abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2015 @ 20:22:36 #176
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_148618250
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:21 schreef meth1745 het volgende:

[..]

lol, een idioot die de mensenrechten niet snapt...
Dat ben je inderdaad, anders zou je niet komen huilen met 8 EVRM alsof het heilig is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_148618391
ICCPR
Art. 18 (4)
:
"The States Parties to the present Covenant undertake to have respect for the
liberty of parents and, when applicable, legal guardians to ensure the religious and moral
education of their children in conformity with their own convictions."

ICESCR
Art. 13 (3)
:
"The States Parties to the present Covenant undertake to have respect for the liberty of parents and, when applicable, legal guardians to
[...]
ensure the religious and moral education of their children in conformity with their own convictions."

Migrant Workers Convention
Art. 12 (4)
:
"States Parties to the present Convention undertake to have respect for the
liberty of parents, at least one of whom is a migrant worker, and, when applicable, legal
guardians to ensure the religious and moral education of their children in conformity
with their own convictions."

1981 Declaration of the General Assembly
Art. 5:

1. The parents or, as the case may be, the legal guardians of the child have the right to
organize the life within the family in accordance with their religion or belief and bearing
in mind the moral education in which they believe the child should be brought
up.
2. Every child shall enjoy the right to have access to education in the matter of religion
or belief in accordance with the wishes of his parents or, as the case may be, legal
guardians, and shall not be compelled to receive teaching on religion or belief against
the wishes of his parents or legal guardians, the best interests of the child being the
guiding principle.
[...]
4. In the case of a child who is not under the care either of his parents or of legal
guardians, due account shall be taken of their expressed wishes or of any other proof of
their wishes in the matter of religion or belief, the best interests of the child being the
guiding principle.
pi_148618481
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:13 schreef meth1745 het volgende:

[..]

op een glijdende schaal? Denk dat je al helemaal naar beneden gegleden bent als je artikel 8 en 9 van de Europese conventie voor de mensenrechten gaat schrappen. Komt neer op het invoeren van een Noord Koreaans of Rode Khmer regime.
Maar men pleit wel voor het absolute recht op vrije meningsuiting, terwijl artikel 10 daar wel degelijk beperkingen voorziet:

[..]

Altijd wel mooi: iedereen mag zijn kind opvoeden hoe ze willen, maar je moet wel belasting betalen zodat die mensen kindertoeslag krijgen. Is het equivalent van in de bijstand zitten zonder werk te zoeken.

Wat mij betreft mogen ze best wat doen tegen het hersenspoelen van kinderen met geloof. Verplicht les op de basisschool over evolutie en alle tegenstrijdigheden die er in de geloven voorkomen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:30:47 #179
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_148618544
Vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je tegen andermans heilige huisjes aan mag schoppen. Alleen begrijpen sommigen dat niet.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 12 januari 2015 @ 20:32:16 #180
186587 Byzantynixschii
pi_148618597
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:26 schreef meth1745 het volgende:
ICCPR
Art. 18 (4)
:
"The States Parties to the present Covenant undertake to have respect for the
liberty of parents and, when applicable, legal guardians to ensure the religious and moral
education of their children in conformity with their own convictions."

ICESCR
Art. 13 (3)
:
"The States Parties to the present Covenant undertake to have respect for the liberty of parents and, when applicable, legal guardians to
[...]
ensure the religious and moral education of their children in conformity with their own convictions."
Ah 8 EVRM voldeed niet dus maar even een andere opgesnord. :D

Maar mijns inziens is dat een gedateerd iets waar we vooral vanaf moeten. Het geeft mensen namelijk bijvoorbeeld het recht om hun kinderen te brainwashen met het idee dat als ze later groot zijn ze ongelovigen of afvalligen mogen vermoorden voor hun god en ze daarna in een of andere schijnwereld maagdelijke meisjes in overvloed mogen neuken.

Of het recht om kinderen die een afwijkende geaardheid hebben te brainwashen met de overtuiging dat er iets mis is met ze, met alle psychisch schadelijke gevolgen van dien.

Ik sta hier dus niet achter.
pi_148618689
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:30 schreef VeX- het volgende:
Vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je tegen andermans heilige huisjes aan mag schoppen. Alleen begrijpen sommigen dat niet.
Dat moet eens veranderen. Idiote wet.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:36:25 #182
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_148618719
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:35 schreef Pietjevrijheid het volgende:

[..]

Geniale argumentatie
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 12 januari 2015 @ 20:45:33 #183
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148619058
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:35 schreef Pietjevrijheid het volgende:

[..]

Verhuis naar het Midden-Oosten. Heb je meteen de wetgeving waar je naar streeft.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148619124
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:45 schreef DeJori het volgende:

[..]

Verhuis naar het Midden-Oosten. Heb je meteen de wetgeving waar je naar streeft.
Daar leven ze wel in vrede en harmonie.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:48:14 #185
361691 DeJori
pi_148619149
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar leven ze wel in vrede en harmonie.
Klopt. Het is het westen wat stook. In het Midden-Oosten gaat alles goed omdat ze daar rekening houden met elkaars gevoelens.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148619228
http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)vigationItemId=32542

Terreurmentor van broers geeft zich aan.
En wat doet ie voor de kost? Hij is verpleger in een ziekenhuis. Are you f*cking kidding me?
  maandag 12 januari 2015 @ 20:51:58 #187
361691 DeJori
pi_148619281
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

En wat doet ie voor de kost? Hij is verpleger in een ziekenhuis. Are you f*cking kidding me?
Wat verwachtte je dan dat hij voor werk zou hebben?
pi_148619304
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

Als dat er voor zorgt dat hij gewoon mee doet met de samenleving, beter toch?
Ik vraag me ook af in hoeverre die man verantwoordelijkheid is voor het radicaliseren van die twee broers aangezien hij zichzelf bij de politie meldt en niet wordt aangehouden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148619364
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:51 schreef DeJori het volgende:

[..]

Wat verwachtte je dan dat hij voor werk zou hebben?
Alles behalve dat. En het ziekenhuis weet van zijn verleden. Je laat zo'n idioot toch niet dichtbij je patiënten?
  maandag 12 januari 2015 @ 20:55:53 #190
361691 DeJori
pi_148619443
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Alles behalve dat. En het ziekenhuis weet van zijn verleden. Je laat zo'n idioot toch niet dichtbij je patiënten?
Je wil zo'n gast überhaupt niet bij iemand in de buurt hebben behalve een psychiater en een gevangenisbewaker. In Nederland heb je tegenwoordig overal een VOG voor nodig in de zorg. Ik weet niet hoe dat in Frankrijk geregeld is. Ik vind dit eerder verrassend:
quote:
Benyettou, die overigens verpleger is in het Parijse ziekenhuis waar de slachtoffers van de aanslag op Charlie Hebdo werden binnengebracht, is na zijn ondervraging niet aangehouden.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:57:29 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148619505
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:06 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet helemaal weet wat het begrip gedachtenpolitie inhoudt om eerlijk te zijn.

Waar ik doel is een verbod om kinderen moedwillig te dwingen te doen geloven dat er goden bestaan, terwijl er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor bestaat.
Hoe wil je dat gaan handhaven? Vind het best dat religieus onderwijs geheel uitgebannen wordt, maar kinderen krijgen of ze het wel of niet willen toch wel van religieuze ouders een stuk geloofsovertuiging mee maar dan binnenshuis (misschien wel in het geheim!). Hoe wil je dat dat gaan controleren? Juist ja, met een of andere politiemacht die controleert of kinderen niet geloofsachtige zaken meekrijgen.

En als we het dan toch hebben over 'omdat er geen wetenschappelijk bewijs daarvoor is', moeten we Sinterklaas dan ook maar afschaffen? Flauw hoor :D!
quote:
Als blijkt dat kinderen verwaarloosd worden dan kan dat inderdaad strafbaar zijn ja. Als dat gebeurt omdat kinderen elke dag acht uur TV kijken of alleen maar slecht voedsel krijgen dan ook. Er zijn genoeg kinderen onttrokken aan de ouderlijke macht juist om dergelijke redenen.

En onze overheid heeft gelukkig al heel veel dingen bepaald voor minderjarigen zoals het gebruik van drank en drugs, autorijden, leerplicht, etc.
Dat klopt, maar als het kind ondanks die acht uur achter de TV toch redelijk presteert behalve dan dat ie vadsig is, moet dat dan ook strafbaar zijn? Geen probleem verder? Zoals ik al zei je moet religie niet groter maken dan het is. Beschouw een religieuze opvoeding maar hetzelfde als het kind achter de TV zetten. Achter de TV kan een kind trouwens ook allerlei denkbeelden (goede ideeën maar ook slechte ideeën) opdoen, dus zoveel verschil zit daar ook niet tussen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148619509
Niet een ziekenhuis maar het ziekenhuis waar de slachtoffers van zijn haatprodukten naartoe gebracht werden. Lig je dan op je brancard, neergeknald door een lelijke kutterrorist, word je door de ambulance naar zijn leermeester gebracht.
pi_148619646
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:57 schreef Falco het volgende:

Beschouw een religieuze opvoeding maar hetzelfde als het kind achter de TV zetten. Achter de TV kan een kind trouwens ook allerlei denkbeelden (goede ideeën maar ook slechte ideeën) opdoen, dus zoveel verschil zit daar ook niet tussen.
Nee dat beschouw ik niet zo. Niet te vergelijken.
pi_148619996
Kutwereld..

Ik schrijf me in voor Mars
  maandag 12 januari 2015 @ 21:11:58 #195
186587 Byzantynixschii
pi_148620109
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:57 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe wil je dat gaan handhaven? Vind het best dat religieus onderwijs geheel uitgebannen wordt, maar kinderen krijgen of ze het wel of niet willen toch wel van religieuze ouders een stuk geloofsovertuiging mee maar dan binnenshuis (misschien wel in het geheim!). Hoe wil je dat dat gaan controleren? Juist ja, met een of andere politiemacht die controleert of kinderen niet geloofsachtige zaken meekrijgen.
Dat staat hierboven toch? Kinderen de toegang tot religieuze instellingen ontzeggen.

quote:
En als we het dan toch hebben over 'omdat er geen wetenschappelijk bewijs daarvoor is', moeten we Sinterklaas dan ook maar afschaffen? Flauw hoor :D!
Vaak gehoord argument, dat je vast zelf ook wel kunt ontkrachten zonder dat ik het je voorkauw, niet? ;)

quote:
Dat klopt, maar als het kind ondanks die acht uur achter de TV toch redelijk presteert behalve dan dat ie vadsig is, moet dat dan ook strafbaar zijn? Geen probleem verder?
Verwaarlozing zou strafbaar moeten zijn, hoe dat precies vorm gegeven wordt is minder relevant denk ik.

quote:
Zoals ik al zei je moet religie niet groter maken dan het is. Beschouw een religieuze opvoeding maar hetzelfde als het kind achter de TV zetten. Achter de TV kan een kind trouwens ook allerlei denkbeelden (goede ideeën maar ook slechte ideeën) opdoen, dus zoveel verschil zit daar ook niet tussen.
Ik vind het twee nogal verschillende dingen. Een TV probeert je kind niet te brainwashen.
pi_148620113
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:09 schreef Beathoven het volgende:
Kutwereld..

Ik schrijf me in voor Mars
Laten we eerst eens proberen de Maan te bereiken, zullen we niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148620153
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
Een TV probeert je kind niet te brainwashen.
:?

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 12 januari 2015 @ 21:22:36 #198
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148620594
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat staat hierboven toch? Kinderen de toegang tot religieuze instellingen ontzeggen.
Dan krijgen ze hun portie religie wel ondergronds mee. Ouders hebben het beste voor hun kinderen voor he!
quote:
[..]

Vaak gehoord argument, dat je vast zelf ook wel kunt ontkrachten zonder dat ik het je voorkauw, niet? ;)
Nou probeer eens zelf? Dacht dat je daar ook wel mee zou instemmen :D.
quote:
Verwaarlozing zou strafbaar moeten zijn, hoe dat precies vorm gegeven wordt is minder relevant denk ik.
Kom daar later maar op terug, okee.
quote:
[..]

Ik vind het twee nogal verschillende dingen. Een TV probeert je kind niet te brainwashen.
Wel als een ouders hun kind een oude DVD van 'Nederland Zingt' non-stop voorschotelen :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148621540
quote:
#ouestsarkozy
#JeSuisNico
:D

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 12-01-2015 21:46:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')