Dat ben je inderdaad, anders zou je niet komen huilen met 8 EVRM alsof het heilig is.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:21 schreef meth1745 het volgende:
[..]
lol, een idioot die de mensenrechten niet snapt...
Altijd wel mooi: iedereen mag zijn kind opvoeden hoe ze willen, maar je moet wel belasting betalen zodat die mensen kindertoeslag krijgen. Is het equivalent van in de bijstand zitten zonder werk te zoeken.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:13 schreef meth1745 het volgende:
[..]
op een glijdende schaal? Denk dat je al helemaal naar beneden gegleden bent als je artikel 8 en 9 van de Europese conventie voor de mensenrechten gaat schrappen. Komt neer op het invoeren van een Noord Koreaans of Rode Khmer regime.
Maar men pleit wel voor het absolute recht op vrije meningsuiting, terwijl artikel 10 daar wel degelijk beperkingen voorziet:
[..]
Ah 8 EVRM voldeed niet dus maar even een andere opgesnord.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:26 schreef meth1745 het volgende:
ICCPR
Art. 18 (4)
:
"The States Parties to the present Covenant undertake to have respect for the
liberty of parents and, when applicable, legal guardians to ensure the religious and moral
education of their children in conformity with their own convictions."
ICESCR
Art. 13 (3)
:
"The States Parties to the present Covenant undertake to have respect for the liberty of parents and, when applicable, legal guardians to
[...]
ensure the religious and moral education of their children in conformity with their own convictions."
Dat moet eens veranderen. Idiote wet.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:30 schreef VeX- het volgende:
Vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je tegen andermans heilige huisjes aan mag schoppen. Alleen begrijpen sommigen dat niet.
Geniale argumentatiequote:Op maandag 12 januari 2015 20:35 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Dat moet eens veranderen. Idiote wet.
Verhuis naar het Midden-Oosten. Heb je meteen de wetgeving waar je naar streeft.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:35 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Dat moet eens veranderen. Idiote wet.
Daar leven ze wel in vrede en harmonie.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:45 schreef DeJori het volgende:
[..]
Verhuis naar het Midden-Oosten. Heb je meteen de wetgeving waar je naar streeft.
Klopt. Het is het westen wat stook. In het Midden-Oosten gaat alles goed omdat ze daar rekening houden met elkaars gevoelens.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar leven ze wel in vrede en harmonie.
Wat verwachtte je dan dat hij voor werk zou hebben?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)vigationItemId=32542
Terreurmentor van broers geeft zich aan.
En wat doet ie voor de kost? Hij is verpleger in een ziekenhuis. Are you f*cking kidding me?
Als dat er voor zorgt dat hij gewoon mee doet met de samenleving, beter toch?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)vigationItemId=32542
Terreurmentor van broers geeft zich aan.
En wat doet ie voor de kost? Hij is verpleger in een ziekenhuis. Are you f*cking kidding me?
Alles behalve dat. En het ziekenhuis weet van zijn verleden. Je laat zo'n idioot toch niet dichtbij je patiënten?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:51 schreef DeJori het volgende:
[..]
Wat verwachtte je dan dat hij voor werk zou hebben?
Je wil zo'n gast überhaupt niet bij iemand in de buurt hebben behalve een psychiater en een gevangenisbewaker. In Nederland heb je tegenwoordig overal een VOG voor nodig in de zorg. Ik weet niet hoe dat in Frankrijk geregeld is. Ik vind dit eerder verrassend:quote:Op maandag 12 januari 2015 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Alles behalve dat. En het ziekenhuis weet van zijn verleden. Je laat zo'n idioot toch niet dichtbij je patiënten?
quote:Benyettou, die overigens verpleger is in het Parijse ziekenhuis waar de slachtoffers van de aanslag op Charlie Hebdo werden binnengebracht, is na zijn ondervraging niet aangehouden.
Hoe wil je dat gaan handhaven? Vind het best dat religieus onderwijs geheel uitgebannen wordt, maar kinderen krijgen of ze het wel of niet willen toch wel van religieuze ouders een stuk geloofsovertuiging mee maar dan binnenshuis (misschien wel in het geheim!). Hoe wil je dat dat gaan controleren? Juist ja, met een of andere politiemacht die controleert of kinderen niet geloofsachtige zaken meekrijgen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet helemaal weet wat het begrip gedachtenpolitie inhoudt om eerlijk te zijn.
Waar ik doel is een verbod om kinderen moedwillig te dwingen te doen geloven dat er goden bestaan, terwijl er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor bestaat.
Dat klopt, maar als het kind ondanks die acht uur achter de TV toch redelijk presteert behalve dan dat ie vadsig is, moet dat dan ook strafbaar zijn? Geen probleem verder? Zoals ik al zei je moet religie niet groter maken dan het is. Beschouw een religieuze opvoeding maar hetzelfde als het kind achter de TV zetten. Achter de TV kan een kind trouwens ook allerlei denkbeelden (goede ideeën maar ook slechte ideeën) opdoen, dus zoveel verschil zit daar ook niet tussen.quote:Als blijkt dat kinderen verwaarloosd worden dan kan dat inderdaad strafbaar zijn ja. Als dat gebeurt omdat kinderen elke dag acht uur TV kijken of alleen maar slecht voedsel krijgen dan ook. Er zijn genoeg kinderen onttrokken aan de ouderlijke macht juist om dergelijke redenen.
En onze overheid heeft gelukkig al heel veel dingen bepaald voor minderjarigen zoals het gebruik van drank en drugs, autorijden, leerplicht, etc.
Nee dat beschouw ik niet zo. Niet te vergelijken.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:57 schreef Falco het volgende:
Beschouw een religieuze opvoeding maar hetzelfde als het kind achter de TV zetten. Achter de TV kan een kind trouwens ook allerlei denkbeelden (goede ideeën maar ook slechte ideeën) opdoen, dus zoveel verschil zit daar ook niet tussen.
Dat staat hierboven toch? Kinderen de toegang tot religieuze instellingen ontzeggen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:57 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan handhaven? Vind het best dat religieus onderwijs geheel uitgebannen wordt, maar kinderen krijgen of ze het wel of niet willen toch wel van religieuze ouders een stuk geloofsovertuiging mee maar dan binnenshuis (misschien wel in het geheim!). Hoe wil je dat dat gaan controleren? Juist ja, met een of andere politiemacht die controleert of kinderen niet geloofsachtige zaken meekrijgen.
Vaak gehoord argument, dat je vast zelf ook wel kunt ontkrachten zonder dat ik het je voorkauw, niet?quote:En als we het dan toch hebben over 'omdat er geen wetenschappelijk bewijs daarvoor is', moeten we Sinterklaas dan ook maar afschaffen? Flauw hoor!
Verwaarlozing zou strafbaar moeten zijn, hoe dat precies vorm gegeven wordt is minder relevant denk ik.quote:Dat klopt, maar als het kind ondanks die acht uur achter de TV toch redelijk presteert behalve dan dat ie vadsig is, moet dat dan ook strafbaar zijn? Geen probleem verder?
Ik vind het twee nogal verschillende dingen. Een TV probeert je kind niet te brainwashen.quote:Zoals ik al zei je moet religie niet groter maken dan het is. Beschouw een religieuze opvoeding maar hetzelfde als het kind achter de TV zetten. Achter de TV kan een kind trouwens ook allerlei denkbeelden (goede ideeën maar ook slechte ideeën) opdoen, dus zoveel verschil zit daar ook niet tussen.
Laten we eerst eens proberen de Maan te bereiken, zullen we niet?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:09 schreef Beathoven het volgende:
Kutwereld..
Ik schrijf me in voor Mars
quote:Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
Een TV probeert je kind niet te brainwashen.
Dan krijgen ze hun portie religie wel ondergronds mee. Ouders hebben het beste voor hun kinderen voor he!quote:Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat staat hierboven toch? Kinderen de toegang tot religieuze instellingen ontzeggen.
Nou probeer eens zelf? Dacht dat je daar ook wel mee zou instemmenquote:[..]
Vaak gehoord argument, dat je vast zelf ook wel kunt ontkrachten zonder dat ik het je voorkauw, niet?
Kom daar later maar op terug, okee.quote:Verwaarlozing zou strafbaar moeten zijn, hoe dat precies vorm gegeven wordt is minder relevant denk ik.
Wel als een ouders hun kind een oude DVD van 'Nederland Zingt' non-stop voorschotelenquote:[..]
Ik vind het twee nogal verschillende dingen. Een TV probeert je kind niet te brainwashen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |