Veel aannames?quote:Op zondag 24 mei 2015 23:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je doet nogal wat aannames. Was de aluminiumfolie op en draait de meuk nu door ofzo?
Bedankt voor je mening.quote:
Vraag me niet hoe het mogelijk is maar er bestaan ook intelligente mensen die ooit zijn begonnen met roken en vervolgens vele jaren ervoor kiezen om dit te blijven doen.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Stoppen natuurlijk....
Niet dat ik er ooit aan begonnen heb, ik heb meer (ja hoger dus voor de niet zo wel onderlegde rokers hier) dan een iq van 50. Dus ben niet dom genoeg om er aan te beginnen.
Gemiddeld genomen klopt dat.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:18 schreef bianconeri het volgende:
Ik zeg alleen dat over het algemeen de rokers niet de meest begaafde mensen zijn.
Lijkt mij niet bepaald raar en onjuist.
Nou als er in Nederland helemaal nergens gerookt mag worden, zelfs niet illegaal en bv. 1 sigaret per maand, nou dan zou ik wel overwegen om ergens naartoe te gaan, waar je wel in je eigen huis mag roken of iets dergelijksquote:Op zondag 24 mei 2015 22:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Stoppen natuurlijk....
Niet dat ik er ooit aan begonnen heb, ik heb meer (ja hoger dus voor de niet zo wel onderlegde rokers hier) dan een iq van 50. Dus ben niet dom genoeg om er aan te beginnen.
[..]
Mahahahahaha is er serieus iemand zo gek om daar met ja op te reageren?
Dan ben je echt diep gezonken zeg, heel verslaafd....
Ja, jij wel. Gelukkig denken veel Nederlanders eranders overquote:Op maandag 25 mei 2015 06:42 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nou als er in Nederland helemaal nergens gerookt mag worden, zelfs niet illegaal en bv. 1 sigaret per maand, nou dan zou ik wel overwegen om ergens naartoe te gaan, waar je wel in je eigen huis mag roken of iets dergelijks
Het is een goudmijn voor de overheid (accijns) en dat weegt schijnbaar niet op tegen de kosten voor gezondheidsschade door roken.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:34 schreef bianconeri het volgende:
Roken is zo het jaar 1000.
Je zou toch zeggen dat de westerse wereld inmiddels zo ontwikkelt is dat iets zo achterlijk als roken verboden zou zijn?
Tot zo ver dus onze zogenaamde vooruitgang en moderne gezonde wereld.
quote:Op maandag 25 mei 2015 07:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ja, jij wel. Gelukkig denken veel Nederlanders eranders over
Voor jou informatie 23% van de Nederlanders rookt, van de lager opgeleide mannen van 20-40 jaar rookt 60%. Van de jongeren met problemen rookt 70%. Van alle jongeren rookt 10%quote:Op maandag 25 mei 2015 07:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ja, jij wel. Gelukkig denken veel Nederlanders eranders over
Jou cijfers kloppen niet met de bronnen die Bram van Loon gaf. Roken zorgt voor overlast. Veel mensen hebben last als ze een gebouw in moeten van rokers bij de portier. Daarnaast worden de kosten van de gezondheidsschade afgewenteld op de belastingbetaler. Dus via twee wegen hebben niet-rokers last van roken.quote:Op maandag 25 mei 2015 07:53 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
Voor jou informatie 23% van de Nederlanders rookt, van de lager opgeleide mannen van 20-40 jaar rookt 60%. Van de jongeren met problemen rookt 70%. Van alle jongeren rookt 10%
Er zijn in de hele wereld maar 100 extreme anti-rokers zoals jij. 99% van de bevolking kan het totaal niets schelen of de buurman rookt.
Dat is de schuld van het rook verbod, als je gewoon op je werkplek tijdens je werk mag roken ( met je pc telefoon koffie je asbak en je ventilator ) dan heb je helemaal nergens last van.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Jou cijfers kloppen niet met de bronnen die Bram van Loon gaf. Roken zorgt voor overlast. Veel mensen hebben last als ze een gebouw in moeten van rokers bij de portier. Daarnaast worden de kosten van de gezondheidsschade afgewenteld op de belastingbetaler. Dus via twee wegen hebben niet-rokers last van roken.
Ten eerste worden niet-rokers al geen 120, 90 is realistischer, waarbij zij waarschijnlijk tot een jaar of 75-80 vitaal zijn. Dat er een hoop geld verspild wordt aan (jonge) ouderen (65-80) komt helemaal niet door roken, maar door de zeer beperkte mogelijkheden van doorwerken na je pensiongerechtigde leeftijd en het hele omslagstelsel van de AOW war gewoon niet houdbaar is, ookal verhoog je de AOW-leeftijd.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:08 schreef arjan1112 het volgende:
De kosten worden niet afgewenteld op de belastingbetaler, want een niet-roker word 120 en zit 30 jaar in een verpleeghuis dat kost 8000,- per maand en iemand die rookt sterft op zijn 60ste.
Je collega's hebben er wel last van, daarom is het rookverbod van kracht geworden en terecht.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:06 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dat is de schuld van het rook verbod, als je gewoon op je werkplek tijdens je werk mag roken ( met je pc telefoon koffie je asbak en je ventilator ) dan heb je helemaal nergens last van.
Hoezo hebben ze daar last van , als je gewoon de airco harder zet merken ze er totaal niets van.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je collega's hebben er wel last van, daarom is het rookverbod van kracht geworden en terecht.
Hoewel het sarcastisch klinkt toch een goede reden om roken te verbieden, daarnaast zorgt een verbod op roken voor een beter leefklimaat.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:18 schreef arjan1112 het volgende:
Man, we mogen juist niet meer roken , omdat je als je blijft leven meer belasting betaald
Dat is gewoon de enige reden.
Omdat het stinkt, alleen wil jij dat niet gelovenquote:Op maandag 25 mei 2015 08:19 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo hebben ze daar last van , als je gewoon de airco harder zet merken ze er totaal niets van.
Wat wil je nog meer verbieden?quote:Op maandag 25 mei 2015 08:44 schreef Erno-BE het volgende:
Roken geeft ALTIJD overlast. Ik zie liever vandaag dan morgen een totaalverbod komen.
Dit is natuurlijk niet waar, want je zegt zelf eerder dit topic dat roken ontmoedigd moet worden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verder mogen mensen zich van mij helemaal te pletter roken.
Dat zou een hele goede regel zijn voor Nederland! Hier zijn tuintjes 5 meter smal, dus als je buren roken zit je daar maximaal 3 meter vanaf. Terwijl het tot tientallen meters afstand stinkt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:05 schreef etuiedelapiel het volgende:
In Amerika mag je in je eigen tuin niet roken als je binnen7 mtr buren hebt.
Was dat niet duidelijk uit hetgeen ik type?quote:Op maandag 25 mei 2015 09:58 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom wil jij dat je buren niet in hun eigen tuin mogen roken, remco ?
Onzin, die zitten 7 meter bij je vandaan, onmogelijk dat je dat ruiktquote:Op maandag 25 mei 2015 10:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Was dat niet duidelijk uit hetgeen ik type?
Jij als roker zal nooit begrijpen dat je stinkt...
Jij moet alleen zo vaak douchen, omdat je zoveel rooktquote:Op maandag 25 mei 2015 10:12 schreef arjan1112 het volgende:
En iemand die niet elke dag 2 keer onder de douche staat, en vrij weinig deo gebruikt dan...
Daar zijn er miljoenen van, moeten die ook oprotten ?
Je hebt ongelijk, wij kunnen de buren ook ruiken als ze roken en wij ook buiten zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:08 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Onzin, die zitten 7 meter bij je vandaan, onmogelijk dat je dat ruikt
Het waait altijd wel een beetje
Dat ruik je dus wel.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:08 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Onzin, die zitten 7 meter bij je vandaan, onmogelijk dat je dat ruikt
Het waait altijd wel een beetje
Daarom kun je er haast niet mee discussiërenquote:Op maandag 25 mei 2015 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Roker arjan snapt niet dat mensen die hun longen niet verzieken nog wel reukvermogen hebben...
Waarom zou je voor zo'n achterlijke verslaving gaan verhuizen naar ander land als het hier volledig verboden is....quote:Op maandag 25 mei 2015 06:42 schreef arjan1112 het volgende:
Nou als er in Nederland helemaal nergens gerookt mag worden, zelfs niet illegaal en bv. 1 sigaret per maand, nou dan zou ik wel overwegen om ergens naartoe te gaan, waar je wel in je eigen huis mag roken of iets dergelijks
Klopt, maar dat boeit mij niet verder.quote:Op maandag 25 mei 2015 07:45 schreef Erno-BE het volgende:
Het is een goudmijn voor de overheid (accijns) en dat weegt schijnbaar niet op tegen de kosten voor gezondheidsschade door roken.
70% van de jongeren met problemen rookt tegenover 10% van het geheel.quote:Op maandag 25 mei 2015 07:53 schreef arjan1112 het volgende:
Voor jou informatie 23% van de Nederlanders rookt, van de lager opgeleide mannen van 20-40 jaar rookt 60%. Van de jongeren met problemen rookt 70%. Van alle jongeren rookt 10%
Er zijn in de hele wereld maar 100 extreme anti-rokers zoals jij. 99% van de bevolking kan het totaal niets schelen of de buurman rookt.
Want dat is prettig... Airco harder aanzetten...quote:Op maandag 25 mei 2015 08:19 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo hebben ze daar last van , als je gewoon de airco harder zet merken ze er totaal niets van.
Roken ruik je heel duidelijk daarna nog hoor...quote:Op maandag 25 mei 2015 11:18 schreef arjan1112 het volgende:
Dus iemand die rookt, maar niet in de lift, die ruik je ?
Dan moet ie gewoon zijn tanden beter poetsen en meer deo en parfum gebruiken
Dus meer subsidie voor rokers, 90% korting op parfum voor mensen die roken, betaald door de overheid.
Idd, ik ruik de buren ook gewoon.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:45 schreef Wespensteek het volgende:
Je hebt ongelijk, wij kunnen de buren ook ruiken als ze roken en wij ook buiten zijn.
Nederland is juist heel verdraagzaam voor alles...quote:Op maandag 25 mei 2015 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zijn mensen toch onverdraagzaam geworden zeg.
Hoe kom je erbij ? Dat was in 1970 ja.. toen gingen buurtbewoners dansen met sigeuners...quote:Op maandag 25 mei 2015 11:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nederland is juist heel verdraagzaam voor alles...
Nee. Mensen zeuren over buren die roken in hun eigen tuin. De een rookt, de ander maait het gras, de ander barbecuet of heeft een blaffend hondje. Dat is nu eenmaal als je dicht op elkaar woont. Dan moet je niet overal over gaan zeiken, of je aan ergeren, dat is ook niet goed voor je eigen humeur.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nederland is juist heel verdraagzaam voor alles...
Je moet ook niet alles doen als je dicht op elkaar woont. Ik vind het wel opmerkelijk bijv. dat mijn buurman niet binnen mag roken en daardoor wij last van zijn rook hebben. Als hij gewoon lekker in zijn eigen huis blijft hebben wij geen last van zijn vieze verslaving.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee. Mensen zeuren over buren die roken in hun eigen tuin. De een rookt, de ander maait het gras, de ander barbecuet of heeft een blaffend hondje. Dat is nu eenmaal als je dicht op elkaar woont. Dan moet je niet overal over gaan zeiken, of je aan ergeren, dat is ook niet goed voor je eigen humeur.
Nee mafkees, de meur komt uit je longen!quote:Op maandag 25 mei 2015 11:18 schreef arjan1112 het volgende:
Dus iemand die rookt, maar niet in de lift, die ruik je ?
Dan moet ie gewoon zijn tanden beter poetsen en meer deo en parfum gebruiken
Jij hebt geen recht van spreken jankbalquote:Op maandag 25 mei 2015 08:44 schreef Erno-BE het volgende:
Roken geeft ALTIJD overlast. Ik zie liever vandaag dan morgen een totaalverbod komen.
"Boehoe m'n buurman rookt in zijn eigen tuinquote:Op maandag 25 mei 2015 12:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je moet ook niet alles doen als je dicht op elkaar woont. Ik vind het wel opmerkelijk bijv. dat mijn buurman niet binnen mag roken en daardoor wij last van zijn rook hebben. Als hij gewoon lekker in zijn eigen huis blijft hebben wij geen last van zijn vieze verslaving.
Heel veel... In mijn ervaring zijn het vooral de dommere mensen die roken. Hoe hoger de opleiding, hoe minder rokers.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |