abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:48:24 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_148458110

quote:
Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht

Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.

De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.

De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.

Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.

De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.

Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.

Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.

Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.

In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.

In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:
Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden

De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?

Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.

Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.

Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.

Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.

Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.

Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).

En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'

Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.

Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'

Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'

Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.

'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'

'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Linkjes
Twaalf doden door aanslag in Parijs
Moslims spreken zich massaal uit tegen terreur
Liveblog NRC
Liveblog NOS
Liveblog Volkskrant
Wat is Charlie Hebdo?
Beelden van beschietingen (Klik niet als je maag gevoelig is)
Fotoreeks De Morgen
Fotoreeks NRC
(Extra) uitzendingen NOS gemist?

Voor de complotbespeurders is er een topic in BNW
BNW / de aanslag op Charlie Hebdo
Laffe huichelaar
pi_148458115
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:45 schreef DeJori het volgende:

[..]

Oh kijk mij toch een alternatief denken. Stoer hoor
Dadelijk begint koffietijd op RTL4, druk je even op het knopje van je koffiezetapparaat? :')
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:48:32 #3
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148458117
TomKleijnUSA twitterde op donderdag 08-01-2015 om 09:36:28 Schietpartij van vanmorgen in Parijs ging waarschijnlijk om autodiefstal. Niet gerelateerd aan #CharlieHebdo reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148458123
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:46 schreef HighVolume het volgende:

[..]

oh is dat zo ? Jij woont er ?
Oh sorry, ik zal de volgende keer zorgen dat ik in de stad woon waarover ik een uitspraak doe gebaseerd op openbare cijfers over inwonertal en criminaliteit.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:48:52 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148458125
ANP: Er is nog geen verband aangetoond met de terroristische aanslag van woensdag op het satirische weekblad Charlie Hebdo, maar volgens sommige media heeft de Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve in verband met dit incident een vergadering verlaten en zou hij naar Montrouge gaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_148458131
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:48 schreef DeJori het volgende:
TomKleijnUSA twitterde op donderdag 08-01-2015 om 09:36:28 Schietpartij van vanmorgen in Parijs ging waarschijnlijk om autodiefstal. Niet gerelateerd aan #CharlieHebdo reageer retweet
Allahoe akbar!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_148458143
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
ANP: Er is nog geen verband aangetoond met de terroristische aanslag van woensdag op het satirische weekblad Charlie Hebdo, maar volgens sommige media heeft de Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve in verband met dit incident een vergadering verlaten en zou hij naar Montrouge gaan.
Hij heeft die vergadering zeker verlaten om uit te zoeken waarom er geen verband is.

The Fuck, echt waar. _O-
pi_148458152
Welke mongool gaat nu in Parijs een auto jatten met een ak-47 in de hand met om elke hoek een agent of commando ? :')
pi_148458154
De Yanks hadden ze allang in de kraag gevat.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:50:26 #10
356891 Abed
hooggeleid
pi_148458159
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:50 schreef Zinedinho het volgende:
Welke mongool gaat in Parijs nu een auto jatten met een ak-47 in de hand met om elke hoek een agent of commando ? :')
_O-
pi_148458167
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, hij vindt dat ze vrijwillig moeten vertrekken. Prima toch?
Ja dat vind ik een goede omschrijving maar dat is dus echt iets anders dan uitzetten (met dwang van de overheid) en wat ik eerder las dus zeker ook niet in strijd met het regeringsbeleid dat men die mensen niet wil uitzetten.
pi_148458168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:50 schreef Zinedinho het volgende:
Welke mongool gaat in Parijs nu een auto jatten met een ak-47 in de hand met om elke hoek een agent of commando ? :')
Criminelen zijn ook bang voor de terroristen en beveiligen zichzelf ook beter natuurlijk. :+
pi_148458170
De daders zitten waarschijnlijk ergens in een ondergrondse bunker en denken na over een volgende aanslag.
Dat krijg je als je terroristen binnenlaat die in Syrie een commando-achtige training hebben gehad waar je geen zicht op hebt.
Koenders zei: we moeten de naiviteit achter ons laten. Daden bij woorden graag.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:50:47 #14
361691 DeJori
pi_148458173
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:50 schreef Abed het volgende:
Die hebben ook jaren moeten zoeken naar Bin Laden, die ze uiteindelijk vonden in zijn eigen huis.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148458176
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hij heeft die vergadering zeker verlaten om uit te zoeken waarom er geen verband is.

The Fuck, echt waar. _O-
Zie je de reacties al voor je als hij blij zou blijven vergaderen, als de dag na de grootste aanslag in 50 jaar ergens weer geschoten wordt?
pi_148458178
quote:
Daarom deden ze 3 weken om de Boston bomber te vangen ja? _O-
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:50:57 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148458180
quote:
je bedoelt bijvoorbeeld Boston of 9/11? nah dat duurde wel ff hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:51:04 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148458181
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:50 schreef Zinedinho het volgende:
Welke mongool gaat nu in Parijs een auto jatten met een ak-47 in de hand met om elke hoek een agent of commando ? :')
Goed punt wel
pi_148458185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Oh sorry, ik zal de volgende keer zorgen dat ik in de stad woon waarover ik een uitspraak doe gebaseerd op openbare cijfers over inwonertal en criminaliteit.
fijn zeg ! Want zomaar random wat onderbuikgevoelens roepen is uitermate storend en bovendien enorm dom.
nee echt niet !
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:51:12 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_148458186
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:48 schreef Re het volgende:

[..]

er zullen vast andere middelen zijn om iets aan te pakken, ging me meer om het blind schreeuwen van "grenzen dicht" bla bla bla
Dat zijn waarschijnlijk van die mensen die bij elke ramp opduiken om andermans leed om te zetten in het doordrukken van hun eigen politieke agenda.

Los van het feit dat ik het een heel goed idee vind mensen die naar Syrië gaan om daar voor ISIS te vechten lekker daar te laten.
Laffe huichelaar
pi_148458196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:50 schreef Loekie1 het volgende:
De daders zitten waarschijnlijk ergens in een ondergrondse bunker en denken na over een volgende aanslag.

:')
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:52:08 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148458205
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zijn waarschijnlijk van die mensen die bij elke ramp opduiken om andermans leed om te zetten in het doordrukken van hun eigen politieke agenda.

Los van het feit dat ik het een heel goed idee vind mensen die naar Syrië gaan om daar voor ISIS te vechten lekker daar te laten.
of voorkomen dat ze daarheen gaan...?
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:52:10 #23
361691 DeJori
pi_148458206
Alexsulzer twitterde op donderdag 08-01-2015 om 09:18:57 À Montrouge, sur le lieu de la fusillade http://t.co/Aic27BmNEu reageer retweet
pi_148458207
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:50 schreef Zinedinho het volgende:
Je kan wel zo'n opmerking maken, maar het is ze anders wel gelukt.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:52:13 #25
356891 Abed
hooggeleid
pi_148458208
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:50 schreef Re het volgende:

[..]

je bedoelt bijvoorbeeld Boston of 9/11? nah dat duurde wel ff hoor
Andere situatie, zij ontvluchten niet de scene direct na de aanslag.
pi_148458211
quote:
Dat krijg je als je terroristen binnenlaat die in Syrie een commando-achtige training hebben gehad waar je geen zicht op hebt.
Je kijkt teveel crappy films.
pi_148458213
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:51 schreef HPLC het volgende:

[..]

:')
Dit, ze lezen waarschijnlijk gewoon de krant en zien nog meer spotprentjes. oO<
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:52:24 #28
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148458214
Nu persconferentie van de Franse minister van Binnenlandse Zaken.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:52:31 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148458218
quote:
Emo :D
pi_148458221
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:52 schreef Nibb-it het volgende:
Nu persconferentie van minister van Binnenlandse Zaken.
Misschien kun je de Franse tekst straks weer hier posten.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:53:04 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148458224
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:52 schreef Abed het volgende:

[..]

Andere situatie, zij ontvluchten niet de scene direct na de aanslag.
uhmmm sure...
pi_148458225
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

En vertalen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:53:08 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_148458226
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:52 schreef Re het volgende:

[..]

of voorkomen dat ze daarheen gaan...?
Waarom zou je mensen die in een ander land onschuldigen willen gaan onthoofden (orde van de dag haast voor IS) in vredesnaam in je land willen houden? :?
Laffe huichelaar
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:53:16 #34
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148458230
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien kom ik vandaag wel met een Koreaanse bron.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:53:33 #35
356891 Abed
hooggeleid
pi_148458234
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:53 schreef Re het volgende:

[..]

uhmmm sure...
mirin?
pi_148458235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:53 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Misschien kom ik vandaag wel met een Koreaanse bron.
Oh gelukkig, dat kan ik wel lezen.
pi_148458236
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom zou je mensen die in een ander land onschuldigen willen gaan onthoofden (orde van de dag haast voor IS) in vredesnaam in je land willen houden? :?
Om te voorkomen dat ze dat gaan doen ?:P
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:53:49 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148458239
quote:

[..]

om dat te voorkomen en zo dus ook relevante training te krijgen?
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:53:56 #39
361691 DeJori
pi_148458243
EricWRandolph twitterde op donderdag 08-01-2015 om 09:53:13 Man who shot police this morning south of #Paris on the run: interior minister @AFP reageer retweet
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 8 januari 2015 @ 09:54:01 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_148458244
quote:
Nee joh, de daders hebben zelfmoord gepleegd en liggen nu 72 maagden af te werken.
Welk geslacht de maagden hebben is onbekend.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_148458245
quote:
Ah ja, net zoals die daders van de aanslagen bij de marathon van Boston die direct werden opgepakt.

Oh sorry, zei ik direct? Ik bedoelde natuurlijk 4 dagen.
pi_148458250
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:51 schreef HighVolume het volgende:

[..]

fijn zeg ! Want zomaar random wat onderbuikgevoelens roepen is uitermate storend en bovendien enorm dom.
Oh, in het licht van onderbuikgevoelsn en zomaar wat roepen ken ik er nog eentje:

quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:44 schreef HighVolume het volgende:
Ik denk dat de politie een verband ontkent om te proberen een gigantische pleuriszooi te vermijden
Ik geloof dat ik hier verder niets meer over hoef te zeggen, toch? :)
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:54:31 #43
356891 Abed
hooggeleid
pi_148458258
Wat een prutsers die Franse coppers.
pi_148458260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee joh, de daders hebben zelfmoord gepleegd en liggen nu 72 maagden af te werken.
Welk geslacht de maagden hebben is onbekend.
Dacht dat ze door zelfmoord niet naar het paradijs gingen ?
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:54:40 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_148458261
Is er een bron voor die ak47s in de nieuwe beschieting? Ik zie vooral Twitter maar dat wordt bevolkt door 14 jarige aandachtzoekers
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_148458263
CNN meldt dat er een Hedbo editor onder de doden is.

Een vervolg op gisteren dus.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:55:27 #47
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148458271
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:53 schreef DeJori het volgende:
EricWRandolph twitterde op donderdag 08-01-2015 om 09:53:13 Man who shot police this morning south of #Paris on the run: interior minister @AFP reageer retweet
Was toch een autodief?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148458274
quote:

[..]

Om te voorkomen dat ze daar gaan moorden, om te voorkomen dat ze terugkomen en hier gaan moorden. Oppakken en opsluiten, levenslang.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:55:36 #49
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_148458276
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat ze dat gaan doen ?:P
quote:
3s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:53 schreef Re het volgende:

[..]

om dat te voorkomen en zo dus ook relevante training te krijgen?
Dan zitten wij met extremistische gekken die het blijkbaar een goed idee vindt onschuldige mensen te vermoorden om wat hij gelooft. Liever daar dan hier, als ik mag kiezen. Zorg maar dat ze niet terugkomen.

Maar laten we deze discussie voortzetten als het wat rustiger is, zonder schietpartijen en klopjachten etc
Laffe huichelaar
pi_148458286
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:54 schreef b4kl4p het volgende:
CNN meldt dat er een Hedbo editor onder de doden is.

Een vervolg op gisteren dus.
CNN is geen serieuze bron, die zitten er vaker naast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')