Dank. Of noem je mij nu een vrouw?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:55 schreef BOL9090 het volgende:
[..]Het is eigenlijk alleen vanwege Erik dat ik dit topic volg.
De samenstelling van de users in dit topic is vrijwel vergelijkbaar met de samenstelling van de HR: de HR heeft paar vrouwen meer.
Neequote:
Samenvattingen lezen + artikelen in je wetboek arceren (als dat mag van je faculteit natuurlijk)quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:35 schreef Henrys het volgende:
Morgen maar eens beginnen met burgelijk recht 2. Hopelijk is 2 dagen genoeg
Die samenvattingen van studeersnel zijn echt zeer beperkt. Twijfel toch of ik niet beter de boeken kan lezen, bij bestuursrecht 1 en 2 had ik ook 1x het boek gelezen en toch een 6 gehaald echter zijn het nu 3 boekenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:37 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Samenvattingen lezen + artikelen in je wetboek arceren
Antwoorden van je tentamenopgaven en oefenopgaven uit je hoofd leren
Arrestregels uit je hoofd leren
Slides van de hoorcolleges bestuderen
Drie boeken lezen: riskant qua tijd. Ik zou eerder mijn vrienden of kennissen vragen of zij hun samenvatting willen e-mailen. Sowieso ken ik veel studenten die bachelortentamens aan de hand van samenvattingen en hoorcolleges hebben gehaald, vaak ook wel met een ruim voldoende.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:41 schreef Henrys het volgende:
[..]
Die samenvattingen van studeersnel zijn echt zeer beperkt. Twijfel toch of ik niet beter de boeken kan lezen, bij bestuursrecht 1 en 2 had ik ook 1x het boek gelezen en toch een 6 gehaald echter zijn het nu 3 boeken
Heb gemaild.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:10 schreef Accursius het volgende:
[..]
Heb je DM beantwoord, bedankt!!
Nee.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:35 schreef Henrys het volgende:
Morgen maar eens beginnen met burgelijk recht 2. Hopelijk is 2 dagen genoeg
Bedankt, ik ga het proberen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:43 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Drie boeken lezen: riskant qua tijd. Ik zou eerder mijn vrienden of kennissen vragen of zij hun samenvatting willen e-mailen. Sowieso ken ik veel studenten die bachelortentamens aan de hand van samenvattingen en hoorcolleges hebben gehaald, vaak ook wel met een ruim voldoende.
Dat zei jij toen ook bij SR2 en toch gehaald met een 6quote:
Met goede voorbereiding moet je daarmee wel het tentamen kunnen halen, meestal. Of je er dan werkelijk iets van leert is natuurlijk een tweede.quote:
SR2 tentamen was dan ook een eitje vond ik. BR2 is wel wat anders.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:49 schreef Henrys het volgende:
[..]
Bedankt, ik ga het proberen.
[..]
Dat zei jij toen ook bij SR2 en toch gehaald met een 6
Nou, met tweedejaars of derdejaars bachelorvakken red ik het niet met 2 dagen hoor.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met goede voorbereiding moet je daarmee wel het tentamen kunnen halen, meestal. Of je er dan werkelijk iets van leert is natuurlijk een tweede.
Oh, ik wel. Maar goede cijfers levert het niet op en drie maanden later weet je niet meer waar het vak over ging.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou, met tweedejaars of derdejaars bachelorvakken red ik het niet met 2 dagen hoor.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou, met tweedejaars of derdejaars bachelorvakken red ik het niet met 2 dagen hoor.
Heb wel alle werkcolleges bijgewoond en voorbereid met de hulp van studeersnel en heb verder geen ander tentamen meer dus kan het net zo goed proberenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:50 schreef BOL9090 het volgende:
Beter maakt hij het tentamen in de herkansing. Met fatsoenlijke voorbereiding en minder stress.
True dat.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, ik wel. Maar goede cijfers levert het niet op en drie maanden later weet je niet meer waar het vak over ging.
Onvoldoendes en zesjes staan ontzettend lelijk op je vuile lijst. In ieder geval veel succes met de voorbereiding.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:53 schreef Henrys het volgende:
[..]
Heb wel alle werkcolleges bijgewoond en voorbereid met de hulp van studeersnel en heb verder geen ander tentamen meer dus kan het net zo goed proberen
Hoor om mij heen steeds meer dat de nadruk veel meer ligt op je mastercijfers. Dan ga ik mij echt toeleggen nu heb ik er vaak niet de motivatie voor om buiten tentamenperiodes tijd aan het vak te besteden. Bij een andere WO studie was ik al lang de klos geweestquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:54 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Onvoldoendes en zesjes staan ontzettend lelijk op je vuile lijst. In ieder geval veel succes met de voorbereiding.
Tja, ik weet het niet precies.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:58 schreef Henrys het volgende:
[..]
Hoor om mij heen steeds meer dat de nadruk veel meer ligt op je mastercijfers. Dan ga ik mij echt toeleggen nu heb ik er vaak niet de motivatie voor om buiten tentamenperiodes tijd aan het vak te besteden. Bij een andere WO studie was ik al lang de klos geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer ook iets ernaast te doen, of doe je dat al?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:58 schreef Henrys het volgende:
[..]
Hoor om mij heen steeds meer dat de nadruk veel meer ligt op je mastercijfers. Dan ga ik mij echt toeleggen nu heb ik er vaak niet de motivatie voor om buiten tentamenperiodes tijd aan het vak te besteden. Bij een andere WO studie was ik al lang de klos geweest
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:01 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet precies.Je hoort zo veel verhalen. Niet dat ik jouw anekdote onderuit wil halen, maar ik ken ook iemand die is aangenomen bij een groot kantoor met nog geen 7 gemiddeld en geen spectaculair cv. Hoe? Geen idee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buurman, vader, oom etc. (vaak het geval in dat soort gevallen)quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hoort zo veel verhalen. Niet dat ik jouw anekdote onderuit wil halen, maar ik ken ook iemand die is aangenomen bij een groot kantoor met nog geen 7 gemiddeld en geen spectaculair cv. Hoe? Geen idee.
Nope. Heb het hem uiteraard gevraagd; uitnodiging voor intake gekregen tegen verwachting in en vanaf daar heel goed gepresteerd. Maar je hoort ook altijd dat ze je cv meteen in de prullenbak gooien als het niet spectaculair is. Tsja.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:42 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Buurman, vader, oom etc. (vaak het geval in dat soort gevallen)
Vreemd. Tja, advocatuur is natuurlijk groot.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nope. Heb het hem uiteraard gevraagd; uitnodiging voor intake gekregen tegen verwachting in en vanaf daar heel goed gepresteerd. Maar je hoort ook altijd dat ze je cv meteen in de prullenbak gooien als het niet spectaculair is. Tsja.
Zal op 'jouw kantoor, een van de grote' natuurlijk niet gebeuren he? Daar hebben ze alleen maar van die toppers zoals jij!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:46 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Vreemd. Tja, advocatuur is natuurlijk groot.
Oh god, heb je hem weer, kutstudent uit Nijmegen.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:07 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zal op 'jouw kantoor, een van de grote' natuurlijk niet gebeuren he? Daar hebben ze alleen maar van die toppers zoals jij!
Een mooi blauw pak is ook niet verkeerd als kutstudent.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:09 schreef Boterbartje het volgende:
Hey mahaarbal, jij bent echt zo'n pakken expert he? Wat vind jij van kleur op bijv. inhouse dagen, legal lunches etc. Is antraciet/grijs/zwart een must of is een mooi blauw pak ook niet verkeerd?
Zwarte pakken zijn voor begrafenissen.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:09 schreef Boterbartje het volgende:
Hey mahaarbal, jij bent echt zo'n pakken expert he? Wat vind jij van kleur op bijv. inhouse dagen, legal lunches etc. Is antraciet/grijs/zwart een must of is een mooi blauw pak ook niet verkeerd?
Zeg doe jij eens even normaal. Enige wat je hier doet is een beetje stoken met ook nog eens jezelf 'groter' voordoen dan je bent als 'meester' en 'mijn kantoor'. Als ik ergens een hekel aan heb, is aan die grootspraak. Verder heb je ook nog een buitengewoon grote bek, zeker als nieuwkomer.. maar dat moet je lekker zelf weten. Niet echt ladylike in elk geval.. maar je hebt natuurlijk bij rechten de meisjemeisjes en de 'BOL'-meisjes. Dat geeft niets.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:10 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Oh god, heb je hem weer, kutstudent uit Nijmegen.
Ik vind een navy pak dus ook mooierquote:Op zondag 18 januari 2015 00:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zwarte pakken zijn voor begrafenissen.
Ik wilde als "eerste" pak een navy pak kopen maar me toch laten overtuigen naar een wat veiliger exemplaar. Alsnog heel erg mooi. En staat erg goed bij bruin leer, waar ik ook van houd.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik vind een navy pak dus ook mooier
quote:Op zondag 18 januari 2015 00:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zeg doe jij eens even normaal. Enige wat je hier doet is een beetje stoken met ook nog eens jezelf 'groter' voordoen dan je bent als 'meester' en 'mijn kantoor'. Als ik ergens een hekel aan heb, is aan die grootspraak. Verder heb je ook nog een buitengewoon grote bek, zeker als nieuwkomer.. maar dat moet je lekker zelf weten. Niet echt ladylike in elk geval.. maar je hebt natuurlijk bij rechten de meisjemeisjes en de 'BOL'-meisjes. Dat geeft niets.
Nee, stijl is totaal anders. Maar zij en BB lopen constant op "elkaar" te fitten op exact dezelfde toon.quote:
quote:Op zondag 18 januari 2015 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, stijl is totaal anders. Maar zij en BB lopen constant op "elkaar" te fitten op exact dezelfde toon.
Veiliger dan navy?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wilde als "eerste" pak een navy pak kopen maar me toch laten overtuigen naar een wat veiliger exemplaar. Alsnog heel erg mooi. En staat erg goed bij bruin leer, waar ik ook van houd.
Hele lichte grijze krijtstreep. Past eigenlijk overal bij. Daarom ook een stuk minder spannend, maar goed.quote:
Die namen verbasteren past ook perfect in het plaatje.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:21 schreef BOL9090 het volgende:
[..]In ieder geval kan boterhardbartje niet tegen reacties waaruit blijkt dat de anekdotes niet verzonnen zijn door een eerstejaarsstudent. Wat een gehuil om niets.
Goed opgelet.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die namen verbasteren past ook perfect in het plaatje.
Donkerblauw pak / Donkergrijsquote:Op zondag 18 januari 2015 00:09 schreef Boterbartje het volgende:
quote:
Ben je in het echt ook zo?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:28 schreef BOL9090 het volgende:
[..]Nee, een oudgediende in dit topic haat vrouwelijke users die niet ladylike gedragen en via opmerkingen en anekdotes laten blijken dat zij geen eerstejaarsrechtenstudenten zijn. Och, och, het is ook echt grootspraak als je laat blijken je master afgerond te hebben, en bepaalde stages gelopen hebt. Ongelofelijk, wat een loser moet je toch zijn als je daar opgefokt van raakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |