Ik ben het ermee eens dat de Joodse supermarkt bewust is uitgekozen, maar dit was voor mijn gevoel meer een actie om die broers te redden ofzo. Bij 9/11 is er ook een "vliegtuig" in het Pentagon gevlogen. De Joodse gemeenschap doet nu net of het Pentagon (de Joodse supermarkt) het hoofddoel was van de aanslagen.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit inderdaad, die 4 joods slachtoffers waren geen toeval maar een bewust doelwit net zoals die redactie. Als die terrorist nou in het wilde weg was gaan rondmaaien en toevallig 4 joden had neergeknald was het geen antisemitisme, maar nu was het een zeer bewuste actie bij een joodse supermarkt.
Okee, er is natuurlijk een hele kleine kans dat die domme terrorist niet wist dat het om een joodse supermarkt ging maar lukraak een supermarkt is binnen gelopen, dan is het ook geen antisemitisme, maar die kans lijkt me nihil.
Nee, dat doet de Joodse gemeenschap niet. Bovendien is het logischer dat de Joodse gemeenschap zich meer kan identificeren met de Joodse kant van dit verhaal: anti-semitisme is met name onder Moslimgemeenschappen aan het stijgen in Europa. Dat heeft met name met Israël te maken, maar daar heeft een Europese Jood weinig mee van doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:08 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat de Joodse supermarkt bewust is uitgekozen, maar dit was voor mijn gevoel meer een actie om die broers te redden ofzo. Bij 9/11 is er ook een "vliegtuig" in het Pentagon gevlogen. De Joodse gemeenschap doet nu net of het Pentagon (de Joodse supermarkt) het hoofddoel was van de aanslagen.
volgens mij besloten ze actie te ondernemen omdat de twee broers inmiddels waren gedood.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt maar deze flashbangs ( denk ik) gingen ook nog eens ver voor de roll luik actie af.
Leeroy had de hoorn naast de haak liggen en ging bidden de GIGN besloot toen actie te ondernemen..
Mja niet echt een verassing meer inderdaad.
Ik heb het meer over de overdreven betrokkenheid van vooraanstaande politici bij het leed van de Joden bij deze aanslag.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, dat doet de Joodse gemeenschap niet. Bovendien is het logischer dat de Joodse gemeenschap zich meer kan identificeren met de Joodse kant van dit verhaal: anti-semitisme is met name onder Moslimgemeenschappen aan het stijgen in Europa. Dat heeft met name met Israël te maken, maar daar heeft een Europese Jood weinig mee van doen.
Update 20:15quote:Op maandag 12 januari 2015 11:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
volgens mij besloten ze actie te ondernemen omdat de twee broers inmiddels waren gedood.
Overdreven, ja?quote:Op maandag 12 januari 2015 11:19 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de overdreven betrokkenheid van vooraanstaande politici bij het leed van de Joden bij deze aanslag.
Het is niet alsof de Joden in Europa het niet moeilijker gaan hebben: er zijn al meerdere aanslagen op hun community gepleegd, antisemitisme neemt toe en ze krijgen vaak bedreigingen. Deze aanslag was ook weer een gerichte aanslag op hen. Waarom zouden politici daar niet bij stil mogen staan?quote:Op maandag 12 januari 2015 11:19 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de overdreven betrokkenheid van vooraanstaande politici bij het leed van de Joden bij deze aanslag.
Dat. Overigens ben je niet per se schuldig aan de bezetting van de West Bank als je in Israël woont hoor. Er zijn genoeg Israëliërs die daar tegen zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het niet overdreven. Ik heb juist wel respect voor Europese joden die hier wonen en niet meewerken aan de perverse bezetting van de West Bank. Dan mag best de regeringsleider van Frankrijk naar hun herdenking komen.
Enige nuance is wel op z'n plaats vind ik.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet alsof de Joden in Europa het niet moeilijker gaan hebben: er zijn al meerdere aanslagen op hun community gepleegd, antisemitisme neemt toe en ze krijgen vaak bedreigingen. Deze aanslag was ook weer een gerichte aanslag op hen. Waarom zouden politici daar niet bij stil mogen staan?
Het zou vreemder zijn als ze er niet bij stil zouden staan.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet alsof de Joden in Europa het niet moeilijker gaan hebben: er zijn al meerdere aanslagen op hun community gepleegd, antisemitisme neemt toe en ze krijgen vaak bedreigingen. Deze aanslag was ook weer een gerichte aanslag op hen. Waarom zouden politici daar niet bij stil mogen staan?
Ik vind dat ook een opvallend detail. Zeker die flashes. Wat is het nut?quote:Op maandag 12 januari 2015 09:37 schreef Nia het volgende:
Er is nog een video van afstand gemaakt, die aardig lang begint voor de aanval bij de ingang. Een bom? gaat af tussen twee auto's op 0.13 seconden in de video.De terrorist kan hierdoor wakker worden geschud dat er buiten iets aan de hand is en mogelijk iets uitspoken met de gijzelaars? Het verrassingselement lijkt me dan toch weg?
Het is natuurlijk super onverwachtsquote:Op maandag 12 januari 2015 12:40 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook een opvallend detail. Zeker die flashes. Wat is het nut?
Het gebeurt tussen de agenten niet binnen.
Op deze eerste foto zie je ook een straal waardoor het lijkt alsof het van boven af komt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kan je moorden nuanceren?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:16 schreef DuTank het volgende:
[..]
Enige nuance is wel op z'n plaats vind ik.
Is die straal niet gewoon een gevolg van het licht in de camera? Vergelijkbaar met een foto maken op een zonnige dag van de zon.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:40 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het gebeurt tussen de agenten niet binnen.
Op deze eerste foto zie je ook een straal waardoor het lijkt alsof het van boven af komt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nja, vind ik niet. Je kan het hebbem over achterliggende oorzaken, verbanden zien eventueel, wie hebben ergens belang bij, etc. Maar een politie-inval analyseren zonder enige kennis van zaken (gebeurde overigens ook bij Sydney) komt toch wat simpel op mij over. Alsof die Fransen maar wat aanklootten.quote:
wat denk je, dat die swat teams niet onderdeel zijn van het dambord? dat die achter de bureaus de plannen bedenken? die hebben gwn een micro in hun oortje en krijgen hun naam te horen als ze een deur moeten opblazen, die gaan echt niks analyseren hoorquote:Op maandag 12 januari 2015 13:11 schreef kalinhos het volgende:
Overigens. Die SWAT-teams daar hebben jaren training, etc. Gaan wij even, zonder enige kennis van zaken en de materie aldaar, vanuit onze huiskamer analyseren wat er vreemd is of niet vreemd is?
Zou kunnen maar daar lijkt het niet op.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:10 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Is die straal niet gewoon een gevolg van het licht in de camera? Vergelijkbaar met een foto maken op een zonnige dag van de zon.
Het kan door meerdere dingen komen;quote:Op maandag 12 januari 2015 12:40 schreef Izzy73 het volgende:
Volgens mij is er ook een agent gewond geraakt door (verkeerd gebruik van) zo'n flashbang.quote:Het gebeurt tussen de agenten niet binnen.
Dat kan vanalles zijnquote:Op deze eerste foto zie je ook een straal waardoor het lijkt alsof het van boven af komt.
dat bedoel ik niet eens. Als je dit al niet goed interpreteert, hoe gaat het dan met bronnen die wat meer moeite vereisen om te begrijpen.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:29 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
wat denk je, dat die swat teams niet onderdeel zijn van het dambord? dat die achter de bureaus de plannen bedenken? die hebben gwn een micro in hun oortje en krijgen hun naam te horen als ze een deur moeten opblazen, die gaan echt niks analyseren hoor
Nee. Het projectiel/licht/whatever vliegt omhoog als reactie op de ontploffing. Niet andersom.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:34 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Zou kunnen maar daar lijkt het niet op.
Dit filmpje gepost door Nia:
Op 3 sec. zie je helemaal links bij het pand een explosie. daar staat zo te zien geen agent.
Dan op 13 sec. zie je dat er iets ontploft op een auto onder dat witte bord.
Dat lijkt ook vanaf afstand afgeschoten te worden. (pauze/play)
En op 20 sec. zie je weer een explosie vlak voor de deur.
Wanneer je (pauze/play) doet zie je vrij duidelijk dat een projectiel wordt afgevuurd op het pand
vanaf een hoger punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |