Het wordt toch wel anders als er 12 mensen vermoord worden door beledigende cartoons. Vind je niet?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:01 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
Geen aanslagen, was over je opmerking over vroeger.
Dit was seksistisch, niet normaal en schandelijk en zou verboden moeten worden.
Nu vragen we ons af waar de mensen zich druk over maakten toentertijd.
Zo zal men over 50 jaar ook over 2015 denken.
Homoseksuelen? Hoezo dat dan? En dan nog, wat wil je er mee doen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Grove cabaretiers, Miley Cyrus-figuren, grove uitingen van kritiek op religie, andersdenkenden, homosexuelen, grof taalgebruik, het drugs-gebruik van half Nederland, minachting voor andersdenkenden. Een greep.
Omdat cabaretiers als Hans Teeuwen als normaal worden gezien. Sterker nog: daar wordt voor betaald. Terwijl de man ontzettend loopt te beledigen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar er zijn al grenzen aan de vrijheid van meningsuiting (smaad, laster, racisme) waarom die grenzen verder terug leggen?
De mensen die zich beledigd voelen, die kloppen niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Omdat cabaretiers als Hans Teeuwen als normaal worden gezien. Sterker nog: daar wordt voor betaald. Terwijl de man ontzettend loopt te beledigen.
Wat klopt hier niet...?
Ik snap je vraag niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Omdat cabaretiers als Hans Teeuwen als normaal worden gezien. Sterker nog: daar wordt voor betaald. Terwijl de man ontzettend loopt te beledigen.
Wat klopt hier niet...?
Bekritiseren kan ook anders. Hoeft niet met spotten gepaard te gaan. Bespot worden is niet leuk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:05 schreef Brammetjuh94 het volgende:
De prenten waar het hier over gaat bevatten wel inhoud en bekritiseren iets [...]
Alles moet leuk zijn voor IEDEREEN?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bekritiseren kan ook anders. Hoeft niet met spotten gepaard te gaan. Bespot worden is niet leuk.
Fuck. Wij zijn connected door dit topic. Ik namelijk ookquote:
Oké. Laat ik het anders zeggen. Grenzen aan wat wij aanvaardbaar vinden. Wat wij wenselijk vinden. In Nederland.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Grenzen aan vrijheid van meningsuiting? Nee, dat gaat niet samen. Als er grenzen zijn heb je sowieso geen vrijheid meer om te gaan en te staan waar je wil.
Om Miley Cyrus figuren worden er ook geen aanslagen gepleegd. En dat vindt jij al te ver gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het wordt toch wel anders als er 12 mensen vermoord worden door beledigende cartoons. Vind je niet?
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:08 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Precies dat wil ik ook wel weten, wellicht kunnen we het dan af- of goed keuren wat ze naar binnen werkt.
Nee, ik bedoel: het niet accepteren van homosexuelen natuurlijk. De grofheid die daarmee gepaard gaat.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Homoseksuelen? Hoezo dat dan? En dan nog, wat wil je er mee doen?
Klopt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik werd er vanmorgen mee wakker naar aanleiding van die aanslag in Parijs. Dat dat een barbaarse tragedie is, staat buiten kijf. Toch probeer ik nu wel naar aanleiding hiervan om iets ter discussie te stellen.
Zo ver ik het zie ik de hele westerse cultuur totaal doorgeschoten in platvloersheid, materialisme, individualisme en intense behoefte-bevrediging. De - voor mij - normale samenleving (ik ben opgegroeid in de 70er jaren) heeft plaatsgemaakt voor een maatschappij waarin het normaal is om drugs te gebruiken. Waarin het normaal is om echt heel ordinair geklede meisjes rond te zien huppelen, waarin sex platvloers en totaal niet sensueel overal opduikt. En dat mensen betalen om zich door een cabaretier als Hans Teeuwen te laten uitschelden. Dit is alleen nog maar het eerste wat in mij opkomt.
Doorgeschoten in alles-moet-kunnen.
En ik denk niet dat dat goed is. Ik heb ook niet de indruk dat dat iedereen nou zo gelukkig maakt.
Mijn stelling is: een gematigder samenleving daar gaat iedereen mee vooruit.
Het gevaar schuilt 'm nu juist in mensen die niet kunnen omgaan met enigszins agerende impulsen. Een persoon die meteen gaat schieten wanneer iemand Jezus of Mohammed beledigt heeft geen zelfbeheersing. Een persoon die meteen aan zijn piemel begint te trekken wanneer hij in de zomer een meisje met een naveltruitje ziet lopen kan zichzelf niet beheersen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké. Laat ik het anders zeggen. Grenzen aan wat wij aanvaardbaar vinden. Wat wij wenselijk vinden. In Nederland.
Ik vind niet wenselijk: grof taalgebruik. Tenzij je witheet bent. Dus een clip met 'bitch', 'fuck' en 'motherfucker' mag van mij gelijk in de papierversnipperaar. Tenzij het als therapie gebruikt wordt om agressie te reguleren. Want agressief, dat is het.
(5e keer maar vooruit) Néé. Absoluut niet. Maar stampen op gevoelige issues moet niet per definitie normaal zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alles moet leuk zijn voor IEDEREEN?
Wat is er precies mis met grof taalgebruik?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké. Laat ik het anders zeggen. Grenzen aan wat wij aanvaardbaar vinden. Wat wij wenselijk vinden. In Nederland.
Ik vind niet wenselijk: grof taalgebruik. Tenzij je witheet bent. Dus een clip met 'bitch', 'fuck' en 'motherfucker' mag van mij gelijk in de papierversnipperaar. Tenzij het als therapie gebruikt wordt om agressie te reguleren. Want agressief, dat is het.
Ongelovigen worden ook van alles genoemd in de Koran. Moet dat dan ook verboden worden?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh je mag het zeer zeker uiten. Maar er zit iets tussen:
"Oh ik denk hier totáál anders over. Niet mee eens!!!"
en
"Die God van jou is een lul. Dat is een stomme geiteneuker."
Het hele idee van het beperken van meningen is al volkomen ridicuul. Maar daar houdt het bij jou niet eens op en moeten we volgens jou naar een soort SGP walhalla streven. Sorry maar als jij zo nodig vindt dat jij hele groepen mensen het zwijgen op wil leggen, dan zal je dat op een democratische manier moeten doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Grove cabaretiers, Miley Cyrus-figuren, grove uitingen van kritiek op religie, andersdenkenden, homosexuelen, grof taalgebruik, het drugs-gebruik van half Nederland, minachting voor andersdenkenden. Een greep.
De vraag stellen is 'm beantwoorden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:26 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met grof taalgebruik?
Ik zou het niet weten. Hou het maar bij mijn voorbeeld.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:27 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Ongelovigen worden ook van alles genoemd in de Koran. Moet dat dan ook verboden worden?
Daarom was de vraag aan jou gericht.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De vraag stellen is 'm beantwoorden.
Ehm... dit is een forum... is dit ondemocratisch....? En welke macht heb ik eigenlijk...?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het hele idee van het beperken van meningen is al volkomen ridicuul. Maar daar houdt het bij jou niet eens op en moeten we volgens jou naar een soort SGP walhalla streven. Sorry maar als jij zo nodig vindt dat jij hele groepen mensen het zwijgen op wil leggen, dan zal je dat op een democratische manier moeten doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |