abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:08:20 #151
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_153379358
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:58 schreef Confetti het volgende:
Het kankergezwel van onze maatschappij dat de rechterlijke macht heet heeft vandaag dus besloten dat ze gehoord moet worden. Ze heeft nog niet genoeg geleden.

Indirect wel goed nieuws want hopelijk zullen meerdere van dit soort misselijkmakende zaken leiden tot het verval van dat incest-clubje dat al decennialang in bed ligt met daders en slachtoffers in de kou laat staan.

De rechterlijk macht laat weer zien dat wie de grootste vijand van rechtvaardigheid is.
_O- _O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_153379534
quote:
Het kankergezwel van onze maatschappij dat de rechterlijke macht heet heeft vandaag dus besloten dat ze gehoord moet worden. Ze heeft nog niet genoeg geleden.

Indirect wel goed nieuws want hopelijk zullen meerdere van dit soort misselijkmakende zaken leiden tot het verval van dat incest-clubje dat al decennialang in bed ligt met daders en slachtoffers in de kou laat staan.

De rechterlijk macht laat weer zien dat wie de grootste vijand van rechtvaardigheid is.
Oké Henk.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:58:09 #153
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153380779
Tsja wellicht had dit vermeden kunnen worden als het juweliersechtpaar de nabestaanden meteen bloedgeld had betaald ?
Nu proberen ze t op deze manier te bemachtigen. Logisch toch ? :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153380805
quote:

:')
pi_153381575
quote:
Marina Sanders, de juweliersvrouw die in maart vorig jaar twee overvallers doodschoot in juwelierszaak Goldie in Deurne, moet gehoord worden door het gerechtshof. Dat heeft advocate Bénédicte Ficq dinsdag bekendgemaakt.

Het gaat om een tussenbeslissing. De verwachte beslissing over vervolging van de vrouw is nog niet genomen.

Het Openbaar Ministerie (OM) wilde Marina Sanders niet vervolgen, omdat ze uit noodweer gehandeld zou hebben. Hoofdofficier Bart Nieuwenhuizen noemde de geloste schoten eerder al 'gerechtvaardigd'.

Klacht
De advocaten van de nabestaanden dachten daar anders over en dienden een klacht in het bij het hof. ,,Mijn cliënten vinden dat de rechter een oordeel moet vellen", zei advocaat Bénédicte Ficq, die de families vertegenwoordigt. Ze voert ook aan dat 'iets van medeleven had geholpen'.

Ficq noemt het dinsdag ,,hoopvol'' dat het hof de klacht niet ongegrond heeft verklaard. Zij vindt het belangrijk dat onafhankelijke rechters naar de zaak kijken en dat ze naar de juweliersvrouw luisteren. Ze kan onder meer de beelden toelichten, aldus Ficq.
Wat houdt zo'n tussenbeslissing in en waarom zou ze de beelden moeten toelichten? Dat zal toch al wel uitgebreid in het politierapport staan?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_153381873
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:58 schreef deedeetee het volgende:
Tsja wellicht had dit vermeden kunnen worden als het juweliersechtpaar de nabestaanden meteen bloedgeld had betaald ?
Nu proberen ze t op deze manier te bemachtigen. Logisch toch ? :')
pi_153381962
,,Mijn cliënten vinden dat de rechter een oordeel moet vellen", zei advocaat Bénédicte Ficq, die de families vertegenwoordigt. Ze voert ook aan dat 'iets van medeleven had geholpen'.

Kijk, en dit begrijp ik dus niet. Die totale afwezigheid van empathie met de juweliers. Bizar gewoon! Contraproductief ook lijkt me. Het is niet alsof je hiermee sympathie voor je zaak/cliënten wint....
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:39:49 #158
186587 Byzantynixschii
pi_153381986
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat houdt zo'n tussenbeslissing in en waarom zou ze de beelden moeten toelichten? Dat zal toch al wel uitgebreid in het politierapport staan?
Is tussenbeslissing is een beslissing die niet een eindbeslissing inhoudt. Ze wordt dus eerst gehoord en daarna wordt besloten of ze wordt vervolgd.
pi_153382017
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het idee dat deze nabestaanden na een evt. veroordeling, ook nog voor smartengeld gaan procederen is niet bij je opgekomen? Realy? Woah!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:41:18 #160
186587 Byzantynixschii
pi_153382020
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:38 schreef Tjongejongezeg het volgende:
,,Mijn cliënten vinden dat de rechter een oordeel moet vellen", zei advocaat Bénédicte Ficq, die de families vertegenwoordigt. Ze voert ook aan dat 'iets van medeleven had geholpen'.

Kijk, en dit begrijp ik dus niet. Die totale afwezigheid van empathie met de juweliers. Bizar gewoon! Contraproductief ook lijkt me. Het is niet alsof je hiermee sympathie voor je zaak/cliënten wint....
Het gaat juist om het tegenovergestelde; de afwezigheid van empathie met de nabestaanden van de slachtoffers.
pi_153382037
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:41 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Het idee dat deze nabestaanden na een evt. veroordeling, ook nog voor smartengeld gaan procederen is niet bij je opgekomen? Realy? Woah!
Ik vind het vooral bijzonder hoe men allerlei eigenschappen op de nabestaanden projecteert.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:43:34 #162
186587 Byzantynixschii
pi_153382057
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:41 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Daar is in Nederland geen rechtsgrond voor dus dat heeft bijzonder weinig zin. ;)
pi_153382366
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het gaat juist om het tegenovergestelde; de afwezigheid van empathie met de nabestaanden van de slachtoffers.
Dat was mijn punt juist. Doordat Ficq zo'n punt maakt van het gebrek aan empathie bij de juweliers, wordt extra benadrukt dat de nabestaanden geen enkele empathie hebben getoond t.a.v. het leed dat hun lieve zoon heeft aangericht. Het is niet alsof ze gedwongen werden om die juweliers te beroven, te bedreigen, geweld gebruiken tegen de man of een wapen mee te nemen.

Ik begrijp dat de nabestaanden het juridische recht hebben om deze procedure af te dwingen.
Ik begrijp ook dat deze nabestaanden letterlijk asociaal zijn, want voor hen bestaat uitsluitend het eigenbelang. En ik begrijp ook dat Ficq haar zaak/cliënten maar slecht adviseert, want zij zou toch moeten begrijpen wat een nare, egoïstische en ongevoelige indruk wordt gemaakt.
pi_153382393
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind het vooral bijzonder hoe men allerlei eigenschappen op de nabestaanden projecteert.
Men kan geen conclusies trekken op basis van hun gedrag?
pi_153382467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Daar is in Nederland geen rechtsgrond voor dus dat heeft bijzonder weinig zin. ;)
Niet geschoten is altijd mis. Sws kan het doel ook zijn dat Marina nog heel lang door het gebeuren wordt achtervolgt. Al dan niet met (ernstige) mentale consequenties van dien.

Hoe dan ook, hebben deze nabestaanden door hun gedrag duidelijk laten merken dat zij op wraak uit zijn.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:57:35 #166
186587 Byzantynixschii
pi_153382484
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:53 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Dat was mijn punt juist. Doordat Ficq zo'n punt maakt van het gebrek aan empathie bij de juweliers, wordt extra benadrukt dat de nabestaanden geen enkele empathie hebben getoond t.a.v. het leed dat hun lieve zoon heeft aangericht.
Vreemde conclusie. Ik heb geen idee of ze wel of geen empathie hebben getoond met de juweliers maar het is geen logische gevolgtrekking om te stellen dat dat niet zo is uit het feit dat ze zelf om empathie vragen.

quote:
Ik begrijp dat de nabestaanden het juridische recht hebben om deze procedure af te dwingen.
Ik begrijp ook dat deze nabestaanden letterlijk asociaal zijn, want voor hen bestaat uitsluitend het eigenbelang.
Jij vindt dat mensen die gebruik willen maken van hun wettelijke rechten asociaal zijn? Ok.

quote:
En ik begrijp ook dat Ficq haar zaak/cliënten maar slecht adviseert, want zij zou toch moeten begrijpen wat een nare, egoïstische en ongevoelige indruk wordt gemaakt.
Alsof een advocaat zich daar mee bezig zou houden. Zij probeert haar cliënten rechtsbijstand te verlenen en dat is precies wat ze doet.
pi_153382496
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:54 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Men kan geen conclusies trekken op basis van hun gedrag?
Dat kan, maar het lijkt er dan meer op dat men dan aan het projecteren is op basis van een gebrek aan kennis dan dat die conclusies echt hout snijden.
pi_153382526
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:57 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis.
Dat kan niet eens...

quote:
Sws kan het doel ook zijn dat Marina nog heel lang door het gebeuren wordt achtervolgt.
Kan natuurlijk ook dat dat helemaal niet het geval is maar je hoe dan ook kwade intenties achter het gedrag van de nabestaanden zoekt.

quote:
Al dan niet met (ernstige) mentale consequenties van dien.

Hoe dan ook, hebben deze nabestaanden door hun gedrag duidelijk laten merken dat zij op wraak uit zijn.
Precies dit dus. Nabestaanden zijn uit op wraak? Hoe kom je daarbij?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:00:10 #169
186587 Byzantynixschii
pi_153382564
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:57 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis.
Onzin. Het is gewoon per definitie mis. Smartengeld kan alleen worden gevorderd door slachtoffers, niet door nabestaanden. Ooit was er een wetsvoorstel dat dit mogelijk zou maken maar dat is er niet doorgekomen.

quote:
Sws kan het doel ook zijn dat Marina nog heel lang door het gebeuren wordt achtervolgt. Al dan niet met (ernstige) mentale consequenties van dien.
Dat kan, maar wat is daar relevant aan?

edit: oh je bedoelt dat het doel van de nabestaanden is om de juweliersvrouw op te zadelen met (ernstige) mentale consequenties? Waarom zou dat hun doel zijn? :?

quote:
Die conclusie zou ik niet zomaar willen trekken. Desalniettemin is vergelding nou juist een pijler van ons strafrechtstelsel dus zo vreemd zou dat natuurlijk niet zijn.
pi_153385182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:57 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Vreemde conclusie. Ik heb geen idee of ze wel of geen empathie hebben getoond met de juweliers maar het is geen logische gevolgtrekking om te stellen dat dat niet zo is uit het feit dat ze zelf om empathie vragen.
Enerzijds empathie eisen, maar anderzijds het slachtofferschap van de juweliers niet erkennen (want op geen enkele manier geuit, niet door henzelf en niet via Ficq), geeft imo wel een duidelijk beeld hoor.

quote:
[..]Jij vindt dat mensen die gebruik willen maken van hun wettelijke rechten asociaal zijn? Ok.
Nee. Ik vind dat mensen die volkomen voorbijgaan aan het slachtofferschap van de juweliers asociaal zijn. En ja, de juweliers ZIJN slachtoffers, want zij hebben niet gevraagd om overvallen te worden en ook niet om alles wat er toen gebeurd is. Het minste wat deze nabestaanden hadden kunnen doen, is erkennen dat dit alles het gevolg is van de keuzes en daden van zoonlief.

In dit specifieke geval vind ik dat deze mensen, door inderdaad gebruik te maken van hun wettelijke rechten, blijk geven van een totaal gebrek aan empathie en fatsoen. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij.

quote:
[..]Alsof een advocaat zich daar mee bezig zou houden. Zij probeert haar cliënten rechtsbijstand te verlenen en dat is precies wat ze doet.
Een verstandige, goede, professionele advocaat begrijpt dat de rechter ook maar een mens is en dergelijke indrukken wel degelijk een rol kunnen/zullen spelen. Zeker als men d.m.v. het spreekrecht zich een plaats in het proces wil laten toebedelen, zou een slimme advocaat geen overbodige risico's willen nemen en hier sterk negatief over adviseren. Verder zou ik (als ik die advocaat zou zijn) via de media ventileren dat mijn advies is afgewezen op dit punt. Al was het maar om mijn eigen reputatie en goodwill niet te verliezen.
pi_153385234
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan, maar het lijkt er dan meer op dat men dan aan het projecteren is op basis van een gebrek aan kennis dan dat die conclusies echt hout snijden.
Die hele bedreigende situatie met die demonstratie en zo ben je vergeten zeker? Om maar te zwijgen over de bedreigingen daarna.
pi_153385297
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan niet eens...

[..]

Kan natuurlijk ook dat dat helemaal niet het geval is maar je hoe dan ook kwade intenties achter het gedrag van de nabestaanden zoekt.

[..]

Precies dit dus. Nabestaanden zijn uit op wraak? Hoe kom je daarbij?
In een notedop: omdat dat tijdens die demonstratie is gezegd, omdat er meermalen is bedreigd en omdat zij nimmer het slachtofferschap van de juweliers hebben erkend. Heb je nog meer nodig?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:01:13 #173
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153385787
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Is dat zo ?

quote:
Jan-Hein Kuijpers, Marina's advocaat, vindt het 'onzin' om erbij te halen dat er geen excuses zijn gekomen. Volgens hem had Sanders allang aangegeven een gesprek te willen met de nabestaanden, maar werd ze pas een dag voor de ontmoeting op de hoogte gesteld. "Ze had die dag net een intake bij de kliniek, dus ze kon gewoon niet", aldus Kuijpers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153385911
Als je tijdens de uitoefening van je criminele beroep wordt doodgeschoten door iemand die zichzelf verdedigt, is dat het risico van het vak. De wet moet op dit punt dringend worden aangepast. We moeten de rechten van criminelen op het moment dat ze hun daad plegen fors beperken. Ook als ze zich daar achteraf op beroepen. Gewapende overal plegen? Dan neem je willens en wetens het risico dat jou iets overkomt.
pi_153385936
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:41 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

In een notedop: omdat dat tijdens die demonstratie is gezegd,
En de directe familieleden waren bij die demonstratie aanwezig?

quote:
en omdat zij nimmer het slachtofferschap van de juweliers hebben erkend
Dat wordt toch ook juist betwist? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')