abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148799699
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Panama?
Jungle?
Regentijd?
9 maanden lang?

Vraag RapaNui, die kent dat soort klimaten uit eerste hand, ik heb er wat van meegekregen maar niet zoals zij.

Alles vergaat binnen mum van tijd. Botten stromen weg, lagen humus worden gevormd, etc.

Alleen anorganische resten zou je moeten kunnen vinden. Shirtjes en idd de 3 schoenen...

[..]

Sinds de ontdekking van de haarfoto van Kris acht ik die kans heel klein.
Eeuuhh, ik heb gelukkig geen ervaring met dode mensen in de jungle.....maarr, iha kan een lichaam in een week tijd ontbinden in Panama. Dan blijft het botweefsel nog over. Daar zijn al verschillende berichten over verschenen. Een hoop hangt af van (micro) klimaat en omgeving etc. Na 9 maanden kan natuurlijk van alles zijn weggespoeld.

De resten zijn in juni gevonden aan beide oevers van de rivier. Kennelijk hebben de NL-ers met hun ultra violet licht nu ook niets in het water kunnen vinden.

Dat er in juni nog überhaupt weefselresten zijn gevonden is wel opvallend.
pi_148799815
quote:
In dit overzicht staat dit artikel van 12 januari. Als het al bij FOK voorbij is gekomen, dan heb ik het over het hoofd gezien. Hier wordt Quebrada Alejandra genoemd en de niet-meewerkende houding van Pittí:

http://laestrella.com.pa/(...)as-pianista/23835249

Vrij vertaalde samenvatting:
…..
Er zijn geen vingerafdrukken of DNA afgenomen van de buurtbewoners die in juni de vondsten hebben gedaan. Vergelijking met de resultaten van het NL-se NFI die vingerafdrukken op de rugzak en op een telefoon vond, is dus niet mogelijk.
….
Een van de zoekteams werkt onafhankelijk van de fiscalía. In dit team werkt ook een criminoloog mee uit de VS, advocaat Arrocha begeleidt dit team.
….
Arrocha zal het gebied van quebrada Alejandra doorzoeken, op een afstand van 2 uur van de El Pianista af. De omgeving van deze quebrada vertoont veel gelijkenis met de rotsen en vegetatie die te zien zijn op de laatste foto’s van de NL-se meisjes, voordat ze verdwenen.
…..
Pittí heeft haar ongenoegen laten merken over het plan van de buitenlanders om deze route te volgen….. omdat ze dit niet formeel hebben meegedeeld / om toestemming hebben gevraagd.
...
Derhalve heeft het openbare ministerie de buitenlanders geen autorisatie verleend om de El Pianista en aangrenzende locaties te betreden. Daardoor is het nu onduidelijk wat er gaat gebeuren indien de groep aanwijzingen zal vinden in dit gebied.
Pittí zegt dat, in dat geval, de situatie nader zal worden beoordeeld.
….
pi_148799825
Waren er wel vindplaatsen? Men kan toch met allerlei vondsten komen aandragen en “zeggen” dit en dat is daar en daar gevonden.

Gefingeerde vindplaatsen dus en we nemen dat aan als waarheid.
pi_148799845
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:25 schreef agter het volgende:

[..]

De ouders wilden dat er in het stuwmeer gezocht zou worden, met duikers etc. Maar het betreffende bedrijf gaf geen toestemming. Ik denk overigens dat er wel meer menselijke resten in zullen liggen.
Wat opmerkelijk, waarom zou je daar geen toestemming voor geven in het kader van een verdwijning? In NL zou dat niet zomaar kunnen volgens mij, bepaalde gebieden als "no go area" bestempelen :S
pi_148800051
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:02 schreef MeloD het volgende:

[..]

Wat opmerkelijk, waarom zou je daar geen toestemming voor geven in het kader van een verdwijning? In NL zou dat niet zomaar kunnen volgens mij, bepaalde gebieden als "no go area" bestempelen :S
Het is particulier terrein, er zijn kennelijk te weinig aanwijzingen dat het een misdrijf betreft.
Maar ik denk persoonlijk dat daar nog wel eens wat kan liggen. Niet perse van K&L, maar van iedereen die door de rivieren gegrepen is.
Make my day!
pi_148800416
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:00 schreef RapaNui het volgende:

[..]

In dit overzicht staat dit artikel van 12 januari. Als het al bij FOK voorbij is gekomen, dan heb ik het over het hoofd gezien. Hier wordt Quebrada Alejandra genoemd en de niet-meewerkende houding van Pittí:

…..
Er zijn geen vingerafdrukken of DNA afgenomen van de buurtbewoners die in juni de vondsten hebben gedaan. Vergelijking met de resultaten van het NL-se NFI die vingerafdrukken op de rugzak en op een telefoon vond, is dus niet mogelijk.
….
Een van de zoekteams werkt onafhankelijk van de fiscalía. In dit team werkt ook een criminoloog mee uit de VS, advocaat Arrocha begeleidt dit team.
….
Arrocha zal het gebied van quebrada Alejandra doorzoeken, op een afstand van 2 uur van de El Pianista af. De omgeving van deze quebrada vertoont veel gelijkenis met de rotsen en vegetatie die te zien zijn op de laatste foto’s van de NL-se meisjes, voordat ze verdwenen.
…..
Pittí heeft haar ongenoegen laten merken over het plan van de buitenlanders om deze route te volgen….. omdat ze dit niet formeel hebben meegedeeld / om toestemming hebben gevraagd.
...
Derhalve heeft het openbare ministerie de buitenlanders geen autorisatie verleend om de El Pianista en aangrenzende locaties te betreden. Daardoor is het nu onduidelijk wat er gaat gebeuren indien de groep aanwijzingen zal vinden in dit gebied.
….
Ja, ja,...Pitti...
pi_148800661
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:25 schreef agter het volgende:

[..]

De ouders wilden dat er in het stuwmeer gezocht zou worden, met duikers etc. Maar het betreffende bedrijf gaf geen toestemming. Ik denk overigens dat er wel meer menselijke resten in zullen liggen.
Ja en dat was ook al maanden geleden.

Dit is toch allemaal te zot voor woorden, zeker laatste bericht over Pitti.
pi_148800825
Waarom staat dit eigenlijk in BNW? :?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148802490
quote:

[..]

…..
….
….
…..
...
….
dus toch het recept voor een cover up. Wie had dat nou gedacht... pppfffff...

Nou jammer voor Pitti, het P.M. en het Nederlandse ministerie van BUZA dan dat niet iedereen hier simpelweg besluit het gefabriceerde gerecht op te eten en voorgoed door te slikken !!!

Quebrada Alejandra kan ik trouwens niet vinden in die topo dbase weblinks van Grijze Massa.
Iemand anders misschien wel??
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 13:09:30 #260
249559 crew  Lavenderr
pi_148802505
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:53 schreef Geralt het volgende:
Waarom staat dit eigenlijk in BNW? :?
Daar kom je lekker vlot mee _O-
pi_148802657
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:09 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dus toch het recept voor een cover up. Wie had dat nou gedacht... pppfffff...

Nou jammer voor Pitti, het P.M. en het Nederlandse ministerie van BUZA dan dat niet iedereen hier simpelweg besluit het gefabriceerde gerecht op te eten en voorgoed door te slikken !!!

Quebrada Alejandra kan ik trouwens niet vinden in die topo dbase weblinks van Grijze Massa.
Iemand anders misschien wel??
Ben ook aan het zoeken geweest, maar heb die Quebrada Alejandra niet kunnen vinden.
pi_148805337
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:15 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ben ook aan het zoeken geweest, maar heb die Quebrada Alejandra niet kunnen vinden.
Ik heb zojuist een bericht gestuurd naar de schrijfster van het artikel, met de vraag of ze verwijst naar de foto's met Kris bij de 1e Q, of naar de nachtelijke foto's. Nu maar afwachten of/wanneer er antwoord komt. Hopelijk wel, dan weten we wat meer.
pi_148805563
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 14:41 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een bericht gestuurd naar de schrijfster van het artikel, met de vraag of ze verwijst naar de foto's met Kris bij de 1e Q, of naar de nachtelijke foto's. Nu maar afwachten of/wanneer er antwoord komt. Hopelijk wel, dan weten we wat meer.
Mooi, hopelijk krijg je er antwoord op!
pi_148806542
quote:

[..]

…..
Vreemde zaak. Waarom maakt ze zich daar zo druk om?
pi_148806992
Als de nachtofoto's zouden zijn gemaakt op slechts 2 uur lopen vanaf de Pianista, hadden ze dan niet gered moeten zijn of zelf de weg terug moeten kunnen vinden?
pi_148807123
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:22 schreef 11en30 het volgende:
Als de nachtofoto's zouden zijn gemaakt op slechts 2 uur lopen vanaf de Pianista, hadden ze dan niet gered moeten zijn of zelf de weg terug moeten kunnen vinden?
Ja, zeker.

Maar hoe kom je bij je stelling "als ze slechts op 2 uur lopen vanaf de Pianista (bedoel je Mirador?) gemaakt zijn". Dat weten we toch niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148807180
quote:
5s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar hoe kom je bij je stelling "als ze slechts op 2 uur lopen vanaf de Pianista (bedoel je Mirador?) gemaakt zijn". Dat weten we toch niet?
Daar is het team van Arrocha aan het zoeken.
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #150 - Indigenous Forever...
  zondag 18 januari 2015 @ 15:42:54 #268
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148807873
Nieuw artikel:
http://www.panamaamerica.(...)tiene-abierto-960617
Pitti kan niet werken want ze heeft last van haar enkel en knie ;(
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_148807876
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:15 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het zal wel de quebrada Alejandro zijn. Werd in augustus al genoemd.
http://elsiglo.com/cronica-roja/dudo-perdieran/23800494
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23800113

De tweede quebrada heet volgens Baru quebrada Guarapo. Dus die is het niet. Of Baru kletst maar wat.
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #149 - Nog één keer zoeken

Uiteindelijk komen ze wel bij 'mijn' lokatie uit en dan zeg ik told you so. :7
Maar dan moeten ze wel een beetje opschieten want die kopiesteen van Grijzemassa moet ook nog gecheckt worden!

[ Bericht 7% gewijzigd door 11en30 op 18-01-2015 15:56:56 ]
pi_148808552
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het zal wel de quebrada Alejandro zijn. Werd in augustus al genoemd.
http://elsiglo.com/cronica-roja/dudo-perdieran/23800494
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23800113

De tweede quebrada heet volgens Baru quebrada Guarapo. Dus die is het niet. Of Baru kletst maar wat.
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #149 - Nog één keer zoeken
Op WS is het ook al besproken, zie ik nu: http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-4/page18
ZaZara vroeg of iemand wist waar het lag. Geen antwoord op gekomen.

Zou het misschien gewoon de 1e Q kunnen zijn?
pi_148808579
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:58 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja denk het wel. Omdat hij zegt dat het pad daarna moeilijker wordt en ze daar niet voorbij zouden zijn gegaan.
pi_148808880
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:58 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Op WS is het ook al besproken, zie ik nu: http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-4/page18
ZaZara vroeg of iemand wist waar het lag. Geen antwoord op gekomen.

Na verder zoeken kwam ik ook bij WS terecht en ik denk dat het inderdaad de 1e quedraba is.
pi_148809150
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:59 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ja denk het wel. Omdat hij zegt dat het pad daarna moeilijker wordt en ze daar niet voorbij zouden zijn gegaan.
Zoals ik het interpreteer, bedoelde Arrocha in augustus niet het pad voorbij de quebrada, maar de quebrada zelf. Ze zouden niet de bedding van de quebrada zijn afgelopen.

Nu wil hij kennelijk toch die route onderzoeken op mogelijke sporen of aanwijzingen.
pi_148810950
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 16:16 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Zoals ik het interpreteer, bedoelde Arrocha in augustus niet het pad voorbij de quebrada, maar de quebrada zelf. Ze zouden niet de bedding van de quebrada zijn afgelopen.

Nu wil hij kennelijk toch die route onderzoeken op mogelijke sporen of aanwijzingen.
Ze hebben het over een plek op twee uur van de Pianista (ik lees dan Mirador?) waar de stenen lijken op die van de foto's.
Op ongeveer alle bekende foto's uit het gebied lijken de stenen op elkaar., zowel de ronde steen - img 550 - als de gegroefde steen op img 542 zijn redelijk normaal vrees ik.
Zou er ergens nog een kabeltje zijn?

Als je een cirkel trekt van ongeveer 2 uur lopen, kom je via paden ongeveer 2,5 km ver. Dan ben je nog nergens, maar het zou dan de zijrivier kunnen zijn die ten noordoosten van hut 12 begint en samenkomt met de zijrivier die van de 1e kabelbrug komt en doorstroomt naar de 2e kabelbrug.

Blijft gissen. Kan ook de tak zijn die parallel aan het pad loopt en vlakbij de 1e kabelbrug samenvloeit met de tak die van west naar oost loopt.
pi_148812054
quote:
Door grote hoeveelheden regen was de jungle onbegaanbaar. Volgens Pitti waren de Nederlanders verbaasd dat het gebied zo onbegaanbaar was. Ze zeiden volgens haar zelfs dat ze er niet aan waren begonnen als ze dit hadden geweten. "Maar ik had ze voor ze naar Panama kwamen al gewaarschuwd". De Nederlanders keren over een paar dagen terug.
Voorbeeldje nummer 1000000000 waarbij Nederlanders stronteigenwijs zijn. Eigenlijk is eigenwijs niet eens het juiste woord aangezien het suggereert dat je ook wijs bent.
Wat is er toch mis met ons volkje? Komt het door onze welvaart dat we zo naïef zijn geworden?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')