Het beleid is wat aangepast maar ze zijn nog steeds springlevend. Hier een foto in kleur:quote:Op zondag 11 januari 2015 18:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het feit dat de moslimfoto recent is en de christelijke foto in zwart-wit zegt genoeg imo.
De grenzen zijn duidelijk aangegeven in de wet, smaad en laster, het aanzetten tot geweld en haat etc.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je geen grens trekt zal een dusdanig onderscheid bijna niet meer te maken zijn.
Waarom hou jij dan geen rekening met de PVV en verwacht je wel dat ze rekening met jou houden?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het netjes en verstandiger is als je in alle redelijkheid rekening houdt met elkaars gevoeligheden.²
En dat werkt 2 kanten op. We spreken niet voor niets van een samenleving.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het netjes en verstandiger is als je in alle redelijkheid rekening houdt met elkaars gevoeligheden.²
Natuurlijk mag je het er mee oneens zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet maar je mag het natuurlijk ook verkeerd vinden, je mag het er niet mee eens zijn dat deze Tekening wordt geplaatst, laten we die mogelijkheid tot vinden ook openhouden in het Westen dan.
die koran van jou doet dat ook niet vriend.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaadquote:Op zondag 11 januari 2015 18:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je het er mee oneens zijn.![]()
En dat kun je in talkshows gaan verkondigen en in kranten publiceren etc.
Dat is gewoon niet zo. Je verzint maar wat.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:23 schreef meth1745 het volgende:
Vrijjheid? Bollocks, wat men in het Westen aanvaardbaar vindt valt onder vrijheid van meningsuiting, wat men niet aanvaardbaar vindt noemt men hate speech zodat men het kan verbieden.
Ik zou dat kunnen negeren. En dat gaat het zelfs nog om een echt persoon. De spotprenten vallen fantasie aan en dat kunnen ze al niet aan.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als ze een dergelijke onsmakelijke prent van je moeder zouden publiceren?
Ik vind het niet eens zo'n heel slechte vergelijking eerlijk gezegd.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:20 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Allemachtig wat een totaal niet relevante vergelijking
Dat is wel de achterlijke richting die we opgaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet zo. Je verzint maar wat.
De analogie van "jullie doen het ook" i.p.v. het onderkennen van het logische principequote:Op zondag 11 januari 2015 18:24 schreef SuperFood het volgende:
[..]
die koran van jou doet dat ook niet vriend.en imams al helemaal niet met hun homo-intolerante praatjes en anti westerse normen en waarden die worden uitgedragen
Tuurlijk, maar de overgrote meerderheid van de Europese moslims heeft dan ook geen aanslagen gepleegd op tekenaars.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Als je pragmatisch bekijkt, wordt dat effect van modernisering echt niet op die manier bereikt. Stel dat de Russen grappen gaan maken over MH17 onder het mom van 'modernisering', dan worden de Nederlanders ook natuurlijk helemaal leip. Wat de één modernisering vindt, hoeft niet te gelden of zijn de Westerse waarden echt zo superieur? Blijkbaar ligt Mohammed de profeet even gevoelig als wij MH17 dat vinden, iets wat ik me niet kan voorstellen, maar ik neem het maar voor kennisgeving aan. Verstandige moslims zouden overigens ook die grappen en grollen voor kennisgeving moeten aannemen, maar je hebt altijd labiele mensen die dan juist daardoor geen doordraaien met alle gevolgen van dien.
Waarom kreeg de AEL een boete voor z'n spotprenten?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet zo. Je verzint maar wat.
Je mag gerust bepleitten dat spotprenten over Mohammed niet kunnen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:20 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Literatuur, boeken en ideeën moeten altijd bespreekbaar blijven.
Niet alles uit films moet je als waarheid aannemen dudequote:Op zondag 11 januari 2015 18:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je door de Bronx of andere getto loopt in de US en keihard "Nigger!!!!!" roept, sta je er dan van te kijken dat je klappen krijgt of misschien zelfs een kogel door je pokdalige gelaat krijgt? Je hebt de vrijheid om het te doen, maar de consequenties zijn voor jouw rekening.²
Je logische principe is niet houdbaar zodra je mensen met een andere mening dan de jouwe hebt. Dat is best triest als je principes over meningen openbaar maken gaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De analogie van "jullie doen het ook" i.p.v. het onderkennen van het logische principe²
Nou en? Je hoeft het niet leuk te vinden.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dan noemen ze het satire en dan mag het op eens wel. Ze herpubliceerde die Deense prent over de profeet ook. Daar was al helemaal niets grappigs aan, het is gewoon provocatie.
Belachelijk inderdaad.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Waarom kreeg de AEL een boete voor z'n spotprenten?
Als die mensen van Charlie Hebdo naar Pakistan waren afgereisd en daar naar het hoofdkwartier van Al qaida waren gegaan om Mohammed te beledigen en ze daar dan ter plaatse waren doodgeschoten. Dan was het een goede vergelijking geweest.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind het niet eens zo'n heel slechte vergelijking eerlijk gezegd.
Dus je vindt het logisch als moslims vervolgd en afgetuigd worden als ze als zodanig herkenbaar zijn? Jezus, wat een lul ben jij.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je door de Bronx of andere getto loopt in de US en keihard "Nigger!!!!!" roept, sta je er dan van te kijken dat je klappen krijgt of misschien zelfs een kogel door je pokdalige gelaat krijgt? Je hebt de vrijheid om het te doen, maar de consequenties zijn voor jouw rekening.²
Jij houdt niet van je moeder. En als je moeder dit leest zou ze enorm teleurgesteld in je zijn. Maar als ik je mening zo lees zal ze vast in een bejaardentehuis zitten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik zou dat kunnen negeren. En dat gaat het zelfs nog om een echt persoon. De spotprenten vallen fantasie aan en dat kunnen ze al niet aan.
Die grens ligt bij geweld.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:26 schreef Pietjevrijheid het volgende:
We zijn het allemaal eens dat een persoon die zich beledigd voelt niet het recht in eigen handen mag nemen, maar dat is de discussie niet. We moeten elkaar begrijpen en weten wat onze grenzen zijn, als ik weet dat ik met een Jood te maken heb dan ga ik toch ook geen grapjes maken over de Holocaust? Als ik met een christen te maken heb ga ik toch geen grapjes maken over Maria? Als ik met een Atheïst te maken heb ga ik toch ook geen grapjes maken over Darwin? Willen jullie harmonie en veiligheid of willen jullie ruzie en onenigheid? Waarom zo moeilijk doen!
Daar ben ik niet mee eens, de grens ligt bij beledigen omdat men moet voorkomen dat geweld gebruikt zal worden. Niet iedereen is hetzelfde en voorkomen is beter dan genezen.quote:
Dat Oedipeus-complex van moslims blijft toch een interessant verhaal. De fixatie op geiten net zo trouwens.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij houdt niet van je moeder. En als je moeder dit leest zou ze enorm teleurgesteld in je zijn. Maar als ik je mening zo lees zal ze vast in een bejaardentehuis zitten.
Heeft ze pyamadag vandaag?²
Mee eens. Helemaal mee eens.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:26 schreef Pietjevrijheid het volgende:
We zijn het allemaal eens dat een persoon die zich beledigd voelt niet het recht in eigen handen mag nemen, maar dat is de discussie niet. We moeten elkaar begrijpen en weten wat onze grenzen zijn, als ik weet dat ik met een Jood te maken heb dan ga ik toch ook geen grapjes maken over de Holocaust? Als ik met een christen te maken heb ga ik toch geen grapjes maken over Maria? Als ik met een Atheïst te maken heb ga ik toch ook geen grapjes maken over Darwin? Willen jullie harmonie en veiligheid of willen jullie ruzie en onenigheid? Waarom zo moeilijk doen!
Wat is een belediging en wat is geen belediging?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:28 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Daar ben ik niet mee eens, de grens ligt bij beledigen omdat men moet voorkomen dat geweld gebruikt zal worden. Niet iedereen is hetzelfde en voorkomen is beter dan genezen.
Grapjes over alles en bij iedereen moeten kunnen. Gevoelens zijn daarbij irrelevant, vrijheid staat er oneindig ver bovenquote:Op zondag 11 januari 2015 18:26 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Dat is niet mooi inderdaad. Net als dat Mein Kampf nog verboden is. Gelukkig gebruiken we de democratische ruimte in Nederland om daar verandering in aan te brengen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Waarom kreeg de AEL een boete voor z'n spotprenten?
In mijn ogen ben jij een belediging. En nu? Stop eens met mij beledigenquote:Op zondag 11 januari 2015 18:28 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Daar ben ik niet mee eens, de grens ligt bij beledigen omdat men moet voorkomen dat geweld gebruikt zal worden. Niet iedereen is hetzelfde en voorkomen is beter dan genezen.
Was de TT toch goed gekozen.quote:
Hahahah.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat Oedipeus-complex van moslims blijft toch een interessant verhaal. De fixatie op geiten net zo trouwens.
quote:Op zondag 11 januari 2015 18:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Niet alles uit films moet je als waarheid aannemen dude
Daar moeten wetten over gemaakt worden en daar moeten we over discusseren.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:29 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat is een belediging en wat is geen belediging?
Ik voel me beledigd wanneer ik een moslim op straat zie.
Ze zouden dus maar niet op straat moeten komen.
Terwijl je vannacht nog sprak over dat genocide op de moslims de beste oplossing wasquote:
Zijn we het er snel over eens dat een afbeelding van een historisch figuur geen belediging is.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:30 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Daar moeten wetten over gemaakt worden en daar moeten we over discusseren.
Die wetten zijn er al.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:30 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
De enige wet die er zou moeten zijn:quote:Op zondag 11 januari 2015 18:30 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Mensen die tegen je zeggen dat je iets niet moet doen en dan verwachten dat ik daarnaar luister.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:30 schreef DeJori het volgende:
Ingaan op BansheeBoyDon't feed the troll.
Nou, maak eens een grapje over Darwin, zou ik zeggen, kijken hoe de atheïsten ermee omgaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:26 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Jij was toch zo tegen beledigen? Stop dan eens mij te beledigenquote:Op zondag 11 januari 2015 18:30 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
dat is al gebeurd en toen hebben we gezegd, daar komen we nooit uit, het verandert constant en iedereen vindt wat anders. weet je wat, we maken een wet dat je mag vinden wat je vindt en dat mag uiten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:30 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, 'we' (lees; westerse culturen) willen daar geen wetgeving over. Ik ben het met je eens als je het hebt over goed fatsoen, maar wetgeving gaan niet over fatsoen. Wetgeving gaat over schadeprincipes en de vrijheid van meningsuiting is een groter goed dat de gevoelens van een individu.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:30 schreef Pietjevrijheid het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |