Duidelijkquote:Op zondag 11 januari 2015 12:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
jup, zoals ik al aangaf drink ik zelden frisdrank, misschien eens per twee/drie maanden een glas. En ik heb een gruwelijke hekel aan light, vind het jezelf (je lichaam) voor de gek houden. Dus ik kies er niet voor...
Gewoon als een compliment zienquote:Op zondag 11 januari 2015 13:55 schreef Fripsel het volgende:
Ugh ik heb even een irritatie momentje. Zodra mensen horen dat ik nog minstens 10 kg, en eigenlijk 15 af wil vallen kijken ze me aan alsof ik gek geworden ben en krijg ik opmerkingen als 'Joh, dat is toch helemaal niet nodig!'. Overgewicht is toch gewoon overgewicht.Fatties die niet afvallen zijn lui, wil je er wat aan doen 'is het allemaal niet nodig'.
Nee is ook zo. Maar irritant is het soms wel. :$quote:Op zondag 11 januari 2015 14:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewoon als een compliment zien
Zolanh ze je maar niet tegenwerken.
Ik ben ook niet meer van plan om er zo'n ding van te maken. Ook voor mezelf niet trouwens. Ik kan er met mijn beste vriendinnen niet eens over praten en dat vind ik wel best ook eingelijk. De ene vriendin heeft sinds 2 weken een paar keer per week groepstherapie ivm boulimia dus die is al genoeg met eten bezig en kijkt er toch heel anders tegenaan dan ik. En de andere vriendin heeft net haar baby begraven. En is totaal niet geinteresseerd in eten.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:59 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik vertel om die en andere redenen gewoon helemaal niet meer aan mensen dat ik wil afvallen, behalve aan goede vrienden en familie. Op het werk bijvoorbeeld lijkt het juist alsof ze me allerlei dingen gaan aanbieden als ik het wel vertel, daarom zeg ik nu gewoon als ik iets aangeboden krijg dat ik er geen zin in heb, anders blijven ze aandringen, zo apart eigenlijk.
Wat mensen tegen jou zeggen heb ik nu nog niet, maar heb ik in het verleden wel meegemaakt inderdaad. Ik denk dat mensen gewoon aardig willen zijn of gewoon echt niet goed kunnen inschatten hoe 10 kg overgewicht eruit ziet en dat je dan helemaal niet een megafattie hoeft te zijn ofzo.
Oh wat naar, nee dan is eten niet echt een goed onderwerp nee.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben ook niet meer van plan om er zo'n ding van te maken. Ook voor mezelf niet trouwens. Ik kan er met mijn beste vriendinnen niet eens over praten en dat vind ik wel best ook eingelijk. De ene vriendin heeft sinds 2 weken een paar keer per week groepstherapie ivm boulimia dus die is al genoeg met eten bezig en kijkt er toch heel anders tegenaan dan ik. En de andere vriendin heeft net haar baby begraven. En is totaal niet geinteresseerd in eten.
Ach, ik vind het wel prima eigenlijk. Ik heb jullie en dat heeft veel waarde voor mij. Erg veel meer dan in dit topic wil ik niet met eten bezig zijn, ik wil niet dat het mijn leven overneemt.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:21 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh wat naar, nee dan is eten niet echt een goed onderwerp nee.
Mijn moeder is gewichtsconsulente, wat aan de ene kant prettig is om er over te praten maar soms vind ik het ook wel lastig. Soms is ze geneigd om er té makkelijk over te doen.
Volgens mij zijn mijn hersenen zo geprogrammeerd dat ik de hele dag aan eten denk. Dus het neemt sowieso mijn leven wel over.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach, ik vind het wel prima eigenlijk. Ik heb jullie en dat heeft veel waarde voor mij. Erg veel meer dan in dit topic wil ik niet met eten bezig zijn, ik wil niet dat het mijn leven overneemt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo te makkelijk?quote:Op zondag 11 januari 2015 14:21 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh wat naar, nee dan is eten niet echt een goed onderwerp nee.
Mijn moeder is gewichtsconsulente, wat aan de ene kant prettig is om er over te praten maar soms vind ik het ook wel lastig. Soms is ze geneigd om er té makkelijk over te doen.
Gewoon zo van 'dat is iets wat je gewoon moet doen'. Niet altijd willen erkennen dat je het daar moeilijk mee kan hebben, en dat het gewoon een strijd is die je moet voeren.quote:
Dat van de baby is wel heel erg, dus begrijpelijk. Ik praat wel eens met vriendinnen over eten, maar ze zijn er vaak anders mee bezig dan ik dat ben. We zijn allemaal 19 en studenten, dus dan sta je er vaak niet zo bij stil en eten mensen best ongezond.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben ook niet meer van plan om er zo'n ding van te maken. Ook voor mezelf niet trouwens. Ik kan er met mijn beste vriendinnen niet eens over praten en dat vind ik wel best ook eingelijk. De ene vriendin heeft sinds 2 weken een paar keer per week groepstherapie ivm boulimia dus die is al genoeg met eten bezig en kijkt er toch heel anders tegenaan dan ik. En de andere vriendin heeft net haar baby begraven. En is totaal niet geinteresseerd in eten.
Zo zien de meeste mensen het idd, heb ik het idee. In principe is dat feitelijk ook wel zo, maar het is uiteindelijk toch (vaak) een hele strijd ja.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:33 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Gewoon zo van 'dat is iets wat je gewoon moet doen'. Niet altijd willen erkennen dat je het daar moeilijk mee kan hebben, en dat het gewoon een strijd is die je moet voeren.
Ja maar van een moeder verwacht je dat ze de gevoelens van haar eigen kind erkentquote:Op zondag 11 januari 2015 14:36 schreef Nammie het volgende:
[..]
Zo zien de meeste mensen het idd, heb ik het idee. In principe is dat feitelijk ook wel zo, maar het is uiteindelijk toch (vaak) een hele strijd ja.
Ja, ze is een mens, de tijd dat ik moeders en vaders als allesbegrijpers zie is wel voorbij.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:37 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja maar van een moeder verwacht je dat ze de gevoelens van haar eigen kind erkent
mijn moeder is niet 'veel mensen'.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:43 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, ze is een mens, de tijd dat ik moeders en vaders als allesbegrijpers zie is wel voorbij.Maar ik begrijp wel waar je op doelt. Alleen ik denk dat je een beetje moet accepteren dat veel mensen er helaas zo simpel over denken. Ook die opmerkingen dat het niet nodig is om af te vallen, blijf je wel houden. Daarom zeg ik gewoon niks daarover tegen mensen tenzij ik ze echt goed ken.
Vriendelijk inderdaadquote:Op zondag 11 januari 2015 15:39 schreef Fripsel het volgende:
Excuses moi. Ik sta op scherp vandaag.Het is de dag van de 'we gooien lullige opmerkingen naar Fripsel'. Random vriend net: ik vind het wel verontrustend hoe je dat sporten maar blijft proberen hoor.. Het is net alsof er iemand is doodgegaan en je dat niet wil accepteren.
![]()
![]()
![]()
Nou ja, daar heeft ie wel een punt natuurlijk....quote:Op zondag 11 januari 2015 15:39 schreef Fripsel het volgende:
Excuses moi. Ik sta op scherp vandaag.Het is de dag van de 'we gooien lullige opmerkingen naar Fripsel'. Random vriend net: ik vind het wel verontrustend hoe je dat sporten maar blijft proberen hoor.. Het is net alsof er iemand is doodgegaan en je dat niet wil accepteren.
![]()
![]()
![]()
Ik kan inderdaad beter op mijn luie reet gaan zitten en niks meer proberenquote:Op zondag 11 januari 2015 16:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, daar heeft ie wel een punt natuurlijk....
Wat een supervreemde opmerking.quote:Op zondag 11 januari 2015 15:39 schreef Fripsel het volgende:
![]()
![]()
![]()
Aight? Wat.. Uh aardig...quote:Op zondag 11 januari 2015 15:39 schreef Fripsel het volgende:
![]()
![]()
![]()
Als dat betekend dat je geen pijnklachten hebt, idd ja. Fijn dat je dat zelf ook inziet.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:53 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik kan inderdaad beter op mijn luie reet gaan zitten en niks meer proberen
Leuk dat je die aanname doet maar dat is dus niet.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als dat betekend dat je geen pijnklachten hebt, idd ja. Fijn dat je dat zelf ook inziet.
Vervelend, beterschap!quote:Op zondag 11 januari 2015 19:15 schreef Sarabi het volgende:
Bleh voel me al de hele dag niet lekker![]()
Na een week gezond doen, is dat geen leuk cadeautje.
Ookal zal het eerder aan de klassen met zieke kinderen van afgelopen week gelegen hebben ben ik bang....
Wat jij wil.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:35 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Leuk dat je die aanname doet maar dat is dus niet.
My thoughts.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef Lonaa het volgende:
Stuffing is behoorlijk calorierijk, toch?
Ik zit een weekmenu in elkaar te draaien en ik wil er meer groente in proppen maar ik wil wel iets lekkers eten en nu weet ik het nietquote:Op zondag 11 januari 2015 21:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
My thoughts.
First world problems hier : ik heb honger maar lig al in bedben te lui om eruit te gaan. En ik verwacht niet dat
aan roomservice doet
Is het ook niet eens een idee om een dieetreeks-recepten-inspiratie-topic te starten? Ik zie hier best veel goede gerechten voorbijkomen, gezond en laag in calorieën... Misschien leuk om eens te bundelen, met een index in de OP ook...quote:Op zondag 11 januari 2015 21:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zit een weekmenu in elkaar te draaien en ik wil er meer groente in proppen maar ik wil wel iets lekkers eten en nu weet ik het niet
Hollandse wokgroente van AH met pasta of rijstquote:Op zondag 11 januari 2015 21:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zit een weekmenu in elkaar te draaien en ik wil er meer groente in proppen maar ik wil wel iets lekkers eten en nu weet ik het niet
Ik eet al weken boontjes en broccoli.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hollandse wokgroente van AH met pasta of rijst
Broccoli
Worteltjes
Sperziebonen / sambal boontjes
Ik heb roomservice gehosseld
Zout is a bitchquote:Op zondag 11 januari 2015 21:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een zak chips vandaag.
Verder de hele week wel netjes gegeten en toch 2 kg zwaarder.
Bieten?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik eet al weken boontjes en broccoli.
Jaquote:Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Bieten?
Lasagne met 600g groente?
Groente soep met 600g groente
Spitskool?
Bloemkool?
Hutspot?
Zuurkoolschotel?
Oohquote:
Een hele zak?quote:Op zondag 11 januari 2015 21:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een zak chips vandaag.
Verder de hele week wel netjes gegeten en toch 2 kg zwaarder.
Neuh. Ik baalde er een beetje van, maar ik ben niet ineens helemaal gedemotiveerd ofzo.quote:
Niet van balen. Ik was gisteren 75 vandaag 79quote:Op zondag 11 januari 2015 21:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Neuh. Ik baalde er een beetje van, maar ik ben niet ineens helemaal gedemotiveerd ofzo.![]()
Is oke.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet van balen. Ik was gisteren 75 vandaag 79morgen ben ik weer 75/74. Schommelt nou eenmaal.
Wat ik op had was ongeveer 120 kcals. Prima als extraatje op zondag wat mij betreft.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef Lonaa het volgende:
Stuffing is behoorlijk calorierijk, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |