abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148562025
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, grotendeels betreft dat toch de trolletjes of verminderd toerekeningsvatbaren.
Mja inderdaad, en een groot gedeelte ego, op een gegeven moment moet je gewoon durven zeggen, hey wat ik dacht klopt niet. Maar goed nadat je zo blindelings het Russische verhaal hebt verdedigd kan je ook niet meer toegeven dat je inderdaad fout zat.

Dan moet je alternatieven zoeken ala 'kiev had het luchtruim moeten sluiten' of 'politici lieten het gebeuren' (seriously, NL politici zijn nu verantwoordelijk voor de gang van zaken bij een Maleisisch bedrijf?)
pi_148562066
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:45 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Klopt. Mijn ervaringen:
1. Als iets in het nadeel is van de EU, Het Westen, of Oekraine is het
a) evident waar
b) het begin van het einde van Het Westen

2. Als iets in het nadeel is van Rusland is
a) er een absoluut (lees onmogelijk) bewijs noodzakelijk.
b) het eigenlijk een voordeel, omdat Rusland er alleen maar sterker van wordt.

Maw de kunst van het discussieren is jezelf omhoog kletsen en de ander naar beneden.
Daar ontlenen de pro-Rusland figuren hier hun bestaansrecht aan.

'Kijk mij eens op internet tegen de stroom in gaan.' Vrij infantiel allemaal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 11 januari 2015 @ 12:07:00 #153
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148562427
Rusland _O_
Poetin _O_ _O_
pi_148564632
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:07 schreef betyar het volgende:
Rusland _O_
Poetin _O_ _O_
:')
  zondag 11 januari 2015 @ 13:44:26 #155
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_148565187
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:05 schreef Jojoke het volgende:
EliotHiggins twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 20:26:40 Here's members of the Russian 53rd brigade whose brigade shot down #MH17 with one of their Buks. Time to speak up? http://t.co/uVTdUUKkWa reageer retweet
EliotHiggins twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 20:57:18 I'll add these are all individuals who were serving during the summer of 2014. The Dutch investigation should interview them. reageer retweet
Goed om te zien dat Braddie ook meedenkt. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_148566021
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:36 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Bewijs.
Wat wil je specifiek weten?
  zondag 11 januari 2015 @ 14:27:15 #157
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_148566287
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, nu is Europa de agressor? Hoe kom je daar precies bij?
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:33 schreef Smack10 het volgende:
Een coupe initieren en een bloedbad aanrichten onder demonstranten valt bij mij wel onder de noemer agressie.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat wil je specifiek weten?
Je beweert dat de EU / Europa een coupe heeft geinitieerd en een bloedbad heeft aangericht onder demonstranten.

Kun je dat bewijzen, en daarbij minimaal voldoen dezelfde eisen die hierboven worden gesteld aan de toedracht van de vlucht MH17. Geen gelul dus, maar harde bewijzen.
The view from nowhere.
pi_148573849
Goed, we weten nu dat de staat Rusland het spul heeft geleverd en dat Russische (para)millitairen die minstens gedurende enkele maanden zijn getraind door het Russische leger twee raketjes hebben afgeschoten en we weten dat ze inderdaad abusievelijk veronderstelden dat het een legervoertuig was (blijkbaar toch niet zo goed getraind). Weten we inmiddels wat het motief van deze aanslag was? Ze haalden het toch niet in hun koppie dat het 'westen' ineens troepen zou gaan sturen om daar te vechten... :')
Het had gekund dat het 'westen' dat zou gaan doen binnen enkele weken maar zo snel gaat dat niet, dat zie je normaal gesproken wel van tevoren aankomen en die signalen waren er nog niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 11 januari 2015 @ 18:43:43 #159
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_148576275
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Goed, we weten nu dat de staat Rusland het spul heeft geleverd en dat Russische (para)millitairen die minstens gedurende enkele maanden zijn getraind door het Russische leger twee raketjes hebben afgeschoten en we weten dat ze inderdaad abusievelijk veronderstelden dat het een legervoertuig was (blijkbaar toch niet zo goed getraind). Weten we inmiddels wat het motief van deze aanslag was? Ze haalden het toch niet in hun koppie dat het 'westen' ineens troepen zou gaan sturen om daar te vechten... :')
Het had gekund dat het 'westen' dat zou gaan doen binnen enkele weken maar zo snel gaat dat niet, dat zie je normaal gesproken wel van tevoren aankomen en die signalen waren er nog niet.
Als het een abuis is, dan is er geen motief. Of anders gesteld, het motief was om Oekraiense militaire vliegtuigen neer te schieten, die in het gebied actief waren met de bevoorrading van Oekrainse militairen en het bestoken van (pro)-Russische militairen.
The view from nowhere.
pi_148576520
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:43 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als het een abuis is, dan is er geen motief. Of anders gesteld, het motief was om Oekraiense militaire vliegtuigen neer te schieten, die in het gebied actief waren met de bevoorrading van Oekrainse militairen en het bestoken van (pro)-Russische militairen.
Ik vroeg dan ook wat het motief was om een militair voertuig uit de lucht te willen schieten. ;)
Abuis of niet, ik vind dat Rusland hiervoor gestraft moet worden (niet met militair ingrijpen uiteraard!) indien Rusland niet uit zichzelf er op een fatsoenlijke manier mee omgaat. Je kan niet tolereren dat ze zomaar even wat vliegtuigen gaan neerschieten zonder eerst uit te zoeken welk vliegtuig het is. Trouwens, de luchtverkeersleiders van Rusland wisten dat dat vliegtuig daar vloog (100% zeker). Een telefoontje naar hen was genoeg geweest.
#NoDAPL
  zondag 11 januari 2015 @ 19:06:32 #161
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148577132
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Trouwens, de luchtverkeersleiders van Rusland wisten dat dat vliegtuig daar vloog (100% zeker). Een telefoontje naar hen was genoeg geweest.
Er vlogen daar wel meer burgervliegtuigen, en deze had pech. Verkeerde plek op het verkeerde moment.

Het is niet zo dat de luchtverkeersleiding in de gaten houdt welk vliegtuig neergehaald kan worden en welke niet, dat doen de militairen zelf.
Say what?
pi_148577432
Iedereen kon weten welk vliegtuig daar vloog op dat moment. Een kijkje op flightradar24.com en je weet het.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_148578306
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:06 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Er vlogen daar wel meer burgervliegtuigen, en deze had pech. Verkeerde plek op het verkeerde moment.

Het is niet zo dat de luchtverkeersleiding in de gaten houdt welk vliegtuig neergehaald kan worden en welke niet, dat doen de militairen zelf.
Nogmaals, die millitairen hadden even kunnen vragen aan de luchtverkeersleiding of dat daar op dat moment geen burgervliegtuig vloog. Op goed geluk een willekeurig vliegtuig neerhalen kan niet worden getolereerd. Wat mij betreft moet er dan ook een flinke sanctie volgen. Ze zouden bijv. Ruslands lidmaatschap van een een belangrijk orgaan (UN/G8) kunnen schorsen (5 jaar lang geen lid kunnen zijn of zo).
#NoDAPL
pi_148578341
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
Ze zouden bijv. Ruslands lidmaatschap van een een belangrijk orgaan (UN/G8) kunnen schorsen (5 jaar lang geen lid kunnen zijn of zo).
Nuh, zoiets is contraproductief. Beter gewoon nog meer economische sancties.
Conscience do cost.
pi_148578405
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:15 schreef barthol het volgende:
Iedereen kon weten welk vliegtuig daar vloog op dat moment. Een kijkje op flightradar24.com en je weet het.
Wordt dat volautomatisch geupdate via de transponders of komen er mensenhanden aan te pas? Hoe dan ook is het uiterst verwijtbaar. Rusland heeft geen mea culpa gedaan, het onderzoek gefrustreerd en niet getoond hiervan te leren. Dan wordt het tijd voor sancties, een die wel hard aankomt maar waarmee niet een oorlog wordt verklaard (een echte oorlog of een financiële oorlog), dan denk ik aan een tijdelijk isolatie uit een belangrijk orgaan, als Russen ergens gevoelig voor zijn dan is het voor eerverlies.
#NoDAPL
pi_148578440
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:38 schreef ems. het volgende:

[..]

Nuh, zoiets is contraproductief. Beter gewoon nog meer economische sancties.
Economische sancties schaden ons ook, daarom heb ik liever zo'n soort sanctie. Leg eens uit waarom jij denkt dat het contraproductief zou werken? Ik heb een vermoeden.
#NoDAPL
pi_148578607
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Economische sancties schaden ons ook, daarom heb ik liever zo'n soort sanctie.
Dat is ook waar.
quote:
Leg eens uit waarom jij denkt dat het contraproductief zou werken? Ik heb een vermoeden.
Omdat het buitensluiten van Rusland op "bijeenkomsten" die bedoelt zijn om landen dichter bij elkaar te brengen in mijn ogen weinig positiefs gaan opleveren, zeker met een Pitbull als Putin aan het roer.
Conscience do cost.
pi_148580773
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wordt dat volautomatisch geupdate via de transponders of komen er mensenhanden aan te pas?
Transponderdata. Automatisch "geupdate". Als ik zelf een vliegtuig hoor overkomen check ik het ook vaak.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_148582499
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:31 schreef barthol het volgende:

[..]

Transponderdata. Automatisch "geupdate". Als ik zelf een vliegtuig hoor overkomen check ik het ook vaak.
Fantastisch. 8-)
Kan je dan trouwens ook zien waar het vliegtuig van de regering naar toe vliegt? Ik neem aan dat de transponderdata van Air Force One niet wordt doorgegeven maar zo 'belangrijk' zijn onze politici niet in de wereld dus misschien doen die daar wat minder moeilijk over. :)
#NoDAPL
pi_148585100
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fantastisch. 8-)
Kan je dan trouwens ook zien waar het vliegtuig van de regering naar toe vliegt? Ik neem aan dat de transponderdata van Air Force One niet wordt doorgegeven maar zo 'belangrijk' zijn onze politici niet in de wereld dus misschien doen die daar wat minder moeilijk over. :)
Ja dat kan. De flight history: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-kbx/
pi_148585376
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:38 schreef barthol het volgende:

[..]

Ja dat kan. De flight history: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ph-kbx/
Ik weet niet wat ik er van moet denken dat ze met het vliegtuig vanuit Amsterdam naar Parijs gaan terwijl juist dat prima met de trein (Thalys) te doen is en ze dan ondertussen ook nog kunnen werken. ;)
#NoDAPL
pi_148585823
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wordt dat volautomatisch geupdate via de transponders of komen er mensenhanden aan te pas? Hoe dan ook is het uiterst verwijtbaar. Rusland heeft geen mea culpa gedaan, het onderzoek gefrustreerd en niet getoond hiervan te leren. Dan wordt het tijd voor sancties, een die wel hard aankomt maar waarmee niet een oorlog wordt verklaard (een echte oorlog of een financiële oorlog), dan denk ik aan een tijdelijk isolatie uit een belangrijk orgaan, als Russen ergens gevoelig voor zijn dan is het voor eerverlies.
Ik zou Rusland snel vervangen voor Oekraine.. dat is een stuk realistischer maar ja het doet zoveel pijn bij de hele EU
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_148586017
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:50 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik zou Rusland snel vervangen voor Oekraine.. dat is een stuk realistischer maar ja het doet zoveel pijn bij de hele EU
Dude, die discussie is al lang achterhaald, voor zo ver die ooit bestond. Het is inmiddels 100% zeker dat Rusland verantwoordelijk was voor de aanslag.
#NoDAPL
pi_148586259
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dude, die discussie is al lang achterhaald, voor zo ver die ooit bestond. Het is inmiddels 100% zeker dat Rusland verantwoordelijk was voor de aanslag.
Alles wijst erop dat Oekraine voor alles verantwoordelijk is vanaf de regering in Kiev tot de Oekrainse legereenheid die het ding uit de lucht schoot alwaar het op Oekrains grondgebied terechtkwam... maar vanaf 17 juli half zes is het woord Oekraine nooit meer voorgekomen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_148586782
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik er van moet denken dat ze met het vliegtuig vanuit Amsterdam naar Parijs gaan terwijl juist dat prima met de trein (Thalys) te doen is en ze dan ondertussen ook nog kunnen werken. ;)
Heeft waarschijnlijk met tijd te maken. Het vliegtuig is circa 14:45 naar Parijs gegaan, om 15:34 daar geland. Om 16:14 weer richting Amsterdam vertrokken en circa 17:08 weer terug op Schiphol aangekomen. Dus het gehele uitstapje heeft bij elkaar ongeveer 2 uur en 25 minuten geduurd.
Dat red je niet met de Thalys ;)

Ik zie trouwens dat flightradar het gedeelte vlakbij Schiphol niet weergeeft. (niet op de heenreis en niet op de terugreis) de rest van de vlucht wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')