er staat EEN niet HET.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:08 schreef TorroFernandes het volgende:
Elk probleem in Europa is de schuld van de islam ja?
Dat was mijn persoonlijke note. En dat was binnen de context van incidenten als Parijs, nu Belgie, en vele andere kleine (minder belangrijke) incidenten. Het is ook geen topic of iemands mening klopt of niet - je hoeft het niet met me eens te zijnquote:Op donderdag 15 januari 2015 21:11 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ja, maar alle incidenten zijn volgens jou te herleiden op dit probleem.
Al tig keren ontkracht, dat laatste, maar kom vooral met cijfers die het tegendeel bewijzen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:06 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Minder islam zou mooi zijn. Hooguit een paar honderdduizend in een land als Nederland. En niet zoals nu, bijna 2 miljoen. En dat worden er in hard tempo een stuk meer de komende decennia...
quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:04 schreef SuperFood het volgende:
Ondanks dit kan ik niet anders concluderen dan er iets goed mis is in Europa - dat alle incidenten te samen maar 1 probleem gemeen hebben en dat is de Islam.
Ik dacht dat mensen op een discussieforum op elkaars mening ingingen. Mijn fout.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:14 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Dat was mijn persoonlijke note. En dat was binnen de context van incidenten als Parijs, nu Belgie, en vele andere kleine (minder belangrijke) incidenten. Het is ook geen topic of iemands mening klopt of niet - je hoeft het niet met me eens te zijn
De woordkeuze was duidelijk verkeerd. We kunnen het daar over hebben als je wilt maar het lijkt me niet bijdragen aan de inhoudelijke discussie (alhoewel Ludd en jij daar ook niet op uit lijken te zijn).quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:17 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ik dacht dat mensen op een discussieforum op elkaars mening ingingen. Mijn fout.
Je verwacht een inhoudelijk discussie als een dermate idiote stelling poneert?quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:18 schreef SuperFood het volgende:
[..]
De woordkeuze was duidelijk verkeerd. We kunnen het daar over hebben als je wilt maar het lijkt me niet bijdragen aan de inhoudelijke discussie (alhoewel Ludd en jij daar ook niet op uit lijken te zijn).
Het is niet alleen Europa waar de Islam ellende brengt. Misschien ben ik het nog eens met 'losgeslagen samenleving' om Europa te omschrijven, maar ik leg toch graag de verantwoordelijkheid bij de gemene deler, en dat is imo toch echt de Islam.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik moet zeggen: ik heb er weinig verstand van. Het is meer van wat ik er van meekrijg zeg maar, mijn indruk. En die is héél overtrokken gezegd: een orthodoxe rHet ieligie botst met een losgeslagen samenleving.
Omdat je het specifiek over Europa hebt in je OP.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:26 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Het is niet alleen Europa waar de Islam ellende brengt. Misschien ben ik het nog eens met 'losgeslagen samenleving' om Europa te omschrijven, maar ik leg toch graag de verantwoordelijkheid bij de gemene deler, en dat is imo toch echt de Islam.
lijstje met terroristische aanslagen bv:quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Omdat je het specifiek over Europa hebt in je OP.
Maar zijn het ook niet malloten die uit naam van de islam, barbaarse dingen doen? Waar zijn islamitische bevolkingsgroepen zich aan het misdragen? Die heb ik even niet voor ogen.
Oja, ik zie het. Goed, daar ga ik het dan maar niet meer over hebbenquote:Op donderdag 15 januari 2015 21:29 schreef SuperFood het volgende:
[..]
lijstje met terroristische aanslagen bv:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamic_terrorist_attacks
Voor een inhoudelijke discussie is het best handig om een idee te hebben van waarop te reageren. Ik wilde eerst even weten of je na enige bezinning nog achter die uitspraak zou staan. Naar mijn mening draagt dat wel degelijk bij aan de discussie aangezien ik de bewering kenmerkend vind voor hoe we er momenteel voorstaan in Europa. De islam is zo een hot item dat elke scheet die een moslim laat vraagt om een nieuwsitem.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:18 schreef SuperFood het volgende:
[..]
De woordkeuze was duidelijk verkeerd. We kunnen het daar over hebben als je wilt maar het lijkt me niet bijdragen aan de inhoudelijke discussie (alhoewel Ludd en jij daar ook niet op uit lijken te zijn).
Hier ben ik wel voor ja.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:13 schreef Manke het volgende:
Een oplossing zou zijn om islamitische scholen te verbieden,dat zou kinderen (de toekomst) te veel indoctrineren.
Dit is toch niet democratisch? Op Christelijke scholen mag toch ook gebeden worden?quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:38 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Hier ben ik wel voor ja.
Mocht een keer meelopen bij zo'n school.
Ik vond het gewoon doodeng om die mensen massaal een niet bestaande man in de lucht te zien aanbidden, ondanks dat ik zelf een Arabier ben (niet islamitisch)
Geloof prima, maar niet dat.
Ik vind dat dat ook weg moet.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is toch niet democratisch? Op Christelijke scholen mag toch ook gebeden worden?
Ik snap niet wat je er mee opschiet om uitingen van religie te verbieden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:42 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ik vind dat dat ook weg moet.
Ook mee mogen maken, al is dat wel op kleinere schaal in de kring.
Het staat imo niet alleen symbool maar is ook het probleem. De Islam botst totaal met de normen en waarden die in Europa de heersende standaard zijn. In de jaren 70 is een verkeerde beslissing genomen, een opportunistische beslissing voor de economie / bedrijven en zijn langere termijn effecten totaal onderschat.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:37 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Voor een inhoudelijke discussie is het best handig om een idee te hebben van waarop te reageren. Ik wilde eerst even weten of je na enige bezinning nog achter die uitspraak zou staan. Naar mijn mening draagt dat wel degelijk bij aan de discussie aangezien ik de bewering kenmerkend vind voor hoe we er momenteel voorstaan in Europa. De islam is zo een hot item dat elke scheet die een moslim laat vraagt om een nieuwsitem.
Al met al denk ik dat het probleem best meevalt, maar dat er inderdaad wel een probleem is. Persoonlijk zie ik dit niet als een islamprobleem, maar als een groter immigratie- en integratieprobleem, waarbij de islam symbool staat voor cultuurbotsing. In mijn optiek is het ware probleem dat er in Europa een vrij grote groep jongeren is die een gevoel van bestemming zoekt en deze niet vindt in de samenleving. Een deel vindt deze in de criminaliteit en een ander deel in extreme religie of politieke ideologieën. Met de aanslagen in Parijs is de aandacht weer even gevestigd op de religieuze fanatiekelingen.
Thuis mag het prima, maar zo massaal....quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je er mee opschiet om uitingen van religie te verbieden.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:45 schreef SuperFood het volgende:
Het staat imo niet alleen symbool maar is ook het probleem. De Islam botst totaal met de normen en waarden die in Europa de heersende standaard zijn. In de jaren 70 is een verkeerde beslissing genomen, een opportunistische beslissing voor de economie / bedrijven en zijn langere termijn effecten totaal onderschat.
zie het als indoctrinatie en kindermishandeling. er was een tijd terug een interview.. ehm ff kijken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je er mee opschiet om uitingen van religie te verbieden.
ja. dat gaan we doen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
De acht stadia binnen het proces van genocide volgens Stanton:
• classificatie
• symbolisatie
• dehumanisatie
• organisatie
• polarisatie
• voorbereiding
• vernietiging
• ontkenning
Welke kunnen al worden afgevinkt?
Bron: http://www.genocidewatch.org/aboutgenocide/8stagesofgenocide.html
SuperFood, ik denk dat een discussie over religie wel/niet gewenst, geen zin heeft. Het is er, het bestaat. Ik ben ook gelovig en ga natuurlijk geen discussie aan of dat wel mag/wenselijk is of niet. Snap je?quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:53 schreef SuperFood het volgende:
[..]
zie het als indoctrinatie en kindermishandeling. er was een tijd terug een interview.. ehm ff kijken.
aanrader.
In ieder geval: het lost totaal niets op. Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:46 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Thuis mag het prima, maar zo massaal....
jij vroeg je af wat je er mee op zou schieten om uitingen van religie te verbieden. die discussie daar geeft een vrij aardig antwoord op je vraag imo. doe ermee wat je goed dunktquote:Op donderdag 15 januari 2015 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
SuperFood, ik denk dat een discussie over religie wel/niet gewenst, geen zin heeft. Het is er, het bestaat. Ik ben ook gelovig en ga natuurlijk geen discussie aan of dat wel mag/wenselijk is of niet. Snap je?
Dat valt dan weer behoorlijk mee. Men heeft altijd de mond vol over de joods-christelijke basis van onze cultuur (waarbij ik persoonlijk vind dat het joodse deel er niks tussen te zoeken heeft). In de basis lijkt de islam gewoon zeer op het christendom en de belangrijkste gedragsregels, die een grote invloed hebben gehad op onze wetgeving, vind je ook gewoon terug in de islam. Het grote gevaar van de religies is de agressieve expansionistische aard, die als verantwoording kan dienen om andersgelovigen (wat ook medegelovigen met een andere interpretatie kunnen zijn) niet als naasten, die goed behandeld dienen te worden, te beschouwen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:45 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Het staat imo niet alleen symbool maar is ook het probleem. De Islam botst totaal met de normen en waarden die in Europa de heersende standaard zijn. In de jaren 70 is een verkeerde beslissing genomen, een opportunistische beslissing voor de economie / bedrijven en zijn langere termijn effecten totaal onderschat.
Hier geloof ik helemaal niet in. Uitingen van religie verbieden, dat is net zoiets als je rookmelder onklaar maken zodat je geen alarm meer hoort onder het motto: zo, hier kan geen brand meer uitbreken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:59 schreef SuperFood het volgende:
[..]
jij vroeg je af wat je er mee op zou schieten om uitingen van religie te verbieden. die discussie daar geeft een vrij aardig antwoord op je vraag imo. doe ermee wat je goed dunkt
Nee, niet voor mij. Ik vind de Islam (net als veel andere geloven) omgeven van hypocrisie en intolerantie. Ik heb daar niets mee.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier geloof ik helemaal niet in. Uitingen van religie verbieden, dat is net zoiets als je rookmelder onklaar maken zodat je geen alarm meer hoort onder het motto: zo, hier kan geen brand meer uitbreken.
Het is niet eens een optie. Het is er, deal with it.
Dát is interessant. Wat doen we ermee?
Sterker nog? Is hier geen les te leren (en ik heb hier al zelf een topic over geopend onlangs).
In de Sovjet-Unie waren uitingen van religie verboden. Het is nu 23 jaar geleden sinds de val van de Sovjet-Unie en het is alsof religie daar nooit is weggeweest. Ik denk dus dat jij helemaal gelijk hebt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier geloof ik helemaal niet in. Uitingen van religie verbieden, dat is net zoiets als je rookmelder onklaar maken zodat je geen alarm meer hoort onder het motto: zo, hier kan geen brand meer uitbreken.
Het is niet eens een optie. Het is er, deal with it.
Dát is interessant. Wat doen we ermee?
Sterker nog? Is hier geen les te leren (en ik heb hier al zelf een topic over geopend onlangs).
Die indruk heb ik ook alleen ik had het niet door.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:03 schreef TorroFernandes het volgende:
Het grote gevaar van de religies is de agressieve expansionistische aard, die als verantwoording kan dienen om andersgelovigen (wat ook medegelovigen met een andere interpretatie kunnen zijn) niet als naasten, die goed behandeld dienen te worden, te beschouwen.
In de westerse wereld hebben de christenen deze geloofsstrijd grotendeels achter zich gelaten, in de Arabische wereld zitten ze nu juist in een periode van opleving van deze geloofsstrijd. Voor de eerdergenoemde jongeren, die een alternatief zoeken voor de westerse waarden kan deze geloofsopvatting een welkome zingeving van hun leven zijn en zo brengen zij de geloofsstrijd terug in Europa.
Let wel op dat je niet alles op de islam gooit. Alles wat mis is. Dat gevaar schuilt natuurlijk wel in deze situatie. Het Westen zoals die zou zijn zonder de islam is toch ook zwaar doorgeschoten en -gesnoven.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:07 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Nee, niet voor mij. Ik vind de Islam (net als veel andere geloven) omgeven van hypocrisie en intolerantie. Ik heb daar niets mee.
Er zijn vele problemen in de wereld. Dit topic gaat specifiek over de Islam.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Let wel op dat je niet alles op de islam gooit. Alles wat mis is. Dat gevaar schuilt natuurlijk wel in deze situatie. Het Westen zoals die zou zijn zonder de islam is toch ook zwaar doorgeschoten en -gesnoven.
Dit. Sterker nog, best veel moslims zijn gewoon prima burgers. Helaas is er best een grote minderheid die op geen enkele manier past in onze samenleving omdat ze onze wetten niet accepteren of respecteren en ook onze gebruiken en gewoonten niet.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ja, de islam is een probleem, maar niet iedere moslim zorgt voor problemen.
Toch zou ik van je willen weten: wat zou er écht anders zijn in Nederland bijvoorbeeld, als de islam er niet was geweest?quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:16 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Er zijn vele problemen in de wereld. Dit topic gaat specifiek over de Islam.
persoonlijk denk ik dat we andere problemen belangrijker zouden vinden. tegenwoordig draait alles om de islam in de politiek heb ik wel eens het idee.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Toch zou ik van je willen weten: wat zou er écht anders zijn in Nederland bijvoorbeeld, als de islam er niet was geweest?
Oké, de inkoppers: minder criminaliteit want de Marokkanen zijn daarin oververtegenwoordigd. En we misten enkele aanslagen. Maar verder...?
Ik denk dat je je hier echt vreselijk lelijk in vergist. Er is wel degelijk een zeer groot verschil tussen de Islam en het Christendom, ondanks dat ze beiden een abrahamitische oorsprong hebben. Voor het Christendom is sowieso het Nieuwe Testament doorgaans een stuk belangrijker dan het Oude-Testament (laten we zeggen: de Joodse appendix van de Bijbel). De historisch figuur Jezus die daarin de hoofdrol speelt is ook héél wat anders dan Mohammed. Mohammed is veel meer een soort krijger, en dat karakteriseert de Islam dan ook sterk!quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:03 schreef TorroFernandes het volgende:
Dat valt dan weer behoorlijk mee. Men heeft altijd de mond vol over de joods-christelijke basis van onze cultuur (waarbij ik persoonlijk vind dat het joodse deel er niks tussen te zoeken heeft). In de basis lijkt de islam gewoon zeer op het christendom en de belangrijkste gedragsregels, die een grote invloed hebben gehad op onze wetgeving, vind je ook gewoon terug in de islam. Het grote gevaar van de religies is de agressieve expansionistische aard, die als verantwoording kan dienen om andersgelovigen (wat ook medegelovigen met een andere interpretatie kunnen zijn) niet als naasten, die goed behandeld dienen te worden, te beschouwen.
In de westerse wereld hebben de christenen deze geloofsstrijd grotendeels achter zich gelaten, in de Arabische wereld zitten ze nu juist in een periode van opleving van deze geloofsstrijd. Voor de eerdergenoemde jongeren, die een alternatief zoeken voor de westerse waarden kan deze geloofsopvatting een welkome zingeving van hun leven zijn en zo brengen zij de geloofsstrijd terug in Europa. In de basis is dit echter geen islamprobleem, aangezien de meeste Europese moslims hun geloof gewoon net zo opvatten als de Europese christenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |