Super slim idee, ja. Lekker het Wilde Westen terughalen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:13 schreef hans1985 het volgende:
gewoon wapenbezit makkelijker maken voor normale burgers.
Afschieten van overvallers is ideaal, maatschappelijke parasieten die alleen ellende veroorzaken gaan kapot.]
Of herinneren we niet meer de juwelier die een dwars leasie kreeg na de 10 overval en landelijke verontwaardiging over zich heen kreeg toen die allochtonen niet meer toe liet in zijn zaak.
is het toch al met criminelen die vol automatische wapens hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Super slim idee, ja. Lekker het Wilde Westen terughalen.
Ik kom ze inderdaad dagelijks tegen. Nederland is bizar onveilig te noemen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:15 schreef hans1985 het volgende:
[..]
is het toch al met criminelen die vol automatische wapens hebben.
zou zeggen open een juwelierszaak en je ontmoet ze vrij snelquote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik kom ze inderdaad dagelijks tegen. Nederland is bizar onveilig te noemen.
Nee, hoor.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:16 schreef hans1985 het volgende:
[..]
zou zeggen open een juwelierszaak en je ontmoet ze vrij snel
Ik merk dat jij weinig van het rechtstelsel begrijpt. Er is er 1 die een oordeel vormt, die dus "toetst" in jouw woorden: de rechter. De openbare aanklager toetst niet, hij bekijkt of dat hij het een rechter wil laten toetsen. Dus ja, als de rechter er niet naar kijkt dan vindt er geen toetsing plaats. Het is zo'n geval niet aan justitie om te oordelen dat het niet nodig is dat de rechter ernaar kijkt. Dat is in dit geval een kwalijke zaak aangezien die vrouw en haar man de wet overtraden en het om een redelijk ernstige overtreding van de wet gaat. Misschien lieten deze jongens van justitie zich wat te veel beïnvloeden door onze dogmatische eerste minister die populistisch riep dat hij vindt dat je niet afgevoerd moet worden als je een inbreker knock out slaat?quote:
Dat is heel het eierkoeketen, hoezeer het ook te begrijpen valt dat deze mensen zichzelf wilden verdedigen, die wetgeving is er niet voor niets. Soms is wetgeving achterhaald (majesteitsschennig, goddienstbelediging) maar voor deze wet kan dat volgens mij niet worden gesteld.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Super slim idee, ja. Lekker het Wilde Westen terughalen.
Ik zou om die reden überhaupt niet zo'n zaak openen maar als ik het toch zou doen dan zou ik me richten op preventie: enkel de deur openen als ik het vertrouw en als de persoon herkenbaar is, een camera en de beelden direct uploaden naar een offsiteserver. Dat maakt het toch al heel wat minder aantrekkelijk om te overvallen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:16 schreef hans1985 het volgende:
[..]
zou zeggen open een juwelierszaak en je ontmoet ze vrij snel
Het eerste deel van wat je schrijft lijkt erg veel op het beleid dat deze juwelier hanteerde. Maximaal 1 klant tegelijk naar binnen, die eerst door een sluis moet zodat ze kunnen zien wie ze binnenlaten.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou om die reden überhaupt niet zo'n zaak openen maar als ik het toch zou doen dan zou ik me richten op preventie: enkel de deur openen als ik het vertrouw en als de persoon herkenbaar is
Dan was die overvaller wel heel erg dom. Een zaak overvallen terwijl je weet dat je vol met je gezicht wordt gefilmd.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 23:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het eerste deel van wat je schrijft lijkt erg veel op het beleid dat deze juwelier hanteerde. Maximaal 1 klant tegelijk naar binnen, die eerst door een sluis moet zodat ze kunnen zien wie ze binnenlaten.
Helaas is een vergissing nooit uitgesloten en meende men, toen de tweede overvaller aanbelde, een vertegenwoordiger te herkennen.
Dat is niet zeker. Wat wél heel zeker is, is dat zij nimmer afstand van die demonstranten hebben genomen, van wat destijds gezegd werd (oa de bedreigingen dus) of na de demonstratie opgeroepen hebben om het recht zijn loop te laten nemen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En de directe familieleden waren bij die demonstratie aanwezig?
En dàt vind ik nou juist zo bizar. Want wat je er verder ook van mag vinden, die juweliers zijn hoe dan ook het slachtoffer geworden van een overval. DAT stukje slachtofferschap zou op geen enkele wijze ter discussie moeten staan, want dat is wel vast komen te staan. De beelden zijn daar glashelder over. Ook de advocaten (zowel van de overvallers, als van de juweliers) zijn het daarover eens. Kortom: de juweliers zijn slachtoffer (van de overval). Punt uit.quote:[..]Dat wordt toch ook juist betwist?![]()
Dan is het ook vrij onzinnig om dat te noemen.quote:
Ik kan het die ouders niet kwalijk nemen dat ze de waarheid boven tafel willen met een onderzoek. Het is een situatie die alleen maar verliezers kent en hebben geen enkele relatie met elkaar. Bovendien loopt er nog een onderzoek met de vraag of de vrouw inderdaad niets te verwijten valt. Dus zo klip en klaar als je het wil doen voorkomen is het allemaal nog niet.quote:En dàt vind ik nou juist zo bizar. Want wat je er verder ook van mag vinden, die juweliers zijn hoe dan ook het slachtoffer geworden van een overval. DAT stukje slachtofferschap zou op geen enkele wijze ter discussie moeten staan, want dat is wel vast komen te staan. De beelden zijn daar glashelder over. Ook de advocaten (zowel van de overvallers, als van de juweliers) zijn het daarover eens.
Ik kan het die ouders wel kwalijk nemen dat ze blijkbaar empathie verlangen van mensen die door hun kinderen met de dood zijn bedreigd en beroofd. Die ouders zouden zich kapot moeten schamen en hun afschuw moeten uitspreken zowel over de daad van hun kind als over de collecte voor de daders en de misselijkmakende demonstraties die daarop volgden.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:19 schreef Xa1pt het volgende:
Ik kan het die ouders niet kwalijk nemen dat ze de waarheid boven tafel willen met een onderzoek.
Op welke waarheid doel je dan?quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:19 schreef Xa1pt het volgende:
Ik kan het die ouders niet kwalijk nemen dat ze de waarheid boven tafel willen met een onderzoek.
Als ik kinderen zou hebben zou ik ook wel willen weten of het gewetenloze criminelen zijn of niet.quote:
Ik gok dat die ouders wel meer aan hun hoofd hebben. Het is nogal laag om betrokkenheid of iets te impliceren terwijl nergens uit blijkt dat ze hiermee sympathiseerden of iets.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:43 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik kan het die ouders wel kwalijk nemen dat ze blijkbaar empathie verlangen van mensen die door hun kinderen met de dood zijn bedreigd en beroofd. Die ouders zouden zich kapot moeten schamen en hun afschuw moeten uitspreken zowel over de daad van hun kind als over de collecte voor de daders en de misselijkmakende demonstraties die daarop volgde.
In hoeverre de vrouw niks te verwijten valt. Lijkt me een vrij terechte vraag die samenhangt met het rouwproces.quote:
Ik impliceerde geen betrokkenheid, ik zei dat ze zich zouden moeten doodschamen en hun afschuw moeten uitspreken over acties tot verheerlijking van een zwaar bewapende roofovervaller.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik gok dat die ouders wel meer aan hun hoofd hebben. Het is nogal laag om betrokkenheid of iets te impliceren terwijl nergens uit blijkt dat ze hiermee sympathiseerden of iets.
Verder is de verwachte empathie of erkenning van beide kanten vrij inherent aan een conflict. Zou ook niet mijn verwachting zijn maar wellicht dat er tijdens de rechtszaak e.e.a. is voorgevallen.
Het is makkelijk om hierover te oordelen maar het snijdt allemaal niet zoveel hout.
De vraag die de nabestaanden dus beantwoord zou willen hebben is of ze het recht had de overvallers die haar man en haarzelf bedreigden met een vuurwapen dood te schieten. Is dat niet nogal subjectief?quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In hoeverre de vrouw niks te verwijten valt. Lijkt me een vrij terechte vraag die samenhangt met het rouwproces.
Ga in een Arabieren-land wonen dan.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 21:13 schreef hans1985 het volgende:
gewoon wapenbezit makkelijker maken voor normale burgers.
Afschieten van overvallers is ideaal, maatschappelijke parasieten die alleen ellende veroorzaken gaan kapot.]
Of herinneren we niet meer de juwelier die een dwars leasie kreeg na de 10 overval en landelijke verontwaardiging over zich heen kreeg toen die allochtonen niet meer toe liet in zijn zaak.
Wat mij betreft is het nergens voor nodig om te moeten gaan vergelijken tussen het lijden van de juweliers en het lijden van de nabestaanden. Ik snap niet zo goed waarom je dit per se wilt doen?quote:Op woensdag 10 juni 2015 09:56 schreef Tjongejongezeg het volgende:
Maar zelfs dit wensen de nabestaanden niet te erkennen. Laat staan enige empathie hiervoor te tonen. Nee, het is IK IK IK. IK ben zielig, want IK ben een zoon/broer/etc. kwijt. Hoeveel asocialer kun je het krijgen.
Nee. Dat is niet subjectief. Dat kan een rechter prima beoordelen op basis van de feiten en de wettelijke schulduitsluitingsgronden.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vraag die de nabestaanden dus beantwoord zou willen hebben is of ze het recht had de overvallers die haar man en haarzelf bedreigden met een vuurwapen dood te schieten. Is dat niet nogal subjectief?
Dat is inderdaad het punt dat ik maakte, maar sommigen willen dit niet zien/erkennen. Hoe kán je empathie eisen, terwijl je zelf geen enkele empathie voor de juweliers opbrengt? En dat dan ook nog als extra verwijt voor de voeten van de juweliers gooien ook. Dan ben je toch werkelijk alle fatsoen en moraal voorbij lijkt mij.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:43 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik kan het die ouders wel kwalijk nemen dat ze blijkbaar empathie verlangen van mensen die door hun kinderen met de dood zijn bedreigd en beroofd. Die ouders zouden zich kapot moeten schamen en hun afschuw moeten uitspreken zowel over de daad van hun kind als over de collecte voor de daders en de misselijkmakende demonstraties die daarop volgden.
Elke dag van de rest van je leven moeten leven met het feit dat je 2 mensen die jouw geld, jouw zaak, jouw spullen met geweld wilden afpakken hebt moeten stoppen door ze dood te schieten. Daarbij optellend dat de nabestaanden van deze gewelddadige, niets ontziende, notoire criminelen uit zijn op jouw bloed ter vergelding omdat ze simpelweg niet kunnen leven met het feit dat hun oogappeltjes dood zijn gemaakt terwijl ze bezig waren met een illegale, criminele en gewelddadige operatie.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:29 schreef Byzantynixschii het volgende:
Maar als je er op staat; natuurlijk lijden de nabestaanden vele malen erger dan de juweliers. Dat lijkt me toch extreem evident; ze zijn hun familieleden kwijt. Die zijn DOOD en komen nooit weer terug. Wat is er erger dan dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |