Hij keurt de moorden ook af want hij wilde aanvankelijk meelopen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:41 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dan had hij de moorden openlijk af moeten keuren.
Nu keurt ie dus alleen het plaatsen van afbeeldingen van de profeet af, en dat 'namens' een heel volk.
¨Oil for immigration¨ De eis vanuit de islam om een wereldkalifaat te stichten en je eigen politieke leiders die je zonder wroeging voor de bus gooien. Ze willen niet terug.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Ik doel op mosllimgekkies die hier in Nederland problemen hebben met 'onze' voor hun kennelijk te moeilijke opvatting over fatsoensnormen. Die zouden toch veel beter op hun plaats zijn in een land/staat/IS-gebied waar de heilige Islam overheerst en de wet uitmaakt?
Nou mensen vinden dat alles maar moet kunnen en dat je alles maar moet kunnen zeggen maar als het erop aan komt dan valt dat weer tegen.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''Ik ben voor vrijheid van meningsuiting tot deze* grens.''
Wat is daar hypocriet aan?
ik zal eerlijk zijn, ik kan het me wel voorstellen dat ie niet gaat omdat die afbeeldingen daar gedragen worden. aan de andere kant had het hem goed gestaan als ie daarboven was gaan staan.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:41 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Nu keurt ie dus alleen het plaatsen van afbeeldingen van de profeet af, en dat 'namens' een heel volk.
nee een randvoorwaarde zie wetboek voor strafrecht.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:42 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee. een randvoorwaarde. zie wetboek voor strafrecht.
waarom? elke keer als er een man een kind verkracht moet jij ook als man het openlijk afkeuren? elke keer als fans van jouw favoriete voetbalclub een rel stichten moet je dat dan ook afkeuren? donder toch op man, hij hoeft niks goed te pratenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:41 schreef Roland010 het volgende:
[..]
hij is bang voor de haat stukken in de koran denk ik.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''Ik ben voor vrijheid van meningsuiting tot deze* grens.''
Wat is daar hypocriet aan?
quote:Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Ja leuk joh! Een thuisbasis voor moslimgekkies die dan vandaaruit aanslagen voorbereiden. Echt fantastisch idee!!
maar jij ben dus voor een kalifaat. Volgensmij zit er toch een een steekje los. Weet je wel niet hoeveel stammen uitgemoord worden door IS. Daarnaast wonen er ook andere religies, die moeten dan maar even verhuizen?
Net of alle moslims in dat kalifaat voor IS zijn. Helft van die moslims wordt gewoon onderdrukt.
Ik zie zo'n kalifaat een beetje als 'we hebben een clubje opgericht voor mensen emt een lelijk gezicht'. Dat liedje.. Zelfde idee. Laat ze lekker een landje stichten met de streng Islamitische regels, waar die bekrompen lui zich kunnen vestigen.. enkel en alleen voor hun aanhangers.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Ja leuk joh! Een thuisbasis voor moslimgekkies die dan vandaaruit aanslagen voorbereiden. Echt fantastisch idee!!
maar jij ben dus voor een kalifaat. Volgensmij zit er toch een een steekje los. Weet je wel niet hoeveel stammen uitgemoord worden door IS. Daarnaast wonen er ook andere religies, die moeten dan maar even verhuizen?
Net of alle moslims in dat kalifaat voor IS zijn. Helft van die moslims wordt gewoon onderdrukt.
Als iemand zegt ''Ik ben voor volledige vrijheid van meningsuiting'' en dan begint te miepen over iemand die haat predikt, dan is diegene hypocriet, ja. Maar ik ken daar geen voorbeeld van en volgens mij gaat dat helemaal niet op voor ''mensen''. Genoeg mensen zijn voor ''vrijheid van meningsuiting tot ..''quote:Op zondag 11 januari 2015 21:43 schreef VromeBroeder het volgende:
[..]
Nou mensen vinden dat alles maar moet kunnen en dat je alles maar moet kunnen zeggen maar als het erop aan komt dan valt dat weer tegen.
Maar daar zijn geen playstations.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Ik doel op mosllimgekkies die hier in Nederland problemen hebben met 'onze' voor hun kennelijk te moeilijke opvatting over fatsoensnormen. Die zouden toch veel beter op hun plaats zijn in een land/staat/IS-gebied waar de heilige Islam overheerst en de wet uitmaakt?
Deze demonstratie was niet voor het beledigen van Moslims of de profeet, het was voor de vrijheid om dat te kunnen doen als je dat wilt. Dit was dus geen demonstratie voor 'rode shirts', dit was een demonstratie voor het kunnen dragen van welke kleur t-shirt je wilt. Volgens mij haal jij dus zelf dingen door elkaarquote:Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
die reden is nergens genoemd, hij loopt niet mee omdat er spotprenten gedragen worden hij zegt niet dat hij tegen het dragen van die prenten is
het is hetzelfde als zeggen dat je niet meeloopt omdat er rode tshirts gedragen worden, betekent niet dat je tegen het dragen van mensen met kleren bent
breivik heeft blanken vermoord, het ging daar om politieke idealen. als ik van dezelfde ideologische beweging lid zou zijn geweest zou ik mezelf ook wel van zijn acties distantieren. dus nee, het is een domme reactie. beter had ie niets gezegd.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:44 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
waarom? elke keer als er een man een kind verkracht moet jij ook als man het openlijk afkeuren? elke keer als fans van jouw favoriete voetbalclub een rel stichten moet je dat dan ook afkeuren? donder toch op man, hij hoeft niks goed te praten
[ afbeelding ]
Deze betoging was tegen terrorisme, niet voor vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Deze demonstratie was niet voor het beledigen van Moslims of de profeet, het was voor de vrijheid om dat te kunnen doen als je dat wilt. Dit was dus geen demonstratie voor 'rode shirts', dit was een demonstratie voor het kunnen dragen van welke kleur t-shirt je wilt. Volgens mij haal jij dus zelf dingen door elkaar
dit ging ook om politieke idealen mijn vriend, je praat troep en dat weet je dondersgoedquote:Op zondag 11 januari 2015 21:46 schreef SuperFood het volgende:
[..]
breivik heeft blanken vermoord, het ging daar om politieke idealen. als ik van dezelfde ideologische beweging lid zou zijn geweest zou ik mezelf ook wel van zijn acties distantieren. dus nee, het is een domme reactie. beter had ie niets gezegd.
Die verdien jij ook helemaal niet. Voor jou een koran en daarna basta. Als je eindelijk een keer je best gaat doen en wat verdient: Misschien een half uurtje met een geit.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar daar zijn geen playstations.²
Dat past niet echt bij wat ik over het algemeen hoor. Ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen zo.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Genoeg mensen zijn voor ''vrijheid van meningsuiting tot ..''
Aanzetten tot geweld en haat is gewoon tegen de wet.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:30 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
onterecht aangezien het vrijheid van meningsuiting is
Nee hij heeft eigenlijk wel gelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
dit ging ook om politieke idealen mijn vriend, je praat troep en dat weet je dondersgoed
De vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt en is dat ook nooit geweest.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als iemand zegt ''Ik ben voor volledige vrijheid van meningsuiting'' en dan begint te miepen over iemand die haat predikt, dan is diegene hypocriet, ja. Maar ik ken daar geen voorbeeld van en volgens mij gaat dat helemaal niet op voor ''mensen''. Genoeg mensen zijn voor ''vrijheid van meningsuiting tot ..''
Dat vind ik altijd een beetje een lastig te definiėren iets. Het oproepen aan alle kranten om spotprenten van Mohammed op de voorpagina te plaatsen kan namelijk ook door sommige moslims aan het oproepen tot haat richting de Islam. Ik denk dat je die 'haat' pas strafbaar moet kunnen stellen als je heel concreet tot iets oproept waarmee je de wet overtreedt. Zoals dus geweld of moord.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:38 schreef SuperFood het volgende:
[..]
oproepen tot haat is volgens mij ook verboden. en terecht.
dit is uit naam van het geloof gedaan. dat is zoals ik het zie - en zovelen. misschien vergis ik me daarin - maar ik betwijfel het ten sterkste.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
dit ging ook om politieke idealen mijn vriend, je praat troep en dat weet je dondersgoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |