Nee, natuurlijk niet. Maar een adrenaline'shot'/kick whatever is een stuk logischer voor het menselijk lichaam dan het in shock raken. Heeft te maken met de vechten of vluchten-reflex. Ik zeg niet dat het sowieso zo is. Het staat je vrij om dan te beargumenteren waarom je vindt dat een shock-reactie logischer is dan een adrenaline-reactie. Das het hele idee van een forum, zeg maar.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:21 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dus? Wanneer jij iets zegt dan is het gewoon zo?
En is het daarmee ontkracht.
Waar haal je de illusie vandaan dat je altijd gelijk hebt?
Ik heb mijn eigen mening en ga die niet aanpassen omdat jij er anders over denkt.
Selectief lezen noem ik dat.quote:Sorry hoor maar als je weet dat er net 10 mensen of collega's zijn doodgeschoten door
terroristen en ze zijn nog aanwezig lijkt mij dat het enige waar je aan denkt is om jezelf in
veiligheid te brengen. Je leven staat op het spel.
ok, daar kan ik inkomen.Maar oké, op een bepaald moment zijn ze op het dak. Op dat moment kunnen ze niet veel extra doen om in veiligheid te komen. Ze zijn er nu eenmaal, ze kunnen een kogelvrij vest aandoen, ze kunnen uit het zicht blijven, maar dan ben je er ook wel. En in die situatie zitten ze. Of, wat had jij nog gedaan om in veiligheid te komen, wat die mensen op het dak nagelaten hebben?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:29 schreef Izzy73 het volgende:
Ik heb daar al antwoord op gegeven:
[..]
Selectief lezen noem ik dat.
Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:38 schreef kalinhos het volgende:
Laat ik het zo zeggen Izzy. Wat had je zélf gedaan in die situatie? Je bent net ontkomen aan de shooting en je staat nu al 2 minuten wortel te schieten op een dak. Wat doe je dan?
En wat probeer je hiermee te insinueren dan? Dat iedereen op de redactie al wist wat er stond te gebeuren behalve de 10 die zijn doodgeschoten? Of is er niemand dood?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:46 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen.
2 minuten? Dat vindt je lang? Ik zou me zo ver mogelijk uit de voeten maken.
Nog 4-5 daken verder zien te komen of me verstoppen voor de zekerheid.
Je gaat daar toch niet nonchalant met je handen in je zakken staan appen.
En effe over de railing kijken, of er wat te zien is. Er lopen terroristen rond met AK-47's en
een raketwerper. Wegwezen en zo ver mogelijk. Dat is wat ik zou doen.
Ok, fair enough. Je moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om daadwerkelijk weg te kúnnen komen. Als alle omgrenzende daken een paar meter hoger zijn dan kan je nog steeds nergens heen natuurlijk. Maargoed, je hebt iig onderbouwd waarom je het appen dus onlogisch vindt. Ben het nog steeds niet met je eens, maar tis iig al inhoudelijkquote:Op maandag 12 januari 2015 16:46 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen.
2 minuten? Dat vindt je lang? Ik zou me zo ver mogelijk uit de voeten maken.
Nog 4-5 daken verder zien te komen of me verstoppen voor de zekerheid.
Je gaat daar toch niet nonchalant met je handen in je zakken staan appen.
En effe over de railing kijken, of er wat te zien is. Er lopen terroristen rond met AK-47's en
een raketwerper. Wegwezen en zo ver mogelijk. Dat is wat ik zou doen.
Ik had al zo'n vermoeden maar kon niets terugvinden in dit topic of in de openingspost.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:02 schreef Copycat het volgende:
Hebben we het hier al meermalen uitgebreid over gehad.
Hier kun je het staartje van die discussie lezen:quote:Op maandag 12 januari 2015 17:06 schreef jogy het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden maar kon niets terugvinden in dit topic of in de openingspost.
Dankquote:Op maandag 12 januari 2015 17:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hier kun je het staartje van die discussie lezen:
BNW / Charlie Hebdo-aanslag & supermarktgijzeling - Parijs #6
Dit kan dan ook best in de OP.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:01 schreef jogy het volgende:
Heeft iemand dit ook al meegekregen? De zelfmoord van een regionaal kopstuk van de politie die bezig was met het onderzoek naar de Charlie Hebdo moorden.
http://www.mirror.co.uk/n(...)p-cop-helric-4963644
http://www.globalresearch(...)ews-blackout/5424149
Evenzeer heb jij laten zien dat je beargumenteerd kunt aangeven waarom de mensen op dat dak zich zo gedroegen. Dus wat is dan eigenlijk nog het punt? Dat de mensen die we op het dak zien crisisacteurs zijn? Dat jij dus ook een crisisacteur bent, of zou kunnen zijn? Dat is absurd, want een dergelijke verklaring is helemaal niet nodig om dat wat zich afspeelde op het dak te kunnen duiden. Het simpele feit dat je vrij eenvoudig het gedrag van die mensen kunt verklaren ontkracht iedere noodzaak voor een complottheorie om de boel te kunnen verklaren. En als het een complot geweest zou zijn, waarom zou de Kwade Genius de deelnemers dan niet geïnstrueerd hebben om zich zo 'realistisch' mogelijk te gedragen; dwz dat sommige of alle mensen wél zouden proberen vluchten van dak naar dak naar dak?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:02 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ok, fair enough. Je moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om daadwerkelijk weg te kúnnen komen. Als alle omgrenzende daken een paar meter hoger zijn dan kan je nog steeds nergens heen natuurlijk. Maargoed, je hebt iig onderbouwd waarom je het appen dus onlogisch vindt. Ben het nog steeds niet met je eens, maar tis iig al inhoudelijk
Misschien voor extra dramatische effect.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:55 schreef Nia het volgende:
Het was in ieder geval dringen geblazen bij de ingang nadat de terrorist was uitgeschakeld en de gegijzelden naar buiten konden. Die gegijzelden moesten zich nog wel haast een weg banen tussen al die RAID agenten door. Op een gegeven moment telde ik tussen de 40 en 50 van die RAID jongens die zich in de supermarkt bevonden.
Er was zo'n overmacht aan hulpdiensten en ambulances op de been rond die supermarkt en bij de drukkerij, dat ik best wel blij ben voor de stad Parijs dat er daar niet elders op hetzelfde moment een ernstig ongeluk, overvallen of iets dergelijks hebben plaatsgehad.
Paniek, wat zou jij doen?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien voor extra dramatische effect.
Zoals Izzy zegt - er lijkt helemaal geen organisatie.
Waarom komen al de gegjizelde allemaal rennende en schreeuwende naar buiten?
Ik snap wel dat mensen zullen 'a little bit upset',maar tis allemaal afgelopen?
Hele verhaal is confusing....waarschijnlijk ook expres gedaan dan mensen gaan niet meer inverdiepen.
Is die politie agent geschoten in z'n hoofd of niet?
Ik kan geen foto vinden van iemand die heeft 'n point blank range AK47 kogel in hun hoofd gekregen en dan geen bloed te zien.
I am not Charlie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geen ak47 maar zoiets zoek je?
btw de Speld vandaag![]()
http://www.speld.nl/2015/(...)van-onzichtbaarheid/
[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 12-01-2015 18:47:47 ]Er staat nog een vraag voor u open!!
quote:Op maandag 12 januari 2015 19:20 schreef Nia het volgende:
Ik heb een ongecensureerde video gevonden waar de terrorist met zijn handen vastgebonden naar buiten valt en liggend op de grond beschoten wordt. Vanaf 0:44 seconden zie je hoe hij op de grond valt en hoe het verder gaat.
Ja blijft moeilijk om zeker te zijn dat ze gebonden zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |