http://www.usnews.com/news/articles/2014/12/22/us-stockpiling-fighting-vehicles-gear-in-kuwait-ahead-of-anti-isis-offensivequote:Since June, the U.S. military has been slowly stockpiling massive amounts of its gear coming out of Afghanistan at a depot in Kuwait adjacent to a bustling commercial port, in preparation for ultimately shipping it across the border into Iraq for an allied offensive against the Islamic State group.
http://www.theguardian.com/us-news/2014/nov/13/us-military-considers-troops-iraq-general?CMP=twt_guquote:US military considers sending combat troops to battle Isis forces in Iraq
http://www.bloomberg.com/news/2015-01-13/obama-to-offer-proposal-for-war-on-islamic-state-senators-say.htmlquote:Obama to Offer Proposal for War on Islamic State, Senators Say
Het lijkt erop dat de realiteit is ingezonken bij de Amerikanen na een serie van aanslagen in Canada, Parijs, Australie en vooral Irak, dat ze de Islamitische Staat en andere Jihadistische haatclubjes niet langer meer kunnen negeren. Het grootste verschil gaat zijn dat ze nu in tegenstelling tot voorgaande expedities samen gaan werken met het Iraakse leger. Grote vraagteken is wat het plan is voor Syrie.quote:President Barack Obama told congressional leaders he will propose terms for a measure authorizing U.S. military force against Islamic State, two top Republicans said following a White House meeting today.
Nee, eerst moeten de Amerikaanse burgers en andere belangen nog terug naar de VS en er moeten nog contracten met journalisten getekend worden dat ze wel mee mogen met het leger, maar dat ze niks anti-Amerikaans mogen publiceren.quote:
Aaah uiteraard. Wel mooi dat TS er alvast een reeks van heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, eerst moeten de Amerikaanse burgers en andere belangen nog terug naar de VS en er moeten nog contracten met journalisten getekend worden dat ze wel mee mogen met het leger, maar dat ze niks anti-Amerikaans mogen publiceren.
Dat is juist het probleem.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:34 schreef Romanus het volgende:
Overigens zou ik eerder pleiten om volledig terug te trekken uit het Midden-Oosten. Laat het ze daar zelf maar regelen, genoeg landen. Pas als ze buiten het MO gaan lopen rotzooien eventueel ingrijpen. Nu creëer je daar alleen maar vijanden.
Als die terroristen ons daar niet willen hebben, moeten ze hier geen aanslagen plegen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:52 schreef Downwards het volgende:
Als je genoeg hebt van aanslagen in Canada, Europa en Australië, moet je vooral een nieuwe oorlog beginnen daar.
IS zal er niet om malen als je daar soldaten naartoe stuurt. Hoe kansloos ze uiteindelijk ook zouden zijn als het tot een echte oorlog komt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:58 schreef Awsom het volgende:
[..]
Als die terroristen ons daar niet willen hebben, moeten ze hier geen aanslagen plegen.
Was die toch al niet, en hij gaat niet voor herverkiezing dus het zal hem weinig boeien.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:08 schreef Woestijnvos het volgende:
Dit gaat Obama niet populair maken bij de burger.
Er komt gewoon een volgende clown/kloon in de plaatsquote:Op woensdag 14 januari 2015 00:10 schreef Penguinz het volgende:
[..]
Was die toch al niet, en hij gaat niet voor herverkiezing dus het zal hem weinig boeien.
Ja precies gewoon negeren of bang worden en die terroristen hun zin gevenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:52 schreef Downwards het volgende:
Als je genoeg hebt van aanslagen in Canada, Europa en Australië, moet je vooral een nieuwe oorlog beginnen daar.
Je geeft IS juist hun zin als je daar met soldaten komt vechten. En het idee dat je aanslagen voorkomt of vermindert door zo'n oorlog te beginnen is zeer naief.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja precies gewoon negeren of bang worden en die terroristen hun zin geven
[ afbeelding ]
USA USA USA!
Dus beter gewoon door laten gaan met het uitmoorden van minderheden, christenen en alles wat niet in hun straatje past? Die gasten zaaien al jaren dood en verderf daar, tijd dat er word ingegrepen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:18 schreef Downwards het volgende:
[..]
Je geeft IS juist hun zin als je daar met soldaten komt vechten. En het idee dat je aanslagen voorkomt of vermindert door zo'n oorlog te beginnen is zeer naief.
Maar geweldig verder hoor.. USA U S A USA!!
Het is kiezen tussen twee kwaden; je zou door kunnen blijven gaan met bepaalde bombardementen zoals dat nu gebeurt, maar je bent mijns inziens heel verkeerd bezig als je daadwerkelijk soldaten naar dat gebied wilt sturen vanuit Amerika / Europa.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:20 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dus beter gewoon door laten gaan met het uitmoorden van minderheden, christenen en alles wat niet in hun straatje past? Die gasten zaaien al jaren dood en verderf daar, tijd dat er word ingegrepen.
fixed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:10 schreef Penguinz het volgende:
Was die toch al niet, en hij gaat mag niet voor herverkiezing dus het zal hem weinig boeien.
I-S-iestan??quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:21 schreef maryen65 het volgende:
Gaan we nu ook Amerika boycotten omdat ze zo een land binnen vallen?
De olie hoef je natuurlijk niet zelf te gebruiken. Waarom denken mensen steeds dat grondstoffen alleen voor eigen gebruik zijn. Het is handig als je alle olie handel in handen hebt of in ieder geval de controle over deze wereldwijde markt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:30 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De Amerikanen produceren zelf genoeg olie. En anders Mexico en Canada wel.
Nee hoor. Gewoon wat Mossadmensjes wat willekeurige aanslagjes in het Westen laten plegen met een IS-vlag in de hand en allah akbar roepend. Maar dat is eigenlijk veel te veel BNW voor mij. Laat maar dus.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:39 schreef borbit het volgende:
Ik eis dat we eerst wat wazige beelden krijgen van vracht auto's in een willekeurige woestijn. Dat is de enige manier om een oorlog te rechtvaardigen.
Waarom zouden we? Dat is niet in ons belang.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:21 schreef maryen65 het volgende:
Gaan we nu ook Amerika boycotten omdat ze zo een land binnen vallen?
Dat zou wat zijnquote:Op woensdag 14 januari 2015 00:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Jammer dat we met de Russen in de clinch zitten, we hadden eigenlijk samen moeten werken om dit op te lossen. Die hebben sowieso nog een appeltje te schillen met wat Taliban daar.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:06 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat niet, hoewel Amerika er alles aan doet om zoveel mogelijk ellende te veroorzaken.
Dat is helaas onvermijdelijk in een oorlog.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:03 schreef Inspireme het volgende:
Leuk voor ze dat ze IS gaan aanvallen. Hopelijk gaan ze dit keer geen onschuldige burgers bombarderen.
En er dan ook nog verheugd op zijn ookquote:Op woensdag 14 januari 2015 01:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is helaas onvermijdelijk in een oorlog.
Nee. Maar burgers zijn meestal de klos in welk conflict dan ook.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:07 schreef Inspireme het volgende:
[..]
En er dan ook nog verheugd op zijn ook
Zal ook wel altijd zo blijven. Toen er een oorlog in Afghanistan werd gestart waren er ook mensen die het fantastisch vonden en er ook allerlei voordelen in zagen..quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:07 schreef Inspireme het volgende:
[..]
En er dan ook nog verheugd op zijn ookRare mensen.
Dat weet ik. Maar je kunt toch je best doen het aantal burgerdoden te minimaliseren.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee. Maar burgers zijn meestal de klos in welk conflict dan ook.
I know.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:09 schreef Downwards het volgende:
[..]
Zal ook wel altijd zo blijven. Toen er een oorlog in Afghanistan werd gestart waren er ook mensen die het fantastisch vonden en er ook allerlei voordelen in zagen..
Obama is net erg als Hirlerstalin ja? Vliegen de nucleaire raketten over je hoofd? Zo nee, dan doen ze niet hun best zoveel mogelijk ellende te veroorzaken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:06 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat niet, hoewel Amerika er alles aan doet om zoveel mogelijk ellende te veroorzaken.
Poep.quote:
Nou ja, burgers worden door dit soort rebellen als schild gebruikt. Vaak zijn burgers de inzet als schild. Wat moet je dan. Fouten zijn dan zo gemaakt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:11 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar je kunt toch je best doen het aantal burgerdoden te minimaliseren.
Dat doen we al sinds de inval in Irak. Kost triljarden en je houd er enkel een hoop boze weduwen door over terwijl ''de vijand'' veel minder hard getroffen wordt. Beter pleur je gewoon alles plat. Blijft er niemand over om te lijden en janken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:11 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar je kunt toch je best doen het aantal burgerdoden te minimaliseren.
Niks poep. Het verleden heeft gepraatquote:Op woensdag 14 januari 2015 01:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Obama is net erg als Hirlerstalin ja? Vliegen de nucleaire raketten over je hoofd? Zo nee, dan doen ze niet hun best zoveel mogelijk ellende te veroorzaken.
[..]
Poep.
Oké, bedankt Hans.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Obama is net erg als Hirlerstalin ja? Vliegen de nucleaire raketten over je hoofd? Zo nee, dan doen ze niet hun best zoveel mogelijk ellende te veroorzaken.
Zoveel is duidelijk. Als je eenmaal uit huis bent hoef je niet meer mee te praten met je ouders hoor. Dan mag je gewoon voor jezelf praten. Amerika heeft wat foutjes begaan, maar zoveel mogelijk ellende veroorzaken is een hele verkeerde uitleg van zaken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:13 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Niks poep. Het verleden heeft gepraat
Zoveel mogelijk is uiteraard overdreven, maar je bent toch wel heel discutabel bezig als je op valse gronden een oorlog ontketent, zoals ze in het verleden hebben gedaan. Dat zou ik niet af willen doen als "wat foutjes begaan".quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zoveel is duidelijk. Als je eenmaal uit huis bent hoef je niet meer mee te praten met je ouders hoor. Dan mag je gewoon voor jezelf praten. Amerika heeft wat foutjes begaan, maar zoveel mogelijk ellende veroorzaken is een hele verkeerde uitleg van zaken.
Ik denk niet dat je me helemaal begrijpt. Een groep kinderen die daar buiten zitten te spelen hoef je toch niet te bombarderen? Dat bedoel ik met je best doen. Niet alles wat lost en vast zit bombarderen. En ja, er zullen ongetwijfeld burgerdoden vallen omdat ze als schild worden gebruikt, helaas.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou ja, burgers worden door dit soort rebellen als schild gebruikt. Vaak zijn burgers de inzet als schild. Wat moet je dan. Fouten zijn dan zo gemaakt.
Denk je dat het daarna koek en ei zal worden? Terroristen bevinden zich ook buiten Irak. Het zal het alleen maar verergeren. Tevens is het ook een terroristische daad door alles plat te bombarderen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat doen we al sinds de inval in Irak. Kost triljarden en je houd er enkel een hoop boze weduwen door over terwijl ''de vijand'' veel minder hard getroffen wordt. Beter pleur je gewoon alles plat. Blijft er niemand over om te lijden en janken.
Wat mij betreft blijft het ook niet bij Irak en Syrie. Problematisch zijn wel europese immigranten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:25 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Denk je dat het daarna koek en ei zal worden? Terroristen bevinden zich ook buiten Irak. Het zal het alleen maar verergeren. Tevens is het ook een terroristische daad door alles plat te bombarderen.
Op welke landen doel jij dan o.a. nog meer? En wat zouden de Amerikanen daar moeten bewerkstelligen uiteindelijk?quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat mij betreft blijft het ook niet bij Irak en Syrie.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hun technologie in de praktijk. Zit mooi spul tussen. Echter zie ik een samenwerking tussen de NAVO en Rusland niet snel gebeuren.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Jammer dat we met de Russen in de clinch zitten, we hadden eigenlijk samen moeten werken om dit op te lossen. Die hebben sowieso nog een appeltje te schillen met wat Taliban daar.
Laat me raden: het midden-oosten plat bombarderen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat mij betreft blijft het ook niet bij Irak en Syrie. Problematisch zijn wel europese immigranten.
Daar zit trouwens wel een gedachte achter. Als je gewoon alle mensen de dood injaagt, zijn er door toedoen van de oorlog ook geen miljoenen weeskinderen meer die vaak later op straat belanden, verminkte en getraumatiseerde kinderen en partners etc.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:19 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Laat me raden: het midden-oosten plat bombarderen?
Nja sorry, het is een simpele en barbaarse gedachte. Zo werkt dat niet. Er zijn genoeg mensen in het midden-oosten een leventje lijden zoals jij en ik. Naar school, werken, etc. En dan moet er op zo'n manier hun leven ontnomen worden omdat er pakweg misschien duizend terroristen (ik weet het precieze aantal niet) in hun buurlanden bevinden?quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:27 schreef Downwards het volgende:
[..]
Daar zit trouwens wel een gedachte achter. Als je gewoon alle mensen de dood injaagt, zijn er door toedoen van de oorlog ook geen miljoenen weeskinderen meer die vaak later op straat belanden, verminkte en getraumatiseerde kinderen en partners etc.
Bovendien islam is vrede. Het lijkt me dat ISIS hen een doorn in het oog is. De VS kan een mooie taak op zich nemen om ISIS uit te schakelen, ISIS die de islam een slechte naam heeft gegeven.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:39 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Nja sorry, het is een simpele en barbaarse gedachte. Zo werkt dat niet. Er zijn genoeg mensen in het midden-oosten een leventje lijden zoals jij en ik. Naar school, werken, etc. En dan moet er op zo'n manier hun leven ontnomen worden omdat er pakweg misschien duizend terroristen (ik weet het precieze aantal niet) in hun buurlanden bevinden?
Het punt is dat de VS daar sowieso niet weg mee zullen komen. Rusland zal hun kernwapens tevoorschijn halen aangezien die 2 landen elkaar toch niet liggen met al die sancties en weet ik het.
(Ver) voor ISIS waren er ook genoeg mensen die uit naam van de islam de meest verwerpelijke dingen deden en zich beriepen op dat heilige boek (stenigen van vrouwen, verminken van baby's etc.)quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bovendien islam is vrede. Het lijkt me dat ISIS hen een doorn in het oog is. De VS kan een mooie taak op zich nemen om ISIS uit te schakelen, ISIS die de islam een slechte naam heeft gegeven.
Ja, maar door de opkomst van ISIS en hun filmpjes op youtube heeft het een enorme boost gekregen. Sommige moslims dachten dan ook dat de Joden erachter zaten. Als de VS die bende in een paar weken kan oprollen, dan moeten ze gewoon juichen, lijkt me.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:45 schreef Downwards het volgende:
[..]
(Ver) voor ISIS waren er ook genoeg mensen die uit naam van de islam de meest verwerpelijke dingen deden en zich beriepen op dat heilige boek.
En een erg fris karakter heeft het ook niet, maar dat hadden veel mensen voor ISIS ook wel begrepen.
IS is juist het grootste gevaar van de Islam. Dus ja, moslims zullen uiteraard blij zijn als IS uitgeroeid is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bovendien islam is vrede. Het lijkt me dat ISIS hen een doorn in het oog is. De VS kan een mooie taak op zich nemen om ISIS uit te schakelen, ISIS die de islam een slechte naam heeft gegeven.
Maar er staat ook niet in de Koran dat je vrouwen mag stenigen, baby's verminkenquote:Op woensdag 14 januari 2015 02:45 schreef Downwards het volgende:
[..]
(Ver) voor ISIS waren er ook genoeg mensen die uit naam van de islam de meest verwerpelijke dingen deden en zich beriepen op dat heilige boek (stenigen van vrouwen, verminken van baby's etc.)
En een erg fris karakter heeft het ook niet, maar dat hadden veel mensen voor ISIS ook wel begrepen.
Ja, maar zullen ze dat ook zo interpreteren, of toch weer in slachtofferrol kruipen, dat is een beetje de vraag. En dan heb ik het over de vredelievende moslim van islam = vrede hè. De veruit grootste meerderheid, geloof ik, althans dat begrijp ik.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:52 schreef Inspireme het volgende:
[..]
IS is juist het grootste gevaar van de Islam. Dus ja, moslims zullen uiteraard blij zijn als IS uitgeroeid is.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:53 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Maar er staat ook niet in de Koran dat je vrouwen mag stenigen, baby's verminken
In bepaalde islamitische landen waar de sharia wetgeving van kracht is, is het anders dagelijkse praktijk dat vrouwen (om vrijwel niets) gestenigd worden.quote:In het oliestaatje Brunei is dinsdag officieel de sharia ingevoerd. Vrouwen die vreemdgaan, worden gestenigd en dieven worden gestraft met amputatie van ledematen.
Dat heeft sultan Hassanal Bolkiah bekendgemaakt.
'Met deze wetten voldoen we aan onze plicht tegenover Allah,' liet de steenrijke sultan dinsdag weten. De wetten voorzien in strenge straffen voor personen die de regels van de islam overtreden.
Zo zal alcoholgebruik worden bestraft met zweepslagen en wordt overspel bestraft met steniging van de vrouw.
Het gaat er niet om of het een juiste interpretatie is, maar vooral dat er nog altijd een hoop mensen zijn die uit naam van de islam de meest barbaarse dingen doen; ISIS was er echt niet voor nodig om de islam "een slechte naam te geven", dat was ver daarvoor al lang gedaan.quote:De president van de Islamischer Zentralrat Schweiz (IZRS) zei in een TV programma dat het stenigen van vrouwen tot een van de waarden van zijn religie behoort.
Directeur Alard du Bois-Reymond van het Immigratie Bureau (BFM) heeft de IZRS inmiddels gevraagd zich van deze uitspraak te distantiëren. Anders wordt de organisatie uitgesloten van de dialoog met de Zwitserse overheid. Du Bois-Reymond vindt dat de Zwitserse rechtsorde voor alle ingezetenen van kracht is.
Is er iets wat je me wilt vertellen? Kon me nogal herinneren dat jij anti-islam, anti-religie was en nu kom je steeds nadrukkelijk zeggen dat islam vrede is? Interessant, mooi dat je het ook inziet!quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar zullen ze dat ook zo interpreteren, of toch weer in slachtofferrol kruipen, dat is een beetje de vraag. En dan heb ik het over de vredelievende moslim van islam = vrede hè. De veruit grootste meerderheid, geloof ik, althans dat begrijp ik.
Kun je nagaan hoe triest het gesteld is met de mensheid.quote:
Nee, ik heb alleen maar begrepen dat de meeste moslims van de islam = vrede club zijn hier in Nederland althans, dus die zullen boots on the ground door de VS van harte toejuichen. Dan kunnen ze laten zien, zonder de misdaden van het extremisme te hoeven afwijzen (wat ze niet willen, omdat ze er sws niets mee te maken hebben, zeggen ze), dat ze idd van de vrede club zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:08 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Is er iets wat je me wilt vertellen? Kon me nogal herinneren dat jij anti-islam, anti-religie was en nu kom je steeds nadrukkelijk zeggen dat islam vrede is? Interessant, mooi dat je het ook inziet!
Mwoah, denk je niet dat mensen juichten toen de VS de oorlog aan de nazi's hadden verklaard?quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:09 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe triest het gesteld is met de mensheid.
Soms is het noodzakelijk, het doel heiligt de middelen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:09 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe triest het gesteld is met de mensheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Ja tuurlijk zolang IS geëlimineerd wordt, in de werkelijkheid zullen er onschuldige burgers erbij gebombardeerd worden dus het is ook wel dubbel hèquote:Op woensdag 14 januari 2015 03:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen maar begrepen dat de meeste moslims van de islam = vrede club zijn hier in Nederland althans, dus die zullen boots on the ground door de VS van harte toejuichen. Dan kunnen ze laten zien, zonder de misdaden van het extremisme te hoeven afwijzen (wat ze niet willen, omdat ze er sws niets mee te maken hebben, zeggen ze), dat ze idd van de vrede club zijn.
Het ging er in dezen helemaal niet om of al die barbaren wereldwijd "het" goed begrepen hebben, maar het simpele feit dat ze uit naam van de islam de meest achterlijke dingen zeggen / doen. Precies wat ik in eerste instantie zei: ISIS is er helemaal niet voor nodig (geweest) om de islam een slechte naam te bezorgen; dat is al ten overvloede gebeurd door mensen die totaal los staan van IS.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:25 schreef Inspireme het volgende:
Aan Downards, shariah is wat anders dan
de koran naleven.
Dat een ene sultan zegt dat dat de plicht van Allah is en een andere doorgedraaide berkeerling zegt dat vrouwen stenigen een van de van de Islam is betekent niet dat het waar is. Heel die Sultan spoort sowieso niet. Hij wilt de shariah invoeren maar hij en zijn familie mogen er niet onder vervolgd worden![]()
En ja,het is jammer dat mensen uit de naam van de Islam barbaarde dingen doen.
Bedankt de Duitsers daar dan maar voor met hun Totaler Krieg. Het is niet zo dat IS momenteel geen burgerslachtoffers maakt, sterker nog, ze doen bijna niet anders. Hoe langer je wacht met ingrijpen, hoe meer slachtoffers je krijgt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:32 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zolang IS geëlimineerd wordt, in de werkelijkheid zullen er onschuldige burgers erbij gebombardeerd worden dus het is ook wel dubbel hè
Dat is waar.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:34 schreef Downwards het volgende:
[..]
Het ging er in dezen helemaal niet om of al die barbaren wereldwijd "het" goed begrepen hebben, maar het simpele feit dat ze uit naam van de islam de meest achterlijke dingen zeggen / doen. Precies wat ik in eerste instantie zei: ISIS is er helemaal niet voor nodig (geweest) om de islam een slechte naam te bezorgen; dat is al ten overvloede gebeurd door mensen die totaal los staan van IS.
Ik deel je analyse. Grote wereldleiders beseffen dat IS het vrije Westen de oorlog heeft verkondigd. Het is nodig om deze moslim-terroristen zo veel mogelijk uit te schakelen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:23 schreef Nintex het volgende:
Het lijkt erop dat de realiteit is ingezonken bij de Amerikanen na een serie van aanslagen in Canada, Parijs, Australie en vooral Irak, dat ze de Islamitische Staat en andere Jihadistische haatclubjes niet langer meer kunnen negeren. Het grootste verschil gaat zijn dat ze nu in tegenstelling tot voorgaande expedities samen gaan werken met het Iraakse leger. Grote vraagteken is wat het plan is voor Syrie.
Probleem is dat IS ook alleen maar groter wil worden, ze stoppen niet bij de grond die ze nu hebben. Wat doe je dan? Als je niets doet gaan er onschuldige levens verloren door IS, als je wel wat doet komt dat door lompe Westerse bombardementen. Duivels dilemma en ik ben blij dat ik de keus niet hoef te maken. Als ze wel ingrijpen dan hopelijk snel en krachtig zodat het ook respect bij lokale bevolking afdwingt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:32 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zolang IS geëlimineerd wordt, in de werkelijkheid zullen er onschuldige burgers erbij gebombardeerd worden dus het is ook wel dubbel hè
Onschuldige slachtoffers vallen er nu ook bij bosjes. En die blijven er ook vallen als er niet wordt ingegrepen. Hoe meer tijd je ISIS gunt, des te verder breidt hun gebied zich uit en des te meer onschuldige slachtoffers vallen er.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:43 schreef Donnis het volgende:
[..]
Probleem is dat IS ook alleen maar groter wil worden, ze stoppen niet bij de grond die ze nu hebben. Wat doe je dan? Als je niets doet gaan er onschuldige levens verloren door IS, als je wel wat doet komt dat door lompe Westerse bombardementen. Duivels dilemma en ik ben blij dat ik de keus niet hoef te maken. Als ze wel ingrijpen dan hopelijk snel en krachtig zodat het ook respect bij lokale bevolking afdwingt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |