abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148790591
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar alles bij elkaar meegenomen.

Nu is alles weggespoeld en overgroeid natuurlijk. Dat weten die zoekteams ook wel, laat ze, een leuk uitje.
Wel tamelijk zinloos na al die tijd.
pi_148790690
Hi allemaal,

Wat kunnen we op dit moment nog wensen? dat ze de komende dagen nog doorgaan en er onverhoopt iets wordt gevonden door deze experts. Waren we maar allemaal daar, na al deze maanden speuren, denken, en wie weet...maar ja, ook daar kleven enorme risico's aan. Zou willen zeggen, zoek hier, zoek daar...nog eens...laat de rivier maar zitten...iets er vandaan, wel verbinding...nou ja van alles dus.

Iemand plannen als deze tocht niets oplevert?
pi_148790874
Tegelijkertijd gun ik de ouders rust en tijd om het verdriet te verwerken.
Zolang je strijdt is dat erg moeilijk....

En gun mezelf ook rust hierin, maar ben niet tevreden nog....zou graag nog wat meer aanwijzingen vinden, het zou het loslaten voor de ouders ook zoveel meer helpen.

Dit moeten weer vreselijke dagen zijn van enorme onrust.
pi_148790975
en jullie, we willen de ouders allemaal graag helpen?
pi_148792251
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 22:37 schreef doorgaan het volgende:
en jullie, we willen de ouders allemaal graag helpen?
Ja, mijn hart gaat uit naar deze mensen.
Maar nu, nu we al maanden weten dat de dames dood zijn...
De ouders spelen allemaal hun rol. Niet perse voor of tegen onze belangen.
Cynisch gezien: de ouders willen ons doen geloven dat de dames intelligent en goed voorbereid naar Panama gingen. Dat ze wel wisten wat ze deden. Maar bewijs spreekt dat tegen. Zo goed voorbereid waren ze niet. Een voorbeeldje maar: op onbekend terrein gaan hiken, zonder iemand te laten weten dat je daar bent.

Iedereen heeft zijn deel. En de ouders/familie de zwaarste.

[ Bericht 2% gewijzigd door agter op 17-01-2015 23:34:23 ]
Make my day!
  zaterdag 17 januari 2015 @ 23:30:41 #232
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148792825
Medewerkers van het Panamese forensisch instituut (IMELCF) gaan eindelijk onderzoek doen naar de bodemgesteldheid en vegetatie op de vindplaatsen. Dat zal altijd iets opleveren. Maar het is de vraag wat wij daar nog over gaan horen. Na deze zoektocht hebben de families geen belang meer bij publiciteit en voor de kranten is de zaak ook niet meer zo interessant.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_148792839
We hebben vaker gezien dat dingen die gevonden zijn niet zijn gemeld en omgekeerd dat dingen die wel gevonden zijn van weinig betekenis bleken, maar dat dat weer niet werd gemeld.
Het wordt vrees ik nog even afwachten, en als beide families nu vrede hebben met de zaak, wat ik natuurlijk voor ze hoop, dan kan de informatie ook helemaal opdrogen.

Als er aanwijzingen voor een misdrijf zouden zijn gevonden - ik zou dat ook stilhouden en verdachten op de korrel nemen, en dan pas gedoseerd informatie loslaten. Eens kijken of zich zo'n spel ontwikkelt de komende weken.
pi_148793024
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:30 schreef Domnivoor het volgende:
Medewerkers van het Panamese forensisch instituut (IMELCF) gaan eindelijk onderzoek doen naar de bodemgesteldheid en vegetatie op de vindplaatsen. Dat zal altijd iets opleveren. Maar het is de vraag wat wij daar nog over gaan horen. Na deze zoektocht hebben de families geen belang meer bij publiciteit en voor de kranten is de zaak ook niet meer zo interessant.
De ouders hebben belang bij het bekendmaken van onderzoeksresultaten als dat meer onderzoek gaat opleveren. En dat is alles wat geen 'natuurlijke' doodsoorzaak aan zal wijzen.
Make my day!
pi_148793114
ja, ben wel benieuwd of er de komende dagen nog doorgezocht wordt...medio volgende week zou de ploeg stoppen werd aanvankelijk gezegd toch. En ja...wat komt er naar buiten dit keer...

Dit hele drama heeft ook alles te maken met het niet doorgaan die week van hun vrijwilligerswerk,
hun state of mind - was toch anders - ze moesten zichzelf weer positief opkrikken en hebben onbewust misschien toch grenzen overschreden....beslissingen genomen waar ze normaliter anders mee omgaan. Maar dit feit helpt niet voor de toedracht.

afwachten maar
pi_148793162
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:40 schreef doorgaan het volgende:

Dit hele drama heeft ook alles te maken met het niet doorgaan die week van hun vrijwilligerswerk,
hun state of mind - was toch anders - ze moesten zichzelf weer positief opkrikken en hebben onbewust misschien toch grenzen overschreden....beslissingen genomen waar ze normaliter anders mee omgaan. Maar dit feit helpt niet voor de toedracht.

afwachten maar
Hoe het kan dat ze wel tours boekten voor die aarbeienboerderij en de Baru maar niet voor de Pianista, is wel erg vaag. En zeker dat ze niemand hebben laten weten die Pianista te gaan doen. Zelfs hun gastvrouw wist van niks.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148793390
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe het kan dat ze wel tours boekten voor die aarbeienboerderij en de Baru maar niet voor de Pianista, is wel erg vaag. En zeker dat ze niemand hebben laten weten die Pianista te gaan doen. Zelfs hun gastvrouw wist van niks.
Hier raak je, denk ik, de kern van de zaak.
pi_148793445
Ik ben verbaasd dat het blauwe gevonden shirt (uit boom gevist), al was het niet van de meisjes, niet op dna is onderzocht...misschien hebben ze het aangehad, enz enz.Vooral onderzoek op die plek ook...waar was dat, hoe zag die omgeving eruit....elke vondst kan verband houden en betekenis hebben.

De verdwenen rode haren van het eerste etenszakje en bijgevolg een overplaatsing van een medewerker, mits ik het goed begrepen heb toen, er zijn inderdaad genoeg vreemde dingen. Die zaken gaan echter niet meer overhoop gehaald worden.

Jammer dat het allemaal zoveel geld kost anders zouden we tot 11 april bijv. bij wijze van spreken door kunnen gaan met zoeken. Steeds een kleine groep onder begeleiding die zijn eigen ideeën over de plek kan onderzoeken..en daarna dit definitief afsluiten.
pi_148793557
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:30 schreef Domnivoor het volgende:
Ein-de-lijk!

Als er iets bijzonders uit komt, zullen we dat denk ik wel gaan vernemen :)
pi_148794854
Botten van dinosauriërs worden na tig duizend jaar nog intact gevonden en de botten van Kris & Lisanne zouden binnen nog geen jaar volkomen "opgelost" zijn, ik heb er mijn twijfels over.
pi_148795437
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:44 schreef MeloD het volgende:
Botten van dinosauriërs worden na tig duizend jaar nog intact gevonden en de botten van Kris & Lisanne zouden binnen nog geen jaar volkomen "opgelost" zijn, ik heb er mijn twijfels over.
Of botten kunnen oplossen zou ik niet weten. Maar het gegeven dat botten zoals van prehistorische dieren duizenden jaren verborgen kunnen blijven maakt het toch ook weer niet zo vreemd dat er nu geen botten van K en L gevonden zijn.
pi_148796038
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:44 schreef MeloD het volgende:
Botten van dinosauriërs worden na tig duizend jaar nog intact gevonden
Maak daar maar ruim 66 miljoen; 66.000.000 jaar van....

quote:
en de botten van Kris & Lisanne zouden binnen nog geen jaar volkomen "opgelost" zijn, ik heb er mijn twijfels over.
Klimaat doet een hoop. Onze fossiele record is ook gebiased door preservatieprocessen die in regenwoud veel moeilijker zijn...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148796598
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 23:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat ook vaag is wat Pedro hier verkondigd http://www.elsevier.nl/Bu(...)andeltocht-1497580W/.
Kris en Lisanne waren vermoeid op dinsdag1 april 15.00 ??
pi_148796674
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:58 schreef vronie het volgende:

[..]

Wat ook vaag is wat Pedro hier verkondigd http://www.elsevier.nl/Bu(...)andeltocht-1497580W/.
Kris en Lisanne waren vermoeid op dinsdag1 april 15.00 ??
Die getuigen hebben we inmiddels van vastgesteld dat ze niet Kris en Lisanne maar andere meiden gezien moeten hebben.

Als Kris en Lisanne om 14:00 in de 1e quebrada stonden, zouden ze alleen met Turbo McKwek om 15:00 vermoeid bij Pedro op de stoep kunnen zitten.

De dag-eerder-hypothese lijkt verworpen door het wificontact van Kris om 16:44 op 31 maart in het hostel van de taalschool.

Daarbij kunnen ze om 16:39 en 16:51 dan niet in een gebied zonder netwerk hebben kunnen zitten, want tussen Casa Pedro en Boquete heb je gewoon bereik.

Hoogstvermoedelijk heeft Pedro Kris noch Lisanne ooit gezien...

[ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 18-01-2015 02:11:18 ]

pi_148798036
-edit-

On topic: beetje jammer dat Feliciano niet deelnam aan het zoekteam. Hij vond wel van alles 3 maanden na de vermissing.
Zonder honden en zelfs achter een boom.

[ Bericht 63% gewijzigd door Lavenderr op 18-01-2015 10:25:09 ]
pi_148798183
quote:
15s.gif Op zondag 18 januari 2015 02:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De dag-eerder-hypothese lijkt verworpen door het wificontact van Kris om 16:44 op 31 maart in het hostel van de taalschool.
En een-dag-later-theorie? Na een ongeplande nacht in de jungle en wellicht heel wat extra kilometers zie je er ongetwijfeld vermoeid uit.
pi_148799235
Het klopt dat er idd veel meer dinosaurussen waren dan mogelijke resten van K&L, maar het ging mij voornamelijk om het stukje "na een krap jaar vrijwel alle botten 'opgelost'". En wat betreft klimaat: in Panama zijn ook fossielen gevonden.

Ik denk dus dat die resten heus nog wel ergens zijn, ze zijn iig niet "opgelost" in de jungle oid. Blijf ik het vreemd vinden dat er eerst een relatie kleine onopvallende rib gevonden wordt en nu niets meer, ook geen relatief grote/opvallende botten.
pi_148799279
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:15 schreef MeloD het volgende:
Het klopt dat er idd veel meer dinosaurussen waren dan mogelijke resten van K&L, maar het ging mij voornamelijk om het stukje "na een krap jaar vrijwel alle botten 'opgelost'". En wat betreft klimaat: in Panama zijn ook fossielen gevonden.

Ik denk dus dat die resten heus nog wel ergens zijn, ze zijn iig niet "opgelost" in de jungle oid. Blijf ik het vreemd vinden dat er eerst een relatie kleine onopvallende rib gevonden wordt en nu niets meer, ook geen relatief grote/opvallende botten.
Mss moeten ze meer richting dat stuwmeer gaan zoeken? Als dat kan/mag.
Make my day!
pi_148799321
Ja bijvoorbeeld! Ik geloof er namelijk ook niet in dat dieren oid ze helemaal uit elkaar gehaald hebben waardoor de resten zo verspreid zijn.
Samen in de rivier vallen vind ik ook sterk, maar zou wel een verklaring zijn voor de verspreiding.
pi_148799352
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:22 schreef MeloD het volgende:
Ja bijvoorbeeld! Ik geloof er namelijk ook niet in dat dieren oid ze helemaal uit elkaar gehaald hebben waardoor de resten zo verspreid zijn.
Samen in de rivier vallen vind ik ook sterk, maar zou wel een verklaring zijn voor de verspreiding.
De ouders wilden dat er in het stuwmeer gezocht zou worden, met duikers etc. Maar het betreffende bedrijf gaf geen toestemming. Ik denk overigens dat er wel meer menselijke resten in zullen liggen.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')