ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik ben ook sinds 21:50 ofzo thuis. +30 dus. Die trein van een halfuur later uit Maastricht naar Amsterdam had ook vertraging, ditmaal +5 aankomstvertraging. Ook daar wachtte de IC naar Den Haag in Eindhoven niet op. Misschien dat daar dus nog sluitseintjes gezien konden worden.
In dit geval is het toch iets makkelijker. Ik snap wel wat je bedoelt maar ik denk dat er te moeilijk over nagedacht wordt. Dit gezeik hebben we met de STM's allemaal al gehad en nu gaan ze het wiel opnieuw uitvinden.
Dit zit toch iets moeilijker in elkaar dan het lijkt, men moet namelijk twee beveiligingssystemen met elkaar laten praten. Nou is dat in het verleden al wel vaker gedaan, maar een handoff tussen bijvoorbeeld ERTMS en een CBTC-systeem is weer iets nieuws.
Maargoed, zo was een ATB-ERTMS-handover nieuw, moest er ooit werk worden gemaakt van de overgang van KVB op TVM-430 en moest er ook iets worden bedacht op het overstappen van het ene RBC op het andere terwijl een trein 300 km/u rijdt. Het is allemaal wel oplosbaar, maar sommige integratiekwesties zijn makkelijker geklaard dan andere.
Op de S-tog rond Kopenhagen wordt de komende jaren een CBTC-systeem aangelegd, terwijl de rest van Denemarken wordt voorzien van ERTMS. Is er in Denemarken sprake van S-Tog-treinen die doorrijden op het hoofdnetwerk van DSB, of zijn dat echt twee gescheiden systemen?
Het zijn volledig gescheiden systemen. Er liggen hier en daar wel overloopwissels, bijvoorbeeld bij København H en bij Høje Taastrup en bij een werkplaats oostelijk ergens maar dat is het enige.
Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef James1988 het volgende: Worden die wissels gebruikt voor de dagelijkse treindienst, of is het meer om bijvoorbeeld naar de werkplaats te kunnen komen?
Misschien krijgen de Denen te maken met dezelfde problemen als waar men in Londen nu voor vreest, dan zouden ze eens met elkaar moeten gaan praten.
Het zijn alleen overlopers voor de werkplaats en overbrengingen van materieel inderdaad. De eerste keer dat ik met de dagtrein uit Kopenhagen terugkwam haalden we tussen Hamburg en Bremen opeens een S-Tog treinstel in dat getrokken werd door een BR145, overbrengingsrit. Was gloednieuw. Dat gaat via die wissels dus. Verder compleet gescheiden.
Bij mij begon het probleem gisterochtend al door die SLT(?, die voor die gestrande IRM zat) die de bovenleiding vrijdagavond (!) beschadigd had, en zaterdag driekwart dag nog veel hinder was. En dan inderdaad vandaag ook nog die problemen met een ree én geen machinist én overvolle trein.
Het zijn alleen overlopers voor de werkplaats en overbrengingen van materieel inderdaad. De eerste keer dat ik met de dagtrein uit Kopenhagen terugkwam haalden we tussen Hamburg en Bremen opeens een S-Tog treinstel in dat getrokken werd door een BR145, overbrengingsrit. Was gloednieuw. Dat gaat via die wissels dus. Verder compleet gescheiden.
Ok, dan gaan de Denen er dus geen last van krijgen.
NS heeft met afstand de slechtste vervoersprestatie van het hele weekend geleverd. Maar in het buitenland hadden we lol
Helemaal mee eens.
En dan eigenlijk niet eens vanwege die aangereden ree tussen Roermond en Weert (aanrijdingen kunnen gebeuren), maar wel vanwege het totale gebrek aan communicatie en informatie naar de reizigers toe. En die machinist die na +5 op z'n dooie gemakkie aan kwam zetten en eerst nog even lekker een remproef ging doen enzo.
Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef Dr_Flash het volgende: hoerige hoere NS. Moeten we het niet meer over hebben. Wie post ff de groepsfoto in Diekirch?
Over de kilometers dit weekend: Emmerich - Köln - Gerolstein - Trier - Igel is 318,303 volgens de Trassenpreis-software van DB Netze. Rest heb ik nog niet zitten bekijken enzo.
Flash bedankt voor de planning en het boekje! Greavy ook bedankt voor de planning en de kaartjes; Dennis ook voor een kaartje en iedereen voor de gezelligheid! 5 landen in 2 dagen .
En dan eigenlijk niet eens vanwege die aangereden ree tussen Roermond en Weert (aanrijdingen kunnen gebeuren), maar wel vanwege het totale gebrek aan communicatie en informatie naar de reizigers toe. En die machinist die na +5 op z'n dooie gemakkie aan kwam zetten en eerst nog even lekker een remproef ging doen enzo.
voor Utrecht Centraal kwamen er (voor het eerst) excuses voor de drukte, en uitleg dat DAT de reden was van de vertraging. Krijgen de reizigers nog even de schuld ook Klootzak.
voor Utrecht Centraal kwamen er (voor het eerst) excuses voor de drukte, en uitleg dat DAT de reden was van de vertraging. Krijgen de reizigers nog even de schuld ook Klootzak.
Wat de neuk. Hij was degene die met +7 een keer wegreed uit Maastricht
Dat het opliep tot +12 omdat er hele volksstammen in moesten is iets waar hij niks aan kan doen, maar het is echt niet de primaire reden.
Op zondag 11 januari 2015 22:45 schreef greavy het volgende: Over de kilometers dit weekend: Emmerich - Köln - Gerolstein - Trier - Igel is 318,303 volgens de Trassenpreis-software van DB Netze. Rest heb ik nog niet zitten bekijken enzo.
Effe kijken straks wat het voor mij is, maar zal ook zoiets zijn denk ik. Hoewel ik gister dus via Amsterdam moest, heb ik er vandaag dus weer wat minder.
Wij hebben uw aanvraag voor 'Geld terug bij vertraging' met als reisdatum 11 januari 2015 in goede orde ontvangen en geregistreerd onder kenmerk xxxxxxxx. Allereerst onze excuses voor de vertraging die u tijdens uw reis heeft opgelopen.
Ik heb op www.afstandmeten.nl de plekken aangeklikt waar we langs zijn gekomen, daar komt zo'n 850 kilometer uit rollen. Niet tot op de kilometer nauwkeurig, maar bij benadering
Kostne: ¤ 34,75 Arnhem - Wasserbillig, 2x ¤ 6 voor Luxemburg, Troisvierges - Gouvy ¤ 6,20, Gouvy - Visé ¤ 7,60 (Rail Pass), Visé - Visé-grens ¤ 2,20. In totaal ¤ 62,75 aan vervoerkosten. Ofwel zo'n 7,3 cent per kilometer wat ik zeer schappelijk vind
Op zondag 11 januari 2015 23:06 schreef Peter het volgende: De rest van de foto's; delen we die op facebook, op dropbox of op een gedeeld account bij mijnalbum?
Eindresultaten van foto's waar je trots op bent zou ik vooral in dit topic plaatsen.
Wat je met je RAW-bestanden wilt doen moet jij weten, al zet je ze op een USB-stick die je in een fles stopt en in zee gooit
Op zondag 11 januari 2015 23:06 schreef Peter het volgende: De rest van de foto's; delen we die op facebook, op dropbox of op een gedeeld account bij mijnalbum?
de toffe hier, de uhm schandalige op Facebook, en full zips op dropbox of zo?
Op zondag 11 januari 2015 23:16 schreef Bitlord het volgende: Een van de zeer vele dubbelgelede bussen van lijn 16 in de avondschemering van gisteravond.
Ik ken zo'n verhaal dat we met zo'n bus mee zouden
Ja dit is dus de verkeerde We hebben meerdere keren 20 minuten staan wachten op "de volgende" lijn 16 in de hoop dat er een als tram vermomde bus op zou verschijnen Dat was best tof geweest op zich. Heb hem een paar keer langs zien rijden, maar niet op de foto gekregen. Interessant voertuig wel. Duidelijk bedoeld om de Luxemburgers te laten wennen aan trams in het straatbeeld.
Op zondag 11 januari 2015 23:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ja dit is dus de verkeerde We hebben meerdere keren 20 minuten staan wachten op "de volgende" lijn 16 in de hoop dat er een als tram vermomde bus op zou verschijnen Dat was best tof geweest op zich. Heb hem een paar keer langs zien rijden, maar niet op de foto gekregen. Interessant voertuig wel. Duidelijk bedoeld om de Luxemburgers te laten wennen aan trams in het straatbeeld.
Voor de herkansing kun je naar Groningen. Rijdt op werkdagen 1x per 30 minuten op de lijn 11 die doorrijdt naar Zuidhorn
Ik moet zeggen dat ze in Luxemburg echt heel vaak controleren. Volgens mij hebben we in iedere trein waar we in hebben gezeten wel een keer controle gehad
Op zondag 11 januari 2015 23:26 schreef James1988 het volgende: Ik moet zeggen dat ze in Luxemburg echt heel vaak controleren. Volgens mij hebben we in iedere trein waar we in hebben gezeten wel een keer controle gehad
Maar vreemd genoeg in de NarcoExpress Luik -- Maastricht niet. Maar goed ook want mijn BahnCard was verlopen. Heb blijkbaar de nieuwe weggegooid en de oude in mijn portemonnee gestopt
Op zondag 11 januari 2015 23:15 schreef Bitlord het volgende: Terwijl we wachtten op Kautenbach op onze trein naar Troisvierges en Luik kwam uit de tunnel net de tegentrein aangereden.
Op zondag 11 januari 2015 23:26 schreef James1988 het volgende: Ik moet zeggen dat ze in Luxemburg echt heel vaak controleren. Volgens mij hebben we in iedere trein waar we in hebben gezeten wel een keer controle gehad
We hebben geen controle gehad toen we tussen Kautenbach - Wiltz en Wiltz - Kautenbach zaten. En niet tussen Diekirch - Ettelbruck. En toen we gister terugkwamen uit Volmerange-les-Mines liep de conducteur buitenlangs de eerste klas ons voorbij
Nee, veel van ons hebben Weekend Vrij of Dal Vrij.
Maar wel een DB Groepsticket tussen Arnhem en Wasserbillig (L) via Gerolstein (D) met splitsing van het ticket in Igel (D) voor de laatste paar kilometers.
Maar vreemd genoeg in de NarcoExpress Luik -- Maastricht niet. Maar goed ook want mijn BahnCard was verlopen. Heb blijkbaar de nieuwe weggegooid en de oude in mijn portemonnee gestopt
Sinds wanneer liggen Luik of Maastricht in Luxemburg?
Maar je hebt gelijk, op dat stuk heb ik geen conducteur gezien. En in Nederland al helemaal niet, maar dat verbaast me niet eens meer. Anders gaan de conducteurs weer klagen over een te hoge werkdruk enzo.
We hebben geen controle gehad toen we tussen Kautenbach - Wiltz en Wiltz - Kautenbach zaten. En niet tussen Diekirch - Ettelbruck. En toen we gister terugkwamen uit Volmerange-les-Mines liep de conducteur buitenlangs de eerste klas ons voorbij
Maarja, tussen Kautenbach en Wiltz zat Bitlord voorin. Volgens mij ook wel een teken voor die conducteurs dat we gewoon 'goed volk' zijn ipv zwartrijders.
Maarja, tussen Kautenbach en Wiltz zat Bitlord voorin. Volgens mij ook wel een teken voor die conducteurs dat we gewoon 'goed volk' zijn ipv zwartrijders.
Die was wel geniaal ja. Conductrice werd weggestuurd naar een eerste klas stoel zodat Bitlord daar zitten kon
Sukkel dat ik er ben Thalys-tickets geboekt voor Parijs - Rotterdam, terwijl ik 's ochtends de auto in Antwerpen moet parkeren, omdat je het anders niet op tijd kan halen enzo Maar eens kijken hoe ik dat dus weer ga oplossen. Misschien de zondag de auto ophalen, of in Antwerpen uitstappen.... Of toch het haalbaar zien te krijgen...
Op zondag 11 januari 2015 23:35 schreef greavy het volgende: Sukkel dat ik er ben Thalys-tickets geboekt voor Parijs - Rotterdam, terwijl ik 's ochtends de auto in Antwerpen moet parkeren, omdat je het anders niet op tijd kan halen enzo
Boeiend, anders had je Thalys-tickets voor Parijs - Brussel en dan had je én moeten uitstappen in Brussel, én nog een ticket moeten kopen voor Bxl-A'pen. Dan zit je alsnog op de kosten voor een ticket Parijs - Rotterdam.
Op zondag 11 januari 2015 23:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: James, heb je enig idee hoeveel energie er gaat zitten in Zweedse Puzzels. ff lief doen voor die arme stumperds.
Als een bepaalde vakbond van een bepaalde groep werknemers van een bepaald vervoersbedrijf niet had bestaan, was Denksport al lang failliet gegaan.
Boeiend, anders had je Thalys-tickets voor Parijs - Brussel en dan had je én moeten uitstappen in Brussel, én nog een ticket moeten kopen voor Bxl-A'pen. Dan zit je alsnog op de kosten voor een ticket Parijs - Rotterdam.
Ja, dat is zo enzo. Maar eens nadenken hoe we die auto weer in Nederland krijgen, want met de eerste trein enzo uit Dordrecht heb ik 27 minuten overstap in Luxemburg op de TGV. Theoretisch haalbaar enzo, dus theoretisch heb ik die auto ook niet nodig.
Ja, dat is zo enzo. Maar eens nadenken hoe we die auto weer in Nederland krijgen, want met de eerste trein enzo uit Dordrecht heb ik 27 minuten overstap in Luxemburg op de TGV. Theoretisch haalbaar enzo.
Als jij door een vertraagde/uitgevallen Benelux je aansluiting in Luxemburg niet meer haalt moet je gewoon in Brussel naar een loket gaan en je ticket laten omboeken naar de volgende TGV.
Als een bepaalde vakbond van een bepaalde groep werknemers van een bepaald vervoersbedrijf niet had bestaan, was Denksport al lang failliet gegaan.
Ik zit er echt al heel erg lang tegenaan te hikken om bij een bij dezelfde federatie aangesloten vakbond lid te worden maar ik krijg echt iedere keer slapeloze nachten dus ik doe het maar niet. Die vakbond vindt namelijk dat 1659 uur werken per jaar HEUL HEUL HEUL veel is Jankballen.
Als jij door een vertraagde/uitgevallen Benelux je aansluiting in Luxemburg niet meer haalt moet je gewoon in Brussel naar een loket gaan en je ticket laten omboeken naar de volgende TGV.
Ja, maar eens met de reisgenoot overleggen wat het wordt inderdaad.
CFL-locomotief 3014 met aan de haak 4 Belgische I10-rijtuigen nadert het station van Kautenbach. Na een korte stop ging de trein verder in de richting van Luxemburg-stad.
Ik zit er echt al heel erg lang tegenaan te hikken om bij een bij dezelfde federatie aangesloten vakbond lid te worden maar ik krijg echt iedere keer slapeloze nachten dus ik doe het maar niet. Die vakbond vindt namelijk dat 1659 uur werken per jaar HEUL HEUL HEUL veel is Jankballen.
Ja zo heb je ook scholieren die 1040 uur veel vinden. Maar ja, het leven is nou eenmaal niet altijd voor iedereen een paradijs
Ja zo heb je ook scholieren die 1040 uur veel vinden. Maar ja, het leven is nou eenmaal niet altijd voor iedereen een paradijs
Ik denk dat ik wel aan het dubbele aantal uren kom. Niet dat ik nou zo ontzettend veel werk, maar als ik sta te douchen of op een zondagmiddag op de bank lig wil het nog wel eens gebeuren dat ik denk aan iets waar ik op m'n werk nog mee bezig was.
Op zondag 11 januari 2015 23:59 schreef b2py het volgende: Was in Haarlem toch afgelopen jaar, dat er weer een in het spoor liep?
Dat sukt wel ja, je hebt er altijd wel een paar mongolen bij, maar dat zijn dan ook echt lui die serieus niet goed bij hun hoofd zijn. Die denken gewoon echt nergens anders aan dan "mooie foto van trein maken". En alleen al daarom zijn lintjes, megafoons en wel meer van dat soort dingen, helaas gewoon nodig bij NVBS-ritten. Je kunt je ook afvragen of je daar nog wel bij wilt zijn iedere keer ja, da's een valide punt.
Ik hoop echt niet dat die twee dingen voor andere fotografen/fotomomenten normaal wel nodig zijn?
Als er meer dan pakweg 20 man zijn dan is dat helaas vaak wel nodig. Er zijn er dan zoveel dat er minder controle op elkaar is, en mensen kennen elkaar ook niet echt. Nu was het gewoon af en toe: 'Fles, zou je iets naar rechts willen gaan' of 'James, stukje naar achter als je wil'. Dat is een stuk vriendelijker, vaak heb je niet eens door dat je bij iemand in beeld staat.
Ik ben trouwens een half uurtje thuis nu
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 12-01-2015 00:27:40 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op Somda wordt iets gezegd over te grootte spoorwijdte en dat daardoor de rode vlag het spoor is ingegaan. Betreft spoor MA en MB tussen Centraal en Muiderpoort. Het was een suggestie maar niet 100% zeker.
Op maandag 12 januari 2015 07:35 schreef b2py het volgende: Op Somda wordt iets gezegd over te grootte spoorwijdte en dat daardoor de rode vlag het spoor is ingegaan. Betreft spoor MA en MB tussen Centraal en Muiderpoort. Het was een suggestie maar niet 100% zeker.
En dan schrappen ze die 2 lijnen zodat Lelystad <> Vlissingen en Vathorst <> Hoofddorp marge hebben om uit te wijken?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 12 januari 2015 07:35 schreef b2py het volgende: Op Somda wordt iets gezegd over te grootte spoorwijdte en dat daardoor de rode vlag het spoor is ingegaan. Betreft spoor MA en MB tussen Centraal en Muiderpoort. Het was een suggestie maar niet 100% zeker.
Ik mag hopen dat daar toch minstens 2 of 3 sporen liggen? Laat de helft van de Sprinters rijden en maak die langer. Verzacht je de pijn enigszins (als de NS dat wil)
En dan schrappen ze die 2 lijnen zodat Lelystad <> Vlissingen en Vathorst <> Hoofddorp marge hebben om uit te wijken?
Het blijkt spoor MB te zijn en spoorwijdte te hoog en versleten spoorstaaf.
Uhm, zoiets. Je hebt minder spoor beschikbaar om de dienstregeling uit te voeren en je zal dus met een aangepaste dienstregeling toch zoveel mogelijk treinen door minder capaciteit zien te persen.
Omdat de hele Japanse maatschappij is geīndoctrineerd met "de treinen moeten op tijd rijden". Er zijn daar wel eens doden gevallen omdat een machinist een vertraging van 1 minuut probeerde te compenseren.
Het blijkt spoor MB te zijn en spoorwijdte te hoog en versleten spoorstaaf.
Uhm, zoiets. Je hebt minder spoor beschikbaar om de dienstregeling uit te voeren en je zal dus met een aangepaste dienstregeling toch zoveel mogelijk treinen door minder capaciteit zien te persen.
Maar is het dan niet klantvriendelijker om Zwolle <> CS te laten keren op Weesp en dan IC Lelystad extra te laten stoppen in Weesp?
Op maandag 12 januari 2015 09:17 schreef James1988 het volgende: Omdat de hele Japanse maatschappij is geīndoctrineerd met "de treinen moeten op tijd rijden". Er zijn daar wel eens doden gevallen omdat een machinist een vertraging van 1 minuut probeerde te compenseren.
Iemand nog een lok nodig? Cronimet Holland verkoopt zijn 2 rangeerloks ex-NS 600 Bakkie/Hippel, die men al sinds 2010 niet meer gebruikt. Klikje naar Marktplaats De voorste, de 691, heeft destijds voor Kandt op de Betuweroute gereden voor de aanleg daarvan.
Sowieso erg nederlands om hart voor de zak en het streven om je werk zo goed mogelijk uit te voeren gelijk "geindoctrineerd" te noemen. Daar krijg je van die conducteurs van die lekker in de 1e klas gaan zitten en het verder geen reet kan schelen.
Op maandag 12 januari 2015 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Sowieso erg nederlands om hart voor de zak en het streven om je werk zo goed mogelijk uit te voeren gelijk "geindoctrineerd" te noemen. Daar krijg je van die conducteurs van die lekker in de 1e klas gaan zitten en het verder geen reet kan schelen.
Het zijn twee extremen die je nu heel dicht bij elkaar legt, dat lijkt me niet helemaal juist. In Japan wordt het er echt ingeramd bij de opleiding, punctualiteit moet op de eerste plaats komen. Men dwingt dit af met boetes en zelfs ontslag. Dat lijkt mij niet gezond meer, en ook weinig te maken te hebben met 'hart voor de zaak hebben'.
Het zijn twee extremen die je nu heel dicht bij elkaar legt, dat lijkt me niet helemaal juist. In Japan wordt het er echt ingeramd bij de opleiding, punctualiteit moet op de eerste plaats komen. Men dwingt dit af met boetes en zelfs ontslag. Dat lijkt mij niet gezond meer, en ook weinig te maken te hebben met 'hart voor de zaak hebben'.
En dit heeft alles te maken met hart voor de zaak. Het is nog steeds een eer om voor de Japanse spoorwegen te werken. Ik kan je Underground aanraden van Murakami. Gaat weliswaar over de metro maar mooie eyeopener over het mentaliteitsverschil van spoorwegpersoneel Japan vs Nederland.
Oneens. Op 1 moet altijd veiligheid staan. Punctueel rijden komt daarna pas.
Ja, het is wat zeg met die veiligheid op het japanse railnetwerk
Safety
Throughout its 47 years of commercial train operations, the Tokaido Shinkansen has maintained a flawless record of no passenger fatalities or injuries due to train accidents such as derailment or collision. While operating 323 ultra-high speed services a day that run at 270km/h, we have maintained reliability with an average delay of just 0.6 minutes, as well as a high level of safety. The following introduces the efforts we are engaged in to ensure this level of safety.
NS kon nog niet eens een hogensnelheidslijn ZONDER passagiers laten rijden
Ik denk wel dat er dingen uit Japan te leren zijn, don't get me wrong. Zo hebben ze best wel zinnige infrastructuur waar ProRail van probeert te leren.
Een verschil is dan weer dat ProRail niet ook het onderhoudsregime ("we hebben weinig wissels, dús mogen ze absoluut niet stuk gaan") mee overneemt waardoor je niet goed de vruchten kan plukken van de 'leane' infrastructuur.
8 januari 2015 heeft een locomotief van B-Logistics in Muizen (B) wat schade veroorzaakt. Het "juk" is weinig van over net als één of andere apparatenkast.
Op maandag 12 januari 2015 09:29 schreef greavy het volgende: Iemand nog een lok nodig? Cronimet Holland verkoopt zijn 2 rangeerloks ex-NS 600 Bakkie/Hippel, die men al sinds 2010 niet meer gebruikt. Klikje naar Marktplaats De voorste, de 691, heeft destijds voor Kandt op de Betuweroute gereden voor de aanleg daarvan.
hmm, de tuin is net wat te klein om er eentje te kunnen plaatsen
Ja, het is wat zeg met die veiligheid op het japanse railnetwerk
iets over de Shinkansen.
Het is heel makkelijk om heel selectieve voorbeelden aan te dragen die ook binnen Japan substantieel beter zijn dan de rest van het land. De Shinkansen is een afgesloten systeem wat tot het uiterste is gebouwd op een minimum van verstoringen van buitenaf. Dat is totaal wat anders dan een stedelijk spoorsysteem als bij de gemiddelde verbinding in Tokyo of een spoorlijn van Zwolle naar Utrecht in Nederland. Als je wilt vergelijken probeer dan appels niet met peren te vergelijken en als dat niet lukt, wees dan zo eerlijk om aan te wijzen waar verschillen ķķk vandaan kunnen komen.
Dat een spoorlijn als Utrecht - Zwolle niet gebouwd is op veiligheid en een Shinkansen wel, is geen excuus op zich natuurlijk. Het is ook geen reden waarom je ze niet met elkaar zou mogen vergelijken. "Ja, maar daar is gekozen voor onveiligheid en daar niet" "Oh okee, dan is het goed"
Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Dr_Flash het volgende: Dat een spoorlijn als Utrecht - Zwolle niet gebouwd is op veiligheid en een Shinkansen wel, is geen excuus op zich natuurlijk. Het is ook geen reden waarom je ze niet met elkaar zou mogen vergelijken. "Ja, maar daar is gekozen voor onveiligheid en daar niet" "Oh okee, dan is het goed"
Het veiligheidsniveau van een oude spoorlijn die dwars door allerlei kernen gaat met duizend spoorwegovergangen en 500 perrons is nu eenmaal lastiger te waarborgen dan die van een afgesloten bak waar je alleen in de buurt van het spoor kan komen als de hekjes op het perron open gaan wanneer er al een trein staat.
Op de S-tog rond Kopenhagen wordt de komende jaren een CBTC-systeem aangelegd, terwijl de rest van Denemarken wordt voorzien van ERTMS. Is er in Denemarken sprake van S-Tog-treinen die doorrijden op het hoofdnetwerk van DSB, of zijn dat echt twee gescheiden systemen?
Volgens mij krijgt Amsterdam ook CBTC.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
CBTC is toch meer een verzamelnaam voor vergelijkbare maar onderling incompatibele technologieën, waar ERTMS echt een standaard heeft en een uitgebreid reviewproces?
Het zijn gescheiden netwerken. S-tog heeft ook een andere bovenleidingsspanning dan de andere spoorlijnen in Denemarken, en het materieel heeft een afwijkend profiel.
Eerst al een ontsporing bij Hilversum door een defect wat niemand in de gaten had, nou dit gezeik weer.... Echt een club die de boel onder controle heeft
Dat probleem was al weken bekend. Ik (en alle andere machinisten) kreeg/kregen al voor het begin van dit jaar in de IAM (Informatie aan Machinisten) een tijdelijke snelheidsbeperking voor dat spoor opgelegd omdat 'de veiligheidswaarde overschreden' was.
Kortom, prorail is een incompetente bende, dat hebben ze inmiddels vaak genoeg laten zien.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Op maandag 12 januari 2015 16:32 schreef MTL het volgende: Dat probleem was al weken bekend. Ik (en alle andere machinisten) kreeg/kregen al voor het begin van dit jaar in de IAM (Informatie aan Machinisten) een tijdelijke snelheidsbeperking voor dat spoor opgelegd omdat 'de veiligheidswaarde overschreden' was.
En daar is niet een kerstdagenperiode met toch al sterk uitgedunde dienst alsmede een LUD2 overheen gegaan waarin alle tijd was om dat probleem op te lossen? Hmm, tsja, dan is het overmacht he Niks aan te doen
En daar is niet een kerstdagenperiode met toch al sterk uitgedunde dienst alsmede een LUD2 overheen gegaan waarin alle tijd was om dat probleem op te lossen? Hmm, tsja, dan is het overmacht he Niks aan te doen
Nee joh, dat zou logisch zijn. Kan echt niet hoor, bovendien is 3 weken veel te kort om werkzaamheden te regelen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Op maandag 12 januari 2015 16:32 schreef MTL het volgende: Dat probleem was al weken bekend. Ik (en alle andere machinisten) kreeg/kregen al voor het begin van dit jaar in de IAM (Informatie aan Machinisten) een tijdelijke snelheidsbeperking voor dat spoor opgelegd omdat 'de veiligheidswaarde overschreden' was.
En ondertussen hadden ze geen tijd om het te fixen?
Toch wel vreemd, meettreinincidenten moeten zsm verwijderd worden, afhankelijk van de ernst. En dit lijkt me toch wel een categorie liever gisteren dan vandaag. Unimatje er overheen en klaar..
Natuurlijk is het weer de schuld van de reiziger Vuile criminelen zijn het. Fraudeurs, en brandmeldermisbruikers. En wie weet wat nog meer. En ze zeggen kwaaie dingen over ons. Boe-hoe.
Op maandag 12 januari 2015 17:50 schreef J.B. het volgende: De IC van 16.32 vanuit Eindhoven naar Maastricht gereden met ICM 4, dikke pret op de late maandagmiddag
het was overal een puinhoop volgens mij
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Aanbesteding van verdubbeling Utrecht - Utrecht Leidsche Rijn is op Tenderned gezet, betreft een D&C (Design & Construct). 31-12-2018 moet het klaar zijn.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Maar dat betekent dus dat er op twee plekken vlak bij elkaar problemen zijn met onderhoud, of trek ik nu een conclusie die te kort door de bocht is?
Op 27 december 2014 zorgden uitgelopen werkzaamheden voor veel vertragingen, uitgevallen treinen en ellende bij Britse treinreizigers. Door de uitgelopen werkzaamheden waren de Londense stations Kings Cross en Paddington onbereikbaar en moesten reizigers uitwijken naar kleinere stations.
Aanbesteding van verdubbeling Utrecht - Utrecht Leidsche Rijn is op Tenderned gezet, betreft een D&C (Design & Construct). 31-12-2018 moet het klaar zijn.
Handige timing, een paar jaar geleden is daarnaast een nieuwe brug voor fiets- en autoverkeer gelegd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De aanleg van deze brug is ook volgens ProRail mogelijk tussen de twee stootblokken op spoor 4. Hier stopt en vertrekt de trein richting Duitsland. En hetzelfde geldt voor de stoptrein richting Hengelo. Tussen beide stootblokken is een vrije ruimte van 21 meter. De aanleg van een oversteek over spoor 4 is mogelijk als die afstand naar minstens 41,5 meter gaat. Dat kan door de blokken op te schuiven.
Spoor 4a en 4b zullen dus waarschijnlijk allebei iets worden verkort om de oversteek mogelijk te maken.
Handige timing, een paar jaar geleden is daarnaast een nieuwe brug voor fiets- en autoverkeer gelegd
en de oude dus afgebroken
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik denk dat ik net voorbij de 'dader' ben gereden: te Schiedam stond een donkere Beneluxstam met twee Traxx-locs (een rode en een grijze) ervoor richting Rotterdam.
De IC uit Venlo wordt na Den Haag HS linkerspoor richting Den Haag Centraal gestuurd en stilgezet in de bocht. Een SPR uit Dordrecht haalt die vervolgens rechterspoor in om voorlangs te kruisen richting spoor 1. Dat ding is later vertrokken uit Den Haag HS, maar eerder in Centraal.
edit: en door die volkomen nutteloze actie heb ik nu mijn aansluitende tram gemist. ProRail bedankt.
Sinds zaterdagmiddag is de spoorbrug tussen Dordrecht en Zwijndrecht defect: De brug kan niet meer open. Omdat ProRail alleen in de nachtelijke uren eraan wil werken, zodat het treinverkeer niet plat hoeft te liggen, duurt het herstel langer. Men weet namelijk ook niet wát er defect is.. Daarbij waait het te hard om veilig op en rond de brug te kunnen werken, dus het herstel is niet voor zaterdagnacht voorzien, als de wind is gaan liggen. Indien de werkzaamheden dan gestart kunnen worden, zullen de nachttreinen niet rijden tussen Rotterdam en Dordrecht, en vervangen worden door bussen. Schepen die er niet onderdoor passen (bij vloeg ca. 9,5 meter boven het wateroppervlak) moeten een andere route kiezen, of lang aan de kade liggen te wachten.
Ik las al zoiets, maar dat is prima. Dat kan ook gelukkig! Blijft kut dat ze dat niet direct hebben bedacht..
4a zal wel naar 170m (genoeg voor 6 bakken) gaan (nu 186m) en bij 4b zullen ze de rest wel vandaan halen aangezien daar 110m (nu 157m) toch genoeg is. Voor zover er dus al plannen waren om de lijn uit Gronau door te trekken Nederland in kunnen die nu ook officieel de prullenbak in.
Op dinsdag 13 januari 2015 09:48 schreef James1988 het volgende: Ik denk dat ik net voorbij de 'dader' ben gereden: te Schiedam stond een donkere Beneluxstam met twee Traxx-locs (een rode en een grijze) ervoor richting Rotterdam.
Die 186'en staan ook regelmatig stil zo lijkt het... Toch geen Deutsche Grundlichkeit? Of gewoon falend onderhoud
Op dinsdag 13 januari 2015 10:31 schreef greavy het volgende: Omdat men in Treptow (nabij Berlijn) geen losinstallatie heeft voor grind, is men creatief geweest, zodat het toch kon: [ afbeelding ]
Geinig, Treptow (sinds 1920) hoort trouwens bij Berlijn je vindt er een van de meest indrukwekkende, meer imposante monumenten die ik ooit gezien heb
Overwegstoring bij Helmond 't Hout. De rode lampen blijven in één richting branden. Inmiddels is men er aan het werk en staan er verkeersregelaars. De slagbomen werken nog wel. Treinverkeer vooralsnog niet gestaakt, enkel een snelheidsverlaging.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 13-01-2015 11:30:26 ]
Op dinsdag 13 januari 2015 11:18 schreef greavy het volgende: Overwegstoring bij Helmond. De rode lampen blijven in één richting branden. Inmiddels is men er aan het werk en staan er verkeersregelaars. De slagbomen werken nog wel. Treinverkeer vooralsnog niet gestaakt, enkel een snelheidsverlaging.
Gewoon rijden met aanwijzing aki/ahob dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
SCHIPHOL - Een trein is dinsdagmorgen stilgezet op station Schiphol vanwege een verdacht pakketje. Spoor 2 en 3 werden korte tijd afgesloten en ook het treinverkeer naar de luchthaven lag eventjes plat. De marechaussee kwam massaal ter plaatse voor onderzoek, met onder meer speurhonden. Het bleek al snel loos alarm. Het zou een transistorradio zijn geweest die argwaan wekte.
Er is één zekerheid in het reisleven van forensen die de trein van 7.29 uur van de Britse zuidkust naar Victoria Station in Londen nemen: de trein is te laat. Dat was vorig jaar namelijk elke dag zo.
Niet één keer was de forensentrein op tijd in de 240 keer dat hij afgelopen jaar reed, volgens cijfers van de Britse spoorbeheerder. Kosten voor een jaarabonnement: 4068 pond, zo'n 5200 euro. De prijzen zijn net met 2,5 procent verhoogd.
Eerder opstaan of juist later vertrekken helpt nauwelijks: de trein van een kwartier eerder op hetzelfde traject was vorig jaar één keer op tijd, de trein van 7.44 uur gemiddeld eens per week. Een woordvoerder van Southern Rail, de vervoerder die verantwoordelijk is voor de treinen op het traject, erkent dat de prestaties van de trein 'teleurstellend' zijn.
In The Telegraph zegt de directeur van Southern Rail dat hij vindt dat het bedrijf niet kan leveren wat klanten verwachten. En dat aan verbetering gewerkt wordt, maar dat het lastig is omdat het spoor door zoveel treinen wordt gebruikt, die kort achter elkaar rijden omdat er zoveel passagiers van de zuidkust naar Londen willen elke dag. 'Onze mogelijkheden zijn daardoor beperkt.'
In totaal was ruim een derde van alle treinen in Groot-Brittannië vorig jaar niet op tijd. 64,6 procent van de treinen arriveerde volgens spoorbeheerder Network Rail op de tijd dat ze hoorde te arriveren. Van de treinen van Southern Rail was net iets meer dan de helft op tijd: 50,3 procent.
Op dinsdag 13 januari 2015 14:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Hoe zit dat met die MS96 eigenlijk? Hoe wordt de cabine weggeklapt? Stuurtafel tegen de zijwand en stoel eronder ofzo? Zijn daar foto's van?
Hier een DSB IC3, zelfde principe:
Daar staat wel dit: In de Op de Rails Digitaal kunt U zoeken in de digitale versie van ons ledentijdschrift. U kunt zoeken naar Titels, Auteurs, Trefwoorden en Kaarten. U vindt dan de pagina(s) waarop de gezochte informatie staat. In een toekomstige versie kunt U dan ook het betreffende artikel lezen (alleen voor leden!)
Dus leden kunnen het misschien wel lezen. Iemand toevallig lid?
Op dinsdag 13 januari 2015 15:32 schreef Quyxz_ het volgende: Hallo! Ik heb een vraagje over het blad 'Op de Rails' dat jullie natuurlijk allemaal kennen.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) biedt de onderzoeksrapporten naar de maatregelen voor de geluidaanpak HSL-Zuid toe aan bij de Tweede Kamer. Daarbij gaat zij in op de uitgevoerde onderzoeken en de conclusies die zij hieraan verbindt.
Met als bijlagen: Bijlagen • Inventarisatie van woningen langs de HSL-Zuid met een hogere geluidbelasting • HSL Eindanalyse. Dienstregeling 2024 • HSL-Zuid Eindanalyse. Doelmatige maatregelen • Consultatieronde voor de pilot Lansingerland. In kaart brengen van de aandachtspunten • Fransche Brug 18TNO-rapport. Geluidimmissie van Thalys en Ansaldo V250 treinen op het HSL spoor bij twee woningen in Kaag en Braassem • Praktijkproef Pilot Modulair Dubbelzijdig Minigeluidscherm (MDM) Lansingerland • Praktijkproef voor de pilot Lansingerland. Opstellen plan van aanpak • ProRail. Geluidmaatregelen HSL • TNO rapport.Geluidreductie van de pilotmaatregelen aan het HSL spoor in Langsingerland
Het is een beetje in een andere stijl geschreven dan ik gewend ben, maar dat ligt misschien aan het jaartal. Ik ben ook op zoek naar het exacte tracject van die lijn, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden. Wel is er een veertien pagina's tellend document in het Utrechts Archief over de lijn. Misschien staat het daar in, maar dan moet ik waarschijnlijk wel een echt bezoek aan het archief brengen.
Hoe kunnen ze daar nu al iets zinnigs over zeggen? Stel dat een Arriva besluit om vanaf 2020 32x per dag een HST van Amsterdam naar Brussel te laten knallen, dan gaat de hele schatting omtrent geluidsproductie toch uit het raam?
Hoe kunnen ze daar nu al iets zinnigs over zeggen? Stel dat een Arriva besluit om vanaf 2020 32x per dag een HST van Amsterdam naar Brussel te laten knallen, dan gaat de hele schatting omtrent geluidsproductie toch uit het raam?
De NMA gaat dat nooit goedkeuren, want je betreedt dan teveel de Concessie HRN
De NMA gaat dat nooit goedkeuren, want je betreedt dan teveel de Concessie HRN
Nee hoor, het zou een internationale trein in open access zijn en je mag daarmee gerust door een concessiegebied knallen. Voorwaarde is wel dat je het 'economisch evenwicht' niet al te zwaar verstoort, als het grootste deel van je reizigers internationaal reist is er niets aan de hand.
Nee hoor, het zou een internationale trein in open access zijn en je mag daarmee gerust door een concessiegebied knallen. Voorwaarde is wel dat je het 'economisch evenwicht' niet al te zwaar verstoort, als het grootste deel van je reizigers internationaal reist is er niets aan de hand.
Ohja, ik was even vergeten dat bij Breda Grens de macht van de NMA ophoudt. Maare, geen idee. Blijkbaar is daar geen verwachting naar.
Ohja, ik was even vergeten dat bij Breda Grens de macht van de NMA ophoudt. Maare, geen idee. Blijkbaar is daar geen verwachting naar.
En de ACM (nieuwe NMA) is juist voorstander van meer concurrentie op het spoor. Wat weer tegen het zere been is van sommige mensen die liever zien dat vadertje staat voor alles zorgt. Het is lastig om de toekomst te voorspellen. Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat een private partij de concurrentie aan zou willen gaan met NS/NMBS/Thalys, maar misschien wordt er achter de schermen wel hard gewerkt aan de noodzakelijke voorbereidingen.
Het zou wel een interessante case zijn, mocht het ooit zover komen. Wat doe je nou als blijkt dat de geluidsnormen overschreden gaan worden met 6 treinen per uur (4x ICd, 1x Thalys/EST én de nieuwkomer)?
Lekker omreisadvies geven via Utrecht richting Amsterdam Centraal vanaf Amersfoort en dan met een Icm 4 aankomen zetten tussen Amersfoort en Utrecht. Die is natuurlijk bomvol...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
En de ACM (nieuwe NMA) is juist voorstander van meer concurrentie op het spoor. Wat weer tegen het zere been is van sommige mensen die liever zien dat vadertje staat voor alles zorgt. Het is lastig om de toekomst te voorspellen. Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat een private partij de concurrentie aan zou willen gaan met NS/NMBS/Thalys, maar misschien wordt er achter de schermen wel hard gewerkt aan de noodzakelijke voorbereidingen.
Het zou wel een interessante case zijn, mocht het ooit zover komen. Wat doe je nou als blijkt dat de geluidsnormen overschreden gaan worden met 6 treinen per uur (4x ICd, 1x Thalys/EST én de nieuwkomer)?
Lijkt me sterk, een onafhankelijk organisatie die voor of tegen iets is nvm
Ik heb ook een poosje ergens gewoond waar één tramrit elke ochtend altijd 5 minuten te laat was. Inderdaad de dienstregeling te krap, waarschijnlijk omdat elke dag om die tijd ergens een schoolklas uitstapt o.i.d.
Maar om dat in de dienstregeling te verwerken? Dan zou je een 10/10/10/10/15/5/10/10/10/10-minuten-dienstregeling krijgen. Dat is ook weer niet ideaal.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2015 18:08:08 ]
Ik heb ook een poosje ergens gewoond waar één tramrit elke ochtend altijd 5 minuten te laat was. Inderdaad de dienstregeling te krap, waarschijnlijk omdat elke dag om die tijd ergens een schoolklas uitstapt o.i.d.
Maar om dat in de dienstregeling te verwerken? Dan zou je een 10/10/10/10/15/5/10/10/10/10-minuten-dienstregeling krijgen. Dat is ook weer niet ideaal.
Sprinter tussen Leiden en schiphol is dit ook. Enorm irritant.
En dit is mij ontgaan, iemand die meer weet?: [ afbeelding ]
het plan is volgens mij dat de huidige 1900 serie den haag C - Venlo tussen Rotterdam en breda via de HSL gaat en dan niet verder als eindhoven maar pin mij er niet op vast
het plan is volgens mij dat de huidige 1900 serie den haag C - Venlo tussen Rotterdam en breda via de HSL gaat en dan niet verder als eindhoven maar pin mij er niet op vast
Dat is mij bekend, maar niet de uitbreiding naar 37 paren per dag. Of komt dat door de versnelling dat er meer treinen per dag kunnen rijden ofzo?
Dat is mij bekend, maar niet de uitbreiding naar 37 paren per dag. Of komt dat door de versnelling dat er meer treinen per dag kunnen rijden ofzo?
geen idee? misschien beginnen ze eerder en gaan ze langer door? de eerste 2 1917 en 1919 beginnen voor zover ik weet nu in Rotterdam. misschien straks in den haag? dan heb je er al 2
Op dinsdag 13 januari 2015 18:14 schreef b2py het volgende: Hoe aannemelijk is het dat dit waar is? Gaan de treinen stoppen bij Heerenveen IJsstadion dit weekend?
Heel aannemelijk. Dat weekend is het WC Sprint. Een week later is ook in Thialf het WK Afstanden, het laatste grote toernooi in Thialf voor de verbouwing van start gaat
Heel aannemelijk. Dat weekend is het WK afstanden. Het laatste grote toernooi in Thialf voor de verbouwing van start gaat
Is de Worldcup en niet WK afstanden, dat is een week later Ik ga zelf heen en wilde eigenlijk even weten hoe lang dat met de bus was dus ik was even verrast door dit resultaat.
32 per dag was de minimumeis voor de HSL, dat is te weinig om de hele dag een halfuursdienst te rijden, wat op het hoofdrailnet wel gewenst is. Daarom worden het er meer. Om tussen Den Haag en Eindhoven op het huidige peil te blijven.
[ Bericht 15% gewijzigd door ReisT op 13-01-2015 18:42:35 ]
Is de Worldcup en niet WK afstanden, dat is een week later Ik ga zelf heen en wilde eigenlijk even weten hoe lang dat met de bus was dus ik was even verrast door dit resultaat.
ns.nl laat gek genoeg niets zien, maar daar kan het ook komen door het '10 dagen van te voren'-geneuzel. Eind 2014 liet NS toch geen treinen stoppen op Heerenveen ijsstadion vanwege te hoge kosten/weinig passagiers, kans bestaat dat ze dat deze keer ook weer van plan zijn.
ns.nl laat gek genoeg niets zien, maar daar kan het ook komen door het '10 dagen van te voren'-geneuzel. Eind 2014 liet NS toch geen treinen stoppen op Heerenveen ijsstadion vanwege te hoge kosten/weinig passagiers, kans bestaat dat ze dat deze keer ook weer van plan zijn.
Dat is ook waar ik van uit ga, maar misschien dat er mensen hier zijn die meer weten.
Godverdomme, enkele weken terug kon men niet rijden want te ingewikkeld, dat moeten we 28 jaar van tevoren getekend in vijfvoud aanvragen, maar nu kunnen ze niet vertellen of de treinen stoppen
Op dinsdag 13 januari 2015 19:18 schreef Viezze het volgende: Godverdomme, enkele weken terug kon men niet rijden want te ingewikkeld, dat moeten we 28 jaar van tevoren getekend in vijfvoud aanvragen, maar nu kunnen ze niet vertellen of de treinen stoppen
Dat is datzelfde achterlijke gedoe als dat er bij werkzaamheden niet eerder geīnformeerd kan worden. Grote absurde kolder en nekschottijd.
Op dinsdag 13 januari 2015 13:17 schreef b2py het volgende: In totaal was ruim een derde van alle treinen in Groot-Brittannië vorig jaar niet op tijd. 64,6 procent van de treinen arriveerde volgens spoorbeheerder Network Rail op de tijd dat ze hoorde te arriveren. Van de treinen van Southern Rail was net iets meer dan de helft op tijd: 50,3 procent.
Belangrijk detail: met "op tijd" bedoelt men hier met maximaal 59 seconden vertraging. Leg je de prestaties van ALLE Britse spoorvervoerders langs de in Europa meer gangbare meetlat dan kom je uit op een gemiddelde van 89.3 % op tijd.
Hierbij geldt voor forenzentreinen maximaal +5 en voor het langeafstandsverkeer maximaal +10.
Wat zou dat percentage in Nederland zijn als op de minuut wordt gekeken? Het is wel te bepalen met data uit ovtijden.com, maar als ik me niet vergis heeft NS of Prorail verboden dat de beschikbaar gestelde data voor dergelijke doeleinden werd gebruikt.
In Nederland is het vrijwel onmogelijk om zulke cijfers te achterhalen. Aankomstcijfers worden niet gepubliceerd en de dienstregeling zit ramvol buffertijden. RTL Nieuws heeft al een aantal keer geprobeerd om aankomstcijfers te krijgen, maar zelfs door de Hoge Raad is dat afgewezen.
Voorbeeldje: als je van Breda naar Arnhem rijdt sta je 5 minuten stil in Den Bosch en 5 minuten in Nijmegen. Totaal onnodig als je het mij vraagt, maar voor NS is het een makkelijke manier om de cijfers op te krikken.
Tsja, die 3600 wordt er tussen Nijmegen en Arnhem al als IC neergezet als ie bij Oss +5 of meer heeft en dat terwijl dit met de buffertijd onderweg allemaal ingelopen kan worden, nog voordat de trein officieel in Arnhem hoeft te arriveren. Gelukkig gaat die treinserie op het zuidelijk deel straks over de kop om in totaal 20 minuten sneller te worden.
Ik krijg van zaterdag ¤5,42 terug "ivm een halfuur vertraging" Niet dat ik dat letterlijk had, maar omdat ik nu via Amsterdam moest voor ICE 105, was ik dus "volgens de reisplanner" een halfuur eerder weggegaan voor ICE 105. Mijn mail van zondagavond is inmiddels beantwoord -> Ik krijg ¤5,42 terug Dit is nog sneller behandeld dan via de reguliere weg
[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 13-01-2015 20:48:05 ]
Op dinsdag 13 januari 2015 20:38 schreef greavy het volgende: Ik krijg van zaterdag ¤5,42 terug "ivm een halfuur vertraging" Niet dat ik dat letterlijk had, maar omdat ik nu via Amsterdam moest voor ICE 105, was ik dus "volgens de reisplanner" een halfuur eerder weggegaan voor ICE 105. Mijn mail van zondagavond is inmiddels beantwoord -> Ik krijg ¤5,42 terug Dit is nog sneller behandeld dan via de reguliere weg
Ik had nog een bericht naar NS gestuurd dat ik het niet eens was met mijn Thalys restitutie. Heb daar nog geen reactie op
NS houdt dat zelf niet eens bij, waarom zouden ze? Geen enkel belang bij. En als iemand ze naar cijfers vraagt kunnen ze altijd een of andere 99+ waarde uit de lucht grijpen, dus dat is volstrekt waardeloos.
Op dinsdag 13 januari 2015 10:22 schreef greavy het volgende: Sinds zaterdagmiddag is de spoorbrug tussen Dordrecht en Zwijndrecht defect: De brug kan niet meer open. Omdat ProRail alleen in de nachtelijke uren eraan wil werken, zodat het treinverkeer niet plat hoeft te liggen, duurt het herstel langer. Men weet namelijk ook niet wát er defect is.. Daarbij waait het te hard om veilig op en rond de brug te kunnen werken, dus het herstel is niet voor zaterdagnacht voorzien, als de wind is gaan liggen. Indien de werkzaamheden dan gestart kunnen worden, zullen de nachttreinen niet rijden tussen Rotterdam en Dordrecht, en vervangen worden door bussen. Schepen die er niet onderdoor passen (bij vloeg ca. 9,5 meter boven het wateroppervlak) moeten een andere route kiezen, of lang aan de kade liggen te wachten.
NS houdt dat zelf niet eens bij, waarom zouden ze? Geen enkel belang bij. En als iemand ze naar cijfers vraagt kunnen ze altijd een of andere 99+ waarde uit de lucht grijpen, dus dat is volstrekt waardeloos.
Het is erger dan dat: het wordt wél bijgehouden, maar NS en ProRail behandelen het als staatsgeheimen en Mansveld gaat daar volledig in mee. Zie de column van René Lukassen: Gesloten vervoer 2
Het contrast kan niet groter zijn. Waar in Engeland de infrabeheerder automatisch cijfers publiceert van iedere vervoerder en op stations postertjes worden opgehangen met diezelfde punctualiteitscijfers, doet de infrabeheerder hier vrolijk mee aan het onder de pet houden van zulke cijfers
Op dinsdag 13 januari 2015 22:57 schreef Dr_Flash het volgende: Dat doe je alleen als je je kapot schaamt voor je eigen prestaties. Zou ik ook doen als ik NS of Prorail was trouwens.
NS beschouwt het overigens als 'concurrentiegevoelige informatie'. De private vervoerders van ons land waren maar wat bereid om informatie te delen met RTL. Dat het argument van NS kolder is moge duidelijk zijn.
edit: en later werd het dat NS vreest voor "mogelijke misverstanden op basis van snelle analyses en conclusies"
Op dinsdag 13 januari 2015 23:05 schreef James1988 het volgende: NS beschouwt het overigens als 'concurrentiegevoelige informatie'. De private vervoerders van ons land waren maar wat bereid om informatie te delen met RTL. Dat het argument van NS kolder is moge duidelijk zijn.
edit: en later werd het dat NS vreest voor "mogelijke misverstanden op basis van snelle analyses en conclusies"
Ik me best voorstellen dat mensen niet begrijpen dat aankomsttijden later kunnen vallen dan vertrektijden. En dat dan de conclusie wordt getrokken dat de NS achteruitrijdt met de treinen.
Ik me best voorstellen dat mensen niet begrijpen dat aankomsttijden later kunnen vallen dan vertrektijden. En dat dan de conclusie wordt getrokken dat de NS achteruitrijdt met de treinen.
NS beschouwt het overigens als 'concurrentiegevoelige informatie'.
NS weet niet eens wat concurrentie is man.
En ja, als de concurrentie toegng zou krijgen tot de prestatiecijers van NS, konden ze voor de helft inschrijven en het nog steeds beter doen Dus daar hebben ze op zich wel gelijk in.
Concurrentiegevoelige informatie is op zich alleen op geen enkele manier een smoes om het geheim te willen houden.
En terecht, dat angstzaaien voor een tas met een paar versleten schoenen en een pakje kauwgom loopt helemaal uit de klauwen. "Ja maar als het misgaat dan !1einz", net alsof een terrorist die echt kwaad wil zo opzichtig wat achterlaat
Het is een beetje in een andere stijl geschreven dan ik gewend ben, maar dat ligt misschien aan het jaartal. Ik ben ook op zoek naar het exacte tracject van die lijn, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden. Wel is er een veertien pagina's tellend document in het Utrechts Archief over de lijn. Misschien staat het daar in, maar dan moet ik waarschijnlijk wel een echt bezoek aan het archief brengen.
Ik heb zelf ook digitale toegang tot alle Op de Rails van 1931 tot nu, aangezien ik deelneem aan een relevant project van de NVBS. Verdomd veel bijzonder interessante informatie is er de afgelopen decennia in het blad verschenen. Het heeft mij al tientallen keren aangespoord tot het schrijven van nieuwe of het verbeteren van bestaande artikelen op Wikipedia, wat voor mij een leuke bezigheid is. Ik hoop van ganse harte dat het de NVBS gaat lukken om hun digitaliseringsprojecten te voltooien en voor leden van de club beschikbaar kan maken. Volgens mij draait nu alles op één afstandse computer waardoor het systeem veel te traag is voor 1 gebruiker tegelijkertijd, laat staan tientallen of honderden.
Ik weet niet precies wat het doel is van je vragen over de tramlijn Doorn - Wijk bij Duurstede? Ik kan je waarschijnlijk ten overvloede wijzen op artikel over de tramlijn Amersfoort-Arnhem met zijtak naar Wijk bij Duurstede met een referentielijst onderaan het artikel.
Ik kan je in elk geval verwijzen naar de website watwaswaar.nl, waarop duizenden kaarten staan van vroeger. De vele militaire en/of kadastrale kaarten maken een hoop van vroeger inzichtelijk. Ik ben alvast zo vrij geweest om een kaartje van de tramlijn te maken, gebaseerd op de militaire kaart van 1912. Wellicht heb je er wat aan
Ik heb zelf ook digitale toegang tot alle Op de Rails van 1931 tot nu, aangezien ik deelneem aan een relevant project van de NVBS. Verdomd veel bijzonder interessante informatie is er de afgelopen decennia in het blad verschenen. Het heeft mij al tientallen keren aangespoord tot het schrijven van nieuwe of het verbeteren van bestaande artikelen op Wikipedia, wat voor mij een leuke bezigheid is. Ik hoop van ganse harte dat het de NVBS gaat lukken om hun digitaliseringsprojecten te voltooien en voor leden van de club beschikbaar kan maken. Volgens mij draait nu alles op één afstandse computer waardoor het systeem veel te traag is voor 1 gebruiker tegelijkertijd, laat staan tientallen of honderden.
Ik weet niet precies wat het doel is van je vragen over de tramlijn Doorn - Wijk bij Duurstede? Ik kan je waarschijnlijk ten overvloede wijzen op artikel over de tramlijn Amersfoort-Arnhem met zijtak naar Wijk bij Duurstede met een referentielijst onderaan het artikel.
Ik kan je in elk geval verwijzen naar de website watwaswaar.nl, waarop duizenden kaarten staan van vroeger. De vele militaire en/of kadastrale kaarten maken een hoop van vroeger inzichtelijk. Ik ben alvast zo vrij geweest om een kaartje van de tramlijn te maken, gebaseerd op de militaire kaart van 1912. Wellicht heb je er wat aan
Quyxz_ triggerde mij ook. In het landschap is heel vaag nog te zien dat er ooit een tram heeft gereden.
Wat opvalt is dat het tracé (weer) helemaal op is gegaan in de weilanden. Wat mij doet vermoeden dat de tramlijn op gepachte grond is aangelegd en de boeren na het opheffen van de lijn de vrijgekomen grond weer aan hun weiland hebben toegevoegd.
Ik heb niet echt een doel ermee, ik ben slechts geīnteresseerd in die lijn aangezien ik zelf uit die buurt kom. Het traject is toch iets anders dan ik verwacht had. Zal er later nog wat beter naar kijken als ik meer tijd heb. Bedankt in ieder geval!
Die watwaswaar-website is wel leuk! Alleen jammer dat ik het niet zo handig vind werken en er bovendien maar een heel klein venster is, terwijl de kaarten zelf veel groter en scherp zijn.
[ Bericht 5% gewijzigd door Quyxz_ op 14-01-2015 10:05:53 ]
Op woensdag 14 januari 2015 09:19 schreef _serial_ het volgende: Even wat anders, denken jullie ook niet dat de Architect van Rotterdam Blaak elke nacht in zijn bed ligt te huilen hoe het station er nu uit ziet ?
Een bezem / poetsbeurtje / likje verf zou geen kwaad kunnen.
Harrie Reijnders toch?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
BEWONERS NIJVERDAL BEGINNEN EIGEN ONDERZOEK NAAR OVERLAST COMBITUNNEL Bewoners van de Piet Heinweg langs de nieuwe combitunnel in Nijverdal beginnen een eigen onderzoek naar de overlast van passerende treinen. De bewoners zijn de geluidshinder en trillingen meer dan zat.
De huiseigenaren aan de Piet Heinweg vinden vooralsnog geen gehoor voor hun klachten bij de gemeente Hellendoorn, ProRail en Rijkswaterstaat. "We hebben inmiddels geen idee meer op welke knop we precies moeten drukken", aldus bewoonster Annelies Scholten. "We hebben al bezwaarschriften bij de gemeente ingediend, maar het blijft van alle kanten erg stil." 'We hebben ons altijd zeer tolerant opgesteld'
De bewoners stellen de gemeente, ProRail en Rijkswaterstaat aansprakelijk voor de schade aan hun woningen. "We hebben ons altijd zeer tolerant opgesteld ten aanzien van de combitunnel, maar vooralsnog zijn we er alleen maar op achteruitgegaan", vervolgt Annelies Scholten. "Het spoor is hier een flink stuk dichterbij gekomen en we zitten met geluidsoverlast en hinder van trillingen. Daar moet een oplossing voor komen."
De gemeente heeft aangegeven een gesprek met de bewoners niet uit de weg te gaan. Omdat het, na de bezwaarschriften van de bewoners, inmiddels om een juridisch conflict gaat, is de situatie er volgens de gemeente niet gemakkelijker op geworden.
Niet van mij maar gewoon een mooi plaatje, lekker dieselen
Op woensdag 14 januari 2015 10:04 schreef greavy het volgende: BEWONERS NIJVERDAL BEGINNEN EIGEN ONDERZOEK NAAR OVERLAST COMBITUNNEL Bewoners van de Piet Heinweg langs de nieuwe combitunnel in Nijverdal beginnen een eigen onderzoek naar de overlast van passerende treinen. De bewoners zijn de geluidshinder en trillingen meer dan zat.
De huiseigenaren aan de Piet Heinweg vinden vooralsnog geen gehoor voor hun klachten bij de gemeente Hellendoorn, ProRail en Rijkswaterstaat. "We hebben inmiddels geen idee meer op welke knop we precies moeten drukken", aldus bewoonster Annelies Scholten. "We hebben al bezwaarschriften bij de gemeente ingediend, maar het blijft van alle kanten erg stil." 'We hebben ons altijd zeer tolerant opgesteld'
De bewoners stellen de gemeente, ProRail en Rijkswaterstaat aansprakelijk voor de schade aan hun woningen. "We hebben ons altijd zeer tolerant opgesteld ten aanzien van de combitunnel, maar vooralsnog zijn we er alleen maar op achteruitgegaan", vervolgt Annelies Scholten. "Het spoor is hier een flink stuk dichterbij gekomen en we zitten met geluidsoverlast en hinder van trillingen. Daar moet een oplossing voor komen."
De gemeente heeft aangegeven een gesprek met de bewoners niet uit de weg te gaan. Omdat het, na de bezwaarschriften van de bewoners, inmiddels om een juridisch conflict gaat, is de situatie er volgens de gemeente niet gemakkelijker op geworden.
Op woensdag 14 januari 2015 12:01 schreef greavy het volgende: Een aanrijding met een persoon/klein voorwerp is net voorbij tussen Arnhem en Nijmegen, volgt direct een seinstoring voor de komende 2 uur.
Heeft er wel voor gezorgd dat Arriva voor het boemeltje naar Tiel keerde in Elst op het nieuwe spoor 3
Geen treinen tussen Roermond en Sittard vanwege een ongeluk op de naastgelegen A73 met een tankwagen die nu zoutzuur lekt, gelukkig maar een klein beetje:
Ik wil morgen graag met de pimpel naar Amsterdam vanuit Hengelo en dan verder Noord-Holland in. Nou wil ik eigenlijk eerste klas rijden voor zo'n mooie coupe met grote tafels. Wat kost mij. Vertrek is 13:00 of 15:00. Wat kost mij dat?
Op woensdag 14 januari 2015 15:33 schreef b2py het volgende: Ik wil morgen graag met de pimpel naar Amsterdam vanuit Hengelo en dan verder Noord-Holland in. Nou wil ik eigenlijk eerste klas rijden voor zo'n mooie coupe met grote tafels. Wat kost mij. Vertrek is 13:00 of 15:00. Wat kost mij dat?
In de eerste klas zitten geen grote tafels hoor in de coupés, maar alleen kleine klaptafels aan de wand. Of misschien in het 1e klas-deel van het Bistrorijtuig, daar zit volgens mij een interregio-interieur in.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In de eerste klas zitten geen grote tafels hoor in de coupés, maar alleen kleine klaptafels aan de wand. Of misschien in het 1e klas-deel van het Bistrorijtuig, daar zit volgens mij een interregio-interieur in.
Oh dat dacht ik te zien van buiten. Had verwacht dat het er hetzelfde uit zou zien als ICE3 coupe's..
Op woensdag 14 januari 2015 15:48 schreef Ireyon het volgende: Degene die overgangskaartjes per traject heeft afgeschaft kan de rest van z'n leven een permanent jeukende anus krijgen. Klootviool.