Waar? Ik zie geen enkele bron in dit hele topic. Behalve een YouTube filmpje die ik niet ga kijkenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
The Bank of England is geen kwaliteitsbron?
Dan kijk je het toch niet, blijf vooral lekker dom zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:34 schreef Rivalo het volgende:
En niemand gaat een youtube filmpje bekijken van Tros radar. Ik verwacht tenminste bronnen van kranten of wetenschappelijke artikelen
Onjuist. Dat geld is er wel al. Anders kan het niet uitgeleend worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Leg uit, waar precies maken de banken geen geld? Of denk je aan drukpersen en muntjes en biljetten. Het is toch duidelijk? het wordt in jip en janneke taal uitgelegd zelfs.
Door leningen te verstrekken wordt er geld in omloop gebracht dat er niet is, ofwel: gecreeerd.
Je snapt het dus inderdaad duidelijk niet. Kijk het filmpje anders even, het wordt in de eerste paar minuten al uitgelegd in mavo taal.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onjuist. Dat geld is er wel al. Anders kan het niet uitgeleend worden.
Zo moeilijk is het inderdaad niet.
Mijn economie leraar zei vroeger altijd wat anders.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
Valt meteen bij de eerste horde. Banken scheppen geen geld. Helaas.
Waardeloos man, kan je geen eens je burgerinitiatief tekstueel onderbouwen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan kijk je het toch niet, blijf vooral lekker dom zou ik zeggen.
Klopt, daarom vind ik het ook zo raar dat je het niet snapt. Ben je dommer dan mavo-niveau?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je snapt het dus inderdaad duidelijk niet. Kijk het filmpje anders even, het wordt in de eerste paar minuten al uitgelegd in mavo taal.
Ok nog een keer dan. Goed lezen, ik zal het ook nog even vet maken voor je, want het staat er letterlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is niet mijn initiatief en ik geef je verdomme net een bron waarop je direct zegt: Die ga ik niet kijken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:39 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Waardeloos man, kan je geen eens je burgerinitiatief tekstueel onderbouwen?
En als nog, ik neem geen eens stelling in dit gehele debat. Ik zie gewoon een gast BNW roepen, en ik geef hem tot nu toe aan gewoon gelijk omdat dit gehele draad stinkt naar meuk roepen zonder ook maar één normale bron aan te roepen.
Jullie geven geen bronnen en iemand anders noemt het onzin. Dan moet je mij nou niet gaan vertellen dat die andere bronnen aan moet gaan leveren die verklaren dat jullie verklaring onjuist is
Zo werkt het niet.
Omfg, discussie is hierbij wel klaar. Je roept onzin, meerdere mensen geven je bronnen met het tegendeel en jouw antwoord is: jullie snappen het niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, daarom vind ik het ook zo raar dat je het niet snapt. Ben je dommer dan mavo-niveau?
Dat doen ze wel. Fractioneel bankieren heet het.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
Valt meteen bij de eerste horde. Banken scheppen geen geld. Helaas.
Wordt geen geld mee gecreëerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. Fractioneel bankieren heet het.
Dat is gewoon geen vorm van bronnen aanleveren. Niemand heeft zin om een filmpje van 10 minuten te kijken die op een debielentoontje iets zit te vertellen. Kom met iets tektueels. Niet een filmpje uit de diepe gronden van YouTubequote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is niet mijn initiatief en ik geef je verdomme net een bron waarop je direct zegt: Die ga ik niet kijken.
Nou dan kijk je het toch niet, dan zijn we uitgepraat. Lijkt me duidelijk.
Dat nieuwe geld kan natuurlijk alleen gemaakt worden als dat gedekt wordt door iets anders. Netto wordt er niets gecreëerd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok nog een keer dan. Goed lezen, ik zal het ook nog even vet maken voor je, want het staat er letterlijk.
“Where does money come from? In the modern economy, most money takes the form of bank deposits. But how those bank deposits are created is often misunderstood. The principal way in which they are created is through commercial banks making loans: whenever a bank makes a loan, it creates a deposit in the borrower’s bank account, thereby creating new money. This description of how money is created differs from the story found in some economics textbooks.” (Bank of England)
Waar komt geld vandaag volgens jou? Ik snap dat je het grappig vindt om een potentieel bnw'tje te trollen met gespeelde onwetendheid.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 21:44:19 ]
Denk je nou echt dat het zijn burgerinitatief is? De inititiefnemers zijn twee schrijvers (waarvan 1 econoom) Ons Geld (stichting die streeft naar hervorming van het financieel systeem) en de verleiders (een theatergroep met slands bekendste acteurs).quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:39 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Waardeloos man, kan je geen eens je burgerinitiatief tekstueel onderbouwen?
En als nog, ik neem geen eens stelling in dit gehele debat. Ik zie gewoon een gast BNW roepen, en ik geef hem tot nu toe aan gewoon gelijk omdat dit gehele draad stinkt naar meuk roepen zonder ook maar één normale bron aan te roepen.
Jullie geven geen bronnen en iemand anders noemt het onzin. Dan moet je mij nou niet gaan vertellen dat die andere bronnen aan moet gaan leveren die verklaren dat jullie verklaring onjuist is
Zo werkt het niet.
Daarnaast noem ik een TROS-radar filmpje niet iets waar je nou 'slim' van wordt.![]()
Combinatie van factoren, centrale bank bepaalt min of meer het maximum.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar komt geld vandaag volgens jou? Ik snap dat je het grappig vindt om een potentieel bnw'tje te trollen met gespeelde onwetendheid.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat nieuwe geld kan natuurlijk alleen gemaakt worden als dat gedekt wordt door iets anders. Netto wordt er niets gecreëerd.
Netto.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]![]()
![]()
Sorry maar ik ben wel klaar met je. Je geeft hier nu zelf toe dat er nieuw geld gecreeerd wordt..........En daarna zeg je weer dat er niks gecreeerd wordt....
Hij steunt het hier openlijk, ik heb ook nooit gezegd dat hij de initiatiefnemer is, maar heb het slechts gelinkt aan hem.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het zijn burgerinitatief is? De inititiefnemers zijn twee schrijvers (waarvan 1 econoom) Ons Geld (stichting die streeft naar hervorming van het financieel systeem) en de verleiders (een theatergroep met slands bekendste acteurs).
Ik kan je trouwens tig bronnen geven.
het is een filmpje van TROS radar en in de eerste 2 minuten wordt alles al uitgelegd, de geschreven bronnenn staan hierboven door Japie77 neergezet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:42 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Dat is gewoon geen vorm van bronnen aanleveren. Niemand heeft zin om een filmpje van 10 minuten te kijken die op een debielentoontje iets zit te vertellen. Kom met iets tektueels. Niet een filmpje uit de diepe gronden van YouTube
Het is 2015. De dekking door de goudstandaard is al in 1971 losgelaten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat nieuwe geld kan natuurlijk alleen gemaakt worden als dat gedekt wordt door iets anders. Netto wordt er niets gecreëerd.
quote:Although commercial banks create money through lending,
they cannot do so freely without limit. Banks are limited in
how much they can lend if they are to remain profitable in a
competitive banking system. Prudential regulation also acts
as a constraint on banks’ activities in order to maintain the
resilience of the financial system. And the households and
companies who receive the money created by new lending
may take actions that affect the stock of money — they
could quickly ‘destroy’ money by using it to repay their
existing debt, for instance.
quote:The amount of money created in the economy ultimately depends on the monetary policy of the central bank. In normal times, this is carried out by setting interest rates. The central bank can
also affect the amount of money directly through purchasing assets or ‘quantitative easing’.
Ok maar dan gaan we er dieper op in. Het gaat hier nu eerst om het feit dat private banken geld creeeren. Wat ze dus zelf toegeven.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:46 schreef Wespensteek het volgende:
Edit van post ging weer fout:
Hier heb je het uitgebreide verhaal van de bank of England:
http://www.bankofengland.(...)asemoneycreation.pdf
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:44 schreef Rivalo het volgende:
Hier heb je nog een filmpje als fucking tegenbron op je burgeriniatief en je radar filmpje.
http://www.abnamro.com/nl(...)jong-tros-radar.html
Duurt fucking 34 en aan halve minuut, Sterkte tot over een half uurBedankt, de eerste 20 seconden zijn al genoeg hoor, daarin wordt namelijk al verteld dat banken geld scheppen. En de 10 seconden erna bevestigen het filmpje wat ik net poste.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Zo werkt het niet, iemand die een stelling neemt moet eerst bronnen leveren. Anders kun je het gewoon afschieten als 'gebrek aan bronnen/argumentatie' en dan is het gewoon klaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Maar aangezien je nogal van de argumenten bent: Kom met tegenargumenten en bronnen.
Dus bij een melkquotum maakt de overheid melk?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Combinatie van factoren, centrale bank bepaalt min of meer het maximum.
Wow, je hebt hem ook nog bekeken, ik heb geen eens moeite gedaanquote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Bedankt, de eerste 20 seconden zijn al genoeg hoor, daarin wordt namelijk al verteld dat banken geld scheppen. En de 10 seconden erna bevestigen het filmpje wat ik net poste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |