abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148654352
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Hey, hoe was je verjaardag zaterdag?"
"Ja tof man, heb echt een toffe meid leren kennen, fucking hell, ze komt uit Afghanistan en woont nu een paar jaar hier, mooie meid, sexbom, goed Engels, haha nee niks geen Taliban ofzo. "
"Ah leuk man voor je, wat ga je met haar doen"
"Ze is net als ik gek van vliegen, dus misschien dat ik haar verras met een paar vlieglessen."

Laat maar komen, die AIVD. :P
In dien nodig had ik moeten typen :P
  Redactie Frontpage dinsdag 13 januari 2015 @ 20:55:25 #102
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148654500
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:51 schreef bierdrinker93 het volgende:

[..]

Nee. Overschrijvingen, je saldo bekijken etc. Gaat over een beveiligde verbinding. Maar ik heb het over elk sms bericht wat je stuurt versleuteld is. Dat alleen jij, en de ontvanger weten wat er staat. Natuurlijk kan de AIVD die encryptie kraken, met dat kost tijd, wat je misschien niet hebt als er een aanslag wordt beraamd. Maar wat is volgens jouw de oplossing om terroristen te stoppen en aanslagen voorkomen? Een politie agent met een FAL op elke hoek van de straat stationeren?
Een goede terrorist gaat geen aanslag plannen en voorbereiden via zijn telefoon, die doet het gewoon en personne zonder communicatiemiddelen. Hoe wil jij die stoppen dan, een camera + microfoon op elke hoek van de straat en bij iedereen in huis?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148654908
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:55 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Een goede terrorist gaat geen aanslag plannen en voorbereiden via zijn telefoon, die doet het gewoon en personne zonder communicatiemiddelen. Hoe wil jij die stoppen dan, een camera + microfoon op elke hoek van de straat en bij iedereen in huis?
Een terrorist gaat niet spontaan een aanslag plegen. Bijna altijd zijn ze al bekend bij justitie. Het kost tijd om een aanslag te beramen. De terrorist ontmoet mensen, gaat mogelijke targets bestuderen etc. Dus als je zulke mensen in de gaten gaat houden, en genoeg druk zet, is volgens mij de oplossing.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 januari 2015 @ 21:05:58 #104
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148654989
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:04 schreef bierdrinker93 het volgende:

[..]

Een terrorist gaat niet spontaan een aanslag plegen. Bijna altijd zijn ze al bekend bij justitie. Het kost tijd om een aanslag te beramen. De terrorist ontmoet mensen, gaat mogelijke targets bestuderen etc. Dus als je zulke mensen in de gaten gaat houden, en genoeg druk zet, is volgens mij de oplossing.
Maar wat als de terrorist niet bekend is bij justitie en niet omgaat met mensen die mogelijk bekend zijn bij justitie?
_____
pi_148654996
zet je jezelf dan toch even belachelijk. zelfs Teeven zou dit niet durven te roepen.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:06:51 #106
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_148655038
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:55 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Door gebruik te maken bigdata is dat helemaal niet nodig. Het combineren van meta data, surf,reisgedrag, betaalgegevens is al genoeg om iemand zijn profiel als verdacht aan te merken.

Dit is dus ook iets wat steeds vaker zal worden ingezet door de overheid. Wijk je af van de norm dan heb je wat uit te leggen.

Over 20 jaar zijn we enemy of the state tot dat de data / ons profiel het tegendeel bewijzen.
pi_148655068
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:06 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Door gebruik te maken bigdata is dat helemaal niet nodig. Het combineren van meta data, surf,reisgedrag, betaalgegevens is al genoeg om iemand zijn profiel als verdacht aan te merken.

Dit is dus ook iets wat steeds vaker zal worden ingezet door de overheid. Wijk je af van de norm dan heb je wat uit te leggen.
Daarvoor is big data nog lang niet volwassen genoeg
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:09:03 #108
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_148655152
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:07 schreef Adames het volgende:

[..]

Daarvoor is big data nog lang niet volwassen genoeg
Nu nog niet maar onderschat de wet van more niet ;)
Men is al verder dan je denkt.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 januari 2015 @ 21:10:03 #109
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148655222
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:06 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

En daarom krijg je dus terroristen die juist buiten alle moderne communicatiemiddelen gaan werken waardoor ze nog lastiger te traceren zijn. En als je je boodschappen netjes met je pinpas doet en geen noemenswaardig surfgedrag hebt val je niet op. Als je dan al je ongure zaakjes ouderwets doet met contant geld en fysieke gesprekken dan gaan ze je echt niet zomaar vinden.
_____
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:13:29 #110
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_148655369
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:10 schreef LTVDK het volgende:

[..]

En daarom krijg je dus terroristen die juist buiten alle moderne communicatiemiddelen gaan werken waardoor ze nog lastiger te traceren zijn. En als je je boodschappen netjes met je pinpas doet en geen noemenswaardig surfgedrag hebt val je niet op. Als je dan al je ongure zaakjes ouderwets doet met contant geld en fysieke gesprekken dan gaan ze je echt niet zomaar vinden.
Als je analoog opereert wijkt je profiel af. Je onschuld is hiermee niet bewezen en daarmee ben je automatisch een potentieel gevaar.

Als dit gerealiseerd is (wat absoluut gaat gebeuren) kan je dus spreken van totalitaire surveillancestaat. Geef het 15 jaar en we zijn zover, van onze grondrechten en privacy is dan NIETS meer over.
pi_148655394
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar wat als de terrorist niet bekend is bij justitie en niet omgaat met mensen die mogelijk bekend zijn bij justitie?
Het duurt maanden voordat zo iemand radicaliseert. Dus sites in de gaten houden waar terroristen worden verheerlijkt, Chatrooms van waar geweld/terroristen worden verheerlijkt, hoe vaak iemand die sites bezoekt, zoektermen etc.
pi_148655445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je analoog opereert wijkt je profiel af. Je onschuld is hiermee niet bewezen en daarmee ben je automatisch een potentieel gevaar.

Als dit gerealiseerd is (wat absoluut gaat gebeuren) kan je dus spreken van totalitaire surveillancestaat. Geef het 15 jaar en we zijn zover, van onze grondrechten en privacy is dan niets meer over.
Heb je iets te verbergen dan? Lekker boeiend dat de staat alles weet :')
  Redactie Frontpage dinsdag 13 januari 2015 @ 21:15:28 #113
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148655448
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als dit gerealiseerd is (wat absoluut gaat gebeuren) kan je dus spreken van totalitaire surveillancestaat. Geef het 15 jaar en we zijn zover.
Zodra ze continue surveillance hebben of chippen gaan verplichten verhuis ik wel naar een afgelegen gebied zonder communicatiemiddelen :N.
_____
pi_148655513
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:15 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Totdat we jouw data manipuleren en mijn misdaden op jouw conto gaan schrijven..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:17:27 #115
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_148655536
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:15 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Knap dat je kan voorspellen wat het politieke klimaat is de komende decennia :')

Moet ik serieus ingaan op een dergelijk stompzinnige en kortzichtige post
Man man..... denk eens na.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 januari 2015 @ 21:19:49 #116
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148655646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:14 schreef bierdrinker93 het volgende:

[..]

Het duurt maanden voordat zo iemand radicaliseert. Dus sites in de gaten houden waar terroristen worden verheerlijkt, Chatrooms van waar geweld/terroristen worden verheerlijkt, hoe vaak iemand die sites bezoekt, zoektermen etc.
Om te radicaliseren heb je geen internet nodig, juist dat gebeurt offline waardoor het pas (te) laat wordt ontdekt.
_____
pi_148655862
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:19 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Om te radicaliseren heb je geen internet nodig, juist dat gebeurt offline waardoor het pas (te) laat wordt ontdekt.
Terroristen zien ook niet de slimste, maar als het offline gebeurd, ze moeten informatie hebben. Dus als ze niet online gaan, zoeken ze mensen die ervan afweten hoe zoiets moet. En die mensen die ervan af weten worden hopelijk in de gaten gehouden.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 januari 2015 @ 21:27:07 #118
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148655947
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:24 schreef bierdrinker93 het volgende:

[..]

Terroristen zien ook niet de slimste, maar als het offline gebeurd, ze moeten informatie hebben. Dus als ze niet online gaan, zoeken ze mensen die ervan afweten hoe zoiets moet. En die mensen die ervan af weten worden hopelijk in de gaten gehouden.
Genoeg internetcafe's en openbare wifi-netwerken (als ze er een apart apparaat voor gebruiken dan).
_____
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:34:01 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148656273
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:24 schreef bierdrinker93 het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden ze een aparte staat voor mensen zoals jij moeten hebben. Een staat waar de overheid precies zo handelt zoals jij dat graag zou zien.
Krekker is de bom!
pi_148656328
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:27 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Genoeg internetcafe's en openbare wifi-netwerken (als ze er een apart apparaat voor gebruiken dan).
We kunnen wel blijven dingen verzinnen maar geloof me, Iedereen maakt een keer een fout. En zodra de fout wordt gemaakt, moeten we erboven op zitten.
pi_148656426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden ze een aparte staat voor mensen zoals jij moeten hebben. Een staat waar de overheid precies zo handelt zoals jij dat graag zou zien.
Dus jij vind niet, dat mensen die bekend zijn met terroristen in de gaten mogen gehouden worden?
pi_148656516
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:37 schreef bierdrinker93 het volgende:

[..]

Dus jij vind niet, dat mensen die bekend zijn met terroristen in de gaten mogen gehouden worden?
Misschien zijn jij en ik ook wel bekend met terroristen, weet jij veel.

Waarom moeten jij en ik last hebben van aanklachten en inmenging in onze levens als we nergens iets mee te maken hebben?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:40:55 #123
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_148656648
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:35 schreef bierdrinker93 het volgende:

[..]

We kunnen wel blijven dingen verzinnen maar geloof me, Iedereen maakt een keer een fout. En zodra de fout wordt gemaakt, moeten we erboven op zitten.
Misschien moeten we de gevaarzetting niet zo gruwelijk overdrijven! De kans dat je door de bliksem getroffen wordt is groter dan dat je betrokken raakt door een terroristische aanslag.

Naar mijn inziens zijn we nog lang niet zo ver dat we daarvoor onze burgerrechten ter grabbel moeten gooien !
We praten misschien verder als er wekelijks in Nederland wekelijks aanslagen zijn en zelfs dan moeten we waakzaam zijn dat we niet al onze grondrechten opgeven.

Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin, Historical Review of Pennsylvania, 1759

pi_148656809
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Misschien zijn jij en ik ook wel bekend met terroristen, weet jij veel.

Waarom moeten jij en ik last hebben van aanklachten en inmenging in onze levens als we nergens iets mee te maken hebben?
Ik denk niet dat ik bekend bent met terroristen. Want ik doe helemaal niks wat kan verbonden worden met terrorisme. Ik heb tot nu toe nergens last van.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:46:16 #125
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148656878
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:37 schreef bierdrinker93 het volgende:

[..]

Dat hangt er helemaal vanaf op wat voor manier die mensen bekend zijn met terroristen. Om nu meteen bij de bakker waar een terrorist zijn brood koopt en elke collega van het bedrijf waar de terrorist werkt, meteen de telefoon af te gaan tappen + ze continu te volgen vind ik niet oké nee.

Maar daar doelde ik met mijn reactie niet eens op. Mijn reactie was meer gebaseerd op de enge gevaarlijke en vooral naïeve denkbeelden die je in dit topic tentoonstelde en de argumenten die je (ook in de post die ik citeerde) gebruikt om encryptie voor elke burger te willen verbieden.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')