SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 Verlopen challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 10-01-2015 00:06:55 ]![]()
Oja, die had je ook nog gehadquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:22 schreef Quoi het volgende:
[..]
Iig de CPC niet. Misschien later dit jaar nog wel hoor, afhankelijk van hoe het gaat. CPC is gewoon wat te snel, gezien de huidige conditie. Best wel iets ingeleverd door longontsteking.
[..]
Goed planWel logisch dan, en fijn dat je het nog om kon zetten!
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over Schoorl. Binnen een maand opbouwen van 12,5km naar 21 is ergens nog best haalbaar, denk ik. Maar in m'n achterhoofd weet ik dan heus wel dat het misschien niet heel verstandig is, en dat ik sub 2 al helemaal uit m'n hoofd moet zetten. Maarja.![]()
Nee, dat kan wel. Als je in achtereenvolgende weekenden iets van 15 en 17 loopt, en dan een weekje rust, dan ben je wel klaar voor een halve.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:11 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oja, die had je ook nog gehadWel logisch dan, en fijn dat je het nog om kon zetten!
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over Schoorl. Binnen een maand opbouwen van 12,5km naar 21 is ergens nog best haalbaar, denk ik. Maar in m'n achterhoofd weet ik dan heus wel dat het misschien niet heel verstandig is, en dat ik sub 2 al helemaal uit m'n hoofd moet zetten. Maarja.
En 1:59 is nog steeds meer dan 10 minuten langzamer dan wat je eigenlijk wel zou kunnen, dus dat moet ook wel lukken.![]()
Je zou je toch even niet druk maken over tijden Hats
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Een HM loop ik sowieso niet voor de lolquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:32 schreef Guard het volgende:
Je zou je toch even niet druk maken over tijden Hats![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:37 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Een HM loop ik sowieso niet voor de lolNiet?
ja maar...maar... als je maar lol hebt dan?quote:
Vanaf komende zaterdag weer marathontraining: yay!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Toe maar, dat is nogal watquote:Op donderdag 8 januari 2015 07:53 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jep, de strongmanrun is ook 69 euro
[..]
Had ik niet verwacht![]()
![]()
Denk dat ik maar een nieuwe analyse laat doen, en als het mogelijk is dat ik de schoenen die ik op het oog had mee kan nemen nemen in de vergelijking dan is dat mooi meegenomen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:04 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ik heb net weer nieuwe schoenen gekocht. En inderdaad, iedere keer is de procedure kortweg als volgt:
- bekijken van de oude schoenen en vertellen hoe deze bevallen zijn en eventuele blessures
- lopen met de oude schoenen terwijl dit gefilmd wordt (mijne waren nog goed, 9 maanden oud)
- passen van nieuwe modellen
Kleine uitwijding: ik kom al meer dan 10 jaar bij deze winkel (met een tussenstop toen ik niet of heel weinig liep), ze hebben dus genoeg historie. Ze schrijven altijd op welke modellen er gepast zijn, hoe deze zitten en welke aangeschaft zijn. Toch wordt van elk model een filmpje gemaakt, want er zit toch weer een beetje verschil tussen de verschillende anti-pronatieschoenen (in mijn geval dan, geldt ook voor neutrale schoenen natuurlijk). Zo liep ik op New Balance en zaten de New Balances (ander model, wel anti-pronatie) minder goed dan de Brooks die ik gekocht heb. Ik ga blind af op het advies van de verkoper of verkoopster, mits de schoen lekker zit. Dus ik heb al gelopen op Asics, Saucony, New Balance en Brooks. Dat waren op dat moment de beste schoenen voor mij. Dus ik zou persoonlijk nooit denken dat een andere schoen met dezelfde kenmerken van hetzelfde merk dus ook wel goed is. Maar dat is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken.
Dus samengevat: er zou mijns inziens bij iedere aanschaf gekeken moeten worden welke schoen het best bij jou past.![]()
Ik ben wel 'van de luisterboeken', maar nooit gedaan tijdens het hardlopen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:42 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Eerst gewoon afleiding boeken. Als het bevalt dan misschien het betere werk
Ben benieuwd of het je het bevalt![]()
![]()
Ik ben zojuist mijn hardloopjaar op een mooie plek gestart: Boven op de Puinduinen
Vanaf daar naar de start van de Puinduinrun gegaan en 2 rondjes Puinduinrunparcours gemaakt. Toen weer terug naar de auto en nu heerlijk genieten van moeders zelfgemaakte erwtensoepSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Die onderste foto is gewoon de flits van mn foontje... Was niet echt overtuigd van mn lampjequote:F means you're fucked![]()
Oh dan valt het wel tegen ja...quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:11 schreef YUR het volgende:
[..]
Die onderste foto is gewoon de flits van mn foontje... Was niet echt overtuigd van mn lampje
Er zijn weer eens problemen met Garmin Connect. Het zal ook eens niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Gelukkig is mijn bank unplugged.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Er zijn weer eens problemen met Garmin Connect. Het zal ook eens niet
Vanavond niet lopen dus.Kan ik wel naar de Rekenkamer kijken over hardloopkosten.
![]()
Same here. Al kijken we widm iets later dan real time. Donderdagavond wordt komende tijd geen hardloop avond...quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:24 schreef GotC het volgende:
We gaan eerst WIDM en dan de Rekenkamer kijkenPrioriteiten!
![]()
![]()
Voor het eerst Yasso 800's gedaan! Wel maar 7, maar je moet het ook opbouwen, schijnt. Ik dacht; als het een goede training voor een marathon is, dan vast ook voor 30km. De rust was wel vaak 30-40 seconden te kort, want dat moet in tijd net zo lang zijn als je 800 dus ik deed dan één rondje heel rustig aan met wat wandelen, maar kwam toch nog vaak wat te kort uit, moeilijk te schatten.
De middelste 5 gingen allemaal rond de 3.45, dat is een mooi tempo. De eerste wist ik nog niet precies hoe hard ik moest en de laatste ging ik even kijken wat ik nog over had. Maar een <3.30 marathon is nog heeeel ver weg voelde ik
Wel een leuke training, ik snap ook wel waarom het goed is voor de marathon. Je raakt nooit echt buiten adem of zo en conditioneel is het prima te doen, maar op een gegeven moment krijg je wel wat zwaardere benen. Al kan dat ook komen omdat ik het nogal koud had, de warming up was echt slecht deze keer. Het enige nadeel is dat de training zo lang duurt, de baan was nu al half leeg toen ik klaar was en dan moeten er uiteindelijk nog 3 bij. Alhoewel dat ook maar weer 10 minuten langer is, en misschien was de baan ook zo snel leeg om dat dees en geen ook wie is de mol wilde kijken
https://www.endomondo.com/workouts/455876744
Ik wil nu WIDM terugkijken maar dat kan niet
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor het eerst in 15 maanden meer dan 3 rustdagen... Op weg naar scheenherstel.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik las schijnherstelquote:Op donderdag 8 januari 2015 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor het eerst in 15 maanden meer dan 3 rustdagen... Op weg naar scheenherstel.
F means you're fucked![]()
Heeft er hier iemand eigenlijk ooit volgens die Yasso methode getraind voor een marathon en kwam het qua eindtijd een beetje uit?
Als ik namelijk een beetje voor mezelf bereken wat een haalbaar tempo op die Yasso's voor mij zou zijn, dan kom ik op een eindtijd uit waaruit blijkt dat ik enorm heb lopen slacken tijdens mijn eerste marathon
Ik liep mijn yasso's in 4m15s want dat was mijn doel. Ik liep de M in 4h27quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Guard het volgende:
Heeft er hier iemand eigenlijk ooit volgens die Yasso methode getraind voor een marathon en kwam het qua eindtijd een beetje uit?
Als ik namelijk een beetje voor mezelf bereken wat een haalbaar tempo op die Yasso's voor mij zou zijn, dan kom ik op een eindtijd uit waaruit blijkt dat ik enorm heb lopen slacken tijdens mijn eerste marathon![]()
Hoe bereken je dat dan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Guard het volgende:
Als ik namelijk een beetje voor mezelf bereken wat een haalbaar tempo op die Yasso's voor mij zou zijn, dan kom ik op een eindtijd uit waaruit blijkt dat ik enorm heb lopen slacken tijdens mijn eerste marathon
Ik loop ze ook niet 100% voluit, hersteltijd is best kort. En er wordt wel altijd bij gezegd dat de Yasso's alleen niet genoeg zijn, dat je ook goed getraind moet zijn in de duurtrainingen om die tijd realistisch te maken. Maar het lijkt mij wel een goede training om wat meer tempohardheid te trainen voor de langere afstanden..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou ja berekenen, meer natte vinger methode, maar ik denk dat ik die 800-jes wel op 4:10m/km moet kunnen lopen, geeft een eindtijd van 3uur 20 min op de marathon. Ik vind het heel erg optimisch.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe bereken je dat dan?
Ik loop ze ook niet 100% voluit, hersteltijd is best kort. En er wordt wel altijd bij gezegd dat de Yasso's alleen niet genoeg zijn, dat je ook goed getraind moet zijn in de duurtrainingen om die tijd realistisch te maken. Maar het lijkt mij wel een goede training om wat meer tempohardheid te trainen voor de langere afstanden..
Nu weet ik wel dat die eerste marathon lang niet op de toppen van mijn kunnen is gelopen, maar 45 minuten eraf is wel veel
Morgen heb ik een intervaltraining van 9*3 minuten / 2 min rust staan, dus dat komt redelijk overeen, eens kijken of ik dat tempo van 4:10 inderdaad kan halen en volhouden.
Mijn schema heeft overigens iedere week intervallen, van korte (12*2min) tot lange (10*5min), naast uiteraard de lange duurlopen, dus ik denk dat Yasso's in mijn schema inpassen weinig toegevoegde waarde heeft.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
En ben je ook op dat schema weggegaan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik liep mijn yasso's in 4m15s want dat was mijn doel. Ik liep de M in 4h27Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, more or lessquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:32 schreef Guard het volgende:
[..]
En ben je ook op dat schema weggegaan?
1
2
3
4
5
6
7
8
95 kilometer 30:46 (30:46)
10 kilometer 1:00:54 (30:08)
15 kilometer 1:30:52 (29:58)
20 kilometer 2:01:01 (30:09)
Halve marathon 2:07:51
25 kilometer 2:31:13 (30:12)
30 kilometer 3:02:20 (31:07)
35 kilometer 3:35:06 (32:46)
40 kilometer 4:11:38 (36:32)![]()
Ik heb een beetje mijn bedenkingen bij de methode.
Ik denk dat de Yasso methode geschikter is om je tijd op de halve te kunnen schatten, dat zou in mijn geval wat realistischer overkomen.
Met mijn "rekenvoorbeeld" van 4.10min/km kom je dan op een eindtijd van de halve uit op 3h20min/2 = 1 u 40 min. Dat is wel een tijd die ik haalbaar acht, met een huidig pr van 1:45.
Heeft wel te maken met je duurvermogen natuurlijk, ik denk dat je als die Yasso voorspelling loslaat op ultrarunners het wel 'n stuk dichterbij de daadwerkelijke eindtijd zal liggen.
Maar ja de gemiddelde marathonloper is nu eenmaal geen ultrarunner
De trainingen zelf is overigens niet veel mis mee, al ben ik zelf blij dat er wat afwisseling zit in de intervallen in mijn schema (interval is al niet mijn favoriete training, en als ik dan ook nog iedere keer alleen 800 doe is het heel snel saai).Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Volgens mij is er ook behoorlijke controverse over de methode. Voor jezelf tempo hard maken op de marathon zou je beter langere intervallen kunnen lopen van 1600m bv. En voor puur je snelheid an sich verhogen kan je beter kortere intervallen lopen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:09 schreef Guard het volgende:
Ik denk dat de Yasso methode geschikter is om je tijd op de halve te kunnen schatten, dat zou in mijn geval wat realistischer overkomen.
Met mijn "rekenvoorbeeld" van 4.10min/km kom je dan op een eindtijd van de halve uit op 3h20min/2 = 1 u 40 min. Dat is wel een tijd die ik haalbaar acht, met een huidig pr van 1:45.
Heeft wel te maken met je duurvermogen natuurlijk, ik denk dat je als die Yasso voorspelling loslaat op ultrarunners het wel 'n stuk dichterbij de daadwerkelijke eindtijd zal liggen.
De trainingen zelf is overigens niet veel mis mee, al ben ik zelf blij dat er wat afwisseling zit in de intervallen in mijn schema (interval is al niet mijn favoriete training, en als ik dan ook nog iedere keer alleen 800 doe is het heel snel saai).
Als ik nog eens een M ga lopen ga ik denk ik voor intervallen van 1.5 a 2 KM op 10% sneller dan beoogd wedstrijdtempo (ofzo) en kortere intervallen voor gewoon 'algemeen' snelheid werk.![]()
Én hogere intensiteit én langere intervallen én meer omvang / frequentie is voor veel lopers trouwens wel teveel van het goede. Vaak kan je alleen maar de lengte of het tempo van je intervallen opvoeren, anders worden ze al snel te intensief.
Morgen eerste langere loop in m'n M-schema, even zien hoe lang precies want m'n kuiten zijn een beetje gevoelig, het lijkt iig iets droger weer te worden dan vandaag overdag.
Jack does it in real time...![]()
Maar jij gaat er nu wel vanuit dat je ze ongeveer 20 seconden sneller per km kunt lopen dan je 10km snelheid. Ik deed ze ongeveer op mijn 10km snelheid, vrij comfortabel dus. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je verzuurt..quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:09 schreef Guard het volgende:
De trainingen zelf is overigens niet veel mis mee, al ben ik zelf blij dat er wat afwisseling zit in de intervallen in mijn schema (interval is al niet mijn favoriete training, en als ik dan ook nog iedere keer alleen 800 doe is het heel snel saai).Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Yasso is volgens mij voor een groot deel gebaseerd op correlatie van de gegevens in een grote groep. Het wil niet zeggen dat ALS je de yasso's in 4:00 doet, dat je DAN een marathon in 4 uur kunt lopen. Andersom geredeneerd geloof ik al een stuk beter dat wanneer je echte marathonlopers de yasso 800's laat doen, dat het aardig in de buurt zal komen.
Ik zou het zelf ook absoluut niet zien als een methode, maar meer als een thermometer om er ergens in je trainingsschema (tussen de duurlopen en langere intervallen) eens in te steken om te kijken wat eruit komt.
Daarom lijkt het mij ook best een leuke (en toch ook zeker uitdagende) training om over een paar weken eens uit te gaan proberen.Droger wel, maar een hoop wind.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:34 schreef DeeBee het volgende:
Morgen eerste langere loop in m'n M-schema, even zien hoe lang precies want m'n kuiten zijn een beetje gevoelig, het lijkt iig iets droger weer te worden dan vandaag overdag.Morgen staat er een LDL van 26km in mijn M-schema op het programma. Ik woon in het noordelijk kustgebied; voorspelling voor morgenochtend is nog max windkracht 9 Ik denk dat ik voor de verandering maar eens niet in de ochtend ga lopen
![]()
Succes vandaag in ieder geval!![]()
Dan staat mijn 10 km tijd niet scherp genoegquote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar jij gaat er nu wel vanuit dat je ze ongeveer 20 seconden sneller per km kunt lopen dan je 10km snelheid. Ik deed ze ongeveer op mijn 10km snelheid, vrij comfortabel dus. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je verzuurt..![]()
Maar ja die 4,10 loop ik nu relatief makkelijk (niet zo snel in de verzuring), en nu zijn de omstandigheden wel even anders dan ze in juni zullen zijn, dus die Yasso's lijken me sowieso alleen maar nuttig als je ze relatief laat in je M voorbereiding gebruikt als voorspeller (dat is wel een heel "Ja DUH" observatie overigens).
Het is ook geen methode in mijn ogen, maar zo wordt het wel gepresenteerd: http://www.bartyasso.com/800squote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:17 schreef TheSwan het volgende:
Yasso is volgens mij voor een groot deel gebaseerd op correlatie van de gegevens in een grote groep. Het wil niet zeggen dat ALS je de yasso's in 4:00 doet, dat je DAN een marathon in 4 uur kunt lopen. Andersom geredeneerd geloof ik al een stuk beter dat wanneer je echte marathonlopers de yasso 800's laat doen, dat het aardig in de buurt zal komen.
Ik zou het zelf ook absoluut niet zien als een methode, maar meer als een thermometer om er ergens in je trainingsschema (tussen de duurlopen en langere intervallen) eens in te steken om te kijken wat eruit komt.
Daarom lijkt het mij ook best een leuke (en toch ook zeker uitdagende) training om over een paar weken eens uit te gaan proberen.
[..]
En wat betreft die correlatie heb je helemaal gelijk, leuk stukje daaroverquote:Bart simply noticed that there was a correlation between marathon finishing time and the average 800 meter splits when performing a workout of 10 x 800 meters.
It is important to remember that correlation and causation are two different things and that one does not cause the other. This is the basis behind all quantitative research methods. For example, one study demonstrated that that the total US highway fatality rate perfectly correlates to the number of fresh lemons imported from Mexico (full study here). Does this mean that the number of lemons imported from Mexico is causing highway fatalities? I doubt it, but there is certainly an unbelievable correlation.
Ik denk ook dat jij zeker een marathon van rond de 3.40 in de benen hebt, gezien je andere prs. Daarmee wil ik niet zeggen dat je hebt lopen slackenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:02 schreef Guard het volgende:
[..]
Dan staat mijn 10 km tijd niet scherp genoeg![]()
Maar ja die 4,10 loop ik nu relatief makkelijk (niet zo snel in de verzuring), en nu zijn de omstandigheden wel even anders dan ze in juni zullen zijn, dus die Yasso's lijken me sowieso alleen maar nuttig als je ze relatief laat in je M voorbereiding gebruikt als voorspeller (dat is wel een heel "Ja DUH" observatie overigens).
maar je hebt berlijn ook niet op het scherpst van de snede gelopen toch, dus een flinke hap eraf is zeker mogelijk! Al blijft de grootste uitdaging op de marathon natuurlijk nog altijd in de praktijk 'lopen wat je zou moeten kunnen lopen'
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Je kunt het allemaal mooi uittekenen van tevoren maar het moet ook nog even gedaan worden inderdaad.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk ook dat jij zeker een marathon van rond de 3.40 in de benen hebt, gezien je andere prs. Daarmee wil ik niet zeggen dat je hebt lopen slackenmaar je hebt berlijn ook niet op het scherpst van de snede gelopen toch, dus een flinke hap eraf is zeker mogelijk! Al blijft de grootste uitdaging op de marathon natuurlijk nog altijd in de praktijk 'lopen wat je zou moeten kunnen lopen'
Mijn intervallen zijn trouwens bijna allemaal 850 meter zie ik in Garmin ConnectToch teveel lopen slalommen op de baan..
Tuurlijk moet het nog gedaan worden, maar het is heel reëel hoor. Jij hebt nu een prima marathon gelopen, maar je hebt wel netjes binnen vooraf bepaalde kantlijntjes gelopen. Je hebt je nog niet gepusht op een marathon om die absolute toptijd te halen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:43 schreef Guard het volgende:
[..]
Je kunt het allemaal mooi uittekenen van tevoren maar het moet ook nog even gedaan worden inderdaad.
Dat kan ook niet tijdens je eerste marathon. Je moet een zekere ervaring opdoen in het lopen van die dingen voor je daar het maximale uit kunt halen. Misschien moet je zelfs een keer je borstnummer afspelden, voor het echt gaat werken.
En ja, zo denk ik er ook bij mezelf over.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mooi gezegd! Al weet ik niet of ik het met die DNF opmerking helemaal eens ben. Natuurlijk is dat ook een manier, om er hard en met risico in te gaan en te hopen dat het lukt, maar het voordeel van al één marathon in de benen hebben is dat je weet wat je kunt en er nu elke keer stukken van af kunt gaan halen, wat vertrouwen moet gevenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:09 schreef mosselmossel het volgende:
Tuurlijk moet het nog gedaan worden, maar het is heel reëel hoor. Jij hebt nu een prima marathon gelopen, maar je hebt wel netjes binnen vooraf bepaalde kantlijntjes gelopen. Je hebt je nog niet gepusht op een marathon om die absolute toptijd te halen.
Dat kan ook niet tijdens je eerste marathon. Je moet een zekere ervaring opdoen in het lopen van die dingen voor je daar het maximale uit kunt halen. Misschien moet je zelfs een keer je borstnummer afspelden, voor het echt gaat werken.
En ja, zo denk ik er ook bij mezelf over.Het kan altijd nog een keer misgaan door omstandigheden natuurlijk, maar ik ben er ook van overtuigd dat je de grenzen van wat je kunt steeds dichter kunt naderen zónder er definitief overheen te gaan.
Maar gingen jullie niet allebei je volgende marathon met een paarhonderd hoogtemeters lopen?
Oh nee, Mossel gaat Rotterdam doen! En Guard komt uberhaupt niet meer zijn bed uit voor afstanden onder de HM zo te zien
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh nee, Mossel gaat Rotterdam doen! En Guard komt uberhaupt niet meer zijn bed uit voor afstanden onder de HM zo te zien![]()
![]()
319 m D+ op de Via Belgica, een fractie van wat je zou kunnen pakken in 42 km in Z-Limburg.
Maandje eerder de Koning van Spanje, 900 m D+ op 37 km, zal een stukje zwaarder worden gok ik.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Klopt. Ik wil juist weten hoe hard ik kan op een snel parkoers. Al heb ik me ook al weer ingeschreven voor de Kustmarathon in oktober, maar die is gewoon te mooi om niet te lopen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh nee, Mossel gaat Rotterdam doen! En Guard komt uberhaupt niet meer zijn bed uit voor afstanden onder de HM zo te zien
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mooie plannen! Ik kom toch steeds meer in de verleiding om ook een voorjaarsmarathon te doen.. maarja we'll see. Geen Rotterdam iig.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Via Belgica!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Mooie plannen! Ik kom toch steeds meer in de verleiding om ook een voorjaarsmarathon te doen.. maarja we'll see. Geen Rotterdam iig.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Haha nou, als ik het uitstel tot mei/juni dan zijn er nog wel wat andere opties. Maar ik ben een watje met hoogtemeters.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hee. Gezellig. En heb je je kaartje voor Parijs kunnen verkopen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef YUR het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch ook Rotterdam ga doenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nee, dat schijnt nogal lastig te zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:30 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Hee. Gezellig. En heb je je kaartje voor Parijs kunnen verkopen?F means you're fucked![]()
Netto gezien is het dalen: 316 m stijgen en 347 m dalenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha nou, als ik het uitstel tot mei/juni dan zijn er nog wel wat andere opties. Maar ik ben een watje met hoogtemeters.
Trainingsloopje?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef YUR het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch ook Rotterdam ga doenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ok. Nou ik neem hem mee in de overwegingquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:30 schreef Guard het volgende:
[..]
Netto gezien is het dalen: 316 m stijgen en 347 m dalenWat mijn toch al grote besluiteloosheid er niet beter op maakt!
Graag gedaanquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ok. Nou ik neem hem mee in de overwegingWat mijn toch al grote besluiteloosheid er niet beter op maakt!
quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, more or less
[code]5 kilometer 30:46 (30:46)
10 kilometer 1:00:54 (30:08)
15 kilometer 1:30:52 (29:58)
20 kilometer 2:01:01 (30:09)
Halve marathon 2:07:51
25 kilometer 2:31:13 (30:12)
30 kilometer 3:02:20 (31:07)
35 kilometer 3:35:06 (32:46)
40 kilometer 4:11:38 (36:32)[/code]
Wat heb jij toen toch waanzinnig strak gelopen. En dat terwijl je in de week ervoor ziek werd.Ja, zo doe je je naam geen eer aan natuurlijk. Want het zal mogelijk nog meer dan 850 m geweest zijn, omdat GPS de bochten te kort zal opmeten (zoom maar eens in en je ziet dat je bochten nog al hoekig zijn).quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn intervallen zijn trouwens bijna allemaal 850 meter zie ik in Garmin ConnectToch teveel lopen slalommen op de baan..
Jij houdt echt van die stad hequote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef YUR het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch ook Rotterdam ga doen![]()
![]()
Ik ben me ervan bewust, maar dat is niet ergquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Wat heb jij toen toch waanzinnig strak gelopen. En dat terwijl je in de week ervoor ziek werd.
[..]
Ja, zo doe je je naam geen eer aan natuurlijk. Want het zal mogelijk nog meer dan 850 m geweest zijn, omdat GPS de bochten te kort zal opmeten (zoom maar eens in en je ziet dat je bochten nog al hoekig zijn).
[..]
Jij houdt echt van die stad heZo heb je allicht meer kans dat ze goede voorspellers zijn. Daarover; wat ik vooral op het grote interwebz tegenkom is dat ze een necessary but not sufficient conditie zijn. Dus; als het je niet lukt om 10x800m in 4.00 te lopen, zal je in ieder geval ook geen marathon in 4 uur kunnen lopen. Als het je wel lukt, wil dat nog niet zoveel zeggen.
Je zit ook niet meteen op topsnelheid volgens je Garmin, meestal liep ik op 4.25 maar 3.45 geeft 4.41 als pace, vooral vanwege die eerste meters en die paar extra meters dus. Maar soit, zal voor het nut van de training niet uitmaken. Je kan wel je Garmin op intervallen van 800m instellen, maar als je dan een stuk voor de streep op de baan klaar bent is het ook suf.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik moet nog even bedenken of ik me morgen ga laten verwaaien tijdens een lange duurloop of dat ik die naar zondag zet en morgen wat anders ga doenMaar schaatsen is ook kut met harde wind, en fietsen al helemaal.
Plan een A naar B waarbij je alleen maar wind mee hebt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet nog even bedenken of ik me morgen ga laten verwaaien tijdens een lange duurloop of dat ik die naar zondag zet en morgen wat anders ga doenMaar schaatsen is ook kut met harde wind, en fietsen al helemaal.
![]()
Daar is toch geen lol aan...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Plan een A naar B waarbij je alleen maar wind mee hebt.F means you're fucked![]()
Heus wel hoorquote:
én met wind mee rennen is heel goed voor je frequentie en souplesse in je passen, laatste keer op het strand hielden mijn benen het bijna niet bij..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wind mee moet je ook trainen, in het onwaarschijnlijke geval het in Rotterdam (of welke wedstrijd dan ook) voor gaat komen.quote:![]()
Toch Amersfoort dus!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha nou, als ik het uitstel tot mei/juni dan zijn er nog wel wat andere opties. Maar ik ben een watje met hoogtemeters.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef YUR het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik toch ook Rotterdam ga doen![]()
![]()
Op de laatste 7KM naquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Wat heb jij toen toch waanzinnig strak gelopen. En dat terwijl je in de week ervoor ziek werd.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: