Wat is er misselijk of onsmakelijk aan satire? Dat is nu juist de modernisering die die zandapen onder de moslims moeten leren.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:14 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het vooral erg onsmakelijk. Bijna net zoals onsmakelijk als die spotprenten over moslims. Gewoon een misselijk blad.
ik vind dat je nick maar slecht gekozen isquote:Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Ik vind dat men geen vrijheid moet hebben om andere mensen opzettelijk te beledigen. Spreek niet over Mohammed of Jezus. Dat zijn heilige personen voor veel mensen op deze aardbol, hun spotten is hetzelfde als hun moeders voor hoeren uitmaken of nog erger en dan kan je wel klappen verwachten. Als ik op straat een neger aanspreek en zeg dat hij een kanker buitenlander is, dan verwacht ik gewoon klappen. Vrijheid van beledigen is onzin en dat moet nodig een nieuwe betekenis krijgen.
Nope.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Beledigen is iets anders dan een mening.
Dat vinden wij net zo van atheïsten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom moet je moslims, of welke religieuze groepering dan ook, te reden houden? Het zijn stuk voor stuk sektes die een dubieus algemeen belang prediken boven individuele vrijheid. Zulke mensen moet je zoveel mogelijk zien te elimineren.
Gelukkig zijn mensen als jij in de minderheid. Wetgeving moet niet worden gebaseerd op de lange tenen van watjes.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Ik vind dat men geen vrijheid moet hebben om andere mensen opzettelijk te beledigen. Spreek niet over Mohammed of Jezus. Dat zijn heilige personen voor veel mensen op deze aardbol, hun spotten is hetzelfde als hun moeders voor hoeren uitmaken of nog erger en dan kan je wel klappen verwachten. Als ik op straat een neger aanspreek en zeg dat hij een kanker buitenlander is, dan verwacht ik gewoon klappen. Vrijheid van beledigen is onzin en dat moet nodig een nieuwe betekenis krijgen.
Op ARD werd idd vermeld dat het een vooral links tijdschrift was.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, juist eerder de verbroedering van links (het was een links tijdschrift, meen ik?) met rechts om Le Pen buitenspel te zetten.
Ik vind dat uitstekend kunnen hoor, soms moet je nu eenmaal grof zijn. Altijd maar vriendelijk zijn tegen ras idioten is ook niet de methode.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef Pietjevrijheid het volgende:
flikker op malloot. dat heilige boek van jou beledigt mij (en de normen van onze samenleving).quote:Op zondag 11 januari 2015 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Beledigen is iets anders dan een mening. Dat het blad Charlie Hebdo (o.a.) Moslims beledigde was niet subjectief maar ontzettend meetbaar. Beledigen om het beledigen, ontzettend nutteloos en onverstandig.
Iemands moeder uitmaken voor prostituee en vervolgens zeggen dat je in dialoog wilt over haar.²
Het zijn sprookjesfiguren. Moslims kiezen er zelf voor om zich beledigd te voelen, ze kunnen het ook negeren. Gevoelens van een ander mogen nooit een belemmering vormen voor de vrijheid.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Dus omdat jij niet in de hindu goden geloofd ben jij net zo erg als Stalin en Hitler?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vinden wij net zo van atheïsten.²
Gast het gaat om het idee. Er zijn wel meer plekken op de wereld waar individuele christenen zich misdragen en zich daarbij profileren als christen. Daar hoeft men blijkbaar geen afstand van te nemen als westerse christenen?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
En alsnog is de beste foto die je kan vinden in zwart-wit uit 1910? Sterk verhaal.
Nou er moet toch een onderscheid blijven, waar trek je de grens, anders zou op een bepaald moment bijna alles mogen als de kaarten maar net zo liggen, als homofobie weer terugkeert in ons land, dan kunnen homo's bijvoorbeeld in kranten en op televisie zonder tegenwind met de grond gelijk worden gemaakt.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind dat uitstekend kunnen hoor, soms moet je nu eenmaal grof zijn. Altijd maar vriendelijk zijn tegen ras idioten is ook niet de methode.
Je moet simpelweg een grens trekken.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:17 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Je kunt alles beledigend vinden.
Dat kan, maar 'jullie' zijn dom en 'wij' niet.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vinden wij net zo van atheïsten.²
ik weet niet of je bansheeboy wel vaker tegenkomt op het forum maar het antwoord op die vraag... ehm * kuch * JA * kuch *quote:Op zondag 11 januari 2015 18:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus omdat jij niet in de hindu goden geloofd ben jij net zo erg als Stalin en Hitler?
Laten we die grens in ieder geval dan niet leggen bij het tekenen van figuurtje.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je moet simpelweg een grens trekken.
ow ja. wie gaat dat doen dan.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je moet simpelweg een grens trekken.
Bronnen uit Bonn.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op ARD werd idd vermeld dat het een vooral links tijdschrift was.
Negeren is knap lastig voor hen blijkt. Maar het gaat ook wel ver, van beide kanten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het zijn sprookjesfiguren. Moslims kiezen er zelf voor om zich beledigd te voelen, ze kunnen het ook negeren. Gevoelens van een ander mogen nooit een belemmering vormen voor de vrijheid.
ok regel ook ff dat de koran verboden wordt want daar staat een hoop intolerantie in - ronduit beledigend. dank uquote:Op zondag 11 januari 2015 18:19 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Als mensen werkelijk in vrijheid en harmonie willen leven dan moet men maar eens leren dat er grenzen bestaan en dat men rekening moet houden met andere mensen, niet iedereen zit nou eenmaal hetzelfde in elkaar.
Dus als jij in Nederland zegt dat je een moslim bent mogen pvv aanhangers je naar de tering slaan? Je hebt tenslotte de vrijheid, maar je kan je ook gewoon gedragen dus zijn de consequenties voor jou?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je door de Bronx of andere getto loopt in de US en keihard "Nigger!!!!!" roept, sta je er dan van te kijken dat je klappen krijgt of misschien zelfs een kogel door je pokdalige gelaat krijgt? Je hebt de vrijheid om het te doen, maar de consequenties zijn voor jouw rekening.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |