abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:09:53 #251
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_148950750
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:55 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je moet ook helemaal geen troep uit China bestellen.
Nee, nu al helemaal niet meer.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_148950774
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:56 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Waarom gaan de lonen omlaag bij deze aanpak? Het idee was volgens mij dat er geld gepompt wordt zodat er investeringen gedaan worden om meer vraag te creëren. Hier is personeel voor nodig die die extra investeringen uitvoeren. Wat weer een stimulans geeft aan de lonen.

Of is dit te makkelijk?
quote:
Mario Draghi, der Präsident der Europäischen Zentralbank, überbietet die von ihm geschürten Erwartungen. Mit einem Kursfeuerwerk huldigen Banken und Märkte ihrem Idol. Für mehr als 1,1 Billionen Euro will die Zentralbank Staatsanleihen und andere Wertpapiere kaufen. Obwohl die Märkte schon in einem Meer von Liquidität schwimmen und die Preise von vielen Aktien, Anleihen und Immobilien noch nie so hoch waren wie heute, pumpt die EZB noch mehr Geld in die Märkte – entsprechend steigt das Stabilitätsrisiko
pi_148950802
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:09 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee, nu al helemaal niet meer.

Ik koop voorlopig even helemaal niks meer om Draghi te pesten :)

Stakuh!
so long and thanks for all the fish
pi_148950907
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik koop voorlopig even helemaal niks meer om Draghi te pesten :)

Stakuh!
De hele inboedel op marktplaats, extra overcapaciteit creëren. :D
pi_148950999
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

[..]

Dat Duitsland (en NL) het niet zo zien zitten begrijp ik wel. Het is echter wel een stimulans voor de Zuid-Europese banken, die nu aan meer liquiditeit komen. ECB probeert eigenlijk gewoon het Europees gemiddelde omhoog te krikken door onderaan te beginnen (Italie/Spanje/Portugal).
Maar ja zoals je zegt blijft het maar de vraag of die banken de extra cash in de reële economie gaan pompen, of lekker zichzelf (en de aandeelhouders) verrijken.
pi_148951064
Op 1 vandaag goede reportage er over. Weinig positieve reacties.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_148951073
Goed punt ook hoorde ik net, hoe kan het dat een totaal ondemocratisch instituut als de ECB nu politiek gaat bedrijven met deze maatregel? Volgens mij gaan ze enorm hun boekje te buiten.
pi_148951078
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:19 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Dat Duitsland (en NL) het niet zo zien zitten begrijp ik wel. Het is echter wel een stimulans voor de Zuid-Europese banken, die nu aan meer liquiditeit komen. ECB probeert eigenlijk gewoon het Europees gemiddelde omhoog te krikken door onderaan te beginnen (Italie/Spanje/Portugal).
Maar ja zoals je zegt blijft het maar de vraag of die banken de extra cash in de reële economie gaan pompen, of lekker zichzelf (en de aandeelhouders) verrijken.
Opnieuw, alle banken bulken van de liquiditeit, het is een kapitaalsratio probleem. Die cash komt noch in de economie, noch worden daar aandeelhouders mee verrijkt. Dat maakt gewoon weer een rondje naar een willkeurige centrale bank elders in de wereld.
pi_148951105
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Goed punt ook hoorde ik net, hoe kan het dat een totaal ondemocratisch instituut als de ECB nu politiek gaat bedrijven met deze maatregel? Volgens mij gaan ze enorm hun boekje te buiten.
Ja hoi, daar heeft het Europees Hof van Justitie net wat over gezegd. Niet te buiten dus. Ik weet niet of je je mening daar nog mag indienen, wellicht dat ze daar nog rekening mee willen houden.
pi_148951227
Overigens hebben pensioenfondsen ook niet veel bezittingen in buitenlandse valuta?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_148951355
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens hebben pensioenfondsen ook niet veel bezittingen in buitenlandse valuta?
We hebben een H, we hebben een E, we hebben een D, we hebben een G, we hebben een E, wat spelt dat?

Kijk eens naar de trend van de dekkingsgraden, voor het ultieme antwoord op al je vragen.

Alle shit geswapped naar Euro, en terecht overigens, het zijn geen hedgefunds maar pensionfunds.
pi_148951529
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:22 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Opnieuw, alle banken bulken van de liquiditeit, het is een kapitaalsratio probleem. Die cash komt noch in de economie, noch worden daar aandeelhouders mee verrijkt. Dat maakt gewoon weer een rondje naar een willkeurige centrale bank elders in de wereld.
Wie gaa hier dan van profiteren volgens jou?
pi_148951610
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Op 1 vandaag goede reportage er over. Weinig positieve reacties.
Er was even twijfel, een beetje spanning hier en daar, maar op de Damrak zien ze het allemaal zitten.
pi_148951685
Onder de 1,14 nu
pi_148952306
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

We hebben een H, we hebben een E, we hebben een D, we hebben een G, we hebben een E, wat spelt dat?

Kijk eens naar de trend van de dekkingsgraden, voor het ultieme antwoord op al je vragen.

Alle shit geswapped naar Euro, en terecht overigens, het zijn geen hedgefunds maar pensionfunds.
Begrijpelijk want de kosten zijn in euro's maar toch.
pi_148953950
Kan iemand uitleggen waarom de ECB hiermee zijn mandaat te buiten zou gaan? Ik dacht dat het hoofdmandaat van de ECB was om de inflatie op 2% te houden.

Waarom dan al het gezeur dat dit politiek beleid is en dat het een schande is dat de rente zo laag is, dat de pensioenfondsen daardoor minder winst maken, dat de koers van de euro daalt etc. Dat zijn toch juist dingen die níét bij het hoofdmandaat van de ECB horen? Als de ECB beleid zou voeren om de koopkracht van de burgers te verhogen en de pensioenfondsen te helpen - dan zou dat toch juist politiek beleid lijnrecht tegen het mandaat in zijn?
pi_148954203
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:48 schreef Igen het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom de ECB hiermee zijn mandaat te buiten zou gaan? Ik dacht dat het hoofdmandaat van de ECB was om de inflatie op 2% te houden.

Waarom dan al het gezeur dat dit politiek beleid is en dat het een schande is dat de rente zo laag is, dat de pensioenfondsen daardoor minder winst maken, dat de koers van de euro daalt etc. Dat zijn toch juist dingen die níét bij het hoofdmandaat van de ECB horen? Als de ECB beleid zou voeren om de koopkracht van de burgers te verhogen en de pensioenfondsen te helpen - dan zou dat toch juist politiek beleid lijnrecht tegen het mandaat in zijn?
Ik heb niet het idee dat deze maatregelen puur en alleen zijn gericht op het creëren van inflatie, zelfs Draghi 'versprak' zich vandaag dat QE vrijwel geen invloed heeft daarop. Het inflatie argument is enkel het argument om dit beleid te rechtvaardigen imo.

Ik denk ook niet dat de meeste ECB leden denken dat deze maatregelen daadwerkelijk gaan helpen, mede daarom ook de nadruk op hervormingen. Die er waarschijnlijk in mindere mate gaan komen door dit beleid( :') ). Zij zien het meer als een baat het niet schaad het niet beleid en dat is een gevaarlijke aanname, maar daarover hebben Selang en CBB al genoeg over gepost.
pi_148954300
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:48 schreef Igen het volgende:

Het mandaat wordt misbruikt om de landen in de perifierie van europa financieel te steunen, dat mag niet. de italianen ,grieken en Fransen kunnen weer lekker achterover leunen, want er is toch zat goedkoop geld.... en de crisis woekert als een kanker voort en komt als een boomerang straks drie keer zo hard weer terug.
pi_148954534
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:54 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat deze maatregelen puur en alleen zijn gericht op het creëren van inflatie, zelfs Draghi 'versprak' zich vandaag dat QE vrijwel geen invloed heeft daarop. Het inflatie argument is enkel het argument om dit beleid te rechtvaardigen imo.

Ik denk ook niet dat de meeste ECB leden denken dat deze maatregelen daadwerkelijk gaan helpen, mede daarom ook de nadruk op hervormingen. Die er waarschijnlijk in mindere mate gaan komen door dit beleid( :') ). Zij zien het meer als een baat het niet schaad het niet beleid en dat is een gevaarlijke aanname, maar daarover hebben Selang en CBB al genoeg over gepost.
Heeft de ECB een beter alternatief, dat ze nog niet hebben geprobeerd, om de inflatie aan te wakkeren?
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:07:58 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148954761
ECB kan weinig doen. Als je CPI inflatie wilt dan moet je de BTW verhogen. Dan stijgen alle prijzen direct en gaan mensen meer kopen (volgens diverse nobelprijswinnaars).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:10:35 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148954863
Ik heb altijd geschreven dat ik de ECB een relatief verstandige centrale bank vond.
Nu niet meer.
Mijn reisverslagen
pi_148955027
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:03 schreef Igen het volgende:
Heeft de ECB een beter alternatief, dat ze nog niet hebben geprobeerd, om de inflatie aan te wakkeren?
Uit een recent rapport van de FED St.Louis bleek dat QE in de huidige omgeving amper positieve invloed heeft op de inflatie. Dat is niet het eerste rapport dat daarop wijst. Collegea CB kennen deze data natuurlijk ook, dat beleid als vandaag dus is genomen om de inflatie aan te wakkeren is imo dus onzin én daarmee maakt de ECB zich weldegelijk schuldig aan het schenden van verdragen. Niet dat dat boeit, bewijzen kun je niet.

Maar ook al zouden deze maatregelen puur en alleen bedoeld zijn om de inflatie aan te wakkeren, dan nog beseft de ECB dat deze tools niet werken, vandaar de nadruk op hervormingen. Levensgevaarlijk beleid, aangezien de negatieve gevolgen niet duidelijk zijn. Ofja zijn ze wel min of meer, maar nog niet voor iedereen kennelijk. :z
pi_148955089
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:14 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

De inflatie is te laag; de ECB moet dus wel iets doen. Wat dan wél?
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:19:35 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148955248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:14 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Uit een recentelijk rapport van de FED St.Louis bleek dat de effecten van QE in een dergelijke omgeving geen invloed hebben voor de inflatie. Dat is niet het eerste rapport dat daarop wijst. Collegea CB kennen deze data natuurlijk ook, dat beleid als vandaag dus is genomen om de inflatie aan te wakkeren is imo dus onzin én daarmee maakt de ECB zich weldegelijk schuldig aan het schenden van verdragen. Niet dat dat boeit, bewijzen kun je niet.

Maar ook al zouden deze maatregelen puur en alleen bedoeld zijn om de inflatie aan te wakkeren, dan nog beseft de ECB dat deze tools niet werken, vandaar de nadruk op hervormingen. Levensgevaarlijk beleid, aangezien de negatieve gevolgen niet duidelijk zijn. Ofja zijn ze wel min of meer, maar nog niet voor iedereen kennelijk. :z
Daar komt nog bij dat je sowieso nog veel minder effect verwacht van een Europese QE dan van een Amerikaanse omdat krediet in de VS veel meer dan in Europa via obligaties werkt terwijl dat in Europa vooral via banken gaat. En slecht gekapitaliseerde banken verstrekken minder leningen. De ECB kan niets veranderen aan die kapitalisatie, die verstrekt alleen liquiditeit. Maar die liquiditeit is helemaal geen bottleneck.
Mijn reisverslagen
pi_148955387
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:15 schreef Igen het volgende:
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

De inflatie is te laag; de ECB moet dus wel iets doen. Wat dan wél?
Ze moeten inderdaad iets doen, omdat ze (en collegea CB) zelf een paradigma van omnipotentie hebben gecreëerd. Als ze niets doen barst een paradigma en heb je 100% zeker een nieuwe crisis.

Langzaam en zeker word duidelijk in welke positie ze zichzelf en de financiële markten hebben gemanoeuvreerd. Daarom hadden CB en overheden zich nooit met dit beleid moeten inlaten. Nu is het al veel te laat en hebben ze feitelijk geen keuze meer, behalve het naar voren halen van een toekomstige bust. Exact waar de BIS recentelijk ook al voor waarschuwde!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')