SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 Verlopen challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 10-01-2015 00:06:55 ]![]()
Oja, die had je ook nog gehadquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:22 schreef Quoi het volgende:
[..]
Iig de CPC niet. Misschien later dit jaar nog wel hoor, afhankelijk van hoe het gaat. CPC is gewoon wat te snel, gezien de huidige conditie. Best wel iets ingeleverd door longontsteking.
[..]
Goed planWel logisch dan, en fijn dat je het nog om kon zetten!
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over Schoorl. Binnen een maand opbouwen van 12,5km naar 21 is ergens nog best haalbaar, denk ik. Maar in m'n achterhoofd weet ik dan heus wel dat het misschien niet heel verstandig is, en dat ik sub 2 al helemaal uit m'n hoofd moet zetten. Maarja.![]()
Nee, dat kan wel. Als je in achtereenvolgende weekenden iets van 15 en 17 loopt, en dan een weekje rust, dan ben je wel klaar voor een halve.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:11 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oja, die had je ook nog gehadWel logisch dan, en fijn dat je het nog om kon zetten!
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over Schoorl. Binnen een maand opbouwen van 12,5km naar 21 is ergens nog best haalbaar, denk ik. Maar in m'n achterhoofd weet ik dan heus wel dat het misschien niet heel verstandig is, en dat ik sub 2 al helemaal uit m'n hoofd moet zetten. Maarja.
En 1:59 is nog steeds meer dan 10 minuten langzamer dan wat je eigenlijk wel zou kunnen, dus dat moet ook wel lukken.![]()
Je zou je toch even niet druk maken over tijden Hats
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Een HM loop ik sowieso niet voor de lolquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:32 schreef Guard het volgende:
Je zou je toch even niet druk maken over tijden Hats![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:37 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Een HM loop ik sowieso niet voor de lolNiet?
ja maar...maar... als je maar lol hebt dan?quote:
Vanaf komende zaterdag weer marathontraining: yay!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Toe maar, dat is nogal watquote:Op donderdag 8 januari 2015 07:53 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jep, de strongmanrun is ook 69 euro
[..]
Had ik niet verwacht![]()
![]()
Denk dat ik maar een nieuwe analyse laat doen, en als het mogelijk is dat ik de schoenen die ik op het oog had mee kan nemen nemen in de vergelijking dan is dat mooi meegenomen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:04 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik heb net weer nieuwe schoenen gekocht. En inderdaad, iedere keer is de procedure kortweg als volgt:
- bekijken van de oude schoenen en vertellen hoe deze bevallen zijn en eventuele blessures
- lopen met de oude schoenen terwijl dit gefilmd wordt (mijne waren nog goed, 9 maanden oud)
- passen van nieuwe modellen
Kleine uitwijding: ik kom al meer dan 10 jaar bij deze winkel (met een tussenstop toen ik niet of heel weinig liep), ze hebben dus genoeg historie. Ze schrijven altijd op welke modellen er gepast zijn, hoe deze zitten en welke aangeschaft zijn. Toch wordt van elk model een filmpje gemaakt, want er zit toch weer een beetje verschil tussen de verschillende anti-pronatieschoenen (in mijn geval dan, geldt ook voor neutrale schoenen natuurlijk). Zo liep ik op New Balance en zaten de New Balances (ander model, wel anti-pronatie) minder goed dan de Brooks die ik gekocht heb. Ik ga blind af op het advies van de verkoper of verkoopster, mits de schoen lekker zit. Dus ik heb al gelopen op Asics, Saucony, New Balance en Brooks. Dat waren op dat moment de beste schoenen voor mij. Dus ik zou persoonlijk nooit denken dat een andere schoen met dezelfde kenmerken van hetzelfde merk dus ook wel goed is. Maar dat is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken.
Dus samengevat: er zou mijns inziens bij iedere aanschaf gekeken moeten worden welke schoen het best bij jou past.![]()
Ik ben wel 'van de luisterboeken', maar nooit gedaan tijdens het hardlopen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:42 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Eerst gewoon afleiding boeken. Als het bevalt dan misschien het betere werk
Ben benieuwd of het je het bevalt![]()
![]()
Ik ben zojuist mijn hardloopjaar op een mooie plek gestart: Boven op de Puinduinen
Vanaf daar naar de start van de Puinduinrun gegaan en 2 rondjes Puinduinrunparcours gemaakt. Toen weer terug naar de auto en nu heerlijk genieten van moeders zelfgemaakte erwtensoepSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Die onderste foto is gewoon de flits van mn foontje... Was niet echt overtuigd van mn lampjequote:F means you're fucked![]()
Oh dan valt het wel tegen ja...quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:11 schreef YUR het volgende:
[..]
Die onderste foto is gewoon de flits van mn foontje... Was niet echt overtuigd van mn lampje
Er zijn weer eens problemen met Garmin Connect. Het zal ook eens niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Gelukkig is mijn bank unplugged.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Er zijn weer eens problemen met Garmin Connect. Het zal ook eens niet
Vanavond niet lopen dus.Kan ik wel naar de Rekenkamer kijken over hardloopkosten.
![]()
Same here. Al kijken we widm iets later dan real time. Donderdagavond wordt komende tijd geen hardloop avond...quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:24 schreef GotC het volgende:
We gaan eerst WIDM en dan de Rekenkamer kijkenPrioriteiten!
![]()
![]()
Voor het eerst Yasso 800's gedaan! Wel maar 7, maar je moet het ook opbouwen, schijnt. Ik dacht; als het een goede training voor een marathon is, dan vast ook voor 30km. De rust was wel vaak 30-40 seconden te kort, want dat moet in tijd net zo lang zijn als je 800 dus ik deed dan één rondje heel rustig aan met wat wandelen, maar kwam toch nog vaak wat te kort uit, moeilijk te schatten.
De middelste 5 gingen allemaal rond de 3.45, dat is een mooi tempo. De eerste wist ik nog niet precies hoe hard ik moest en de laatste ging ik even kijken wat ik nog over had. Maar een <3.30 marathon is nog heeeel ver weg voelde ik
Wel een leuke training, ik snap ook wel waarom het goed is voor de marathon. Je raakt nooit echt buiten adem of zo en conditioneel is het prima te doen, maar op een gegeven moment krijg je wel wat zwaardere benen. Al kan dat ook komen omdat ik het nogal koud had, de warming up was echt slecht deze keer. Het enige nadeel is dat de training zo lang duurt, de baan was nu al half leeg toen ik klaar was en dan moeten er uiteindelijk nog 3 bij. Alhoewel dat ook maar weer 10 minuten langer is, en misschien was de baan ook zo snel leeg om dat dees en geen ook wie is de mol wilde kijken
https://www.endomondo.com/workouts/455876744
Ik wil nu WIDM terugkijken maar dat kan niet
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor het eerst in 15 maanden meer dan 3 rustdagen... Op weg naar scheenherstel.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik las schijnherstelquote:Op donderdag 8 januari 2015 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor het eerst in 15 maanden meer dan 3 rustdagen... Op weg naar scheenherstel.
F means you're fucked![]()
Heeft er hier iemand eigenlijk ooit volgens die Yasso methode getraind voor een marathon en kwam het qua eindtijd een beetje uit?
Als ik namelijk een beetje voor mezelf bereken wat een haalbaar tempo op die Yasso's voor mij zou zijn, dan kom ik op een eindtijd uit waaruit blijkt dat ik enorm heb lopen slacken tijdens mijn eerste marathon
Ik liep mijn yasso's in 4m15s want dat was mijn doel. Ik liep de M in 4h27quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Guard het volgende:
Heeft er hier iemand eigenlijk ooit volgens die Yasso methode getraind voor een marathon en kwam het qua eindtijd een beetje uit?
Als ik namelijk een beetje voor mezelf bereken wat een haalbaar tempo op die Yasso's voor mij zou zijn, dan kom ik op een eindtijd uit waaruit blijkt dat ik enorm heb lopen slacken tijdens mijn eerste marathon![]()
Hoe bereken je dat dan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Guard het volgende:
Als ik namelijk een beetje voor mezelf bereken wat een haalbaar tempo op die Yasso's voor mij zou zijn, dan kom ik op een eindtijd uit waaruit blijkt dat ik enorm heb lopen slacken tijdens mijn eerste marathon
Ik loop ze ook niet 100% voluit, hersteltijd is best kort. En er wordt wel altijd bij gezegd dat de Yasso's alleen niet genoeg zijn, dat je ook goed getraind moet zijn in de duurtrainingen om die tijd realistisch te maken. Maar het lijkt mij wel een goede training om wat meer tempohardheid te trainen voor de langere afstanden..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou ja berekenen, meer natte vinger methode, maar ik denk dat ik die 800-jes wel op 4:10m/km moet kunnen lopen, geeft een eindtijd van 3uur 20 min op de marathon. Ik vind het heel erg optimisch.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe bereken je dat dan?
Ik loop ze ook niet 100% voluit, hersteltijd is best kort. En er wordt wel altijd bij gezegd dat de Yasso's alleen niet genoeg zijn, dat je ook goed getraind moet zijn in de duurtrainingen om die tijd realistisch te maken. Maar het lijkt mij wel een goede training om wat meer tempohardheid te trainen voor de langere afstanden..
Nu weet ik wel dat die eerste marathon lang niet op de toppen van mijn kunnen is gelopen, maar 45 minuten eraf is wel veel
Morgen heb ik een intervaltraining van 9*3 minuten / 2 min rust staan, dus dat komt redelijk overeen, eens kijken of ik dat tempo van 4:10 inderdaad kan halen en volhouden.
Mijn schema heeft overigens iedere week intervallen, van korte (12*2min) tot lange (10*5min), naast uiteraard de lange duurlopen, dus ik denk dat Yasso's in mijn schema inpassen weinig toegevoegde waarde heeft.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
En ben je ook op dat schema weggegaan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik liep mijn yasso's in 4m15s want dat was mijn doel. Ik liep de M in 4h27Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, more or lessquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:32 schreef Guard het volgende:
[..]
En ben je ook op dat schema weggegaan?
1
2
3
4
5
6
7
8
95 kilometer 30:46 (30:46)
10 kilometer 1:00:54 (30:08)
15 kilometer 1:30:52 (29:58)
20 kilometer 2:01:01 (30:09)
Halve marathon 2:07:51
25 kilometer 2:31:13 (30:12)
30 kilometer 3:02:20 (31:07)
35 kilometer 3:35:06 (32:46)
40 kilometer 4:11:38 (36:32)![]()
Ik heb een beetje mijn bedenkingen bij de methode.
Ik denk dat de Yasso methode geschikter is om je tijd op de halve te kunnen schatten, dat zou in mijn geval wat realistischer overkomen.
Met mijn "rekenvoorbeeld" van 4.10min/km kom je dan op een eindtijd van de halve uit op 3h20min/2 = 1 u 40 min. Dat is wel een tijd die ik haalbaar acht, met een huidig pr van 1:45.
Heeft wel te maken met je duurvermogen natuurlijk, ik denk dat je als die Yasso voorspelling loslaat op ultrarunners het wel 'n stuk dichterbij de daadwerkelijke eindtijd zal liggen.
Maar ja de gemiddelde marathonloper is nu eenmaal geen ultrarunner
De trainingen zelf is overigens niet veel mis mee, al ben ik zelf blij dat er wat afwisseling zit in de intervallen in mijn schema (interval is al niet mijn favoriete training, en als ik dan ook nog iedere keer alleen 800 doe is het heel snel saai).Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Volgens mij is er ook behoorlijke controverse over de methode. Voor jezelf tempo hard maken op de marathon zou je beter langere intervallen kunnen lopen van 1600m bv. En voor puur je snelheid an sich verhogen kan je beter kortere intervallen lopen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:09 schreef Guard het volgende:
Ik denk dat de Yasso methode geschikter is om je tijd op de halve te kunnen schatten, dat zou in mijn geval wat realistischer overkomen.
Met mijn "rekenvoorbeeld" van 4.10min/km kom je dan op een eindtijd van de halve uit op 3h20min/2 = 1 u 40 min. Dat is wel een tijd die ik haalbaar acht, met een huidig pr van 1:45.
Heeft wel te maken met je duurvermogen natuurlijk, ik denk dat je als die Yasso voorspelling loslaat op ultrarunners het wel 'n stuk dichterbij de daadwerkelijke eindtijd zal liggen.
De trainingen zelf is overigens niet veel mis mee, al ben ik zelf blij dat er wat afwisseling zit in de intervallen in mijn schema (interval is al niet mijn favoriete training, en als ik dan ook nog iedere keer alleen 800 doe is het heel snel saai).
Als ik nog eens een M ga lopen ga ik denk ik voor intervallen van 1.5 a 2 KM op 10% sneller dan beoogd wedstrijdtempo (ofzo) en kortere intervallen voor gewoon 'algemeen' snelheid werk.![]()
Én hogere intensiteit én langere intervallen én meer omvang / frequentie is voor veel lopers trouwens wel teveel van het goede. Vaak kan je alleen maar de lengte of het tempo van je intervallen opvoeren, anders worden ze al snel te intensief.
Morgen eerste langere loop in m'n M-schema, even zien hoe lang precies want m'n kuiten zijn een beetje gevoelig, het lijkt iig iets droger weer te worden dan vandaag overdag.
Jack does it in real time...![]()
Maar jij gaat er nu wel vanuit dat je ze ongeveer 20 seconden sneller per km kunt lopen dan je 10km snelheid. Ik deed ze ongeveer op mijn 10km snelheid, vrij comfortabel dus. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je verzuurt..quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:09 schreef Guard het volgende:
De trainingen zelf is overigens niet veel mis mee, al ben ik zelf blij dat er wat afwisseling zit in de intervallen in mijn schema (interval is al niet mijn favoriete training, en als ik dan ook nog iedere keer alleen 800 doe is het heel snel saai).Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Yasso is volgens mij voor een groot deel gebaseerd op correlatie van de gegevens in een grote groep. Het wil niet zeggen dat ALS je de yasso's in 4:00 doet, dat je DAN een marathon in 4 uur kunt lopen. Andersom geredeneerd geloof ik al een stuk beter dat wanneer je echte marathonlopers de yasso 800's laat doen, dat het aardig in de buurt zal komen.
Ik zou het zelf ook absoluut niet zien als een methode, maar meer als een thermometer om er ergens in je trainingsschema (tussen de duurlopen en langere intervallen) eens in te steken om te kijken wat eruit komt.
Daarom lijkt het mij ook best een leuke (en toch ook zeker uitdagende) training om over een paar weken eens uit te gaan proberen.Droger wel, maar een hoop wind.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:34 schreef DeeBee het volgende:
Morgen eerste langere loop in m'n M-schema, even zien hoe lang precies want m'n kuiten zijn een beetje gevoelig, het lijkt iig iets droger weer te worden dan vandaag overdag.Morgen staat er een LDL van 26km in mijn M-schema op het programma. Ik woon in het noordelijk kustgebied; voorspelling voor morgenochtend is nog max windkracht 9 Ik denk dat ik voor de verandering maar eens niet in de ochtend ga lopen
![]()
Succes vandaag in ieder geval!![]()
Dan staat mijn 10 km tijd niet scherp genoegquote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar jij gaat er nu wel vanuit dat je ze ongeveer 20 seconden sneller per km kunt lopen dan je 10km snelheid. Ik deed ze ongeveer op mijn 10km snelheid, vrij comfortabel dus. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je verzuurt..![]()
Maar ja die 4,10 loop ik nu relatief makkelijk (niet zo snel in de verzuring), en nu zijn de omstandigheden wel even anders dan ze in juni zullen zijn, dus die Yasso's lijken me sowieso alleen maar nuttig als je ze relatief laat in je M voorbereiding gebruikt als voorspeller (dat is wel een heel "Ja DUH" observatie overigens).
Het is ook geen methode in mijn ogen, maar zo wordt het wel gepresenteerd: http://www.bartyasso.com/800squote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:17 schreef TheSwan het volgende:
Yasso is volgens mij voor een groot deel gebaseerd op correlatie van de gegevens in een grote groep. Het wil niet zeggen dat ALS je de yasso's in 4:00 doet, dat je DAN een marathon in 4 uur kunt lopen. Andersom geredeneerd geloof ik al een stuk beter dat wanneer je echte marathonlopers de yasso 800's laat doen, dat het aardig in de buurt zal komen.
Ik zou het zelf ook absoluut niet zien als een methode, maar meer als een thermometer om er ergens in je trainingsschema (tussen de duurlopen en langere intervallen) eens in te steken om te kijken wat eruit komt.
Daarom lijkt het mij ook best een leuke (en toch ook zeker uitdagende) training om over een paar weken eens uit te gaan proberen.
[..]
En wat betreft die correlatie heb je helemaal gelijk, leuk stukje daaroverquote:Bart simply noticed that there was a correlation between marathon finishing time and the average 800 meter splits when performing a workout of 10 x 800 meters.
It is important to remember that correlation and causation are two different things and that one does not cause the other. This is the basis behind all quantitative research methods. For example, one study demonstrated that that the total US highway fatality rate perfectly correlates to the number of fresh lemons imported from Mexico (full study here). Does this mean that the number of lemons imported from Mexico is causing highway fatalities? I doubt it, but there is certainly an unbelievable correlation.
Ik denk ook dat jij zeker een marathon van rond de 3.40 in de benen hebt, gezien je andere prs. Daarmee wil ik niet zeggen dat je hebt lopen slackenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:02 schreef Guard het volgende:
[..]
Dan staat mijn 10 km tijd niet scherp genoeg![]()
Maar ja die 4,10 loop ik nu relatief makkelijk (niet zo snel in de verzuring), en nu zijn de omstandigheden wel even anders dan ze in juni zullen zijn, dus die Yasso's lijken me sowieso alleen maar nuttig als je ze relatief laat in je M voorbereiding gebruikt als voorspeller (dat is wel een heel "Ja DUH" observatie overigens).
maar je hebt berlijn ook niet op het scherpst van de snede gelopen toch, dus een flinke hap eraf is zeker mogelijk! Al blijft de grootste uitdaging op de marathon natuurlijk nog altijd in de praktijk 'lopen wat je zou moeten kunnen lopen'
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Je kunt het allemaal mooi uittekenen van tevoren maar het moet ook nog even gedaan worden inderdaad.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk ook dat jij zeker een marathon van rond de 3.40 in de benen hebt, gezien je andere prs. Daarmee wil ik niet zeggen dat je hebt lopen slackenmaar je hebt berlijn ook niet op het scherpst van de snede gelopen toch, dus een flinke hap eraf is zeker mogelijk! Al blijft de grootste uitdaging op de marathon natuurlijk nog altijd in de praktijk 'lopen wat je zou moeten kunnen lopen'
Mijn intervallen zijn trouwens bijna allemaal 850 meter zie ik in Garmin ConnectToch teveel lopen slalommen op de baan..
Tuurlijk moet het nog gedaan worden, maar het is heel reëel hoor. Jij hebt nu een prima marathon gelopen, maar je hebt wel netjes binnen vooraf bepaalde kantlijntjes gelopen. Je hebt je nog niet gepusht op een marathon om die absolute toptijd te halen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:43 schreef Guard het volgende:
[..]
Je kunt het allemaal mooi uittekenen van tevoren maar het moet ook nog even gedaan worden inderdaad.
Dat kan ook niet tijdens je eerste marathon. Je moet een zekere ervaring opdoen in het lopen van die dingen voor je daar het maximale uit kunt halen. Misschien moet je zelfs een keer je borstnummer afspelden, voor het echt gaat werken.
En ja, zo denk ik er ook bij mezelf over.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mooi gezegd! Al weet ik niet of ik het met die DNF opmerking helemaal eens ben. Natuurlijk is dat ook een manier, om er hard en met risico in te gaan en te hopen dat het lukt, maar het voordeel van al één marathon in de benen hebben is dat je weet wat je kunt en er nu elke keer stukken van af kunt gaan halen, wat vertrouwen moet gevenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef mosselmossel het volgende:
Tuurlijk moet het nog gedaan worden, maar het is heel reëel hoor. Jij hebt nu een prima marathon gelopen, maar je hebt wel netjes binnen vooraf bepaalde kantlijntjes gelopen. Je hebt je nog niet gepusht op een marathon om die absolute toptijd te halen.
Dat kan ook niet tijdens je eerste marathon. Je moet een zekere ervaring opdoen in het lopen van die dingen voor je daar het maximale uit kunt halen. Misschien moet je zelfs een keer je borstnummer afspelden, voor het echt gaat werken.
En ja, zo denk ik er ook bij mezelf over.Het kan altijd nog een keer misgaan door omstandigheden natuurlijk, maar ik ben er ook van overtuigd dat je de grenzen van wat je kunt steeds dichter kunt naderen zónder er definitief overheen te gaan.
Maar gingen jullie niet allebei je volgende marathon met een paarhonderd hoogtemeters lopen?
Oh nee, Mossel gaat Rotterdam doen! En Guard komt uberhaupt niet meer zijn bed uit voor afstanden onder de HM zo te zien
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh nee, Mossel gaat Rotterdam doen! En Guard komt uberhaupt niet meer zijn bed uit voor afstanden onder de HM zo te zien![]()
![]()
319 m D+ op de Via Belgica, een fractie van wat je zou kunnen pakken in 42 km in Z-Limburg.
Maandje eerder de Koning van Spanje, 900 m D+ op 37 km, zal een stukje zwaarder worden gok ik.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Klopt. Ik wil juist weten hoe hard ik kan op een snel parkoers. Al heb ik me ook al weer ingeschreven voor de Kustmarathon in oktober, maar die is gewoon te mooi om niet te lopen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh nee, Mossel gaat Rotterdam doen! En Guard komt uberhaupt niet meer zijn bed uit voor afstanden onder de HM zo te zien
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mooie plannen! Ik kom toch steeds meer in de verleiding om ook een voorjaarsmarathon te doen.. maarja we'll see. Geen Rotterdam iig.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Via Belgica!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Mooie plannen! Ik kom toch steeds meer in de verleiding om ook een voorjaarsmarathon te doen.. maarja we'll see. Geen Rotterdam iig.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Haha nou, als ik het uitstel tot mei/juni dan zijn er nog wel wat andere opties. Maar ik ben een watje met hoogtemeters.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hee. Gezellig. En heb je je kaartje voor Parijs kunnen verkopen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef YUR het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch ook Rotterdam ga doenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nee, dat schijnt nogal lastig te zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:30 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Hee. Gezellig. En heb je je kaartje voor Parijs kunnen verkopen?F means you're fucked![]()
Netto gezien is het dalen: 316 m stijgen en 347 m dalenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha nou, als ik het uitstel tot mei/juni dan zijn er nog wel wat andere opties. Maar ik ben een watje met hoogtemeters.
Trainingsloopje?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef YUR het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch ook Rotterdam ga doenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ok. Nou ik neem hem mee in de overwegingquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:30 schreef Guard het volgende:
[..]
Netto gezien is het dalen: 316 m stijgen en 347 m dalenWat mijn toch al grote besluiteloosheid er niet beter op maakt!
Graag gedaanquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ok. Nou ik neem hem mee in de overwegingWat mijn toch al grote besluiteloosheid er niet beter op maakt!
quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, more or less
[code]5 kilometer 30:46 (30:46)
10 kilometer 1:00:54 (30:08)
15 kilometer 1:30:52 (29:58)
20 kilometer 2:01:01 (30:09)
Halve marathon 2:07:51
25 kilometer 2:31:13 (30:12)
30 kilometer 3:02:20 (31:07)
35 kilometer 3:35:06 (32:46)
40 kilometer 4:11:38 (36:32)[/code]
Wat heb jij toen toch waanzinnig strak gelopen. En dat terwijl je in de week ervoor ziek werd.Ja, zo doe je je naam geen eer aan natuurlijk. Want het zal mogelijk nog meer dan 850 m geweest zijn, omdat GPS de bochten te kort zal opmeten (zoom maar eens in en je ziet dat je bochten nog al hoekig zijn).quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn intervallen zijn trouwens bijna allemaal 850 meter zie ik in Garmin ConnectToch teveel lopen slalommen op de baan..
Jij houdt echt van die stad hequote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef YUR het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch ook Rotterdam ga doen![]()
![]()
Ik ben me ervan bewust, maar dat is niet ergquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Wat heb jij toen toch waanzinnig strak gelopen. En dat terwijl je in de week ervoor ziek werd.
[..]
Ja, zo doe je je naam geen eer aan natuurlijk. Want het zal mogelijk nog meer dan 850 m geweest zijn, omdat GPS de bochten te kort zal opmeten (zoom maar eens in en je ziet dat je bochten nog al hoekig zijn).
[..]
Jij houdt echt van die stad heZo heb je allicht meer kans dat ze goede voorspellers zijn. Daarover; wat ik vooral op het grote interwebz tegenkom is dat ze een necessary but not sufficient conditie zijn. Dus; als het je niet lukt om 10x800m in 4.00 te lopen, zal je in ieder geval ook geen marathon in 4 uur kunnen lopen. Als het je wel lukt, wil dat nog niet zoveel zeggen.
Je zit ook niet meteen op topsnelheid volgens je Garmin, meestal liep ik op 4.25 maar 3.45 geeft 4.41 als pace, vooral vanwege die eerste meters en die paar extra meters dus. Maar soit, zal voor het nut van de training niet uitmaken. Je kan wel je Garmin op intervallen van 800m instellen, maar als je dan een stuk voor de streep op de baan klaar bent is het ook suf.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik moet nog even bedenken of ik me morgen ga laten verwaaien tijdens een lange duurloop of dat ik die naar zondag zet en morgen wat anders ga doenMaar schaatsen is ook kut met harde wind, en fietsen al helemaal.
Plan een A naar B waarbij je alleen maar wind mee hebt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet nog even bedenken of ik me morgen ga laten verwaaien tijdens een lange duurloop of dat ik die naar zondag zet en morgen wat anders ga doenMaar schaatsen is ook kut met harde wind, en fietsen al helemaal.
![]()
Daar is toch geen lol aan...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Plan een A naar B waarbij je alleen maar wind mee hebt.F means you're fucked![]()
Heus wel hoorquote:
én met wind mee rennen is heel goed voor je frequentie en souplesse in je passen, laatste keer op het strand hielden mijn benen het bijna niet bij..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wind mee moet je ook trainen, in het onwaarschijnlijke geval het in Rotterdam (of welke wedstrijd dan ook) voor gaat komen.quote:![]()
Toch Amersfoort dus!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha nou, als ik het uitstel tot mei/juni dan zijn er nog wel wat andere opties. Maar ik ben een watje met hoogtemeters.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef YUR het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch ook Rotterdam ga doen![]()
![]()
Op de laatste 7KM naquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Wat heb jij toen toch waanzinnig strak gelopen. En dat terwijl je in de week ervoor ziek werd.![]()
![]()
Maar aangezien de meeste wedstrijden een ronde zijn zul je ook wind tegen krijgen, dus dat moet ook getraind worden....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Wind mee moet je ook trainen, in het onwaarschijnlijke geval het in Rotterdam (of welke wedstrijd dan ook) voor gaat komen.
Dus ik ga straks een "heen en weertje" als training lopen
al is de Via Belgica wel een point to point, maar ja dan kan je ook de hele weg wind tegen hebben
Nog even wachten of de wind nog gaat minderen. Want hoe het net was kom ik er niet eens tegenin als ik zou willen. LDL wordt dan wel een heeeeel grote uitdaging. Anders ook maar een windmee route zien te plannen.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Als ik het goed heb begrepen gaat de wind pas in de loop van het weekend minderen. Gewoon gaan, extra uitdaging!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:46 schreef Maariindaa het volgende:
Nog even wachten of de wind nog gaat minderen. Want hoe het net was kom ik er niet eens tegenin als ik zou willen. LDL wordt dan wel een heeeeel grote uitdaging. Anders ook maar een windmee route zien te plannen.F means you're fucked![]()
Morgen wordt helemaal een onstuimige dag. Maar voorlopig blijft het sowieso flink waaien, met af en toe iets minder.![]()
Hij zou nog naar windkracht 6 terug.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Ik kijk 'de Rekenkamer' nu terug, en wat blijkt: onze geliefde Evy komt er zelfs in voor![]()
Ja, ook ik ben ooit begonnen met Evy. Alleen mijn illusie dat Evy een schone Vlaamse is, is met deze aflevering wel even met de grond gelijk gemaakt
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Zonder dat ik weet hoe ze eruit ziet vond ik haar al vreselijk :pquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef trolley het volgende:
Ik kijk 'de Rekenkamer' nu terug, en wat blijkt: onze geliefde Evy komt er zelfs in voor![]()
Ja, ook ik ben ooit begonnen met Evy. Alleen mijn illusie dat Evy een schone Vlaamse is, is met deze aflevering wel even met de grond gelijk gemaaktJe kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Haha, ja ik heb haar in het begin ook wel een paar keer vervloekt, maar dat Vlaamse accent van haar ..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:20 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Zonder dat ik weet hoe ze eruit ziet vond ik haar al vreselijk :p
Oh geweldig programmaquote:
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Toch maar even de rekenkamer bekijken dan ;-). Zijn er mensen die hardlopen met HR via de telefoon? Ik wil of op HR via endomondo trainen of misschien toch maar met een garmin (kost meer, maar ook beter?)![]()
Ik heb de wind nu wel genoeg tijd gegeven om te gaan liggen, dus ik ga mijn spulletjes bij elkaar zoeken. Moet helaas wel met wind mee beginnen, dus hoop dat ie voor de terugweg toch nog wat minder wordt.
Hoe bedoel je dat dan? De hele tijd je duim op je telefoon houden met zo'n app?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:43 schreef mytec het volgende:
Toch maar even de rekenkamer bekijken dan ;-). Zijn er mensen die hardlopen met HR via de telefoon? Ik wil of op HR via endomondo trainen of misschien toch maar met een garmin (kost meer, maar ook beter?)Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Of een Bluetooth hartslagmeter. Heb ik ook ooit een tijdje gedaan, werkte primaquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat dan? De hele tijd je duim op je telefoon houden met zo'n app?F means you're fucked![]()
Dat Evy geen schone Vlaamse is ben ik niet met je eensquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef trolley het volgende:
Ja, ook ik ben ooit begonnen met Evy. Alleen mijn illusie dat Evy een schone Vlaamse is, is met deze aflevering wel even met de grond gelijk gemaakt. Vond het wel leuke aflevering om te kijken. Schrok wel van het bedrag dat Klaas aan hardloopkleding uitgaf. Ook al had hij wel behoorlijk wat kleding ook, ruim ¤600 vind ik toch vrij veel geld.
![]()
Ze hadden ook vooral dure spullen uitgezocht. Schoenen in het duurdere segment, het jasje van Falke is zeker niet goedkoop, de duurste drinkgordel..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:16 schreef Voccar het volgende:
[..]
Dat Evy geen schone Vlaamse is ben ik niet met je eens. Vond het wel leuke aflevering om te kijken. Schrok wel van het bedrag dat Klaas aan hardloopkleding uitgaf. Ook al had hij wel behoorlijk wat kleding ook, ruim ¤600 vind ik toch vrij veel geld.
Ja dat verbaasde mij ook inderdaad. Alsof je direct al die spullen gaat kopen wanneer je vanaf 0 begint met hardlopen. Schoenen en een setje hardloopkleren, oké. Maar zo'n drinkgordel bijvoorbeeld heb je nog lang niet nodig wanneer je begint met hardlopenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:16 schreef Voccar het volgende:
[..]
Dat Evy geen schone Vlaamse is ben ik niet met je eens. Vond het wel leuke aflevering om te kijken. Schrok wel van het bedrag dat Klaas aan hardloopkleding uitgaf. Ook al had hij wel behoorlijk wat kleding ook, ruim ¤600 vind ik toch vrij veel geld.
![]()
Ik bedoel, ik heb nog niet eens voor ¤600 aan hardloopkleding. Ja, als ik mijn TomTom Cardio Runner van ¤270 erbij zou tellen misschien net ...
Die verkoper vond ik wel irritant trouwens, die zei achter elk artikel wat hij in de hand had iets in de richting van 'is ook belangrijk, Klaas.' Na één keer was het ook wel duidelijk dat hij Klaas heette
Ik vond het een nogal suffe aflevering eerlijk gezegd. Yur en ik zeiden na afloop tegen elkaar: 'ach..niks nieuws'.
Al bedenk ik me net dat er geen hardloophorloge bij werd gerekend. Raar.
![]()
Ik blijf maar ziek. Sinds half december voel ik me al niet fit meer. Na de continue pisaandrang met de feestdagen heb ik nu een hardnekkige verkoudheid.
Daar kun je op zich mee lopen, maar het gaat niet van harte. Vanochtend kwam ik niet door de neck-check heen, want ik hoest nu veel en diep. Maar goed, ik ben gewoon naar buiten gegaan voor een LDL. Nou, dat ging dus niet. Na nog geen 2 km heb ik mijn bidon met gezouten appelsap leeggegooid en weer naar huis gegaan.
Het probleem is dat training ook niet zoveel effect hebben als je niet gezond bent, maar tegelijkertijd ben ik te autistisch om ze niet te doen. Al heb ik ook al een hoop trainingen gemist.
Het begint er somber uit te zien voor Rotterdam 2015, dat is een feit. Ik wil namelijk wel een normale voorbereiding kunnen draaien en in dat opzicht er alles aan gedaan hebben. Dat lukt nu niet. Binnenkort neem ik een beslissing of ik me uitschrijf en de plannen naar 2016 verzet. Dat kan nog deze maand.![]()
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik blijf maar ziek. Sinds half december voel ik me al niet fit meer. Na de continue pisaandrang met de feestdagen heb ik nu een hardnekkige verkoudheid.
Daar kun je op zich mee lopen, maar het gaat niet van harte. Vanochtend kwam ik niet door de neck-check heen, want ik hoest nu veel en diep. Maar goed, ik ben gewoon naar buiten gegaan voor een LDL. Nou, dat ging dus niet. Na nog geen 2 km heb ik mijn bidon met gezouten appelsap leeggegooid en weer naar huis gegaan.
Het probleem is dat training ook niet zoveel effect hebben als je niet gezond bent, maar tegelijkertijd ben ik te autistisch om ze niet te doen. Al heb ik ook al een hoop trainingen gemist.
Het begint er somber uit te zien voor Rotterdam 2015, dat is een feit. Ik wil namelijk wel een normale voorbereiding kunnen draaien en in dat opzicht er alles aan gedaan hebben. Dat lukt nu niet. Binnenkort neem ik een beslissing of ik me uitschrijf en de plannen naar 2016 verzet. Dat kan nog deze maand.![]()
![]()
Wat een gast die verkopert zeg...![]()
Klaas, stukje hoofdbescherming Klaas, stukje comfort Klaas, stukje zichtbaarheid Klaas.
En wat een geld! Blij dat m'n fivefingers van ca EUR 100 > 3.000 km meegaan. En dat die meuk van de Decathlon van erg goede kwaliteit blijkt te zijn. Twee jaar geleden voor EUR 120 twee complete sets kleding aangeschaft, nog steeds in prima staat, ondanks dat ik 3/4 keer per week loop gemiddeld.
Het meeste geld geef ik uit aan inschrijfgeld.![]()
Inschrijfgeld.... en benzine.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:08 schreef Tarahumara het volgende:
Klaas, stukje hoofdbescherming Klaas, stukje comfort Klaas, stukje zichtbaarheid Klaas.
En wat een geld! Blij dat m'n fivefingers van ca EUR 100 > 3.000 km meegaan. En dat die meuk van de Decathlon van erg goede kwaliteit blijkt te zijn. Twee jaar geleden voor EUR 120 twee complete sets kleding aangeschaft, nog steeds in prima staat, ondanks dat ik 3/4 keer per week loop gemiddeld.
Het meeste geld geef ik uit aan inschrijfgeld.
Enige dure dingen die ik heb zijn m'n schoenen en m'n waterdichte jasje. Verder is het allemaal goedkope Decathlon en SportsDirect zooi. En die zooi gaat inderdaad verassend lang mee.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Benzine inderdaadquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:14 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Inschrijfgeld.... en benzine.
Enige dure dingen die ik heb zijn m'n schoenen en m'n waterdichte jasje. Verder is het allemaal goedkope Decathlon en SportsDirect zooi. En die zooi gaat inderdaad verassend lang mee.
Zwab![]()
Ik denk eraan om vanavond de LDL mee te lopen vd club. Dwz 14 km. I'm not sure na weken 1x in de week een hobbeltje. Maar het moet ook maar eens weer gebeuren![]()
![]()
Klinkt toch wel goed hoor...gewoon lekker doenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:28 schreef Quoi het volgende:
Zwab![]()
Ik denk eraan om vanavond de LDL mee te lopen vd club. Dwz 14 km. I'm not sure na weken 1x in de week een hobbeltje. Maar het moet ook maar eens weer gebeuren
En idd, Zwabber
Normaal vind ik het een leuk programma, maar deze was erg jammer.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:02 schreef GotC het volgende:
Ik vond het een nogal suffe aflevering eerlijk gezegd. Yur en ik zeiden na afloop tegen elkaar: 'ach..niks nieuws'.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ja. Het waait echt hard, al lijkt het wel wat minder te worden. 20km op de planning. Stukje verkeerd gelopen en op 21 uitgekomen
Ik woei bijna omver op de fiets zonet.
In dat opzicht heb ik wel hét moment gekozen om geblesseerd te raken
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Bah Zwabber!
En over kleding. Sja, ik koop eigenlijk alleen dure dingen. Dan zit het lekkerder en dat is wel prettig, aangezien je er zo lang mee doet.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat inschrijfgeld bleef een beetje onderbelicht ja, want dat is vrij stevig vaak.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:08 schreef Tarahumara het volgende:
Het meeste geld geef ik uit aan inschrijfgeld.Op zich wel goede kanttekening dat er bij een hoop organisaties geen winstoogmerk is, maar dat komt bij steeds meer wedstrijden dus wel...
Verder was 600 euro voor schoenen en kleding vrij veel. Maar ook daar werd er niet eens opgemerkt hoe lang je er dan mee zou doen ongeveer, ja voor de schoenen ietwat, maar niet eens hoeveel seizoenen of jaar dat dan zo'n beetje is voor een beginner...Het waait in ieder geval hard genoeg in de polder momenteel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:28 schreef Quoi het volgende:
Zwab![]()
Ik denk eraan om vanavond de LDL mee te lopen vd club. Dwz 14 km. I'm not sure na weken 1x in de week een hobbeltje. Maar het moet ook maar eens weer gebeurenAl zou de wind ietwat gaan liggen geloof ik aan het einde van de middag, maar pfoe, ik kwam af en toe amper vooruit. In plaats van 25 kilometer ben ik 16 kilometer geweest zojuist, m'n kuiten waren nog flink gevoelig, maar heb van het weekend ook geen tijd, dus dan maar een beetje een compromis qua afstand. Nu lekker uitrusten tot maandag of dinsdag, deze week was een goed begin van m'n M-training met 40 kilometers!
Nou, idd! Of het wordt richting Sion-'t Woudt of richting Schiedam langs de Abwoudseweg. Flink de polder inquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het waait in ieder geval hard genoeg in de polder momenteel.Al zou de wind ietwat gaan liggen geloof ik aan het einde van de middag, maar pfoe, ik kwam af en toe amper vooruit. In plaats van 25 kilometer ben ik 16 kilometer geweest zojuist, m'n kuiten waren nog flink gevoelig, maar heb van het weekend ook geen tijd, dus dan maar een beetje een compromis qua afstand. Nu lekker uitrusten tot maandag of dinsdag, deze week was een goed begin van m'n M-training met 40 kilometers!
![]()
Wat wordt jouw marathon trouwens?![]()
Het is natuurlijk wel zo dat het inschrijfgeld voor beginners een stuk lager uit zal vallen dan voor lopers die vaker afstanden als een HM of meer zullen lopen. Vind ook wel dat ze meer hadden kunnen vertellen over de kleding. Ik heb heel erg gemerkt dat duurdere kleding zeker niet beter hoeft te zijn.![]()
Ik gebruik een wahoo hr-meter die via bluetooth met mobiel (strava) verbonden is. Werkt goed, alleen kan ik het zo eigenlijk alleen gebruiken om achteraf hr te bekijken, niet tijdens training. Als je op hartslag wilt trainenheb je denk ik wel echt een garmin etc nodig. Gsm aflezen tijdens training is gewoon niet makkelijk/handigquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:43 schreef mytec het volgende:
Toch maar even de rekenkamer bekijken dan ;-). Zijn er mensen die hardlopen met HR via de telefoon? Ik wil of op HR via endomondo trainen of misschien toch maar met een garmin (kost meer, maar ook beter?)![]()
Rekenkamer was wat warrig. Ik snapte niet wat ze nu wilden met golazo. Bleef wat onduidelijk.![]()
En het Klaas dit, Klaas dat stukje was wel grappig (irritant)![]()
Beviel me erg goed! Voor zover daar na 1x wat van te zeggen is. Besef van tijd vervaagd en dat is bij lange afstand toch wel fijn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:04 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben wel 'van de luisterboeken', maar nooit gedaan tijdens het hardlopen.
Ben benieuwd of het je het bevaltJe kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Intervaltraining zit er weer op.
Waaide niet van de weg of zo, maar ik geloof dat de echte harde wind hier ook pas morgen komt.
En dat is mooi, want morgen is het rustdag
En, werden het 800m's?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:43 schreef Guard het volgende:
Intervaltraining zit er weer op.
Waaide niet van de weg of zo, maar ik geloof dat de echte harde wind hier ook pas morgen komt.
En dat is mooi, want morgen is het rustdag
Ik blijf Parijs wel trouw! Ik wilde niet wederom Rotterdam lopen, ook al is het zeker een mooie marathon.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nou, idd! Of het wordt richting Sion-'t Woudt of richting Schiedam langs de Abwoudseweg. Flink de polder in![]()
Wat wordt jouw marathon trouwens?
Nee, ik loop intervallen altijd op tijd en niet op afstand (mijn horloge is nu eenmaal een stuk nauwkeuriger in het bijhouden van tijd dan van afstand), maar met 9 intervallen van 3 minuten kwam het wel redelijk overeen met Yasso'squote:
Zo rond 4:10 kwam er op de meeste intervallen toch wel zo'n beetje uitrollen als tempo, op de eerste en laatste 2 intervallen na ( je raadt het al, eerst te snel, op het eind net wat langzamer)
En mijn Herzog-Kerstcadeautje is ook binnen
Net m'n 2de deel van de 1ste week gelopen. Echt afzien met maar liefst 10x15 seconden hardlopen
Volgende week volgens mij 30 seconden met een minuutje rust telkens, dus dat lijkt er al iets meer op. Moet wel heel bewust langzaam lopen, ik ben vrij lang dus ben al snel geneigd om grote passen te zetten.![]()
Godverdegodverquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
Het begint er somber uit te zien voor Rotterdam 2015, dat is een feit. Ik wil namelijk wel een normale voorbereiding kunnen draaien en in dat opzicht er alles aan gedaan hebben. Dat lukt nu niet. Binnenkort neem ik een beslissing of ik me uitschrijf en de plannen naar 2016 verzet. Dat kan nog deze maand.
Ik gebruik een mio fase icm endomondo. Werkt superquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:43 schreef mytec het volgende:
Toch maar even de rekenkamer bekijken dan ;-). Zijn er mensen die hardlopen met HR via de telefoon? Ik wil of op HR via endomondo trainen of misschien toch maar met een garmin (kost meer, maar ook beter?)
De mio fuse is een horloge zonder borstband. Geen overbodige functies op het horloge. Hij kost 135 euro. Je telefoon moet wel over Bluetooth 4.0 beschikken.![]()
Dat zal Parijs goed doenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik blijf Parijs wel trouw! Ik wilde niet wederom Rotterdam lopen, ook al is het zeker een mooie marathon.![]()
![]()
Mijn zus (die ook de LDL mee zou lopen) en ik hebben zojuist besloten dat we het avondprogramma vervangen door Gooische Vrouwen 2, onder het genot van een wijntje![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk! Veel plezier!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:54 schreef Quoi het volgende:
Mijn zus (die ook de LDL mee zou lopen) en ik hebben zojuist besloten dat we het avondprogramma vervangen door Gooische Vrouwen 2, onder het genot van een wijntje![]()
Mijn loopje is ook in het niet gevallen vandaag.![]()
Hele middag livestreams gekeken van oa NPO, RTL, Skynews en France24.'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
De dag is nog niet voorbijquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:06 schreef trolley het volgende:
Mijn loopje is ook in het niet gevallen vandaag.![]()
Hele middag livestreams gekeken van oa NPO, RTL, Skynews en France24.F means you're fucked![]()
Klopt. Maar vanavond heb ik al afspraken staan. Morgenochtend maar even een rondje hobbelen danquote:
Ik heb van alles vandaag niks meegekregen omdat ik groot deel van de middag aan het lopen was. Vind ik eigenlijk niet zo erg..Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Tot ongeveer 17:00 uur gebeurde er ook vrij weinig. Daarna werd het pas interessant, met twee invallen tegelijkertijd. RTL 7 op de televisie met beelden van de supermarkt, NPO 1 via livestream op de pc met beelden van de drukkerijquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:30 schreef Maariindaa het volgende:
Ik heb van alles vandaag niks meegekregen omdat ik groot deel van de middag aan het lopen was. Vind ik eigenlijk niet zo erg..
Als je niet op uiterlijk de 15e een normale training kan afwerken zou ik er inderdaad mee stoppen. Je 1e marathon moet wel goed voelen! Loop ik in 2016 met je meequote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
Het begint er somber uit te zien voor Rotterdam 2015, dat is een feit. Ik wil namelijk wel een normale voorbereiding kunnen draaien en in dat opzicht er alles aan gedaan hebben. Dat lukt nu niet. Binnenkort neem ik een beslissing of ik me uitschrijf en de plannen naar 2016 verzet. Dat kan nog deze maand.
Beterschap!![]()
Lachen gieren brullen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:33 schreef trolley het volgende:
[..]
Tot ongeveer 17:00 uur gebeurde er ook vrij weinig. Daarna werd het pas interessant, met twee invallen tegelijkertijd. RTL 7 op de televisie met beelden van de supermarkt, NPO 1 via livestream op de pc met beelden van de drukkerijIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Beetje onjuiste interpretatie van mijn post.quote:
Ongepaste smiley dan bij jouw postquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:43 schreef trolley het volgende:
[..]
Beetje onjuiste interpretatie van mijn post.maar enfin, niet belangrijk voor fit topic.
Hmm, daar valt wat voor te zeggen inderdaad nu ik het nog eens terugleesquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ongepaste smiley dan bij jouw postmaar enfin, niet belangrijk voor fit topic.
Toen ik vanmiddag net vertrokken was kwam er een oost Europese vrouw naast me fietsen die iets zei van: 'Sniet nodig. Zjlank zjlank'. Ik denk dat ze me probeerde te zeggen dat ik hardlopen niet nodig heb :-pJe kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Liefquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:49 schreef Maariindaa het volgende:
Toen ik vanmiddag net vertrokken was kwam er een oost Europese vrouw naast me fietsen die iets zei van: 'Sniet nodig. Zjlank zjlank'. Ik denk dat ze me probeerde te zeggen dat ik hardlopen niet nodig heb :-p
Precies. Komende zondag wil ik van Schoonhoven naar Goudse Hout en weer terug. Als dat niet lukt dan ga ik de plannen wijzigen. Op zich niet heel dramatisch, maar wel jammer als het moet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je niet op uiterlijk de 15e een normale training kan afwerken zou ik er inderdaad mee stoppen. Je 1e marathon moet wel goed voelen! Loop ik in 2016 met je mee
Beterschap!![]()
Hebben hier mensen ervaring met de pendelbussen van Heilo > Egmond? Kun je daar beter heel ruim de tijd voor nemen op de heenweg rond half 11 of gaat dat wel goed?* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Neem ruim de tijdquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:06 schreef Ajaxfan het volgende:
Hebben hier mensen ervaring met de pendelbussen van Heilo > Egmond? Kun je daar beter heel ruim de tijd voor nemen op de heenweg rond half 11 of gaat dat wel goed?en dan nog eens x2.
![]()
Als je met de auto komt is de P+R bij Inholland misschien een beter idee. Vorig jaar was het daar rustiger. Als je met de trein komt is het wat onhandig.![]()
Niet voor nu, maar wellicht voor later; hoe noodzakelijk is het om een hartslagmeter te dragen? In principe wil ik gewoon 'rustig' tussen de 5 en 10 km lopen, maar ik ken mezelf wel; uiteindelijk moet dat sneller en sneller. Kun je niet gewoon (i.p.v.) een hartslagmeter goed naar je lichaam luisteren? Op een gegeven moment moet dat toch mogelijk zijn lijkt me?
If not: wat is dan (prijs/kwalitatief gezien) de beste manier? Ik heb uiteraard al een smartphone waarmee ik eventueel iets kan, of is het ook voldoende om zo'n hartslagmeter+horloge van 3 tientjes te kopen? (ik zie hier prijzen van 200 euro voorbij komen?).
Fucking decathlon trouwens, zooi zou gisteren al binnen zijn, ik vandaag bellen; moet alles nog verzonden wordenDat wordt dus nog een aantal dagen in alleen onderkleding (lees thermokleding) rondlopen. M'n zusje zegt al; het is net alsof je een plofkraak gaat zetten
.
Edit: Het lijkt me trouwens écht moeilijk om wedstrijden te lopen! Je hebt bij ons in het dorp ook de plaatselijke loop elk jaar, maar hoe moeilijk is het om je eigen tempo te lopen ongeacht wat er om je heen gebeurd? Is dat dan ook de reden dat ik hier vaak de minuten per kilometer zie staan van iemand, en hoe weten jullie dat? Berekenen jullie dat naderhand? Of heb je die informatie live tijdens het lopen?
[ Bericht 3% gewijzigd door WaikikiWim op 09-01-2015 23:17:43 ]![]()
Mag ik in de OP?
1
2[b]17 mei 2015 - [url=http://www.brandloyaltyvestingloop.nl/]Vestingloop (Den Bosch)[/url][/b]
[*] Gogo83 - 10 km
En mag ik eruit bij de Midwintermarathon op 1-2-2015? Evenals mosselmossel.![]()
Dat zou zonde zijn. Het is natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik zou zelfs als ik volgende maand pas kan starten met opbouwen Parijs lopen. Dan maar een minder goede eerste marathon en in november de herkansing. En mocht ik Parijs echt helemaal verkloten lees: niet uitlopen dan kan ik altijd Kopenhagen een maand later nog overwegen. De eerste marathon is voor mij zeker niet heilig in de zin van dat deze helemaal goed moet verlopen, want anders blijft er straks helemaal niets meer over om na te jagen...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 10-01-2015 00:21:59 ]![]()
U vraagt, ik draaiquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:00 schreef Gogo83 het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]
En mag ik eruit bij de Midwintermarathon op 1-2-2015? Evenals mosselmossel.Ook 's nachts.
![]()
Niks is noodzakelijk. Wat ze je hier ook willen wijsmaken ... zelfs loggen van loopjes hoeft niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:57 schreef nickhguitar het volgende:
Niet voor nu, maar wellicht voor later; hoe noodzakelijk is het om een hartslagmeter te dragen?
[...]
Edit: Het lijkt me trouwens écht moeilijk om wedstrijden te lopen! Je hebt bij ons in het dorp ook de plaatselijke loop elk jaar, maar hoe moeilijk is het om je eigen tempo te lopen ongeacht wat er om je heen gebeurd? Is dat dan ook de reden dat ik hier vaak de minuten per kilometer zie staan van iemand, en hoe weten jullie dat? Berekenen jullie dat naderhand? Of heb je die informatie live tijdens het lopen?![]()
Meestal merk je het aan je ademhaling of je harder gaat dan normaal.
Je hartslag wisselt met je conditie, dus dat geeft niet je snelheid aan. Dat is alleen om ervoor te zorgen dat je in de juiste zone traint (maar misschien vind jij dat goed genoeg.
De lopers die hier min/km gebruiken hebben meestal een GPS-horloge. Sommige horloges geven dat redelijk live aan, of berekenen dat na elke km. Of het wordt helemaal achteraf berekend, zoals bij apps zoals Runkeeper.
Bij wedstrijden is het als beginner vooral na het startschot lastig om rustig te lopen terwijl je om je heen veel mensen keihard ziet wegrennen. Je moet jezelf een beetje tegenhouden. Ook ga ik vanzelf harder lopen als er muziek gedraaid wordt langs de kant, beetje met de beat mee. Maar dat is vaak maar een kort stukje.![]()
Interessant concept, dat Yasso 800. Maar te optimistisch voor mij. Ik denk dat wanneer ik weer goed opbouw, ik 800 in 4 minuten kan lopen, maar een M in 4 uur echt niet. Ik zou al heel blij mogen zijn als ik onder 4,5 uur blijf.
Ik hoop dat ik morgen wakker kan worden en zin kan maken om tegen de wind in te lopen.![]()
Ik pak voor het eerst sinds 2015 twee rustdagen, in plaats van om de dag lopen, omdat ik het vandaag niet red, ga ik morgen. En dat voelt een beetje als slacken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
2015 is nog niet zo lang onderweg, geen probleemquote:Op zaterdag 10 januari 2015 08:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik pak voor het eerst sinds 2015 twee rustdagen, in plaats van om de dag lopen, omdat ik het vandaag niet red, ga ik morgen. En dat voelt een beetje als slacken
Afhankelijk van je trainingsintensiteit is 2 dagen rust inbouwen echt geen luxe hoor.
Merk aan mijzelf dat ik ook vaak 2 dagen rust nodig heb anders ben ik niet genoeg uitgerust.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik heb 15 LDL gepland, zoveel mogelijk geprobeerd om rekening te houden met de wind maar daar is geen ontkomen aan. Avontuur het wel.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik heb ook alleen nog maar stukjes van 3km en 5km gelopen hoor, het stelt allemaal niks voorquote:Op zaterdag 10 januari 2015 08:59 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
2015 is nog niet zo lang onderweg, geen probleem
Afhankelijk van je trainingsintensiteit is 2 dagen rust inbouwen echt geen luxe hoor.
Merk aan mijzelf dat ik ook vaak 2 dagen rust nodig heb anders ben ik niet genoeg uitgerust.vandaag stond ook een stukje van 5km op het programma. Maar dat kan natuurlijk ook morgen
Ik hoop dat ik straks tussen het werken door nog ff een rondje kan maken. Ik wil naar het strand!
Heequote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb ook alleen nog maar stukjes van 3km en 5km gelopen hoor, het stelt allemaal niks voorvandaag stond ook een stukje van 5km op het programma. Maar dat kan natuurlijk ook morgen
dat stelt genoeg voor!
Weet je nog, Evy? Dan moest je één keer per week zelfs twee rustdagen. Dus geen man overboord, hoor
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Jammer dat Egmond niet vandaag is.
@Devv: een marathon is voor mij iets dat ik één keer wil proberen en alleen in Rotterdam. Dan zou het wel aardig zijn als de voorbereiding verloopt zonder tobben met de gezondheid. De verkoudheid zet flink door nu, het hoofd zit dicht en ik ben een wandekende snotfabriek. Hopelijk ben ik morgen weer plotsklaps 100%.![]()
Ik hoop t ook!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:53 schreef Zwabberhark het volgende:
@Devv: een marathon is voor mij iets dat ik één keer wil proberen en alleen in Rotterdam. Dan zou het wel aardig zijn als de voorbereiding verloopt zonder tobben met de gezondheid. De verkoudheid zet flink door nu, het hoofd zit dicht en ik ben een wandekende snotfabriek. Hopelijk ben ik morgen weer plotsklaps 100%.
Nou had mosselmossel ook geen ideale voorbereiding naar de marathon toe. Als je het vergelijkt met zijn voorbereidingstijd, wat zijn dan jouw kansen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:53 schreef Zwabberhark het volgende:
@Devv: een marathon is voor mij iets dat ik één keer wil proberen en alleen in Rotterdam. Dan zou het wel aardig zijn als de voorbereiding verloopt zonder tobben met de gezondheid. De verkoudheid zet flink door nu, het hoofd zit dicht en ik ben een wandekende snotfabriek. Hopelijk ben ik morgen weer plotsklaps 100%.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Heel jammer jaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:53 schreef Zwabberhark het volgende:
@Devv: een marathon is voor mij iets dat ik één keer wil proberen en alleen in Rotterdam. Dan zou het wel aardig zijn als de voorbereiding verloopt zonder tobben met de gezondheid. De verkoudheid zet flink door nu, het hoofd zit dicht en ik ben een wandekende snotfabriek. Hopelijk ben ik morgen weer plotsklaps 100%.
En gefeliciteerd!![]()
mossel is natuurlijk wel een held, vergeet dat niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou had mosselmossel ook geen ideale voorbereiding naar de marathon toe. Als je het vergelijkt met zijn voorbereidingstijd, wat zijn dan jouw kansen?
wat mijn kansen zijn weet ik niet, maar het wordt wel penibel. Die geplande duurloop van morgen moet eigenlijk wel gelopen worden omdat ik volgende week nachtdiensten heb.![]()
Ik denk dat je altijd wel wat tegenslagen gaat tegenkomen in je marathonvoorbereiding.. Op een gegeven moment moet je gewoon beslissen om het wél of niet te doen en dan maar zo goed en zo kwaad als het gaat. Tenzij je natuurlijk een ernstige blessure krijgt of zo.
Maar zo lang al ziek zijn is ook niet goed, heb je al een keer bloed laten prikken o.i.d.?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Die heldenstatus maakt het wat lastig ja...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
mossel is natuurlijk wel een held, vergeet dat niet.
wat mijn kansen zijn weet ik niet, maar het wordt wel penibel. Die geplande duurloop van morgen moet eigenlijk wel gelopen worden omdat ik volgende week nachtdiensten heb.
Maar je zou voor de grap zijn schema er eens bij kunnen pakken. En dan kijken hoe het zit met de tijd die jij nog hebt.
En als het niet haalbaar is, dan is volgend jaar haalbaar zatkomt goed!
Je moet doen wat je zelf goed acht. Hardlopen moet leuk zijn, als jij zelf denkt dat je voorbereiding niet top is en dat wel als vereiste ziet wordt waarschijnlijk en de verdere voorbereiding en de marathon zelf niet leuk. Zou zonde zijn toch. Dus gewoon alleen doen als je het zelf ook echt ziet zitten.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Ik maak natuurlijk ook maar een grapjequote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Heedat stelt genoeg voor!
Weet je nog, Evy? Dan moest je één keer per week zelfs twee rustdagen. Dus geen man overboord, hoor
Vergeet niet dat veel trainen een aanslag op je lichaam is en je zeker genoeg voedingsstoffen moet binnen krijgen, ook nachtdiensten zijn slopend, slaapritme is ook belangrijk. Bloedtest is zo gek nog niet. Ik krijg bijvoorbeeld bij veel inspanning en een wisselend slaapritme meteen een koortslip.![]()
20 min over 3 km...
Dat ging niet lekker. Jammer want ik had er veel zin in.
Morgen maar weer een rondje spelen buiten. Waarschijnlijk in de modder rond de kralingse plas
Heerlijk die windalsof ik op t strand was om uit te waaien
Lekker even warm gelopen en daarna 5x 2' met 1' rust 5' 3 min rust 5x 2' 1' rust. Toch nog 4,5 km aangetikt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Terug van de 15... ik heb hardop lopen schelden op DIE.KUT.WIND in de polder!
Moet echt ff bijkomen nu.. pfffIk ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Elke keer als ik klaagde over wind kreeg ik hier het gevoel dat ik de enige was die wind niet prettig vond. Gelukkig blijkt nu dat dat iets heel normaals is![]()
Nou heb je altijd uitzonderingen als Ynske natuurlijk
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:42 schreef Maariindaa het volgende:
Elke keer als ik klaagde over wind kreeg ik hier het gevoel dat ik de enige was die wind niet prettig vond. Gelukkig blijkt nu dat dat iets heel normaals is![]()
Nou heb je altijd uitzonderingen als Ynske natuurlijk![]()
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Windkracht 8 is ook wel uitzonderlijk hequote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:42 schreef Maariindaa het volgende:
Nou heb je altijd uitzonderingen als Ynske natuurlijk![]()
Ik vind het in principe geen probleem, je moet gewoon je doelen aanpassen. Laatst een keer met hele wind op het strand wezen rennen, dat was fantastisch!
Van die snijdend koude wind i.c.m. regen is wel vervelend
dat geloof ik,quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Windkracht 8 is ook wel uitzonderlijk he
Ik vind het in principe geen probleem, je moet gewoon je doelen aanpassen. Laatst een keer met hele wind op het strand wezen rennen, dat was fantastisch!
Van die snijdend koude wind i.c.m. regen is wel vervelend
hier is t niet koud, en de wind is wel hard maar niet snijdendToday is life -
Dale Carnegie![]()
Zet die focus op de tijd tijdens een training eens uit heyquote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef Murmeli het volgende:
20 min over 3 km...
Dat ging niet lekker. Jammer want ik had er veel zin in.
Morgen maar weer een rondje spelen buiten. Waarschijnlijk in de modder rond de kralingse plas![]()
![]()
Wind is de enige factor die je als loper niet in de hand hebt. Maakt het moeilijker dan het hoeft te zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:42 schreef Maariindaa het volgende:
Nou heb je altijd uitzonderingen als Ynske natuurlijk
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik woeide gewoon een aantal keer van de weg, zelfs een keer mn bidon verloren
Ik vond de wind wel lekker!Zeker in combinatie met de temperatuur, was nog best warm, eigenlijk had ik best iets met korte mouwen aan kunnen trekken. Ondanks een opkomende verkoudheid ging het prima, ik wilde niet volle bak gaan. Halverwege haakte een oudere man aan waar ik een paar kilometer mee heb gelopen. Hij loopt al 30 jaar, iedere zaterdagochtend het zelfde rondje, half 10, met z'n maatje die dan na 5km afhaakt terwijl hij verder loopt. Heeft al een marathon en 19 Zevenheuvelenlopen achter de rug. Hij had er best een tempo in zitten dus toen hij had afgelost, was ik bekaf.
Toch wel lekker gelopen en gelukkig had ik op de terugweg de wind mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zit een weekendje met de familie in berg en dal, dus dit was mn eerste heuveltraining ooit
Best pittig. Ook nog stukje per ongeluk door de blubber gegaan, dat ging helemaal niet. Geef mij maar asfalt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gefeliciteerd Zwabber!
Dit weekend kan ik niet lopen.
En ik moet nodig mijn nieuwe spullen testen: schoenen, 4 nieuwe thermoshirts en een complete outfit met lange tight, shirt en jasje. Is het al maandag?![]()
![]()
Het was geen frustratie ofzoow dat het niet snel gingquote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zet die focus op de tijd tijdens een training eens uit hey![]()
Mocht van mij wel langzamer.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Windkracht 7/8 is heel hard ja, maar windkracht 5 vind ik ook echt niet aangenaam. Laatste keer dat ik onder de windkracht 5 gelopen heb kan ik me echter niet herinneren. En het zal dan niet koud zijn, maar gister kwam ik totaal verkleumd terug, bijna jankend onder de douche gestaan omdat het gevoel in mijn handen zo 'fijn' terug kwam. Wat er leuk aan is weet ik niet hoor
4 thermoshirts.. Pemig wat zal jij 't warm krijgenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef McTwente het volgende:
Gefeliciteerd Zwabber!
Dit weekend kan ik niet lopen.
En ik moet nodig mijn nieuwe spullen testen: schoenen, 4 nieuwe thermoshirts en een complete outfit met lange tight, shirt en jasje. Is het al maandag?
Waar woon jij dan, dat het altijd zo hard waait?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:06 schreef Maariindaa het volgende:
Windkracht 7/8 is heel hard ja, maar windkracht 5 vind ik ook echt niet aangenaam. Laatste keer dat ik onder de windkracht 5 gelopen heb kan ik me echter niet herinneren. En het zal dan niet koud zijn, maar gister kwam ik totaal verkleumd terug, bijna jankend onder de douche gestaan omdat het gevoel in mijn handen zo 'fijn' terug kwam. Wat er leuk aan is weet ik niet hoorIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
wat had je dan aan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:06 schreef Maariindaa het volgende:
Windkracht 7/8 is heel hard ja, maar windkracht 5 vind ik ook echt niet aangenaam. Laatste keer dat ik onder de windkracht 5 gelopen heb kan ik me echter niet herinneren. En het zal dan niet koud zijn, maar gister kwam ik totaal verkleumd terug, bijna jankend onder de douche gestaan omdat het gevoel in mijn handen zo 'fijn' terug kwam. Wat er leuk aan is weet ik niet hoorToday is life -
Dale Carnegie![]()
Harlingenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waar woon jij dan, dat het altijd zo hard waait?Lange tight en t-shirt met lange mouwen. Temperatuur was hoog genoeg, alleen de wind maakt het koud.quote:Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
En je kan nergens wat beschutter lopen, in het bos of in de bebouwde kom?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:17 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Harlingen
[..]
Lange tight en t-shirt met lange mouwen. Temperatuur was hoog genoeg, alleen de wind maakt het koud.
http://www.klimaatatlas.nl/klimaatatlas.php
Ik zie wel dat je het inderdaad slecht getroffen hebt!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het voordeel van een korte voorbereiding zoals mossel voor de kustmarathon heeft ook een voordeel en dat is dat je voorbereiding minder vermoeiend is. Het voordeel daarvan gaat denk ik wel alleen op als je een gedegen basis hebt (die jij hebt).quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
mossel is natuurlijk wel een held, vergeet dat niet.
wat mijn kansen zijn weet ik niet, maar het wordt wel penibel. Die geplande duurloop van morgen moet eigenlijk wel gelopen worden omdat ik volgende week nachtdiensten heb.
Zelf tien kilometer gelopen, ging kut. Het waaide loeihard, wat op zich wel lekker was, maar omdat de temperatuur zo hoog was was het met jasje aan te warm, maar zonder jasje te koud door de wind. Kwam er niet lekker in, moest een paar keer wandelen, meh dus. M'n nieuwe schoenen zaten wel lekker.![]()
![]()
Ik moet ook niet zo miepen hoorquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En je kan nergens wat beschutter lopen, in het bos of in de bebouwde kom?
http://www.klimaatatlas.nl/klimaatatlas.php
Ik zie wel dat je het inderdaad slecht getroffen hebt!woon hier verder uitstekend. Maar windstil heb ik sinds ik hier woon nog nooit meegemaakt
![]()
Ben zelf zo kritisch dat ik woonwijken niks aan vind, dus liever naar buitenuit ga, dus dat kan ik mezelf toeschrijven. Voor een bos moet ik eerst half uur in de auto zitten, dus dat is geen optie.
Voordeel is wel dat als ik wat vaker evenementen wil lopen straks dat de meeste waarschijnlijk verder van zee en beschutter zullen zijn.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
dunnere laagjes zodat de wind er niet zo doorheen gaatquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:17 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Harlingen
[..]
Lange tight en t-shirt met lange mouwen. Temperatuur was hoog genoeg, alleen de wind maakt het koud.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Evenementen bij zee zijn ook leuk. 3 jaar geleden de monnikenloop op Schiermonnikoog gedaan. Puur afzien over het strand heen maar wel een heel mooi parcours.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:26 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Ik moet ook niet zo miepen hoorwoon hier verder uitstekend. Maar windstil heb ik sinds ik hier woon nog nooit meegemaakt
![]()
Ben zelf zo kritisch dat ik woonwijken niks aan vind, dus liever naar buitenuit ga, dus dat kan ik mezelf toeschrijven. Voor een bos moet ik eerst half uur in de auto zitten, dus dat is geen optie.
Voordeel is wel dat als ik wat vaker evenementen wil lopen straks dat de meeste waarschijnlijk verder van zee en beschutter zullen zijn.![]()
Mooi.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:53 schreef Cee het volgende:
Halverwege haakte een oudere man aan waar ik een paar kilometer mee heb gelopen. Hij loopt al 30 jaar, iedere zaterdagochtend het zelfde rondje, half 10, met z'n maatje die dan na 5km afhaakt terwijl hij verder loopt.![]()
Hebben jullie niet ontzettend moeten schreeuwen vanwege de wind?
Ik ben voor teamrennenindewind! Wat heeeeeerlijk gelopen.![]()
Was de enige die op de Waalbrug liep/tegen de wind in knokte, terwijl het normaal stikt van de lopers.
Laat naar bed gaan boeit mij blijkbaar echt helemaal niet bij het rennen. Mijn conditie lijkt weer terug te zijn en van mijn voeten/enkels nu helemaal geen last gehad.
Zo blij dat ik korte mouwen onder mijn windjack aan had, want dat jack was veel te heet. De wind was niet koud, maar wel op stukken keihard. Voordeel van klein zijn is dat je minder wind vangt, nadeel is dat je makkelijker wegwaait. Ik heb zeker een extra km gelopen door de wind, zijwaarts.
Ik heb de max. hartslagtest gedaan, min of meer. Eerst 45 min gelopen, daarna 100 meter heuvelop gesprint. Max. hartslag is 185, klopt redelijk met de leeftijdmethode.![]()
Haha, dat zijwaarts corrigeren maakt het soms wel een uitdaging. Gister op een gegeven moment op een weggetje rechts gaan lopen (normaal loop ik altijd links), maar was bang dat ik bij een onverwacht hardere windvlaag in de sloot zou belandenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:41 schreef wyccie het volgende:
[..]
Voordeel van klein zijn is dat je minder wind vangt, nadeel is dat je makkelijker wegwaait. Ik heb zeker een extra km gelopen door de wind, zijwaarts.
Eerste marathontraining weer gehad. Ging lekkâh!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dat geloof ik zeker. Loop in maart mee op Ameland, daar dit ook strand bij. Maar daar maak ik me dan ook niet druk om, want bij zee lopen heb ik wel ervaring mee. De duinen zie ik wel tegenop, want die hebben we hier dan weer niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:39 schreef mytec het volgende:
[..]
Evenementen bij zee zijn ook leuk. 3 jaar geleden de monnikenloop op Schiermonnikoog gedaan. Puur afzien over het strand heen maar wel een heel mooi parcours.
De Berenloop op Terschelling. Eerste weekend van november. Niks beschutting. Puur lijdenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:26 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat als ik wat vaker evenementen wil lopen straks dat de meeste waarschijnlijk verder van zee en beschutter zullen zijn.![]()
Ik heb vanochtend ook door die heerlijke harde wind gelopen. 7,6 km lang uitwaaien. Onder deze temperaturen vind ik dat heerlijk af en toe. Maar wanneer het van die snijdende wind is icm vrieskou hoeft het van mij ook niet zo nee. Misschien morgen maar weer een klein hobbelrondje door die heerlijke windDie had ik dit jaar willen lopen, alleen toen ik me vorige week wilde inschrijven was die al volquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:39 schreef mytec het volgende:
[..]
Evenementen bij zee zijn ook leuk. 3 jaar geleden de monnikenloop op Schiermonnikoog gedaan. Puur afzien over het strand heen maar wel een heel mooi parcours.
Ik doe ze dan maar niet allemaal tegelijk aan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:07 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
4 thermoshirts.. Pemig wat zal jij 't warm krijgen
Eén van de 4 (korte mouw) heeft een windstopper ingebouwd, voelt ook een beetje "plastic" aan. Eens testen of dat een goed alternatief is voor een windstopper (jasje).![]()
Dat viel wel mee, het grootste stuk was over een verhard pad tussen de bossen dus dat dempte het gewoei!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:41 schreef wyccie het volgende:
[..]
Mooi.![]()
Hebben jullie niet ontzettend moeten schreeuwen vanwege de wind?![]()
Op de brug was ik constant aan het corrigeren. Toen er een vrachtwagen langsreed en de wind wegving, schoot ik opeens terug.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:45 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Haha, dat zijwaarts corrigeren maakt het soms wel een uitdaging. Gister op een gegeven moment op een weggetje rechts gaan lopen (normaal loop ik altijd links), maar was bang dat ik bij een onverwacht hardere windvlaag in de sloot zou belanden
Eigenlijk is het een onzichtbare obstacle run.![]()
![]()
Waarom zetten die fiepjanussen van de vuurtorentrail nou niet ff het parcours online?
Wow! Ik heb vier rustdagen gehad.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 08:51 schreef Guppyfriend het volgende:
In 2015 pas op de 4e begonnen met lopen, tot nu toe drie keer gelopen waarvan een korte intervaltraining. Ik denk dat mijn totaal nu nog maar 17,5km is.![]()
Eerste keer ooit een crossfit training gedaan.
Best een pittige
Boxjumps zijn gaaf
Wil ik ook doen! Kon je het gewoon een keer proberen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:14 schreef Guard het volgende:
Eerste keer ooit een crossfit training gedaan.
Best een pittige
Boxjumps zijn gaafIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Blij dat ik vanmorgen vroeg liep. Toen weinig last van wind. Nu harde wind + stortregen![]()
Ik had last vd warmte, was 12 graden... Loopje ging (daardoor?) niet echt makkelijk. Langzamer dan vorige week, maar hogere hartslag (+7 slagen). Ondanks gemopper toch traininf uitgelopen. Das wel weer fijn![]()
![]()
Ja was een open dag van een sportschool hier.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wil ik ook doen! Kon je het gewoon een keer proberen?
Ken wat mensen die lid zijn en die vonden dat ik maar eens een lesje mee moest doen.
Leuke sfeer!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Wordt die überhaupt online gezet? Er worden geen/minder paden gevolgd in principe toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:53 schreef Murmeli het volgende:
Waarom zetten die fiepjanussen van de vuurtorentrail nou niet ff het parcours online?Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Hatsaflats had vorig jaar een geweldige tip. Die heeft er voor gezorgd dat ik nog net op tijd aan de start kon staan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:12 schreef Devv het volgende:
Waar kan je het beste parkeren voor de pendeldienst naar Egmond?quote:
[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 16:21:16 ]![]()
Ah gevonden:quote:Op zondag 12 januari 2014 09:37 schreef hatsaflats het volgende:
Even een tip qua parkeren: parkeer bij de P+R in de Bergermeer. Bij de Meent is het onwijs druk en staat een enorme rij voor de kaartjes. In de Bergermeer is het lekker rustig.![]()
Zojuist ook maar de rekenkamer bekeken. Conclusie het is maar een slappe uitzending. Ze hebben prijzen gebruikt van een erg dure winkel (schoenen 174) mijne waren 110 euro (brooks die goed zaten na testen). En ook de kleding kan veel en veel goedkoper via aanbiedingen en outlets. (craft batavia stad). Ook konden ze geen contact leggen met Golazo Sports, ze bellen naar Belgie terwijl er ook gewoon een Nederlandse directeur is (directeur CPC like2run). Ik vraag me trouwens af of het slecht is dat hun het overnemen, een professionele aanpak is gewenst als er veel meer lopers bijkomen.![]()
eBayquote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:42 schreef mytec het volgende:
En ook de kleding kan veel en veel goedkoper via aanbiedingen en outlets. (craft batavia stad).. Leuk hoor, al die hardloopketens als Run2day en Runnersworld, maar ik heb veel meer keus en een scherpere prijs op eBay. De laatste getuige daarvan zijn mijn nieuwe hardloopsleeves van amper 9 euro
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Heftig verhaal wel. Bij mij is het juist dat er zo'n enorm verschil zit in hoe ik wakker wordt en dat dit niet noodzakelijkerwijs ligt aan de hoeveelheid slaap. De belofte dat je wakker wordt gemaakt op het optimale moment in je slaapritme spreekt me wel echt aan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
Het blijkt dat ik bij stressvolle periodes ga slaapwandelen. Aangezien ik alleen ben, was ik daar anders niet achtergekomen.
Ik krijg nu een seintje wanneer het tijd is voor nacht, dit omdat ik vaak niet in de gaten heb hoe laat het is, en daardoor te korte nachten maak.
Daarnaast maakt die smartband je wakker met een intelligente wekker. Ik merk dat ik daarmee ook wakker word als ik aan het slaapwandelen ben in huis, en als ik dan weer naar bed ga eerder in een diepere slaap kom.Life is what you make it.![]()
Ok, goede voornemens en zulks: ik kom weer wat vaker jullie vervelen hier. Voorlopig weer even terug in de bergen, hoewel ik hoogstwaarschijnlijk binnen niet al te lange tijd ook wel een tijd in NL ga lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag begonnen met 4x5´ met 2´ rust. Laten we gewoon rustig beginnen, dinsdag begin ik (opnieuw) met een 0-5km, ditmaal van Start to Run in 7 weken en ik stroom in in week 3, leek me wel ok. Vandaag ging het in ieder geval redelijk, hoewel het wel knap warm was (24 graden ofzo) en ik al snel buiten adem wasToen maar even een stapje terug gedaan en ging het prima.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Zie je deelnemers boekje.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:12 schreef Devv het volgende:
Waar kan je het beste parkeren voor de pendeldienst naar Egmond?
Uit welke richting kom je?*verwijderd door Admin*![]()
Ik denk dat het morgen wel mee gaat vallen met de drukte en dat Heiloo en de Meent een stuk beter te doen zijn dan vorig jaar.quote:
Wel verbazingwekkend dat het vorig jaar blijkbaar al om 9:37 zo druk was.![]()
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:42 schreef flipsen het volgende:
Ok, goede voornemens en zulks: ik kom weer wat vaker jullie vervelen hier. Voorlopig weer even terug in de bergen, hoewel ik hoogstwaarschijnlijk binnen niet al te lange tijd ook wel een tijd in NL ga lopen.Dat is slecht nieuws flipsen.. Dat lopen is nu vooral goed voor je geestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag begonnen met 4x5´ met 2´ rust. Laten we gewoon rustig beginnen, dinsdag begin ik (opnieuw) met een 0-5km, ditmaal van Start to Run in 7 weken en ik stroom in in week 3, leek me wel ok. Vandaag ging het in ieder geval redelijk, hoewel het wel knap warm was (24 graden ofzo) en ik al snel buiten adem wasToen maar even een stapje terug gedaan en ging het prima.
Ik ben deze week weer opgestart, morgen een ldl en vanavond eens nadenken over een schema.
In maart is de veldloop voor soortgenoten er weer en ik liep vorig jaar 45:29 op de 6 km. Dat moet dit jaar beter![]()
Ik overweeg om een schema richting de 10 km te gaan doen en dan de optie open te houden om me in te schrijven voor de 9km ipv 6. Maar daar denk ik nog even over na![]()
![]()
Gets, dat zijn nare berichten. Sterkte! Hoop dat lopen dan inderdaad voor rust kan zorgen.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Ja dat zijn de kwartmarathon lopers, die houden alle parkeerplaatsen bezetquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik denk dat het morgen wel mee gaat vallen met de drukte en dat Heiloo en de Meent een stuk beter te doen zijn dan vorig jaar.
Wel verbazingwekkend dat het vorig jaar blijkbaar al om 9:37 zo druk was.
*verwijderd door Admin*![]()
Of Halve marathonlopers die lekker vroeg komen, om ellende voor te zijn. Beviel mij primaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:16 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja dat zijn de kwartmarathon lopers, die houden alle parkeerplaatsen bezet![]()
Dat kwam volgens mij ook door het mooie weer. Ik heb nog nooit zoveel toeschouwers bij "Egmond" gezien als vorig jaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik denk dat het morgen wel mee gaat vallen met de drukte en dat Heiloo en de Meent een stuk beter te doen zijn dan vorig jaar.
Wel verbazingwekkend dat het vorig jaar blijkbaar al om 9:37 zo druk was.![]()
Nirak: wat voor soort ben jij dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:51 schreef Nirak het volgende:
[..]
In maart is de veldloop voor soortgenoten er weer en ik liep vorig jaar 45:29 op de 6 km. Dat moet dit jaar beter![]()
En flipsen: sterkte! Lastige situatie, (ooilk) ivm de afstand.![]()
Ik ga op de fiets naar Heilooquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:18 schreef YUR het volgende:
[..]
Of Halve marathonlopers die lekker vroeg komen, om ellende voor te zijn. Beviel mij prima![]()
Ook handig
Dat was voor mij net teveel van het goede...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:19 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ik ga op de fiets naar Heiloo![]()
Ook handigF means you're fucked![]()
3 km fietsen lukt me netquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat was voor mij net teveel van het goede...
Maar gelukkig heb ik morgen nix te zoeken in Egmond. Die heb ik al afgevinkt van mijn lijstje "veel te drukke lopen die je wel een keertje gedaan moet hebben"quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:22 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Als je nu op de fiets stapt, lukt het welF means you're fucked![]()
Egmond is wel druk, maar omdat ik in Alkmaar woon heb ik geen last van lange reistijd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:23 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar gelukkig heb ik morgen nix te zoeken in Egmond. Die heb ik al afgevinkt van mijn lijstje "veel te drukke lopen die je wel een keertje gedaan moet hebben"
Bovendien is parcours prima te lopen, op de eerste 3 km na. Daarna heb je ruimte genoeg om in te halen en vrij te lopen.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de damloop.*verwijderd door Admin*![]()
Nou...ik heb de hele route lopen slalommen, en dan vooral op de duinpaden terug naar Egmondquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:25 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Egmond is wel druk, maar omdat ik in Alkmaar woon heb ik geen last van lange reistijd.
Bovendien is parcours prima te lopen, op de eerste 3 km na. Daarna heb je ruimte genoeg om in te halen en vrij te lopen.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de damloop.F means you're fucked![]()
Ja dat is vrij irritant, maar dan stond je te ver naar achteren in het startvak.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:27 schreef YUR het volgende:
[..]
Nou...ik heb de hele route lopen slalommen, en dan vooral op de duinpaden terug naar Egmond
Had je een snellere richttijd op moeten geven.
Ik start in het wedstrijdvak dus vrij vooraan....*verwijderd door Admin*![]()
Ik geef gewoon netjes een realistische richttijd aanquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:28 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja dat is vrij irritant, maar dan stond je te ver naar achteren in het startvak.
Had je een snellere richttijd op moeten geven.
Ik start in het wedstrijdvak dus vrij vooraan....
Zo, vandaag gewerkt maar daarna stond er nog wel een loopje op de rol. Ook hier woei het behoorlijk. 2 mensen met gebroken heup het ziekenhuis ingeschoven omdat ze met de fiets waren gevallen![]()
Gelukkig kon ik iets eerder weg zodat mijn hele loop bij daglicht was. 10km rustig tempoloopje. Wat mij opvalt nu ik ruim 6mnd loop is dat mijn hartslag bij een rustig loopje goed laag blijft en dat de snelheid wat hoger is vergeleken met pak m beet 4 mnd geleden. Ruim een uur gelopen en als afstand 10km gedaan met een gem. hartslag van 135 en snelheid 9,4 km/u. Logisch natuurlijk maar wel leuk om te zien. Mag dit eigenlijk geen tempoloop noemen zie ik nu![]()
Verder is de rustweek nu afgelopen en gaan we er komende week dubbel zo hard tegenaan!
Verder ben ik een beetje droevig. Off topic post :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zooo dat ging nou niet bepaald oke. Zo langzaam heb ik in bijna 2 jaar niet gelopen denk ik. Nu was het mijn wekelijkse 'niet op de Garmin-kijk loopje', dus dat maakte op zich nog niet zoveel uit, maar ik vind het wel zorgwekkend dat mijn benen zo slecht hersteld waren, ik heb voor mijn gevoel deze week niet heel anders getraind dan anders. Al was het met de 20x400/400 van zondag en de yasso's van donderdag ook niet echt een lichte week. Maar heb ook niet slecht geslapen of gegeten of zo dus het kwam wel als een verrassing, mijn benen voelden echt als lood.
Hopelijk was het eenmalig.
Heb wel nog mijn plan uitgevoerd, eerst 11km lopen, toen 25 minuten krachttraining armen en buikspieren en toen de laatste 2km naar huis..
Linkjes: https://www.endomondo.com/workouts/456999565/11367364
Het plan was eigenlijk om morgen een LDL of een tempoloop te doen, maar nu vraag ik me af of een rustdag niet verstandiger is. Wel balen, doordeweeks lukt een lange training ook niet en komende zaterdag ga ik al op wintersport.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Balen zeg! Misschien doet het je goed om er even helemaal uit te zijn?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Zooo dat ging nou niet bepaald oke. Zo langzaam heb ik in bijna 2 jaar niet gelopen denk ik. Nu was het mijn wekelijkse 'niet op de Garmin-kijk loopje', dus dat maakte op zich nog niet zoveel uit, maar ik vind het wel zorgwekkend dat mijn benen zo slecht hersteld waren, ik heb voor mijn gevoel deze week niet heel anders getraind dan anders. Al was het met de 20x400/400 van zondag en de yasso's van donderdag ook niet echt een lichte week. Maar heb ook niet slecht geslapen of gegeten of zo dus het kwam wel als een verrassing, mijn benen voelden echt als lood.
Heb wel nog mijn plan uitgevoerd, eerst 11km lopen, toen 25 minuten krachttraining armen en buikspieren en toen de laatste 2km naar huis..
Het plan was eigenlijk om morgen een LDL of een tempoloop te doen, maar nu vraag ik me af of een rustdag niet verstandiger is. Wel balen, doordeweeks lukt een lange training ook niet en komende zaterdag ga ik al op wintersport.![]()
![]()
Ik ben een gemeenerinneke. Je hebt ook gemeenterikken (mannelijke versie). Onder de verzamelnaam gemeenteambtenaar zijn we beter bekendquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:19 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Nirak: wat voor soort ben jij dan?
En flipsen: sterkte! Lastige situatie, (ooilk) ivm de afstand.![]()
![]()
Verkeerde prioriteiten natuurlijk, op wintersport gaanquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Het plan was eigenlijk om morgen een LDL of een tempoloop te doen, maar nu vraag ik me af of een rustdag niet verstandiger is. Wel balen, doordeweeks lukt een lange training ook niet en komende zaterdag ga ik al op wintersport.![]()
Maar je kunt best een LDL laten schieten hoor.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, dat waarschijnlijk wel, maar moet een week nadat ik terug ben alweer de 25 km lopen dus wil nog wel een paar kwaliteitstrainingen doenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:46 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Balen zeg! Misschien doet het je goed om er even helemaal uit te zijn?
True.. ik kijk wel even hoe de beentjes morgen voelenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:51 schreef Guard het volgende:
[..]
Verkeerde prioriteiten natuurlijk, op wintersport gaan![]()
Maar je kunt best een LDL laten schieten hoor.
Weet ik ook niet, of ze dat doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:35 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Wordt die überhaupt online gezet? Er worden geen/minder paden gevolgd in principe toch?
Ook zonder paden kan je een route online zetten lijkt me, maar misschien blijft het gewoon een verrassing
@flipsen: sterkte en welkom terugSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Potverredikkie Flipsen, dat is niet niks. Sterkte met alles komende tijd.
Ik ga mezelf morgen in mijn kloffie hijsen. Voor het eerst in een tijdje weer in de plus qua energielevel!![]()
![]()
Sterkte flipsen! En liesje ook!
Morgen ook lopen. Is er vandaag niet meer van gekomen...werk nam meer tijd in dan gehoopt. Dan zal dat morgen wel meevallen, ik heb maar 2 uurtjes nodigF means you're fucked![]()
Bleh, sterkte Lies en flipsen.
Zelf morgen 10km bij de WIelenloop. Ben benieuwd hoe het gaat. In principe moet ik op m'n dooie akkertje een pr kunnen lopen. Dus dat is niet zo lastig, maar benieuwd wat het wordt. Denk met dit weer gewoon kort-kort. Mogelijk longsleeve mee, maar ik denk dat die overbodig is.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja, ik dus!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:16 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja dat zijn de kwartmarathon lopers, die houden alle parkeerplaatsen bezet![]()
En sterkte Flipsen en Liesje!![]()
Butter zegt last-minute af voor Egmond..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:39 schreef Liesje68 het volgende:
Pfff, heftig ook. Dan mag mijn vader "blij" zijn dat het zo lang goed is gegaan eigenlijk. Maar vertel dat maar eens tegen iemand die zwaar depressief isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Allen dank, ook hier, maar verder ga ik gewoon vrolijk doen in dit topic hoor! Zwaardere kost hou ik wel voor dat andere topic in LIFEn ik zie het maar van de zonnige kant: als ik weer naar NL moet, ga ik in ieder geval wel een keertje met MD lopen en hopelijk ook eens een wedstrijdje ergens lopen (mijn eerste, omdat ik die Llaollao 10km niet heb gedaan)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:47 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik ben een gemeenerinneke. Je hebt ook gemeenterikken (mannelijke versie). Onder de verzamelnaam gemeenteambtenaar zijn we beter bekend![]()
Ik ben zelf een wannabe-gemeenerik (interim-gemeentejurist)![]()
Sinds 4 maanden loop ik. Ik heb nu net het 5-10 km schema afgerond (renate). En sinds kort loop ik in het weekend een afstand van 11 tot 12 km. Ik voel dat na afloop wel in mijn benen, ze voelen wat zwaar en bijv traplopen voelt 'anders'.
Vraagje: is dat normaal of is dat een beginners kwaaltje? (Even wennen?)
![]()
Het is normaal, maar het moet wel na 1 of 2 rustdagen weer weg zijn. En je kunt het wel verminderen door goed voor jezelf te zorgen, eiwitten en koolhydraten snel aanvullen na je lange loopje en veel drinkenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:23 schreef steffelonio het volgende:
Sinds 4 maanden loop ik. Ik heb nu net het 5-10 km schema afgerond (renate). En sinds kort loop ik in het weekend een afstand van 11 tot 12 km. Ik voel dat na afloop wel in mijn benen, ze voelen wat zwaar en bijv traplopen voelt 'anders'.
Vraagje: is dat normaal of is dat een beginners kwaaltje? (Even wennen?)
Dat is een bijkomend voordeel. Laat vooral weten wanneer je waar die 5 á 10 km in wedstrijdverband gaat aantikkenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pfff, heftig ook. Dan mag mijn vader "blij" zijn dat het zo lang goed is gegaan eigenlijk. Maar vertel dat maar eens tegen iemand die zwaar depressief is![]()
Allen dank, ook hier, maar verder ga ik gewoon vrolijk doen in dit topic hoor! Zwaardere kost hou ik wel voor dat andere topic in LIFEn ik zie het maar van de zonnige kant: als ik weer naar NL moet, ga ik in ieder geval wel een keertje met MD lopen en hopelijk ook eens een wedstrijdje ergens lopen (mijn eerste, omdat ik die Llaollao 10km niet heb gedaan)
![]()
![]()
Eiwitten aanvullen, hoe? Poeders?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is normaal, maar het moet wel na 1 of 2 rustdagen weer weg zijn. En je kunt het wel verminderen door goed voor jezelf te zorgen, eiwitten en koolhydraten snel aanvullen na je lange loopje en veel drinken![]()
Eieren, melk, yoghurt, kwark, kaasquote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:34 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Eiwitten aanvullen, hoe? Poeders?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Fokmeetquote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pfff, heftig ook. Dan mag mijn vader "blij" zijn dat het zo lang goed is gegaan eigenlijk. Maar vertel dat maar eens tegen iemand die zwaar depressief is![]()
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:17 schreef steffelonio het volgende:
[..]![]()
Ik ben zelf een wannabe-gemeenerik (interim-gemeentejurist)![]()
![]()
Dan kun je volgens mij inschrijven onder de gemeente waar je op dat moment werkzaam bent. Mits die meedoen uiteraard.:) Het is in Utrecht te doen dit jaar, lekker centraal dus![]()
![]()
net even aan mijjn trainingschema gesleuteld aan de hand van de schemas in Relentless Forward Progress... vanaf 17 maart t/m 29 augustus staat er een kleine 2100 km op het programma
ik weet niet of datof
is, maar hoe dan ook, ik heb nu al zin om te beginnen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
2100km... En dan niet eens in een jaar
Mijn bed ligt zo lekker en het klinkt alsof het rotweer is. Waarom was dat ook alweer zo leuk, wedstrijdjes rennen?![]()
24 wekenquote:Op zondag 11 januari 2015 06:59 schreef Guppyfriend het volgende:
2100km... En dan niet eens in een jaar
maar geheel uit vrije wil hoor
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ik ben redelijk sprakeloosquote:Op zondag 11 januari 2015 07:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
24 weken
maar geheel uit vrije wil hoor[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ga ook wel, maar vooral omdat het inschrijfgeld voor Egmond vrij achterlijk duur is. En omdat ik anders dinsdag gezeur krijg op de AVquote:Ik heb in ieder geval al bij voorbaat een excuus om een slechte tijd te lopen: het waait best stevig.
En RD: dat is gewoon gekkenwerk. Ik kan me niet voorstellen dat dat ook maar ergens een klein beetje goed is voor je lijf.![]()
Ik hoop dat alles volgens plan gaat verlopen rd
En ik wil graag alle Egmond-gangers veel plezier en succes wensen. Lijkt een schitterende editie te gaan worden
En de Heuvelland trailers en Wielenloop lopers ook heel veel plezier!F means you're fucked![]()
Ik had het vanochtend ook wel hoor, wind gierend om het huis en dan denk je toch wel heel even 'waarom?'. Maar ik weet toch dat zodra ik loop het toch wel weer gaaf ga vinden. Beetje extra moeilijke omstandigheden maakt het weer net een tandje meer 'fuck yeah,did it'.quote:Op zondag 11 januari 2015 07:42 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik ga ook wel, maar vooral omdat het inschrijfgeld voor Egmond vrij achterlijk duur is. En omdat ik anders dinsdag gezeur krijg op de AVIk heb in ieder geval al bij voorbaat een excuus om een slechte tijd te lopen: het waait best stevig.
En RD: dat is gewoon gekkenwerk. Ik kan me niet voorstellen dat dat ook maar ergens een klein beetje goed is voor je lijf.
Goeie tijd zal het voor mij ook niet worden, ik heb spierpijn van crossfit
Uiteraard heeft dat nut. Die eiwitten bevorderen je spierherstel. En je spieren krijgen ook bij 11/12 kilometer behoorlijk op hun donder. Dus eiwittten na trainingen zorgen voor minder spierpijn en sneller herstel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:53 schreef GotC het volgende:
Heeft dat al nut na 11/12 km?
Oprechte vraagZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Lijkt me mooi, uitdagend weer voor de halve van Egmond vandaag. Alleen jammer dat ik vanwege de afstand bijna een dag onderweg ben. Stap al voor 9u de trein in om een beetje speling in Heiloo en voor de start te hebben. En laat ik nou geen ochtendmens zijn...
Is het bewaakt laten wegzetten van je tas daar eigenlijk een beetje goed geregeld?![]()
Okquote:Op zondag 11 januari 2015 08:04 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Uiteraard heeft dat nut. Die eiwitten bevorderen je spierherstel. En je spieren krijgen ook bij 11/12 kilometer behoorlijk op hun donder. Dus eiwittten na trainingen zorgen voor minder spierpijn en sneller herstel.Ik vroeg me af waar het omslagpunt ligt wanneer het nodig is, maar kan sowieso geen kwaad idd. En al helemaal niet bij echt vermoeide benen.
![]()
Ik heb een whey-flashbackquote:Op zondag 11 januari 2015 08:26 schreef GotC het volgende:
[..]
OkIk vroeg me af waar het omslagpunt ligt wanneer het nodig is, maar kan sowieso geen kwaad idd. En al helemaal niet bij echt vermoeide benen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Le Champion organiseert en die hebben tamelijk wat ervaring. Zal wel goed zitten dus.quote:Op zondag 11 januari 2015 08:10 schreef indepoeier het volgende:
Is het bewaakt laten wegzetten van je tas daar eigenlijk een beetje goed geregeld?* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Succes in Egmond!
Ik mag zo ook weer spelen. Eerst chirunningcursus (uurtje) en daarna ga ik nog een km of 8 bij de kralingse plas in de modder spelen
quote:Op zondag 11 januari 2015 08:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb een whey-flashback
WheySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat klote!
Veel plezier Egmond-lopers! Voordeel: Gezandstraald worden zorgt voor een mooie huid!![]()
Thanks, gaat vast en zeker lukkenquote:Op zondag 11 januari 2015 07:48 schreef YUR het volgende:
Ik hoop dat alles volgens plan gaat verlopen rd
En ik wil graag alle Egmond-gangers veel plezier en succes wensen. Lijkt een schitterende editie te gaan worden
En de Heuvelland trailers en Wielenloop lopers ook heel veel plezier!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja hoor, je hoeft niet je totale dagelijkse inname te verhogen maar het is altijd wenselijk om binnen 20-30 minuten na je training je koolhydraten en eiwitten aan te vullen zodat je spieren zsm kunnen gaan herstellen. Hoeft niet veel tr zijn, chocomel of kwark met een banaan of een handje nootjes..quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:53 schreef GotC het volgende:
Heeft dat al nut na 11/12 km?
Oprechte vraagIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nieuwe, en dezelfde die ik altijd had. Want de oude had ik weggegooid na de eerste keer ellende.quote:Op zondag 11 januari 2015 09:28 schreef wyccie het volgende:
Succes!
Guppy, heb je wel hieuwe mascara gebruikt? Oude gewoon weggooien.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Succes in egmond! Geniet van het uitwaaien..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Strandgangers veel plezierEn uiteraard de andere lopers ook.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2015 10:06:59 ]![]()
Succes in Egmond! Mijn meneer loopt daar ook, maar heb besloten dat dit geen toeschouwer weer is. Zonder meneer thuis wel mooi de gelegenheid flink aan de studie te gaan
quote:SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Terug van 2 uurtjes buiten spelen. Ook op het strand geweest, met wind tegen. Laat ik maar zeggen dat ik geen scherpe tijden verwacht in Egmond
Sterkte en succes Egmond lopers
Parcours van de kwart is omgelegd vanwege te weinig strand!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Is het nog live te volgen op tv, weet iemand dat?
RTV NH zend het uit. Zal eens zoeken of die ook een livestream hebben.
Edit: Ah! http://www.rtvnh.nl/live/tv Uitzending moet on 12u beginnen.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Ok thanks, dat kan ik met Fiber gewoon op tv kijken dus!quote:Op zondag 11 januari 2015 11:28 schreef Maariindaa het volgende:
RTV NH zend het uit. Zal eens zoeken of die ook een livestream hebben.
Edit: Ah! http://www.rtvnh.nl/live/tv Uitzending moet on 12u beginnen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Oh, zie dat ik het hier in Friesland ook gewoon heb. Tof! Kan ik meneer vanaf de bank aanmoedigenquote:Op zondag 11 januari 2015 11:35 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ok thanks, dat kan ik met Fiber gewoon op tv kijken dus!
Mooie woeste zee in beeld nu trouwens
Mooi beeld inderdaad! Zeker dun stand.quote:Op zondag 11 januari 2015 12:02 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Oh, zie dat ik het hier in Friesland ook gewoon heb. Tof! Kan ik meneer vanaf de bank aanmoedigen
Mooie woeste zee in beeld nu trouwens![]()
34:47 voor kwart marathon, Poe hee!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Alle lopers vandaag succes!
Ik rust vandaag uit van mn intervallen van gister.
https://www.endomondo.com/workouts/457046446/10707661![]()
https://twitter.com/iwanoprins/status/554223573016256512/photo/1
Lekker met zijn duizenden oer het strand
Succes iedereen die vandaag een wedstrijdje loopt! Jullie hebben mooie omstandigheden uitgezocht, met name in Egmond
Ik ga zelf een anti-kater loopje doen vanmiddag. Vannacht was weer eentje met een gouden (lees: bier) randje, dus maar lekker door de wind de restalcohol er een beetje uitlopen
Ik zie toch een toptijd van Mossel voorbijkomen op Endomondo
Succes lopers in Egmond!
Ik heb weer een kort trainingsrondje gemaakt, ging redelijk in vergelijking tot vorige keer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar die hartslag!![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: