abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2015 @ 11:56:47 #126
356891 Abed
hooggeleid
pi_148600311
#jesuis.... onee het is geen Europa we hoeven geen mars te organiseren.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  maandag 12 januari 2015 @ 11:57:41 #127
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_148600343
In dat Afrika zijn geen wetten. Geen nieuws verbaast mij nog uit die regio hoe triest het ook is.
En altijd het laatste woord.
  maandag 12 januari 2015 @ 12:15:55 #128
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_148600860
quote:
99s.gif Op donderdag 8 januari 2015 19:22 schreef darkmond het volgende:
Vind 't altijd weer kwetsend hoe moslims telkens weer worden afgebeeld, ben er zelf ook een. Voor 't geval je 't nog niet wist... Een groep getikte ''moslims'' is bezig met 't uitmoorden van andere moslims (en alle andere mensen). Jammer weer. Word er niet gekeken naar de 99% die wel normaal kan doen.
Probleem is dat de islam een potentieel gevaarlijke ideologie is.

Jullie geschriften discrimineren duidelijk 'ongelovigen' en er wordt een schifting gemaakt in uber- en untermenschen. De ongelovigen mogen worden gediscrimineerd, onderdrukt, afgeperst of zelfs vermoord als de plaatselijke moslims goeddunkt. Voor christenen en joden is nog wel enig mededogen (omdat deze ook nog als potentieel bekeerlingen worden gezien) maar sji'ieten en polytheisten hoeven op weinig meelij te rekenen.

En dan zijn jij en vele andere moslims niet zo, vele anderen zijn makkelijk te porren om de wapens op te pakken en de kafirs te vermoorden in een land waar ze nog nooit geweest zijn. En krijgen stilzwijgend ook nog veel goedkeuring ook. In heel veel landen tegelijk zijn aanhangers van jouw geloof bezig de regels heel letterlijk te interpreteren, zie Nigeria, Syrie etc.

Zie jij christenen, hindoes of boeddisten oproepen tot moord- en doodslag vanwege geloofskwesties?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:26:05 #129
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_148601122
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zie jij christenen, hindoes of boeddisten oproepen tot moord- en doodslag vanwege geloofskwesties?
Misschien nu wat minder, maar ik kan me nog wel wat kruistochten herinneren :O
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:33:05 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148601322
in Afrika heb je niet zoveel hindoes/boedhisten maar in Uganda loopt volgens mij nog een flink vervelend Christelijk legertje rond en in Nigeria zitten die figuren zoals Sack Blabbath al aangaf ook niet helemaal stil
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 januari 2015 @ 12:43:02 #131
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_148601623
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Misschien nu wat minder, maar ik kan me nog wel wat kruistochten herinneren :O
Oja, laten we de middeleeuwen er even bij pakken :')

Trouwens, de kruistochten ware deels politiek en deels een reactie op de islamitische bedreiging van het destijds grotendeels nog christelijke midden-oosten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_148603133
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:33 schreef sp3c het volgende:
in Afrika heb je niet zoveel hindoes/boedhisten maar in Uganda loopt volgens mij nog een flink vervelend Christelijk legertje rond en in Nigeria zitten die figuren zoals Sack Blabbath al aangaf ook niet helemaal stil
Centraal Afrikaanse Republiek haalde ik aan. Daar zijn de christenen momenteel met dit soort gruwelijkheden ten opzichte van moslims bezig.

En weten we Rwanda nog? Hutu's en Tutsi's? Die elkaar gruwelijk hebben proberen uit te roeien? Is een vrijwel volledig christelijk land.

En inderdaad is in Uganda en omgeving deze leuke club bezig: http://en.wikipedia.org/wiki/Lord%27s_Resistance_Army

En van wie ze alle gruwelijke terreurmethodes geleerd hebben? Bijvoorbeeld van onze christelijke zuiderburen:

quote:
De handen van kinderen werden afgehakt indien de hoeveelheid rubber die werd opgehaald niet voldeed aan de verwachtingen van Leopold II. De handen werden gerookt en opgestuurd naar de Belgische aannemers ter telling. Per dag werd ongeveer een ton aan afgehakte handen geteld.
quote:
De 23 jaar onder het bewind van Leopold II worden gekenmerkt door volkerenmoord, slavernij, ontvoeringen, martelingen, verkrachtingen, onthoofdingen en het afhakken van handen. De schattingen over het aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement heeft het over drie miljoen tijdens twaalf van de twintig jaar. Peter Forbath noemt ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild spreekt van tien miljoen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leopold_II_van_Belgi%C3%AB

Als je de gruwelijkheden die in Afrika plaats hebben gevonden en zeker nu plaats vinden aan een religie kan toewijzen dat is het wel het christendom. Want onder die vlag is de koloniale nachtmerrie en de erfenis ervan daar begonnen en daar vinden vrijwel alle conflicten hun herkomst in. Niet in de islam, die heeft pas veel recenter (op grote schaal) zijn intrede gedaan. Pas nadat alle ellende en gruwel gemeengoed zijn geworden op het continent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sack_Blabbath op 12-01-2015 13:40:02 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:32:40 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148603156
mijn fout, ik heb het niet geklikt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:53:41 #134
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_148603840
Nigeria is ook wel een typisch probleemland met +/- 50% christen, 48% moslims en verschillende etnische groepen.

Boko Haram vecht overigens tegen westers onderwijs.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:09:29 #135
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_148610011
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Probleem is dat de islam een potentieel gevaarlijke ideologie is.

Jullie geschriften discrimineren duidelijk 'ongelovigen' en er wordt een schifting gemaakt in uber- en untermenschen. De ongelovigen mogen worden gediscrimineerd, onderdrukt, afgeperst of zelfs vermoord als de plaatselijke moslims goeddunkt. Voor christenen en joden is nog wel enig mededogen (omdat deze ook nog als potentieel bekeerlingen worden gezien) maar sji'ieten en polytheisten hoeven op weinig meelij te rekenen.

En dan zijn jij en vele andere moslims niet zo, vele anderen zijn makkelijk te porren om de wapens op te pakken en de kafirs te vermoorden in een land waar ze nog nooit geweest zijn. En krijgen stilzwijgend ook nog veel goedkeuring ook. In heel veel landen tegelijk zijn aanhangers van jouw geloof bezig de regels heel letterlijk te interpreteren, zie Nigeria, Syrie etc.

Niet op dit moment. Maar ook die religies hadden hun eigen tijd. En je hebt gelijk, ik ben shjietisch. Ik zou daar alleen al vanwege mijn naam onthoofd worden. Hun ideologie is niet de mijne. Hoe dan ook, blij dat ik me enigszins een Nederlander kan noemen en hier woon. Het is daar één en al domme schepsels. Ben er niet trots op en reken me niet ze hen, zoals miljoenen andere moslims. De Islam is niet een en al negativiteit. De Islam maakte de Arabische wereld ooit bloeien.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  maandag 12 januari 2015 @ 17:10:54 #136
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_148610055
quote:
19s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Centraal Afrikaanse Republiek haalde ik aan. Daar zijn de christenen momenteel met dit soort gruwelijkheden ten opzichte van moslims bezig.

En weten we Rwanda nog? Hutu's en Tutsi's? Die elkaar gruwelijk hebben proberen uit te roeien? Is een vrijwel volledig christelijk land.

En inderdaad is in Uganda en omgeving deze leuke club bezig: http://en.wikipedia.org/wiki/Lord%27s_Resistance_Army

En van wie ze alle gruwelijke terreurmethodes geleerd hebben? Bijvoorbeeld van onze christelijke zuiderburen:

[ afbeelding ]

[..]

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leopold_II_van_Belgi%C3%AB

Als je de gruwelijkheden die in Afrika plaats hebben gevonden en zeker nu plaats vinden aan een religie kan toewijzen dat is het wel het christendom. Want onder die vlag is de koloniale nachtmerrie en de erfenis ervan daar begonnen en daar vinden vrijwel alle conflicten hun herkomst in. Niet in de islam, die heeft pas veel recenter (op grote schaal) zijn intrede gedaan. Pas nadat alle ellende en gruwel gemeengoed zijn geworden op het continent.
Ja lekker recent ook.
pi_148610080
quote:
99s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:09 schreef darkmond het volgende:

[..]
De Islam maakte de Arabische wereld ooit bloeien.
Daar ben ik het niet mee eens. De leiders/mensen uit die tijd maakte de Arabische wereld sterk, niet het geloof. Daartegenover staat ironisch genoeg wel dat het geloof nu juist de Arabische wereld zwak maakt.
Conscience do cost.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:14:01 #138
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_148610143
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:53 schreef BlaZ het volgende:
Nigeria is ook wel een typisch probleemland met +/- 50% christen, 48% moslims en verschillende etnische groepen.

Mensen zullen mij tegenspreken. Maar de Islam roept erg veel aan tot kennis en onderwijs, ook voor vrouwen. Hoe het komt dat islamtische landen nu zo achterlopen? Weet ik niet, maar dat ligt niet perse aan de islam.

“Zeg: 'Zijn degenen die weten en degenen die niet weten van een gelijk niveau?'” [Soerat az-Zoemar (39), aayah 9]

De Qur'an is geen wetenschappelijk boek, maar het zet wel aan tot het werven van kennis. Westers onderwijs ook kennis.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  maandag 12 januari 2015 @ 17:18:48 #139
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_148610291
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. De leiders/mensen uit die tijd maakte de Arabische wereld sterk, niet het geloof. Daartegenover staat ironisch genoeg wel dat het geloof nu juist de Arabische wereld zwak maakt.
De Islam bracht kennis met zich mee die voor velen nut had. Als je niet gelovig bent kun je alsnog zeggen dat Mohammed dan een genie was. Waar hij mee kwam en wat voor kennis hij mensen gaf betreffende medicijnen etc.

En al is Islam niet een waar geloof -waar ik niet van overtuigd ben-, zelfs dan heeft het mensen tot een geheel kunnen maken. Samen vechten voor de ''broeders en zusters'' voor het goede, wat relatief is natuurlijk. Of de Islam nou van een God is of niet, het heeft gezorgd voor veel goeds. Alles heeft zijn keerzijdes.

Je vergist je over dat het geloof de Arabische wereld nu zwak maakt. Juist haar corrupte leiders maken haar zwak. Zieke mensen met hun eigen zieke ideologie. Moslims voelen zich vaak nog steeds een groep die bij elkaar hoort en dat zou juist voor kracht moeten zorgen. Waar ik vandaan kom, libanon, was het normaal dat Christenen, Joden én Moslims in vrede met elkaar leefden. Een kerk naast een Moskee zonder problemen. Mensen voelden zich ook één volk maar werden onderling ook verbonden door hun geloof. Dit maakte ze juist sterker. Politiek, corruptie, nutteloze overheden, zoektocht naar macht en misselijke mensen die hun eigen ideeën over iets willen opdringen, dat is waardoor de Arabische wereld is waar het nu is. Niet door de Islam die daar al eeuwen is.

[ Bericht 24% gewijzigd door darkmond op 12-01-2015 17:25:05 ]
pi_148610404
quote:
99s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:18 schreef darkmond het volgende:

[..]

De Islam bracht kennis met zich mee die voor velen nut had. Als je niet gelovig bent kun je alsnog zeggen dat Mohammed dan een genie was. Waar hij mee kwam en wat voor kennis hij mensen gaf betreffende medicijnen etc.
Ik weet te weinig van Mohamed om daar een oordeel over te geven. Maar ik zie niet in wat dit er zozeer mee te maken heeft.
quote:
En al is Islam niet een waar geloof -waar ik niet van overtuigd ben-, zelfs dan heeft het mensen tot een geheel kunnen maken. Samen vechten voor de ''broeders en zusters'' voor het goede, wat relatief is natuurlijk. Of de Islam nou van een God is of niet, het heeft gezorgd voor veel goeds. Alles heeft zijn keerzijdes.
Ik zie niet in wat voor goeds daar uit is gekomen. Broederschap is prima te bereiken zonder dat je daarvoor in iets hoeft te geloven en ik ben er van overtuigd dat dat ook absoluut niet de beslissende factor is geweest in de islamitische gouden eeuw. Islam was er, bijgedragen aan vooruitgang heeft het echter nooit.
Conscience do cost.
  maandag 12 januari 2015 @ 17:24:23 #141
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_148610468
-

[ Bericht 99% gewijzigd door darkmond op 12-01-2015 17:24:55 ]
  maandag 12 januari 2015 @ 17:24:45 #142
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148610478
quote:

[..]

Wij van WC-eend... En wat had de grote farmaceut (gezondheid zij met hem) dan te melden dan over pillen, kruiden en planten?

quote:
Hetzelfde kun je zeggen over aids. Dat deed enorm veel voor homo-emancipatie en zorgde ook voor verbroedering.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148617310
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 17:10 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja lekker recent ook.
Ja. Nog altijd actueel. Al dit soort ellende in Afrika is rechtstreeks te herleiden naar de geschiedenis van de kolonisatie van het continent, de kerstening (en in mindere mate islamisering) en het terugtrekken van de koloniale machten.

De conflicten van de stammenculturen en etnische groeperingen die nu opeens in een geforceerd natiestaat-stramien met willekeurige grenslijnen moeten samenleven (of niet) met elkaar. De rol van religie (vaak meer sekte en cultus dan georganiseerde religie) in conflicten. En de gruwelijke manier van strijden met marteling, verminking, verkrachting, kindsoldaten en niets ontziende massaslachting en genocide. De rol van dictators, stamleiders, religieuze leiders en hun megalomane machtsgeilheid.

Allemaal direct te herleiden maar de geschiedenis. Als je het continent en haar conflicten wil snappen en beoordelen dan moet je de historie en de weerklank ervan kennen.

Of dom vervallen in: ja, kijk moslims, boehoe. En jezelf daarmee gelijk diskwalificeren voor elke serieuze discussie.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:03:03 #144
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148617450
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:53 schreef BlaZ het volgende:

Dat klopt. Hun ideeën voeren ook niet terug op de islam, maar op Maria Montessori. Veel mensen weten dit niet.
pi_148618468
quote:

[..]

Je vergist je over dat het geloof de Arabische wereld nu zwak maakt. Juist haar corrupte leiders maken haar zwak. Zieke mensen met hun eigen zieke ideologie. Moslims voelen zich vaak nog steeds een groep die bij elkaar hoort en dat zou juist voor kracht moeten zorgen. Waar ik vandaan kom, libanon, was het normaal dat Christenen, Joden én Moslims in vrede met elkaar leefden. Een kerk naast een Moskee zonder problemen. Mensen voelden zich ook één volk maar werden onderling ook verbonden door hun geloof. Dit maakte ze juist sterker. Politiek, corruptie, nutteloze overheden, zoektocht naar macht en misselijke mensen die hun eigen ideeën over iets willen opdringen, dat is waardoor de Arabische wereld is waar het nu is. Niet door de Islam die daar al eeuwen is.
Die Islam die er was in de betere tijden qua het prettige samengaan van de verschillende religies in het midden oosten (van oudsher ging dat daar vaak inderdaad vrediger aan toe dan bv. in Europa) is een hele andere dan die van vandaag de dag.

Met het wegvallen van het Ottomaanse Rijk, de vorming van het moderne Arabië en de opkomst van de politieke en economische belangen van aardolie is ook de Islam meer en meer conservatief, intolerant en fundamentalistisch geworden. (Toevallig kwam dat politiek vaak ook wel goed uit, vooral voor dictators en onderdrukkende regimes). En dat is de laatste decennia in een stroomversnelling geraakt (door de groeiende belangen van aardolie, de machtspolitiek van dubieuze regimes, maar ook door de vorming van Israel).

Je kan je afvragen wat er nog van de oorspronkelijke Islam over is.
pi_148618830
Zag deze net voorbijkomen op Twitter. :X

Edit.. afbeelding verwijderd.

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2015 22:30:20 ]
pi_148619051
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:45 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Het maakt mij ook boos. Vandaag zijn er gigantische protestmarsen in Parijs, waar zelfs belangrijke politici uit de hele wereld aanwezig zijn. Maar niemand geeft een kick hierom.
Je sarcasme is wat flauw. Ik bedoel dat wij in het Westen nog geen drie seconden tijd besteden aan 2000 vrouwen en kinderen die vrij systematisch worden vermoord. Ik zeg niet dat Charlie Hebdo geen nieuws is, of nieuwswaarde heeft. En ook niet dat de protestmarsen geen nieuwswaarde heeft, al dan niet met politieke leiders. In Nigeria besteden ze daar wel degelijk aandacht aan. Ik vind het alleen naar, dat we in het Westen ondertussen echt geen donder (lijken te) geven om zoveel verloren levens, tegelijkertijd, op een dergelijke systematische manier, kinderen en vrouwen wel te verstaan. Of mis ik iets?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_148619204
In hoeverre waren er evenveel gruwelijkheden in de rest van Afrika dan eigenlijk?
Van Congo had ik meegekregen maar geldt dat ook voor de rest van de landen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148619794
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:49 schreef MouzurX het volgende:
In hoeverre waren er evenveel gruwelijkheden in de rest van Afrika dan eigenlijk?
Van Congo had ik meegekregen maar geldt dat ook voor de rest van de landen?
Belgisch Congo was wel het een complete horror natuurlijk. Maar de Duitsers hebben ook nog een 'leuke' genocide op hun naam: http://en.wikipedia.org/wiki/Herero_and_Namaqua_Genocide

Verder zijn de Portugezen erg hardhandig geweest in hun kolonieen en hebben de Italianen als voorbereiding op de tweede wereld oorlog nog even geoefend in Ethopie/Somalie/Eritrea. En de rest heeft de inwoners van hun Afrikaanse kolonieen ook altijd als aapjes die in dierentuin en circussen hoorden beschouwd natuurlijk.

En dan laten we de hele slavernij er nog even buiten.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:16:31 #150
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148620318
quote:
19s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Die Islam die er was in de betere tijden qua het prettige samengaan van de verschillende religies in het midden oosten (van oudsher ging dat daar vaak inderdaad vrediger aan toe dan bv. in Europa) is een hele andere dan die van vandaag de dag.

Met het wegvallen van het Ottomaanse Rijk, de vorming van het moderne Arabië en de opkomst van de politieke en economische belangen van aardolie is ook de Islam meer en meer conservatief, intolerant en fundamentalistisch geworden. (Toevallig kwam dat politiek vaak ook wel goed uit, vooral voor dictators en onderdrukkende regimes). En dat is de laatste decennia in een stroomversnelling geraakt (door de groeiende belangen van aardolie, de machtspolitiek van dubieuze regimes, maar ook door de vorming van Israel).

Je kan je afvragen wat er nog van de oorspronkelijke Islam over is.
Alsof in de 7e eeuw de complete bibliotheek van Alexandrië niet werd vernietigd in opdracht van de kalief. Ik vrees dat islam nooit leuk is geweest, maar dat het vroeger wat beter afstak tegen andere religies dan vandaag de dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')