20 schreef contrasta het volgende:
[..]
Dan heb je niet hard genoeg getraindgeintje maar.
quote:Op zondag 18 januari 2015 16:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Juist niet. Duur moet zoveel mogelijk in maximale vetverbranding. Dan krijg je minder honger, omdat je wel voor 3 189 dagen fietsen vet in je lichaam hebt.
Mooi Tommeke, ik reed gister ook 90km op 1 banaan. Hf heb iknu lager dan vorig jaar met duur, eet ook merkbaar minder.
Dat is vrij dodelijk voor een fiets (ervaringsdeskundigquote:Op zondag 18 januari 2015 14:53 schreef No-P het volgende:
Gezwommen en gelopen.
Fiets na Egmond weekje laten staan, helemaal naar de tering.
Wilde je een nieuwe?quote:Op zondag 18 januari 2015 14:53 schreef No-P het volgende:
Gezwommen en gelopen.
Fiets na Egmond weekje laten staan, helemaal naar de tering.
Moet je wel de juiste brake booster hebben want de hart op hart afstand bij een cross vork is volgens mij anders dan die op een mountainbike. En zo'n universele met één ovaal gat wil je dus niet want dat is prul.quote:Op zondag 18 januari 2015 08:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk van de week al, als het gaat sneeuwen zeker.
[..]
Dat kan ik eens proberen. Ik heb bij de vorkkronen ook nog een probleem want er zitten geen gaatjes of nokjes op om de fender bij de rem te bevestigen. Carbon kan ik ook niet in boren. Ik dacht aan een brakebooster monteren en dan daaraan het spatbord ophangen, die kan ik dan evt vastzetten met een vleugelmoer, is dat een idee?
[ afbeelding ]
Gripper/CF:
Ben benieuwd naar foto's van de beurs en de kasteelcross.
Ja dacht ik ook al die dingen zal je ook wel hebben voor 28" maat. Enne hij hoeft ook niet te brakeboosten alleen maar om mijn fenders erop te monteren.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je wel de juiste brake booster hebben want de hart op hart afstand bij een cross vork is volgens mij anders dan die op een mountainbike. En zo'n universele met één ovaal gat wil je dus niet want dat is prul.
ik denk met moeite als er niemand achterin zitquote:
Hier ook. Lekker briesje, 28 graden, biertje bij en niet klagen. Moet er nog ff niet aan denken dat ik me vanaf 6 februari een straf trainingsschema heb opgelegd.quote:
Welke had je? Ik heb bbb waterflex en ben er tevreden mee.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:48 schreef Levitas het volgende:
Overschoenen die ik op 3 januari heb gekocht zijn nu al kapot. Naden zijn gescheurd. Mailtje naar Futurum gestuurd dat ze kapot zijn. Heb nu ¤30 tegoed (aankoopprijs van deze overschoenen) en mag deze overschoenen houden. Iemand van hier tips voor kwalitatief goede wind- en regendichte overschoenen voor die prijs?
http://www.futurumshop.nl(...)-zwart-s-38-39.phtmlquote:Op zondag 18 januari 2015 16:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke had je? Ik heb bbb waterflex en ben er tevreden mee.
Dat zijn de perfecte, maar wel passen met schoenen aan want ondanks de flex, vallen ze redelijk krap uit, en bij te krap is die rits zo nasr de gallemiezen.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke had je? Ik heb bbb waterflex en ben er tevreden mee.
Gabba is een fantastisch shirt/jack van Castelli. Grotendeels waterafstotend/waterdicht, compleet winddicht en ademend. Met Craft heb ik (behalve de ondershirts) eigenlijk geen ervaring.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:20 schreef contrasta het volgende:
[..]
Dan heb je niet hard genoeg getraindgeintje maar, ik wist niet wat Gabba nu was, is dat iets van castelli? Zag het bij futurum. Maar ook een gewoon kleding merk Gabba heet ( GABBA is versatile utility apparel )
Ik ken de Craft shirts wel. Weet jij het verschil in kwaliteit?
Een teken dat we goed bezig zijn makker, toch?quote:Op zondag 18 januari 2015 16:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Juist niet. Duur moet zoveel mogelijk in maximale vetverbranding. Dan krijg je minder honger, omdat je wel voor 3 dagen fietsen vet in je lichaam hebt.
Mooi Tommeke, ik reed gister ook 90km op 1 banaan. Hf heb iknu lager dan vorig jaar met duur, eet ook merkbaar minder.
HEY! Vergelijk me niet met die pseudo-tukkerquote:Op zondag 18 januari 2015 16:54 schreef contrasta het volgende:
[..]
vergissing, tommeke moest dat zijn
Hehe, ja stom. Was druk en niet meer echt aan gedacht. Kijken of de remmen nog te redden zijn.quote:
Was erg leuk, maar ging niet heel hard. Weinig training gehad ook laatste tijd. Startte bij de recreanten vrij achterin. Bij de wedstrijdgroep is toch wel prettiger fietsen, volgend jaar maar weer gewoon optijd inschrijven. Halve marathon dag erna ging ook redelijk. Basistempo is er nog wel.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:41 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat is vrij dodelijk voor een fiets (ervaringsdeskundig), hoe ging het?
ga je dat schema nog bekend maken?quote:Op zondag 18 januari 2015 16:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hier ook. Lekker briesje, 28 graden, biertje bij en niet klagen. Moet er nog ff niet aan denken dat ik me vanaf 6 februari een straf trainingsschema heb opgelegd.
zekers te weten klasbakquote:Op zondag 18 januari 2015 16:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een teken dat we goed bezig zijn makker, toch?
tuurlijk niet, dan weten zijn concurenten hoe sterk hij is.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:57 schreef contrasta het volgende:
[..]
ga je dat schema nog bekend maken?
ja, ik zit dan wat anders in elkaar. Als ik niet VREET krijg ik geen pedaal rond. Ik heb een laag vet%quote:Op zondag 18 januari 2015 16:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een teken dat we goed bezig zijn makker, toch?
ik heb zo'n idee dat buzz mij bekend is. Maarja, kan best dat ie topsecret gaat voorbereidenquote:
Volgens m'n fysio een of ander syndroom aan mn piriformis.quote:
Stress remt het herstel. Zie het als een doel/uitdaging om weer te herstellen. Benader het als bijv de training richting la chouf classic. Zie de oefeningen als training en voer ze zo goed mogelijk uit. Rust, focus, toewijdingquote:Op zondag 18 januari 2015 17:06 schreef muzas het volgende:
Vandaag weer met de poot op tafel. Ik word er gestoord van. Eergister 35k gister 20k, niks aan de hand... Gisteravond begon ie te trekken en nu doet ie gewoon weer zeer.
Kan er bijna verdrietig van worden. 4 maanden geleden reed ik >150k per week zonder een centje pijn. Als dit zo doorgaat ben ik weer terug bij afKleine pestpokkerondjes, ik wil godverdomme snoeihard trainen.
/relaas.
quote:Op zondag 18 januari 2015 17:38 schreef Oksel het volgende:
Wat moet je allemaal loshalen als je je fiets in zo'n koffer moet proppen? pedalen, stuur? Of meer?
Begrijpelijk. Is ook kut.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:06 schreef muzas het volgende:
Vandaag weer met de poot op tafel. Ik word er gestoord van. Eergister 35k gister 20k, niks aan de hand... Gisteravond begon ie te trekken en nu doet ie gewoon weer zeer.
Kan er bijna verdrietig van worden. 4 maanden geleden reed ik >150k per week zonder een centje pijn. Als dit zo doorgaat ben ik weer terug bij afKleine pestpokkerondjes, ik wil godverdomme snoeihard trainen.
/relaas.
Ik zit zo rond de 10 denk ik. Maar door veel duur te trainen leer je je lichaam wel om zuinig om te springen met energie!quote:Op zondag 18 januari 2015 17:01 schreef contrasta het volgende:
[..]
ja, ik zit dan wat anders in elkaar. Als ik niet VREET krijg ik geen pedaal rond. Ik heb een laag vet%
Dieet moet ik goed in de gaten houden. Nu schroef ik de eiwitten ook wat op.
Ik weet hoe je je voelt Muzas.. Ik heb vrijwel exact hetzelfde meegemaakt met hardlopen. Nu zijn dat hele andere blessures en is dat een sport met veel meer blessures. Het lijkt me verstandig is om eens de oorzaak(!) te achterhalen, tegenover alleen vaststellen welke blessure je hebt.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:06 schreef muzas het volgende:
Vandaag weer met de poot op tafel. Ik word er gestoord van. Eergister 35k gister 20k, niks aan de hand... Gisteravond begon ie te trekken en nu doet ie gewoon weer zeer.
Kan er bijna verdrietig van worden. 4 maanden geleden reed ik >150k per week zonder een centje pijn. Als dit zo doorgaat ben ik weer terug bij afKleine pestpokkerondjes, ik wil godverdomme snoeihard trainen.
/relaas.
Dit is al uitgebreid behandeld, incl oorzaak enzoquote:Op zondag 18 januari 2015 18:33 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik weet hoe je je voelt Muzas.. Ik heb vrijwel exact hetzelfde meegemaakt met hardlopen. Nu zijn dat hele andere blessures en is dat een sport met veel meer blessures. Het lijkt me verstandig is om eens de oorzaak(!) te achterhalen, tegenover alleen vaststellen welke blessure je hebt.
Mits je het niet te gek doet, denk ik dat er een structurele disbalans o.i.d moet zijn die dit steeds weer veroorzaakt..
BBB is net een merk dat niet gevoerd lijkt te worden door Futurum, dus zit helaas aan Futurum vast.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke had je? Ik heb bbb waterflex en ben er tevreden mee.
Dan heb ik dat gemistquote:Op zondag 18 januari 2015 18:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dit is al uitgebreid behandeld, incl oorzaak enzo
fijn spul. Vraagt je toch af hoe ze het voor elkaar krijgen. Geen drup water erdoor en toch ademend.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gabba is een fantastisch shirt/jack van Castelli. Grotendeels waterafstotend/waterdicht, compleet winddicht en ademend. Met Craft heb ik (behalve de ondershirts) eigenlijk geen ervaring.
De sidi natuurlijk die zijn meer soigne.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:37 schreef Levitas het volgende:
[..]
BBB is net een merk dat niet gevoerd lijkt te worden door Futurum, dus zit helaas aan Futurum vast.
Ik heb nu 2 opties:
Pearl Izumi overschoenen van ¤29,95
Of Sidi overschoentjes (¤29,95), maar die zijn niet waterdicht als ik dat zo zie..
Edit: Wel bestendig tegen opspattend water, niet tegen regen.
Soigne wel, maar twijfel nu meer aan de functionaliteit.. Die Pearl Izumi heeft echt waterafstotende stof, wat Sidi niet heeft. Maar aan de andere kant vraag ik me af hoe vaak ik nou echt in een flinke regenbui zal zitten dat m`n voeten drijfnat worden. Die Sidi's zijn wel spatwaterdicht en dat lijkt me 90% van de gevallen te voldoen.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De sidi natuurlijk die zijn meer soigne.
Moet je naar de Ardennen emigreren. Daar was prima te rijden vandaag. Ik vervloekte m'n spijkerbanden onderweg. Dat bolt totaal niet. Maximale bochtensnelheid is al snel 15km/u minder. Maar goed, het centrale deel van de 300 is gecontroleerd. De controle in Bastenaken is weer geregeld. Iedereen kan weer aan de friet.quote:
Die Sidi's zijn gewoon lycra'tjes toch?quote:Op zondag 18 januari 2015 18:37 schreef Levitas het volgende:
Ik heb nu 2 opties:
Pearl Izumi overschoenen van ¤29,95
Of Sidi overschoentjes (¤29,95), maar die zijn niet waterdicht als ik dat zo zie..
Edit: Wel bestendig tegen opspattend water, niet tegen regen.
De Ardennenquote:Op zondag 18 januari 2015 21:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Moet je naar de Ardennen emigreren. Daar was prima te rijden vandaag.
Heeft te maken met de structuur van de de stof, de moleculen houden water tegen. Het is een soort Gore-Tex achtig spul. Met daar nog een waterafstotende coating overheen. Hij is 100% winddicht, maar niet 100% waterdicht hoor. Met een dikke bui word je wel nat, maar hij blijft wel winddicht.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:14 schreef contrasta het volgende:
[..]
fijn spul. Vraagt je toch af hoe ze het voor elkaar krijgen. Geen drup water erdoor en toch ademend.
Maar dan weet ie misschien nog niet hoe het kan ademen en toch water tegenhoudenquote:Op zondag 18 januari 2015 22:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heeft te maken met de structuur van de de stof, de moleculen houden water tegen. Het is een soort Gore-Tex achtig spul. Met daar nog een waterafstotende coating overheen. Hij is 100% winddicht, maar niet 100% waterdicht hoor. Met een dikke bui word je wel nat, maar hij blijft wel winddicht.
Die zaten aan de kanten van Jalhay, da's bovenaan in de Ardennen, niet in de omgeving van Bastogne.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:21 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Die Sidi's zijn gewoon lycra'tjes toch?
Boven een graad of 6 draag ik regelmatig lycra overschoentjes, maar daaronder wil ik wat warmers/winddichters.
[..]
De Ardennen
Alleen een beetje veel jihadi's de laatste tijd
Ach so, dat is een mooie uitleg. Ben weer wat wijzer geworden. Ik heb 'm veel aan met slecht weer dus dan was ik 'm uit. Maar na een koude en droge dag hang ik 'm wel eens aan de lijn om te luchten zodat ik 'm daarna weer aan kan.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar dan weet ie misschien nog niet hoe het kan ademen en toch water tegenhouden![]()
Het membraan wat ze voor goretex (waterdicht) of Gore windstopper (winddicht) gebruiken is een dunne teflon folie met microscopische kleine poriën erin. Porien zijn groot genoeg om zweetdamp door te laten maar laten geen hele druppels door.
Die folie is enorm kwetsbaar, dus moet veilig tussen twee lagen worden opgesloten, ingelamineerd tussen de buiten en binnenstof. Die buitenste laag stof (kan elk technisch geweven textiel zijn) houdt feitelijk de ellende buiten.
Gewone druppels zakken niet door de poriën heen, maar blijven erop liggen, mits tenminste die buitenstof goed geïmpregneerd is, want als de buitenstof verzadigd is van water kan het membraan geen waterdamp doorlaten.
Daarom moet je technische ademende kleding af en toe eens wassen met een speciaal wasmiddel (vuil verstopt de poriën) en daarna weer waterafstotend maken met een impregneermiddel.
Of gewoon alleen bij mooi weer met je gabba rijden natuurlijk, en niet zoals je gewone fietskleding heel vaak wassen. Dan was je de impregneer uit je buitenstof. Blijft ie ook mooier van
30 graden maximaal. En het geen wasverzachter. Daar gaan die witte letters kapot van. Je kan daarom ook 't beste waspoeder gebruiken voor fietskleding.quote:Op maandag 19 januari 2015 05:13 schreef muzas het volgende:
Het wassen van die gabba lees ik veel verschillende verhalen over. Heb er sindskort ook eentje en heb m nu 2x gebruikt maar was m wel direct na gebruik. Kort programmaatje met half dopje wasmiddel. Ik zweet nogal bij inspanning dus gewoon uithangen vind ik niet fris.
Ik heb begrepen dat je uberhaupt geen wasmiddel mag gebruiken op de Gabba.quote:Op maandag 19 januari 2015 07:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
30 graden maximaal. En het geen wasverzachter. Daar gaan die witte letters kapot van. Je kan daarom ook 't beste waspoeder gebruiken voor fietskleding.
Wasverzachter gebruik ik nooit. Wel vloeibaar middel omdat ik dus juist altijd geleerd heb dat 30gr te koud is om poeder goed op te lossen. Maar ik heb er gelukkig geen witte letters op zittenquote:Op maandag 19 januari 2015 07:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
30 graden maximaal. En het geen wasverzachter. Daar gaan die witte letters kapot van. Je kan daarom ook 't beste waspoeder gebruiken voor fietskleding.
Die kurt rijd aardig hard zeg. 31 gemiddeld, 11 uur langquote:Op maandag 19 januari 2015 07:59 schreef ultra_ivo het volgende:
De recordjacht voor het jaarrecord is nu in volle gang. De schema's zijn al het raam uit. Op een Brits forum zijn al mensen bang dat Steve en Kurt elkaar zo hard opjagen dat ze alletwee kapot gaan.
De statistieken va de afgelopen week, de eerste week dat ze alletwee goed op gang zijn:
1
Kurt Searvogel 2,221.7 km 7 341.6 km 30.4 km/h 3,216 m
2
Steven Abraham 2,189.1 km 7 371.8 km 23.6 km/h 10,834 m
DDX zou dat forenzen noemen....quote:Op maandag 19 januari 2015 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die kurt rijd aardig hard zeg. 31 gemiddeld, 11 uur lang
Wat een verschil in gem snelheid. Als je die fiets van Steven ziet lijkt me dat ook niet lekker door rijden. Tuurlijk moet je ook aan comfort denken bij zo'n recordpoging, maar als je daardoor iedere dag 3-4 uur langer in het zadel zit vraag ik me af hoeveel je er bij wint.quote:Op maandag 19 januari 2015 07:59 schreef ultra_ivo het volgende:
De recordjacht voor het jaarrecord is nu in volle gang. De schema's zijn al het raam uit. Op een Brits forum zijn al mensen bang dat Steve en Kurt elkaar zo hard opjagen dat ze alletwee kapot gaan.
De statistieken va de afgelopen week, de eerste week dat ze alletwee goed op gang zijn:
1
Kurt Searvogel 2,221.7 km 7 341.6 km 30.4 km/h 3,216 m
2
Steven Abraham 2,189.1 km 7 371.8 km 23.6 km/h 10,834 m
Hmm, goeie. De vertegenwoordiger van Castelli zei tegen mij dat ik maar waspoeder moest gaan gebruiken, want in veel vloeibare wasmiddelen zit vaak toch wasverzachter.quote:Op maandag 19 januari 2015 08:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Wasverzachter gebruik ik nooit. Wel vloeibaar middel omdat ik dus juist altijd geleerd heb dat 30gr te koud is om poeder goed op te lossen. Maar ik heb er gelukkig geen witte letters op zitten
Je zal 'm toch eens moeten wassen, wel zo frisquote:Op maandag 19 januari 2015 08:12 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je uberhaupt geen wasmiddel mag gebruiken op de Gabba.
Wat voor impregneermiddel gebruik jij voor die nanoflex?quote:Op maandag 19 januari 2015 09:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je zal 'm toch eens moeten wassen, wel zo fris
Hier staat trouwens dat je op 40 graden mag wassen, en idd waspoeder moet gebruiken.
http://www.castelli-cycling.com/careinformation
Ik heb zo'n spuitbus van Granger's ofzo. Nikwax schijnt ook goed te werken.quote:Op maandag 19 januari 2015 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor impregneermiddel gebruik jij voor die nanoflex?
Grappig. De wasmachineman die mijn wasmachine kwam brengen zei dat ik juist geen vloeibaar moest gebruikenquote:Op maandag 19 januari 2015 08:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Wasverzachter gebruik ik nooit. Wel vloeibaar middel omdat ik dus juist altijd geleerd heb dat 30gr te koud is om poeder goed op te lossen. Maar ik heb er gelukkig geen witte letters op zitten
Die nanoflex zijn nu na een x aantal keer wassen niet zo afstotend meer. Verder wel fijne armstukken, maar niet zoals ze nieuw warenquote:Op maandag 19 januari 2015 09:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb zo'n spuitbus van Granger's ofzo. Nikwax schijnt ook goed te werken.
Bij m'n Gabba merkte ik wel verbetering, bij m'n Nanoflex armwarmers niet echt.. Die zijn eigenlijk ook gemaakt van geïmpregneerde stof, terwijl de Gabba dus ook echt zo'n membraan heeft.
ieuwquote:Op maandag 19 januari 2015 05:13 schreef muzas het volgende:
Het wassen van die gabba lees ik veel verschillende verhalen over. Heb er sindskort ook eentje en heb m nu 2x gebruikt maar was m wel direct na gebruik. Kort programmaatje met half dopje wasmiddel. Ik zweet nogal bij inspanning dus gewoon uithangen vind ik niet fris.
Ik heb dat ding eerst ook een jaar lang met vloeibaar gewassen hoorquote:Op maandag 19 januari 2015 09:13 schreef muzas het volgende:
Oh. Dat van die wasverzachter in vloeibaar wist ik dan weer niet. Toch maar ff een doosje poeder halen dan. En maar hopen dat ik m nu niet al verpest heb.
Niet ieder zo'n speciale stof gehad.
Vloeibaar wel altijd op de rest van mn fietskleren gebruikt zonder enig probleem...
Ja, hangt natuurlijk van je detergent af. Wassen met wasverzachter is fietelijk een laag die als laatste in de was over het textiel gaat, wat de was zachter aan doet voelen. Kleine poriën in de stof die zorgen dat het shirt ademt, kunnen dan verstopt raken. Maar tis volgens mij niet zo dat het stofje dan naar de kak is hoor, dat spoelt er gewoon weer uit.quote:Op maandag 19 januari 2015 09:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb dat ding eerst ook een jaar lang met vloeibaar gewassen hoor
Hij is nog steeds goed.
Wrom niet?quote:Op maandag 19 januari 2015 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Grappig. De wasmachineman die mijn wasmachine kwam brengen zei dat ik juist geen vloeibaar moest gebruiken
Het gaat vooral om de opdrukken, zoals die witte Castelli letters en het logo. Die kunnen door wasverzachter los laten.quote:Op maandag 19 januari 2015 09:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, hangt natuurlijk van je detergent af. Wassen met wasverzachter is fietelijk een laag die als laatste in de was over het textiel gaat, wat de was zachter aan doet voelen. Kleine poriën in de stof die zorgen dat het shirt ademt, kunnen dan verstopt raken. Maar tis volgens mij niet zo dat het stofje dan naar de kak is hoor, dat spoelt er gewoon weer uit.
Schijn t niet goed op te lossen en de boel te verstoppen. Dus eigenlijk precies hetzelfde als Muzas, maar dan andersom.quote:
das voor voor alle wielerkleding, niet alleen gabba's.. Wasverzachter is niet goed voor de elasticiteitquote:Op maandag 19 januari 2015 07:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
30 graden maximaal. En het geen wasverzachter. Daar gaan die witte letters kapot van. Je kan daarom ook 't beste waspoeder gebruiken voor fietskleding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Dat is toch pure porno zo'n baum? Al vind ik die ridley classic ook mooiquote:Op maandag 19 januari 2015 09:53 schreef Gripper het volgende:
Zoals beloofd nog ff wat foto's van de beurs en cross!
Prachtige baum corretto:
[ afbeelding ]
Kaas was er stiekum toch wel:
[ afbeelding ]
Traditionele braadworst foto bij de cross:
[ afbeelding ]
De start!!
[ afbeelding ]
En t lag er weer lekker glibberig bij allemaal
[ afbeelding ]
De winnaar flitst voorbij, Woutje van Aert
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 januari 2015 09:54 schreef very het volgende:
Wie doet er mee aan deze tocht?![]()
http://www.tourdeachterdeur.nl/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi zeg, nog een pintje gepakt?quote:Op maandag 19 januari 2015 09:53 schreef Gripper het volgende:
Zoals beloofd nog ff wat foto's van de beurs en cross!
Prachtige baum corretto:
[ afbeelding ]
Kaas was er stiekum toch wel:
[ afbeelding ]
Traditionele braadworst foto bij de cross:
[ afbeelding ]
De start!!
[ afbeelding ]
En t lag er weer lekker glibberig bij allemaal
[ afbeelding ]
De winnaar flitst voorbij, Woutje van Aert
[ afbeelding ]
wat is essentieel... maar, er is een mogelijkheid dat er water in je frame komt.. en staal kan dan gaan roesten. Dus kwaad kan het zeker niet..quote:Op maandag 19 januari 2015 10:11 schreef Z het volgende:
Ik had ook de uitgave van Fiets over fietsonderhoud besteld. Zie nu dat ze dingen gewoon 1 op 1 gekopieerde hebben (inclusief foto's) van het internet. In ieder geval dit stuk
http://www.bikeradar.com/(...)our-road-bike-19872/
Ik heb een stalen frame, is dat boren van een gaatje essentieel?
Een paar pintjes wel tijdens het cross kijken, maar niet in de kroeg nadien. T was ook wel heel druk in Zonnebeke.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi zeg, nog een pintje gepakt?
Terwijl de geometrietabel anders suggereert.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:05 schreef Patroon het volgende:
Baum kan mij niet echt bekoren. Te weinig race uitstraling. Oogt te hoog en comfortracer.
10-15K AUS dollarsquote:
Waar kan je een rijke vrouw vinden?quote:Op maandag 19 januari 2015 10:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
10-15K AUS dollarsAfhankelijk van afmontage en welk model.
Geen ideequote:Op maandag 19 januari 2015 10:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waar kan je een rijke vrouw vinden?
ja dat valt mee, maar zal door de painting komen. Ik vind het niks.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Terwijl de geometrietabel anders suggereert.
http://baumcycles.com/road-corretto-ti/
even mijn maat gepakt;
18cm balhoofdbuis bij 58cm toptube,
Mijn TCR is 18,5 bij 58,5
Canyon Ult. CF SLX is 19 bij 58,3
Neemt niet weg dat het ding je oogt zoals die oogt, maar met deze maten toch niet echt een comfortracer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Op die kleuren schema's naar een of andere Alibabashop sturen natuurlijk. En door de exclusiviteit is er toch niemand die dat van echt kan onderscheiden.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waar kan je een rijke vrouw vinden?
quote:Op maandag 19 januari 2015 11:01 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb echt een voorliefde voor fietsen met het kleurenschema van de bekenste GT40..KOOP DAN!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
People assume too much.
GAAF!quote:
Ga je ook je mannelijkheid eraf halen?quote:Op maandag 19 januari 2015 11:23 schreef quinoahipster het volgende:
Als het meezit ga ik binnenkort een electische mountainbike testrijden![]()
Ik zou m ook niet kopen hoor. Baum is natuurlijk in korte tijd cult geworden, maar er zijn genoeg fietsen die geen 10,000 ¤ kosten en toch ook lekker rijden.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja dat valt mee, maar zal door de painting komen. Ik vind het niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |