abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148666775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:44 schreef KingRadler het volgende:
Ze reageerden er erg emotioneel op
Lees: ze liepen nog net niet met een gun te zwaaien.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:43:59 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_148666794
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:13 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind het wel goed; blijkbaar is er een dialoog op gang gekomen en zijn ze er samen goed uitgekomen. Dit lijkt me de enige juiste manier om tot elkaar te komen en fundamentalisme (van beide kanten!) te voorkomen. De school heeft wat dat betreft goed gehandeld!
Zo zie ik het niet. Er is geen dialoog geweest, want dan had de conclusie waarschijnlijk geweest dat de moslimkinderen de boodschap begrepen hadden. ook is dat niet vermeld in het nieuwsbericht.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:44:14 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148666799
Laffe Honden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:49:05 #54
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148666935
Gewoon die hele school er mee vol hangen, moet kunnen.
Say what?
pi_148666961
Een paar jongeren vinden de poster kwetsend vanwege hun geloof en hupsakee, we gaan weer door de knieën. What else is new?
pi_148666974
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:42 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Nergens staat dat het de profeet is.
Dat is waar, maar je kan niet ontkennen dat het nu wel op die manier gebracht wordt. Ik weet niet zeker of dat ook de oorspronkelijke uitleg was.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:52:40 #57
45206 Pietverdriet
pi_148667011
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is waar, maar je kan niet ontkennen dat het nu wel op die manier gebracht wordt. Ik weet niet zeker of dat ook de oorspronkelijke uitleg was.
Zelfs al was het dat geval, wat dan nog?
Mag dan Life of Brian ook niet meer van jou?
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:54:30 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148667036
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:25 schreef erodome het volgende:
Moslims die dit soort prenten afkeuren vind ik eigenlijk vrij normaal, al met al staat daar wel de profeet te bekken met een andere man. Kan er een leuke tekst bij staan, maar toch.
Zolang het alleen bij een klacht blijft vind ik er dan ook niets mis mee dat er wat van gezegd wordt.

Wat ik veel raarder vind is dat ik nu figuren ineens met charlie habdo zie weglopen van wie ik zeker weet dat ze een pleurishekel aan dat blad hadden gehad als dit niet gebeurd was.
Dat die mensen wat gebeurd is afschuwelijk vinden en vinden dat die mening die zo zwaar tegen die van hun ingaat vrij gezegd moet kunnen worden snap ik helemaal, maar niet dat zoveel nu ineens charlie habdo fan zijn.
Wie zegt dat ze die mensen die het eigenlijk een kut blad zouden vinden nu ineens fan zijn?

Omdat ze "Je suis Charlie" roepen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148667043
quote:

[..]

Ze zien 2 zoenende mannen en flippen hem zoals gewoonlijk.
Daar zal het wel weer vooral om gaan.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:56:12 #60
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148667069
Het is een rare wereld trouwens waarin het establishment liberaler is dan de jeugd.

Ga je toch ineens heel anders kijken naar al die 100-den jaren van vrijvechtende studenten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148667099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja die cartoons zijn ook echt niet honderdduizend keer gepost enzo, deze cartoon heben ze echt niet eerder gezien op social media etc. /s

En die leraar maar trots op zichzelf zijn want hij had een Charlie Hebdo poster opgehangen, hij had zichzelf vast en zeker een schouderklopje gegeven.
pi_148667127
quote:

[..]

Ik zie het linker mannetje eigenlijk vooral als de 'standaard' moslim.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:59:10 #63
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_148667146
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:50 schreef Elfletterig het volgende:
Een paar jongeren vinden de poster kwetsend vanwege hun geloof en hupsakee, we gaan weer door de knieën. What else is new?
Wat vindt jij dan? Is een school een plaats om een mening zo als statement te brengen onder kinderen die nog zeer beïnvloedbaar zijn?
Laffe huichelaar
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:00:38 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148667193
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:25 schreef erodome het volgende:
Moslims die dit soort prenten afkeuren vind ik eigenlijk vrij normaal, al met al staat daar wel de profeet te bekken met een andere man. Kan er een leuke tekst bij staan, maar toch.
Zolang het alleen bij een klacht blijft vind ik er dan ook niets mis mee dat er wat van gezegd wordt.

Wat ik veel raarder vind is dat ik nu figuren ineens met charlie habdo zie weglopen van wie ik zeker weet dat ze een pleurishekel aan dat blad hadden gehad als dit niet gebeurd was.
Dat die mensen wat gebeurd is afschuwelijk vinden en vinden dat die mening die zo zwaar tegen die van hun ingaat vrij gezegd moet kunnen worden snap ik helemaal, maar niet dat zoveel nu ineens charlie habdo fan zijn.
Is niet zo moeilijk. Je kunt het best oneens zijn met wat dat blad publiceert en toch van mening zijn dat ze dat mogen publiceren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_148667197
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfs al was het dat geval, wat dan nog?
Mag dan Life of Brian ook niet meer van jou?
Natuurlijk mag het van mij, wat is dit nu voor rare conclusie...

Dit gaat er meer om dat mensen het raar vinden dat moslims dit niet zo leuk vinden, dat is helemaal niet raar. Dus het staat ze vrij erover te klagen, te vragen of het anders kan, over wat het voor hun betekend en hoe hun het zien te praten.
Denken ze dat het echt te ver gaat kunnen ze altijd kijken of het strafbaar is.

Uiteindelijk is het tussen deze jongeren en de school om tot overeenstemming te komen, hoe ze dat doen is hun zaak. Vind het apart dat er nu gegild wordt dat het zo niet mag, je mag het niet met praten oplossen, je mag blijkbaar niet iets anders vinden.

Al deze topics over deze aanslag en wat men ermee doet gaan over vrijheid van meningsuiting, het is een beetje krom dat er dan gezegd wordt dat meningen een probleem zijn.
Zolang het bij praten blijft vind ik het allemaal best, ik kan het ergens mee oneens zijn, maar daar houdt het wel bij op.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148667202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:20 schreef Red_85 het volgende:
Rekening houden met tere zieltjes :|W
Gemiste kans weer dit.

Lekker ophangen in het maatschappijleer lokaal.
Gaat wel iets te ver om die tere zieltjes op te hangen hoor.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:01:07 #67
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_148667204
Kunnen we anders even inhoudelijk posten aub?
Laffe huichelaar
pi_148667210
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze die mensen die het eigenlijk een kut blad zouden vinden nu ineens fan zijn?

Omdat ze "Je suis Charlie" roepen?
Oa, maar ook dat ze dat blad nu ineens kopen en anderzijds verheerlijken.
Zal vast niet voor iedereen gelden, maar voor een heleboel wel, ook mensen die ik persoonlijk ken.
pi_148667246
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waarbij nu de suggestie wordt gewekt dat 1 van die mannen de profeet is. Natuurlijk vinden ze dat niet leuk.

Zolang het bij praten blijft is dat ook prima, vrijheid van meningsuiting betekend niet dat je elke mening leuk hoeft te vinden. Je mag er zelfs boos om worden, beledigt zijn, verdrietig zijn, niet meer met iemand om willen gaan. Zolang je maar geen (dreiging tot) geweld gebruikt.
pi_148667278
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Is niet zo moeilijk. Je kunt het best oneens zijn met wat dat blad publiceert en toch van mening zijn dat ze dat mogen publiceren.
Op de mensen die dat zo doen doel ik dan ook niet.
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:04:20 #71
45206 Pietverdriet
pi_148667280
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarbij nu de suggestie wordt gewekt dat 1 van die mannen de profeet is. Natuurlijk vinden ze dat niet leuk.

Wie wekt die suggestie, volgens mij verzin jij dat erbij
pi_148667282
Je kan best rekening met elkaar houden zolang het maar duidelijk besproken is in de klas. Ik vind het vooral belangrijk dat het bespreekbaar is en dat er uitgelegd wordt aan die moslimjongeren dat dit gewoon kan in een vrije maatschappij, zoiets hoor je sowieso te krijgen met maatschappijleer. Dat het weggehaald is, is helemaal niet zo'n punt hoor. Rekening houden kan altijd.
AFCA!
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:05:52 #73
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_148667311
Ik weet niet of het wenselijk is om een afbeelding op te hangen van die moordenaar, rover en pedofiel Mohammed. Maar dat hij met een man zoent is de normaalste zaak van de wereld.
pi_148667316
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie wekt die suggestie, volgens mij verzin jij dat erbij
charlie hebdo cartoon mohammed kissing, gooi het eens in google...
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:06:10 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148667317
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Oa, maar ook dat ze dat blad nu ineens kopen en anderzijds verheerlijken.
Zal vast niet voor iedereen gelden, maar voor een heleboel wel, ook mensen die ik persoonlijk ken.
Dat noemen ze:

1. solidariteit (I may disagree with what you say but I'll defend to the death your right to say it)
2. voorschrijdend inzicht (hmmm .... vond ze vroeger klootzakken maar nu ik meer heb geleerd over hoe ze IEDEREEN op de hak nemen vind ik ze een stuk sympatieker)

Je hypocritiedetectormachine staat te gevoelig afgesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')