abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148949317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:14 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dan moet de dollar instorten :P

1,139
Of Spanje, Italie, Griekenland en Frankrijk uit de euro treden :P
so long and thanks for all the fish
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:17:13 #227
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_148949348
quote:

[..]

Dan moet de dollar instorten :P

1,139
haha ja, stomme typo
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_148949376
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:03 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Over een tijdje een academische discussie, binnenkort zullen de premies omhoog gaan, of de pensioenen omlaag, meer smaken zijn er niet. Goed voor de koopkracht die lage rente. ;)

De cash uit de QE komt zullen banken beleggen in US treasuries en het $ riisco swappen naar euro.

En dan is er de facto niks veranderd, alleen is de koopkracht van mensen NOG verder uitgehold, zodat ze NOG minder zullen besteden. QE werkt niet allen niet, het werkt averechts.
Die verschillende QE programma's hebben aandelen en obligaties toch naar recordhoogtes gebracht? Dat moet toch positief zijn voor instituties die bijna alleen in die zaken beleggen, zoals pensioenfondsen.
pi_148949459
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:46 schreef SeLang het volgende:
Denen in paniek: tweede renteverlaging binnen een week

[..]

Hedgefunds zullen wel bloed ruiken nu...
Hun aparte munt maakt ze wel kwetsbaar nu.
pi_148949484
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:18 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Die verschillende QE programma's hebben aandelen en obligaties toch naar recordhoogtes gebracht? Dat moet toch positief zijn voor instituties die bijna alleen in die zaken beleggen, zoals pensioenfondsen.
Uiteindelijk kunnen de pensioenen alleen maar betalen uit geldstromen die je binnenkrijgt. Hoe lager de rente, hoe lager die geldstromen.

Deze eerste flikkert alweer door haar dekkingsgraad heen http://www.nu.nl/pensioen(...)er-verslechterd.html
pi_148949544
Jammer dat het klootjesvolk & de meeste politici deze verbanden niet kunnen leggen. Dit beleid heeft immers verdere (toekomstige) maatschappelijke gevolgen dan een bezuiniging van enkele miljarden op de zorg/ sociale zekerheid.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:25:55 #232
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_148949570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:14 schreef crashbangboom het volgende:
En in de tussentijd, wat doen de bondyields?

Die stijgen :D Europabreed. Backfire!
Dat zal waarschijnlijk komen doordat het grootste risico bij de centrale banken van de landen ligt ipv de ECB.
Bedankt Hans.
pi_148949617
quote:

1,139
Wat is het probleem met een depreciatie?
pi_148949620
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:22 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Uiteindelijk kunnen de pensioenen alleen maar betalen uit geldstromen die je binnenkrijgt. Hoe lager de rente, hoe lager die geldstromen.

Deze eerste flikkert alweer door haar dekkingsgraad heen http://www.nu.nl/pensioen(...)er-verslechterd.html
In principe kunnen ze vandaag nog alles tegen een nog mooie prijs verkopen en uitkeren aan de rechtmatige eigenaar.
pi_148949688
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:25 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat zal waarschijnlijk komen doordat het grootste risico bij de centrale banken van de landen ligt ipv de ECB.
Draghi had daar wel iets over te melden overigens, hij vond dat een onzin discussie, omdat de ECB de schulden van de locale centrale banken toch dekte.

Ofwel hij is van mening dat ook als de ECB de risico's van de op te kopen assets niet dekt, als een centrale bank van een land door verliezen in de problemen komt de ECB (naar verdeelsleutel ALLE landen dus) die verliezen toch backstopped. Vanuit de verplichtingen, niet de assets.
pi_148949697
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:46 schreef SeLang het volgende:
Denen in paniek: tweede renteverlaging binnen een week

[..]

Hedgefunds zullen wel bloed ruiken nu...
De denen moeten direct net als de zwitsers hun koppeling met de euro loslaten.
pi_148949716
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:27 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

In principe kunnen ze vandaag nog alles tegen een nog mooie prijs verkopen en uitkeren aan de rechtmatige eigenaar.
En dan geen assets meer hebben om toekomstige verplichtingen te betalen. Je haalt echt rijp en groen door elkaar. Het is geen sprookje dat de dekkingsgraden steeds verder eroderen, zowel pensioenfondsen als verzekeraars trouwens.
pi_148949724
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De denen moeten direct net als de zwitsers hun koppeling met de euro loslaten.
Van wie moet dat?
pi_148949765
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:30 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En dan geen assets meer hebben om toekomstige verplichtingen te betalen. Je haalt echt rijp en groen door elkaar. Het is geen sprookje dat de dekkingsgraden steeds verder eroderen, zoals pensioenfondsen als verzekeraars trouwens.
En dan de boel opheffen natuurlijk. Ik ben niet zo van mensen te dwingen geld af te staan, al is het zogenaamd voor hun eigen bestwil.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:33:28 #240
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_148949782
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:27 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Wat is het probleem met een depreciatie?
China shoppen wordt duurder.
pi_148949862
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:33 schreef hmmmz het volgende:

[..]

China shoppen wordt duurder.
Dus wat is het probleem? In zuiden kunnen ze een stijgende buiten EU export wel gebruiken dacht ik zo.
pi_148949953
Ik snap niet dat de inflatie niet gewoon wordt gecreeerd door de btw in heel europa met 2% te verhogen. Je hebt meteen je inflatie te pakken en op de valreep komt er meer geld bij de overheden binnen, dat ze kunnen gebruiken om schulden af te lossen.

Nu wil je een schuldencrisis oplossen door meer schulden te stimuleren en bubbels te creeren. Lonen gaan bovendien omlaag, dus dekoopkracht zal enorm onder druk komen. Steeds lagere lonen en steeds hogere prijzen. Bivendien wordt reizen naar niet eurolanden onbetaalbaar. Ik zie alleen maar problemen. De ecb zou natuurlijk het programma kunnen stoppen als het mis gaat. Wellicht hoopt Draghi daar ook op.
pi_148950045
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik snap niet dat de inflatie niet gewoon wordt gecreeerd door de btw in heel europa met 2% te verhogen. Je hebt meteen je inflatie te pakken en op de valreep komt er meer geld bij de overheden binnen, dat ze kunnen gebruiken om schulden af te lossen.

Nu wil je een schuldencrisis oplossen door meer schulden te stimuleren en bubbels te creeren. Lonen gaan bovendien omlaag, dus dekoopkracht zal enorm onder druk komen. Steeds lagere lonen en steeds hogere prijzen. Bivendien wordt reizen naar niet eurolanden onbetaalbaar. Ik zie alleen maar problemen. De ecb zou natuurlijk het programma kunnen stoppen als het mis gaat. Wellicht hoopt Draghi daar ook op.
Als je de btw verhoogt, terwijl mensen evenveel te besteden blijven houden gaan ze minder kopen, en gaan die prijzen dus weer omlaag.
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:48:13 #244
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_148950169
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:36 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dus wat is het probleem? In zuiden kunnen ze een stijgende buiten EU export wel gebruiken dacht ik zo.
Probleem is dat ik meer geld kwijt ben als ik iets uit China bestel.
pi_148950206
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:43 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Als je de btw verhoogt, terwijl mensen evenveel te besteden blijven houden gaan ze minder kopen, en gaan die prijzen dus weer omlaag.
Nu gaan de lonen omlaag en de prijzen extra hard omhoog, waarbij ook nog bubbels worden gecreeerd, lijkt me een stuk gevaarlijker.

Ik denk dat het tijd wordt dat Duitsland zich bezint of het nog wel in de euro wil blijven. nederland kan zich dan bij de Duitsers aansluiten als het misloopt met deze ondoordachte noodgreep van de ECB ; niet geheel ondenkbaar.

Zou interessant zijn als we net voor de start van het programma nog een Syriza aan de macht zien in Griekenland.
pi_148950350
quote:
12s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:51 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Maar wij hedgen de euro lonen naar $ :P

lul :)
Wie is wij?

Overigens rare gang van zaken. De waarde van mijn US aandelen lijken alleen te stijgen door slechte euro koers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_148950374
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:48 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Probleem is dat ik meer geld kwijt ben als ik iets uit China bestel.
Je moet ook helemaal geen troep uit China bestellen.
pi_148950397
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nu gaan de lonen omlaag en de prijzen extra hard omhoog, waarbij ook nog bubbels worden gecreeerd, lijkt me een stuk gevaarlijker.

Ik denk dat het tijd wordt dat Duitsland zich bezint of het nog wel in de euro wil blijven. nederland kan zich dan bij de Duitsers aansluiten als het misloopt met deze ondoordachte noodgreep van de ECB ; niet geheel ondenkbaar.

Zou interessant zijn als we net voor de start van het programma nog een Syriza aan de macht zien in Griekenland.
Waarom gaan de lonen omlaag bij deze aanpak? Het idee was volgens mij dat er geld gepompt wordt zodat er investeringen gedaan worden om meer vraag te creëren. Hier is personeel voor nodig die die extra investeringen uitvoeren. Wat weer een stimulans geeft aan de lonen.

Of is dit te makkelijk?
pi_148950662
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wie is wij?

Overigens rare gang van zaken. De waarde van mijn US aandelen lijken alleen te stijgen door slechte euro koers.
ik en de keunigin ;)
pi_148950725
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:56 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Waarom gaan de lonen omlaag bij deze aanpak? Het idee was volgens mij dat er geld gepompt wordt zodat er investeringen gedaan worden om meer vraag te creëren. Hier is personeel voor nodig die die extra investeringen uitvoeren. Wat weer een stimulans geeft aan de lonen.

Of is dit te makkelijk?
Waarom denk je dat er geinvesteerd gaat worden . Er is geen enkele behoefte aan dat geld, er is geld genoeg in Europa, er is niemand in europa die wil investeren. Dit geld gaat direct naar de beurzen. Prijzen zullen inderdaad stijgen, want buitenlandse producten worden duurder, bbovendien stijgen belastingen. mensen hebben minder te besteden en zullen geld nog meer op de knip gaan houden. Dus ja, je zal inflatie krijgen en eenlagere euro, echter zal de koopkracht van mensen verder uitgehold worden, waardoor dit alleen maar slecht is voor de economie. de Duitsers zijn er zeer boos over..

http://www.faz.net/aktuel(...)stoert-13385351.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')