abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152719204
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:45 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik heb nog nooit een sigaret tussen de lippen gehad dus projecteer alsjeblieft niet je eigen lafheid op mij ruggengraatloos mietje.
Nou, dan ben je geen roker, maar nog wel een internetheldje die durft te schelden achter zijn schermpje.

Ga je dat straks trots aan je moeder vertellen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 18 mei 2015 @ 17:49:37 #102
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_152719275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Een jaar geleden mocht je in Praag ook gewoon overal roken. Behalve in chicque restaurants. Is dat daar veranderd dan?
Praag is kut.
Echte bazen gaan naar Brno of beter nog Hradec Kralove, Usti nad Orlici, Sumperk of omgeving Ostrava en drinken met KSCM-kameraden slivovice, zeleny en lokaal bier met een langose of bramborek. c_/

pi_152719337
quote:
16s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, dan ben je geen roker, maar nog wel een internetheldje die durft te schelden achter zijn schermpje.

Ga je dat straks trots aan je moeder vertellen?
Ik denk niet dat ik dat zo trots zou kunnen doen als een oude verstokte roker die van zijn gewoonte af is gekomen, maar helaas geen moeder meer heeft, dus maar tegen zichzelf moet zeggen dat ze er trots op zou zijn.
pi_152719459
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:51 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik denk niet dat ik dat zo trots zou kunnen doen als een oude verstokte roker die van zijn gewoonte af is gekomen, maar helaas geen moeder meer heeft, dus maar tegen zichzelf moet zeggen dat ze er trots op zou zijn.
En dat is relevant omdat?
pi_152719525
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dat is relevant omdat?
Ik had verwacht dat je de situatie die ik schets wel op jezelf zou kunnen betrekken, zodat je ging huilen. Ik schetste de situatie op deze manier omdat je overkomt als een zure babyboomer die gestopt is met roken.
pi_152719554
Prima zaak. Roken doe je maar buiten of thuis; niet op plaatsen waar andere mensen zijn.
pi_152719797
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:59 schreef Elfletterig het volgende:
Prima zaak. Roken doe je maar buiten of thuis; niet op plaatsen waar andere mensen zijn.
Wat is er mis met aparte ruimten voor rokers? En waarom zou de overheid moeten bepalen dat een horecagelegenheid geen rookruimte mag hebben? Laat dat lekker aan de eigenaar van zo'n gelegenheid over.
pi_152720057
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat is er mis met aparte ruimten voor rokers? En waarom zou de overheid moeten bepalen dat een horecagelegenheid geen rookruimte mag hebben? Laat dat lekker aan de eigenaar van zo'n gelegenheid over.
Er is niks mis met aparte ruimten voor rokers. Er is des te meer mis met onduidelijke regelgeving die ook nog eens oneerlijk is. Even terug naar het artikel in de OP:

quote:
Restauranthouders en cafébazen mogen nu nog aparte ruimtes voor rokers inrichten, mits de grootste ruimte rookvrij is. In kleine gelegenheden wordt rokers niets in de weg gelegd. Ook als de inrichting van aparte rookruimtes indruist tegen de voorschriften van de brandweer of als het monumentale karakter van het pand erdoor wordt aangetast, hoeft geen aparte ruimte voor rokers te worden ingericht.
Dit is één en al onduidelijkheid en oneerlijkheid. Heb je een kleine kroeg, dan ontspring je de dans. Heb je een grotere kroeg? Dan moet je fors investeren. Maar heb je een monumentaal pand, dan hoeft dat weer niet. Dus krijg je weer oneerlijke concurrentie, enzovoort. Het is - kort samengevat - hetzelfde gezeik dat we in Nederland ook steeds hadden na dat halfslachtige rookverbod.

Wat Oostenrijk daarom wil doen, vind ik veel beter: duidelijkheid scheppen. Nergens in de horeca wordt gerookt, punt uit. En ondernemers die in een rookruimte hebben geïnvesteerd, worden schadeloos gesteld; prima. Ik heb het in al die dodelijk vermoeiende rookverbod-topics al 600 keer gezegd, maar zeg het graag nog een 601e keer: het knopje moet gewoon om. We moeten af van de gedachte dat roken normaal is. Roken is ongezond, overlastgevend en moet worden ontmoedigd.
pi_152720175
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:58 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik had verwacht dat je de situatie die ik schets wel op jezelf zou kunnen betrekken, zodat je ging huilen. Ik schetste de situatie op deze manier omdat je overkomt als een zure babyboomer die gestopt is met roken.
Gokken gaat je slecht af.
  maandag 18 mei 2015 @ 18:23:03 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_152720219
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:01 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Het laatste rokersparadijs in Europa verdwijnt. Oostenrijk voert een totaal rookverbod in, zelfs rokersruimten worden verboden.

Waar moeten rokers nu asiel aanvragen?

Kroatië.
pi_152720303
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gokken gaat je slecht af.
Ik heb nergens gezegd dat ik gokte, maar ik gok niet dat dat onbegrijpelijk is voor iemand die geen eigen verantwoordelijkheid wil.
  maandag 18 mei 2015 @ 18:25:52 #112
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_152720327
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als de deur van de rookruimte open gaat, dan komt er rook naar buiten en krijgt iedereen kanker die in de buurt is.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_152720653
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Servie is echt super, als je Russisch kunt spreken maak je direct een heleboel vrienden en met een Poetin T-shirt heb je direct overal gratis slivovice en bier en word je overal uitgenodigd. Een T-shirt van Milosevic doet ook wonderen. :D
De vraag blijft dan wel, waar kom je zo snel aan een T-shirt van deze baas Milosevic? :o
Dus volgens jou moet ik op vakantie in Belgrado gaan, met de trein via wenen en dan een guesthouse boeken via booking.com ?
  maandag 18 mei 2015 @ 18:37:34 #114
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_152720735
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:35 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dus volgens jou moet ik op vakantie in Belgrado gaan, met de trein via wenen en dan een guesthouse boeken via booking.com ?
Via Praag en daar je vervolgreis Praag-Budapest per bus, dan de trein tot Belgrado is nog goedkoper en in Belgrado kan je kamperen in Zemun.
Buiten Belgrado zijn er diverse andere interessante plekken zoals Novi Sad.

pi_152721290
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is niks mis met aparte ruimten voor rokers. Er is des te meer mis met onduidelijke regelgeving die ook nog eens oneerlijk is. Even terug naar het artikel in de OP:

[..]

Dit is één en al onduidelijkheid en oneerlijkheid. Heb je een kleine kroeg, dan ontspring je de dans. Heb je een grotere kroeg? Dan moet je fors investeren. Maar heb je een monumentaal pand, dan hoeft dat weer niet. Dus krijg je weer oneerlijke concurrentie, enzovoort. Het is - kort samengevat - hetzelfde gezeik dat we in Nederland ook steeds hadden na dat halfslachtige rookverbod.

Wat Oostenrijk daarom wil doen, vind ik veel beter: duidelijkheid scheppen. Nergens in de horeca wordt gerookt, punt uit. En ondernemers die in een rookruimte hebben geïnvesteerd, worden schadeloos gesteld; prima. Ik heb het in al die dodelijk vermoeiende rookverbod-topics al 600 keer gezegd, maar zeg het graag nog een 601e keer: het knopje moet gewoon om. We moeten af van de gedachte dat roken normaal is. Roken is ongezond, overlastgevend en moet worden ontmoedigd.
Waarom vind jij dat roken overlastgevend is ? Roken is niet overlastgevend, van meeroken word je niet ziek het is wel ongezond maar alleen als je zelf rookt.. en waarom wil jij bepalen wanneer iemand doodgaat, je mag van jou er niet voor kiezen om op je 53ste dood te gaan , waarom is dat dan?
pi_152721348
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:54 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Waarom vind jij dat roken overlastgevend is ? Roken is niet overlastgevend, van meeroken word je niet ziek het is wel ongezond maar alleen als je zelf rookt.. en waarom wil jij bepalen wanneer iemand doodgaat, je mag van jou er niet voor kiezen om op je 53ste dood te gaan , waarom is dat dan?
Ik heb niet zo veel zin in discussies met jou. Ik ken je riedeltjes. We zijn het niet eens en dat worden we ook niet. Laten we het daar maar op houden.

Nog even één misvatting rechtzetten: mensen mogen zich van mij helemaal te pletter roken en mogen van mij ook zelf bepalen wanneer ze dood willen.
pi_152721419
Ja maar waarom mogen ze dan niet in een restaurant roken ?

Jij wil zelfs rookruimtes verbieden.
  maandag 18 mei 2015 @ 19:05:43 #118
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_152721748
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:57 schreef arjan1112 het volgende:
Ja maar waarom mogen ze dan niet in een restaurant roken ?

Jij wil zelfs rookruimtes verbieden.
Omdat je ook niet iemand in z'n bek mag schijten. In beide gevallen is het niet goed voor je eetlust.
pi_152721844
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:05 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Omdat je ook niet iemand in z'n bek mag schijten. In beide gevallen is het niet goed voor je eetlust.
Wat is er precies mis mee om in een luchtdichte rookruimte een sigaar te roken tussen de gangen door ?
pi_152722167
quote:
Op maandag 18 mei 2015 19:07 schreef arjan1112 het volgende:
Wat is er precies mis mee om in een luchtdichte rookruimte een sigaar te roken tussen de gangen door ?
Je ruikt het zelf waarschijnlijk niet, maar als jij terugkomt uit de rookruimte stink je een uur tegen de wind in. Da's voor anderen behoorlijk eetlustbedervend.
  maandag 18 mei 2015 @ 19:14:40 #121
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_152722223
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:07 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

In een aparte ruimte zou het moeten mogen ja. Al kun je je zelf afvragen of je leuk gezelschap bent door een sigaar te gaan roken, duurt over het algemeen vrij lang voor die dingen weggetikt zijn.

Ohja, en als je daarna in de buurt van iemand gaat zitten stink je door die sigaar dusdanig erg dat het alsnog niet goed is voor de eetlust van je directe omgeving.

Verder vind ik het goed in NL zoals het is. Ben al gewend om naar buiten te gaan om een sigaretje te roken, en het is wel prettig om even uit de omgeving te zijn waar je anders uren lang in bivakkeert.
pi_152722301
dan zijn ze even van je af, als je alleen buiten gaat roken, dat is wel relaxt, behalve als het koud is of als het waait, in principe is een kwartier doen over een sjekkie roken wel leuk.
pi_152722395
Ook restaurants moeten helemaal zelf bepalen of mensen wel of niet mogen roken binnen. Ikzelf ben geen fan van rook tijdens het eten dus ik zou het niet snel toestaan in mijn eventuele restaurant. Anderen moeten dat natuurlijk lekker zelf weten.
Conscience do cost.
pi_152722479
Oke maar momenteel mogen ze dat dus niet zelf bepalen.

Dwang is nooit goed he
  maandag 18 mei 2015 @ 19:26:10 #125
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_152722814
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:15 schreef arjan1112 het volgende:
dan zijn ze even van je af, als je alleen buiten gaat roken, dat is wel relaxt, behalve als het koud is of als het waait, in principe is een kwartier doen over een sjekkie roken wel leuk.
Als je een kwartier over een shaggie roken doet is er motorisch iets mis met je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')