abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148726954
Poll: De Islam is een probleem in Europa
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

NWS / Verviers (België) 2 doden bij actie tegen mogelijke terroristen. #3
NWS / Aanslagen in Frankrijk #90

Ik zie mezelf als liberaal, als tolerant zolang tolerant. Ondanks dit kan ik niet anders concluderen dan er iets goed mis is in Europa - dat er zeer veel incidenten zijn die gemeen hebben dat ze allen raakvlakken hebben met de Islam. Naar mijn mening is de Islam het probleem waaruit de incidenten voortvloeien - was de Islam er niet geweest, dan deze incidenten ook niet.

Stem hier of je de Islam een probleem vindt in Europa en - als het u betaamt - geef dan een uitleg hoe je er tegenaan kijkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door SuperFood op 15-01-2015 21:22:12 ]
pi_148727074
Minder islam zou mooi zijn. Hooguit een paar honderdduizend in een land als Nederland. En niet zoals nu, bijna 2 miljoen. En dat worden er in hard tempo een stuk meer de komende decennia...
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_148727176
Elk probleem in Europa is de schuld van de islam ja?
pi_148727237
quote:
18s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:08 schreef TorroFernandes het volgende:
Elk probleem in Europa is de schuld van de islam ja?
er staat EEN niet HET.
pi_148727311
In zijn huidige vorm wel ja.
pi_148727320
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:09 schreef SuperFood het volgende:

[..]

er staat EEN niet HET.
Ja, maar alle incidenten zijn volgens jou te herleiden op dit probleem.
  donderdag 15 januari 2015 @ 21:13:14 #7
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148727410
Een oplossing zou zijn om islamitische scholen te verbieden,dat zou kinderen (de toekomst) te veel indoctrineren.
pi_148727479
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:11 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Ja, maar alle incidenten zijn volgens jou te herleiden op dit probleem.
Dat was mijn persoonlijke note. En dat was binnen de context van incidenten als Parijs, nu Belgie, en vele andere kleine (minder belangrijke) incidenten. Het is ook geen topic of iemands mening klopt of niet - je hoeft het niet met me eens te zijn :)
pi_148727534
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:06 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Minder islam zou mooi zijn. Hooguit een paar honderdduizend in een land als Nederland. En niet zoals nu, bijna 2 miljoen. En dat worden er in hard tempo een stuk meer de komende decennia...
Al tig keren ontkracht, dat laatste, maar kom vooral met cijfers die het tegendeel bewijzen.
Dit, dus.
pi_148727628
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:04 schreef SuperFood het volgende:
Ondanks dit kan ik niet anders concluderen dan er iets goed mis is in Europa - dat alle incidenten te samen maar 1 probleem gemeen hebben en dat is de Islam.
:')

Doe toch normaal man.
pi_148727655
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:14 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Dat was mijn persoonlijke note. En dat was binnen de context van incidenten als Parijs, nu Belgie, en vele andere kleine (minder belangrijke) incidenten. Het is ook geen topic of iemands mening klopt of niet - je hoeft het niet met me eens te zijn :)
Ik dacht dat mensen op een discussieforum op elkaars mening ingingen. Mijn fout.
  donderdag 15 januari 2015 @ 21:18:51 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148727723
De culturen knallen tegen mekaar op.
pi_148727733
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:17 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Ik dacht dat mensen op een discussieforum op elkaars mening ingingen. Mijn fout.
De woordkeuze was duidelijk verkeerd. We kunnen het daar over hebben als je wilt maar het lijkt me niet bijdragen aan de inhoudelijke discussie (alhoewel Ludd en jij daar ook niet op uit lijken te zijn).
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2015 @ 21:19:15 #14
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_148727754
Hij bedoelt toch dat aan alle islamgerelateerde incidenten het gedachtegoed van de Islam ten gronde ligt?
Of is een vechtpartijtje na het stappen ook al de schuld van de Islam
:')
pi_148727783
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:18 schreef SuperFood het volgende:

[..]

De woordkeuze was duidelijk verkeerd. We kunnen het daar over hebben als je wilt maar het lijkt me niet bijdragen aan de inhoudelijke discussie (alhoewel Ludd en jij daar ook niet op uit lijken te zijn).
Je verwacht een inhoudelijk discussie als een dermate idiote stelling poneert? :') Echt? :')
pi_148727910
Even voor de mensen die zo hard ingaan op de precieze bewoording van de stelling van TS, ontkennen jullie nu de problemen die er wel degelijk zijn met de huidige vorm van islam in het Westen of relativeren jullie de grootte van deze problemen ?
  donderdag 15 januari 2015 @ 21:24:17 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148727969
Ik moet zeggen: ik heb er weinig verstand van. Het is meer van wat ik er van meekrijg zeg maar, mijn indruk. En die is héél overtrokken gezegd: een orthodoxe religie botst met een losgeslagen samenleving.
pi_148728096
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik moet zeggen: ik heb er weinig verstand van. Het is meer van wat ik er van meekrijg zeg maar, mijn indruk. En die is héél overtrokken gezegd: een orthodoxe rHet ieligie botst met een losgeslagen samenleving.
Het is niet alleen Europa waar de Islam ellende brengt. Misschien ben ik het nog eens met 'losgeslagen samenleving' om Europa te omschrijven, maar ik leg toch graag de verantwoordelijkheid bij de gemene deler, en dat is imo toch echt de Islam.
pi_148728160
Ja, de islam is een probleem, maar niet iedere moslim zorgt voor problemen.
  donderdag 15 januari 2015 @ 21:29:03 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148728221
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:26 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Het is niet alleen Europa waar de Islam ellende brengt. Misschien ben ik het nog eens met 'losgeslagen samenleving' om Europa te omschrijven, maar ik leg toch graag de verantwoordelijkheid bij de gemene deler, en dat is imo toch echt de Islam.
Omdat je het specifiek over Europa hebt in je OP.

Maar zijn het ook niet malloten die uit naam van de islam, barbaarse dingen doen? Waar zijn islamitische bevolkingsgroepen zich aan het misdragen? Die heb ik even niet voor ogen.
pi_148728269
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Omdat je het specifiek over Europa hebt in je OP.

Maar zijn het ook niet malloten die uit naam van de islam, barbaarse dingen doen? Waar zijn islamitische bevolkingsgroepen zich aan het misdragen? Die heb ik even niet voor ogen.
lijstje met terroristische aanslagen bv:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamic_terrorist_attacks
  donderdag 15 januari 2015 @ 21:32:08 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148728385
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:29 schreef SuperFood het volgende:

[..]

lijstje met terroristische aanslagen bv:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamic_terrorist_attacks
Oja, ik zie het. Goed, daar ga ik het dan maar niet meer over hebben :D
pi_148728594
Ja er is een (groot) probleem met de islam en dat probleem wordt alleen maar groter als we alle moslims tegen de haren in strijken en meer moslims opnemen in onze samenleving. Als je maar lang genoeg roept dat mensen crimineel zijn dan worden ze het ook. Daarnaast heeft de Nederlandse samenleving te maken met teveel asielzoekers en vreemde culturen onze samenleving heeft zijn absorptievermogen wat dat betreft bereikt.
pi_148728654
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:18 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Voor een inhoudelijke discussie is het best handig om een idee te hebben van waarop te reageren. Ik wilde eerst even weten of je na enige bezinning nog achter die uitspraak zou staan. Naar mijn mening draagt dat wel degelijk bij aan de discussie aangezien ik de bewering kenmerkend vind voor hoe we er momenteel voorstaan in Europa. De islam is zo een hot item dat elke scheet die een moslim laat vraagt om een nieuwsitem.

Al met al denk ik dat het probleem best meevalt, maar dat er inderdaad wel een probleem is. Persoonlijk zie ik dit niet als een islamprobleem, maar als een groter immigratie- en integratieprobleem, waarbij de islam symbool staat voor cultuurbotsing. In mijn optiek is het ware probleem dat er in Europa een vrij grote groep jongeren is die een gevoel van bestemming zoekt en deze niet vindt in de samenleving. Een deel vindt deze in de criminaliteit en een ander deel in extreme religie of politieke ideologieën. Met de aanslagen in Parijs is de aandacht weer even gevestigd op de religieuze fanatiekelingen.
pi_148728688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:13 schreef Manke het volgende:
Een oplossing zou zijn om islamitische scholen te verbieden,dat zou kinderen (de toekomst) te veel indoctrineren.
Hier ben ik wel voor ja.

Mocht een keer meelopen bij zo'n school.

Ik vond het gewoon doodeng om die mensen massaal een niet bestaande man in de lucht te zien aanbidden, ondanks dat ik zelf een Arabier ben (niet islamitisch)

Geloof prima, maar niet dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')