abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148778497
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 16:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je noemt hem debiel omdat je hem niet begrijpt.

Het is allemaal wel vaag natuurlijk:
donderdag 7 januari - aanslag
vrijdag 8 januari - gijzeling
zondag 10 januari - enorme marsen en heel fijnzinnig gestaged politiek propagandastukje
week later - miljoenen uitgaven van een blad dat voorheen maar bij weinig mensen bekend was, zeker buiten Frankrijk
week later - Cameron, Opstelten, Rutte en vele andere politici roepen op of hebben zelfs al (klaarliggende?) plannen om de privacy en andere burgerlijke vrijheden in te perken

Daar géén vragen bij stellen, en dan hardop denkend in dit topic (waar anderen wellicht van schrikken), lijkt me juist niet erg verstandig.
Natuurlijk zijn er genoeg vragen bij te zetten. Ook de ID kaarten bijvoorbeeld. Maar om dan te zeggen dat verkoopcijfers niet waar zijn gaat mij toch drie of vier stappen te snel zeg maar.
Groot fan van User Wotte
pi_148778533
http://www.telegraph.co.u(...)ed-announcement.html

quote:
e redactie van het satirische weekblad 'Charlie Hebdo', dat vandaag een speciaal nummer uitbrengt na de verkiezingen in Tunesië, is afgelopen nacht vernield door een brand die aangestoken werd. Dat meldt een politiebron. Er zou een molotovcocktail naar het gebouw gegooid zijn, maar er vielen geen gewonden.

In het nummer van vandaag 'viert' de krant, die voor de gelegenheid de titel 'Charia Hebdo' kreeg en de profeet Mohammed als hoofdredacteur had, 'de overwinning' van de islamistische partij Ennahda in Tunesië.

De brand brak uit rond 1 uur 's nachts en is onder controle. Volgens de politie werd niemand opgepakt. Tekenaar Charb, die ook de publicatiedirecteur van het blad is, meent dat de brand rechtstreeks verbonden is met het verschijnen van 'Charia Hebdo'. (afp/adv)

Groot fan van User Wotte
pi_148778842
quote:
Merci beaucoup!

Kan er mooi bij in de nieuwe OP, deze is locked.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148779108
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Merci beaucoup!

Kan er mooi bij in de nieuwe OP, deze is locked.
Ja, en niet voor niets.
'In beperking toont zich de meester'
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:12:32 #230
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148779114
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 16:50 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er genoeg vragen bij te zetten. Ook de ID kaarten bijvoorbeeld. Maar om dan te zeggen dat verkoopcijfers niet waar zijn gaat mij toch drie of vier stappen te snel zeg maar.
Tuurlijk is de verkoop gestegen, iedereen is benieuwd!

Micheal Jackson overleed en iedereen wou gelijk zijn albums kopen..
Zo gaat dat nu eenmaal.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_148779210
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zo gaat dat nu eenmaal.
Precies dat ja.
Groot fan van User Wotte
pi_148779256
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, en niet voor niets.
'In beperking toont zich de meester'
Huh? Een korte uitleg voor de TS misschien? Wat bedoel je te zeggen?

En als de OP niet gewaardeerd wordt, dan kunnen we daar toch gewoon over praten? In het topic, zoals dat met Kris en Lisanne ook erg goed werkte?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148779291
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zo gaat dat nu eenmaal.
Dat is inderdaad de massapyschologische kant van de zaak.

Wil natuurlijk niet zeggen dat er meer kanten aanzitten. Die 2 uit je ondertitel is natuurlijk symbolisch?

pi_148779305
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh? Een korte uitleg voor de TS misschien? Wat bedoel je te zeggen?

En als de OP niet gewaardeerd wordt, dan kunnen we daar toch gewoon over praten? In het topic, zoals dat met Kris en Lisanne ook erg goed werkte?
Dat de OP niet van een strekkende meter hoeft te zijn om goed te zijn..
pi_148779349
Na mijn inziens is het officiele verhaal geloofwaardiger dan het 'BNW' verhaal. Het blad heeft al vaker te maken gehad met aanslagen en bedreigingen dus dit is een duidelijk gevolg geweest voor Charlie. Het is wel opvallend te noemen dat proffesionals hun ID vergeten.

Het BNW verhaal is in mijn opinie helemaal dikke bullshit. Aangezien de 'argumenten' die daar op gevoerd worden al tig keer door verschillende users en onderzoekers al onder uit is gehaald.
Groot fan van User Wotte
pi_148779361
Ik stem voor een korte overzichtelijke OP en gewoon verder discussie in het topic, anders krijg je weer dat K&L OP geneuzel. Het is namelijk onmogelijk om alles in een OP te zetten, en op het moment is het alweer een onoverzichtelijk epos.

En de rijen bij Mediamarkten, Apple stores en weetikveelwat zijn natuurlijk ook allemaal niet echt. Mensen zijn kuddedieren, of het nu gaat om de nieuwste PlayStation of een gehypede strip.
Ja doei.
pi_148779374
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat de OP niet van een strekkende meter hoeft te zijn om goed te zijn..
En waarom praat je daar niet over hier? Waarop wordt ie gelocked? Dit topic en de OP maken we samen, dan is het toch ook het handigste om daar samen over te praten?

De OP van Kris en Lisanne is ook lang, maar gestructureerd. Ik heb meermalen opgeroepen daarbij mee te helpen en hoewel deze zaak me niet al te veel in detail interesseert, heb ik toch een poging gedaan de informatievoorziening zo compleet mogelijk te houden.

Vanwaar deze vijandige slotjes?

pi_148779514
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En waarom praat je daar niet over hier? Waarop wordt ie gelocked? Dit topic en de OP maken we samen, dan is het toch ook het handigste om daar samen over te praten?

De OP van Kris en Lisanne is ook lang, maar gestructureerd. Ik heb meermalen opgeroepen daarbij mee te helpen en hoewel deze zaak me niet al te veel in detail interesseert, heb ik toch een poging gedaan de informatievoorziening zo compleet mogelijk te houden.

Wat is er vijandig aan dan?
Groot fan van User Wotte
pi_148779535
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niks vijandigs aan. Het moet wel leesbaar blijven en niet elke scheet hoeft er in.
pi_148779571
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niks vijandigs aan. Het moet wel leesbaar blijven en niet elke scheet hoeft er in.
In 1 post, geniaal. :')

Daar kan je het toch gewoon over hebben? Ofwel in het topic ofwel per DM. Ideetjes voor de OP.

Ga je de nieuwe OP ook alvast locken of kunnen we die gewoon samen verbeteren, zoals dat gaat op een sociaal project als een forum?

pi_148779676
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In 1 post, geniaal. :')

Daar kan je het toch gewoon over hebben? Ofwel in het topic ofwel per DM. Ideetjes voor de OP.

Ga je de nieuwe OP ook alvast locken of kunnen we die gewoon samen verbeteren, zoals dat gaat op een sociaal project als een forum?
Zeg, ik woon hier niet al zou je dat bijna denken.
Soms heb ik ook weleens wat anders te doen dan BNW. En een sociaal leven. Ja, klinkt gek ik weet het.
pi_148779737
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zeg, ik woon hier niet al zou je dat bijna denken.
Soms heb ik ook weleens wat anders te doen dan BNW. En een sociaal leven. Ja, klinkt gek ik weet het.
1 kort berichtje tussendoor is onmogelijk.

Mensen bij Kris en Lisanne hadden ook hun levens. Zie hoe mooi de OP is geworden.

pi_148779819
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mensen bij Kris en Lisanne hadden ook hun levens. Zie hoe mooi de OP is geworden.
Hoe bedoel je?
Je kan me onmogelijk verwijten dat ik niet aanwezig ben en niet meepost. Nog meer gaat niet lukken.
Plus dat de meeste mensen die op het Panama-topic posten nergens anders op BNW posten, dus die vlieger gaat niet op Mata.
pi_148779822
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij wel eens af.
Groot fan van User Wotte
pi_148779880
En nu maar weer over Charlie Hebdo.
pi_148779908
Om dat te bespreken in het topic komt ten nadele van de discussie anders.

Dit is een discussie-forum en ik vind dat daar wel iets vaker gebruik mag van worden gemaakt. En dan niet wat er wel of niet in de fucking OP moet dat is niet van toepassing op het onderwerp. Al zou mij het niet verbazen dat Tingo zo komt met een bewering dat juist heel erg van toepassing is omdat de illuminatie het kan zien ofzo.
Groot fan van User Wotte
pi_148780019
Maar beste believers is de hele geschiedenis van Charlie Hebdo een complot of alleen deze aanslag?
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 17 januari 2015 @ 18:31:58 #248
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148781688
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de massapyschologische kant van de zaak.

Wil natuurlijk niet zeggen dat er meer kanten aanzitten. Die 2 uit je ondertitel is natuurlijk symbolisch?
Voorbeeld, elk verhaal heeft minimaal 2 kanten!
stel je buren hebben ruzie en jij wil weten wat er loos is.
Luister dan eerst naar de beide kanten van een verhaal voor je conclussie trekt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_148781987
Geschiedenis Charlie Hebdo en aanslagen:

31-10-2011 - Publicatie van deze cartoon naar aanleiding van de Tunesische start van wat toen nog Arabische Lente genoemd werd - DailyTelegraph

02-11-2011 - "Aanslag" op Charlie Hebdo; 1 molotovcocktail gegooid, brand snel uit, wat kantoorpapieren beschadigd - Daily Telegraph

------------------------------------------------------

xx-xx-2014 - Publicatie deze cartoons, volgens massamedia aanleiding voor de aanslag op Charlie Hebdo

07-01-2015 - Aanslag tijdens redactievergadering op het kantoor van Charlie Hebdo - 12 doden (8 journalisten, 1 receptionist, 1 bezoeker en 2 agenten) - nu.nl

08-01-2015 - Gijzeling joodse supermarkt in voorstad Parijs (?) - 4 doden - nu.nl

08-01-2015 - Verdachten (broers Karouchi en Calibouly) aanslagen 07 & 08-01 doodgeschoten door de politie - 3 doden

10-01-2015 - Politieke en publieke marsen in Parijs

Visie Stefan Molyneux op Charlie Hebdo:

[ Bericht 10% gewijzigd door El_Matador op 18-01-2015 23:10:11 ]

pi_148790026
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 18:38 schreef El_Matador het volgende:
Geschiedenis Charlie Hebdo en aanslagen:

31-10-2011 - Publicatie van deze cartoon naar aanleiding van de Tunesische start van wat toen nog Arabische Lente genoemd werd - DailyTelegraph

[ afbeelding ]

02-11-2011 - "Aanslag" op Charlie Hebdo; 1 molotovcocktail gegooid, brand snel uit, wat kantoorpapieren beschadigd - Daily Telegraph

------------------------------------------------------

xx-xx-2014 - Publicatie deze cartoons, volgens massamedia aanleiding voor de aanslag op Charlie Hebdo

07-01-2015 - Aanslag tijdens redactievergadering op het kantoor van Charlie Hebdo - 12 doden (8 journalisten, 1 receptionist, 1 bezoeker en 2 agenten) - nu.nl

08-01-2015 - Gijzeling joodse supermarkt in voorstad Parijs (?) - 4 doden - nu.nl

08-01-2015 - Verdachten (broers Karouchi en Calibouly) aanslagen 07 & 08-01 doodgeschoten door de politie - 3 doden

10-01-2015 - Politieke en publieke marsen in Parijs

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat wil je hier mee zeggen Mata?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')