SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 12-01-2015 16:49:44 ]
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt toch al een slechtweerfiets?
Dit ja.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:05 schreef muzas het volgende:
Jij had toch zo'n alu focus met ultegra mix?
Ik zou daar ook geen extra fiets naast hoeven... Want volgens mij rijd je er met niet al te dure onderdelen op? Zou die 300 euro dan eerder steken in nieuwe zomerwieltjes ofzo.
In het voorjaar je cassette/ketting/kabels/stuurlintje/bandjes wisselen lijkt mij meer plezier opleveren dan een of andere rammelbak. En dat schoonmaken is toch niet zo veel moeite? Gewoon onderdeel van 'thuiskomroutine' van maken.
Ik zelf zou dan denk ik voor een crosser kijken. Kan je ook nog eens het veld of de bossen in, maar ook prima als slechtweer fiets. Heb je denk ik meer aan dan 300 euro uitgeven aan een baggerfiets waar je toch altijd met een mweh gevoel op zit.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:02 schreef very het volgende:
[..]![]()
Nu gebruik ik mijn "normale" fiets, maar ik wil niet elke week mijn fiets schoon moeten maken, dus dan maar een tweede, goedkopere fiets waarbij me dat dan iets minder boeit dat die harder slijt (of spatborden heeft)
Ik weet niet of de onderdelen per stuk duur zijn, maar ik vond de fiets zelf aardig aan de prijs.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:05 schreef muzas het volgende:
Jij had toch zo'n alu focus met ultegra mix?
Ik zou daar ook geen extra fiets naast hoeven... Want volgens mij rijd je er met niet al te dure onderdelen op? Zou die 300 euro dan eerder steken in nieuwe zomerwieltjes ofzo.
In het voorjaar je cassette/ketting/kabels/stuurlintje/bandjes wisselen lijkt mij meer plezier opleveren dan een of andere rammelbak. En dat schoonmaken is toch niet zo veel moeite? Gewoon onderdeel van 'thuiskomroutine' van maken.
Dit. Ik ga dit jaar een strandfiets kopen/bouwen. Goedkope groep erop. Kan ik daarmee strandfietsen, mountainbiken en woon/werk doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
quote:
Op maandag 12 januari 2015 14:02 schreef very het volgende:
[..]
Nu gebruik ik mijn "normale" fiets, maar ik wil niet elke week mijn fiets schoon moeten maken, dus dan maar een tweede, goedkopere fiets waarbij me dat dan iets minder boeit dat die harder slijt (of spatborden heeft)
Ik zelf zou dan denk ik voor een crosser kijken. Kan je ook nog eens het veld of de bossen in, maar ook prima als slechtweer fiets. Heb je denk ik meer aan dan 300 euro uitgeven aan een baggerfiets waar je toch altijd met een mweh gevoel op zit.
Ik heb al een mountainbike on the sidequote:Op maandag 12 januari 2015 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zelf zou dan denk ik voor een crosser kijken. Kan je ook nog eens het veld of de bossen in, maar ook prima als slechtweer fiets. Heb je denk ik meer aan dan 300 euro uitgeven aan een baggerfiets waar je toch altijd met een mweh gevoel op zit.
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef very het volgende:
[..]
Ik weet niet of de onderdelen per stuk duur zijn, maar ik vond de fiets zelf aardig aan de prijs.
En dat schoonmaken vind ik echt kutwerk. Duurt fucking lang, ik heb er geen handige plek voor en lijkt mij dat je meer moet doen dan even flauw met een droge doek eroverheen
Dit. Gewoon 7 graden vanmorgen. Begin januariquote:Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik rij de afgelopen 2 weken droog en het is warm. Mij hoor je niet klagen
Rij je daar toch op?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb al een mountainbike on the side
Ja, maar die was ook redelijk aan de prijs en die wil ik ook graag netjes houden. Dus die zou ik dan ook weer wekelijks moeten schoonmaken. Daarbij vind ik een mountainbike niet echt ideaal voor woon/werk. Liever gewoon een snelle fiets.quote:
Gewoon harder trappenquote:Op maandag 12 januari 2015 14:16 schreef very het volgende:
[..]
Ja, maar die was ook redelijk aan de prijs en die wil ik ook graag netjes houden. Dus die zou ik dan ook weer wekelijks moeten schoonmaken. Daarbij vind ik een mountainbike niet echt ideaal voor woon/werk. Liever gewoon een snelle fiets.
Mij is verteld dat je zo min mogelijk water moet gebruiken ook, want kan in je lagers komen....quote:Op maandag 12 januari 2015 14:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als je weinig ruimte en tijd hebt om je fiets schoon te maken kan je van je geld ook zoiets kopen very
http://www.futurumshop.nl(...)biele-reiniger.phtml
heeft mn schoonpa voor na toertochtjes enzo. Werkt als een tiet. Ook wel handig voor op t balkon omdat je relatief weinig water gebruikt.
Is geen hogedrukspuit en je gebruikt met dit ding minder water dan met de spons.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:22 schreef very het volgende:
[..]
Mij is verteld dat je zo min mogelijk water moet gebruiken ook, want kan in je lagers komen....
Dus alleen vochtige spons gebruiken. Nog een reden om een "goedkope" fiets te gebruiken in de regen
Mwah tuinslang op een pisstraaltje kan prima volgens mij. Doe ik ook.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:22 schreef very het volgende:
[..]
Mij is verteld dat je zo min mogelijk water moet gebruiken ook, want kan in je lagers komen....
Dus alleen vochtige spons gebruiken. Nog een reden om een "goedkope" fiets te gebruiken in de regen
Tuurlijk, maar de vraag is of de fiets die ik in gedachten heb een barrel is. Volgens mij valt dat namelijk wel mee. Die was ook oorspronkelijk dezelfde prijs als mijn huidige fiets en dezelfde groep, dus wellicht vergelijkbaar?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Mwah tuinslang op een pisstraaltje kan prima volgens mij. Doe ik ook.
Zo'n fiets is een gebruiksvoorwerp he? Die instapgiant van mij was voor mij ook een behoorlijke uitgave en ben er ook graag zuinig op, maar als ik moet wachten op de zandvrije, droge, windstille dagen kan ik m net zo goed in de vitrine zetten. Ik rijd gewoon veel liever op die goede giant, ook in kutweer, dan op een barrel. Dan maar wat eerder onderdelen vervangen.
Als die fiets vergelijkbaar is zou je wel wat teveel hebben betaald voor je huidige fiets of niet?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef very het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de vraag is of de fiets die ik in gedachten heb een barrel is. Volgens mij valt dat namelijk wel mee. Die was ook oorspronkelijk dezelfde prijs als mijn huidige fiets en dezelfde groep, dus wellicht vergelijkbaar?
Is red bull niet bullsquote:Op maandag 12 januari 2015 14:33 schreef muzas het volgende:
Ik zou het niet weten, ik heb geen verstand/ervaring van/met bulls en oudere onderdelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |