Dat kan. Daar ben ik het op zich ook nog wel mee eens.quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Naar mijn mening zijn whereabouts een noodzakelijk kwaad.
Tja, als google het van iedereen mag weten, waarom de wada dan niet?quote:Op donderdag 15 januari 2015 18:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vraag me bijvoorbeeld ook al jarenlang af of het systeem van de whereabouts wel voldoet aan de privacyregelgeving.
en de 4 jaar schorsing voor doping? het lijkt mij dat het gelijk einde carrière is, waar moet je anders 4 jaar van leven?quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Naar mijn mening zijn whereabouts een noodzakelijk kwaad.
Google verplicht je niet om voor elke dag een tijd door te geven waarop je op ergens bent. Een sporter mag zich niet meer een paar dagen afzonderen zonder dat iemand weet waar hij zich bevindt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, als google het van iedereen mag weten, waarom de wada dan niet?
Ik bedoel meer: de privacy van iedereen wordt door zoveel bedrijven en overheidsinstanties grof geschonden, blijkbaar binnen de grenzen van de wet, dus over wat voor privacywetgeving hebben we het?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Google verplicht je niet om voor elke dag een tijd door te geven waarop je op ergens bent. Een sporter mag zich niet meer een paar dagen afzonderen zonder dat iemand weet waar hij zich bevindt.
Nou ja, er is behoorlijk veel discussie over wat een overheid wel en niet mag weten. Of bedrijven metadata mogen verzamelen van, en welke data dan. Maar uiteindelijk maakt het de overheid niet uit of jij om 14.00 op Amsterdam CS bent, of bij je moeder. Hoe je deze aantasting van de privésfeer moet duiden, staat vrij mooi uitgelegd in de link die Wombcat een paar berichten terug plaatste.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik bedoel meer: de privacy van iedereen wordt door zoveel bedrijven en overheidsinstanties grof geschonden, blijkbaar binnen de grenzen van de wet, dus over wat voor privacywetgeving hebben we het?
Dat klopt niet, want ze moeten geen 24 uur per dag beschikbaar zijn voor die controles ...quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:01 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Ik ook. Volgens deze logica ben je namelijk 24 uur per dag, 365 dagen per jaar arbeider. Nou ja, vast niet helemaal, maar het is nogal wat.
Dit toont nogmaals aan dat er zoiets bestaat als silent bans. Iedere sporter die er voor een periode tussenuit gaat, is bijzonder verdacht zo.quote:
Eens kijken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dit toont nogmaals aan dat er zoiets bestaat als silent bans. Iedere sporter die er voor een periode tussenuit gaat, is bijzonder verdacht zo.
Zoals Nadal en Serena en bv Henin en Clijsters met hun comebacks?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dit toont nogmaals aan dat er zoiets bestaat als silent bans. Iedere sporter die er voor een periode tussenuit gaat, is bijzonder verdacht zo.
Phelpsquote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zoals Nadal en Serena en bv Henin en Clijsters met hun comebacks?
CONI schorst Kostner voor ruim een jaarquote:Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) wil voormalig wereldkampioene kunstrijden Carolina Kostner voor vier jaar en drie maanden schorsen.
Binnenkort de return van Marion Bartoliquote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zoals Nadal en Serena en bv Henin en Clijsters met hun comebacks?
Snelwandelen is wel een miljoen keer fysiek zwaarder natuurlijk, maar buiten dat zie je mij ook nooit ontkennen dat darts een sport is hoorquote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:15 schreef de_boswachter het volgende:
Snelwandelen een sport noemen
Dan is darts dat ook, klaar.
Ik chargeerde een beetje, zoals ook bleek uit mijn volgende zin.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat klopt niet, want ze moeten geen 24 uur per dag beschikbaar zijn voor die controles ...
Het verzamelen van informatie over jou van bepaalde bedrijven gaat juist véél verder dan weten waar je wanneer bent (wat ook gewoon gebeurt).quote:Op vrijdag 16 januari 2015 08:38 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Nou ja, er is behoorlijk veel discussie over wat een overheid wel en niet mag weten. Of bedrijven metadata mogen verzamelen van, en welke data dan. Maar uiteindelijk maakt het de overheid niet uit of jij om 14.00 op Amsterdam CS bent, of bij je moeder. Hoe je deze aantasting van de privésfeer moet duiden, staat vrij mooi uitgelegd in de link die Wombcat een paar berichten terug plaatste.
Het ging mij vooral om het vergelijk tussen een normaal individu, de mate waarin die zich vrij voelt, en de whereaboutsregeling van een topsporter en de mate waarin die zich onvrij voelt. De rest van de privacyregelgeving is boeiend, maar niet relevant voor de dopingdiscussie als je niet de pendant in de topsport benoemt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het verzamelen van informatie over jou van bepaalde bedrijven gaat juist véél verder dan weten waar je wanneer bent (wat ook gewoon gebeurt).
Uiteraard is dat anders, zoals redelijk veel aspecten aan het leven van een topsporter anders zijn dan in het leven van een normaal individu.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:55 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Het ging mij vooral om het vergelijk tussen een normaal individu, de mate waarin die zich vrij voelt, en de whereaboutsregeling van een topsporter en de mate waarin die zich onvrij voelt. De rest van de privacyregelgeving is boeiend, maar niet relevant voor de dopingdiscussie als je niet de pendant in de topsport benoemt.
quote:ma 19 jan 2015, 08:00
'Lars Boom is zeker 5 kilo lichter'
door Raymond Kerckhoffs
Mysterieus glimlacht Lars Boom wanneer hij voor de zoveelste keer in het Hilton Hotel in Adelaide de opmerking krijgt dat men hem nooit zo strak heeft gezien. Een van de best bewaarde geheimen van een wielrenner is zijn gewicht. Alsof de weegschaal linea recta de vorm van een renner weergeeft.
"Ach, een paar kilogram minder”, antwoordt hij. Maar wat is een paar? "Normaal is een paar toch twee?”, antwoordt hij met een knipoog. Velen in het peloton zijn er echter van overtuigd dat de Brabander aan de vooravond van het wielerseizoen 2015 zeker vijf kilogram onder zijn gewicht van de afgelopen jaren zit.
De Tour Down Under vormt voor Boom in veel opzichten een nulpunt. Hij debuteert deze week in de eerste WorldTour-wedstrijd van het seizoen. En voor het eerst sinds hij in 2004 bij de beloften reed, komt hij voor een andere ploeg uit na achtereenvolgens onder de vlag van Rabobank, Blanco en Belkin te hebben gediend.
Boom realiseert zich ook dat hij niet eeuwig een talent blijft. Dit jaar wordt hij 30 jaar en nog altijd is hij er niet in geslaagd om op het podium van een grote klassieker te staan.
"De winst in de kasseienrit in de Tour naar Arenberg smaakte naar meer. Maar de manier hoe gemakkelijk ik in de Ardennen-rit in de Eneco Tour bergop reed, heeft me wakker geschud. Ik heb gezien wat ik kan. Ik heb nu nog zo’n zes jaar om alles eruit te halen en wil toch minimaal een keer op een groot podium staan.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |