abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148626893
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:54 schreef jackie12 het volgende:
Hier nog een andere kaart met de landingsbaan aangegeven:

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2ik8bcn&s=8#.VLQz3NKG-E4
klopt het Jacky als ik denk te zien op deze kaart dat deze landingsbaan vlak bij de vindplaatsen ligt?
pi_148628598
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:25 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

klopt het Jacky als ik denk te zien op deze kaart dat deze landingsbaan vlak bij de vindplaatsen ligt?
Eigenlijk stel je nu een vraag die ik toevallig vanmiddag wilde stellen!

Er staat een kaartje in de OP met daarop aangegeven waar de resten en spullen zijn gevonden.
Een heel duidelijk kaartje maar ik vraag me af waarop die gebaseerd is.

De landingsbaan moet ergens langs de Rio Estrellita liggen maar kan m op de Bing-kaart niet vinden.
Tenzij het de plek is die Lutalo aangaf ik geloof eergisteren die met dat huisje.

De vraag is dus eigenlijk klopt het kaartje met de gevonden resten/spullen in de OP?
Pas dan kunnen we kijken hoe ver die bv vanaf de landingsbaan zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 13-01-2015 00:35:21 ]
pi_148629950
Geschatte afstand vliegveld van Tinypic-kaartje naar Kris' jeans, naar het oosten en in vogelvlucht (langs rivieren zeker het dubbele), is 14 km. Andere arm van Changuinola, aan de overkant bij Cerro Punta. Veel verder naar Costa Rica dan waar de vondsten zijn gerapporteerd.

Lijkt me een dood spoor.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148632001
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:46 schreef El_Matador het volgende:
Geschatte afstand vliegveld van Tinypic-kaartje naar Kris' jeans, naar het oosten en in vogelvlucht (langs rivieren zeker het dubbele), is 14 km. Andere arm van Changuinola, aan de overkant bij Cerro Punta. Veel verder naar Costa Rica dan waar de vondsten zijn gerapporteerd.

Lijkt me een dood spoor.
waar is B. Pitti toenterrtijd dan eigenlijk geland met de helicopter, toen ze de gevonden resten ging ophalen? Haar groep moest naar ik meen me te kunnen herrineren eerst nog 5 uur lopen, totdat ze bij de rivier waren. 5 maal 2km p/u, 2,5, is ongeveer 10 tot 12 km?

Grijzemassa: hartelijk dank voor de satelliet foto dbase weblinks, super.

Weet je toevallig nog welke quebrada Arrocha toentertijd zocht? Staat die er ook tussen?
(2e dbase weblink, vanaf pag. 16 beginnen de quebrada's)
pi_148632769
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:11 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

waar is B. Pitti toenterrtijd dan eigenlijk geland met de helicopter, toen ze de gevonden resten ging ophalen? Haar groep moest naar ik meen me te kunnen herrineren eerst nog 5 uur lopen, totdat ze bij de rivier waren. 5 maal 2km p/u, 2,5, is ongeveer 10 tot 12 km?

Grijzemassa: hartelijk dank voor de satelliet foto dbase weblinks, super.

Weet je toevallig nog welke quebrada Arrocha toentertijd zocht? Staat die er ook tussen?
(2e dbase weblink, vanaf pag. 16 beginnen de quebrada's)
Ik weet de namen vd 1e en 2e quebrada niet.
De tweede link is van de provincie Chiriqui dus daar zal hij niet bij staan.
De eerste link is van Bocas del Toro dus dan zou hij daar bij de quebrada's moeten staan.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 09:56:49 #281
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148633447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:17 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik weet de namen vd 1e en 2e quebrada niet.
De tweede link is van de provincie Chiriqui dus daar zal hij niet bij staan.
De eerste link is van Bocas del Toro dus dan zou hij daar bij de quebrada's moeten staan.
De 2e quebrada heet 'Guarapo', volgens Baru. En hij staat er niet bij.
Het leven is één grote fles B:)B
pi_148635671
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:56 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik heb die naam gegoogled maar een qbrd met die naam ligt ergens anders in Bocas.
Ik vermoed dat het een door de locals bedachte naam is voor de 2e qbrd, dit is wat de map aangeeft en dat kan hem niet zijn
http://www.getamap.net/maps/panama/panama/_guarapo_quebrada/

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 13-01-2015 11:39:57 ]
pi_148636417
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:56 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

maar als ik de laatste link hierboven opent van GM staat te lezen dat die quebrada ook bekend is onder de naam Quebrada Grande, en die staat wel vermeld in dat 1e linkje met dbase lijstje van GM in post 272 hiervoor (met daarin alle QB van Bocas del Toro)

is echter aan de kust van Bocas, Latitude 9.13333 en Longitude -82.2667

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 13-01-2015 12:29:18 ]
pi_148636471
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Hier een heel uitgebreide lijst met van alles in Bocas del Toro, klik op info van een regel en je ziet een kaart met de coördinaten
http://mapasamerica.dices(...)ocas-del-Toro-6.html

En ook handig het zelfde van de provicie Chiriqui
http://mapasamerica.dices.net/panama/provincia-Chiriqui-1.html
Goed gevonden Grijzemassa.
Wel valt t me op dat de meest bekende rivieren er niet op staan zoals Rio Playita,Rio Estrellita, Rio Velorio enz.
pi_148638436
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 22:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Hier een heel uitgebreide lijst met van alles in Bocas del Toro, klik op info van een regel en je ziet een kaart met de coördinaten
http://mapasamerica.dices(...)ocas-del-Toro-6.html

En ook handig het zelfde van de provicie Chiriqui
http://mapasamerica.dices.net/panama/provincia-Chiriqui-1.html
Zeker mooi
pi_148638610
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Goed gevonden Grijzemassa.
Wel valt t me op dat de meest bekende rivieren er niet op staan zoals Rio Playita,Rio Estrellita, Rio Velorio enz.
Niet alles staat er op idd, die rivieren die je noemt zijn bij ons wel bekend maar zijn toch wat kleinere zijrivieren
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:21:47 #287
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148644290
De zoektocht is uitgesteld. Raad eens waarom :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:31:11 #288
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_148644604
Volgens van Passel worden de zoekhonden zo nerveus van het nietsdoen, dat ze B. Pitti in haar oor gaan snuiven.
pi_148644702
Is er überhaupt bekend of Frank van de Goot c.s. wél met hun zoektocht zijn begonnen sinds vorige week? Of hebben de NL-ers de hele week aan de kant gestaan? Nee toch?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:38:15 #290
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_148644849
Toen de Master of the Mountain Laureano met Telemetro op pad ging voor de reportage, was het ook beestenweer op de Mirador. Toch gingen ze drie dagen door.
pi_148645459
Hier staat dat de NL-se honden aanstaande maandag beginnen. Dus 19 januari?
Of is het slordig geschreven en bedoelden ze 12 januari? Lijkt er niet op.
http://elsiglo.com/cronic(...)-holandesas/23835228

Wie van jullie weet of Frank van de Goot en zijn collega's toch is begonnen met zoeken de afgelopen dagen? Het lijkt mij dat hij spaarzaam met zijn tijd moet omgaan. Hij kan niet tot in de eeuwigheid in Panama blijven wachten.
pi_148646206
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:58 schreef RapaNui het volgende:
Hier staat dat de NL-se honden aanstaande maandag beginnen. Dus 19 januari?
Of is het slordig geschreven en bedoelden ze 12 januari? Lijkt er niet op.
http://elsiglo.com/cronic(...)-holandesas/23835228

Wie van jullie weet of Frank van de Goot en zijn collega's toch is begonnen met zoeken de afgelopen dagen? Het lijkt mij dat hij spaarzaam met zijn tijd moet omgaan. Hij kan niet tot in de eeuwigheid in Panama blijven wachten.
Het zou mij zeer verbazen als Frank en collega's wel begonnen zijn. Ik lees de hele week al niets anders dan stormschade door omwaaiende bomen en masten, stroomuitval en uitval van communicatieverbindingen. Aan de Bocas kant zijn wegen onbegaanbaar door grondverzakkingen als gevolg van zware regenval.
Ik vraag mij ook af hoe het met het tijdschema zit van Frank vd G, of hij nog tijd heeft om het zoeken uit te stellen :?
pi_148646318
Jerome van Passel twittert;

Eerste twee teams zitten in Alta Romero. met het laaste team op weg naar rambala #AnswersForKris
https://twitter.com/photospain
pi_148646648
Ff goed opletten dan, waar die helikopter landt.
;-)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:56:18 #295
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148654544
pi_148658407
quote:
Vrij vertaald:

NL: Hier is het zoekteam van 6 gidsen en 6 honden. Ze gaan zo meteen omhoog tezamen met het Panamese team en dat van het IMELCF. De honden zijn getraind en hebben aangetoond dat ze cadaver resten van kip na 9 maanden en 21 dagen kunnen vinden.

P: Een groep is al over land vertrokken. Die groep gaat niet per helikopter zoals de groep die van hieruit naar Rambala gaat. Er moet één beginpunt zijn en dat is de plek waar K&L bij de río Culebra (hij zegt Culubre) aankwamen (llegaron). [M.a.w. de vindplaats.]

tvn: De zoekteams verwachten 7 dagen in het gebied te verblijven/te zoeken.
pi_148659987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:20 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Vrij vertaald:

NL: Hier is het zoekteam van 6 gidsen en 6 honden. Ze gaan zo meteen omhoog tezamen met het Panamese team en dat van het IMELCF. De honden zijn getraind en hebben aangetoond dat ze cadaver resten van kip na 9 maanden en 21 dagen kunnen vinden.

P: Een groep is al over land vertrokken. Die groep gaat niet per helikopter zoals de groep die van hieruit naar Rambala gaat. Er moet één beginpunt zijn en dat is de plek waar K&L bij de río Culebra (hij zegt Culubre) aankwamen (llegaron). [M.a.w. de vindplaats.]

tvn: De zoekteams verwachten 7 dagen in het gebied te verblijven/te zoeken.
er is een ding dat 'bugs me":

heb teruggelezen welk statement Chiani maakte NA de vondsten in juni, in de pers. Hij zei tegen een verslaggever:

"dat hij met zijn groep Indianen (na de vondsten) al het hele gebied stroomopwaarts had onderzocht, en..meer konden ze niet vinden". En dat was dus ergens net na 27 juni.

Waar ik dan ff mee zit verder is (wat ik las als een reactie van iemand in een thread)
dat hoe kan het zijn dat 1 man (qua kansberekening) in zijn groep 2 schoenen vind (van de dames), onafhankelijk en apart van elkaar, langs de rivieren, met een enorme afstand ertussen, en 1 schoen zelfs onder een omgevallen boom) ik bedoel, wat is de kans daarop, in zo een groot gebied, dat iemand dat lukt?

en dan... zegt de groepsleider daarna... maar stroomopwaarts vonden ze .. niets meer..
??
en de zoekteams en honden nu wel?..... ik hoop het zo...
pi_148663787
Ik stel sowieso grote vraagtekens bij deze zoekactie.

Ik begrijp dat je als ouder zoveel mogelijk wilt vinden van je dochter om te kunnen begraven.
Maar stel ze vinden bv nog een rib? Of een borstbeen or whatever?
En dan?
Indien een misdrijf: sporen van een misdrijf zullen ze er niet op vinden want als het een misdrijf was dan zijn de resten en spullen geplaatst en moet je wel heel dom zijn als misdadiger om een ingeslagen schedel te gaan plaatsen.
En als het geen misdrijf was dan zal de staat van die botten ook niks zeggen waaraan K en L zijn overleden en blijf je dus in het duister tasten over wat er is gebeurd.

De Kremers denken aan een misdrijf.
Ik zou als ik hen zou zijn waarschijnlijk ook nog 1 allerlaatste keer willen gaan zoeken naar sporen, resten en kleren maar waarschijnlijk tegen beter weten in.
Ik zou na deze zoekactie volle kracht vooruit gaan om het op een hele andere manier te bekijken, te benaderen en te onderzoeken.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk en kan ik natuurlijk niet in de hoofden kijken van de families.
pi_148664001
Misschien geeft de laatste zoektocht ook als er niets meer gevonden wordt van Kris en Lisanne.
Meer rust voor de ouders(ik hoop het zo voor hen)
Hier denken de ouders van Kris aan ontvoering.http://www.nu.nl/buitenla(...)-vrouwen-panama.html
Met alle gevolgen van dien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')