abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148603708
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
* 200km Citadelroute op zondag 1 maart
* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 12-01-2015 16:49:44 ]
pi_148604046
Welk mooi weer? ;(
pi_148604152
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je hebt toch al een slechtweerfiets?
}:|

Nu gebruik ik mijn "normale" fiets, maar ik wil niet elke week mijn fiets schoon moeten maken, dus dan maar een tweede, goedkopere fiets waarbij me dat dan iets minder boeit dat die harder slijt (of spatborden heeft) :P
People assume too much.
pi_148604270
Jij had toch zo'n alu focus met ultegra mix?

Ik zou daar ook geen extra fiets naast hoeven... Want volgens mij rijd je er met niet al te dure onderdelen op? Zou die 300 euro dan eerder steken in nieuwe zomerwieltjes ofzo.

In het voorjaar je cassette/ketting/kabels/stuurlintje/bandjes wisselen lijkt mij meer plezier opleveren dan een of andere rammelbak. En dat schoonmaken is toch niet zo veel moeite? Gewoon onderdeel van 'thuiskomroutine' van maken.
pi_148604429
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:05 schreef muzas het volgende:

Ik zou daar ook geen extra fiets naast hoeven... Want volgens mij rijd je er met niet al te dure onderdelen op? Zou die 300 euro dan eerder steken in nieuwe zomerwieltjes ofzo.

In het voorjaar je cassette/ketting/kabels/stuurlintje/bandjes wisselen lijkt mij meer plezier opleveren dan een of andere rammelbak. En dat schoonmaken is toch niet zo veel moeite? Gewoon onderdeel van 'thuiskomroutine' van maken.
Dit ja.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:02 schreef very het volgende:

[..]

}:|

Nu gebruik ik mijn "normale" fiets, maar ik wil niet elke week mijn fiets schoon moeten maken, dus dan maar een tweede, goedkopere fiets waarbij me dat dan iets minder boeit dat die harder slijt (of spatborden heeft) :P
Ik zelf zou dan denk ik voor een crosser kijken. Kan je ook nog eens het veld of de bossen in, maar ook prima als slechtweer fiets. Heb je denk ik meer aan dan 300 euro uitgeven aan een baggerfiets waar je toch altijd met een mweh gevoel op zit.
pi_148604588
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:05 schreef muzas het volgende:

Ik weet niet of de onderdelen per stuk duur zijn, maar ik vond de fiets zelf aardig aan de prijs.
En dat schoonmaken vind ik echt kutwerk. Duurt fucking lang, ik heb er geen handige plek voor en lijkt mij dat je meer moet doen dan even flauw met een droge doek eroverheen :{
People assume too much.
pi_148604593
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:59 schreef quinoahipster het volgende:
Welk mooi weer? ;(
Ik rij de afgelopen 2 weken droog en het is warm. Mij hoor je niet klagen :P
  maandag 12 januari 2015 @ 14:14:12 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148604595
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
quote:
Op maandag 12 januari 2015 14:02 schreef very het volgende:

[..]

Nu gebruik ik mijn "normale" fiets, maar ik wil niet elke week mijn fiets schoon moeten maken, dus dan maar een tweede, goedkopere fiets waarbij me dat dan iets minder boeit dat die harder slijt (of spatborden heeft)
Ik zelf zou dan denk ik voor een crosser kijken. Kan je ook nog eens het veld of de bossen in, maar ook prima als slechtweer fiets. Heb je denk ik meer aan dan 300 euro uitgeven aan een baggerfiets waar je toch altijd met een mweh gevoel op zit.
Dit. Ik ga dit jaar een strandfiets kopen/bouwen. Goedkope groep erop. Kan ik daarmee strandfietsen, mountainbiken en woon/werk doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148604612
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb al een mountainbike on the side :)
People assume too much.
pi_148604616
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef very het volgende:

[..]

Ik weet niet of de onderdelen per stuk duur zijn, maar ik vond de fiets zelf aardig aan de prijs.
En dat schoonmaken vind ik echt kutwerk. Duurt fucking lang, ik heb er geen handige plek voor en lijkt mij dat je meer moet doen dan even flauw met een droge doek eroverheen :{
  maandag 12 januari 2015 @ 14:14:43 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148604617
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik rij de afgelopen 2 weken droog en het is warm. Mij hoor je niet klagen :P
Dit. Gewoon 7 graden vanmorgen. Begin januari :')

Zat te zweten in m'n handschoenen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148604630
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef very het volgende:

[..]

Ik heb al een mountainbike on the side :)
Rij je daar toch op?
pi_148604679
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Rij je daar toch op?
Is geen slechtweermountainbike.
pi_148604699
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:16 schreef muzas het volgende:

[..]

Is geen slechtweermountainbike.
:')
pi_148604708
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Rij je daar toch op?
Ja, maar die was ook redelijk aan de prijs en die wil ik ook graag netjes houden. Dus die zou ik dan ook weer wekelijks moeten schoonmaken. Daarbij vind ik een mountainbike niet echt ideaal voor woon/werk. Liever gewoon een snelle fiets.
People assume too much.
pi_148604790
Als je weinig ruimte en tijd hebt om je fiets schoon te maken kan je van je geld ook zoiets kopen very

http://www.futurumshop.nl(...)biele-reiniger.phtml

heeft mn schoonpa voor na toertochtjes enzo. Werkt als een tiet. Ook wel handig voor op t balkon omdat je relatief weinig water gebruikt.
pi_148604804
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:16 schreef very het volgende:

[..]

Ja, maar die was ook redelijk aan de prijs en die wil ik ook graag netjes houden. Dus die zou ik dan ook weer wekelijks moeten schoonmaken. Daarbij vind ik een mountainbike niet echt ideaal voor woon/werk. Liever gewoon een snelle fiets.
Gewoon harder trappen
pi_148604880
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als je weinig ruimte en tijd hebt om je fiets schoon te maken kan je van je geld ook zoiets kopen very

http://www.futurumshop.nl(...)biele-reiniger.phtml

heeft mn schoonpa voor na toertochtjes enzo. Werkt als een tiet. Ook wel handig voor op t balkon omdat je relatief weinig water gebruikt.
Mij is verteld dat je zo min mogelijk water moet gebruiken ook, want kan in je lagers komen....
Dus alleen vochtige spons gebruiken. Nog een reden om een "goedkope" fiets te gebruiken in de regen :{
People assume too much.
pi_148604948
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:22 schreef very het volgende:

[..]

Mij is verteld dat je zo min mogelijk water moet gebruiken ook, want kan in je lagers komen....
Dus alleen vochtige spons gebruiken. Nog een reden om een "goedkope" fiets te gebruiken in de regen :{
Is geen hogedrukspuit en je gebruikt met dit ding minder water dan met de spons.
pi_148605006
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:22 schreef very het volgende:

[..]

Mwah tuinslang op een pisstraaltje kan prima volgens mij. Doe ik ook.

Zo'n fiets is een gebruiksvoorwerp he? Die instapgiant van mij was voor mij ook een behoorlijke uitgave en ben er ook graag zuinig op, maar als ik moet wachten op de zandvrije, droge, windstille dagen kan ik m net zo goed in de vitrine zetten. Ik rijd gewoon veel liever op die goede giant, ook in kutweer, dan op een barrel. Dan maar wat eerder onderdelen vervangen.
pi_148605079
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:26 schreef muzas het volgende:

[..]

Mwah tuinslang op een pisstraaltje kan prima volgens mij. Doe ik ook.

Zo'n fiets is een gebruiksvoorwerp he? Die instapgiant van mij was voor mij ook een behoorlijke uitgave en ben er ook graag zuinig op, maar als ik moet wachten op de zandvrije, droge, windstille dagen kan ik m net zo goed in de vitrine zetten. Ik rijd gewoon veel liever op die goede giant, ook in kutweer, dan op een barrel. Dan maar wat eerder onderdelen vervangen.
Tuurlijk, maar de vraag is of de fiets die ik in gedachten heb een barrel is. Volgens mij valt dat namelijk wel mee. Die was ook oorspronkelijk dezelfde prijs als mijn huidige fiets en dezelfde groep, dus wellicht vergelijkbaar?
People assume too much.
pi_148605179
Ik zou het niet weten, ik heb geen verstand/ervaring van/met bulls en oudere onderdelen.
pi_148605191
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef very het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar de vraag is of de fiets die ik in gedachten heb een barrel is. Volgens mij valt dat namelijk wel mee. Die was ook oorspronkelijk dezelfde prijs als mijn huidige fiets en dezelfde groep, dus wellicht vergelijkbaar?
Als die fiets vergelijkbaar is zou je wel wat teveel hebben betaald voor je huidige fiets of niet?
pi_148605282
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:33 schreef muzas het volgende:
Ik zou het niet weten, ik heb geen verstand/ervaring van/met bulls en oudere onderdelen.
Is red bull niet bulls :P Voorloper van Rose. Prima prijs kwaliteit, wielen zien er wel loeizwaar uit. Het lijkt me best een prima fietsje als je dus nog wat afdingt en afhankelijk van staat onderdelen.

Maar ja, zet die 300 gewoon apart voor onderhoud van je huidige fiets. Dat verdien je namelijk nooit terug door verminderde afschrijving op je "goedweerfiets".
  maandag 12 januari 2015 @ 14:37:45 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_148605306
Denk dat die focus wel 10 beter is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')