Hoevaak moet het je nog gezegd worden? Er bestaat een verschil tussen één gestoorde eenling en drie getrainde heilige strijders, die in georganiseerd verband vanuit religieuze motivatie handelen. Dat er vele duizenden anderen, ook geboren en opgegroeid in Europa, uit diezelfde religieuze beweegredenen op dit moment in Syrie en Irak onder andere volkerenmoord plegen maakt dat verschil enkel groter.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zou eigenlijk niet moeten, dit.
Dit hoefden PVV'ers ook niet te doen nadat Wilders fan Breivik 90 kinderen vermoordde.
quote:To expand on my statement that "Religionists are closer to the murderers than to the Charlie Hebdo victims":
Religions exist to promote belief in their supernatural stories.
Religions have to convince other people to believe in those stories, or the religion will die out.
If those stories are mocked and disproved, people will be less likely to believe them.
So religions have to prevent their stories being mocked and disproved.
That is what religionists tried to do with Galileo.
That is what religionists tried to do with "The Life Of Brian", which they banned in Ireland, Norway and Torbay.
That is what religionists tried to do with "The Racial and Religious Hatred Act 2006", which would have made Charlie Hebdo illegal in the UK, if an amendment had not stopped them.
And that is what religionists did in Paris yesterday.
Nee. Als de islam de aanleiding was hadden we nu ongeveer 1 miljoen aanslagen in dit land gehad.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is de totale aanleiding voor alles wat er is gebeurd. Hoezo niet relevant?
Er is geen essentieel verschil tussen een religieuze of een politieke motivatie. Beiden zijn uit op meer macht.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoevaak moet het je nog gezegd worden? Er bestaat een verschil tussen één gestoorde eenling en drie, die in georganiseerd verband vanuit religieuze motivatie handelen. Dat er vele duizenden anderen, ook geboren en opgegroeid in Europa, uit diezelfde religieuze beweegredenen op dit moment in Syrie en Irak onder andere volkerenmoord plegen maakt dat verschil enkel groter.
Nou ja, als meerdere mensen dat vinden dan zal ik dat maar respecteren en maar eens aan het werk gaan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:00 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Omdat het een andere discussie is. Het gaat nu om de aanslag op Charlie Hebdo en het zoeken van de daders. Dat die daders dan toevallig Islamitisch zijn oke, die discussie komt dan later wel.
Het is en blijft een NWS topic, geen topic over jouw en andermans mening over een bijzaak in de situatie.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt me onnodig de discussie klein te houden door 'm naar een klein en vrij inactief forum te sturen. Dialoog is juist van vitaal belang.
Ze waren allemaal gestoord en schoten op onschuldigen. De een voor o.a. Allah en de ander voor o.a. Wilders. De een heeft niks te maken met islam en de ander niks met de PVV. Daarom hoeven zowel moslims als PVV'ers zich niet te verdedigen als een gek of gekken uit hun naam moorden pleegt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoevaak moet het je nog gezegd worden? Er bestaat een verschil tussen één gestoorde eenling en drie, die in georganiseerd verband vanuit religieuze motivatie handelen. Dat er vele duizenden anderen, ook geboren en opgegroeid in Europa, uit diezelfde religieuze beweegredenen op dit moment in Syrie en Irak onder andere volkerenmoord plegen maakt dat verschil enkel groter.
De twee zijn totaal niet vergelijkbaar en ik gok dat je dat ergens zelf ook wel zult weten.
Domme borrelpraat. Als je echt geen verschil ziet tussen het verschijnsel Breivik en het verschijnsel (mondiale) jihad dan ben je ronduit achterlijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is geen essentieel verschil tussen een religieuze of een politieke motivatie. Beiden zijn uit op meer macht.
Mooi overzichtje, volgens mij groter dan de alle ordediensten in Nederland bij elkaarquote:
Meer wereldvreemd en bekrompen als je de gelijkenissen niet ziet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Domme borrelpraat. Als je echt geen verschil ziet tussen het verschijnsel Breivik en het verschijnsel (mondiale) jihad dan ben je ronduit achterlijk.
Vind je het gekquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mooi overzichtje, volgens mij groter dan de alle ordediensten in Nederland bij elkaar.
Onzin. Er is niets dat jouw interpretatie van islam meer of minder legitiem maakt dan die van deze mujahideen en zo wel, dan zou ik graag van je horen wat dat dan is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze waren allemaal gestoord en schoten op onschuldigen. De een voor o.a. Allah en de ander voor o.a. Wilders. De een heeft niks te maken met islam en de ander niks met de PVV. Daarom hoeven zowel moslims als PVV'ers zich niet te verdedigen als een gek of gekken uit hun naam moorden pleegt.
Frankrijk is dan ook een tikkie groter en heeft een tikkie meer inwoners.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef LTVDK het volgende:
Mooi overzichtje, volgens mij groter dan de alle ordediensten in Nederland bij elkaar.
Het is natuurlijk een groot land, maar gezien het zoekgebied zijn het aardig wat manschappenquote:
Wat is dat toch in dit topic dat andermans meningen direct met sarcasme, neerbuigende icons en flauwe grappen teniet moeten worden gedaan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Domme borrelpraat. Als je echt geen verschil ziet tussen het verschijnsel Breivik en het verschijnsel (mondiale) jihad dan ben je ronduit achterlijk.
En jij denkt dat gematigde moslims achter haatimams bidden? Hahahaquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wel leuk en aardig dat de gematigde moslims niets met die aanslag te maken willen hebben, maar liever had ik gezien dat ze zelf wat minder passief worden als het aankomt op het (bewust of onbewust) mede mogelijk maken van het creëren van dit soort aanslagplegers (bijvoorbeeld door die haatimams bij de politie aan te geven e.d.).
Beginnen bij de bron
(heb voor de gelegenheid mn ondertitel gewijzigd, hier sta ik voor)
Er is geen mondiale jihad. IS is de grootste groepering, heeft geen link met Al Qaida. Het zijn allemaal verstrooide groeperingen die de keten van geweld door willen zetten om meer macht te verkrijgen en hun idealen willen bewerkstelligen. Of het nu om Breivik of Bin Laden gaat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat dan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:04 schreef Ajacied422 het volgende:
Fuck, daar heb je weer die Farid Azarkan.
Dat interview met Sven Kockelmann was redelijk gênant.
Zeker, en daarom hoeven moslims zich niet te verantwoorden voor de interpretatie van de islam door gekken. Verschillende interpretaties waardoor je je nog niet bijna hoeft te verantwoorden voor debielen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:04 schreef NotYou het volgende:
[..]
Onzin. Er is niets dat jouw interpretatie van islam meer of minder legitiem maakt dan die van deze mujahideen en zo wel, dan zou ik graag van je horen wat dat dan is.
Misschien moet je de illusie dat het één grote, happy family is eens laten varen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wel leuk en aardig dat de gematigde moslims niets met die aanslag te maken willen hebben, maar liever had ik gezien dat ze zelf wat minder passief worden als het aankomt op het (bewust of onbewust) mede mogelijk maken van het creëren van dit soort aanslagplegers (bijvoorbeeld door die haatimams bij de politie aan te geven e.d.).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |