Gemiste kans Storneren. Trap ik niet in.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:58 schreef Storneren het volgende:
[..]
Piet Paulusma gaat mij erg aan het hart.
Nee.quote:
Nou om jou een lolletje te gunnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Gemiste kans Storneren. Trap ik niet in.
Dat werkt bij mij al niet. Zoals ik zei, kun je bij mij heel ver gaan voordat je me daadwerkelijk beledigd. Ik heb dan nog wel het fatsoen om niet zo ver bij andere mensen te gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, als uitgangspunt kun je bijvoorbeeld nemen: hoe zou ik dat zelf opvatten als iemand dat tegen mij zei?
Dan kom je al een eind.
Eens. Van wat ik zie, is er nog maar weinig respect tegenover elkaar. Er is alleen respect voor mensen die dezelfde mening delen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik werd er vanmorgen mee wakker naar aanleiding van die aanslag in Parijs. Dat dat een barbaarse tragedie is, staat buiten kijf. Toch probeer ik nu wel naar aanleiding hiervan om iets ter discussie te stellen.
Zo ver ik het zie ik de hele westerse cultuur totaal doorgeschoten in platvloersheid, materialisme, individualisme en intense behoefte-bevrediging. De - voor mij - normale samenleving (ik ben opgegroeid in de 70er jaren) heeft plaatsgemaakt voor een maatschappij waarin het normaal is om drugs te gebruiken. Waarin het normaal is om echt heel ordinair geklede meisjes rond te zien huppelen, waarin sex platvloers en totaal niet sensueel overal opduikt. En dat mensen betalen om zich door een cabaretier als Hans Teeuwen te laten uitschelden. Dit is alleen nog maar het eerste wat in mij opkomt.
Doorgeschoten in alles-moet-kunnen.
En ik denk niet dat dat goed is. Ik heb ook niet de indruk dat dat iedereen nou zo gelukkig maakt.
Mijn stelling is: een gematigder samenleving daar gaat iedereen mee vooruit.
Prima dus. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:00 schreef Pauper_Bob het volgende:
[..]
Dat werkt bij mij al niet. Zoals ik zei, kun je bij mij heel ver gaan voordat je me daadwerkelijk beledigd. Ik heb dan nog wel het fatsoen om niet zo ver bij andere mensen te gaan.
Oh, jij hebt het al opgegeven begrijp ik?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:03 schreef pokkerdepok het volgende:
al gaat iedereen in zn blote kont lopen, ze doen maar.
Nee Storneren, je was serieus maar nu niet meer volgens mij. Dus ga ik er niet in mee.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:04 schreef Storneren het volgende:
Dat beledigen van mijn moeder gaat wel erg lang duren zeg. Ik zou het bijna als een belediging gaan opvatten.
Ik ben nog steeds serieus.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee Storneren, je was serieus maar nu niet meer volgens mij. Dus ga ik er niet in mee.
Mijn god wat een slecht vergelijking.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als:
Ik geef jou een trap tegen je schenen. Jij roept: "Auw!!!" En ik zeg:
"Snap je nou dat ik jou geen pijn kan doen maar dat jij alleen pijn kunt voelen?"
!!
nee hoor, gewoon vrijheid. daar hou ik wel van.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh, jij hebt het al opgegeven begrijp ik?
Dat zie je vooral bij groepen aan de uiteinden of met een nogal extremistische of dogmatische mening. In het midden is er gewoon respect voor elkaars denkbeeld en laten mensen zich ook nog weleens overtuigen om van mening te veranderen als een ander zijn mening goed kan beargumenteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:03 schreef Fisscher het volgende:
Er is alleen respect voor mensen die dezelfde mening delen.
Maar daarmee is er nog geen lijn met hoever je kunt gaan.quote:
"De grens ligt bij geweld."quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Mijn god wat een slecht vergelijking.
De grens ligt bij geweld simpel.
Jammer dat je de actualiteit er niet in ziet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:14 schreef bijdehand het volgende:
Typisch een topic van iemand die oud wordt en het verleden romantiseert.
Ja, duidelijke grens toch? En provoceren is ook aan wetten gebonden natuurlijk. Smaad en racisme mogen niet om maar iets te noemen.quote:
Je kunt toch niet anders concluderen dan dat er opzettelijk is beledigd als je die cartoons ziet?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:15 schreef Nammie het volgende:
En jij maakt er zelf ergens in je berichten van dat het is bedoeld om mensen opzettelijk te beledigen, terwijl dat echt de achterliggende gedachte van deze cartoons niet is geweest.
Nee.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt toch niet anders concluderen dan dat er opzettelijk is beledigd als je die cartoons ziet?
Jij gaat mij godverdomme niet opleggen wat ik moet doen, JA!?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik werd er vanmorgen mee wakker naar aanleiding van die aanslag in Parijs. Dat dat een barbaarse tragedie is, staat buiten kijf. Toch probeer ik nu wel naar aanleiding hiervan om iets ter discussie te stellen.
Zo ver ik het zie ik de hele westerse cultuur totaal doorgeschoten in platvloersheid, materialisme, individualisme en intense behoefte-bevrediging. De - voor mij - normale samenleving (ik ben opgegroeid in de 70er jaren) heeft plaatsgemaakt voor een maatschappij waarin het normaal is om drugs te gebruiken. Waarin het normaal is om echt heel ordinair geklede meisjes rond te zien huppelen, waarin sex platvloers en totaal niet sensueel overal opduikt. En dat mensen betalen om zich door een cabaretier als Hans Teeuwen te laten uitschelden. Dit is alleen nog maar het eerste wat in mij opkomt.
Doorgeschoten in alles-moet-kunnen.
En ik denk niet dat dat goed is. Ik heb ook niet de indruk dat dat iedereen nou zo gelukkig maakt.
Mijn stelling is: een gematigder samenleving daar gaat iedereen mee vooruit.
Jij vindt het prettig om geprovoceerd te worden? Herhaaldelijk. In allerlei uitingen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja, duidelijke grens toch? En provoceren is ook aan wetten gebonden natuurlijk. Smaad en racisme mogen niet om maar iets te noemen.
ja en dus? Ook al was dat de opzet, wat dan? Dan heb je begrip voor mensen die geweld gaan gebruiken? Dan is het hun eigen schuld dat er geweld tegen hen gebruikt wordt? Of hoe moeten we dat zien hier?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt toch niet anders concluderen dan dat er opzettelijk is beledigd als je die cartoons ziet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |