Veel bronnen zijn tegenwoordig in video formaat, deal with it.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:51 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Wow, je hebt hem ook nog bekeken, ik heb geen eens moeite gedaan
Ik gebruikte hem om je te laten zien dat filmpjes linken niet werkt, aangezien ze de discussie vertragen.
Nogmaals, ik neem geen stelling, ik zeg alleen dat je manier van beargumenteren niet werkt.
Waarom zou van belang zijn of private banen geld creeren het lijkt mij juist handig dat ze dat doen mits de hoeveelheid maar gecontroleerd wordt door de centrale banken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok maar dan gaan we er dieper op in. Het gaat hier nu eerst om het feit dat private banken geld creeeren. Wat ze dus zelf toegeven.
en dat is erger dan een geldpers in de handen van de overheid?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok maar dan gaan we er dieper op in. Het gaat hier nu eerst om het feit dat private banken geld creeeren. Wat ze dus zelf toegeven.
Juist niet, alle goede bronnen zijn in tekstueel format.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Veel bronnen zijn tegenwoordig in video formaat, deal with it.
De enige reden dat banken met hun snode plannetjes wegkomen komt doordat de overheid concurrentie verboden heeft gemaakt. Een geldscheppingsmonopolie voor de overheid die aan vriendjespolitiek doet is zo mogelijk nog gevaarlijker.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:54 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en dat is erger dan een geldpers in de handen van de overheid?
denk aan de hyperinflatie die heeft plaatsgevonden in bepaalde landen.
dat is nog erger.. dat geld een complete maatschappij kan laten stranden. terwijl alles er gewoon was, werk, werknemers, grondstoffen, etc..quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:54 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en dat is erger dan een geldpers in de handen van de overheid?
denk aan de hyperinflatie die heeft plaatsgevonden in bepaalde landen.
zouden ze een punt hebben denk je?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:55 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Juist niet, alle goede bronnen zijn in tekstueel format.
Video's zijn 9/10 media inhoudsloos en/of gelinkt aan BNW-achtige websites.
De financiele crisis is ontstaan door allerlei dubieuze leenconstructies, vooral van hypoytheken met een variabele rente en waarbij het onderpand veel minder waard was dan de lening. Op dat moment krijg je een scheve balans terwijl alles op papier nog klopt dus de banken voldeden netjes aan de overheidsnormen, maar uitstluitend op papier. Dat ging goed totdat de rente ging stijgen in 2007 waarna mensen massaal hun hoge hypotheek niet konden betalen en er enorm veel schulden niet meer terugbetaald konden worden. Toen werd duidelijk dat alle mooie cijfertjes geen hol voorstelden gingen banken elkaar wantrouwen, werd er amper meer krediet verstrekt onderling en storte het hele kaartenhuis in.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:52 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dan mag je ook even uitleggen waarom banken zo moeilijk doen als bedrijven krediet nodig hebben, als de banken het toch maar even uit de bodemloze put kunnen halen.
BNW-achtige websites? Nee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:57 schreef I-care het volgende:
[..]
zouden ze een punt hebben denk je?
Jij kijkt geen nieuws op TV ofzo? Of achtergrondinformatie programma's ? Jij leest alleen nog de telegraaf als bron ? Hoe moet ik dat zienquote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:55 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Juist niet, alle goede bronnen zijn in tekstueel format.
Video's zijn 9/10 media inhoudsloos en/of gelinkt aan BNW-achtige websites.
Nee, geld scheppen is geld scheppen. Dus als de banken er een ton bijverzinnen dan is er een ton bijverzonnen. Wellicht staat daar een waardevast object tegenover maar dat maakt niet uit. Die ton is de economie in, hij moet immers ook ooit terugbetaald worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:57 schreef Rivalo het volgende:
Daarnaast heb ik toch maar het eerste minuut van je radar filmpje bekeken:
Jouw 'bron' zegt:
+Geld
-Schuld
(netto)= 0
Wat eigenlijk de pure definitie van valuta's is.
Geld schepping is:
+Geld
-Niets
(netto)=+Geld
Toch matige bron. Opnieuw graag.
er zijn veel sites die juist prut uitbrengen om de echte in discediet te brengen. werkt perfect! zal later een paar andere plaatsen die wel iets te melden hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:59 schreef Rivalo het volgende:
[..]
BNW-achtige websites? Nee.
Gebruiken vaak vreemde manieren van concluderen, gebruik van emoties, en bronnen die toevallig ook BNW-achtige websites zijn.
En ik heb ook al zo vaak uitgelegd dat het absoluut belachelijk is dat een klein groepje bankiers enorme bakken geld verdient door het creeeren van geld. En enorm veel macht hebben aangezien ze kunnen beslissen waar ze wel en waar ze geen geld in de economie pompen. Deze winsten en deze macht zouden niet in de handen van een klein clubje roekeloze greedy bankiers moeten liggen maar ten goede moeten komen aan de maatschappij in zijn geheel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zou van belang zijn of private banen geld creeren het lijkt mij juist handig dat ze dat doen mits de hoeveelheid maar gecontroleerd wordt door de centrale banken.
Overigens heb ik en anderen je dit al zo vaak uitgelegd dat ik er niet weer aan ga beginnen. Ik vind het alleen opmerkelijk dat je er één quote zonder echte bron vermelding (het hele document) te gebruiken. Heb jij die quote zelf eruit geknipt of hebben anderen het gedaan om hun idiote theorieën te steunen door iets uit verband te rukken?
Ja hoor, maar alleen als methode om ook het nieuws mee te krijgen dat mij niet geheel interesseert. Bij dit soort discussies verwacht ik verdiepende content.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij kijkt geen nieuws op TV ofzo? Of achtergrondinformatie programma's ? Jij leest alleen nog de telegraaf als bron ? Hoe moet ik dat zien?
Precies, banken lenen nu geen geld meer uit omdat ze bang zijn. Als de economie draait als een tierelier lenen ze veel te veel geld uit en als de economie niet draait veel te weinig. Ook alleen daarom al zou dit systeem veranderd moeten worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De financiele crisis is ontstaan door allerlei dubieuze leenconstructies, vooral van hypoytheken met een variabele rente en waarbij het onderpand veel minder waard was dan de lening. Op dat moment krijg je een scheve balans terwijl alles op papier nog klopt dus de banken voldeden netjes aan de overheidsnormen, maar uitstluitend op papier. Dat ging goed totdat de rente ging stijgen in 2007 waarna mensen massaal hun hoge hypotheek niet konden betalen en er enorm veel schulden niet meer terugbetaald konden worden. Toen werd duidelijk dat alle mooie cijfertjes geen hol voorstelden gingen banken elkaar wantrouwen, werd er amper meer krediet verstrekt onderling en storte het hele kaartenhuis in.
Om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurd staan banken tegenwoordig onder streng toezicht van de overheden en lenen ze tegenwoordig niet meer zo makkelijk geld uit.
Dat vat het denk ik wel aardig samen, correct me if im wrong.
Daar is in principe niets mis mee zolang de bank die garant staat voor een bepaald bedrag genoeg eigen vermogen heeft om een lening die niet terugbetaald kan worden op te vangen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, geld scheppen is geld scheppen. Dus als de banken er een ton bijverzinnen dan is er een ton bijverzonnen. Wellicht staat daar een waardevast object tegenover maar dat maakt niet uit. Die ton is de economie in, hij moet immers ook ooit terugbetaald worden.
Zucht, zal mij er maar echt flink in gaan mengen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, geld scheppen is geld scheppen. Dus als de banken er een ton bijverzinnen dan is er een ton bijverzonnen. Wellicht staat daar een waardevast object tegenover maar dat maakt niet uit. Die ton is de economie in, hij moet immers ook ooit terugbetaald worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En terecht, nog steeds een bronnen tekort, en dan ben ik ook meteen weg uit dit topicquote:
Het wordt anders moeilijk om grote projecten te financieren via een ruilhandelssysteem.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:08 schreef I-care het volgende:
zeker, geld staat in de weg van voouitgang.
Zoveel macht hebben ze niet want als ze geen lening verstrekken aan iemand die wel erg kredietwaardig is doet de concurrent het en gaat het ten koste van hun winst. Als ze wel een lening verstrekken en het gaat fout kost hun dat ook geld. De juiste beslissingen nemen is dus niet makkelijk en als het om grote hoeveelheden gaat en grote verantwoordelijkheden wordt dat vaak gewaardeerd met een hoog salaris. De macht bij een staatsbank leggen om te lenen aan marktpartijen lijkt mij helemaal gevaarlijk en fout en ook erg onpraktisch maar als jij iedereen voor een hypotheek of andere lening naar een ambtenaar wil sturen wens ik je veel succes.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En ik heb ook al zo vaak uitgelegd dat het absoluut belachelijk is dat een klein groepje bankiers enorme bakken geld verdient door het creeeren van geld. En enorm veel macht hebben aangezien ze kunnen beslissen waar ze wel en waar ze geen geld in de economie pompen. Deze winsten en deze macht zouden niet in de handen van een klein clubje roekeloze greedy bankiers moeten liggen maar ten goede moeten komen aan de maatschappij in zijn geheel.
Komt bij dat de regels van de centrale banken voor geen meter werken. Zeker ook aangezien de Money Multiplier die in tekstboeken nog steeds geleerd word op scholen totaal onjuist is.
Oh god, ER IS EEN SAMENZWERING TEGEN DE WEBSITEs DIE WEL DIE ENIGE WAARHEID VERTELLLEN doe maar nietquote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:04 schreef I-care het volgende:
[..]
er zijn veel sites die juist prut uitbrengen om de echte in discediet te brengen. werkt perfect! zal later een paar andere plaatsen die wel iets te melden hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |